סקירה מקצועית על אלפא רומיאו ג’וליה – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK!

הפעם, אנחנו צוללים אל תוך נשמתה של מכונית שלא משאירה אף אחד אדיש.

מכונית שמסמלת תשוקה, היסטוריה ובעיקר – חווית נהיגה טהורה.

כן, אנחנו מדברים על אלפא רומיאו ג’וליה (Alfa Romeo Giulia).

סדאן מנהלים ספורטיבית מאיטליה, שמנסה לנגוס בנתח השוק של הגרמניות המובילות.

האם היא מצליחה? והאם היא הבחירה הנכונה עבורכם?

בסקירה המקיפה הזו, נפרק את הג’וליה לגורמים.

נדבר על העיצוב עוצר הנשימה שלה.

ניכנס פנימה לבדוק את תא הנוסעים, איכות החומרים והמרווח.

נעבור על הטכנולוגיה והאבזור שהיא מציעה בשוק הישראלי.

נצלול לקרביים – יחידת ההנעה, הביצועים וכן, גם הדיון הבלתי נמנע על צריכת דלק.

ננתח את חווית הנהיגה האגדית שלה.

נבדוק את נושא הבטיחות לעומק, כולל מבחני בטיחות רשמיים.

ונגיע לעניינים החשובים באמת: כמה עולה אלפא ג’וליה בישראל?

מהן רמות הגימור השונות?

מה כוללת האחריות?

נציג בפניכם את יתרונות וחסרונות הדגם בצורה אובייקטיבית.

נשווה אותה למתחרות הישירות שלה כאן בישראל.

ולבסוף, ניתן את פסק הדין הסופי: האם כדאי לקנות אלפא רומיאו ג’וליה ב-2025?

התכוננו למסע מרתק אל עולם האלפא רומיאו.

בואו נתחיל.

I. מבוא: אלפא רומיאו ג’וליה – היופי האיטלקי שמאתגר את הסדר

אלפא רומיאו ג’וליה, או בשמה המלא באנגלית: Alfa Romeo Giulia, היא מכונית סדאן ספורטיבית יוקרתית.

היא הושקה לראשונה בשנת 2015 (כמודל 2016) והגיעה לשוק הישראלי מעט לאחר מכן.

מטרתה היתה ברורה: להחזיר את אלפא רומיאו, מותג בעל היסטוריה מפוארת בתחום מכוניות הנהיגה, למרכז הבמה.

במיוחד בקטגוריה התחרותית והחשובה של סדאן המנהלים היוקרתיות.

קטגוריה שנשלטת ביד רמה על ידי המותגים הגרמניים.

הג’וליה יושבת בקטגוריה שבה מתמודדות שחקניות ותיקות ומבוססות מאוד בשוק הישראלי.

המתחרה העיקרית, כמעט האויבת המושבעת מבחינת פילוסופיית הנהיגה, היא ב.מ.וו סדרה 3 (BMW 3 Series).

מתחרות נוספות וחשובות הן מרצדס C-קלאס (Mercedes C-Class) ואאודי A4 (Audi A4).

כל אחת מהמתחרות הללו מביאה לשולחן את היתרונות שלה – סדרה 3 מציעה גם היא דינמיקה ספורטיבית, ה-C-קלאס מתהדרת בנוחות ויוקרה, וה-A4 בפנים מעוצב היטב וטכנולוגיה מתקדמת.

הג’וליה מנסה לבדל את עצמה בעיקר באמצעות העיצוב האיטלקי הנועז שלה וחווית הנהיגה האנלוגית והמרגשת שהיא מציעה.

בניגוד למתחרות שפנו יותר לכיוון הנוחות והטכנולוגיה, הג’וליה שמה דגש על הנהג ועל הכביש.

קהל היעד העיקרי של אלפא רומיאו ג’וליה בישראל הוא לרוב אנשים שמחפשים משהו שונה.

הם לא בהכרח רוצים ללכת עם העדר.

זה יכול להיות נהגים שמבינים עניין, חובבי רכב שמעריכים דינמיקה ועיצוב, או פשוט מישהו שרוצה להצהיר אמירה עיצובית ולהבדיל את עצמו מהמוני הסדאן הגרמניות.

זו מכונית שפונה לרגש לא פחות מאשר להיגיון.

חלק מחוות דעת גולשים בפורומים בינלאומיים ומקומיים מדגישות שוב ושוב את הקסם הייחודי שלה.

אך לצד השבחים על העיצוב וההתנהגות, עולות לעיתים גם שאלות לגבי אמינות או איכות הרכבה בהשוואה למתחרות.

בסקירה זו, נצלול לכל ההיבטים הללו.

נספק לכם את כל המידע הדרוש כדי להחליט האם הרומן האיטלקי הזה מתאים לכם.

