ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב של ישראל. הפעם אנחנו צוללים לעומק של אחת המכוניות הפופולריות ביותר בכבישי ישראל, ואחת החלוצות של המהפכה ההיברידית ששטפה את השוק. מדובר על לא אחרת מאשר הטויוטה קורולה היברידית דור 12, או בשמה הרשמי יותר Toyota Corolla Hybrid מהשנים 2019 ואילך, ובפרט נתמקד בדגם שפתח את הסדרה הזו בישראל בשנת 2019.
הרכב הזה שינה את כללי המשחק. הוא לקח את השם האייקוני של הקורולה, שם שמזוהה בישראל עם אמינות בלתי מתפשרת וסחירות פנומנלית, והוסיף לו טוויסט היברידי. התוצאה? הצלחה מסחררת. היא הפכה במהרה למלכת המכירות, הן כשעלתה על הכביש לראשונה כרכב חדש, והן כיום, שנים לאחר מכן, בשוק המשומשות.
בסקירה המעמיקה הזו, שנכתבת נכון לאפריל 2025, נפרק לגורמים את הקורולה היברידית 2019. נבחן את כל האספקטים החשובים שקונה פוטנציאלי – בין אם של רכב חדש או משומש מהשנתון הזה – צריך לדעת. החל מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך יחידת ההנעה והביצועים, נוחות הנסיעה, בטיחות, וכמובן, נגיד כמה עולה, מה היתרונות והחסרונות הבולטים שלה.
לאורך הסקירה נתייחס ספציפית לשוק הישראלי. לאיזו רמת גימור נפוצה פה? איך היא מתמודדת עם כבישי ישראל? מה עלויות התחזוקה המקומיות? ואיך היא עומדת בהשוואה למתחרות הישירות שלה בשוק כמו יונדאי איוניק (שגם היא היברידית), או רכבים כמו סקודה אוקטביה ובסוף ננסה לענות על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות טויוטה קורולה היברידית 2019 היום?
II. עיצוב חיצוני: מהפך ויזואלי
סוף לשמרנות? מראה חד ומודרני
אחרי שנים ארוכות בהן הקורולה נחשבה לרכב אמין ושמרני למראה, דור 12 הביא איתו שינוי מרענן. טויוטה הלכה על קו עיצובי נועז ודינמי יותר. המראה הכללי הפך לחטוב וספורטיבי יותר, במיוחד בהשוואה לדורות הקודמים. זה היה מהלך אמיץ מצד טויוטה, והוא בהחלט בלט בנוף המשפחתיות הישראלי.
בחזית, בולט הגריל הענק בצורת טרפז הפוך. הוא משתלב עם יחידות תאורה צרות ואגרסיביות למראה, חלקן עם תאורת LED נאה בדגמים המאובזרים יותר. קווי העיצוב זורמים מהחזית לאחור ויוצרים צללית דינמית. החרטום הנמוך והרחב מעניק לרכב נוכחות כביש מכובדת, גדולה יותר ממה שהיית מצפה ממשפחתית סדאן.
פרטים קטנים שעושים את ההבדל
מבט מהצד מגלה קו מותניים עולה כלפי אחור וקו גג משתפל, המקנים לרכב מראה דמוי קופה קטן, למרות שמדובר במכונית סדאן קלאסית. בתי הגלגלים תפוחים ומכילים חישוקים בגדלים שונים בהתאם לרמת גימור. בישראל, הדגמים הנפוצים הגיעו בדרך כלל עם חישוקי סגסוגת קלה בגודל 16 או 17 אינץ’. העיצובים של החישוקים היו אלגנטיים למדי והשתלבו היטב עם המראה הכללי.
החלק האחורי ממשיך את הקו הדינמי. הפנסים האחוריים צרים ונמתחים לרוחב, מחוברים באמצעות פס כרום דק. הפגוש האחורי מעוצב בצורה נקייה יחסית, ודלת תא המטען משתלבת היטב במראה הכללי. למרות המראה המודרני, טויוטה שמרה על מידות חיצוניות קומפקטיות יחסית לקטגוריה, מה שהקל על התמרון העירוני, נושא חשוב בכבישים הצפופים שלנו.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה
אווירה מודרנית ונעימה בפנים
אם העיצוב החיצוני עבר שינוי משמעותי, תא הנוסעים של הקורולה 2019 עבר מהפך של ממש. הקונספט העיצובי הפך למודרני, נקי ומאורגן הרבה יותר מהדור הקודם. הדשבורד עוצב מחדש לחלוטין, עם קווים אופקיים המעניקים תחושת רוחב. האווירה הכללית נעימה לעין, עם שילוב של צבעים וטקסטורות שונות.
