עומדים בפניכם רכישת רכב חדש? שוק הקרוסאוברים הקטנים מבלבל אתכם? אתם ממש לא לבד.
הקטגוריה הזו סופר פופולרית היום.
היא מציעה גובה ישיבה נוח, מראה אופנתי, ופרקטיות יחסית במידות קומפקטיות.
אבל מה קורה כשאתם מתלבטים בין שני דגמים ספציפיים?
שני מתמודדים חזקים בזירה הזו הם הפיג’ו 2008 והאופל מוקה.
שניהם בני אותה משפחה גלובלית (קבוצת סטלנטיס).
הם חולקים לא מעט רכיבים מתחת לעור.
אבל הם שונים לחלוטין באופי, בעיצוב, ובתחושה.
אז איך עושים סדר בבלאגן?
איך מחליטים במה כדאי לבחור?
בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.
בואו נצלול לעומק להשוואה מקיפה בין הפיג’ו 2008 לאופל מוקה.
נראה מה עדיף לכם בהתאם לצרכים ולסגנון שלכם.
ונעזור לכם להחליט על מה ללכת בסוף היום.
למה בכלל להשוות דווקא אותם?
שאלה מצוינת.
כאמור, הפיג’ו 2008 והאופל מוקה חולקים את אותה פלטפורמה מודולרית (CMP).
זה אומר שהם חולקים מכלולים מכאניים רבים.
מנועים, תיבות הילוכים, שלדה, ועוד.
זה קצת כמו אחים במשפחה גדולה.
יש להם את אותו DNA בסיסי.
אבל כל אחד פיתח אישיות משלו.
ולפעמים ההבדלים באישיות, בעיצוב ובתחושה הם בדיוק מה שעושה את כל ההבדל.
אנשים רבים שמחפשים קרוסאובר קטן, אלגנטי וטכנולוגי, מוצאים את עצמם מתלבטים בין השניים.
הם מכוונים לאותו קהל יעד.
אז בואו נפרק אותם לגורמים.
רושם ראשוני: עיצוב וסטייל
פיג’ו 2008: הדרמה הצרפתית
פיג’ו הלכה כאן על קו עיצוב נועז ודרמטי.
ה-2008 נראה כמו אריה מוכן לזנק.
יש לו פרופורציות אגרסיביות.
חתימת אור קדמית עם פנסי LED בצורת ניבים שמאוד מזוהה עם המותג.
עיצוב הצד עם קווים חדים ומשחקי נפחים.
החלק האחורי לא פחות מרשים.
זה רכב שמושך תשומת לב.
הוא נראה מודרני, היי-טקי, ואפילו קצת יוקרתי בזכות הסטייל.
אם אתם מחפשים רכב שיבלוט בחניה ויסובב ראשים, ה-2008 בהחלט עושה את זה.
אופל מוקה: הדיוק הגרמני (עם טאץ’ מודרני)
המוקה החדש עשה מהפך עיצובי לעומת הדור הקודם.
אופל הציגה את שפת העיצוב החדשה שלה, ה”ויזור” (Vizor), בחזית הרכב.
זה נראה כמו מסכה שחורה שמחברת בין הפנסים והלוגו.
זה נותן מראה נקי, מודרני ומינימליסטי.
המוקה פחות דרמטי מהפיג’ו.
הוא יותר מאופק, אלגנטי, ומדויק.
הקווים ישרים וחדים יותר.
אם אתם מעדיפים עיצוב נקי, לא מתאמץ, עם אמירה מודרנית אבל לא צעקנית, המוקה יכול להיות הבחירה שלכם.
הוא נראה בוגר יותר, אולי אפילו קצת “קולי” בצורה שקטה.
נכנסים פנימה: תא הנוסעים ונוחות
תא הנוסעים: עולם אחר לגמרי
כאן ההבדלים מתחדדים אפילו יותר מאשר בחוץ.
פיג’ו 2008: ה-i-Cockpit והעתיד כבר כאן?
פיג’ו ידועה בתא הנוסעים הייחודי שלה, ה-i-Cockpit.
זה כולל הגה קטן מאוד, לוח מחוונים דיגיטלי שנמצא גבוה (מעל ההגה), ומסך מולטימדיה גדול.
המטרה היא לגרום לנהג להסתכל על לוח המחוונים מעל ההגה ולא דרכו.
זה מרגיש שונה מאוד בהתחלה.
יש אנשים שמתים על זה ומרגישים שזה סופר ספורטיבי ומתקדם.
