ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK, המקום שלכם לסקירות רכב מעמיקות ומקצועיות, שנכתבות בטון קליל ונגיש. הפעם אנחנו צוללים לעומק של אחד הרכבים הכי מזוהים עם יוקרה, בטיחות ועיצוב סקנדינבי מינימליסטי: הוולוו XC90.
הוא הדגל של מותג וולוו השוודי, רכב פנאי-שטח גדול ויוקרתי (SUV) שממוקם גבוה מאוד בפסגת קטגוריית הפרימיום.
מאז השקתו המחודשת בדור השני בשנת 2015 (עם רענון משמעותי ב-2019), ה-XC90 Volvo ביסס את מעמדו כאופציה מובילה עבור משפחות גדולות או קטנות שמחפשות שילוב של סטייל, פרקטיות ובטיחות ללא פשרות.
בישראל, הוולוו XC90 מתמודד בזירה תחרותית מאוד מול שחקנים חזקים כמו אאודי Q7 (Audi Q7), ב.מ.וו X5 (BMW X5), ומרצדס GLE (Mercedes GLE), ולעיתים גם מול דגמים כמו לקסוס RX (Lexus RX) בחלק מרמות הגימור שלו.
הוא פונה בעיקר לקהל יעד אמיד, משפחות עם ילדים (שמרובות ילדים שיכולות לנצל את שבעת המקומות), ולאנשים שמעריכים איכות חיים, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מאופק ואלגנטי.
בסקירה הזו נפרק לגורמים את הוולוו XC90, נבחן את כל האספקטים החשובים באמת: מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך הביצועים, הטכנולוגיה, ועד לסוגיות הבוערות ביותר לצרכן הישראלי כמו `מחיר`, `צריכת דלק` (ו`צריכת אנרגיה`), `מבדקי בטיחות` ו`כמה עולה` לתחזק רכב כזה בישראל.
נצלול לפרטים הקטנים, נציג את ה`יתרונות` וה`חסרונות` ביושר, נסקור את רמות ה`גימור` העיקריות המשווקות בארץ, ונענה על השאלה הגדולה: `האם כדאי לקנות` וולוו XC90?
עיצוב חיצוני: אלגנטיות סקנדינבית מאופקת
הוולוו XC90 הוא דוגמה מצוינת לפילוסופיה העיצובית של וולוו בעידן המודרני: יוקרה מאופקת, קווים נקיים ופרופורציות מדויקות.
הרכב משדר נוכחות כביש מרשימה, לא צעקנית אלא סמכותית ושקטה. זה לא רכב שינסה למשוך תשומת לב עם כנפונים דרמטיים או פתחי אוורור מוגזמים, אלא עם אלגנטיות על-זמנית.
בחזית, אלמנט ה”פטיש של ת’ור” בפנסי הלד הוא סימן ההיכר המובהק של וולוו, וגם ב-XC90 הוא נראה נהדר ומעניק לרכב מראה מודרני וייחודי.
הגריל הקדמי גדול ובעל שבכות אנכיות, עם לוגו וולוו המרכזי והבולט, שמדגיש את המראה הפרימיום.
קווי המתאר מהצד נקיים וישרים יחסית, עם קו מותניים גבוה וקו גג יורד בעדינות לכיוון האחור, שיוצר צללית אלגנטית ומאריך את הרכב ויזואלית.
בתי הגלגלים בולטים מעט ומתאימים לחישוקים בגדלים שונים, בדרך כלל החל מ-19 אינץ’ ועד 21 אינץ’ (לעיתים גם 22 אינץ’ ברמות `גימור` גבוהות או כאופציה), התורמים למראה הפרופורציונלי והיוקרתי.
החלק האחורי שומר על שפת העיצוב הנקייה, עם פנסים אחוריים אנכיים הנמשכים לאורך דלת תא המטען, שהפכו גם הם לסימן היכר של וולוו.
