סקירה מקצועית על ג’נסיס G80 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK!

היום נצלול לעומק של אחת המכוניות המסקרנות והיוקרתיות ביותר שנוסעות על כבישי ישראל – הג’נסיס G80.

ג’נסיס (Genesis) הוא מותג הפרימיום של יונדאי (Hyundai), וה-G80 היא הסדאן הגדולה שלהם, שממוקמת גבוה בהיררכיה.

היא מתחרה בליגה של הגדולים, מול שחקנים ותיקים ומבוססים מהשורה הראשונה של יצרני הפרימיום הגרמנים והיפנים.

בסקירה המקיפה הזו, נבחן את הג’נסיס G80 מקצה לקצה.

נכסה את העיצוב המרשים שלה, את תא הנוסעים המפנק, את הטכנולוגיה המתקדמת, את יחידות ההנעה השונות (תוך התייחסות מיוחדת לגרסה החשמלית אם משווקת בארץ), את חווית הנהיגה שלה, את רמות הבטיחות והאבזור ואת ההיבטים הכלכליים.

נתייחס ספציפית לשוק הישראלי, למחיר בש”ח, לרמות הגימור הנפוצות ולאופן שבו היא משתלבת בתנאי הדרך והשוק המקומי.

המטרה היא לספק לכם, קוראי PRK, את כל המידע שאתם צריכים כדי להבין האם הג’נסיס G80 היא הרכב הבא שלכם.

בין אם אתם שוקלים רכישת חדש או משומש, או סתם סקרנים לגבי הדגם היוקרתי הזה.

אז בואו נתחיל.

II. עיצוב חיצוני

אסתטיקה ופילוסופיה: “אלגנטיות אתלטית”

הג’נסיס G80, ובשמה המלא לפעמים

Genesis G80 Sedan

מציגה שפת עיצוב ייחודית שג’נסיס מכנה “אלגנטיות אתלטית” (Athletic Elegance).

מדובר בשילוב של קווים זורמים ונקיים יחד עם פרופורציות מרשימות שמעניקות לרכב נוכחות חזקה על הכביש.

הפילוסופיה העיצובית הזו מבקשת לבדל את ג’נסיס מהמתחרות הגרמניות המזוהות יותר עם ספורטיביות אגרסיבית או יוקרה מאופקת מדי.

ה-G80 בהחלט מצליחה למשוך תשומת לב.

חזית מעוררת רושם

החזית נשלטת על ידי גריל

Crest Grille

עצום ומחומש, המעוצב בהשראת סמל ג’נסיס עצמו.

הגריל הזה מגיע בגימורים שונים בהתאם לרמת גימור, אך תמיד מהווה את נקודת המוקד העיקרית.

לצד הגריל נמצאים הפנסים הקדמיים המפוצלים,

Two Lines

– שני פסי LED דקים ואופקיים.

זוהי חתימת אור ייחודית למותג ג’נסיס והיא תורמת למראה המודרני והבולט של ה-G80.

עיצוב הפנסים האלה ממשיך גם לאורך צדדי הרכב.

פרופיל וצללית

במבט מהצד, ה-G80 חושפת צללית דמוית קופה (

Fastback

) למרות היותה סדאן קלאסית עם שלושה נפחים ברורים.

קו הגג המשתפל בעדינות לאחור יוצר מראה אלגנטי ודינמי.

האלמנט הבולט ביותר בפרופיל הוא ה-

Parabolic Line

– קו מותניים יחיד וזורם המתחיל מעל הגלגל הקדמי ונמשך עד לאחור.

הקו הזה מעניק לרכב תחושת תנועה ומשקל קל למרות מידותיו הגדולות.

בתי הגלגלים מלאים בחישוקים מרשימים, בדרך כלל בגדלים של 19 או 20 אינץ’ בישראל, התורמים למראה היוקרתי והאתלטי.

החלק האחורי

החלק האחורי ממשיך את מוטיב ה-

Two Lines

עם פנסים אחוריים זהים בצורתם לאלו הקדמיים, המחוברים לעיתים באמצעות פס תאורה דק (תלוי גרסה/שנתון).

עיצוב הפגוש האחורי נקי יחסית, ולגרסאות בנזין יש לעיתים סופיות אגזוז נסתרות או מעוצבות.

דלת תא המטען משתלבת בצורה הרמונית בצללית הכללית.

מידות ונוכחות

ה-G80 היא מכונית גדולה, אורכה עומד על כ-5 מטרים ובסיס הגלגלים שלה נדיב.

המידות האלה, יחד עם העיצוב המוחצן יחסית, מעניקות לה נוכחות כביש מרשימה.