II. עיצוב חיצוני: יופי איטלקי קלאסי עם טוויסט ספורטיבי

שפת עיצוב נועזת וייחודית

אם יש דבר אחד שאי אפשר לקחת מאלפא רומיאו ג’וליה, זה המראה שלה.

העיצוב החיצוני הוא ללא ספק אחד מנקודות החוזק הבולטות ביותר שלה.

היא נראית שונה, דרמטית ומלאת נוכחות בהשוואה למתחרותיה השמרניות יותר.

הפילוסופיה העיצובית שלה נאמנה למסורת אלפא רומיאו – שילוב של אלגנטיות, פרופורציות קלאסיות וספורטיביות אגרסיבית.

מדובר במכונית שלא מתאמצת להיות יפה – היא פשוט כזו.

החזית – הסקודטו האגדי

החזית של הג’וליה נשלטת לחלוטין על ידי הגריל המשולש המפורסם של אלפא רומיאו, ה”סקודטו” (Scudetto).

הוא גדול, בולט, ומעוצב בצורה כזו שלא ניתן לטעות בזיהוי הרכב.

מסביב לו נמצאים פתחי אוויר גדולים, התורמים למראה הספורטיבי והאגרסיבי.

פנסי החזית צרים ומלוכסנים, ומכילים חתימת LED יום מודרנית.

כל אלה יחד יוצרים מראה נחוש וממוקד, שמושך המון תשומת לב.

זו מכונית שלא נבלעת בים המכוניות הדומות על הכביש.

פרופיל – קווים זורמים ופרופורציות קלאסיות

מבט מהצד חושף את הפרופורציות המושלמות של סדאן קלאסית עם הנעה אחורית.

הקאפוט ארוך יחסית, תא הנוסעים יושב אחורה על השלדה, ודלת תא המטען קצרה ומשתפלת בעדינות.

קו המותניים עולה בהדרגה, וקו הגג משתפל בחדות אל עבר החלק האחורי, יוצר צללית דמוית קופה.

בתי הגלגלים תפוחים ומכילים חישוקי גלגלים גדולים, שמוצעים בגדלים ועיצובים שונים בהתאם לרמת הגימור.

הם נעים לרוב בין 17 ל-19 אינץ’, ובגרסאות הביצועים אף יותר.

גם ללא חישוקים גדולים במיוחד, הפרופיל נראה דינמי ואלגנטי.

החלק האחורי – אלגנטיות ספורטיבית

החלק האחורי של הג’וליה פחות דרמטי מהחזית, אך עדיין אלגנטי ומעוצב היטב.

פנסי הזנב דקים ונמתחים לכיוון מרכז הרכב, וכוללים חתימת LED אופיינית.

דלת תא המטען נקייה מקווים מיותרים, ולרוב מכילה רק את לוגו אלפא רומיאו וסמל הדגם.

בגרסאות מסוימות ניתן למצוא ספוילר קטן על דלת תא המטען.

הפגוש האחורי משלב לרוב יציאות מפלט כפולות (תלוי מנוע ורמת גימור), המחזקות את המראה הספורטיבי.

בסך הכל, העיצוב החיצוני של הג’וליה הוא הצהרה.

זו לא מכונית שנעלמת ברקע.

הנוכחות שלה בכביש חזקה, והיא מקבלת המון מבטי הערכה.

היא שונה מהנוף המוכר, וזה חלק גדול מהקסם שלה.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: איטליה פוגשת הנדסת אנוש גרמנית (בערך)

אווירה ותחושה בתא הנוסעים

כשנכנסים לאלפא רומיאו ג’וליה, התחושה הראשונית היא של ספורטיביות ממוקדת נהג.

הקונספט העיצובי בפנים פחות נועז מהחוץ, ונוטה להיות מודרני ונקי.

יש דגש על קווים אופקיים ולוח מחוונים המופנה קלות לכיוון הנהג.

האווירה נעימה, אך אולי מעט פחות יוקרתית מהמתחרות הגרמניות בחלק מרמות הגימור הבסיסיות יותר.

זה לא תא נוסעים ראוותני, אלא פונקציונלי וממוקד נהיגה.

איכות חומרים והרכבה

בנושא איכות החומרים, הג’וליה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת דגמי אלפא קודמים.

בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות ניתן למצוא חומרים רכים ונעימים למגע.

יש שימוש נרחב בעור או חומרים דמויי עור ברמות גימור גבוהות יותר, וגימורים נאים ממתכת או עץ (תלוי גימור).

עם זאת, בחלקים התחתונים והפחות נראים לעין, עדיין ניתן למצוא פלסטיק קשיח יותר.

איכות ההרכבה השתפרה משמעותית עם השנים ועם עדכוני הדגם (Mid-Cycle Refresh).

היא מרגישה מוצקה יותר, עם פחות קרקושים או פיקים בהשוואה לדגמים הראשונים.