העיצוב הכולל משדר חוזק ובטיחות, יחד עם תחכום ומודרניות. מידותיו הפיזיות של ה-XC90 – אורכו מעל 4.9 מטרים – ממקמות אותו בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים, והוא בהחלט לא קטן ביחס למתחריו.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: מקדש של שלווה סקנדינבית
אם העיצוב החיצוני מאופק ואלגנטי, תא הנוסעים בוולוו XC90 הוא לא פחות ממרהיב, ומציע חוויה שונה מאוד מהמקובל אצל המתחרים הגרמנים.
הקונספט העיצובי הוא מינימליסטי, רגוע ויוקרתי. וולוו יצרה כאן מקום שמשדר שלווה ושקט, בניגוד לתאי נהג עמוסים בלחצנים וגימיקים ויזואליים.
החומרים בהם נעשה שימוש הם באיכות גבוהה ביותר, גם ברמות ה`גימור` הבסיסיות יותר.
ניתן למצוא עור רך, עץ טבעי (בגימור מט, לא מבריק מדי), ואלמנטים ממתכת מוברשת שמשולבים בהרמוניה. איכות ההרכבה מצוינת בדרך כלל, והתחושה היא של רכב שנבנה להחזיק מעמד.
הנדסת האנוש טובה ברובה, אך דורשת הסתגלות מסוימת, בעיקר בגלל המעבר לשליטה כמעט מוחלטת דרך מסך המגע המרכזי (ניגע בו בהמשך). רוב הפקדים הפיזיים צומצמו למינימום, מה שיוצר מראה נקי אך עלול להקשות על תפעול חלק מהפונקציות “על עיוור” בזמן נהיגה.
המושבים, גם הקדמיים וגם האחוריים, הם אחד מנקודות החוזק המשמעותיות של ה-XC90.
הם מעוצבים ארגונומית בצורה יוצאת מן הכלל, מציעים נוחות ותמיכה מצוינות גם בנסיעות ארוכות מאוד. ברמות `גימור` גבוהות ניתן לקבל ריפודי עור איכותיים במיוחד, ואפשרויות חימום, אוורור ואף עיסוי.
מבחינת מרווח, ה-XC90 מצטיין בשורת המושבים הראשונה והשנייה. יש שפע של מקום לרגליים, לראש ולכתפיים עבור מבוגרים.
שורת המושבים השלישית (אשר זמינה ברוב הגרסאות הנמכרות בישראל) מתאימה יותר לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות יחסית.
הגישה לשורה השלישית נוחה יחסית הודות למושבי השורה השנייה שזזים קדימה.
תא המטען ב-XC90 הוא גדול ושימושי, במיוחד כשהשורה השלישית מקופלת.
עם קיפול השורה השלישית, נפח תא המטען עומד על כ-705 ליטרים, נפח מרשים שמספיק בקלות למטען של משפחה גדולה.
כשכל שבעת המושבים בשימוש, נפח התא מצטמצם משמעותית (כ-314 ליטרים), אך עדיין מאפשר אחסון של מספר תיקים קטנים או קניות.
סף ההטענה נוח יחסית וצורת התא רבועה וקלה לניצול. ישנן גם אפשרויות עיגון ופתרונות אחסון נוספים שימושיים.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מהמסך ועד למערכת השמע
הוולוו XC90 מצויד בארסנל טכנולוגי מרשים, שמתמקד בנוחות, בטיחות וקישוריות. גולת הכותרת היא מערכת המולטימדיה המרכזית.
בדגמים המאוחרים יותר (משנת המודל 2022 ואילך, לרוב), וולוו עברה להשתמש במערכת מולטימדיה המבוססת על מערכת ההפעלה של גוגל (Google Built-in), שמציעה חווית משתמש חלקה ואינטואיטיבית יותר בהשוואה למערכת Sensus הישנה יותר.
המסך המרכזי הוא מסך מגע אנכי בגודל 9 אינץ’ (או 9.3 אינץ’ בדגמים מאוחרים יותר), עם איכות תצוגה מצוינת ומהירות תגובה טובה בדרך כלל.