טויוטה עשתה מאמץ ניכר לשפר את איכות החומרים. בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות תמצאו פלסטיק רך ונעים למגע. בחלקים התחתונים, איכות החומרים סטנדרטית יותר, אבל עדיין מורגשת קפיצת מדרגה לעומת דגמי עבר. איכות ההרכבה טובה מאוד, כפי שניתן לצפות מטויוטה, ואין צלילים לא רצויים או קרקושים גם בכבישים משובשים, תכונה חשובה בהתחשב במצב הכבישים בחלקים נרחבים בישראל.
הנדסת אנוש ונוחות תפעול
מבחינת הנדסת אנוש, טויוטה בדרך כלל מצטיינת, והקורולה 2019 אינה יוצאת מן הכלל. מיקום הפקדים לרוב אינטואיטיבי וקל להתרגל אליו. פקדי בקרת האקלים (פיזים, תודה לאל!) ממוקמים נמוך על הקונסולה המרכזית וקלים לתפעול תוך כדי נהיגה. מסך המולטימדיה ממוקם גבוה על הדשבורד, בשדה הראייה, וזה פלוס משמעותי מבחינת בטיחות ונוחות.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים יחסית, גם בנסיעות ארוכות. בדגמים הבסיסיים הם מכוונים ידנית, ובחלק מהדגמים המאובזרים יותר ניתן למצוא גם כוונון חשמלי. המרווח לנוסעים מלפנים טוב מאוד, גם לגבוהים. מאחור, המצב מעט צפוף יותר, במיוחד במרווח הרגליים. שני מבוגרים יישבו בנוחות סבירה, אך שלושה ירגישו צפיפות משמעותית. מרווח הראש סביר גם מאחור, למרות קו הגג המשתפל, למעט אולי לגבוהים במיוחד.
תא מטען ופיתרונות אחסון
נפח תא המטען בדגם הסדאן עומד על כ-471 ליטר. זה נתון סביר לקטגוריה, לא מהגדולים ביותר, אבל בהחלט מספיק למשפחה ממוצעת או לזוג עם ילדים. צורת תא המטען רגולרית יחסית, מה שמקל על ניצול הנפח. סף ההטענה סביר. ישנן נקודות עיגון לעזרה באבטחת המטען.
בתא הנוסעים עצמו תמצאו מספר פתרונות אחסון: תא כפפות, תאי אחסון בדלתות (לא מהגדולים ביותר), וקונסולה מרכזית עם תא אחסון מתחת למשענת היד. באופן כללי, הקורולה מציעה סביבת נהג ונוסעים נעימה, איכותית למדי יחסית לסגמנט, ופרקטית לצרכים יומיומיים, גם אם לא המרווחת ביותר מאחור.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: קפיצת מדרגה דיגיטלית
מערכת מולטימדיה מודרנית יותר (יחסית)
הקורולה 2019 הציגה שיפור משמעותי במערכות הטכנולוגיות והאבזור. במרכז הדשבורד נמצא מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’ (בדגמים הנפוצים בישראל). איכות התצוגה סבירה, והתגובה למגע טובה ביחס לדורות קודמים של טויוטה. מבנה התפריטים הגיוני יחסית וקל לניווט. הקורולה 2019 תמכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (לעיתים באמצעות עדכון תוכנה מאוחר יותר), מה שהיה חידוש משמעותי בטויוטה והקל מאוד על השימוש בניווט ואפליקציות מהסמארטפון. חשוב לבדוק האם הרכב שאתם בוחנים כולל את התמיכה הזו אם היא חשובה לכם. הקישוריות לרוב היא חוטית.