יש כאלה שמתקשים למצוא תנוחת ישיבה שבה ההגה לא מסתיר חלק מלוח המחוונים.
חשוב לנסות את זה בנסיעת מבחן.
העיצוב בפנים עתידני, עם חומרים שנראים טוב בדרך כלל (תלוי ברמת הגימור).
יש הרבה כפתורי מגע, שזה גם משהו שצריך להתרגל אליו.
זה מרגיש מיוחד, שונה, ולא משעמם לרגע.
אופל מוקה: Pure Panel והשילוב הנכון
האופל מוקה החדש מציג את ה”Pure Panel” – שני מסכים גדולים ומחוברים לכאורה (מסך מחוונים ומסך מולטימדיה).
אבל בניגוד לפיג’ו, אופל שמרה על כמה כפתורים פיזיים חשובים.
כפתורים לבקרת אקלים, למשל.
זה הרבה יותר אינטואיטיבי וקל לתפעול בזמן נהיגה מאשר רק מסך מגע.
העיצוב בפנים נקי, מסודר, ופונקציונלי.
פחות “וואו” מהפיג’ו, אבל מאוד נעים ומזמין.
הישיבה מרגישה יותר קונבנציונלית ופחות דורשת הסתגלות.
האיכות חומרים טובה, והכל מרגיש מורכב היטב.
זה תא נוסעים שמרגיש “נכון” מהרגע הראשון שמתיישבים בו.
מרחב פנים: מי יותר מרווח?
למרות שהן חולקות פלטפורמה, יש הבדלים קטנים בגודל ובתכנון.
פיג’ו 2008: קצת יותר ארוך מהמוקה.
זה מתבטא בעיקר במרחב ברגליים במושב האחורי.
הוא מרגיש מעט מרווח יותר לנוסעים מאחור.
שלושה מבוגרים עדיין ירגישו צפוף, אבל שניים יישבו בנוחות יחסית.
אופל מוקה: קצר יותר ומעט נמוך יותר מהפיג’ו.
המושב האחורי קצת פחות מרווח ברגליים.
יותר מתאים לשני מבוגרים או ילדים.
מרחב הראש בשניהם טוב.
מבחינת ישיבה, שניהם מספקים את תחושת הגובה האופיינית לקרוסאובר.
תא מטען: שופנג כאילו אין מחר?
תא המטען הוא נקודה חשובה לכל מי שצריך פרקטיות ביום יום.
פיג’ו 2008: מציע נפח תא מטען של כ-434 ליטר.
זה נחשב טוב לקטגוריה.
זה מספיק לקניות שבועיות למשפחה קטנה.
שני מזוודות גדולות וטרולי קטן יכנסו כנראה בלי בעיה.
עגלת תינוק סטנדרטית לרוב תיכנס, אבל כדאי למדוד או לנסות.
פתח ההטענה רחב ונוח.
אופל מוקה: מציע נפח תא מטען של כ-350 ליטר.
זה פחות משמעותית מהפיג’ו.
הוא עדיין שימושי ליומיום, אבל פחות אידיאלי למשפחות עם צרכים גדולים יותר.
לקניות זה אחלה.
לטיול משפחתי עם הרבה ציוד, אולי תצטרכו להיות יצירתיים או לשלוח חלק באוטו אחר.
עגלת תינוק קומפקטית תכנס, עגלה גדולה יותר – ספק.
על הכביש: חווית הנהיגה
מנועים ותיבות הילוכים
כאן יש הרבה דמיון, כי שניהם משתמשים לרוב באותם מנועים מבית סטלנטיס.
המנוע הפופולרי ביותר בשניהם הוא לרוב מנוע בנזין 1.2 ליטר טורבו PureTech.
הוא מגיע בהספקים שונים (לרוב 130 כ”ס).
משודך בדרך כלל לתיבת הילוכים אוטומטית (8 הילוכים). יש גם גרסאות ידניות וחשמליות (e-2008, Mokka-e) אבל נתמקד בבנזין הנפוץ.
המנוע הזה הוא פנינה קטנה.
הוא גמיש, חי ונושם כבר בסל”ד נמוך, ומספק ביצועים טובים מאוד לשני הרכבים הללו.
הוא מרגיש חזק יותר מהמספרים על הנייר.
תיבת ההילוכים האוטומטית עובדת חלק וביעילות בדרך כלל.
מבחינת ביצועי מנוע ותיבה, הם מאוד דומים.
