היי לכולם וחזרה לפורטל הרכב של PRK.
הפעם אנחנו לוקחים צלילה עמוקה אל תוך אחד הרכבים שהפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהנוף החשמלי בישראל.
רכב שהגיע אלינו משום מקום, וכבש נתח שוק משמעותי בזמן קצר יחסית.
אנחנו מדברים כמובן על הג’ילי ג’יאומטרי C, או Geely Geometry C בשמו הלועזי והרשמי יותר.
הג’יאומטרי C הוא רכב חשמלי קומפקטי, שהושק בישראל (ובעולם) תחת מותג המשנה החשמלי של ענקית הרכב הסינית ג’ילי.
הוא מיצב את עצמו במהירות כאופציה אטרקטיבית בקטגוריית המשפחתיות החשמליות, או ליתר דיוק, ה-C-SUV הקומפקטיים החשמליים.
זהו רכב שמכוון למשפחה הממוצעת, לזוגות צעירים, ובעצם לכל מי שמחפש להיכנס לעולם הרכב החשמלי עם תמורה טובה לכסף.
המתחרים העיקריים שלו בשוק הישראלי כוללים שמות מוכרים כמו יונדאי קונה חשמלית, MG ZS EV, ובמידה מסוימת גם דגמים יקרים יותר כמו קיה נירו EV או פולקסווגן ID.4.
בסקירה המקיפה הזו, נצלול לכל אספקט של הג’ילי ג’יאומטרי C.
נעבור על העיצוב שלו מבחוץ ומבפנים.
נבחן את איכות החומרים והמרווח בתא הנוסעים.
נסקור את הטכנולוגיה, האבזור ומערכת המולטימדיה.
נדבר כמובן על הביצועים, יחידת ההנעה החשמלית וצריכת האנרגיה.
נצלול לעומק חווית הטעינה בישראל.
ננתח את חווית הנהיגה והתנהגות הכביש.
נפרוט את היבטי הבטיחות ומערכות העזר לנהג.
נענה על שאלת המפתח: כמה עולה הג’יאומטרי C בישראל ומה מקבלים בכל רמת גימור.
ונסכם עם פירוט היתרונות והחסרונות, ונסיים עם פסק דין שיעזור לכם להחליט האם כדאי לקנות אותו.
אנחנו גם נתייחס בקצרה למה שאומרות חוות דעת גולשים שכבר נוהגים ברכב, ואיך הן משקפות את המציאות היומיומית איתו.
עיצוב חיצוני – מראה מודרני ונקי
הג’ילי ג’יאומטרי C מאמץ שפה עיצובית שמנסה לשדר מודרניות וניקיון.
הפילוסופיה הכללית היא כזו שמתאימה לרכב חשמלי: קווים חלקים, אווירודינמיקה משופרת, והימנעות מאלמנטים קישוטיים מיותרים.
הרושם הכללי כשרכב עומד מולך הוא של רכב מודרני, לא פורץ דרך מבחינה עיצובית, אבל גם לא משעמם או מיושן.
בחזית, הדבר הראשון שתופס את העין הוא הגריל האטום (כמצופה מרכב חשמלי), שמשולב עם יחידות תאורה צרות ואגרסיביות למראה.
הפנסים הקדמיים בטכנולוגיית LED מלאה מעניקים לו מראה עתידני יחסית, וכוללים פס LED לדיי-לייט שחוצה את חזית הרכב וממשיך את הקו בין הפנסים.
זהו טרנד עיצובי פופולרי בשנים האחרונות, והוא בהחלט מוסיף נקודות לג’יאומטרי C מבחינת מראה עדכני.
מבט מהצד חושף צללית קופה-קרוסאובר עדינה.
קו המותניים מתחיל נמוך יחסית בחזית ועולה בהדרגה לכיוון החלק האחורי, מה שמעניק לרכב תחושת תנועה גם בעמידה.
קו הגג משתפל קלות לאחור, ומסתיים בספוילר קטן מעל דלת תא המטען.
בתי הגלגלים תפוחים קלות, והם מאכלסים חישוקי גלגלים בגודל 17 או 18 אינץ’, תלוי ברמת הגימור.
עיצובי החישוקים שונים בין הרמות, ובעוד שהם לא מהפנטים במיוחד, הם בהחלט תואמים את המראה הכללי הנקי והפונקציונלי.