היא בהחלט בולטת בנוף מכוניות המנהלים המוכרות יותר.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח

אווירה וקונספט: יוקרה מינימליסטית ומרווחת

עם הכניסה לתא הנוסעים של הג’נסיס G80, מתקבלת תחושה מיידית של רוגע, יוקרה ומרחב.

הקונספט העיצובי כאן מינימליסטי ונקי, עם פחות כפתורים פיזיים ויותר התמקדות במסכים ומשטחים גדולים.

האווירה היא בהחלט של סלון יוקרתי על גלגלים, המשרה תחושה של בידוד ושלווה מהעולם שבחוץ.

איכות חומרים והרכבה

זהו אחד מהתחומים שבהם ה-G80 מצטיינת ומצדיקה את תג המחיר שלה.

החומרים שבהם נעשה שימוש הם לרוב איכותיים ביותר: עור נאפה רך, עץ טבעי עם גימור פתוח (בדגמים מסוימים), משטחי אלומיניום מוברש או כרום.

הם נעימים למגע ונראים מצוין.

גם בחלקים פחות נראים לעין, כמו בחלקי הדלתות התחתונים או הקונסולה המרכזית, איכות הפלסטיק גבוהה ביחס למקובל ביונדאי, ומתקרבת למותגי יוקרה מוכרים.

איכות ההרכבה מרשימה אף היא, עם מרווחים אחידים בין החלקים ותחושה מוצקה ועמידה.

אין קרקושים או רעשים בלתי רצויים בפנים, מה שמחזק את תחושת הפרימיום.

הנדסת אנוש ונוחות תפעול

ג’נסיס ניסתה לשלב כאן בין פקדים פיזיים למסכי מגע.

ישנם עדיין פקדים בסיסיים לבקרת אקלים ולשמע, אך רוב המערכות נשלטות דרך מסך המולטימדיה המרכזי או באמצעות חוגה בקונסולה המרכזית.

לרוב, הנדסת האנוש טובה, והפקדים ממוקמים אינטואיטיבית.

עם זאת, ריבוי האפשרויות במסכי התפריטים יכול לפעמים להיות מעט מבלבל בתחילה.

הראות החוצה טובה יחסית למכונית סדאן גדולה, אם כי קו הגג המשתפל מאחור והחלון האחורי הקטן יחסית עלולים לפגוע מעט בראות לאחור.

מצלמות ההיקף ומערכות העזר (עליהן נפרט בהמשך) מסייעות רבות בניווט ותמרון.

נוחות מושבים ומרווח פנימי

המושבים הקדמיים ב-G80 מצוינים.

הם גדולים, רחבים ומציעים שילוב מצוין של תמיכה ונוחות.

ברמות גימור גבוהות הם מציעים מגוון רחב של כיוונים חשמליים, זיכרונות, חימום, אוורור ואף פונקציית עיסוי.

המושבים האחוריים מרווחים מאוד, במיוחד במרחב הרגליים, הודות לבסיס הגלגלים הנדיב.

שני מבוגרים יישבו כאן בנוחות מרבית, וגם שלושה יוכלו לנסוע, אם כי המושב האמצעי פחות נוח לזמן ממושך.

מרווח הראש טוב גם לנוסעים גבוהים, למרות קו הגג המשתפל.

מרווח הכתפיים נדיב, ומאפשר ישיבה מרווחת גם כאשר הרכב מלא.

תא מטען ופתרונות אחסון

נפח תא המטען בגרסת הבנזין של ה-G80 עומד על כ-424 ליטר (נפח קטן יחסית לקטגוריה בשל מיקום רכיבים מאחור).

הוא אמנם גדול מספיק למרבית הצרכים היומיומיים ולמספר מזוודות גדולות, אך אינו ענק ביחס למתחרות.

צורתו רחבה אך לא עמוקה במיוחד, וסף ההטענה גבוה למדי.

בגרסה החשמלית (

Electrified G80

) נפח תא המטען קטן יותר, כ-354 ליטר, בשל מיקום הסוללה.

בתוך תא הנוסעים, ישנם פתרונות אחסון סבירים, כולל תא כפפות, תאים בדלתות ותא אחסון מתחת למשענת היד המרכזית.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה

מערכת המולטימדיה המרכזית

אחד משיאי תא הנוסעים ב-G80 הוא מסך המולטימדיה המרכזי.

זהו מסך מגע פנורמי ענק בגודל 14.5 אינץ’ (ברוב רמות הגימור בישראל), המותקן גבוה על הדשבורד.

איכות התצוגה שלו מעולה, עם רזולוציה גבוהה, צבעים עשירים ובהירות טובה גם באור שמש ישיר.

מערכת ההפעלה של ג’נסיס אינטואיטיבית יחסית, עם תפריטים הגיוניים ומעבר חלק בין מסכים.