נוחות נסיעה ושיכוך מהמורות
פיג’ו 2008: נוטה להיות מעט יותר רך ונוח על שיבושים קטנים בתוך העיר.
המתלים מכוילים קצת יותר לכיוון הנוחות.
על כבישים משובשים יותר או עם פסי האטה גדולים, הוא עדיין עלול להרגיש קצת פחות מרוסן.
זה רכב נעים מאוד לנסיעה יום יומית ונינוחה.
אופל מוקה: מרגיש יותר מוצק ומאופק בשיכוך מהמורות.
הוא פחות מרגיש את הכביש הפגום.
הוא מספק תחושה של בגרות וריסון גם על מהמורות גדולות יותר.
זו נוחות נסיעה גרמנית יותר, מרוסנת ויעילה.
בסך הכל, שניהם נוחים, אבל המוקה מרגיש קצת יותר “קומפקטי ומוצק” והפיג’ו קצת יותר “סלוני ורך”.
התנהגות כביש והיגוי
פיג’ו 2008: בגלל ההגה הקטן, הוא מרגיש מאוד זריז ומגיב.
זה כיף לנהוג בו בתוך העיר.
הוא נכנס לסיבובים בקלות ומרגיש קליל.
מחוץ לעיר, במהירויות גבוהות, ההגה עשוי להרגיש קצת קל מדי.
הוא לא הרכב הכי ספורטיבי, אבל בהחלט מהנה וצפוי.
אופל מוקה: ההגה כאן סטנדרטי יותר בגודלו.
הוא מכויל בצורה מדויקת יותר ועם משקל טוב.
נותן יותר ביטחון במהירויות גבוהות ועל כבישים מפותלים.
הוא פחות “עצבני” ומהיר תגובה מהפיג’ו בתוך העיר, אבל מרגיש יציב ובטוח יותר מחוץ לעיר.
שניהם לא רכבי שטח, למרות המראה המוגבה.
הם מיועדים לכביש סלול, ומתמודדים היטב עם נסיעה יום יומית.
טכנולוגיה וגאדג’טים
מערכות מולטימדיה וקישוריות
שניהם מציעים מערכות מולטימדיה מודרניות עם מסכי מגע.
תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו היא סטנדרט כמעט בכל רמות הגימור.
פיג’ו 2008: המסך נראה טוב וחד.
התפריטים עשויים להיות קצת מסובכים בהתחלה.
הסתמכות גדולה על מסך המגע גם עבור פונקציות בסיסיות דורשת הסתגלות.
הגרפיקה של לוח המחוונים הדיגיטלי בגרסאות מסוימות מציעה תצוגה תלת ממדית מגניבה.
אופל מוקה: המסכים (לוח מחוונים ומולטימדיה) נראים מצוין עם גרפיקה נקייה.
השילוב של מסך מגע וכפתורים פיזיים לשימושים תכופים הופך את התפעול לנוח ופחות מסיח דעת בנהיגה.
האינטגרציה של הטלפון (קארפליי/אנדרואיד אוטו) עובדת מצוין בשניהם.
מערכות בטיחות וסיוע לנהג
שניהם מגיעים עם חבילות בטיחות אקטיבית מקיפות יחסית, במיוחד בגרסאות המאובזרות.
בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטחים מתים (בחלק מהגרסאות), בקרת שיוט אדפטיבית (בחלק מהגרסאות).
חשוב לבדוק בדיוק אילו מערכות מגיעות כסטנדרט או כאופציה ברמת הגימור שמעניינת אתכם.
המערכות הללו משפרות מאוד את הבטיחות והנוחות בנהיגה יום יומית, במיוחד בפקקים או בנסיעות ארוכות.
חיישני חניה ומצלמות רוורס (בדרך כלל) מקלים מאוד על תמרוני חניה בעיר הצפופה.
פרקטיות ביום יום ועלויות
צריכת דלק
שוב, כיוון שחולקים מנועים דומים, גם צריכת הדלק תהיה דומה למדי.
מנוע ה-1.2 טורבו נחשב לחסכוני יחסית בהתחשב בביצועים שהוא מספק.
צפו לטווח של 10-14 ק”מ לליטר בנהיגה יום יומית מעורבת, תלוי בסגנון הנהיגה ובתנאי הדרך.
נהיגה רגועה מחוץ לעיר תשיג תוצאות טובות יותר, נהיגה אגרסיבית או עירונית בפקקים – תוצאות פחות טובות.