היא אמנם עדיין לא מגיעה לרמת הגימור המוקפדת והאובססיבית של מרצדס או אאודי, אבל היא בהחלט בתחרות מול ב.מ.וו.

הנדסת אנוש ותפעול מערכות

הנדסת האנוש בג’וליה טובה ברובה.

רוב הפקדים ממוקמים אינטואיטיבית וקלים לתפעול.

בניגוד לטרנד הנוכחי של הסתמכות מוחלטת על מסכי מגע, אלפא השאירה כפתורים פיזיים לבקרת האקלים ומערכות שונות, וזה יתרון משמעותי למי שמעדיף פחות הסחות דעת בזמן נהיגה.

מערכת המולטימדיה הראשונה ספגה ביקורת, אך בדגמים המעודכנים הותקנה מערכת חדשה ומשופרת משמעותית.

הנדסת האנוש של מערכת זו (שנדון עליה בהרחבה בהמשך) טובה יותר, והיא נשלטת גם באמצעות חוגה פיזית נוחה במרכז הקונסולה, בדומה לפתרונות של ב.מ.וו או אאודי.

הראות החוצה טובה ביחס לסדאן ספורטיבית, עם קורות A שאינן עבות מדי וחלון אחורי בגודל סביר.

נוחות וישיבה

המושבים הקדמיים באלפא ג’וליה מצוינים.

הם לרוב מספקים שילוב טוב של נוחות ותמיכה צידית טובה בפניות.

ניתן לכוון אותם בטווח רחב למציאת תנוחת נהיגה נמוכה וספורטיבית, בדיוק כפי שצריך להיות במכונית מהסוג הזה.

המושב האחורי נוח לשני מבוגרים, אך נוסע שלישי ירגיש צפיפות מסוימת, בעיקר בגלל תעלת הינע בולטת במרכז.

המרווח לרגליים מאחור סביר לקטגוריה, אך אינו ענק כמו בחלק מהמתחרות.

מרווח הראש טוב גם לנוסעים גבוהים יחסית, למרות קו הגג המשתפל.

תא מטען ופתרונות אחסון

נפח תא המטען עומד על כ-480 ליטר, נתון סטנדרטי לקטגוריה.

הוא מרווח מספיק למזוודות עבור נסיעה משפחתית.

סף ההטענה נוח יחסית ופתחו רחב מספיק.

צורתו סדירה ומאפשרת ניצול יעיל של הנפח.

בתא הנוסעים עצמו, פתרונות האחסון סבירים, אך לא מבריקים.

יש תאי דלת בגודל הגון ותא אחסון קטן יחסית מתחת למשענת היד המרכזית.

מחזיקי הכוסות מקדימה פונקציונליים.

בסך הכל, תא הנוסעים של הג’וליה נעים לשהייה, במיוחד לנהג ולנוסע שלידו.

הוא אולי לא מגיע לרמת הליטוש של המתחרות הגרמניות בכל היבט קטן, אך הוא מציע אווירה ייחודית והנדסת אנוש טובה ברובה.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: השתפרה משמעותית עם השנים

מערכת המולטימדיה – קפיצת מדרגה

אחד האזורים שספגו את מירב הביקורת בדגמים הראשונים של הג’וליה היה מערכת המולטימדיה.

היא נתפסה כמיושנת, איטית, ולא ידידותית למשתמש בהשוואה למערכות המתקדמות של המתחרות הגרמניות.

לשמחתנו, בדגמים המעודכנים (החל משנת 2020 ואילך), אלפא רומיאו התייחסה ברצינות לביקורות.

הרכב מצויד כעת במערכת מולטימדיה חדשה ומשופרת.

המסך, לרוב בגודל 8.8 אינץ’, בעל איכות תצוגה טובה יותר ורזולוציה גבוהה.

מהירות התגובה השתפרה פלאים, והיא מרגישה זריזה יותר לתפעול.

מבנה התפריטים הגיוני יותר וקל יותר לנווט בו.

המערכת תומכת בקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto.

בתחילה החיבור היה לרוב חוטי, אך בדגמים האחרונים לעיתים זמינה גם קישוריות אלחוטית, תלוי ברמת הגימור והעדכון הספציפי.

שליטה על המערכת מתבצעת בעיקר באמצעות חוגה פיזית ופקדים מסביבה הממוקמים בקונסולה המרכזית, פתרון יעיל ובטוח יותר מתפעול מסך מגע בלבד תוך כדי נהיגה.

יש גם אפשרות למסך מגע, אך התפעול הפיזי עדיף.

איכות העוזר הקולי (אם קיים) סבירה, אך לרוב פחות מתוחכמת מהמערכות של ב.מ.וו או מרצדס.

לוח המחוונים הדיגיטלי

לצד מסך המולטימדיה, הג’וליה המעודכנת קיבלה גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא.