הידיות הדלתות שקועות ויוצאות אוטומטית, פרט עיצובי קטן שמוסיף נופך פרימיום.
החלק האחורי ממשיך את הקו הנקי של החזית.
פנסים אחוריים צרים ומעוצבים מחוברים אף הם בפס תאורה לרוחב הרכב, תורמים לתחושת רוחב ויציבות.
הפגוש האחורי פשוט יחסית, וללא פתחי מפלט כמובן.
דלת תא המטען גדולה יחסית, ומעליה כאמור ספוילר קטן.
הנוכחות הכביש של הג’יאומטרי C היא נוכחות של רכב קומפקטי-משפחתי מודרני.
המידות הפיזיות שלו (אורך של כ-4.43 מטרים, רוחב של כ-1.83 מטרים וגובה של כ-1.56 מטרים) ממקמות אותו היטב בקטגוריה שלו, קטן מעט מ-SUV משפחתי סטנדרטי, וקצת גדול יותר מהאצ’בק קומפקטי מוגבה.
הוא לא נראה ענק או מגושם, מה שתורם לקלות התמרון העירונית, ובה בעת הוא גם לא מרגיש קטן מדי.
בהשוואה לדורות קודמים של רכבים בקטגוריה (בנזין), הוא מציג פרופורציות מודרניות יותר, ובמיוחד מראה קרוסאובר אופנתי יותר מהאצ’בק סטנדרטי.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח – הייטק ופונקציונליות
הכניסה לתא הנוסעים של הג’ילי ג’יאומטרי C חושפת אווירה מודרנית, מינימליסטית יחסית, עם דגש על טכנולוגיה.
הקונספט העיצובי מבוסס על קווים נקיים, מיעוט כפתורים פיזיים, והתבססות רבה על מסכי מגע.
איכות החומרים בתא הנוסעים מעורבת. בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע, המעניקים תחושה יוקרתית יחסית.
אך ככל שיורדים למטה, פוגשים יותר פלסטיק קשיח, במיוחד באזור הקונסולה המרכזית והחלקים התחתונים של הדלתות.
איכות ההרכבה נראית טובה בסך הכל, ללא קרקושים או חלקים רופפים בנסיעה ברכב חדש, אם כי רק הזמן יגיד איך היא תחזיק מעמד בשוק הישראלי החם ובדרכים הפחות חלקות שלנו.
הנדסת האנוש היא נקודה שדורשת התרגלות. מכיוון שרוב הפקדים עברו למסך המגע המרכזי, תפעול בקרת האקלים, למשל, דורש כניסה לתפריטים, מה שיכול להיות מעט מסורבל ודורש הורדת מבט מהכביש.
עם זאת, פקדים מרכזיים כמו עוצמת השמע או מצבי הנהיגה זמינים מכפתורים פיזיים או פקדי הגה.
ראות החוצה סבירה, עם קורות A קדמיות מעט עבות שיכולות להפריע בזוויות מסוימות בפניות חדות, אך מראות הצד הגדולות מפצות במידה מסוימת.
נוחות המושבים הקדמיים טובה בסך הכל לנסיעות יומיומיות. הם מציעים תמיכה סבירה לגב התחתון ונוחות מספקת גם בנסיעות מעט ארוכות יותר.
המושבים האחוריים מספקים גם הם נוחות סבירה, והספסל האחורי יתאים לשני מבוגרים בנוחות יחסית, ואולי שלושה ילדים קטנים.
מבחינת מרווח, הג’יאומטרי C מציע מרווח טוב ביחס למידותיו החיצוניות, יתרון אופייני לרכבים חשמליים עם בסיס גלגלים ארוך יחסית לקטגוריה (כ-2.7 מטרים).
יש מספיק מרווח רגליים לנוסעים מאחור גם אם היושבים מקדימה גבוהים. מרווח הראש סביר, אם כי נוסעים גבוהים מאוד עשויים לחוש שהגג קרוב יחסית, במיוחד בדגמים עם גג פנורמי.
מרווח הכתפיים סטנדרטי לקטגוריה.
תא המטען מציע נפח של כ-362 ליטרים, נתון שאינו שיא הקטגוריה, אך מספק למשפחה קטנה או לזוג.