בגרסאות החשמליות, כמובן, אין צריכת דלק בכלל.
אחזקה ועלויות שוטפות
עלויות הטיפולים התקופתיים יהיו ככל הנראה דומות למדי בשני הדגמים, בהיותם מאותה קבוצה.
חלפים מסוימים עשויים להיות משותפים.
חשוב לבדוק את מחירון הטיפולים המומלץ אצל היבואן לשני הדגמים לפני ההחלטה.
שניהם רכבים מודרניים עם טכנולוגיה מתקדמת, ולכן אחזקה תהיה אצל מוסכים מורשים.
מחיר ורמות גימור
המחיר ההתחלתי של שניהם לרוב דומה.
ההבדלים מתחילים להופיע ככל שעולים ברמות הגימור.
לכל דגם יש שמות שונים לרמות הגימור (למשל, Active Pack, Allure Pack, GT Pack בפיג’ו; Edition, Elegance, GS Line באופל).
חשוב לעשות השוואה מדויקת בין רמות הגימור המקבילות מבחינת אבזור.
לפעמים רמת גימור מקבילה באופל תכלול אבזור שנחשב לתוספת בפיג’ו, ולהיפך.
זה יכול להשפיע מאוד על על מה ללכת מבחינת תמורה למחיר.
למשל, אם בקרת שיוט אדפטיבית חשובה לכם, בדקו באיזו רמת גימור היא כלולה בכל דגם.
אז, במה כדאי לבחור?
הגענו לשאלת מיליון הדולר.
פיג’ו 2008 או אופל מוקה? מה עדיף?
האמת הפשוטה היא שאין תשובה אחת נכונה לכולם.
שניהם רכבים מצוינים בקטגוריה שלהם.
ההבדלים העיקריים הם באופי ובעיצוב, הן מבחוץ והן מבפנים.
למי מתאים הפיג’ו 2008?
- אם אתם מחפשים עיצוב חיצוני ופנימי נועז, דרמטי, עתידני.
- אם אתם אוהבים את קונספט ה-i-Cockpit והגה קטן (אחרי שניסיתם!).
- אם אתם צריכים תא מטען גדול יותר וקצת יותר מרחב לנוסעים מאחור.
- אם אתם מעדיפים נוחות נסיעה רכה יותר בתוך העיר.
- אם אתם רוצים רכב שיבלוט ויקבל מחמאות על העיצוב.
למי מתאים האופל מוקה?
- אם אתם מעדיפים עיצוב חיצוני ופנימי נקי, אלגנטי, מאופק ומדויק.
- אם אתם רוצים תא נוסעים פונקציונלי וקל לתפעול עם כפתורים פיזיים.
- אם נוחות הנסיעה המרוסנת והמוצקה יותר של “רכב גרמני” מדברת אליכם.
- אם אתם מחפשים היגוי מדויק יותר ותחושת ביטחון גבוהה יותר מחוץ לעיר.
- אם אתם מוכנים להתפשר על תא מטען מעט קטן יותר לטובת העיצוב הנקי והתחושה המאופקת.
על מה ללכת בסוף היום תלוי בהעדפות האישיות שלכם.
האם הסטייל הצרפתי המוחצן והתא המיוחד של הפיג’ו קורצים לכם יותר?
או שאתם מעדיפים את האלגנטיות השקטה, הפונקציונליות והריסון של האופל?
מבחינה מכאנית ואמינות פוטנציאלית, סביר להניח שהם יהיו דומים מאוד.
ההבדל הוא בחבילה, בחוויה, ובסגנון.
המסקנה הכי חשובה: לכו לנהוג!
קראתם השוואות, ראיתם תמונות, צפיתם בוידאו.
אבל אין תחליף לנסיעת מבחן.
זו הדרך היחידה לדעת בוודאות איזה תא נוסעים מרגיש לכם הכי טוב.
איזה הגה אתם מעדיפים.
איך כל רכב מתמודד עם הכבישים שבהם אתם נוהגים בדרך כלל.
האם אתם מסתדרים עם ה-i-Cockpit של הפיג’ו?
האם תא המטען של המוקה מספיק לצרכים שלכם?
קחו את שניהם לסיבוב, רצוי באותו יום.
השוו אותם אחד אחרי השני.
רק אז תוכלו לדעת באמת במה כדאי לבחור.
בסופו של דבר, הרכב שתבחרו הוא זה שילווה אתכם ביום יום.
תשקיעו את הזמן לבחור נכון.
בהצלחה!