סקודה סקאלה או יונדאי i30

לבחור רכב חדש זה תמיד סיפור.

שוק הרכב מוצף באפשרויות.

לפעמים נדמה שכולן דומות מדי.

אבל כשמסתכלים מקרוב, מגלים הבדלים חשובים.

היום אנחנו צוללים לעומק.

נעשה השוואה ראש בראש.

שתי מתמודדות חזקות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות (האצ’בק).

מצד אחד, הסקודה סקאלה הצ’כית.

מצד שני, יונדאי i30 הקוריאנית.

שתיהן פופולריות מאוד.

שתיהן מציעות חבילה אטרקטיבית.

אז במה כדאי לבחור?

מה עדיף לכם?

על מה ללכת בסופו של דבר?

בואו נגלה.

מי אתן, סקאלה ו-i30?

לפני שנדבר על השוואה מעמיקה, בואו נכיר אותן קצת.

סקודה סקאלה

הסקאלה היא הנציגה של סקודה בסגמנט ההאצ’בק המשפחתי.

היא נכנסה לנעליים גדולות (של הראפיד).

סקודה ידועה בפרקטיות.

ובפתרונות חכמים (Simply Clever).

הסקאלה שומרת על המוניטין הזה בגאווה.

היא מבוססת על פלטפורמת ה-MQB A0 של קבוצת פולקסווגן (כמו הפולו והאיביזה).

אבל היא גדולה יותר.

מציעה מרחב פנימי מרשים.

יונדאי i30

ה-i30 היא כבר שחקנית ותיקה ומבוססת בשוק.

דורות קודמים היו הצלחה ענקית.

היא נחשבת לאחת המכוניות המאוזנות והאמינות בקטגוריה.

יונדאי התקדמה המון בשנים האחרונות.

ה-i30 משקפת את זה.

היא מציעה שילוב טוב של נוחות, אבזור ואיכות.

היא מתמודדת ישירה מול שמות גדולים כמו קורולה, פוקוס וגם הסקאלה שלנו.


פרקטיות ומרחב: המבחן האמיתי של משפחתית

זה אולי ההבדל הכי משמעותי בין שתי המכוניות האלה.

ובדיוק כאן הפרקטיקה היומיומית פוגשת את המפרט הטכני.

זוכרים את הקניות השבועיות?

או את הטיול עם הילדים וכל הציוד?

כאן המרחב משחק תפקיד מרכזי.

תא מטען: מי מנצחת בקרב ה”בגאז'”?

סקודה סקאלה: כאן הסקאלה לוקחת בפער.

היא מתגאה בתא מטען ענק ביחס לקטגוריה.

5 וואו וואו 5 ליטרים (כן, המספר מדויק!).

זה אומר שאפשר להכניס עגלת תינוק גדולה.

ולצידה גם כמה שקיות קניות.

או מזוודות לטיול משפחתי.

הפתיחה רחבה.

יש ווים לתליית שקיות.

פתרונות אחסון קטנים וחכמים שסקודה אוהבת לפזר.

בקיצור, שיא הפרקטיות.

יונדאי i30: תא המטען של ה-i30 לא קטן.

הוא סטנדרטי בהחלט לקטגוריה.

4 וואו 3 וואו 9 ליטרים.

מספיק לרוב המשפחות.

יתאים יפה לקניות.

גם מזוודות ייכנסו, אבל אולי תצטרכו לשחק קצת טטריס.

הוא עמוק ושימושי.

אבל מול הסקאלה, הוא פשוט מציע פחות נפח מוחלט.

מרחב פנימי: כמה נוח לאחור?

סקודה סקאלה: הסקאלה מפתיעה גם כאן.

בסיס גלגלים ארוך ביחס לקטגוריה.

זה מתבטא במרחב רגליים נדיב לנוסעים מאחור.

שני מבוגרים יישבו שם בנוחות.

גם שלושה ילדים לא ירגישו צפופים מדי.

החלונות גדולים.

התחושה בפנים אוורירית ומרווחת.

יונדאי i30: ה-i30 מציעה מרחב פנימי טוב מאוד.

הוא נוח לארבעה מבוגרים.

שני מבוגרים מאחור ייהנו ממרחב סביר.

לא ענק כמו בסקאלה, אבל בהחלט מספק.

ילדים ירגישו בנוח.

