החלפת נורת ברקס מחיר – כמה זה באמת עולה?

כמה עולה להחליף נורת ברקס? לא תאמינו כמה זה פשוט!

רגע לפני שאתם רצים למוסך – מה זה בכלל נורת ברקס?

כולנו מכירים את התחושה: מישהו מסמן לך עם האורות בכביש או הנהג מאחוריך נראה עצבני במיוחד. אתה בודק – ופתאום מגלה שנורת הברקס שלך לא דולקת. אולי אפילו שתיים. מה עכשיו? פאניקה קלה, אין זמן, אין מושג כמה זה יעלה, ולך תסביר לבוס שלך שנשארת שעה נוספת במוסך.

אז לפני שאתם נכנסים ללחץ, תנו לי להרגיע אתכם – מדובר בעניין פשוט, קצר, וממש לא יקר. נורת ברקס היא אחת מהתקלות הנפוצות והזולות ביותר ברכב, והיא גם אחת הקלות להחלפה. בואו נצלול לתוך האור האדום הזה ונבין את הפרטים שלא רוצים שתדעו (סתם, כולם רוצים!).

כמה זה באמת עולה? לא יותר מקפה ומאפה

החדשות הטובות: מחיר החלפת נורת ברקס נע בין 20 ל-150 שקלים, תלוי בסוג הרכב, סוג הנורה ומי שמחליף אותה.

  • נורה רגילה: 20-40 ₪ כולל עבודה.
  • נורת LED: 50-100 ₪ (בדרך כלל מחזיקה הרבה יותר זמן).
  • רכב יוקרה או נורה משולבת עם יחידת תאורה: זה כבר יכול לעלות 100-150 ₪, תלוי אם נדרש פירוק.

כלומר, אם לא הגעתם במקרה עם בוגאטי חדשה שיש לה מערכת לייזר חכמה בתא המטען – כנראה שתצאו בזול.

אפשר להחליף לבד ולחסוך? כמעט תמיד כן

אם יש לכם ידיים טובות, מברג, וחמש דקות פנויות (כן, פחות ממנה חומוס!), סביר מאוד שתוכלו להחליף את הנורה בעצמכם.

  • פותחים את בית הפנס מאחור (לרוב יש ברגים פשוטים או קליפסים).
  • מזהים את הנורה השרופה – בד”כ כתובה עליה הסוג (P21W נפוצה מאוד).
  • מוציאים, מכניסים חדשה – וסוגרים הכל.

עלות הנורה בחנות חלפים: 10-20 ₪. כן, ממש ככה. לא צריך להיות פיזיקאי נאס”א. רק לא לשכוח לבדוק אחר כך שכל עובד כראוי – ולחייך לעצמכם שממש הרגע חסכתם לעצמכם מוסך.

אז למה בכל זאת כדאי לפעמים לפנות למוסך?

נכון, זה נראה קל – אבל לפעמים זה לא חכם לחסוך בכל מחיר. הנה מתי שווה לשקול מוסך:

  • אם יש גישה מורכבת לפנס האחורי (רכב עם תא מטען חכם, למשל).
  • אם אתם חוששים שתשברו משהו או תפגעו בפלסטיקה.
  • אם מדובר בנורת בלם משולבת או במערכת תאורה מתקדמת יותר.

גם ככה מוסך ייקח 30-60 ₪ על ההחלפה – אז לפעמים שווה את זה. העיקר – לא להזניח.

מה קורה אם ממשיכים לנסוע עם ברקס שרוף?

כאן זה כבר לא עניין של “קטנות” – נורת ברקס היא קריטית לבטיחות. בלי הנורה הזו, הנהג מאחוריכם פשוט לא יידע שאתם בולמים – וזה מתכון לתאונה מיותרת. חוץ מזה, זה גם קנס בטוח אם שוטר שם לב.

כמה זמן מחזיקות נורות ברקס?

בממוצע – נורה רגילה מחזיקה בין שנה לשנתיים. נורת LED יכולה לשרוד גם 5 שנים ומעלה. ועם הסגנון נהיגה שלכם? בואו נגיד שעצירות פתאומיות זה לא דבר שמאריך חיי נורת בלם.

5 שאלות שחוזרות כל הזמן – תשובות קצרות ולעניין:

  • זה מסוכן לנסוע עם נורה שרופה? מאוד. לכן לא כדאי לדחות אפילו יום.
  • צריך זוג או רק אחת? משתנה – מומלץ להחליף שתיים כדי למנוע אסימטריה וקצב החלפה לא אחיד.
  • אפשר להשתמש בנורת לדים גם אם הייתה רגילה? בדרך כלל כן, אבל לבדוק קודם התאמה לתושבת והמתח.
  • אפשר לבדוק את זה בבית? כן – תבקשו ממישהו לעמוד מאחורי הרכב כשאתם לוחצים על הברקס.
  • יש אחריות על החלפה? רוב המוסכים יתנו אחריות קצרה – בעיקר על העבודה, פחות על נורה עצמה.

טיפ מוזר אבל גאוני: למה כדאי להחזיק נורה רזרבית בתא כפפות?

נורת בלם שקולה בערך למטען לטלפון: עד שאתה צריך – אתה שוכח שהוא קיים. עדיף להחזיק אחת רזרבית בתא הכפפות או בתא המטען, כי כשזה נשרף – זה קורה תמיד כשאין לך זמן. תודו לי כשתיתקלו בזה בשישי בצהריים.

ועוד משהו קטן – האם זה יכול להעיד על בעיה גדולה יותר?

אם החלפתם נורה – והנורה שוב נשרפה תוך ימים ספורים? זה כבר דגל אדום קטן. יתכן ויש בעיה עם החיווט, אלטרנטור שמשאיר מתח גבוה מדי, או בעיה בניהול החשמל של הרכב. לא לקרוא לזה טראומה – אבל כן לבדוק.

המסקנה הברורה – ויש סיבה שגם אתם חייכתם!

החלפת נורת ברקס היא מסוג הדברים הקטנים שקל להתעלם מהם – אבל יש להם ביג אימפקט. בטיחות, חוק, נראות – ושלווה פנימית שאתם לא מסתובבים עם “טיילייט פאניקה”.

אז אל תחכו שהנהג מאחור יגלה לכם – בדקו את הברקסים שלכם פעם בכמה חודשים, קפצו לחנות או מוסך אם צריך, והשאירו לעצמכם תירוץ קטן להתגאות שאתם עדיין יודעים לטפל ברכב בלי טלוויזיה חכמה שמתריעה לכם.

אה, וגם – אל תשכחו להחזיק תמיד נורה ספר. כי בדיוק כשלא תצפו לזה – תרצו שהיא תחזיר לכם “אור”.

דילוג לתוכן