מבנה התפריטים ברור למדי, במיוחד במערכת של גוגל, המאפשרת גישה נוחה לאפליקציות כמו גוגל מפות, ספוטיפיי ועוד, ישירות מהרכב.
העוזר הקולי (Google Assistant) עובד היטב ומאפשר שליטה בפונקציות שונות באמצעות פקודות קוליות.
קישוריות סמארטפונים זמינה כמובן, עם תמיכה באפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, לרוב באמצעות חיבור חוטי בדגמים מעט ותיקים יותר, ואלחוטי בדגמים עדכניים יותר.
לפני הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’, שמציע תצוגה ברורה וניתנת להתאמה אישית מסוימת, עם אפשרות להצגת מפה במרכז.
מערכת השמע הסטנדרטית טובה למדי, אך מי שרוצה חוויה אקוסטית יוצאת דופן יכול לבחור במערכת הסאונד היוקרתית של Bowers & Wilkins, שנחשבת לאחת ממערכות השמע הטובות ביותר בעולם הרכב ומציעה צליל עשיר ומפורט.
רמות ה`גימור` השונות בישראל מציעות אבזור נוחות מגוון, החל מבקרת אקלים מפוצלת (לרוב 2-אזורים כסטנדרט, ולעיתים 4-אזורים כאופציה או ברמות גבוהות), דרך חימום מושבים (קדמיים כסטנדרט, לעיתים גם אחוריים) ואף אוורור מושבים ברמות גבוהות.
אופציות נוספות כוללות גג פנורמי גדול במיוחד שמכניס הרבה אור לתא הנוסעים, תצוגה עילית (HUD), ודלת תא מטען חשמלית.
וולוו משלבת גם טכנולוגיות ייחודיות כמו מערכת בקרת איכות אוויר פנימית עם פילטרים מיוחדים, ופונקציות שליטה מרחוק דרך אפליקציית Volvo Cars לניטור מצב הרכב, מיקום, ואף חימום/קירור מוקדם של התא (בדגמים חשמליים או היברידיים נטענים).
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: מגוון אפשרויות, יעילות משתנה
הוולוו XC90 משווק בישראל עם מגוון יחידות הנעה, כיום בעיקר היברידיות קלות והיברידיות נטענות, כולן מבוססות על מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין.
הגרסאות הנפוצות הן ה-B5 וה-B6, שהן יחידות הנעה היברידיות קלות (Mild Hybrid). הן משלבות מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו עם מערכת חשמל 48 וולט.
בגרסת ה-B5 ההספק עומד על כ-250 כ”ס (184 קילוואט) והמומנט על כ-35.7 קג”מ.
גרסת ה-B6 חזקה יותר ומפיקה כ-300 כ”ס (220 קילוואט) וכ-42.8 קג”מ.
שתי הגרסאות הללו משודכות לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (ה`גיר`) ולהנעה כפולה.
נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומדים על כ-7.3 שניות ל-B5 וכ-6.5 שניות ל-B6, נתונים סבירים לרכב בגודל ומשקל כזה, ומספקים ביצועים טובים למדי בנהיגה יומיומית ובתאוצות ביניים לעקיפה.
יחידת ההנעה הבולטת ביותר בשוק הישראלי היא גרסת ה-T8, שהיא היברידית נטענת (Plug-in Hybrid).
ה-T8 משלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו עם מגדש-על, ומנוע חשמלי חזק על הציר האחורי.
ההספק המשולב גבוה מאוד ועומד בדגמים עדכניים על כ-455 כ”ס (335 קילוואט) והמומנט על כ-72.3 קג”מ.
יחידת הנעה זו מספקת ביצועים מרשימים במיוחד, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך כ-5.3 שניות בלבד, מה שהופך את ה-XC90 T8 למפתיע בזריזותו.
בכל הגרסאות, תיבת ה`הילוכים` האוטומטית של 8 יחסים פועלת בצורה חלקה ונעימה.