הוא בעל מבנה די רבוע ושימושי יחסית, עם סף הטענה לא גבוה מדי, המקל על הכנסת והוצאת חפצים.
יש אפשרויות עיגון בסיסיות, אך אל תצפו לפתרונות אחסון מתוחכמים במיוחד.
ניתן כמובן לקפל את המושבים האחוריים לקבלת שטח הטענה גדול יותר, אך הם אינם מתקפלים לרצפה שטוחה לחלוטין.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה – הרבה מסכים, קצת פחות אינטואיציה
הג’ילי ג’יאומטרי C מנסה למצב את עצמו כרכב טכנולוגי, וזה בהחלט ניכר באבזור המוצע ובמערכות המולטימדיה.
לב העניינים הוא מסך המולטימדיה המרכזי, שגודלו עומד על 12.3 אינץ’ ברמות הגימור הגבוהות (יש גם מסך קטן יותר ברמת הגימור הבסיסית).
איכות התצוגה טובה, בהירה ועם צבעים חדים. מהירות התגובה סבירה ברוב הזמן, אם כי לעיתים יש השהייה קלה.
מבנה התפריטים יכול להיות מעט מבלבל בתחילה, ודורש למידה והתרגלות, במיוחד מכיוון שהוא שולט בהרבה פונקציות של הרכב.
מערכת ההפעלה היא פיתוח עצמי של ג’ילי, והיא כוללת עברית מלאה ושימושית.
קישוריות סמארטפונים קיימת באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto, אך לרוב בצורה חוטית (תלוי ברמת הגימור והגרסה הספציפית). היינו שמחים לראות קישוריות אלחוטית כסטנדרט בדגם “טכנולוגי” שכזה. איכות העוזר הקולי, אם קיים, בסיסית יחסית ולא תמיד מבינה פקודות מורכבות בעברית.
לוח המחוונים הוא מסך דיגיטלי קטן יחסית בגודל 5 אינץ’.
הוא מציג את המידע החיוני (מהירות, מצב סוללה, טווח) בצורה ברורה, אך אפשרויות התצוגה וההתאמה האישית שלו מוגבלות למדי בהשוואה ללוחות מחוונים דיגיטליים מתקדמים יותר אצל המתחרים.
זה קצת מאכזב בהתחשב בגודל מסך המולטימדיה המרכזי.
מערכת השמע הסטנדרטית סבירה לשימוש יומיומי, אך לא מבריקה במיוחד.
היא מספקת סאונד נקי יחסית ברוב טווחי התדרים, אך חסרה עוצמה ועומק למי שמחפש חווית שמע איכותית יותר.
האבזור ברמות הגימור השונות בישראל נדיב למדי ביחס למחיר.
הוא כולל בקרת אקלים אלקטרונית, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום למושבים הקדמיים (בד”כ ברמות הגבוהות), ולעיתים גם גג פנורמי.
ישנם גם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, שזה יתרון משמעותי באקלים הישראלי.
טכנולוגיות ייחודיות לדגם או ליצרן פחות בולטות, אך המכלול הכללי של האבזור הטכנולוגי והבטיחותי (עליו נרחיב בהמשך) בהחלט נותן תמורה למחיר.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת אנרגיה – חשמל שקט וטווח ריאלי
כמו רוב הרכבים החשמליים, הג’ילי ג’יאומטרי C מציע חווית נהיגה שקטה וחלקה, בזכות יחידת ההנעה החשמלית הממוקמת מקדימה ומניעה את הגלגלים הקדמיים.
בישראל משווקות לרוב שתי גרסאות עיקריות של הדגם, הנבדלות בגודל הסוללה וטווח הנסיעה, ולעיתים גם בהספק המנוע (לפחות בגרסאות הראשונות).
יחידת ההנעה הנפוצה כוללת מנוע חשמלי בהספק של כ-204 כוחות סוס (או 150 קילוואט) ומומנט מרבי של כ-31.6 קג”מ.
ההעברה היא ישירה, ללא גיר או הילוכים במובן הקלאסי, מה שתורם לחלקות ולזמינות הכוח המיידית.
נתוני התאוצה 0-100 קמ”ש עומדים על כ-7.7 שניות, נתון טוב שמספק ביצועים נמרצים בהחלט לשימוש יומיומי, עקיפות בכביש בינעירוני וזינוקים מהירים ברמזורים.