לוח מחוונים ופירוט אבזור
מאחורי ההגה, בדגמים רבים בישראל, מותקן שילוב של לוח מחוונים אנלוגי עם מסך דיגיטלי קטן יותר במרכז (בגודל 4.2 או 7 אינץ’, תלוי ברמת הגימור). המסך הדיגיטלי הציג נתוני נסיעה, צריכת דלק (חשוב מאוד בקורולה היברידית!) ומידע ממערכות הבטיחות. בדגמים המאובזרים ביותר ניתן למצוא לוח מחוונים דיגיטלי מלא, אך הוא פחות נפוץ בשוק המשומשות הישראלי מהשנתון הזה.
מבחינת אבזור נוחות, הקורולה ההיברידית 2019 הגיעה במספר רמות גימור בישראל, שהעיקרית שבהן הייתה ככל הנראה ה-Sense. רמה זו כללה לרוב בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, מצלמת רוורס ועוד. רמות גימור גבוהות יותר הוסיפו אבזור כמו חימום מושבים, ריפודי עור, גג פנורמי (לא בכל הדגמים), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ועוד. חשוב לבדוק בדיוק מה כוללת רמת הגימור הספציפית של הרכב שאתם בוחנים.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת אנרגיה: לב ההיברידיות
הכוח השקט של ההיברידיות
הלב הפועם של הטויוטה קורולה היברידית 2019 הוא, כמובן, יחידת ההנעה ההיברידית שלה. זוהי המערכת ההיברידית מהדור הרביעי של טויוטה, שנחשבה ועדיין נחשבת לאחת המערכות היעילות והאמינות ביותר בשוק. המערכת משלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (מחזור יעיל יותר מבחינה תרמית) יחד עם מנוע חשמלי.
ההספק המשולב של המערכת עומד על 122 כוחות סוס. המומנט המשולב אינו נמסר כנתון רשמי אחיד, אך המנוע החשמלי מספק מומנט מיידי כבר מסל”ד אפס, מה שמעניק תחושת זריזות נעימה בתאוצות ראשוניות ובעיר. העברת הכוח נעשית באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) המכונה בישראל לעיתים פשוט “גיר אוטומטי”. זו לא תיבת הילוכים במובן הקלאסי עם יחסים קבועים, אלא מערכת שמספקת העברה חלקה ורציפה של הכוח, במיוחד כשהיא פועלת על חשמל או בשילוב עדין של המנועים. היעדר הילוכים קבועים תורם לחלקות הנסיעה.
ביצועים בפועל
מבחינת נתונים יבשים, הקורולה ההיברידית 2019 מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש בכ-10.9 שניות. זה לא נתון שיהפוך אתכם למלכי הרמזור, אבל הוא בהחלט מספק בהחלט לרוב הנהגים ולשימוש יומיומי, גם בכבישים בינעירוניים. התאוצות ביניים גם הן מספקות לעקיפות רגילות, כל עוד לא מצפים לביצועים ספורטיביים. היעדר הילוכים ותפעול חלק של המערכת ההיברידית הופכים את הנהיגה בעיר לנוחה ונעימה במיוחד.
השאלות הנפוצות ביותר לגבי רכב היברידי הן תמיד סביב צריכת דלק, ולעיתים אנשים מחפשים אפילו “צריכת דלק” לרכב חשמלי או היברידי – כי זה עדיין המונח המוכר. בטויוטה קורולה היברידית 2019, זו נקודת החוזקה המרכזית שלה. נתוני היצרן לפי תקן WLTP הצביעו על צריכת דלק מרשימה במיוחד, לעיתים גם 25 ק”מ לליטר ויותר בתנאים אופטימליים. בפועל, בתנאי נהיגה ישראליים, שמשלבים פקקים, עליות, מזגנים פועלים כל השנה ונהיגה דינמית לעיתים, צריכת הדלק הריאלית נוטה להיות בסביבות 18-22 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת.
בנהיגה עירונית, כשהמערכת ההיברידית יכולה להשתמש יותר בכוח החשמלי ולבצע יותר כיבויים של מנוע הבנזין, ניתן להגיע לצריכת דלק טובה אף יותר. בנהיגה בינעירונית רגועה, המספרים קרובים מאוד לנתוני היצרן. נהיגה אגרסיבית יותר תפגע כמובן ביעילות. בסך הכל, צריכת הדלק של הקורולה ההיברידית היא מהטובות בקטגוריה, ומהווה יתרון כלכלי משמעותי לאורך זמן, במיוחד בהשוואה למכוניות בנזין מקבילות.