נעבור ל`צריכת דלק` ו`צריכת אנרגיה`, נושא שמטריד כל רוכש רכב, גם בקטגוריה היוקרתית.
לגרסאות ההיברידיות קלות (B5/B6), נתוני היצרן (WLTP) מדברים על `צריכת דלק` ממוצעת של כ-9-10 ק”מ לליטר.
בפועל, בנהיגה יומיומית שכוללת גם פקקים ונהיגה עירונית, יש לצפות ל`צריכת דלק` ריאלית יותר של כ-7-8 ק”מ לליטר.
גרסת ה-T8 (ההיברידית נטענת) מציגה נתוני יצרן מרשימים על הנייר (למשל, 60-70 ק”מ לליטר), אך מספרים אלו מייצגים נהיגה היפותטית עם הרבה חשמל.
`צריכת אנרגיה` חשמלית (קוט”ש/100 ק”מ) תלויה מאוד בטווח החשמלי המוצהר (כ-60-70 ק”מ לפי WLTP בדגמים עדכניים) ובמידת ההקפדה על הטענה יומיומית.
מי שמקפיד לטעון את הרכב כל לילה ויבצע נסיעות יומיות קצרות יחסית, יכול להגיע ל`צריכת דלק` אפסית בחלק ניכר מהזמן, ולהסתמך בעיקר על `צריכת אנרגיה` חשמלית שעלותה נמוכה משמעותית מעלות הדלק (בהשוואה).
אך מי שנוסע נסיעות ארוכות ללא טעינה, או לא מקפיד לטעון כלל, ימצא את עצמו עם `צריכת דלק` גבוהה יחסית, דומה ואף גבוהה יותר מגרסאות הבנזין/היברידיות קלות, מכיוון שהוא סוחב משקל נוסף של סוללה ומנוע חשמלי ללא ניצול הפוטנציאל החשמלי.
חשוב להבין שלמרות שחיפוש המונח “`צריכת דלק`” נפוץ גם עבור רכבים חשמליים או היברידיים נטענים, המדד הנכון הוא `צריכת אנרגיה` (קוט”ש לק”מ או לק”מ) וההשוואה צריכה להיות עלות אנרגיה (חשמל מול דלק).
טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): ליהנות מהחשמל, בתנאי שמטעינים
סעיף זה מיועד בעיקר לבעלי וולוו XC90 בגרסת ה-T8 ההיברידית הנטענת (Plug-in Hybrid).
חווית הטעינה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום עם רכב פלאג-אין, והיא קריטית למיצוי הפוטנציאל החשמלי וחיסכון ב`צריכת דלק`.
ה-XC90 T8 תומך בטעינת AC (זרם חילופין) בקצב מקסימלי של 3.7 קילוואט או 6.4 קילוואט (תלוי בשנת הדגם והשוק). קצב זה מאפשר טעינה מלאה של הסוללה (שגודלה נע בין 11.6 קוט”ש ל-18.8 קוט”ש בדגמים עדכניים) בבית תוך מספר שעות.
זמן טעינה טיפוסי מ-0 ל-100% בעמדה ביתית 7 קילוואט (גם אם הרכב מגביל ל-3.7 או 6.4 קילוואט) יארך כ-3-5 שעות, תלוי בגודל הסוללה וקצב הטעינה המקסימלי של הרכב.
חשוב לציין שה-XC90 T8 אינו תומך בטעינת DC (טעינה מהירה) בעמדות ציבוריות. הוא מיועד לטעינה איטית יחסית, בבית או בעמדות ציבוריות איטיות יותר.
המחבר המשמש לטעינה בישראל הוא Type 2 (ל-AC).
נוחות השימוש באפליקציית Volvo Cars לניהול הטעינה והרכב היא יתרון משמעותי, ומאפשרת תזמון טעינה לשעות מסוימות (למשל, שעות השפל של חשמל), ובקרת אקלים מוקדמת.
חווית הטעינה הציבורית בישראל משתפרת בהדרגה, אך עדיין יכולה להיות מאתגרת בהשוואה למדינות אחרות עם פריסה רחבה יותר של עמדות.
