סקירה מקצועית על יונדאי ix35 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

אנחנו בפורטל הרכב PRK, ואם יש משהו שמאפיין את שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, זה כניסתם של דגמים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות.
אבל לפעמים, כדאי לחזור קצת אחורה.
לדגמים שהפכו לחלק מהנוף.
לרכבים ששינו את כללי המשחק בזמנו.
היום נצלול לעומק של רכב כזה בדיוק.
הכירו את יונדאי ix35.
רכב שטח קומפקטי, שהפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר בישראל בעשור הקודם.
רכב שהציב סטנדרטים חדשים בקטגוריה.
רכב שגם היום, בשוק המשומשות הענק שלנו, עדיין רלוונטי.
הוא מגיע מיצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי (Hyundai), ולמעשה, הוא הדור השני של יונדאי טוסון (Hyundai Tucson).
הוא שווק אצלנו בין השנים 2010 ל-2015 לערך.
ואז הוא חזר להיקרא טוסון.
ה-ix35 התברג בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים.
קטגוריה שהפכה להיות המרכזית והחשובה ביותר בשוק הרכב המקומי.
הוא התמודד ראש בראש מול מתחרים עזים.
זוכרים את קיה ספורטאז’?
הם היו אחים על אותה פלטפורמה ועם יחידות הנעה דומות.
הייתה גם טויוטה ראב 4.
סובארו פורסטר.
ולא מעט אחרים שניסו לגנוב לו את הכתר.
ה-ix35 הצליח לעשות זאת בזכות שילוב של מחיר תחרותי, אבזור נדיב יחסית (לזמנו), עיצוב מודרני וחבילה כוללת שפשוט קל היה להתאהב בה.
הוא פנה לקהל רחב.
משפחות צעירות שחיפשו אלטרנטיבה לסטיישן או מיניוואן.
זוגות מבוגרים שרצו כניסה ויציאה נוחות מהרכב וישיבה גבוהה.
ואפילו צעירים שרצו מראה “SUV” מבלי לשבור קופת חיסכון.
היום, כמובן, הוא רכב משומש.
אבל הוא עדיין אופציה מצוינת להרבה ישראלים.
אלה שמחפשים רכב פנאי אמין ושימושי בתקציב מוגבל.
בסקירה הזו, נצלול לעומק של יונדאי ix35.
נבחן את העיצוב שלו.
את תא הנוסעים.
נזכור איזה טכנולוגיה הוא הציע.
נדבר על הביצועים ועל צריכת דלק ריאלית.
נראה מה הוא מציע מבחינת בטיחות.
נבין את נושא המחיר בשוק המשומשות.
נדבר על תקלות ובעיות נפוצות.
נסכם את היתרונות והחסרונות שלו.
ונענה על השאלה החשובה ביותר: האם כדאי לקנות יונדאי ix35 בשנת 2025?
מוכנים? בואו נתחיל.