הוא לרוב בגודל 7 אינץ’ (בתוך מסגרת אנלוגית יותר) או 12.3 אינץ’ בדגמים החדשים ביותר וברמות גימור גבוהות יותר.

הוא מציע אפשרויות תצוגה שונות, כולל תצוגה קלאסית בהשראת אלפא רומיאו היסטורית.

ניתן להציג עליו מידע נהיגה, נתוני צריכת דלק, הוראות ניווט, ומידע ממערכות הסיוע לנהג.

איכות התצוגה טובה והוא קריא בתנאי תאורה שונים.

אבזור נוחות וטכנולוגיות נוספות

רמת האבזור באלפא רומיאו ג’וליה בישראל משתנה בהתאם לרמת גימור.

ברמות הגימור העיקריות המשווקות בארץ, לרוב נמצא בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וחימום (לפעמים גם אוורור), חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, וכניסה והנעה ללא מפתח.

ברמות גימור גבוהות יותר ניתן למצוא גם מערכת שמע משודרגת (למשל מבית Harman Kardon), גג שמש פנורמי, תאורת פנים אמביינטלית, והגה מחומם.

האבזור בהחלט עומד בסטנדרטים של הקטגוריה, אם כי לעיתים נדרשת רמת גימור גבוהה יחסית כדי לקבל את כל הפינוקים.

אלפא רומיאו משלבת גם את מערכת בורר מצבי הנהיגה ה-DNA שלה (דינמי, נורמלי, חסכוני/כל מזג אוויר), המשפיעה על תגובת המנוע, הגיר, ההיגוי, ואפילו המתלים האדפטיביים אם קיימים.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: הלב הפועם של אלפא

מנוע וגיר – שילוב מנצח (לרוב)

אלפא רומיאו ג’וליה משווקת בישראל עם מספר יחידות הנעה לאורך השנים, אך הגרסה הפופולרית והעיקרית היא ללא ספק מנוע הבנזין 2.0 ליטר טורבו.

זהו מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו, המייצר הספק מרשים של 200 כוחות סוס (או 280 כוחות סוס בגרסת ה-Veloce, הנחשבת גם היא לעיקרית בשוק היוקרה).

מומנט המנוע עומד על 33.6 קג”מ (או 40.8 קג”מ ב-Veloce), והוא זמין כבר בסל”ד נמוך יחסית, מה שתורם לתחושת זריזות מיידית.

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF, בעלת 8 יחסי העברה.

זהו גיר מצוין שנמצא גם בדגמים של ב.מ.וו, והוא ידוע בפעולתו החלקה והמהירה.

שילוב המנוע והגיר הזה מספק ביצועים מצוינים.

נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-6.6 שניות בגרסת ה-200 כ”ס ופחות מ-5.7 שניות בגרסת ה-Veloce (280 כ”ס).

אלה נתונים תחרותיים בהחלט ביחס למתחרות עם יחידות הנעה מקבילות.

תחושת הכוח בנהיגה יומיומית מעולה, ותאוצות ביניים (עקיפה) מתבצעות בקלות ובנחישות הודות לזמינות המומנט ופעולת הגיר המהירה.

צריכת דלק – הנקודה הכואבת?

כאן אנחנו מגיעים לסעיף צריכת דלק.

מכוניות ספורטיביות יוקרתיות לרוב אינן חסכוניות במיוחד, והג’וליה אינה יוצאת דופן.

נתוני היצרן (לפי תקן WLTP) נוטים להיות אופטימיים.

בפועל, צריכת הדלק הריאלית בנהיגה משולבת נוטה להיות פחות מרשימה.

בנהיגה רגועה מאוד ניתן אולי להגיע לכ-10-12 ק”מ לליטר.

אך מאחר וזו מכונית שמזמינה לנהיגה דינמית, צריכת הדלק בפועל בנהיגה שכוללת קצת לחיצות על הדוושה תרד בקלות לכ-7-9 ק”מ לליטר.

זהו נתון שיש לקחת בחשבון בעת רכישת הרכב.

החיפוש אחר המונח “צריכת דלק” נפוץ גם בהקשר של רכבים חשמליים (שם המונח הנכון יותר הוא “צריכת אנרגיה” בקוט”ש לקילומטר או מייל), אך בג’וליה שהיא רכב בנזין קלאסי, אנחנו עוסקים בצריכת דלק באופן המסורתי.

אין כאן סוללה לטעינה או יחידה חשמלית, ולכן עלויות התדלוק יהוו חלק משמעותי מעלויות האחזקה, במיוחד בהתחשב מחירי הדלק בישראל.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי)

סעיף זה רלוונטי בעיקר לרכבים היברידיים נטענים (פלאג-אין) או חשמליים מלאים.