מהירות התגובה למגע טובה מאוד, והמערכת כמעט ואינה סובלת מהשהיות.

המערכת תומכת בקישוריות סמארטפונים, בדרך כלל

Apple CarPlay

ו-

Android Auto

.

בגרסאות ראשונות החיבור היה חוטי בלבד, אך בדגמים מאוחרים יותר ובגרסאות עדכניות ייתכן שתמצאו תמיכה אלחוטית – כדאי לוודא זאת ספציפית עבור הדגם שאתם בוחנים.

המערכת כוללת גם ניווט מובנה וקישוריות ל-

Genesis Connected Services

(אם זמינה ופעילה בישראל).

יש גם עוזר קולי, אם כי יעילותו ותמיכתו בשפה העברית מוגבלות.

לוח מחוונים דיגיטלי

לפני הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא, בדרך כלל בגודל 8 או 12.3 אינץ’ (האחרון הוא התצוגה התלת-ממדית המרשימה).

המסך הגדול יותר מציע תצוגה חדה במיוחד ואפשרויות התאמה אישית רבות.

ניתן לשנות את מראה לוח המחוונים בהתאם למצבי הנהיגה השונים ולקבל מידע מגוון.

התצוגה התלת-ממדית (בגרסאות מסוימות) היא גימיק נחמד אך עשויה לדרוש הסתגלות מצידה של הנהג.

מערכת שמע

כסטנדרט, ה-G80 מגיעה עם מערכת שמע איכותית.

ברמות הגימור הגבוהות יותר, ניתן למצוא מערכת שמע משודרגת מבית

Lexicon

, הכוללת מספר רב של רמקולים (עד 18) ומגבר חיצוני.

איכות הסאונד במערכת ה-

Lexicon

מצוינת, עם צליל עשיר ומדויק.

היא בהחלט משדרגת את חווית הנסיעה, במיוחד עבור חובבי מוזיקה.

אבזור נוחות מרכזי

בהתאם לרמת גימור, ה-G80 יכולה להיות מאובזרת לעייפה.

בין הפריטים הנפוצים בישראל: בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת (לפעמים 3 אזורים), חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, גג פנורמי נפתח, וילונות הצללה חשמליים לחלונות האחוריים, מצלמות 360 מעלות, סגירת דלתות רכה (

Soft-Close

), תצוגה עילית (

Head-Up Display – HUD

) ועוד ועוד.

רשימת האבזור עשירה במיוחד ומהווה יתרון משמעותי בהשוואה למתחרות, שלעיתים דורשות תשלום נוסף עבור פריטים אלה.

טכנולוגיות ייחודיות

ג’נסיס משלבת מספר טכנולוגיות ייחודיות.

למשל, מערכת אקטיבית לנטרול רעשי כביש (

ANC – Active Noise Control

) ברמות גימור מסוימות.

בדגם החשמלי (

Electrified G80

), ישנן טכנולוגיות כמו

V2L

(

Vehicle to Load

) המאפשרת שימוש ברכב כמקור כוח חיצוני.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה

יחידות הנעה בישראל

הג’נסיס G80 משווקת בישראל עם מספר יחידות הנעה.

הגרסה הנפוצה והעיקרית היא זו המצוידת במנוע בנזין טורבו בנפח 2.5 ליטר.

מנוע זה מייצר הספק מרבי של כ-304 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-43 קג”מ.

כוח זה מועבר לכביש לרוב דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, ובדגמים מסוימים הנעה כפולה.

יחידה זו מספקת ביצועים חזקים למדי, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש שנעשית בסביבות 6 שניות.

יש גם גרסה חשמלית לחלוטין, ה-

Electrified G80

.

גרסה זו כוללת שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה כסטנדרט) בהספק משולב של 370 כ”ס ומומנט אימתני של 71.4 קג”מ.

בדגם החשמלי, העברת הכוח היא ישירה, ללא גיר או הילוכים במובן הקלאסי.

התאוצה בגרסה החשמלית מהירה בהרבה, ועומדת על 4.9 שניות בלבד ל-100 קמ”ש.

תחושת כוח וביצועים

בגרסת הבנזין, ה-2.5 טורבו מרגיש חזק וגמיש מספיק לרוב מצבי הנהיגה.

בתאוצות ביניים לצורך עקיפה או השתלבות בכביש מהיר, יש לו מספיק כוח זמין.

תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה ושקופה.

הביצועים מספקים בהחלט למכונית מנהלים.

הגרסה החשמלית, לעומת זאת, מספקת דחף מיידי ומפתיע.