בסך הכל, מרווחת מספיק למשפחה ממוצעת.

פתרונות אחסון קטנים: ה”סימפלי קלבר” מול הסטנדרט

סקודה סקאלה: הסקאלה מצטיינת בפיצ’רים קטנים וחכמים.

מגרד קרח בדלת תא הדלק (גאוני בחורף!).

מתלה למעיל.

תא מטריה בדלת הנהג.

תאי אחסון שימושיים בקונסולה המרכזית ובדלתות.

זה אולי נשמע כמו שטויות קטנות.

אבל בשימוש יומיומי, זה פשוט עושה את החיים קלים יותר.

יונדאי i30: ה-i30 לא חסרה תאי אחסון.

הם בגודל ובמיקום סטנדרטי.

מספיק מקום לטלפון, ארנק, בקבוק מים.

פונקציונלי לחלוטין.

אבל בלי ה”וואו” של הפתרונות הייחודיים של סקודה.

לסיכום פרקטיקה: אם מה עדיף לכם זה מקסימום מקום ופתרונות אחסון חכמים, הסקאלה מובילה כאן בפער משמעותי.


חווית נהיגה: איך הן מרגישות על הכביש?

רכב הוא לא רק קופסת מתכת עם גלגלים.

חשוב איך הוא נוסע.

איך הוא מרגיש בפקק.

איך הוא מתמודד עם כביש מפותל (לא שזה המטרה העיקרית כאן, אבל עדיין).

מנועים ותיבות הילוכים: כוח וצריכה

בשתי המכוניות תמצאו מנועי בנזין מודרניים.

עם מגדשי טורבו ברוב הגרסאות הפופולריות.

סקודה סקאלה: בישראל פגשנו בעיקר את מנועי ה-TSI של קבוצת VAG.

הבולטים הם ה-1.0 ליטר טורבו (כ-110 כ”ס) וה-1.5 ליטר טורבו (כ-150 כ”ס).

שניהם משודכים בדרך כלל לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים.

המנועים האלה ידועים בביצועים טובים ביחס לנפח.

ובצריכת דלק יעילה, בעיקר במנוע ה-1.0.

תיבת ה-DSG מהירה ויעילה, למרות שלפעמים היא יכולה להיות קצת עצבנית במהירויות זחילה (בפקק תל אביבי טיפוסי).

יונדאי i30: יונדאי מציעה גם מגוון מנועים.

נפוצים הם מנועי ה-1.5 ליטר אטמוספרי (לא טורבו, כ-110 כ”ס) או מנועי ה-1.0 ליטר טורבו (כ-120 כ”ס) וה-1.5 ליטר טורבו (כ-160 כ”ס).

הגרסאות האטמוספריות ישודכו לרוב לתיבה אוטומטית פלנטרית (4 או 6 הילוכים).

הגרסאות הטורבו ישודכו לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים.

מנועי הטורבו של יונדאי נמרצים ומתקדמים.

הגרסה האטמוספרית יותר רגועה.

תיבת ה-DCT של יונדאי גם היא מהירה.

והתיבה האוטומטית הרגילה (בגרסת האטמוספרי) חלקה ונוחה בנסיעה עירונית.

נוחות נסיעה וקופצנות: איך מתמודדות עם כבישי ישראל?

סקודה סקאלה: הסקאלה מכוילת לנוחות.

המתלים רכים יחסית.

היא סופגת טוב את שיבושי הכביש.

טובה מאוד לנסיעה בתוך העיר.

וגם בנסיעות ארוכות היא נוחה ונינוחה.

בכבישים מפותלים היא לא ספורטיבית במיוחד.

יש קצת זוויות גוף.

אבל היא בטוחה ויציבה.

יונדאי i30: ה-i30 מציעה איזון טוב.

היא גם נוחה.

מתמודדת היטב עם כבישים גרועים.

אבל היא מרגישה מעט יותר הדוקה ומחוברת לכביש מהסקאלה.

ההיגוי שלה לפעמים מרגיש מעט יותר ישיר.

היא לא מכונית ספורט, בשום אופן.

אבל למי שמחפש קצת יותר תחושה מהרכב, ה-i30 עשויה לתת יתרון קטן.