אלפא רומיאו ג’וליה, בגרסאות הבנזין הנפוצות שלה המשווקות בישראל, אינה רכב היברידי נטען או חשמלי.

לכן, אין לה יכולת טעינה חיצונית מעמדת AC בבית או מעמדת DC מהירה.

הרכב מתודלק בבנזין בלבד.

הדיון על קצבי טעינה, זמני טעינה, סוגי מחברים או חווית טעינה ציבורית אינו רלוונטי עבור דגם זה.

זהו רכב קלאסי בעל מנוע בעירה פנימית, והאנרגיה שלו מגיעה בלעדית מתדלוק דלק.

בעידן שבו רכבים חשמליים הופכים נפוצים יותר ויותר, נקודה זו מבדילה את הג’וליה מחלק מהמתחרות שמתחילות להציע גם גרסאות חשמליות או פלאג-אין.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: הלב והנשמה של הג’וליה

נוחות נסיעה – פשרה מודעת

חווית הנהיגה באלפא רומיאו ג’וליה היא גולת הכותרת שלה.

היא תוכננה להיות מכונית נהג, והיא מקיימת את ההבטחה הזו בגדול.

עם זאת, יש לכך מחיר מסוים בנוחות הנסיעה.

המתלים מכוילים לצד הקשיח יותר, מה שתורם ליכולת הדינמית אבל גורם לה לחוש מהמורות ושיבושים בכביש בצורה מורגשת יותר בהשוואה למתחרות ששמות דגש רב יותר על נוחות (כמו מרצדס C-קלאס או אאודי A4).

בכבישים עירוניים משובשים בישראל, היא עלולה להיות מעט נוקשה ופחות סופגת מהמורות גדולות.

בכביש בינעירוני סלול היטב, נוחות הנסיעה טובה בהחלט, והיא שומרת על יציבות כיוונית מצוינת.

בידוד רעשים – סביר אך לא מושלם

רמת בידוד הרעשים בג’וליה סבירה לקטגוריה, אך שוב, לא הטובה ביותר.

רעשי מנוע נשמעים היטב תחת עומס, וזה לא בהכרח חיסרון למי שאוהב לשמוע את הסאונד של המנוע האיטלקי (גם אם זה 4 צילינדרים ולא V6 של הקוואדריפוליו).

רעשי רוח מבודדים בצורה טובה יחסית, אך רעשי כביש מצמיגים יכולים להיות מורגשים, במיוחד במהירויות גבוהות ועם צמיגים גדולים.

התנהגות דינמית והיגוי – פסגת הנהיגה

כאן הג’וליה זורחת באמת.

ההיגוי הוא מהטובים בקטגוריה, אם לא הטוב ביותר.

הוא חד, ישיר, ומספק כמות מצוינת של משוב מהכביש לנהג.

משקלו נכון ומשתנה בהתאם למצב הנהיגה בבורר ה-DNA.

אחיזת הכביש גבוהה מאוד, והרכב שותל את עצמו בפניות בצורה מרשימה.

זוויות הגלגול מינימליות, והשלדה מגיבה באופן מיידי ומדויק לכל פקודת היגוי.

תחושת הבלמים טובה ומספקת עוצמת בלימה מספקת.

העובדה שהרכב מצויד בגיר אוטומטי רגיל (פלנטרי) ולא גיר כפול מצמדים או וריאטור (שאינו רלוונטי לסוג זה של רכב) תורמת לתחושה חלקה ומהירה יותר בנהיגה ספורטיבית.

העברת הילוכים מהירה במצב דינמי ומאפשרת לנצל את מלוא כוח המנוע.

התנהגות הכביש המאוזנת והשובבה של הג’וליה מזכירה מכוניות הנעה אחורית קלאסיות.

היא מאפשרת לנהג להרגיש את המכונית מתחתיו וליהנות מכל פנייה.

קלות התמרון בעיר סבירה, הרדיוס סיבוב טוב יחסית לקטגוריה, וראות סביב הרכב (בסיוע חיישנים ומצלמה) מקלה על חניה ותמרון במקומות צפופים.

היעדר גיר רציף או העברה ישירה (כמו ברכב חשמלי) מספק כאן דווקא יתרון של תחושה מכאנית וצליל מנוע משתנה, שהוא חלק מהחוויה הספורטיבית.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון גבוה עם סיוע אקטיבי

מבחני בטיחות רשמיים

בנושא הבטיחות, אלפא רומיאו ג’וליה מספקת תוצאות מצוינות.

הרכב זכה לציון מקסימלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

הוא השיג ציונים גבוהים בכל הקטגוריות המרכזיות: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל, ותפקוד מערכות בטיחות אקטיביות.

מבדקי בטיחות אלה מראים שהג’וליה מספקת רמת הגנה גבוהה במקרה של תאונה.