עמדות טעינה AC זמינות יותר במרכזים מסחריים או בחניונים ציבוריים, אך לרוב בקצב נמוך יחסית.
חשוב לוודא זמינות עמדות במקומות שבהם מבלים זמן רב, על מנת למקסם את הניצול של היכולת החשמלית של הרכב.
חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות מעל הכל
הוולוו XC90 תוכנן בראש ובראשונה להיות רכב נוח, רגוע ומעודן, וחווית הנהיגה משקפת זאת לחלוטין.
נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזק הבולטות שלו. הוא סופג היטב את רוב מפגעי הכביש, גם בכבישים עירוניים משובשים או בורות.
הדגם מציע אפשרות למתלי אוויר אדפטיביים (אופציה יקרה), המשפרים עוד יותר את הנוחות ומאפשרים גם כיוונון גובה הרכב.
גם עם מתלים קונבנציונליים, הנסיעה שקטה ונעימה. בידוד הרעשים ב-XC90 מצוין.
רעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים רק תחת עומס כבד (פחות רלוונטי בדגם T8 בנהיגה חשמלית), רעשי רוח כמעט ואינם מורגשים במהירויות חוקיות, ורעשי כביש נספגים היטב (תלוי גם בסוג הצמיגים וגודל החישוקים).
מבחינת התנהגות דינמית, ה-XC90 אינו רכב ספורטיבי, וגם לא מתיימר להיות כזה.
ההיגוי קל יחסית (במיוחד במצב נוחות) וחסר מעט משוב מהכביש, אך הוא מדויק מספיק לנהיגה יומיומית רגועה.
אחיזת הכביש גבוהה הודות להנעה הכפולה, אך זוויות הגלגול בפניות מורגשות יחסית, מה שמזכיר שמדובר ברכב פנאי גבוה וכבד.
הבלמים טובים וחזקים, ומספקים תחושת ביטחון בעת בלימות חירום. בדגמים ההיברידיים, מערכת ה`רגנרציה` (אגירת אנרגיה מהבלימה לטעינת הסוללה) מורגשת לעיתים, אך ניתן להתרגל אליה.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה מאוד, והרכב נוסך תחושת ביטחון על הכביש המהיר.
קלות התמרון בעיר סבירה בהתחשב במידותיו הגדולות. רדיוס הסיבוב אינו קטן במיוחד, אך מערכת ההיגוי הקלה ומצלמות היקפיות (זמינות בחלק מרמות ה`גימור`) מקלות על חניה ותמרון במקומות צפופים.
בגרסת ה-T8, חווית הנהיגה שקטה ונעימה במיוחד במצב החשמלי, ולעיתים קרובות היעדר `גיר` והעברת `הילוכים` (במצב חשמלי טהור או כשהמנוע החשמלי לבד) תורם לחוויה חלקה וזורמת.
בטיחות ומערכות עזר לנהג: מצוינות בלתי מתפשרת
בטיחות היא אבן יסוד בפילוסופיה של וולוו, וה-XC90 מייצג את פסגת היכולות של היצרן בתחום זה.
הרכב זכה לציון 5 כוכבים מרבי ב`מבחני בטיחות` של ארגון Euro NCAP, עם ציונים גבוהים במיוחד בכל הקטגוריות: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ותפקוד `מערכות עזר לנהג`.
מעבר ל`מבדקי בטיחות` הפורמליים, וולוו השקיעה רבות גם ב`מאפיינים מבניים` שנועדו להגן על הנוסעים במגוון תרחישי תאונה, כולל הגנה מפני פגיעות צד והגנה מפני התהפכות.
הרכב מצויד במספר רב של כריות אוויר, כולל כריות וילון ארוכות שמגיעות עד לשורה השלישית.
בנוסף, הוולוו XC90 מצויד בארסנל עשיר במיוחד של `מערכות עזר לנהג` (ADAS) כסטנדרט, ובחלקן כאופציה או ברמות `גימור` גבוהות.