שתי גרסאות הסוללה העיקריות שמגיעות ארצה הן עם קיבולת של כ-53 קוט”ש ו-70 קוט”ש (הנתונים יכולים להשתנות מעט בין גרסאות שונות ושנות ייצור).
טווח ה-WLTP הרשמי עומד על כ-400 ק”מ לגרסה הקטנה וכ-500 ק”מ לגרסה הגדולה.
עם זאת, חשוב להבין שנתוני WLTP נמדדים בתנאי מעבדה אופטימליים.
בנהיגה יומיומית בישראל, עם שימוש במיזוג אוויר, נהיגה בכבישים מהירים ובפקקים, הטווח הריאלי יהיה נמוך יותר.
צריכת אנרגיה ריאלית נעה לרוב בין 16 ל-20 קוט”ש ל-100 ק”מ, תלוי בסגנון הנהיגה ותנאי הדרך.
זה מתרגם לטווח ריאלי של כ-300-350 ק”מ לגרסת ה-53 קוט”ש וכ-400-450 ק”מ לגרסת ה-70 קוט”ש.
בהשוואה לרכבי בנזין או דיזל, עלות הנסיעה בקילומטרים ברכב חשמלי נמוכה משמעותית, גם אם חיפוש נפוץ הוא עדיין “צריכת דלק”. הצורך בטעינה (עליו נרחיב בהמשך) מחליף את הצורך בתדלוק.
תחושת הכוח זמינה ומיידית הודות למומנט המרבי הזמין כבר מסל”ד אפס.
בתאוצות ביניים, הרכב מאיץ בקלות ומאפשר עקיפות בטוחות יחסית.
מצבי הנהיגה השונים (אקו, נוחות, ספורט) משפיעים על תגובת דוושת התאוצה ורמת הרגנרציה (בלימת מנוע חשמלית), ומאפשרים להתאים את חווית הנהיגה להעדפה או לצורך (למשל, נהיגה חסכונית במצב אקו).
טעינה – התאמה לתשתית הישראלית המתפתחת
אחד ההיבטים החשובים ביותר ברכב חשמלי הוא כמובן נושא הטעינה.
הג’ילי ג’יאומטרי C מציע יכולות טעינה סטנדרטיות יחסית לקטגוריה שלו, עם התאמה למחברים הנפוצים בישראל ובעולם.
קצב טעינת AC מקסימלי בבית או בעמדה רגילה עומד לרוב על 11 קילוואט (תלת פאזי).
זהו קצב טוב המאפשר טעינה מלאה של הסוללה (גם זו הגדולה יותר) במהלך לילה טיפוסי (סביב 6-8 שעות לגרסה הגדולה מ-0 ל-100%).
בטעינה חד פאזית ביתית (הנפוצה יותר), קצב הטעינה יהיה נמוך יותר, לרוב סביב 2.3-3.7 קילוואט, מה שיאריך משמעותית את זמן הטעינה המלאה וידגיש את הצורך בהתקנת עמדת טעינה ביתית תלת פאזית אם רוצים לנצל את יכולות הטעינה המהירה של הרכב.
קצב טעינת DC מקסימלי בעמדות מהירות עומד לרוב על כ-60 קילוואט בגרסאות הראשונות, ובגרסאות עדכניות יותר הוא עלה לכ-80 קילוואט ולעיתים אף יותר בשיא.
זהו קצב סביר, אך אינו מהיר במיוחד בהשוואה לדגמים חשמליים חדשים יותר שמגיעים לשוק עם קצבי טעינה של 150 קילוואט ומעלה.
זמן טעינה טיפוסי בעמדה מהירה (למשל, מ-10% ל-80%) צפוי לקחת סביב 40-50 דקות בגרסה הגדולה, תלוי כמובן בטמפרטורת הסוללה ובקצב בפועל של העמדה.
זה אומר שצריך לתכנן מעט את העצירות לטעינה בנסיעות ארוכות יותר.
סוג המחבר הנפוץ בישראל הוא CCS2, והג’יאומטרי C תומך במחבר זה.
חווית הטעינה הציבורית בישראל משתפרת כל הזמן, אך עדיין רחוקה מלהיות חלקה לחלוטין.
זמינות עמדות, תקלות בעמדות, ואפליקציות שונות למפעילי טעינה שונים, עדיין הופכים את התהליך לפעמים למסורבל יותר מאשר תדלוק.