VI. טעינה (לא רלוונטי לקורולה היברידית קלאסית)
חשוב להבהיר: הטויוטה קורולה היברידית 2019 היא “היברידית מלאה” (Full Hybrid או Self-Charging Hybrid). היא לא רכב פלאג-אין היברידי (PHEV) או רכב חשמלי מלא (EV). המשמעות היא שהיא לא נטענת משקע חשמל חיצוני. הסוללה הקטנה שלה נטענת אך ורק באמצעות מנוע הבנזין (בזמן נסיעה או עמידה) או באמצעות בלימה רגנרטיבית (ניצול אנרגיית הבלימה להמרתה לחשמל ואגירתה בסוללה).
לכן, סעיפי טעינת AC ו-DC אינם רלוונטיים לגביה. חווית “הטעינה” בקורולה היברידית מסתכמת בהסתכלות על מסך המולטימדיה שמציג את זרימת האנרגיה בין המנועים והסוללה בזמן אמת, ובהנאה מהעובדה שהיא “מטעינה את עצמה” תוך כדי נסיעה, מבלי שתצטרכו לעצור בעמדת טעינה ציבורית בישראל או בבית.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: שקט ושלווה (עם קצת רעש לפעמים)
נוחות נסיעה – לא מושלמת אבל טובה
אחד היתרונות הבולטים של הקורולה ההיברידית 2019 הוא נוחות הנסיעה שלה. טויוטה כיול את המתלים בצורה שנוטה יותר לצד הנוחות. הקורולה סופגת היטב שיבושים קטנים ובינוניים בעיר. היא מרגישה נוחה ויציבה גם במהירויות בינעירוניות. בכבישים ממש משובשים או בפסי האטה גדולים, המתלים עלולים להרגיש מעט נוקשים או להעביר חבטה לתא הנוסעים, אבל באופן כללי היא בהחלט מספקת נוחות טובה למשפחה.
רמת בידוד הרעשים טובה ברוב התנאים. רעשי כביש ורוח מבודדים היטב במהירויות נמוכות ובינוניות. בנסיעה חשמלית טהורה (שמתרחשת במהירויות נמוכות ובעומס נמוך) הרכב שקט לחלוטין, וזו חוויה נעימה מאוד בעיר. הבעיה העיקרית של בידוד הרעשים מתעוררת כשלמנוע הבנזין יש עבודה קשה, למשל בעליות ארוכות או בתאוצות חזקות. אז, בשילוב עם תיבת ה-CVT, מנוע הבנזין מטפס לסל”ד גבוה וקולני יחסית, והרעש חודר לתא הנוסעים בצורה מורגשת.
התנהגות דינמית – לא ספורטיבית, אבל בטוחה
מבחינה דינמית, הקורולה ההיברידית אינה מכונית שמיועדת לנהיגה ספורטיבית, והיא גם לא מתיימרת להיות כזו. ההיגוי קל יחסית, במיוחד בעיר, מה שמקל על התמרון והחניה. במהירויות גבוהות הוא נעשה מעט כבד יותר ומספק תחושת ביטחון סבירה, אך הוא אינו חד או מתקשר במיוחד. זוויות הגלגול בפניות מורגשות, אך לא בצורה מוגזמת. אחיזת הכביש טובה ובטוחה ברוב התנאים.
התחושה הכללית בנהיגה היא של רכב יציב וצפוי. הוא אינו מפתיע וקל מאוד לנהיגה. מערכת הבלימה (שמשלבת בלימה רגנרטיבית להטענת הסוללה) פועלת בצורה חלקה למדי, למרות שלעיתים קשה למנן את עוצמת הבלימה באופן מדויק במעבר בין הבלימה הרגנרטיבית לבלימה ההידראולית הרגילה. היעדר הצורך בהעברת הילוכים במובן המסורתי (בגלל הגיר הרציף) תורם מאוד לחלקות וזורמות הנסיעה.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: חבילה מרשימה
ציון מלא ב-Euro NCAP
אחד היתרונות המשמעותיים של הטויוטה קורולה 2019 היה חבילת הבטיחות המקיפה שהיא הציעה, וציון הבטיחות הגבוה שקיבלה. הרכב זכה לציון מקסימלי של 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP. הוא השיג תוצאות מצוינות בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים, וגם בהגנה על הולכי רגל. המבנה המסיבי של השלדה תרם רבות לתוצאות הללו, לצד שבע כריות אוויר כסטנדרט.