המבנה המחוזק של השלדה, השימוש בפלדה בחוזק גבוה, וכריות אוויר מרובות (לרוב 6 או 7, כולל כרית אוויר לברכי הנהג בחלק מהגרסאות) תורמים לבטיחות הפסיבית.

מערכות עזר לנהג (ADAS)

אלפא רומיאו ג’וליה מצוידת (בהתאם לרמת הגימור והשנתון) במגוון רחב של מערכות עזר לנהג (ADAS).

רבות מהמערכות הללו מגיעות כסטנדרט או כאופציה ברמות הגימור העיקריות המשווקות בישראל.

המערכות הנפוצות כוללות:

  • בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control)
  • מערכת שמירה אקטיבית על נתיב (Lane Keeping Assist)
  • מערכת התרעת סטייה מנתיב (Lane Departure Warning)
  • מערכת התרעת התנגשות קדמית עם בלימת חירום אוטונומית (Forward Collision Warning with Autonomous Emergency Braking)
  • מערכת ניטור שטחים מתים (Blind Spot Monitoring)
  • מערכת התרעת תנועה חוצה מאחור (Rear Cross Traffic Alert)
  • זיהוי תמרורים (Traffic Sign Recognition)
  • בקרת עייפות נהג (Driver Attention Alert)

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי סביר עד טוב.

בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית, ושמירה על הנתיב מסייעת בנהיגה ארוכה.

מערכת בלימת החירום מתפקדת היטב במצבי חירום.

עם זאת, לעיתים תפקוד המערכות פחות מלוטש או חלק בהשוואה למערכות המתקדמות ביותר בקטגוריה שמגיעות ממותגים כמו מרצדס או אאודי.

למשל, מערכת שמירה על הנתיב יכולה להיות מעט פחות מדויקת או עדינה בפעולתה.

אבל בסך הכל, רמת הבטיחות האקטיבית בג’וליה טובה ומספקת שקט נפשי.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה התשוקה האיטלקית?

כמה עולה אלפא רומיאו ג’וליה?

זהו אחד הנושאים המעניינים ביותר עבור מי ששוקל רכישה: כמה עולה הרכב?

מחיר אלפא רומיאו ג’וליה בישראל משתנה בהתאם לשנתון, מצב הרכב (חדש או משומש) וכמובן, רמת גימור.

נכון לאפריל 2025, טווח המחיר לרכב חדש מתחיל בדרך כלל באזור ה-260,000-280,000 ש”ח לרמת הגימור הבסיסית עם מנוע 200 כ”ס.

רמת הגימור Veloce הפופולרית והחזקה יותר (280 כ”ס) תתחיל לרוב באזור ה-320,000-350,000 ש”ח, ולעיתים אף יותר, תלוי באבזור נוסף.

יש לזכור שמיסוי על רכבי בנזין בישראל גבוה יחסית, מה שמשפיע באופן ישיר על המחיר הסופי.

מחירון רשמי ניתן למצוא אצל היבואן וגורמים נוספים, והוא מתעדכן מעת לעת.

בשוק המשומשות, המחירים אטרקטיביים יותר, וניתן למצוא ג’וליה משנתונים קודמים במחירים משמעותית נמוכים יותר, תלוי בנסועה ובמצב התחזוקתי.

רמות גימור עיקריות בישראל

אלפא רומיאו ג’וליה משווקת בישראל במספר רמות גימור עיקריות.

הבולטות שבהן הן לרוב:

Sprint/Super: רמות הגימור הבסיסיות יותר, לרוב עם מנוע 200 כ”ס.

הן כוללות אבזור סטנדרטי טוב למדי, כמו מערכת מולטימדיה משופרת, חיישני חניה, בקרת אקלים מפוצלת, ורוב מערכות הבטיחות האקטיביות הבסיסיות.

Veloce: רמת הגימור הפופולרית והמומלצת לרוב, המגיעה עם מנוע 280 כ”ס וכוללת אבזור עשיר יותר.

ההבדלים המרכזיים לעומת רמות הגימור הבסיסיות כוללים לרוב חישוקים גדולים יותר (18 או 19 אינץ’), מושבי ספורט עם ריפוד עור משודרג, אבזור נוחות נוסף (כמו זיכרונות למושבים, חימום הגה), ולעיתים גם מערכות בטיחות מתקדמות יותר כסטנדרט.

רמת הגימור Veloce מציעה שילוב אופטימלי של ביצועים ואבזור.

Quadrifoglio: זוהי גרסת הביצועים הקיצונית עם מנוע V6 טווין-טורבו בהספק של 510 כ”ס.

היא נמכרת בישראל בכמויות קטנות ומחירה גבוה משמעותית, ואינה נכללת בדרך כלל בדיון על הדגמים הנפוצים.

אחריות ועלויות תחזוקה

תנאי האחריות על אלפא רומיאו ג’וליה בישראל לרוב עומדים בסטנדרט המקובל.