אפליקציות ניהול טעינה של היצרן (אם קיימות) לרוב בסיסיות למדי, ומומלץ להשתמש באפליקציות צד שלישי המאחדות מידע על עמדות ממפעילים שונים.
בהשוואה למדינות אירופה המתקדמות בתחום, ישראל עדיין בפיגור מסוים מבחינת צפיפות ואיכות תשתית הטעינה הציבורית, אך המצב משתפר באופן עקבי.
חווית נהיגה והתנהגות כביש – נוחות עירונית ויציבות בינעירונית
חווית הנהיגה בג’ילי ג’יאומטרי C מתמקדת בעיקר בנוחות וקלות שימוש, במיוחד בסביבה עירונית ופרברית.
נוחות הנסיעה בעיר טובה בסך הכל. המתלים מכוילים על הצד הרך יחסית, והם מצליחים לספוג יפה את רוב שיבושי הכביש העירוניים הטיפוסיים – בורות קטנים, פסי האטה וסדקים באספלט.
בדרכים משובשות במיוחד, הרכב יכול להרגיש מעט פחות מרוסן, אך בסך הכל הוא מספק נסיעה נעימה ונוחה למדי בנוף העירוני הישראלי.
בכביש בינעירוני, נוחות הנסיעה נשמרת ברובה, והרכב יציב ונעים במהירויות חוקיות.
בידוד הרעשים טוב יחסית. רעשי מנוע אינם קיימים כמובן, רעשי רוח מתחילים להופיע רק במהירויות גבוהות יחסית (מעל 110-120 קמ”ש), ורעשי כביש מבודדים היטב ברוב סוגי האספלט.
בסך הכל, מדובר ברכב שקט ורגוע לנסיעות בינעירוניות.
התנהגות הכביש של הג’יאומטרי C בטוחה וצפויה, אך לא ספורטיבית במיוחד.
ההיגוי קל ונעדר כמעט לחלוטין משוב מהכביש, מה שמקל על תמרון בעיר אך פוגע בתחושת החיבור לנהג בכבישים מפותלים.
משקלו הקל של ההיגוי הופך חניה ותמרון במקומות צפופים לקלים מאוד.
אחיזת הכביש סבירה, והרכב נאחז היטב באספלט באזור גבולות האחיזה.
זוויות גלגול קיימות אך אינן מוגזמות בפניות חדות.
הבלמים מספקים עוצמת בלימה טובה, ותחושת הדוושה טבעית יחסית לרכב חשמלי עם רגנרציה.
מערכת הרגנרציה מציעה מספר רמות, ואף מצב “וואן פדאל” המאפשר לרוב עצירה מלאה באמצעות שחרור דוושת התאוצה בלבד, מה שתורם לנהיגה רגועה וחסכונית בעיר.
כמו בכל רכב חשמלי או אוטומטי מודרני, היעדר גיר והעברת הילוכים משפיע מאוד על חווית הנהיגה – היא חלקה, לינארית, ומיידית, ללא השהיות או “חבטות” האופייניות לעיתים לתיבות הילוכים קונבנציונליות.
בטיחות ומערכות עזר לנהג – חבילה מקיפה
נושא הבטיחות מקבל משקל רב בג’ילי ג’יאומטרי C, והוא מצויד בחבילת מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מרשימה יחסית למחירו.
הג’יאומטרי C זכה לציון של 5 כוכבים ממבחני הריסוק הרשמיים של Euro NCAP, הגוף האירופי לבטיחות.
התוצאות היו טובות בכל הקטגוריות: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל, ותפקוד מערכות עזר לנהג.
זהו אינדיקטור חשוב לרמת הבטיחות המבנית של הרכב ולתפקוד כריות האוויר ומערכות הריסון במקרה תאונה.
מבדקי בטיחות אלה מעניקים שקט נפשי משמעותי לרוכשים פוטנציאליים.
בנוסף לבטיחות המבנית, הג’יאומטרי C מצויד בחבילה מקיפה של מערכות ADAS (מערכות עזר לנהג) כסטנדרט בכל רמות הגימור המשווקות בישראל, לפחות בגרסאות העדכניות.
חבילה זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב אקטיבית (עם תיקון היגוי), מערכת בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), התרעת שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, ואורות דרך אוטומטיים.
