יונדאי טוסון או מאזדה CX-5

אוקיי, הגעתם לרגע הזה.

ההחלטה על רכב חדש.

השוק מוצף באפשרויות.

במיוחד בקטגוריית ה-SUV הפופולרית.

ושתי שחקניות מרכזיות תמיד צצות בשיחות.

היונדאי טוסון והמאזדה CX-5.

שתיהן מצוינות.

שתיהן באותה ליגה.

אבל הן שונות לגמרי.

אז איך עושים את הבחירה?

על מה ללכת?

במה כדאי לבחור?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

להשוואה המעמיקה והכי פרקטית שיש.

בואו נצלול פנימה.

למה בכלל להשוות ביניהן?

זו שאלה מצוינת.

שתיהן מתחרות ראש בראש בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים.

גודל דומה.

מחיר לרוב די קרוב (תלוי ברמות גימור ומבצעים, כמובן).

מיועדות לאותה מטרה בסיסית: משפחה, נסיעות יומיומיות, קצת שטח קל מדי פעם (לא לצפות לטיולי ג’יפים אתגריים!).

אבל הגישה שלהן שונה לחלוטין.

הפילוסופיה של כל אחת אחרת.

וזה מה שהופך את ההשוואה הזו למעניינת וחשובה.

עיצוב חיצוני ופנימי: יופי בעיני המתבונן (אבל לא רק)

בואו נתחיל עם מה שהעין רואה.

יונדאי טוסון: הנועז

הטוסון החדש הגיע עם הצהרת אופנה של ממש.

עיצוב נועז.

כמעט עתידני.

עם גריל קדמי שמשלב את יחידות התאורה בצורה מרשימה (ויש שיאמרו – מנקרת עיניים).

הוא בולט בשטח.

מושך תשומת לב.

אם אתם אוהבים להיות שונים ואופנתיים, הטוסון לגמרי מספק את הסחורה.

מאזדה CX-5: האלגנטי

ה-CX-5, לעומת זאת, הולך על קו עיצוב אלגנטי יותר.

קלאסי.

עם פרופורציות נכונות.

נראה יקר יותר ממה שהוא.

מאזדה קוראת לזה “קודו” (Kodo – נשמת התנועה).

הוא לא צועק.

הוא יותר לוחש יוקרה מאופקת.

אם אתם מעדיפים מראה נקי, אלגנטי ונצחי יותר – ה-CX-5 כאן בשבילכם.

פנים הרכב: טקסטורות ואווירה

גם בפנים ההבדלים בולטים.

טוסון: פנים מודרני, הרבה מסכים (תלוי ברמת הגימור), תחושה טכנולוגית. יכול להיות קצת עמוס בהתחלה, אבל מתרגלים. חומרים ברובם טובים, אך אולי קצת פחות “פרימיום” מתחושת המאזדה.

CX-5: פנים נקי, ממוקד בנהג, חומרים איכותיים מאוד שנותנים תחושת יוקרה אמיתית. הפעלה פיזית של יותר דברים (כפתורים, גלגלת שליטה), פחות הסחות דעת. ארגונומיה מעולה.

חווית נהיגה: הלב הפועם של ההשוואה

כאן ההבדל הוא אולי הכי גדול.

ולגמרי עניין של טעם והעדפה.

מאזדה CX-5: הגוי הנהיגה

מאזדה ידועה בכך שהיא שמה את הנהג במרכז.

ה-CX-5 הוא SUV שמרגיש כמו רכב פרטי.

ההיגוי חד ומדויק.

השליטה טובה בפניות.

המתלים קצת יותר נוקשים מהטוסון, מה שתרם ליציבות על הכביש המפותל (אבל עלול להיות מעט פחות נוח בעיר על שיבושים).

המנועים (בדרך כלל אטמוספריים, 2.0 או 2.5 ליטר) מספקים כוח בצורה לינארית ונעימה, גם אם לא תמיד סופר-חסכונית.

זה רכב שפשוט כיף לנהוג בו.

מרגיש מחובר.

אם אתם נהנים מהדרך עצמה, ה-CX-5 הוא כנראה מה שאתם מחפשים.

יונדאי טוסון: הקרוזר הרגוע

הטוסון הולך על גישה אחרת לגמרי.

הוא מתמקד בראש ובראשונה ב-נוחות.

נוחות נסיעה.

נוחות ישיבה.

המתלים רכים יותר.

הוא סופג טוב יותר את פגעי הכביש בעיר ובנסיעה רגועה.

פחות מרגיש את הבאמפרים והבורות.

ההיגוי קליל יותר.

זה רכב שנועד לנסיעות ארוכות ונינוחות, ולגיהוץ כבישי ישראל הפחות מושלמים.

הוא פחות “מדבר” אליך מה-CX-5 מבחינת תחושת כביש.

אבל הוא מאוד רגוע ושליו.

המנועים מודרניים יותר (לרוב טורבו או היברידיים), מספקים כוח זמין יותר בטווח נמוך, ויכולים להיות חסכוניים משמעותית (בעיקר הגרסה ההיברידית).

מרחב פנים ופרקטיות: החיים עצמם

בואו נדבר תכלס.

איך הן משרתות משפחה ביום יום?

תא הנוסעים

טוסון: נחשב בדרך כלל למעט מרווח יותר, במיוחד במקום לרגליים במושב האחורי. אם יש לכם מתבגרים גבוהים או צריכים להוביל מבוגרים מאחור לעיתים קרובות, זה יכול להיות פקטור. תא מטען בנפח טוב (תלוי גרסה, ההיברידית לפעמים קצת פחות בגלל הסוללה).

CX-5: מרווח מספק בהחלט, אבל אולי קצת פחות “אוורירי” מהטוסון, בעיקר במושב האחורי. שני מושבי בטיחות ייכנסו בלי בעיה, שלושה יהיה צפוף מאוד בשניהם. תא מטען גם הוא בנפח טוב.

פרקטיקה יומיומית

טוסון: הרבה תאי אחסון בפנים, מקום לכוסות, תאים בנאים בדלתות. נוח לשימוש יומיומי. כניסה ויציאה קלה.

CX-5: גם כאן יש אחסון טוב, אבל התחושה הכללית היא יותר “קוקפיט מרוכז”. הארגונומיה פיזית, כמו שהזכרנו, מצוינת למי שמעדיף פחות טאץ’ על מסכים בזמן נהיגה.

איך זה מתבטא ביום יום?

להכניס עגלת תינוק או מצרכים מהסופר – שניהם עושים את העבודה מצוין.

לנסוע עם חברים או משפחה – הטוסון עשוי להרגיש מרווח יותר לנוסעים.

להתקין כיסא בטיחות – קל יחסית בשניהם.

טכנולוגיה, בטיחות וגאדג’טים

בעידן המודרני, זה חלק קריטי בהחלטה.

יונדאי טוסון: הטק-גורו

הטוסון מגיע לרוב עמוס בטכנולוגיה.

מסך מולטימדיה גדול וברור.

אפשרויות קישוריות.

בקרת אקלים מפוצלת.

ואל תשכחו את מערכות הבטיחות האקטיביות.

בקרת שיוט אדפטיבית.

תיקון סטייה מנתיב (לפעמים אגרסיבי מדי לטעמי).

התרעת שטח מת.

לרוב מגיע עם כל מה שתרצו ואף יותר, תלוי ברמת הגימור.

מאזדה CX-5: המדויקת והאינטואיטיבית

גם ה-CX-5 לא קופאת על השמרים.

יש לה את כל מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות.

בקרת שיוט אדפטיבית.

התרעת שטח מת.

בלימת חירום אוטונומית.

המסך שלה אולי קצת יותר קטן או פחות “וואו” במראה מהטוסון, אבל ההפעלה שלו דרך הגלגלת האינטואיטיבית נוחה מאוד בנהיגה.

מאזדה שמה דגש על כך שהטכנולוגיה תשרת את הנהג ולא תסיח את דעתו.

חסכון בדלק ועלויות אחזקה

כיף לקנות רכב, פחות כיף לתדלק ולטפל בו.

חסכון בדלק

כאן, לטוסון יש יתרון משמעותי בגרסה ההיברידית.

צריכת דלק מעולה בעיר ובפקקים.

גם מנועי הטורבו של הטוסון בדרך כלל חסכוניים יותר ממנועי המאזדה האטמוספריים, במיוחד בנסיעה מחוץ לעיר.

ה-CX-5 עם המנועים הגדולים יותר (2.5 ליטר) יכולה להיות די “צמאית” אם תלחצו עליה.

עלויות אחזקה

שני הרכבים נחשבים אמינים בסך הכל.

יונדאי נהנית מרשת שירות גדולה.

חלפים נפוצים.

מאזדה גם אמינה מאוד.

הטיפולים התקופתיים דומים בעלותם במוסכים מורשים.

שניהם גם שומרים על ערכם די טוב בשוק היד השנייה, שזה גם שיקול חשוב.

אז במה כדאי לבחור? על מה ללכת?

הגענו לשאלת השאלות.

אין תשובה חד משמעית.

זה תלוי בכם.

בהעדפות שלכם.

בסדרי העדיפויות שלכם.

הנה סיכום קצר שיעזור לכם להחליט מה עדיף בשבילכם אישית:

  • לכו על היונדאי טוסון אם:
  • אתם רוצים מראה עתידני ובולט.
  • נוחות נסיעה מקסימלית חשובה לכם יותר מיכולת דינמית.
  • אתם צריכים את המרחב הפנימי הגדול יותר (בעיקר לרגליים מאחור).
  • חסכון בדלק הוא פקטור משמעותי (ובמיוחד אם אתם שוקלים את הגרסה ההיברידית).
  • אתם אוהבים טכנולוגיה, מסכים גדולים והרבה גאדג’טים.
  • השימוש העיקרי הוא נסיעות עירוניות ובין עירוניות רגועות.
  • לכו על המאזדה CX-5 אם:
  • אתם מעדיפים עיצוב אלגנטי, קלאסי ונצחי ותחושת פרימיום.
  • חווית הנהיגה חשובה לכם מאוד, ואתם אוהבים רכב שמרגיש מחובר ומדויק בכביש.
  • אתם מעריכים איכות חומרים וגימור גבוהים בפנים הרכב.
  • אתם מעדיפים ארגונומיה פיזית ומינימום הסחות דעת בזמן נהיגה.
  • אתם מוכנים לוותר קצת על נוחות מוחלטת לטובת יציבות ויכולת דינמית.
  • השימוש העיקרי כולל גם כבישים מפותלים ונסיעות מהנות יותר.

בשורה התחתונה

שניהם רכבים מצוינים.

אין כאן “רע” ו”טוב”.

יש כאן “שונה”.

ההשוואה ביניהם לא נועדה להכריע איזה רכב טוב יותר במנותק.

אלא איזה רכב מתאים לכם יותר.

מה עדיף בשביל סגנון החיים שלכם.

בשביל הצרכים היומיומיים שלכם.

ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת?

לכו ותנהגו על שניהם.

תרגישו את ההבדל.

תשבו בפנים.

תדמיינו את עצמכם עושים את הקניות השבועיות.

לוקחים את הילדים לחוג.

יוצאים לחופשה בסופ”ש.

רק כך תדעו באמת במה כדאי לבחור.

בהצלחה!

דילוג לתוכן