האחריות המלאה לרכב היא בדרך כלל ל-3 שנים או 100,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

חשוב לבדוק את תנאי האחריות הספציפיים מול היבואן בעת הרכישה.

בניגוד לרכבים חשמליים או פלאג-אין, אין כאן אחריות נפרדת על סוללה, כיוון שהמנוע הוא בנזין בלבד.

עלויות התחזוקה השוטפות (טיפולים תקופתיים) באלפא רומיאו נוטות להיות יקרות יותר בהשוואה למכוניות עממיות, וסבירות ביחס לקטגוריית רכבי היוקרה.

יש לקחת בחשבון גם את עלויות צריכת הדלק שהוזכרו קודם.

לגבי תקלות או בעיות נפוצות, דגמי הג’וליה המוקדמים סבלו לעיתים מבעיות קטנות באיכות הרכבה או בתקלות חשמל נקודתיות.

עם השנים, אלפא רומיאו שיפרה את האמינות, והדגמים המעודכנים נחשבים אמינים יותר.

יחד עם זאת, עדיין קיימת לעיתים תפיסה בציבור לגבי אמינות אלפא רומיאו בהשוואה למתחרות היפניות למשל, וזה יכול להשפיע על שווי השימוש וסחירות הרכב בשוק המשומשות.

רכישת רכב עם היסטוריית טיפולים מלאה וברורה, במיוחד כאשר שוקלים קניית רכב משומש, חשובה במיוחד.

X. יתרונות: למה לבחור באלפא רומיאו ג’וליה?

  • עיצוב עוצר נשימה: הג’וליה היא ככל הנראה המכונית היפה ביותר בקטגוריה שלה.

    היא בולטת בנוף המוטורי ומושכת מבטים.

  • חווית נהיגה דינמית: זו מכונית נהג אמיתית.

    ההיגוי חד, השלדה מתקשרת, והיא מספקת הנאה טהורה מאחורי ההגה, עולה על רוב המתחרות בהיבט זה.

  • ביצועים מצוינים: גם עם מנוע ה-200 כ”ס וגם עם ה-280 כ”ס, הג’וליה מהירה וזריזה.

    שילוב המנוע וגיר ה-ZF 8 הילוכים מוצלח מאוד.

  • ייחודיות ואמירה: הג’וליה היא לא עוד סדאן יוקרתית שגרתית.

    היא בחירה שונה, עם היסטוריה עשירה ואישיות חזקה.

  • שיפורים משמעותיים בדגמים המעודכנים: מערכת המולטימדיה שופרה דרמטית, איכות ההרכבה השתפרה, והאבזור עשיר יותר.

    כדאי מאוד לחפש דגמים משנתון 2020 ומעלה.

XI. חסרונות: מה פחות מוצלח באלפא רומיאו ג’וליה?

  • נוחות נסיעה: המתלים מכוילים לצד הקשיח יותר, וזה מורגש במיוחד בכבישים עירוניים משובשים.

    היא פחות נוחה ממרצדס C-קלאס או אאודי A4.

  • צריכת דלק: למרות הביצועים, צריכת הדלק בפועל גבוהה למדי בנהיגה יומיומית, ובהחלט אינה חסכונית.

  • איכות חומרים בחלקים מסוימים: למרות שיפורים, בחלקים התחתונים של תא הנוסעים עדיין יש חומרים פלסטיים קשיחים יותר בהשוואה למתחרות מגרמניה.

    איכות הגימור אינה מגיעה לרמת הליטוש הגרמנית בכל פינה.

  • סחירות ושווי שימוש: אלפא רומיאו נתפסת לעיתים כבעלת סחירות נמוכה יותר ואיבוד ערך מהיר יותר בהשוואה למתחרות הגרמניות המבוססות.

    זה משהו שצריך לקחת בחשבון כשבוחנים את המחיר הכולל לאורך זמן.

  • מרחב פנימי ואחסון: המרווח מאחור סביר אך לא ענק, ותעלת ההינע בולטת.

    פתרונות האחסון בתא הנוסעים אינם רבים במיוחד.

XII. אלפא רומיאו ג’וליה בהשוואה למתחרות

כפי שציינו במבוא, אלפא רומיאו ג’וליה מתמודדת ראש בראש עם שחקניות כבדות בקטגוריית סדאן המנהלים היוקרתיות.

ההשוואה המתבקשת ביותר היא מול ב.מ.וו סדרה 3 (BMW 3 Series).

שתי המכוניות שמות דגש על חווית נהיגה ספורטיבית ודינמית.

הג’וליה נחשבת לרוב לחדה ומסקרנת יותר לנהיגה גבולית, עם היגוי ישיר ומתקשר יותר מהסדרה 3 המודרנית.