חלק מרמות הגימור הגבוהות מוסיפות גם מצלמות היקפיות (360 מעלות), סייען חניה ועוד.
תפקוד המערכות בעולם האמיתי סביר ברובו.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה למדי ושומרת מרחק באופן יעיל.
מערכת שמירת הנתיב עלולה להיות מעט אגרסיבית לעיתים בתיקוני ההיגוי שלה, אך בסך הכל היא מסייעת בשמירה על הרכב במרכז הנתיב.
מערכת בלימת החירום פועלת באופן מהימן (לשמחתנו, לא נאלצנו לבדוק את גבולותיה), אך כמו בכל רכב, יש להישאר עירניים ולא לסמוך עליה באופן מוחלט.
היתרון המשמעותי הוא שרוב המערכות הללו מגיעות כסטנדרט, מה שהופך את הג’יאומטרי C לאופציה בטיחותית טובה ביחס למחירו.
מחיר, רמות גימור ואחריות בישראל – תמורה טובה על הנייר
אחד ממנועי ההצלחה העיקריים של הג’ילי ג’יאומטרי C בישראל היה, ועדיין הוא במידה רבה, נושא המחיר.
בזמן השקתו, הוא הציע חבילה אטרקטיבית של טווח, אבזור ובטיחות במחיר שהיה נמוך משמעותית מהמתחרים הישמניים והאירופאים המקבילים.
טווח המחיר העדכני בש”ח עבור הג’ילי ג’יאומטרי C (נכון לאפריל 2025, וחשוב לבדוק מחירון רשמי עדכני אצל היבואן) נע לרוב בין כ-140,000 ש”ח לכ-170,000 ש”ח, תלוי ברמת הגימור וגודל הסוללה.
המחיר יכול להשתנות כמובן בהתאם למבצעים או שינויים במיסוי (מס קנייה לרכב חשמלי עולה בהדרגה בשנים האחרונות).
השאלה כמה עולה בדיוק דגם ספציפי ברגע נתון תמיד דורשת בדיקה אצל היבואן.
בישראל משווקות לרוב שתי רמות גימור עיקריות: ה”קומפורט” הבסיסית וה”פיורי קומפורט” (עם הסוללה הקטנה יותר) וה”פיורי פרו” (עם הסוללה הגדולה יותר) או שמות דומים כמו “אקזקיוטיב” וכדומה בגרסאות עדכניות.
ההבדלים המרכזיים ביניהן הם, כאמור, בגודל הסוללה והטווח. בנוסף, רמות הגימור הגבוהות יותר מוסיפות אבזור כמו חישוקי 18 אינץ’, חימום למושבים קדמיים, גג פנורמי, מצלמות 360 מעלות ועוד מספר פרטי אבזור נוחות ובטיחות.
חשוב לבדוק את רשימת האבזור המדויקת לכל רמת גימור אצל היבואן, מכיוון שהיא עשויה להשתנות מעת לעת.
תנאי האחריות הסטנדרטיים על הרכב המלא הם לרוב 5 שנים או 150,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).
על הסוללה, שהיא הרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי, ניתנת בדרך כלל אחריות ארוכה יותר של 8 שנים או 160,000 ק”מ (המוקדם מביניהם), עם התחייבות לשמירת קיבולת מסוימת (לרוב 70% מהקיבולת המקורית).
אחריות זו חשובה ביותר מכיוון שהיא מגנה מפני כשלים יקרים ברכיבים המרכזיים.
עלויות התחזוקה הצפויות לרכב חשמלי נמוכות יותר מאשר לרכב בנזין מקביל (פחות חלקים נעים, אין צורך בהחלפת שמנים ופילטרים למנוע הבעירה הפנימית וכו’), אך עדיין קיימות עלויות טיפולים תקופתיים במוסך המורשה.
שווי השימוש ברכב חשמלי מושפע בין השאר ממדיניות המיסוי המשתנה ומשוק היד השנייה המתפתח, וקשה לצפות אותו לטווח ארוך בוודאות מלאה.
לגבי תקלות או בעיות נפוצות – מכיוון שמדובר בדגם חדש יחסית בשוק, עדיין מוקדם לדעת על תקלות סדרתיות נפוצות לאורך זמן. חוות דעת גולשים ודיווחים מהשוק היד השנייה יספקו תמונה ברורה יותר בהמשך.