I. מבוא: יונדאי ix35 – הסקירה המלאה לפורטל PRK

יונדאי ix35 הוא לא עוד רכב בפנתיאון המוטורי הישראלי.
הוא אייקון של תקופה.
הוא מסמל את הפריצה הגדולה של יונדאי לשוק המקומי.
ואת המעבר של הקהל הישראלי מקטגוריות מסורתיות כמו סדאן וסטיישן, לקטגוריית הקרוסאוברים.
הוא היה הצלחה מסחררת.
במשך שנים הוא כיכב בצמרת טבלאות המכירות.
יש לו נוכחות אדירה בכבישי ישראל גם היום.
פשוט כי נמכרו ממנו עשרות אלפי יחידות.
ה-ix35, או בשמו העולמי (וגם לפני ואחרי בישראל) יונדאי טוסון (Hyundai Tucson), הוצג לראשונה בעולם בשנת 2009.
הוא הגיע לישראל בתחילת 2010.
הוא ייצג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הראשון של הטוסון.
בעיקר מבחינת עיצוב, איכות נסיעה ואבזור.
הוא התמקם בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים.
קטגוריה שכאמור, הייתה בחיתוליה בצורתה המודרנית בישראל.
הוא התחרה ישירות מול קיה ספורטאז’ (Kia Sportage), איתו חלק פלטפורמה ומכלולים רבים.
הייתה גם טויוטה ראב 4 (Toyota RAV4), שנחשבה לאמינה אך יקרה יותר.
סובארו פורסטר (Subaru Forester), עם הנעה כפולה קבועה וייחודית.
ופורד קוגה (Ford Kuga).
ה-ix35 התבלט בעיקר במחיר האטרקטיבי שלו.
הוא הציע חבילת אבזור טובה ביחס למחיר.
וזאת לצד מראה עדכני ו”נכון” לאופנה של אז.
הוא פנה בעיקר למשפחות צעירות ובינוניות.
כאלה שגרות בפרברים או בערים עם צורך ברכב מרווח וגבוה יחסית.
רכב שיכול להתמודד עם מדרכות ושיבושים קלים.
אבל הוא לא רכב שטח אמיתי, חשוב להדגיש זאת.
רוב הגרסאות שנמכרו בישראל היו עם הנעה קדמית בלבד.
חלק קטן היו עם הנעה כפולה.
קהל היעד שלו היה מגוון, אבל המכנה המשותף היה חיפוש אחר תמורה טובה לכסף.
הוא לא התיימר להיות רכב פרימיום.
הוא היה רכב עממי מצוין.
הסקירה הזו תסקור את יונדאי ix35 בצורה מקיפה.
החל מהעיצוב החיצוני שעדיין נראה סביר היום.
דרך תא הנוסעים שקצת הזדקן.
נראה אילו טכנולוגיות הוא הביא איתו.
נצלול לביצועים ונדבר על צריכת הדלק המעניינת.
נבדוק את נושא הבטיחות.
ונגיע לשאלת מיליון הדולר בשוק המשומשות: כמה עולה יונדאי ix35 היום, ו האם כדאי לקנות אותו.
נבחן גם תקלות ובעיות נפוצות.
נציג יתרונות וחסרונות.
ונערוך השוואה קצרה למתחרים מאותה תקופה.
ובסוף, ניתן את פסק הדין שלנו.

II. עיצוב חיצוני: כשה”פיסול זורם” פגש קרוסאובר

כשיונדאי ix35 נחת בישראל בתחילת 2010, הוא נראה כאילו הגיע מהעתיד.
טוב, אולי לא מהעתיד הרחוק, אבל בהחלט הרבה יותר מודרני ממה שהכרנו עד אז בקטגוריה.
הוא אימץ את שפת העיצוב החדשה של יונדאי באותה תקופה.
השפה שנקראה “פיסול זורם” (Fluidic Sculpture).
השם אולי נשמע קצת יומרני.
אבל זה בהחלט תיאר את קווי המתאר שלו.
היה בו משהו דינמי ופחות קופסתי מהדורות הקודמים או מרכבים מקבילים.
הרושם הכללי היה מודרני, מעט ספורטיבי, ובהחלט בולט בנוף.
העיצוב הזה היה גורם משמעותי בהצלחה שלו.
הגריל הקדמי היה גדול ודומיננטי יחסית.
הוא השתלב טוב עם הפנסים הקדמיים.
הפנסים היו מלוכסנים ונמשכו לאחור.
זה העניק לו מראה קצת כועס או נחוש.
מהצד, ה-ix35 הציג צללית דינמית.
קו המותניים טיפס כלפי מעלה בחלק האחורי.
קו הגג השתפל קלות לאחור.
בתי הגלגלים היו מודגשים יפה.
זה נתן תחושה של תנועה גם כשהוא עמד במקום.
הוא לא היה גבוה מדי כמו ג’יפ אמיתי.
זה קרוסאובר עירוני, זוכרים?
אבל הוא בהחלט היה גבוה יותר ממכונית משפחתית רגילה.
זה בדיוק מה שקהל היעד רצה.
החלק האחורי היה מעוצב בצורה נקייה יחסית.
הפנסים האחוריים היו גדולים ונמתחו מהכנף ועד דלת תא המטען.
הפגוש האחורי היה שרירי למראה.
היה לו ספוילר קטן מעל החלון האחורי ברוב רמות הגימור.
זה הוסיף קצת טאץ’ ספורטיבי.
חישוקי הגלגלים שהוצעו בישראל היו בדרך כלל בגודל 16 או 17 אינץ’.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, היו חישוקי סגסוגת קלים עם עיצובים נאים יחסית לתקופה.
ברמות הבסיסיות יותר, לפעמים היו גלגלי פלדה עם כיסוי פלסטיק.
מבחינת מידות פיזיות, ה-ix35 היה טיפוסי לקטגוריה שלו באותן שנים.
אורך של כ-4.4 מטרים.
רוחב של כ-1.8 מטרים.
גובה של כ-1.65 מטרים.
הוא היה גדול יותר מהדור הראשון של הטוסון.
אבל הוא עדיין היה קומפקטי מספיק כדי להסתדר בקלות יחסית בסביבה עירונית.
הנוכחות שלו בכביש הייתה בולטת בזמנו.
היום, הוא עדיין נראה טוב יחסית לגילו.
העיצוב החזיק מעמד לא רע בכלל.
למרות שברור שהוא לא נראה מודרני כמו קרוסאוברים חדשים משנת 2025.
אבל הוא בהחלט לא נראה מיושן לגמרי.
זה יתרון בשוק המשומשות.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: נוחות ושימושיות משפחתית