מעבר לבטיחות הפסיבית (הגנה בעת תאונה), הקורולה 2019 הציעה חבילה עשירה של מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות עזר לנהג (ADAS), לעיתים קרובות כסטנדרט כבר מרמות הגימור הנמוכות יותר בישראל. זו הייתה נקודת חוזקה משמעותית שלה בהשוואה למתחרות רבות בשנת השקתה.
מערכות עזר חכמות
בין המערכות הבולטות נכללו: מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים (גם ביום וגם בלילה), בקרת שיוט אדפטיבית (שעובדת גם בטווח מהירויות מלא בחלק מרמות הגימור), מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה (שלעיתים מתקנת בעדינות את ההיגוי), התרעה על סטייה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורים. בדגמים מאובזרים יותר ניתן למצוא גם מערכת ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. מבדקי בטיחות וחוות דעת גולשים לרוב שיבחו את יעילות המערכות הללו.
באופן כללי, תפקוד המערכות האלו בעולם האמיתי טוב. הן תורמות לתחושת ביטחון וקלות נהיגה, במיוחד בפקקים ובכבישים מהירים. לעיתים מערכת שמירת הנתיב עלולה להיות מעט אגרסיבית או רגישה מדי, אך ברוב המקרים היא פועלת בצורה חלקה ונעימה. הימצאות חבילת בטיחות כל כך מקיפה, אפילו בדגמים בני מספר שנים כמו הקורולה 2019, היא יתרון משמעותי בשוק הישראלי ותורמת רבות לבטיחות הנוסעים והסביבה.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): השקעה משתלמת?
כמה עולה טויוטה קורולה היברידית 2019?
זו אחת השאלות המרכזיות כשמדובר ברכב פופולרי בשוק המשומשות. מחיר טויוטה קורולה היברידית 2019 משתנה כמובן בהתאם לרמת הגימור, למצב הרכב, לקילומטראז’, ולמצב השוק הכללי נכון לאפריל 2025. באופן כללי, הקורולה שומרת על ערך מצוין בשוק המשומשות הישראלי, אולי הטוב ביותר בקטגוריה שלה.
המחירון הרשמי לרכב משומש (למשל, לפי לוי יצחק או כל מחירון מקובל אחר) נותן בסיס טוב להערכה, אך חשוב לזכור שבפועל מחירי העסקאות נוטים להיות גבוהים יותר מהמחירון “היבש”, בהתאם לביקוש הרב לדגם. טווח המחיר לקורולה היברידית 2019 במצב טוב יכול לנוע היום (אפריל 2025) החל מכ-85,000 ש”ח לדגמים בסיסיים עם קילומטראז’ גבוה יחסית, ועד כ-110,000 ש”ח ויותר לדגמים מאובזרים יותר עם קילומטראז’ נמוך ושמורים היטב. חשוב לבדוק את המחיר העדכני בעת הרכישה הספציפית.
רמות גימור נפוצות ואחריות
כפי שציינו, רמת הגימור הנפוצה ביותר בשוק הישראלי של הקורולה ההיברידית 2019 היא ה-Sense. היא הציעה חבילה מאוזנת של אבזור נוחות ובטיחות. רמות גימור גבוהות יותר כמו ה-Comfort, ה-Vision, ולעיתים גם גרסאות Tourer (סטיישן) מאובזרות יותר, הגיעו בכמויות קטנות יותר ויהיו יקרות יותר בהתאם לאבזור הנוסף (גג, חימום מושבים, חיישנים נוספים וכו’). ההבדלים המרכזיים בין רמות הגימור מתבטאים בעיקר באבזור הנוחות והמולטימדיה, ולעיתים באבזור הבטיחות המתקדם יותר (כמו ניטור שטחים מתים).