יתרונות – למה כדאי לשקול את הג’יאומטרי C?
מחיר ותמורה: הג’יאומטרי C הציג תמורה מצוינת לחבילה הכוללת של טווח, אבזור ובטיחות ביחס למחיר ההשקה שלו. גם היום, הוא נותר תחרותי מבחינה זו ונותן “הרבה רכב” עבור הכסף.
אבזור עשיר: גם ברמות הגימור הבסיסיות יחסית, הרכב מאובזר היטב, במיוחד בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות ובאבזור הנוחות הבסיסי.
טווח נסיעה ריאלי: גרסת ה-70 קוט”ש מציעה טווח נסיעה ריאלי שמספיק לרוב הצרכים של משפחה ישראלית ממוצעת, כולל נסיעות בינעירוניות ואף טיולים ארוכים יותר עם תכנון טעינה מינימלי.
בטיחות גבוהה: ציון 5 כוכבים במבחני Euro NCAP וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה מעניקים שקט נפשי משמעותי.
נסיעה שקטה וחלקה: כמו בכל רכב חשמלי, היעדר רעש מנוע והיעדר צורך בהעברת הילוכים תורמים רבות לחווית נסיעה נינוחה ושקטה.
קלות תמרון עירונית: ההיגוי הקל והמידות הקומפקטיות יחסית הופכים אותו לנוח מאוד לנהיגה וחניה בסביבה עירונית צפופה.
חסרונות – איפה הג’יאומטרי C מתפשר?
קצב טעינת DC: קצב הטעינה המהירה בעמדות DC אינו מהגבוהים בקטגוריה, מה שיכול להאריך את זמן ההמתנה בעמדות ציבוריות בנסיעות ארוכות בהשוואה למתחרים מסוימים.
הנדסת אנוש מסך המגע: התלות הגבוהה במסך המגע המרכזי לשליטה בפונקציות חיוניות (כמו בקרת אקלים) עלולה להיות פחות אינטואיטיבית ומסיחה דעת בזמן נהיגה.
איכות חומרים פנימית: למרות חלקים איכותיים בחלקים העליונים, יש שימוש רחב בפלסטיק קשיח בחלקים התחתונים של תא הנוסעים, מה שקצת פוגע בתחושת הפרימיום הפנימית.
לוח מחוונים דיגיטלי קטן: גודלו הקטן ואפשרויות התצוגה המוגבלות של לוח המחוונים הדיגיטלי מרגישים מיושנים יחסית למסך המולטימדיה הגדול.
תא מטען לא מהגדולים בקטגוריה: נפח תא המטען מספק אך אינו גדול במיוחד בהשוואה לחלק מהמתחרים באותה קטגוריה או לרכבי בנזין מקבילים.
שם מותג חדש בשוק: היותו של ג’ילי מותג חדש יחסית בשוק הישראלי עלול לעורר חששות אצל חלק מהרוכשים לגבי אמינות לטווח ארוך, זמינות חלפים ושמירת ערך. אמנם הדיווחים הראשוניים טובים, אך רק הזמן ייתן תמונה מלאה על תקלות פוטנציאליות או בעיות נפוצות לאחר מספר שנים על הכביש.
הג’יאומטרי C בהשוואה למתחרים
כשהג’ילי ג’יאומטרי C נחת בישראל, הוא התייצב חזיתית מול שחקנים ותיקים יותר בקטגוריית הרכב החשמלי העממי יחסית. מתחרים כמו יונדאי קונה EV ו-MG ZS EV היוו את נקודות ההשוואה העיקריות. בהשוואה לקונה EV, הג’יאומטרי C הציע במקרים רבים טווח נסיעה גדול יותר (בגרסת ה-70 קוט”ש) ואבזור נדיב יותר במחיר דומה או נמוך יותר, אם כי הקונה נהנתה (ועדיין נהנית) ממוניטין אמינות מוכח של יונדאי. מול ה-MG ZS EV, הג’יאומטרי C בדרך כלל הציג איכות חומרים פנימית מעט טובה יותר ותחושת נסיעה מודרנית יותר, ולעיתים גם טווח משופר, בעוד ה-MG התבלטה במחיר נמוך עוד יותר בגרסאותיה הבסיסיות. דגמים יקרים יותר כמו קיה נירו EV או פולקסווגן ID.4 הציעו בדרך כלל חווית נהיגה מעודנת יותר, איכות חומרים גבוהה יותר ויכולות טעינה מהירות יותר, אך גם במחיר גבוה משמעותית. תקלות ובעיות פוטנציאליות בכל רכב חשמלי חדש בשוק תמיד נלקחות בחשבון, והיבואן של ג’ילי מנסה לבנות אמון באמצעות שירות ואחריות מקיפים. בסך הכל, הג’יאומטרי C מצא את מקומו על ידי הצעת חבילה מאוזנת וחזקה במחיר אגרסיבי, שפיתתה רבים לעבור לרכב חשמלי.