בין המערכות החשובות ביותר: בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי, התרעה על תנועה חוצה מאחור (עם בלימה אוטומטית), מערכת התרעה על עייפות נהג ומערכת City Safety האייקונית של וולוו.
מערכת City Safety כוללת בלימת חירום אוטונומית המזהה לא רק כלי רכב אחרים, אלא גם הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות, ומסוגלת למנוע תאונות במהירויות נמוכות או לצמצם את חומרתן במהירויות גבוהות יותר.
ה`תפקוד המערכות` הללו בעולם האמיתי הוא בדרך כלל מצוין. הן פועלות בצורה חלקה ואפקטיבית, ללא התערבויות אגרסיביות מדי או התרעות שווא רבות (אם כי כמו בכל רכב, עשויות להיות סיטואציות שבהן המערכת תופעל ללא צורך ברור).
הן מקלות על הנהיגה ביומיום ומספקות שכבת הגנה נוספת, ומדגישות את המחויבות של וולוו לבטיחות.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה הפרימיום השוודי?
אז `כמה עולה` וולוו XC90 בישראל? כרכב פנאי יוקרתי בגודל מלא, ה-XC90 נמצא בפסגת מדרג המחירים, ו`מחירון` שלו משקף זאת.
ה`מחיר` של וולוו XC90 חדש בישראל מתחיל בדרך כלל באזור ה-450,000-500,000 ש”ח עבור רמות ה`גימור` הבסיסיות יותר (כמו Core או Plus, תלוי בשנת המודל והייבוא) עם יחידת הנעה היברידית קלה (B5 או B6).
רמות ה`גימור` הגבוהות יותר (כמו Ultimate, Inscription, R-Design) והגרסאות ההיברידיות נטענות (T8) מטפסות במחיר בקלות לכיוון ה-600,000 ש”ח ומעלה, ולעיתים קרובות עוברות את רף ה-700,000 ש”ח, במיוחד עם אבזור נוסף.
`מחירון` הרכב משתנה בהתאם לשנת המודל, רמת ה`גימור`, ויחידת ההנעה.
רמות ה`גימור` העיקריות המשווקות בארץ כוללות בדרך כלל את רמות הבסיס (Core/Plus) המציעות אבזור עשיר למדי כבר כסטנדרט (כולל רוב מערכות הבטיחות המתקדמות), ואת רמות ה`גימור` הגבוהות יותר (Ultimate/Inscription/R-Design) שמוסיפות פריטי אבזור יוקרתיים כמו ריפודי עור משודרגים, מערכת שמע פרימיום, מתלי אוויר, גימורים מיוחדים ועוד.
תנאי ה`אחריות` המלאה בישראל לוולוו XC90 עומדים בדרך כלל על 3 שנים ללא הגבלת קילומטרים.
לגרסאות ההיברידיות (קלות ונטענות), ישנה בדרך כלל `אחריות` נפרדת וממושכת יותר על הסוללה, שתכולתה לרוב 8 שנים או 160,000 קילומטרים (המוקדם מביניהם), כנדרש על פי חוק ובדומה למקובל בענף.
עלויות התחזוקה הצפויות ל-XC90 אינן נמוכות, כיאה לרכב פרימיום.
טיפולים תקופתיים, חלפים, ועלויות ביטוח יהיו גבוהים יותר מאשר ברכבים עממיים או קטנים יותר.
חשוב גם לקחת בחשבון את נושא `שווי השימוש`, שכן ירידת הערך בשנים הראשונות עשויה להיות משמעותית, למרות שרכבי וולוו שומרים בדרך כלל על ערכם בצורה סבירה בהשוואה לחלק מהמתחרים.
לגבי `תקלות` ו`בעיות` נפוצות – בדגמים מוקדמים של הדור השני דווחו לעיתים `בעיות` מסוימות עם מערכת המולטימדיה המוקדמת (Sensus) או `תקלות` קטנות במערכות חשמל שונות. בדגמים עדכניים יותר המצב השתפר משמעותית.