המומנט הזמין כבר מאפס קמ”ש מעניק תחושת תאוצה לינארית ועוצמתית.

ההיעדר גיר והילוכים תורם לחוויה חלקה ונטולת מאמץ לחלוטין.

צריכת דלק וצריכת אנרגיה

כמו בכל רכב פרימיום גדול עם מנוע בנזין חזק,

צריכת הדלק

ב-G80 2.5 טורבו אינה הצד החזק שלה.

נתוני יצרן לפי תקן WLTP מצביעים על צריכה משולבת של כ-10-11 ק”מ לליטר.

בעולם האמיתי, בנהיגה ישראלית טיפוסית המשלבת פקקים ונהיגה מהירה יותר בכבישים בינעירוניים, צריכת הדלק בפועל תהיה קרובה יותר ל-7-8 ק”מ לליטר.

נהיגה עירונית פקוקה תוריד את הנתון אף יותר.

בהשוואה למתחרות עם מנועים דומים, הנתון הזה סביר אך לא מצטיין.

חשוב לציין כי גם עבור רכב חשמלי, רבים עדיין מחפשים את הביטוי “

צריכת דלק

” מתוך הרגל, למרות שהמונח הנכון הוא

צריכת אנרגיה

.

ה-

Electrified G80

מציגה נתוני

צריכת אנרגיה

בטווח של כ-18-20 קוט”ש ל-100 ק”מ לפי תקן WLTP.

בנהיגה בפועל בישראל, בהתאם לתנאים ולסגנון הנהיגה, צריכת האנרגיה תהיה לרוב בטווח של 20-23 קוט”ש ל-100 ק”מ.

עלות הנסיעה החשמלית נמוכה משמעותית מעלות הנסיעה על בנזין, גם אם צריכת האנרגיה הריאלית גבוהה מנתוני היצרן.

הטווח החשמלי המוצהר ל-

Electrified G80

הוא כ-520 ק”מ לפי WLTP, ובעולם האמיתי ניתן לצפות לטווח ריאלי של כ-380-450 ק”מ, בהתאם לתנאים.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי)

חווית טעינה ביתית וציבורית

סעיף זה רלוונטי בעיקר לגרסת ה-

Electrified G80

, שהיא כאמור חשמלית לחלוטין.

חווית הטעינה היא חלק משמעותי מחיי היום-יום של בעלי רכב חשמלי.

טעינת AC (טעינה ביתית או איטית)

ה-

Electrified G80

תומכת בקצב טעינת AC מקסימלי של 11 קילוואט.

זהו קצב טעינה סטנדרטי וטוב לרכב חשמלי.

זמן טעינה טיפוסי מ-0 ל-100% בבית, באמצעות עמדת טעינה ביתית תואמת (11 קוט”ש), אורך כ-7-8 שעות.

זה אידיאלי לטעינת לילה, שממלאת את הסוללה המרוקנת לחלוטין עד הבוקר.

המחבר בישראל הוא מסוג

Type 2

, שהוא התקן האירופי הנפוץ.

טעינת DC (טעינה מהירה)

כאן הג’נסיס G80 החשמלית מפתיעה לטובה.

היא בנויה על ארכיטקטורת 800 וולט (בדומה ליונדאי איוניק 5 וקיה EV6) ותומכת בקצב טעינת DC מקסימלי גבוה במיוחד, עד 350 קילוואט.

קצב זה הוא מהגבוהים בשוק כיום (נכון לאפריל 2025).

עם זאת, חשוב להדגיש כי קצב זה הוא שיא רגעי, וקצב הטעינה בפועל תלוי מאוד בעוצמת עמדת הטעינה, באחוז הסוללה ההתחלתי ובטמפרטורת הסוללה.

בעמדת טעינה מהירה של 350 קילוואט, ניתן לטעון את הסוללה מ-10 ל-80% בכ-22 דקות בלבד.

גם בעמדות מהירות פחות, של 150 קילוואט למשל, קצב הטעינה יהיה מהיר ומשמעותי.

זמני הטעינה המהירה הופכים נסיעות ארוכות להרבה יותר נוחות.

המחבר לטעינת DC הוא מסוג

CCS2

, שהוא גם התקן האירופי הנפוץ.

חווית הטעינה בישראל

שוק עמדות הטעינה הציבוריות בישראל מתפתח במהירות.

קיימות כבר עמדות טעינה מהירות רבות הפרוסות ברחבי הארץ, כולל עמדות שתומכות בקצבים גבוהים שיכולים לנצל את יכולות הטעינה המהירה של ה-G80 החשמלית.

אפליקציות ניהול הטעינה של החברות השונות (ואפליקציות צד שלישי) מסייעות באיתור עמדות זמינות ובתשלום.