לסיכום נהיגה: הסקאלה מצטיינת בנוחות נסיעה עירונית ובין-עירונית רגועה. ה-i30 מציעה איזון מעט יותר טוב בין נוחות ליכולת דינמית, ועם המנועים המתאימים, יכולה להרגיש זריזה יותר.


תא נוסעים, אבזור וטכנולוגיה: הבית השני על גלגלים

אנחנו מבלים לא מעט זמן ברכב.

העיצוב הפנימי חשוב.

איכות החומרים.

וכמובן, המסכים והגאדג’טים.

עיצוב ואיכות חומרים: נעים לעין ולמגע?

סקודה סקאלה: העיצוב פונקציונלי ונקי.

טיפוסי לסקודה ול-VAG.

ההנדסת אנוש מצוינת.

הכל נמצא במקום ההגיוני.

איכות החומרים טובה בסך הכל.

יש שילוב של פלסטיק רך בחלקים העליונים ופלסטיק קשיח יותר למטה.

הכל בנוי היטב ומרגיש מוצק.

לא הכי יוקרתי בעולם, אבל עמיד ונעים לעין.

יונדאי i30: ה-i30 קיבלה מתיחות פנים בשנים האחרונות.

העיצוב הפנימי שלה מודרני.

יש בה תחושה קצת יותר “פנסי” אולי, תלוי ברמת הגימור.

איכות החומרים גם היא טובה מאוד לקטגוריה.

הנדסת האנוש גם כאן טובה.

הכל קל לתפעול.

תחושת האיכות הכללית גבוהה.

מולטימדיה ואבזור: כמה מסכים וכמה פינוקים?

שתי המכוניות מציעות מסך מולטימדיה מרכזי.

שתיהן תומכות לרוב ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (חובה ב-2024!).

סקודה סקאלה: המסכים של סקודה טובים.

המערכת מהירה.

הגרפיקה ברורה.

ברמות גימור גבוהות יותר יש לוח מחוונים דיגיטלי ויפהפה (Virtual Cockpit).

האבזור הכללי טוב.

תלוי כמובן בגרסה הספציפית שבוחרים.

יונדאי i30: גם ל-i30 מערכת מולטימדיה מצוינת.

המסך יכול להיות גדול יותר בחלק מהגרסאות (עד 10.25 אינץ’ מול 8 או 9.2 אינץ’ בסקאלה).

הגרפיקה נעימה.

המערכת קלה לתפעול.

יונדאי נוהגת לצייד את הרכבים שלה באבזור נדיב גם ברמות הגימור הבסיסיות יחסית.

זה כולל לעיתים יותר פיצ’רים “מפנקים” כמו חימום מושבים, הגה מחומם ועוד.

לסיכום אבזור: שתיהן מודרניות ומאובזרות היטב. יונדאי עשויה להציע חבילת אבזור עשירה יותר במחיר דומה, בעוד סקודה מציעה אופציות טכנולוגיות מתקדמות כמו לוח מחוונים דיגיטלי.


בטיחות: מי שומרת עליכם טוב יותר?

בטיחות זה לא מותרות, זו חובה.

שתי המכוניות קיבלו ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

זה אומר שהן טובות בהגנה פסיבית (קבלת מכה).

אבל מה לגבי הגנה אקטיבית? מערכות בטיחות שמטרתן למנוע תאונה בכלל?

סקודה סקאלה: מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות.

בקרת שיוט אדפטיבית (שומרת מרחק).

<אזהרת התנגשות קדמית עם בלימת חירום אוטונומית.

תיקון סטייה מנתיב.

זיהוי הולכי רגל.

הזמינות של כל המערכות הללו תלויה ברמת הגימור.

יונדאי i30: גם ה-i30 עשירה במערכות בטיחות.

בלימת חירום אוטונומית.

שמירה על נתיב.

בקרת שיוט אדפטיבית.

היא נוהגת לכלול חלק גדול מהמערכות האלה כסטנדרט או ברמות גימור נמוכות יחסית.

יונדאי מקדישה תשומת לב רבה לתחום הבטיחות.

לסיכום בטיחות: שתיהן בטוחות מאוד ומציעות חבילת בטיחות אקטיבית מודרנית. כדאי לבדוק היטב אילו מערכות כלולות ברמת הגימור הספציפית שמעניינת אתכם, שכן זה יכול להשתנות.


עלויות: כמה זה עולה לנו בכיס?