עם זאת, כמו בכל רכב מורכב, במיוחד היברידי נטען עם רכיבים רבים, תמיד קיים פוטנציאל ל`תקלות` יקרות לתיקון לאחר תום תקופת ה`אחריות`, מה שמדגיש את חשיבותה.
כדאי לבדוק היסטוריית טיפולים במידה ושוקלים רכישת רכב משומש, ולברר לגבי חוות דעת גולשים או דוחות אמינות ספציפיים לדגם ולשנתון הרצוי.
יתרונות: למה לבחור ב-XC90?
- בטיחות ללא פשרות: זהו ללא ספק אחד הרכבים הבטוחים ביותר על הכביש, עם ציונים מקסימליים ב`מבחני בטיחות` וארסנל מרשים של `מערכות עזר לנהג` העובדות היטב.
- עיצוב ותא נוסעים יוקרתי: המראה הסקנדינבי המינימליסטי מבחוץ ומבפנים משדר יוקרה מאופקת וטעם טוב. איכות החומרים וההרכבה מצוינת.
- נוחות נסיעה: הרכב מספק נסיעה נוחה ונעימה במיוחד, גם בכבישים פחות טובים, ובידוד הרעשים טוב מאוד.
- פרקטיות ו-7 מקומות: פתרון מצוין למשפחות גדולות, עם מרווח טוב ברוב המושבים ותא מטען שימושי (כשהשורה השלישית מקופלת).
- יחידת הנעה T8 (היברידי נטען): מציעה שילוב מרשים של ביצועים חזקים ויכולת נסיעה חשמלית משמעותית, שיכולה לחסוך ב`צריכת דלק` אם מטעינים בקביעות.
- מושבים נוחים במיוחד: המושבים הארגונומיים הם מהנוחים שתמצאו ברכב, ומצוינים לנסיעות ארוכות.
חסרונות: מהן הפשרות?
- מחיר גבוה: ה-XC90 הוא רכב יקר לרכישה ותחזוקה, כפי שמקובל בקטגוריית הפרימיום.
- התנהגות כביש לא ספורטיבית: מי שמחפש חווית נהיגה דינמית או ספורטיבית, ימצא את ה-XC90 רגוע ושלו מידי. ישנן `פשרות משמעותיות` בתחום הדינמיות `בהשוואה` למתחרים כמו ב.מ.וו X5.
- מרווח מוגבל בשורה השלישית: מתאים בעיקר לילדים, ושימוש קבוע למבוגרים בשורה זו אינו אידיאלי.
- תפעול דרך מסך מגע דומיננטי: למרות שיפורים במערכות המאוחרות, חלק מהנהגים יעדיפו יותר פקדים פיזיים לתפעול נוח יותר בזמן נהיגה.
- צריכת דלק גבוהה יחסית בגרסאות לא נטענות: גרסאות ה-B5/B6 אינן חסכוניות במיוחד. בגרסת ה-T8, אם לא מטעינים, `צריכת דלק` יכולה להיות מאכזבת.
- פוטנציאל ל`תקלות` יקרות לאחר תום `אחריות`: כמו כל רכב יוקרה מורכב, `בעיות` עשויות לצוץ, ועלות התיקון עלולה להיות גבוהה.
וולוו XC90 בהשוואה למתחרים: שקט נפשי וסטייל שונה
כפי שציינו, הוולוו XC90 מתמודד ראש בראש עם ענקיות גרמניות כמו אאודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE. `בהשוואה` למתחרים הללו, ה-XC90 מציע חוויה שונה.
הוא מתמקד יותר בבטיחות אקטיבית ופסיבית (תחום בו וולוו נחשבת מובילה), נוחות מקסימלית, ועיצוב פנים מינימליסטי ומרגיע.
המתחרים הגרמנים, לעומת זאת, נוטים להציע חווית נהיגה דינמית וספורטיבית יותר (במיוחד ה-X5), אבזור טכנולוגי מתקדם יותר (לעיתים ב-GLE עם מסכים גדולים ומערכות מולטימדיה מתוחכמות יותר) ומוניטין שונה בשוק.