אפליקציית היצרן של ג’נסיס (אם זמינה בישראל עם פונקציונליות מלאה) יכולה לספק מידע נוסף על מצב הטעינה וניהול הטעינה.

באופן כללי, טעינה ביתית היא הדרך הנוחה והחסכונית ביותר, בעוד שטעינה ציבורית משמשת בעיקר לטעינה מהירה בנסיעות ארוכות.

השוואת עלויות בין טעינת חשמל (לפי קוט”ש) לתדלוק דלק (לפי ליטר) מראה שגם עם צריכת אנרגיה ריאלית גבוהה יותר מנתוני יצרן, עלות הנסיעה בק”מ ברכב חשמלי נמוכה משמעותית מעלותה ברכב בנזין מקביל (תלוי כמובן במחירי החשמל והדלק העדכניים ובמחיר הטעינה בעמדות ציבוריות).

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש

נוחות נסיעה מעל הכל

הפוקוס העיקרי של הג’נסיס G80 הוא על נוחות נסיעה.

הרכב מכוון לספק שיכוך מצוין של פגעי הדרך, בין אם מדובר במהמורות עירוניות, פסי האטה או כבישים משובשים הנפוצים בישראל.

גרסאות מאובזרות מגיעות עם מתלי אדפטיביים המבוססים על מצלמה הסורקת את הדרך לפנים ומתאימה את קשיחות הבולמים בזמן אמת – מערכת

Genesis Adaptive Control Suspension

.

מערכת זו יעילה במיוחד והופכת את הנסיעה לרכה ונעימה ביותר.

גם בגרסאות ללא המתלים האדפטיביים, נוחות הנסיעה טובה מאוד.

ההתמודדות עם כבישים פחות מושלמים מצוינת והרכב שומר על קור רוח.

בידוד רעשים

רמת בידוד הרעשים ב-G80 מרשימה מאוד, ומהווה יתרון משמעותי על פני רכבים עממיים יותר ואף חלק ממתחרות הפרימיום.

רעשי מנוע נשמעים בקושי (למעט בתאוצות חזקות במיוחד), רעשי רוח מטופלים היטב גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש וגלגלים מבודדים בצורה יעילה ביותר, במיוחד בגרסאות עם זיגוג כפול בחלונות.

השילוב של נוחות נסיעה גבוהה ובידוד אקוסטי מעולה הופך את ה-G80 למכונית אידיאלית לנסיעות ארוכות ושיוט רגוע.

התנהגות דינמית והיגוי

כאשר מדובר בהתנהגות דינמית, הג’נסיס G80 פחות מתמקדת בספורטיביות קיצונית ויותר בשמירה על יציבות ובטחון.

ההיגוי קל יחסית במהירויות נמוכות, מה שמסייע בתמרון עירוני, אך הופך למעט כבד ומדויק יותר במהירויות גבוהות או במצבי נהיגה ספורטיביים יותר.

המשוב מהכביש דרך ההגה אינו מהעשירים שתמצאו, אך הוא מספק דיווח סביר.

אחיזת הכביש טובה מאוד הודות לבסיס הגלגלים הארוך והשלדה המאוזנת.

זוויות הגלגול בפניות מורגשות מעט יותר מאשר במתחרות ספורטיביות יותר, אך הן תמיד נשארות מרוסנות ולא פוגעות בתחושת הביטחון.

ה-G80 מרגישה נטועה ובטוחה במהירויות שיוט גבוהות.

תחושת הבלמים לינארית וקלה למינון, ומספקת עצירה בטוחה.

בגרסה החשמלית, יש גם רגנרציה (בלימת מנוע חשמלית) שניתן לשלוט בעוצמתה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, מה שמאפשר נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם במצבים מסוימים.

תמרון בעיר

למרות מידותיה הגדולות, ה-G80 קלה יחסית לתמרון בעיר הודות להיגוי קל (במצב נוחות) ובעיקר הודות למערך המצלמות ההיקפי והחיישנים.

חניה במקומות צפופים הופכת לקלה יותר משמעותית.

השפעת הגיר (או היעדרו)

תיבת 8 ההילוכים בגרסת הבנזין חלקה ויעילה, ומעבירה הילוכים כמעט בלתי מורגש בנהיגה רגועה.

היא תורמת לנוחות הנסיעה הכללית.

ברכב החשמלי, היעדר גיר והעברת הילוכים פירושו תאוצה מיידית ורציפה לחלוטין, ללא כל השהיה או מדרגות.

זה משפיע מהותית על תחושת הביצועים ועל חווית הנהיגה, שהופכת לחלקה ושקטה עוד יותר.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג

מבחני בטיחות רשמיים

בנושא הבטיחות, ג’נסיס לא חוסכת.