מבחינת אחריות, טויוטה הציעה על הקורולה 2019 אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק”מ. על המערכת ההיברידית והסוללה ההיברידית, טויוטה מציעה אחריות מורחבת משמעותית, שלרוב עומדת על 5 שנים או 100,000 ק”מ, ולעיתים אף יותר (עד 8 או 10 שנים לאחר ביצוע בדיקות היברידיות שנתיות במוסך מורשה). זהו יתרון עצום ברכישת רכב היברידי משומש, ומעיד על האמון של טויוטה באמינות המערכת שלה. חשוב לבדוק את היסטוריית הטיפולים והאם בוצעו הבדיקות ההיברידיות השנתיות כדי לוודא שהאחריות על הסוללה בתוקף.
עלויות התחזוקה השוטפות של הקורולה ההיברידית נחשבות לסבירות. צריכת דלק נמוכה מקזזת חלק מעלות הדלק. טיפולים תקופתיים מתבצעים כל 15,000 ק”מ או שנה, והם אינם יקרים באופן חריג. אין עלויות בלתי צפויות גבוהות בדרך כלל. מבחינת תקלות, הקורולה ההיברידית 2019 נחשבת לאחת המכוניות האמינות ביותר שיש. בעיות או תקלות נפוצות משמעותיות הן נדירות ביותר, גם ברכבים עם קילומטראז’ גבוה. זה תורם רבות לשווי השימוש הגבוה שלה ולשקט הנפשי של הבעלים.
X. יתרונות: למה לבחור בה?
-
אמינות אגדית: המערכת ההיברידית של טויוטה נחשבת לפסגת האמינות. תקלות משמעותיות כמעט ואינן קיימות, גם אחרי שנים וקילומטרים רבים. זה מעניק שקט נפשי עצום לבעלים, במיוחד בשוק המשומשות.
-
צריכת דלק יוצאת מהכלל: זו ללא ספק נקודת החוזקה המרכזית. צריכת הדלק הריאלית הנמוכה (18-22 ק”מ לליטר ואף יותר) הופכת את הנהיכה היומיומית לחיסכונית משמעותית, במיוחד בעיר ובפקקים.
-
בטיחות גבוהה וחבילת בטיחות מקיפה: 5 כוכבים ב-Euro NCAP וחבילה עשירה של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט היו מתקדמות מאוד בשנת השקתה ותורמות רבות לתחושת הביטחון.
-
סחירות ושמירת ערך: הביקוש הרב בשוק הישראלי לקורולה היברידית מבטיח שהיא שומרת על ערכה באופן פנומנלי. קל מאוד למכור אותה, ובעת המכירה תקבלו עבורה מחיר גבוה ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה.
-
נוחות נסיעה טובה ונהיגה קלה: הכיול הרך יחסית של המתלים וההיגוי הקל הופכים את הנהיגה היומיומית, במיוחד בעיר, לנוחה ונעימה. תיבת ה-CVT והמעבר החלק בין המנועים תורמים גם הם לחוויה נינוחה.
-
עיצוב חיצוני ופנימי משופר: הדור הזה נראה טוב משמעותית מקודמיו, והפנים מודרני ונעים יותר לשהייה.
XI. חסרונות: איפה היא פחות מצטיינת?
-
רעש מנוע וגיר תחת עומס: בעת האצה חזקה או בעלייה, מנוע הבנזין נוטה לעלות לסל”ד גבוה ולהשמיע צליל מעט מחוספס וקולני, שהופך את תא הנוסעים לפחות שקט.
-
מרווח מצומצם יחסית מאחור: למרות שהיא משפחתית, המרווח לנוסעים מאחור, במיוחד ברגליים, אינו מהנדיבים בקטגוריה. זה עלול להיות בעייתי למשפחות עם מתבגרים או לנסיעות ארוכות עם מבוגרים מאחור.
-
ביצועים לא ספורטיביים: 122 כוחות סוס ויחידת הנעה המכוילת ליעילות ולא לביצועים הופכים אותה לרכב שקט ויעיל, אך רחוק מלהיות מרגש לנהיגה. אם אתם מחפשים ריגושים, זו לא המכונית בשבילכם.
-
מערכת מולטימדיה לא הכי מתקדמת (לשנת 2025): למרות שיפור לעומת דגמי טויוטה קודמים, מערכת המולטימדיה מ-2019 כבר לא בחזית הטכנולוגיה נכון להיום. איכות המסך והגרפיקה סבירות, אך לא מצטיינות בהשוואה למערכות מודרניות יותר. היעדר קישוריות אלחוטית (לרוב הדגמים) גם הוא חיסרון קל.
XII. בהשוואה למתחרים
בשנת 2019, המתחרה ההיברידית הישירה והעיקרית לקורולה ההיברידית בישראל הייתה יונדאי איוניק (Hyundai Ioniq Hybrid). האיוניק הציעה גם היא יחידת הנעה היברידית יעילה, צריכת דלק נמוכה ואבזור בטיחות מתקדם. האיוניק הייתה לרוב מעט זולה יותר מהקורולה, והציעה תא מטען גדול יותר (בגרסת הליפטבק). לעומת זאת, הקורולה נהנתה מתדמית אמינות עדיפה (למרות שהאיוניק הוכיחה את עצמה כאמינה למדי) ושמירת ערך טובה יותר. מתחרות נוספות בקטגוריית המשפחתיות היו מכוניות בנזין ודיזל כמו סקודה אוקטביה, מאזדה 3, פורד פוקוס ועוד. בהשוואה אליהן, היתרון המובהק של הקורולה היה ביחידת ההנעה ההיברידית ובצריכת הדלק הפנומנלית שלה, לעומת ביצועים דינמיים לרוב פחות טובים וחווית נהיגה פחות מעורבת (בהשוואה למאזדה 3 לדוגמה). הקורולה התמקמה בקטגוריית המשפחתיות כבחירה ההיברידית הברורה והבטוחה, שמציעה בעיקר חיסכון, אמינות ונוחות, פחות ביצועים או התנהגות ספורטיבית.
XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות טויוטה קורולה היברידית 2019?
אז אחרי שפירקנו אותה לגורמים, הגיע הזמן לפסק הדין. הטויוטה קורולה היברידית 2019 היא מכונית משפחתית מצוינת עבור קהל יעד מוגדר מאוד. היא לא מיועדת למי שמחפש ביצועים מסעירים, חווית נהיגה ספורטיבית, או את תא הנוסעים המרווח ביותר בקטגוריה. היא גם לא המובילה בתחום הטכנולוגיה והמולטימדיה בהשוואה למכוניות חדשות יותר (למשל, טויוטה קורולה חדשה יותר או דגמים חשמליים/PHEV עדכניים).
אבל אם אתם מחפשים רכב אמין לחלוטין, חסכוני בדלק בצורה יוצאת מגדר הרגיל, בטוח מאוד, עם עלויות אחזקה צפויות וסחירות פנומנלית בשוק המשומשות – הקורולה ההיברידית 2019 היא ככל הנראה הבחירה הטובה ביותר שיכולה להיות לכם. היא מתאימה במיוחד למשפחות קטנות (עם ילדים קטנים עד גיל ההתבגרות), לזוגות, ולמי שנוסע הרבה בעיקר בעיר ובכבישים בינעירוניים רגועים ורוצה לחסוך משמעותית בהוצאות הדלק. היא פחות תתאים למשפחות גדולות יותר שצריכות מרווח מקסימלי מאחור, או לנהגים שמחפשים ריגוש בכביש.
בהשוואה ישירה למתחרה ההיברידית העיקרית שלה משנת 2019, היונדאי איוניק, הקורולה לרוב נהנתה משמירת ערך טובה יותר ותדמית אמינות חזקה יותר (שנתמכה בנתונים לאורך זמן). האיוניק הציעה מעט יותר פרקטיות עם דלת חמישית ותא מטען נגיש יותר, אך הקורולה ניצחה לרוב בסעיף הבטיחות ובאמינות המוחלטת. לסיכום, האם כדאי לקנות טויוטה קורולה היברידית 2019 היום? בהחלט כן, אם החיסכון בדלק, האמינות ושמירת הערך נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם. היא מציעה חבילה משתלמת מאוד לטווח ארוך, ומספקת שקט נפשי נדיר בשוק הרכב המשומש.