ה-Q7 דומה יותר ל-XC90 בהיבט הנוחות והפרקטיות, וגם הוא מציע 7 מקומות (אך בדרך כלל כאופציה). ה-X5 וה-GLE מתמקדים יותר ב-5 מקומות עם שורה שלישית אופציונלית או לא קיימת כלל.
יחידות ההנעה ב-XC90, בעיקר ה-T8, מציעות גישה ייחודית של פלאג-אין הייבריד חזק ויעיל חשמלית, בעוד שהמתחרים מציעים מגוון רחב יותר של מנועי בנזין ודיזל חזקים.
`חוות דעת גולשים` רבות מצביעות על כך שרוכשי וולוו מעריכים במיוחד את תחושת הביטחון שהרכב מקנה ואת האווירה המיוחדת בתא הנוסעים, שהיא פחות “טכנולוגית” ויותר “אנושית” או “ביתית” `בהשוואה` למתחרים הקרים יותר.
בסופו של דבר, הבחירה בין ה-XC90 למתחרים תלויה במידה רבה בהעדפות אישיות: האם אתם מעריכים יותר בטיחות ושקט נפשי, נוחות ועיצוב ייחודי, או שמא ביצועים דינמיים, סטטוס מותג מסוים או גאדג’טים טכנולוגיים.
סיכום ומסקנות (פסק דין): למי ה-XC90 מתאים, והאם כדאי לקנות?
הוולוו XC90 נותר גם היום, למרות שהוא מתקרב לסוף חיי הדור הנוכחי, רכב פנאי יוקרתי ומרשים ביותר.
הוא בולט בזכות הבטיחות יוצאת הדופן שלו, עיצוב פנים יוקרתי ומינימליסטי, נוחות נסיעה מצוינת ויחידת הנעה T8 היברידית נטענת חזקה ורלוונטית מתמיד לשוק שמחפש פתרונות יעילים יותר.
`בהשוואה` למתחרים הגרמנים שלו, ה-XC90 מציע גישה מעט שונה, שמתמקדת יותר ברוגע, שלווה ובטיחות, ופחות בהתנהגות ספורטיבית.
אז `האם כדאי לקנות` וולוו XC90? התשובה תלויה במידה רבה בצרכים ובהעדפות שלכם.
ה-XC90 מתאים במיוחד למשפחות גדולות (שזקוקות ל-7 מקומות באופן קבוע או מזדמן) שמציבות את הבטיחות בראש סדר העדיפויות, מעריכות עיצוב יוקרתי ומאופק, ומחפשות רכב נוח ושקט לנסיעות ארוכות.
גרסת ה-T8 מתאימה במיוחד למי שיכול ומתכנן לטעון את הרכב בבית או בעבודה באופן קבוע, ובכך למקסם את הטווח החשמלי ולחסוך משמעותית ב`צריכת דלק` ובעלויות הדלק.
פחות מומלץ ה-XC90 למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית, רכב שקל לתמרן איתו במרחבים צפופים במיוחד (בגלל גודלו), או מי שמחפש את הרכב הזול ביותר בקטגוריה (כי הוא בהחלט לא כזה).
בסופו של דבר, הוולוו XC90 הוא רכישה מצוינת עבור קהל היעד הנכון. הוא מציע שילוב נדיר של בטיחות, יוקרה, פרקטיות ועיצוב ייחודי, ולמרות `מחירון` גבוה ועלויות אחזקה של רכב פרימיום, הוא מספק תמורה טובה למי שמעריך את הערכים שוולוו שמה עליהם דגש.
ה`מלצה סופית מנומקת` היא לבחון אותו ברצינות אם אתם בקטגוריה זו, במיוחד את גרסת ה-T8, ולערוך נסיעת מבחן ארוכה כדי לוודא שהוא עונה על כל הצרכים שלכם.