הג’נסיס G80 זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים מ-

Euro NCAP

, ארגון מבדקי בטיחות הרשמי באירופה.

התוצאות במבדקי בטיחות השונים היו מצוינות.

הרכב קיבל ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים במקרה של תאונה, כמו גם בהגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים.

מבנה השלדה חזק ומודרני, ומשלב שימוש נרחב בפלדות עתירות חוזק לספיגת אנרגיה יעילה במקרה של התנגשות.

מערכות עזר לנהג (ADAS)

רשימת מערכות ה-ADAS (

Advanced Driver Assistance Systems

) בג’נסיס G80 ארוכה ומרשימה, גם ברמות הגימור הבסיסיות יותר בישראל.

היא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לשמור מרחק מהרכב שמלפנים ואף לעצור ולהתחיל נסיעה בפקקים (

Smart Cruise Control

).

ישנה מערכת שמירה על נתיב נסיעה אקטיבית המסייעת בהיגוי ושמירת הרכב במרכז הנתיב (

Lane Following Assist

).

מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וצמתים (

Forward Collision-Avoidance Assist

).

מערכת התרעה על רכב בשטח מת כולל מניעת התנגשות בעת מעבר נתיב (

Blind-Spot Collision-Avoidance Assist

).

מערכת התרעה ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, למשל בעת יציאה מחניה (

Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist

).

ישנן גם מערכות כמו התרעה על עייפות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, ועוד.

בחלק מרמות הגימור, קיימת גם מערכת

Highway Driving Assist

המספקת סיוע משולב בנהיגה בכבישים מהירים, כולל שמירת מהירות, מרחק ונתיב.

תפקוד המערכות בפועל

בנהיגה יומיומית, תפקוד מערכות ה-ADAS בג’נסיס G80 טוב לרוב.

בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה ואינה אגרסיבית מדי בבלימה או האצה.

מערכת שמירת הנתיב מסייעת אך אינה משתלטת על ההיגוי בצורה מעצבנת.

עם זאת, כמו בכל רכב המצויד במערכות כאלה, חשוב לזכור שהן מערכות עזר בלבד ואינן תחליף לתשומת לב הנהג.

יתכנו מקרים שבהם המערכות לא יזהו את הסכנה בצורה אופטימלית, במיוחד בתנאי ראות קשים או תרחישים מורכבים.

סה”כ, חבילת הבטיחות והאבזור המרשימה תורמת רבות לתחושת הביטחון ולדירוג הבטיחות הגבוה של ה-G80.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל)

כמה עולה הג’נסיס G80?

שאלת

כמה עולה

רכב יוקרה כמו הג’נסיס G80 תלויה כמובן ברמת הגימור, שנתון הייצור ובמצב הרכב (חדש/משומש).

טווח המחירים של הג’נסיס G80 חדשה בישראל (נכון לאפריל 2025 או קרוב לכך) מתחיל לרוב מאיזור ה-350,000-400,000 ש”ח לגרסת הבנזין ברמת הגימור הבסיסית.

רמות גימור גבוהות יותר וגרסת ה-

Electrified G80

יעלו משמעותית יותר, ויכולות להגיע בקלות ל-500,000-600,000 ש”ח ואף יותר, תלוי במס הרכישה ושינויי מיסוי רלוונטיים.

המחיר משקף את מיצובה כמתחרה ישירה למכוניות סדאן יוקרתיות מגרמניה ויפן.

גם בשוק המשומשות, ה-G80 שומרת על חלק מערכה, אם כי פחות ממתחרות גרמניות מסוימות.

מומלץ לבדוק את

המחירון

העדכני של יצחק לוי או לוי יצחק כדי לקבל הערכה מדויקת למחיר רכב משומש ספציפי.

רמות גימור עיקריות בישראל

היבואן הישראלי של ג’נסיס לרוב משווק את ה-G80 במספר

רמות גימור

.

רמות אלה נוטות להיות מאובזרות היטב כבר מהבסיס, אך ההבדלים ביניהן משמעותיים.

לרוב תמצאו שמות כמו “

Premium

“, “

Luxury

“, “

Ultimate

” או שמות דומים.

ההבדלים המרכזיים יתבטאו באבזור נוחות (מושבים עם יותר כיוונים, עיסוי, אוורור, סגירת דלתות רכה, גג פנורמי מלא, וילונות חשמליים), סוג הריפוד (עור נאפה איכותי יותר), מערכת השמע (Lexicon), גודל וסוג לוח המחוונים הדיגיטלי (רגיל מול תלת-ממדי), גודל ועיצוב החישוקים, ופרטי עיצוב חיצוניים ופנימיים נוספים.

חשוב לבדוק את מפרט האבזור המדויק של כל רמת גימור המוצעת בזמן הרכישה, שכן הוא עשוי להשתנות מעת לעת.

אחריות ועלויות אחזקה

ג’נסיס מציעה לרוב חבילת אחריות אטרקטיבית, במיוחד

בהשוואה

למתחרות הפרימיום.

האחריות המלאה על הרכב החדש בישראל עומדת לרוב על 5 שנים ללא הגבלת קילומטרים.

לגרסה החשמלית, ישנה אחריות נפרדת על הסוללה, שלרוב עומדת על 8 שנים או 160,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

תנאי אחריות אלה מעניקים שקט נפשי משמעותי.

באשר לעלויות התחזוקה, כרכב פרימיום, שירותים וחלפים לג’נסיס G80 יקרים יותר מרכב עממי.

עם זאת, עלויות הטיפולים התקופתיים (במוסכים מורשים) עשויות להיות תחרותיות ביחס למתחרות הגרמניות.

לגבי

תקלות

או

בעיות

נפוצות, דגם ה-G80 נחשב לאמין יחסית.

הוא מבוסס על טכנולוגיה מוכחת של יונדאי-קיה, גם אם בגרסה יוקרתית יותר.

כמובן, כמו בכל רכב מודרני ומורכב, תקלות אלקטרוניקה או בעיות קטנות עלולות לצוץ, אך האחריות המקיפה אמורה לכסות את מרבית ה

תקלות

המשמעותיות.

גם שווי השימוש (ירידת הערך) הוא פקטור חשוב בחישוב העלות הכוללת.

למרות שג’נסיס מתבססת בשוק, שווי השימוש עשוי להיות מעט מהיר יותר ממתחרות גרמניות ותיקות יותר, אך עדיין סביר עבור רכב בקטגוריה זו.

X. יתרונות

ריכזנו עבורכם את היתרונות הבולטים של הג’נסיס G80:

  • עיצוב חיצוני מרשים וייחודי: ה-G80 נראית נהדר ושונה בנוף, עם שפת עיצוב “אלגנטיות אתלטית” מושכת עין ובולטת על הכביש.

  • תא נוסעים יוקרתי ואיכותי: פנים הרכב מציע חומרים איכותיים מאוד, הרכבה מצוינת ותחושת פרימיום אמיתית שמתחרה בהצלחה במותגי יוקרה מבוססים.

  • נוחות נסיעה יוצאת מן הכלל: הרכב מכוון לנוחות מקסימלית, עם שיכוך מהמורות יעיל ובידוד רעשים ברמה גבוהה, מה שהופך נסיעות ארוכות לחוויה נעימה במיוחד.

  • אבזור עשיר מהמקובל: ה-G80 מגיעה לרוב עם רשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה ונדיבה כבר ברמות הגימור הבסיסיות יחסית, ולעיתים מציעה פריטים שדורשים תוספת תשלום אצל המתחרות.

  • מערכות בטיחות מתקדמות ויעילות: ציון 5 כוכבים ב-Euro NCAP וחבילת ADAS מקיפה ופועלת היטב מעניקים תחושת בטיחות גבוהה.

  • אחריות נדיבה: 5 שנות אחריות מלאה (ולגרסה החשמלית גם אחריות ארוכה על הסוללה) מספקות שקט נפשי משמעותי.

  • ביצועים מספקים (בנזין) או מרשימים (חשמלי): מנוע ה-2.5 טורבו חזק מספיק, והגרסה החשמלית מציעה תאוצה ותחושת כוח של רכב ספורטיבי.

  • יכולת טעינה מהירה במיוחד (חשמלי): ארכיטקטורת 800 וולט בגרסה החשמלית מאפשרת זמני טעינה מהירה מהקצרים בשוק כיום.

XI. חסרונות

כמו לכל רכב, גם לג’נסיס G80 יש חסרונות או פשרות שיש לקחת בחשבון:

  • צריכת דלק גבוהה בגרסת הבנזין: מנוע ה-2.5 טורבו, למרות ביצועיו הטובים, אינו חסכוני במיוחד ב

    צריכת דלק

    , במיוחד בנהיגה ישראלית טיפוסית.

  • תא מטען קטן יחסית לקטגוריה: נפח תא המטען, במיוחד בגרסה החשמלית, קטן מהמקובל במכוניות סדאן בגודל הזה, וסף ההטענה מעט גבוה.

  • פחות דינמית וספורטיבית ממתחרות גרמניות מסוימות: הפוקוס העיקרי על נוחות פוגע מעט ביכולות הדינמיות והתחושה הספורטיבית, שהיא פחות מחודדת

    בהשוואה

    למשל לב.מ.וו סדרה 5.

  • שווי שימוש פוטנציאלי מהיר יותר: למרות שהמותג מתבסס, ירידת הערך של הג’נסיס G80 עשויה להיות מעט מהירה יותר מזו של מתחרות גרמניות ותיקות, למרות האחריות הנדיבה.

  • תפעול מערכות מסוימות: ריבוי האפשרויות בתפריטי המולטימדיה יכול לפעמים להיות מעט מבלבל או דורש זמן הסתגלות.

XII. הג’נסיס G80 בהשוואה למתחרות

הג’נסיס G80 מתמודדת ראש בראש מול סדאנים יוקרתיים מובילים בשוק הישראלי.

מתחרותיה העיקריות הן מרצדס E-Class, ב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6, ולעיתים גם לקסוס ES.

בהשוואה

למתחרות הגרמניות, ה-G80 מציעה גישה שונה במקצת.

היא פחות מתמקדת בספורטיביות הנהיגה האולטימטיבית (כמו ב.מ.וו סדרה 5), ויותר בנוחות נסיעה מקסימלית ובאבזור נדיב במיוחד.

רמת הפינוק והשקט בתא הנוסעים שלה יכולות להתחרות ואף לעלות על חלק מהמתחרות באותה רמת מחיר, במיוחד כאשר בוחנים את רשימת האבזור שמגיעה כסטנדרט או ברמות הגימור הנפוצות בישראל.

מבחינת עיצוב, ה-G80 מציגה שפה חדשה ורעננה לעומת העיצובים השמרניים והמוכרים יותר של הגרמניות.

גרסת ה-

Electrified G80

מתחרה מול דגמים חשמליים יוקרתיים אחרים בקטגוריה או קרוב אליה, ומציעה יתרון של טעינה מהירה במיוחד ועיצוב יוקרתי יותר מרכבים חשמליים עממיים יותר.

מבחינת

מחיר

, ה-G80 לרוב ממוקמת באופן תחרותי ביחס למתחרות עם מנועים ואבזור דומים, ולעיתים אף מציעה תמורה טובה יותר לאבזור.

עם זאת, שווי השימוש (ירידת הערך) עדיין עשוי להיות פקטור שיש לקחת בחשבון

בהשוואה

למותגים בעלי מוניטין רב שנים בשוק הפרימיום.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין)

אז אחרי סקירה מקיפה, מהי השורה התחתונה על הג’נסיס G80?

היא ללא ספק הצהרת כוונות רצינית מאוד מצד ג’נסיס, ומכונית ראויה ביותר בקטגוריית סדאן הפרימיום הגדולה.

היא מציעה שילוב מרשים של עיצוב חיצוני אלגנטי ומודרני, תא נוסעים יוקרתי, מרווח ואיכותי מאוד, אבזור טכנולוגי ובטיחותי עשיר, ונוחות נסיעה ברמה גבוהה מאוד.

הגרסה החשמלית שלה גם מציעה ביצועים מצוינים ויכולת טעינה מהירה ביותר.

האם כדאי לקנות את הג’נסיס G80?

התשובה היא בחיוב, אבל לא לכולם.

ה-G80 מתאימה במיוחד למי שמחפש מכונית סדאן יוקרתית ששמה דגש חזק על נוחות נסיעה, שקט בתא הנוסעים, ורמת אבזור גבוהה במיוחד.

היא בחירה מצוינת עבור מי שמעריך עיצוב ייחודי ולא מחפש בהכרח את התחושה הספורטיבית האולטימטיבית

בהשוואה

למתחרות.

גרסת הבנזין מתאימה למי שנוסע קילומטראז’ סביר ומוכן להתמודד עם

צריכת דלק

לא נמוכה, בעוד שהגרסה החשמלית היא אופציה מעולה למי שנוסע הרבה, יש לו פתרון טעינה ביתי ורוצה ליהנות מהיתרונות הכלכליים והביצועיים של רכב חשמלי.

מי שמחפש את שיא הדינמיקה והתחושה הספורטיבית מהרכב שלו, או מי שתא המטען הגדול הוא קריטי עבורו, ייתכן שימצא פשרות מסוימות ב-G80.

בסופו של דבר, הג’נסיס G80 היא אופציה מרעננת וראויה בשוק מכוניות הפרימיום הישראלי.

היא מציעה אלטרנטיבה חזקה למתחרות הוותיקות ומספקת תמורה מצוינת לחבילה הכוללת של יוקרה, אבזור ובטיחות.

מומלץ בחום לקרוא גם

חוות דעת גולשים

אחרות ולבצע נסיעת מבחן ממושכת כדי להתרשם בעצמכם.

דילוג לתוכן