מצד שני, סדרה 3 מציעה בדרך כלל שילוב מעט טוב יותר של נוחות וספורטיביות, תא נוסעים מלוטש יותר מבחינת חומרים והרכבה, ומערכת מולטימדיה וטכנולוגיה מתקדמות ואינטואיטיביות יותר.

גם נושא הסחירות ושוק המשומשות נוטה לטובת ב.מ.וו בישראל.

בהשוואה למרצדס C-קלאס (Mercedes C-Class), התמונה שונה.

ה-C-קלאס שמה דגש רב יותר על נוחות נסיעה, יוקרה, בידוד רעשים, ועיצוב פנים מפואר יותר.

היא פחות ממוקדת נהיגה מהג’וליה או הסדרה 3, אך מספקת חווית נסיעה רגועה ומפנקת יותר.

הטכנולוגיה והנדסת האנוש במרצדס נחשבות למובילות בקטגוריה.

אל מול אאודי A4 (Audi A4), הג’וליה שוב מציגה יתרון משמעותי בדינמיות ובמעורבות הנהג.

ה-A4 מכוילת יותר לכיוון נוחות ואיכות נסיעה, עם תא נוסעים מוקפד, חומרים איכותיים, והנדסת אנוש מעולה.

גרסאות ההנעה הכפולה של ה-A4 (קוואטרו) מציעות אחיזה גבוהה, אך פחות שובבות מההנעה האחורית של הג’וליה.

בסופו של דבר, ההשוואה מדגישה את הייחודיות של הג’וליה.

היא לא מנסה לחקות את המתחרות הגרמניות, אלא מציעה אלטרנטיבה ממוקדת נהג ובעלת אופי.

היא פחות אובססיבית לליטוש בכל פרט קטן כמו הגרמניות, אך מחזירה לנהג הנאה שקשה למצוא אצלן.

XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות אלפא רומיאו ג’וליה? פסק הדין

אלפא רומיאו ג’וליה היא ללא ספק מכונית מרגשת.

היא מביאה לשוק סדאן המנהלים היוקרתי מנה גדושה של אופי, יופי איטלקי, וחשוב מכל – חווית נהיגה יוצאת מהכלל.

היא נראית פנטסטי, מרגישה נהדר על הכביש, ומספקת ביצועים חזקים עם מנוע הבנזין הפופולרי שלה והגיר האוטומטי המצוין.

הדגמים המעודכנים שלה שיפרו משמעותית את נקודות התורפה הראשוניות, בעיקר בתחום המולטימדיה והנדסת האנוש.

בהשוואה למתחרות כמו ב.מ.וו סדרה 3 או מרצדס C-קלאס, הג’וליה פחות מתמקדת בנוחות מירבית או בטכנולוגיה העילית ביותר.

היא קצת יותר קשיחה על מהמורות, פחות מרווחת מאחור מחלק מהמתחרות, וצריכת הדלק שלה גבוהה.

נושא הסחירות ושווי השימוש בישראל הוא נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון, ויש שיקולים של תקלות פוטנציאליות או בעיות אמינות בדגמים מוקדמים יותר שהשפיעו על התפיסה הציבורית, למרות השיפורים בדגמים המאוחרים.

אז, האם כדאי לקנות אלפא רומיאו ג’וליה?

התשובה תלויה במי אתם ומה אתם מחפשים.

אלפא רומיאו ג’וליה מתאימה במיוחד למי שמעריך עיצוב ייחודי, שם את חווית הנהיגה בראש סדר העדיפויות, ומחפש מכונית עם אישיות חזקה שמרגשת בכל נסיעה.

היא פחות מתאימה למי שהנוחות המרבית, המרווח הפנימי, או טכנולוגיות הקצה הן בראש מעייניו, או למי שהסחירות היא שיקול מכריע.

אם אתם נהגים שנהנים לנהוג, אם אתם רוצים מכונית שגורמת לכם לחייך כשהיא עומדת בחניה וכשאתם בפיתולים, והאם אתם מוכנים להתפשר מעט על נוחות וצריכת דלק לטובת התשוקה – אז בהחלט כדאי לשקול ברצינות את הג’וליה.

במיוחד מומלץ לבדוק את דגמי ה-Veloce המעודכנים, המציעים את השילוב הטוב ביותר של ביצועים, אבזור ושיפורים.

חפשו רכב שמור עם היסטוריית טיפולים מסודרת.

בשורה התחתונה: הג’וליה היא לא הבחירה ההגיונית ביותר, אבל היא אולי אחת המכוניות המרגשות ביותר שתוכלו לקנות בקטגוריה הזו.

ההמלצה שלנו: אם אתם מחפשים ראשית כל חוויה והנאה מנהיגה, ואתם מוכנים לקבל את הפשרות הקטנות, לכו על זה.

תתאהבו בה.

דילוג לתוכן