סיכום ומסקנות – האם כדאי לקנות ג’ילי ג’יאומטרי C?
הג’ילי ג’יאומטרי C הוא רכב חשמלי קומפקטי שהצליח להטביע חותם משמעותי בשוק הישראלי בזכות שילוב אטרקטיבי של גורמים. הוא מציע עיצוב מודרני ונקי, תא נוסעים מרווח יחסית עם אבזור טכנולוגי עשיר (אף כי הנדסת האנוש דורשת הסתגלות ואיכות החומרים אינה אחידה), יחידת הנעה חשמלית המספקת ביצועים נמרצים וטווח נסיעה ריאלי מספק (במיוחד בגרסה הגדולה), וציון בטיחות מרשים.
בהשוואה ישירה למתחרים הישירים שלו בעת ההשקה, כמו יונדאי קונה EV או MG ZS EV, הג’יאומטרי C הציע לרוב טווח ואבזור טובים יותר ביחס למחיר. אמנם הוא פחות מלוטש או יוקרתי מדגמים חשמליים יקרים יותר כמו פולקסווגן ID.4, אך הוא גם עולה משמעותית פחות. שאלת ה”כמה עולה” מקבלת כאן משקל משמעותי, והג’יאומטרי C נותן הרבה “מיילז'” (או יותר נכון, “קילומטרז'”) עבור הכסף.
אז האם כדאי לקנות ג’ילי ג’יאומטרי C? התשובה תלויה בצרכים ובת приоритеטים שלכם.
הוא מתאים במיוחד ל:
- מי שמחפש להיכנס לעולם הרכב החשמלי עם תקציב מוגדר ולקבל תמורה מקסימלית לכסף.
- משפחות קטנות או זוגות שצריכים רכב עירוני/פרברי בעיקר, עם יכולת נסיעות בינעירוניות מדי פעם (במיוחד עם הסוללה הגדולה).
- מי ששם דגש גבוה על אבזור בטיחות אקטיבי ומוכן להתפשר מעט על איכות חומרים פנימית והנדסת אנוש של מסך המגע.
- מי שמתקין עמדת טעינה ביתית (תלת פאזית עדיף) ויכול לבצע את רוב הטעינה בבית.
הוא פחות מתאים ל:
- מי שנוסע מרחקים ארוכים מאוד באופן קבוע ומתבסס בעיקר על טעינה מהירה ציבורית (עקב קצב טעינת ה-DC הסביר אך לא מהיר במיוחד).
- מי שמצפה לאיכות חומרים פנימית ברמה של רכבי פרימיום אירופאיים.
- מי שפחות מסתדר עם תפעול רוב מערכות הרכב דרך מסך מגע.
- מי שחושש משמירת ערך או אמינות לטווח ארוך של מותג חדש יחסית (למרות האחריות המקיפה).
לסיכום, הג’ילי ג’יאומטרי C הוא אופציה חזקה ורלוונטית בשוק הרכב החשמלי בישראל, במיוחד עבור מי שמחפש להיכנס לעולם זה עם תקציב תחרותי. הוא מציע חבילה של יתרונות משמעותיים, ועם הבנה ברורה של החסרונות והפשרות הכרוכות בו, הוא בהחלט יכול להיות בחירה מצוינת. חוות דעת גולשים שכבר צברו קילומטרים עם הרכב לרוב מחזקות את התמונה הזו – רכב יעיל וחסכוני לשימוש יומיומי, עם כמה נקודות שדורשות התרגלות. לפני הרכישה, מומלץ בחום לבצע נסיעת מבחן ממושכת ולבדוק את המחירון העדכני ורמות הגימור הזמינות אצל היבואן.