מחיר הקנייה הוא רק חלק מהסיפור.

יש גם צריכת דלק, טיפולים, ביטוח וירידת ערך.

מחיר וגרסאות: מה מקבלים תמורת הכסף?

שתי המכוניות ממוקמות בטווח מחירים דומה בקטגוריה.

המחיר הסופי תלוי מאוד בגרסה ובאבזור.

יונדאי ידועה לעיתים במבצעים אגרסיביים.

סקודה שומרת לרוב על קו אחיד יותר במחירים.

כדאי להשוות את מפרט האבזור המדויק מול המחיר בכל רמת גימור.

צריכת דלק ואחזקה: כמה עולה כל קילומטר?

שתיהן חסכוניות למדי.

במיוחד עם מנועי הטורבו הקטנים.

מנועי ה-1.0 ליטר בשתיהן מסוגלים להגיע לצריכה ממוצעת טובה מאוד.

גם מנועי ה-1.5 טורבו יעילים למדי.

עלויות טיפולים ואחזקה דומות לרוב ברכבים יפניים/קוריאנים מול רכבים מבית VAG.

חשוב לבדוק את מחירי הטיפולים במוסכים מורשים.

אחריות: ראש שקט לשנים?

יונדאי i30: אחד היתרונות הגדולים של יונדאי בישראל הוא האחריות הארוכה.

בדרך כלל מדובר על 5 שנים ללא הגבלת קילומטרים.

זה נותן הרבה שקט נפשי.

סקודה סקאלה: האחריות של סקודה בדרך כלל קצרה יותר.

3 שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם (תלוי ביבואן ובתקופה).

נקודה שחשוב לקחת בחשבון בחישוב העלות הכוללת לאורך זמן.

לסיכום עלויות: שתיהן תהיינה יחסית זולות לתפעול מבחינת דלק. יונדאי מציעה יתרון מובהק בתקופת האחריות הארוכה, מה שמשפיע על השקט הנפשי ועלויות לא צפויות לטווח ארוך יותר.


אז, סקאלה או i30? במה כדאי לבחור?

אין תשובה אחת נכונה לשאלה על מה ללכת.

זה תלוי לחלוטין בצרכים ובהעדפות שלכם.

בחרנו בסקודה סקאלה אם:

  • המרחב הוא הדבר הכי חשוב: צריך מקום ענק בתא המטען ובמושב האחורי.
  • מעריכים פרקטיות ופתרונות חכמים: אוהבים את הפיצ’רים הקטנים של סקודה שעושים את החיים קלים.
  • נוחות נסיעה היא בראש סדר העדיפויות: רוצים רכב שמרוסן ונוח בנסיעה יומיומית.
  • מחפשים רכב עם הנדסת אנוש מעולה ותחושה סולידית: מעריכים את איכות הבנייה של קבוצת VAG.

בחרנו ביונדאי i30 אם:

  • מחפשים חבילה מאוזנת: רכב טוב בכל התחומים – נוחות, התנהגות, אבזור.
  • אחריות ארוכה נותנת שקט נפשי: 5 שנות אחריות זה יתרון משמעותי.
  • אבזור עשיר יחסית במחיר דומה חשוב לכם: רוצים כמה שיותר פינוקים וטכנולוגיה.
  • מעדיפים תחושה מעט יותר דינמית או אופציות מנוע ספציפיות: חלק מהמנועים והכיול של יונדאי עשויים להתאים יותר למי שמחפש מעט יותר חיבור לכביש.

ההשוואה הזו מדגישה את ההבדלים העיקריים.

הסקאלה מנצחת בפרקטיות מוחלטת (מקום).

ה-i30 מנצחת לרוב באחריות ופעמים רבות באבזור ביחס למחיר.

שתיהן רכבים מצוינים.

אמינות (באופן כללי).

חסכוניות.

ובטוחות.

אז מה עדיף בסוף?

ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת היא אחת:

לכו לסוכנות.

שבו בשתי המכוניות.

בדקו את המרחב.

שחקו עם המולטימדיה.

קחו אותן לנסיעת מבחן.

האם הסקאלה מרגישה גדולה מדי לעיר?

האם ה-i30 מספיק מרווחת לצרכים שלכם?

ההרגשה האישית שלכם בפועל היא המדד החשוב ביותר.

בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן