סקירה מקצועית על יונדאי i35 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK.
הפעם אנחנו צוללים לעומק של אחד הדגמים הפופולריים והנפוצים ביותר בכבישי ישראל בעשור הקודם.
רכב שהפך לשם נרדף לתחבורה בסיסית ואמינה, בין אם כרכב ליסינג חרוץ ובין אם כרכב משפחתי ראשון או שני.
אנחנו מדברים, כמובן, על יונדאי i35.

יונדאי i35, המוכרת בשווקים אחרים בעולם ובדורות קודמים ואחרונים שלה בשם יונדאי אלנטרה (Hyundai Elantra MD), נחתה בישראל באמצע שנת 2010 (כדגם 2011) והפכה במהרה ללהיט מכירות.
היא התברגה בצמרת קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות (C-segment), לצד מתחרות קשוחות כמו טויוטה קורולה, מאזדה 3, הונדה סיוויק ופורד פוקוס.
המיצוב שלה היה ברור: מכונית פרגמטית, מרווחת יחסית, עם מנועים ותיקים ואמינים, תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית ומחיר אטרקטיבי.

במבט של שנת 2025, יונדאי i35 היא כבר שחקנית ותיקה בשוק המשומשות.
הדגמים הראשונים בני 14-15 שנים, והאחרונים בסביבות גיל 9.
ככאלה, סקירה שלה כבר אינה עוסקת בחדשנות פורצת דרך או באבזור העדכני ביותר, אלא מתמקדת בשאלות החשובות לרוכש רכב משומש: אמינות, עלויות תחזוקה, כמה עולה לרכוש אותה כיום, אילו תקלות נפוצות עשויות לצוץ, והאם כדאי לקנות אותה בהשוואה למתחרות משומשות אחרות באותה קטגוריית מחיר.

סקירה מקיפה זו תצלול לכל ההיבטים החשובים של יונדאי i35: מהעיצוב (אז והיום), דרך תא הנוסעים והמרווח, יחידות ההנעה וצריכת הדלק, התנהגות הכביש והבטיחות (במונחי התקופה), ועד לניתוח מעמיק של המחיר בשוק המשומשות בישראל, רמות הגימור הנפוצות, יתרונות וחסרונות מובהקים של רכב בגיל הזה, ובסוף – חוות דעת מסכמת והמלצה מנומקת האם היא עדיין קנייה כדאית בשנת 2025.
בואו נתחיל במסע בזמן אל אחת המכוניות המוכרות ביותר בכבישי ישראל.

II. עיצוב חיצוני: “Fluidic Sculpture” של פעם

פילוסופיה עיצובית ונראות כללית

כאשר יונדאי i35 הושקה, היא ייצגה שפת עיצוב חדשה ונועזת עבור יונדאי שנקראה “Fluidic Sculpture” (פיסול זורם).
הרעיון היה ליצור קווים דינמיים, זורמים ואלגנטיים, שהתרחקו משפת העיצוב השמרנית יותר של דגמי יונדאי מהעבר.
ה-i35, או האלנטרה MD, הייתה אחת המכוניות הראשונות של יונדאי שאימצו את השפה הזו במלואה.

התוצאה הייתה מכונית שנראתה מודרנית ובולטת בזמנה, במיוחד בהשוואה לחלק מהמתחרות שהיו עדיין בעלות קווים ישרים ומרובעים יותר.
היא נראתה גדולה ומכובדת מהמידות שלה בפועל, והשאירה רושם של מכונית גלובלית ועדכנית.
היום, בשנת 2025, העיצוב הזה עדיין לא נראה מיושן לחלוטין, אך הוא בהחלט משדר את התקופה בה עוצב.
הוא הפך להיות מוכר ויומיומי לחלוטין בנוף הכביש הישראלי.

אלמנטים עיצוביים ספציפיים

החזית של ה-i35 התאפיינה בגריל כרום גדול יחסית ופנסים ראשיים מלוכסנים שנמשכו לאחור, ונתנו לה מראה מעט אגרסיבי אך אלגנטי.
קווי המתאר מהצד היו הנקודה הבולטת ביותר של שפת ה-“Fluidic Sculpture”: קו מותניים גבוה שנטה כלפי מעלה לכיוון הזנב, קו גג משתפל בחדות לאחור בסגנון קופה (אף שהיא סדאן 4 דלתות קלאסית), ובתי גלגלים מודגשים.
השילוב הזה יצר צללית דינמית שנראתה כאילו הרכב נמצא בתנועה גם בעמידה.

החלק האחורי כלל פנסים גדולים ורחבים שגלשו לתוך דלת תא המטען, ופגוש אחורי מעוצב עם רפלקטורים אנכיים.
הספוילר, אם היה קיים, היה קטן ודיסקרטי בחלק מהרמות גימור.
החישוקים הנפוצים בישראל היו לרוב בגודל 15 או 16 אינץ’ (פחות נפוץ 17 אינץ’) עם עיצובים בסיסיים יחסית ברמות הגימור הנמוכות, שהיו הנפוצות ביותר בשוק הליסינג.
אמנם לא מדובר בחישוקים דרמטיים במיוחד, אך הם התאימו למראה הכללי של הרכב.

נוכחות הכביש של ה-i35 הייתה סולידית.
היא לא הייתה גדולה במיוחד בהשוואה למתחרות, אך הקווים הזורמים והמראה הנמוך יחסית העניקו לה מראה מכובד.
המידות שלה – אורך של כ-4.53 מטר, רוחב כ-1.78 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר – היו סטנדרטיות לקטגוריה בזמנו, ובסיס הגלגלים היה נדיב יחסית ותרם למרווח פנים.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פונקציונליות מעל יוקרה

אווירה כללית ועיצוב הקונסולה

הכניסה לתא הנוסעים של יונדאי i35 בשנת 2025 היא כמו כניסה למנהרת זמן קטנה, אבל כזו שלא מובילה לעידן קדום במיוחד, אלא פשוט לתקופה אחרת.
האווירה הכללית בפנים פונקציונלית ונעימה, אך רחוקה מלהיות יוקרתית.
קונסולת הנהג עוצבה גם היא בהשראת שפת ה”פיסול הזורם”, עם קווים גליים וצבעים שונים (לרוב שילוב של אפור ושחור).
העיצוב נראה אסתטי למדי בזמנו, אבל היום נראה בסיסי למדי לעומת תאי נוסעים מודרניים מינימליסטיים או עתידניים.

הנדסת האנוש ב-i35 היא נקודת זכות משמעותית, במיוחד כשמסתכלים עליה רכב משומש.
הפקדים פיזיים ברובם, ממוקמים בהיגיון וקלים לתפעול גם ללא הסחת דעת.
מערכת בקרת האקלים (לרוב ידנית ברמות הגימור הנפוצות, או דיגיטלית פשוטה) פשוטה לתפעול, וכך גם פקדי השמע על גלגל ההגה.
אין צורך לחפש בתפריטי מסך מגע מסובכים (שגם ככה בקושי קיימים באבזור המקורי).
הראות החוצה סבירה, אם כי קו המותניים הגבוה בחלונות האחוריים עשוי להגביל מעט את הראות לאחור בגרסאות ללא חיישני חניה.

איכות חומרים והרכבה

בתחום איכות החומרים, יונדאי i35 לא ניסתה להתחרות במותגי פרימיום, ואפילו לא בחלק מהמתחרות היפניות היוקרתיות יותר בקטגוריה.
הרוב המכריע של חומרי הגלם בתא הנוסעים הם פלסטיק קשיח.
ניתן למצוא פלסטיק רך יותר בחלקו העליון של הדשבורד בחלק מהרמות גימור הגבוהות יותר, אבל בלוח הדלתות ובקונסולה המרכזית הפלסטיק קשיח לחלוטין.

עם זאת, איכות ההרכבה בדרך כלל טובה.
החלקים מורכבים בצורה סולידית, ובמכוניות שלא עברו התעללות קשה, לא תשמעו קרקושים או חריקות משמעותיות גם לאחר שנים רבות על הכביש.
במכוניות משומשות, נקודות תורפה נפוצות הן שחיקה בגלגל ההגה ובריפודי המושבים (בד או עור סינטטי), שפשופים בפלסטיקה ליד מפתני הדלתות, ודהייה של הכרום הסינטטי על ידיות הדלתות הפנימיות או סביב פקדים.

נוחות ומרווח פנים

מושבי ה-i35 הקדמיים נוחים לשימוש יומיומי ונסיעות קצרות עד בינוניות.
הם מספקים תמיכה בסיסית, אך בנסיעות ארוכות מאוד ייתכן שתתחילו לחוש בחוסר בתמיכה צידית ותמיכה לגב התחתון.
המרווח מלפנים טוב, עם מספיק מקום לרגליים, לראש (גם לנהגים גבוהים) ולכתפיים.
קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה, הודות לכיוון גובה למושב הנהג וכיוון גובה ועומק לגלגל ההגה.

שורת המושבים האחורית מפתיעה לטובה במרווח.
בסיס הגלגלים של 2.70 מטר היה גדול יחסית לקטגוריה בזמנו (ומכובד גם היום), ותרם למרווח רגליים נדיב מאחור.
שני מבוגרים ישבו בנוחות יחסית מאחור, עם מרווח מספק לברכיים ולראש.
הושבת שלושה מבוגרים מאחור אפשרית לנסיעות קצרות, אך המושב האמצעי צר והמנהרה המרכזית ברצפה (אף שהיא נמוכה יחסית) מפריעה.
ילדים במושבי בטיחות ייהנו ממרווח מצוין.

תא המטען של יונדאי i35 מציע נפח של כ-485 ליטר, נתון טוב לקטגוריה.
צורתו די שימושית ויש מקום למספר מזוודות בינוניות או לעגלת ילדים.
סף ההטענה נוח יחסית.
ניתן לקפל את המושבים האחוריים (לרוב בחלוקה של 60/40) כדי להגדיל את נפח ההטענה לפריטים ארוכים, אך אין משטח הטענה שטוח לגמרי והפת מוגבל.
פתרונות אחסון קטנים בתא הנוסעים כוללים תא כפפות סביר, תאי אחסון בדלתות ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: בסיסי למהדרין

מערכת מולטימדיה וקישוריות

כאן, יותר מבכל מקום אחר, גילה ה-i35 ניכר בבירור.
המערכת המרכזית המקורית ברמות הגימור הנפוצות הייתה רדיו דיסק פשוט עם תצוגת מונוכרום בסיסית (כמו שעון מחשבון של פעם).
היא כללה לרוב כניסות AUX ו-USB ובחלק מהשנים או הרמות גימור גם קישורית בלוטות’ לדיבורית והזרמת מוזיקה.
גודל המסך היה מזערי, איכות התצוגה בהתאם, ומהירות התגובה… ובכן, לא היה הרבה מה להגיב עליו.
מערכת ההפעלה הייתה פשוטה להחריד, ואין מה לדבר על עוזר קולי.

ברכבים רבים בשוק המשומשות, המערכת המקורית הוחלפה במערכות מולטימדיה אנדרואיד או ווינדוס-מובייל (כן, היו כאלה) עם מסך מגע גדול יותר ופונקציונליות משופרת כמו ניווט, חיבור אינטרנט (דרך סים או נקודה חמה) ולעיתים קרובות גם תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto (באופן חוטי או אלחוטי, תלוי בסוג המערכת המותקנת).
אם אתם רוכשים i35 משומשת, סביר להניח שתמצאו בה מערכת כזו, ואיכותה ופונקציונליותה יהיו תלויות מאוד באיכות ההתקנה ובשנת הייצור של המערכת החלופית.

לוח מחוונים ואבזור נוחות

לוח המחוונים המקורי ביונדאי i35 היה אנלוגי לחלוטין, עם מד מהירות וסל”ד גדולים וברורים, ומד דלק וחום מנוע קטנים יותר.
במרכזו שולב מסך דיגיטלי קטן (בדגמים המוקדמים ממש קטן, באחרונים קצת יותר גדול ועם תאורה כחולה יפה) שהציג נתוני מחשב דרך בסיסיים כמו צריכת דלק ממוצעת ורגעית, מרחק נסיעה וטווח.
אין כאן מסכים דיגיטליים גדולים או אפשרויות תצוגה מותאמות אישית, זה עולם ישן וטוב (או רע, תלוי בכם) של שעונים פיזיים.

אבזור הנוחות ברמות הגימור העיקריות ששווקו בישראל היה בסיסי אך מספק את רוב הצרכים היומיומיים.
ברוב הגרסאות תוכלו למצוא חלונות חשמל לכל הדלתות, מראות צד חשמליות (בחלק מהגרסאות גם מתקפלות חשמלית), נעילה מרכזית עם שלט, הגה עם כפתורי שליטה על השמע ומחשב הדרך, ולעיתים גם בקרת שיוט.
רמות גימור גבוהות יותר (כמו ה-Inspire) עשויות היו להוסיף בקרת אקלים דיגיטלית, חימום מושבים קדמיים ואחוריים (פינוק נדיר בקטגוריה בזמנו), מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, וריפודי עור (סינטטי).
גג פנורמי לא היה קיים בדגם זה. HUD (Head-Up Display) הוא גם לא משהו שתמצאו כאן. הטכנולוגיה הייחודית ביותר אולי הייתה לחימום המושבים בגרסאות הבכירות.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: לא ספורטיבית, אבל אמינה

יחידות הנעה עיקריות

יונדאי i35 שווקה בישראל בעיקר עם שני מנועי בנזין אטמוספריים (ללא טורבו).
המנוע הנפוץ ביותר היה מנוע 1.6 ליטר (GDI בדגמים המאוחרים יותר, MPI במוקדמים יותר) שהפיק בסביבות 128 כ”ס ו-16 קג”מ.
המנוע הזה שודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה ( גיר 6 הילוכים קונבנציונלי).
הייתה גם גרסת 2.0 ליטר (MPI) פחות נפוצה, שהפיקה כ-152 כ”ס ו-19 קג”מ, ושודכה גם היא לאותו גיר אוטומטי 6 הילוכים.

הנתונים הרשמיים ל-1.6 ליטר עמדו על תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בסביבות 11.5-12 שניות (תלוי בשנה ובגרסה), ולגרסת ה-2.0 ליטר בסביבות 10 שניות.
במונחים של שנת 2025, אלו לא נתונים מרשימים במיוחד, וה-i35 בהחלט אינה מכונית מהירה או ספורטיבית.
עם זאת, בנהיגה יומיומית ובתאוצות ביניים (עקיפות), המנוע והגיר מספקים ביצועים מספקים לחלוטין לצרכים המשפחתיים.
השילוב של המנוע האטמוספרי וה גיר 6 הילוכים מספק העברת כוח ליניארית וחלקה, ללא השהיות אופייניות למנועי טורבו קטנים ותיבות הילוכים רובוטיות או רציפות שהפכו נפוצות יותר מאוחר יותר.

צריכת דלק: האתגר של העידן הישן

סעיף צריכת הדלק הוא אחד האתגרים המרכזיים של יונדאי i35 בהשוואה למכוניות מודרניות, ובפרט לרכבים היברידיים או חשמליים.
המונח “צריכת דלק” נפוץ בחיפוש גם עבור רכבים חשמליים (לעיתים מחפשים “צריכת דלק לרכב חשמלי” למרות שמדובר בצריכת אנרגיה בקוט”ש/100 ק”מ), אך ב-i35 מדובר כמובן בדלק בנזין בלבד.
נתוני היצרן על פי תקן WLTP (העדכני יותר) אינם רלוונטיים לדגם זה, שכן הוא נבדק בתקנים ישנים יותר שהיו אופטימיים יותר.

במציאות, צריכת הדלק של יונדאי i35 1.6 ליטר בנזין היא ממוצעת לקטגוריה בתקופתה, אך נחשבת גבוהה יחסית היום.
בנהיגה משולבת, צפו לצריכת דלק ממוצעת של כ-10-12 ק”מ לליטר בנזין.
בנסיעות עירוניות צפופות, הצריכה יכולה בקלות לרדת לכ-8-9 ק”מ לליטר, בעוד שבנסיעות בינעירוניות רגועות אפשר להגיע לכ-13-14 ק”מ לליטר.
גרסת ה-2.0 ליטר חסכונית פחות בדרך כלל.
חשוב לזכור שצריכת דלק ברכב משומש תלויה מאד במצב תחזוקת המנוע וה גיר, סגנון הנהיגה ולחץ האוויר בצמיגים.
בהשוואה למשפחתיות היברידיות מודרניות שמשיגות בקלות 18-20 ק”מ לליטר, ה-i35 פחות אטרקטיבית כלכלית בטווח הארוך מבחינת עלויות דלק.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי

יונדאי i35 היא מכונית עם מנוע בעירה פנימית קלאסי בלבד.
היא אינה רכב היברידי, פלאג-אין היברידי או חשמלי מלא.
לכן, סעיף זה העוסק בחווית הטעינה אינו רלוונטי עבורה.
אין לה סוללה גדולה שדורשת טעינה, ואין לה קצבי טעינת AC או DC.
מחבר הטעינה היחיד הרלוונטי כאן הוא פיית מילוי הדלק בתחנת הדלק.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות וקלות שימוש

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

יונדאי i35 כוילה בעיקר עבור נוחות נסיעה, מטרה שהושגה בצורה סבירה.
בולמי הזעזועים מכוילים על הצד הרך, מה שמאפשר לה לספוג את מרבית שיבושי הכביש העירוניים והמהמורות בצורה טובה יחסית.
נסיעה על כבישים סלולים היטב נוחה ונעימה.
עם זאת, על כבישים משובשים או בעת מעבר על פסי האטה גדולים, המתלים עשויים להישמע ולהרגיש מעט רועשים ופחות מרוסנים.

רמת בידוד הרעשים ב-i35 הייתה ממוצעת לקטגוריה בזמנה.
במהירויות עירוניות שקט יחסית, אך במהירויות בינעירוניות גבוהות (100 קמ”ש ומעלה) רעשי כביש (בעיקר מצמיגים ומהכביש עצמו) ורעשי רוח (מכיוון המראות הקדמיות) יכולים להיות מורגשים למדי, מה שפוגע מעט בנוחות בנסיעות ארוכות.
רעש המנוע נשמע בעיקר בתאוצות חזקות, שכן הוא מנוע אטמוספרי שדורש סל”ד גבוה יחסית כדי לספק כוח משמעותי.
ה גיר האוטומטי לרוב שומר על סל”ד נמוך בשיוט רגוע, מה שתורם לשקט יחסי כל עוד לא לוחצים חזק על דוושת הגז.

התנהגות דינמית והיגוי

בתחום ההתנהגות הדינמית, יונדאי i35 מעדיפה בבירור בטיחותיות ויציבות על פני ספורטיביות וריגוש.
ההיגוי שלה קל מאד בנסיעה עירונית, מה שהופך את התמרון בעיר ואת החניה לקלים ונוחים.
עם זאת, הוא חסר משקל ומשוב מהכביש, ולא מספק תחושה מחוברת למה שקורה מתחת לגלגלים.
במהירויות גבוהות ההיגוי מקבל משקל מלאכותי מסוים אך עדיין אינו מדויק במיוחד.

אחיזת הכביש סבירה לתנאי נהיגה רגילים.
בפניות הדוקות במהירות גבוהה, הרכב נוטה לרכון על צידו (זוויות גלגול מורגשות) ובסופו של דבר יגיב בתת היגוי (החלקת החזית החוצה) בצורה צפויה ובטוחה.
מערכות הבקרה האלקטרוניות (בקרת יציבות ומשיכה) מתערבות בעת הצורך כדי לשמור על יציבות.
היציבות הכיוונית במהירויות בינעירוניות טובה, והרכב שומר על קו ישר ללא מאמץ מיוחד.
הבלמים יעילים לשימוש יומיומי ומספקים תחושת בלימה בסיסית, אך לא ספורטיבית.
אין כאן רגנרציה כמו ברכב מחושמל, רק מערכת בלימה הידראולית רגילה.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: פער של עשור ומעלה

מבדקי בטיחות ומיגון פסיבי

בזמן השקתה, יונדאי i35 נחשבה למכונית בטוחה יחסית בקטגוריה שלה.
היא זכתה לציון של 5 כוכבים ב מבדקי בטיחות של ארגון Euro NCAP האירופאי (יש לציין שהקריטריונים בזמנו היו פחות מחמירים מאשר היום).
מבחני בטיחות אלו בחנו את מידת הפגיעה בנוסעים מבוגרים, ילדים והולכי רגל בהתרסקויות שונות, כמו גם את יעילות מערכות הבטיחות הבסיסיות.
ה-i35 הציגה תוצאות טובות בהגנה על נוסעים בתאונה.

מבחינה מבנית, ל-i35 מבנה מרכב מחוזק שנועד לפזר את עוצמת הפגיעה במקרה של התנגשות.
היא מצוידת כסטנדרט במספר כריות אוויר (תלוי ברמת הגימור ובשנתון, לרוב 6 כריות אוויר – קדמיות, צד ואוויר וילון).
בנוסף, היא כוללת מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות שהיו סטנדרט באותה תקופה, כמו מערכת בלימה למניעת נעילה (ABS) ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC או ESP) שהייתה הישג חשוב בזמנו וכיום חובה בכל רכב חדש.

מערכות עזר לנהג (ADAS)

בתחום מערכות ה-ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems), המצב שונה לחלוטין בהשוואה לרכבים מודרניים.
ביונדאי i35, מערכות אלו כמעט ואינן קיימות באבזור המקורי, למעט אולי חיישני חניה אחוריים בחלק מהרמות גימור הגבוהות יותר.
אין כאן מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטח מת או התרעת תנועה חוצה מאחור.

בשנת 2025, כאשר מערכות ADAS מתקדמות הפכו לסטנדרט (ובחלקן אף חובה) ברכבים חדשים, היעדרן ב-i35 הוא חיסרון משמעותי, במיוחד בהשוואה למכוניות משומשות חדשות יותר באותה קטגוריית מחיר.
רוכשי רכב משומש ששמים דגש על בטיחות אקטיבית ברמה הגבוהה ביותר יצטרכו לשקול זאת בכובד ראש.
יש לציין שחלק מהרכבים עברו התקנה של מערכות הגנה אקטיבית מבוססות מצלמה בהתקנה מקומית (כמו מובילאיי בדורותיה הראשונים), אך יעילותן ותפקודן שונים ממערכות אינטגרליות של היצרן.
מבדקי בטיחות מודרניים מדגישים גם את יעילות מערכות אלו, נקודה שה-i35 לא יכולה להתמודד בה.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): המבחן של שוק המשומשות

כמה עולה יונדאי i35 בישראל?

כאשר שואלים “כמה עולה” יונדאי i35 בשנת 2025, התשובה כבר לא קשורה למחירון רשמי של היבואן לרכב חדש, אלא למחירון רכב משומש ולמצב השוק בפועל.
המחירון הפופולרי ביותר בשוק הישראלי (כמו זה שמסופק על ידי יד2) משמש כנקודת התחלה, אך המחיר בפועל מושפע רבות משנתון הרכב, רמת הגימור, הקילומטראז’, מצב תחזוקתי (האם יש תקלות או שהרכב שמור), מספר הבעלים הקודמים, והאם מדובר ברכב פרטי או ליסינג לשעבר.

טווח המחירים של יונדאי i35 משומשות בישראל בשנת 2025 הוא רחב למדי, ונע לרוב בין עשרות אלפי שקלים בודדים לדגמים המוקדמים והפחות שמורים או בעלי קילומטראז’ גבוה במיוחד, ועד לסביבות 40-50 אלף שקלים (ולעיתים אף יותר לגרסאות שמורות במיוחד או 2.0 ליטר מאוחרות) עבור דגמים מאוחרים יותר, שמורים עם קילומטראז’ נמוך יחסית וברמות גימור גבוהות.
המחיר הזה מציב אותה כחלופה זולה יחסית לרכישת רכב חדש, וגם זולה יותר בהשוואה למתחרות מסוימות מאותה תקופה הנחשבות “חזקות” יותר בשוק המשומשות (כמו טויוטה קורולה או מאזדה 3 משנתונים מקבילים).

רמות גימור עיקריות והבדלים

יונדאי i35 שווקה בישראל במספר רמות גימור עיקריות.
הנפוצה ביותר, במיוחד בשוק הליסינג, הייתה רמת הגימור הבסיסית (לרוב נקראה GLI או Inspire Base), שכללה את האבזור הבסיסי שהוזכר קודם לכן (חלונות חשמל, מראות חשמל, נעילה מרכזית, כריות אוויר, ABS, ESC).
רמות גימור גבוהות יותר (כמו Inspire או Premium) הוסיפו אבזור כמו בקרת אקלים דיגיטלית, גלגלי סגסוגת (במקום פלדה עם כיסוי פלסטיק), פנסי ערפל קדמיים, חיישני חניה אחוריים, ריפודי עור סינטטי, כניסה והתנעה ללא מפתח ואף חימום מושבים.
הבדלי המחיר בין רמות הגימור בשוק המשומשות אינם גדולים כמו שהיו ברכב חדש, אך רמות גימור גבוהות יותר ושמורות נסחרות במחיר גבוה יותר.

אחריות, תחזוקה ותקלות

האחריות המקורית של היבואן על רכב חדש (לרוב 3 שנים מלאות ואחריות ארוכה יותר על יחידות מנוע/ גיר/שלדה, ואף 7 שנים בחלק מהמבצעים המאוחרים) אינה רלוונטית עוד ליונדאי i35 בשנת 2025.
גם אחריות הסוללה, שהייתה רלוונטית אילו היה מדובר ברכב מחושמל, אינה קיימת.
לכן, בעת רכישת i35 משומשת, חשוב לבצע בדיקה מקיפה לפני קנייה ולקחת בחשבון שכל תקלות או בעיות עתידיות יהיו על חשבונכם.

יתרון משמעותי של ה-i35 הוא עלויות התחזוקה הצפויות.
מדובר במכונית עם מכניקה פשוטה יחסית, מנועים ו גיר אוטומטי קונבנציונלי שהיו בשימוש שנים רבות ומוכרים היטב לכל מוסך.
חלקי חילוף (מקוריים או תחליפיים) זמינים וזולים יחסית.
טיפולים תקופתיים אינם יקרים במיוחד בהשוואה למכוניות מודרניות ומורכבות יותר.
שווי השימוש (הירידה בערך) כבר התייצב ברובו לאחר שנותיו הראשונות.
תקלות נפוצות בדגם בגיל זה יכולות לכלול בלאי של רכיבי מתלים (בולמים, תפוחים, בוקסות), נזילות שמן קטנות מהמנוע או ה גיר (בעיקר באטמים ישנים), בעיות במערכת החשמל הבסיסית (למשל, חלונות חשמל שנתקעים או מנגנוני נעילה), ולעיתים רחוקות יותר בעיות במנוע עצמו או ב גיר האוטומטי (שבדרך כלל נחשב אמין למדי).
בדיקה לפני קנייה יכולה לאתר רבות מבעיות אלו מראש. חוות דעת גולשים בפורומים ואתרי רכב יכולה גם לספק תובנות לגבי תקלות נפוצות ספציפיות לשנתון או דגם.

X. יתרונות

  • אמינות מוכחת ומכניקה פשוטה:
    ה-i35 נהנית ממוניטין אמינות טוב של יונדאי, ובעיקר מהעובדה שמדובר במנועים וגיר פשוטים ומוכרים.
    זה אומר שפחות דברים יכולים להשתבש בהשוואה לרכבים מודרניים עם מנועי טורבו מורכבים ותיבות הילוכים מתוחכמות יותר.
    גם אם יש תקלות, לרוב הן פשוטות יחסית לזיהוי ותיקון.
  • עלויות אחזקה נמוכות יחסית:
    חלקי חילוף זמינים וזולים, מוסכים רבים מכירים את הרכב היטב, וטיפולים שוטפים אינם יקרים.
    זהו יתרון משמעותי למי שמחפש רכב משומש עם כיסוי כלכלי צפוי.
  • מחיר רכישה נמוך:
    כמה עולה i35 משומשת? ביחס למכוניות משומשות אחרות באותה קטגוריה ושנתונים דומים, ה-i35 מציעה בדרך כלל מחיר כניסה נמוך יותר.
    זה הופך אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור רוכשים עם תקציב מוגבל.
  • מרווח פנים ותא מטען טובים:
    ביחס למידותיה החיצוניות, ה-i35 מציעה מרווח פנים נדיב לנוסעים, במיוחד מאחור, ותא מטען שימושי ובעל נפח מכובד.
    היא מתאימה היטב למשפחה קטנה או למי שזקוק למקום הטענה סביר.
  • נוחות נסיעה עירונית טובה וקלות תמרון:
    כיול המתלים הרך וכיול ההיגוי הקל הופכים את ה-i35 למכונית נוחה ונעימה בנהיגה עירונית ובמהירויות נמוכות.
    קל מאד לתמרן אותה בחניות צפופות.
  • שוק משומשות פעיל וזמינות גבוהה:
    כיוון שהיא נמכרה בכמויות אדירות, יש היצע גדול של i35 משומשות בשוק.
    זה מקל על מציאת רכב במצב ורמת גימור רצויה, וגם מקל על מכירת הרכב בעתיד.

XI. חסרונות

  • אבזור טכנולוגי ובטיחותי מיושן:
    זהו החיסרון המשמעותי ביותר בהשוואה לרכבים מודרניים, ובפרט בתחום ה מבדקי בטיחות ומערכות ה-ADAS האקטיביות שאינן קיימות בה באבזור מקורי.
    מערכות המולטימדיה בסיסיות להחריד (אלא אם כן הוחלפו).
  • צריכת דלק גבוהה יחסית למודרניות:
    צריכת הדלק של מנוע ה-1.6 ליטר וה גיר 6 הילוכים סבירה לזמנה, אך נחשבת גבוהה ביחס לרכבים היברידיים או מכוניות עם מנועי טורבו קטנים ויעילים יותר כיום.
    זה יכול להשפיע על העלות הכוללת של אחזקת הרכב לאורך זמן.
  • איכות חומרים בסיסית בתא הנוסעים:
    השימוש הרב בפלסטיק קשיח פוגע בתחושת האיכות בתא הנוסעים בהשוואה למתחרות מסוימות מאותה תקופה ולמכוניות מודרניות.
    אף שאיכות ההרכבה טובה, החומרים עצמם אינם נעימים למגע.
  • התנהגות כביש והיגוי לא מרגשים:
    ה-i35 מכוילת לנוחות ובטיחות, לא לספורטיביות.
    ההיגוי קל וחסר משוב, זוויות הגלגול מורגשות, והיא לא מספקת חווית נהיגה מהנה למי שמחפש דינמיות.
  • רעשי דרך ורוח במהירויות גבוהות:
    בידוד הרעשים אינו מושלם, ונוסעים יחושו וישמעו רעשי כביש ורוח במהירויות בינעירוניות גבוהות יותר מאשר ברכבים מודרניים ומושקעים יותר.

XII. יונדאי i35 בהשוואה למתחרותיה מאותה תקופה בשוק המשומשות

כאשר בוחנים את יונדאי i35 כרכב משומש בשנת 2025, חשוב להשוות אותה לדגמים מקבילים מאותן שנים שהיו מתחרותיה הישירות בשוק הרכב החדש, וכעת מתחרות עליהם רוכשי רכב משומש.
המתחרות העיקריות הן טויוטה קורולה (דור E150/E160), מאזדה 3 (דור BL), הונדה סיוויק (דור FB), פורד פוקוס (דור שלישי), ושברולט קרוז.

בהשוואה לטויוטה קורולה, ה-i35 לרוב זמינה במחיר נמוך יותר על פי מחירון וגם בפועל, וזאת למרות ששתיהן נהנות ממוניטין אמינות גבוה. הקורולה נחשבת לעיתים לסולידית ואמינה אפילו יותר מה-i35, ושומרת על ערך טוב יותר (כלומר, מחירה ההתחלתי גבוה יותר כמשומשת). מבחינת נוחות ומרווח, הן די דומות, אך הקורולה עשויה להיות מעט יותר שמרנית בעיצובה ובנהיגתה.

מאזדה 3 מאותם שנים מציעה בדרך כלל חווית נהיגה דינמית ומהנה יותר, עם היגוי מדויק יותר ושלדה מחוברת. היא גם נראית לרוב ספורטיבית יותר מבחינת עיצוב. עם זאת, המאזדה 3 עשויה להיות פחות מרווחת לנוסעים מאחור מה-i35, ולעיתים נחשבת לפחות אמינה ממנה (בעיקר בדגמים המוקדמים יותר או כאלה שלא תוחזקו כראוי), וחלקי חילוף מסוימים יכולים להיות יקרים יותר. המחיר שלה בשוק המשומשות לרוב גבוה יותר מה-i35.

הונדה סיוויק מאותה תקופה מציעה בדרך כלל מנועים חזקים יחסית ושילובים מעניינים (למשל, ה-1.8 ליטר VTEC). גם לה מוניטין אמינות טוב. עם זאת, העיצוב שלה היה לעיתים פחות קונבנציונלי (במיוחד הסדאן) ויכולת ההטענה הייתה מוגבלת יותר בחלק מהגרסאות. המחיר שלה כמשומשת עשוי להיות דומה או מעט גבוה יותר מה-i35, תלוי בשנה ובמצב.

פורד פוקוס מהדור השלישי (שהושקה בסביבות 2011-2012) הציעה התנהגות כביש מצוינת ואבזור טכנולוגי מתקדם יותר (במיוחד במולטימדיה ובחלק ממערכות הבטיחות הראשוניות שהוצגו בה). עם זאת, היא סבלה מבעיות אמינות ידועות, במיוחד בתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים שלה (PowerShift), שהפכו אותה לבחירה פחות פופולרית בשוק המשומשות ופגעו בשווי המחירון ובמוניטין שלה. שברולט קרוז הייתה גם היא אופציה זולה יחסית, אך סבלה גם היא מבעיות אמינות (בעיקר במנועים וב גיר), והמוניטין שלה נמוך יותר מה-i35.

לסיכום ההשוואה, יונדאי i35 ממוקמת בשוק המשומשות כאופציה זולה יחסית, אמינה, פונקציונלית וקלה לאחזקה, שמהווה פשרה טובה למי שמחפש רכב בסיסי ואמין ולא מתמקד בביצועים, טכנולוגיה או יוקרה. היא פחות מהנה לנהיגה מהמאזדה 3, פחות חזקה במוניטין הבלתי מעורער מהקורולה, ופחות טכנולוגית מהפוקוס, אבל היא כנראה מציעה את השילוב הטוב ביותר של מחיר, אמינות ועלויות אחזקה נמוכות בהשוואה למתחרות רבות מאותה תקופה, בטח אלה שסבלו מ בעיות או תקלות נפוצות ב מערכות ה גיר.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות יונדאי i35 בשנת 2025?

התרשמות כוללת ופסק דין

יונדאי i35 היא מכונית שקשה לסכם אותה במילה אחת. היא לא מלהיבה, לא חדשנית, לא מפוארת ולא ספורטיבית. אבל היא כן אמינה, פרקטית, קלה לשימוש, ולא פחות חשוב בשנת 2025 – זולה לרכישה ואחזקה במונחי שוק הרכב המשומש בישראל. היא מכונית “עושה את העבודה” קלאסית, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי מסיבות טובות. חוות דעת גולשים רבות ברשת נוטות להסכים על האמינות והפשטות שלה.

בהשוואה למתחרותיה מאותה תקופה בשוק המשומשות, כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3, ה-i35 מציעה לרוב מחיר כניסה נמוך יותר ועלויות אחזקה צפויות דומות או נמוכות יותר. היא פחות דינמית מהמאזדה 3, ופחות מבוקשת מהקורולה בשוק המשומשות (אם כי עדיין מאד סחירה), אך היתרונות שלה בפשטות המכאנית והזמינות הופכים אותה לאופציה אטרקטיבית לקהל יעד ספציפי. הבעיות או התקלות הידועות בה בדרך כלל קשורות לבלאי טבעי של רכיבים בגיל וקילומטראז’ גבוהים, ולא לכשלים סדרתיים ביחידות המנוע או ה גיר העיקריות.

האם כדאי לקנות? למי היא מתאימה?

אז האם כדאי לקנות יונדאי i35 בשנת 2025? התשובה תלויה בצרכים ובתקציב שלכם.

היא מתאימה במיוחד ל:

– מי שמחפש רכב משומש ראשון או שני עם תקציב מוגבל (כמה עולה הוא פרמטר קריטי).

– מי שמעדיף אמינות מוכחת ועלויות אחזקה נמוכות על פני טכנולוגיה מתקדמת וביצועים ספורטיביים.

– סטודנטים, זוגות צעירים, משפחות קטנות שמחפשות רכב פרקטי ונוח לנסיעות יומיומיות ועירוניות בעיקר.

– מי שאינו מוטרד מהיעדר מערכות בטיחות אקטיביות מודרניות.

היא פחות מתאימה ל:

– מי שמחפש רכב עם האבזור הטכנולוגי והבטיחותי העדכני ביותר.

– נהגים ספורטיביים שמחפשים חווית נהיגה דינמית.

– מי שנוסע בעיקר בכבישים בינעירוניים ארוכים ורמת בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה המוחלטת קריטיים עבורו.

– מי שמחפש רכב עם צריכת דלק נמוכה במיוחד (בהשוואה להברידיות).

בסופו של יום, יונדאי i35 כרכב משומש היא בחירה רציונלית ובטוחה יחסית בהשוואה למכוניות אחרות באותה קטגוריית מחיר. היא מציעה חבילה בסיסית של אמינות, פרקטיות ועלויות נמוכות. אם אתם יכולים להשלים עם האבזור המיושן והביצועים הצנועים, ואתם מוכנים לבצע בדיקה מקיפה לפני הקנייה כדי לוודא שהרכב הספציפי שאתם בוחנים שמור ותוחזק כראוי, ה-i35 יכולה להיות פתרון תחבורה יעיל וחסכוני עבורכם גם בשנת 2025. היא לא תגרום לכם להתרגש, אבל סביר להניח שהיא פשוט תעבוד.

דילוג לתוכן