ניסאן קשקאי 2016 – למה היא עדיין אחת ההפתעות הכי טובות בשוק?
מי אמר ש-2016 כבר ישנה מדי?
רכב בן כמה שנים? כן. דגם שלא ממש מבהיק מהחדשות בעיתונים? נכון. אבל בכל מה שקשור ל-ניסאן קשקאי 2016, מדובר בשחקנית סופר חכמה שבמובנים מסוימים אפילו הקדימה את זמנה. עם עיצוב שמצליח להיראות עדכני גם אחרי שנים על הכביש וציון גבוה באמינות, הקשקאי בהחלט מהווה תיבה שחייבים לפתוח מחדש.
אבל האם היא באמת שווה את זה? האם כדאי לבחור ברכב כזה על פני רכבים חדשים ונוצצים יותר? זו בדיוק השאלה שנענה עליה כאן, עם קצת ציניות, הרבה סקרנות ומבט מקצועי ממוקד.
5 דברים שלא ידעתם על קשקאי 2016 (ואולי כדאי כן לדעת)
- עיצוב פנים מפתיע: לא רק שהוא לא נראה מיושן, הוא אפילו מרגיש קצת “אירופאי-בריטי” כזה, שזה תמיד בונוס.
- תצרוכת דלק נאה מאוד: למרות גילה – תסלחו לנו, קשקאי – מדובר באחת מהצנועות הקטנות של הקטגוריה.
- חלל פנימי לא מבייש מיניוואן: נוחות משודרגת יחד עם תא מטען מרשים – מי צריך טנדר?
- מערכות בטיחות מקדימות את זמנן: בקרת יציבות, מערכת עצירת חירום והתראות שונות – והיא עוד משנת 2016.
- תחזוקה? פחות דרמה, יותר פעולה: המנועים אמינים, החלקים זמינים והטיפולים פשוטים יחסית לרכבי הקטגוריה.
ואז עולה השאלה – למה לא לקנות חדשה?
נכון, השוק מפוצץ ברכבי פנאי קומפקטיים חדשים עם מסכים ענקיים, חיבורי אפל ואנדרואיד ושליטה קולית שגורמת למכונית להבין אותך אפילו כשאתה אומר “קח אותי לאמא”. אבל – ויש פה אבל גדול – רכב כמו הקשקאי 2016 הוא דוגמה למשהו אחר: יציבות מוכחת, מחיר רכישה מנצח, ובסיס טכנולוגי שעדיין נותן בראש.
עבור אלה שלא צריכים את הצעצועים הכי חדשים, אלא פשוט משהו שעובד, ורוצה לקחת אותך (ואת הילדים, והכלב, והעגלה, והסבתא לפעמים) ממקום למקום בלי להתרגש מכל מהלך – זו לגמרי אופציה אמיתית.
שאלת מיליון השקל: איך היא על הכביש?
האמת? קצת משעממת – וזו בדיוק המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לה. היא יציבה, לא רועשת במיוחד, נוחה לרוב הנוסעים ורכה מספיק כדי שלא תרגיש כל סדק באספלט. היא לא רכב מרוצים, ובכנות – היא גם לא מנסה להתיימר לכך. המתלים מרגישים די רכים, ההגאים מדויק ולא קל מדי (שזה נדיר בקטגוריה הזו), ופרופיל הנסיעה שלה הרבה יותר רגוע מהמהמורות של תל אביב.
שאלות ותשובות שכולם שואלים… אבל לא תמיד מקבלים עליהן תשובה
- כמה דלק היא שותה באמת? בסביבות 13-14 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת. לא רעה בכלל לרכב בגיל הזה.
- מנוע בנזין או דיזל – מה עדיף? מנועי הבנזין פופולריים יותר בארץ, נגישים יותר לטיפול, אבל הדיזל חזק וחסכוני יותר. תלוי בשימוש שלך.
- אפשר למצוא אחת שמורה באמת? בהחלט כן. שוק היד שנייה מלא בדגמים שקיבלו אהבה וטיפולים בזמן. חפשו היסטוריית טיפולים מלאה.
- יש מערכות בטיחות אקטיביות? כן, אבל בסיסיות יחסית – בקרת יציבות, 6 כריות אוויר וחיישני חניה אחוריים. לא ניסאן הארדקור 2023, אבל בהחלט נכבד.
- מה התחזוקה אומרת? טיפולים כל 15,000 ק”מ או שנה. עלות טיפול שגרתי במוסך מורשה? בין 700 ל-1,200 ש”ח – לא קטסטרופה.
- מישהו יתעניין כשאמכור אותה בעתיד? חד-משמעית כן. השוק אוהב קשקאי, במיוחד כשמדובר ברכב שמור ובעל נתונים טובים.
איך היא ביחס לרכבים אחרים באותו טווח מחירים?
בין פיג’ו 3008 וסקודה ייטי, טוסון 2015 ו-CX-5 מאותה תקופה, ל-קשקאי יש קלף אחד חזק מאוד ביד – איזון. לא הכי חזק, לא הכי חסכוני, לא הכי מרגש – אבל במאזן הכללי היא מאוד מאוד משתלמת. הרבה רכבים יתנו יותר במשהו אחד, אבל מעט מהם יודעים לתת כל כך הרבה בדברים החשובים באמת.
3 סיבות לשקול אותה גם אם אתה חובב טכנולוגיה
- ניתן לשדרג: המסך המקורי אכן מעט מיושן, אבל החלפה לאנדרואיד מודרני? עניין של כמה מאות שקלים היום.
- מותאם לחיים הדיגיטליים שלנו: תא חיבור USB, Bluetooth וחיבור אודיו – כל מה שאתה צריך כדי להזרים ספוטיפיי כמו גדול.
- אחרי השדרוג הזה – תתפלא איך לא שמת לב אליה קודם.
תכל’ס – למי היא באמת מתאימה?
למשפחה ממוצעת שרוצה רכב שלא ידרוש משכנתא נוספת. למישהו שמחפש רכב שני עם נפח אמיתי ותא מטען הגיוני. למי שנוסע הרבה בעיר, אבל גם יוצא לסופ”שים בצפון או בדרום. ובקיצור – למי שמעדיף חיי שקט על פני אורות ניאון ועיצוב חלל.
סוגרים סיפור: למה תסתכל עליה אחרת עכשיו?
ניסאן קשקאי 2016 היא מהתחמונים האלה שמתחבאים לשוק מתחת לאף. לא מתלהבת, לא תמיד קופצת לעין, אבל בפנים – יש כאן סוס עבודה אמיתי עם ערך, נוחות ואמינות שמדהימה בהתחשב בגיל ובמחיר. אז בפעם הבאה שתראו אחת עומדת ברחוב, תסתכלו עליה שוב, ותשאלו: אולי זו בדיוק מה שאני צריך?
כי לא כל מה שמנקר עיניים הוא הבחירה החכמה באמת.