בפנים, יונדאי ix35 הציע אווירה שונה מהעיצוב החיצוני הדינמי.
האווירה הייתה יותר שמרנית ופונקציונלית.
הקונספט העיצובי התמקד בפשטות וקלות תפעול.
זה לא היה תא נוסעים יוקרתי.
חשוב לזכור באיזו קטגוריה ובאיזו תקופה הוא שווק.
אבל הוא היה נעים ומסביר פנים.
איכות החומרים הייתה נקודת חולשה מסוימת.
בעיקר בהשוואה לרכבים מודרניים יותר או למתחרים יקרים יותר מאותה תקופה.
חלק גדול מהדשבורד והדיפונים בדלתות היו עשויים פלסטיק קשיח.
היו אזורים עם פלסטיק רך יותר למגע.
בדרך כלל בחלק העליון של הדשבורד.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, ייתכן שהיו שילובים של עור במושבים או דיפוני דלתות.
אבל באופן כללי, זה לא היה שיא הפאר.
איכות ההרכבה הייתה טובה יחסית.
בדרך כלל לא היו רעשים או קרקושים יוצאי דופן ברכבים חדשים.
אבל ברכב משומש בן 10-15 שנה, ייתכן שתיתקלו בבלאי מסוים.
בהנדסת האנוש, ה-ix35 היה די מוצלח.
הפקדים המרכזיים היו ממוקמים בצורה הגיונית ונוחה לתפעול.
בקרת האקלים (מכאנית או דיגיטלית בהתאם לרמת הגימור) הייתה פשוטה להבנה.
מערכת השמע המקורית (לפני ששדרגו אותה למערכות מולטימדיה מקומיות) הייתה בסיסית.
הלחצנים היו גדולים וברורים.
ראות החוצה הייתה טובה לרוב הכיוונים.
המושבים הקדמיים היו נוחים לנסיעות ארוכות יחסית.
הם לא היו ספורטיביים או עם תמיכה צידית יוצאת דופן.
אבל עבור נהיגה יומיומית, הם עשו את העבודה נאמנה.
בחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר, ייתכן שתמצאו כיוונון חשמלי למושב הנהג.
המושב האחורי היה מרווח יחסית לשניים מבוגרים.
גם שלושה ילדים יישבו שם בנוחות סבירה.
מרווח הרגליים היה נדיב.
מרווח הראש היה מצוין.
גם נוסעים גבוהים לא יתלוננו על מגע בתקרה.
מרווח הכתפיים היה סביר.
זה רכב משפחתי קומפקטי, לא לימוזינה.
נפח תא המטען היה אחד מיתרונותיו של ה-ix35.
הוא עמד על כ-465 ליטרים.
זה נפח מכובד לקטגוריה באותן שנים.
הוא היה גדול ויעיל.
סף ההטענה היה בגובה סביר.
הצורה של תא המטען הייתה רבועה יחסית.
זה הקל על ניצול הנפח.
היו נקודות עיגון לעזרה באבטחת מטען.
היו גם פתרונות אחסון נוספים קטנים בתא המטען.
קיפול המושבים האחוריים יצר משטח הטענה גדול בהרבה.
אמנם לא שטוח לחלוטין בחלק מהגרסאות.
אבל שימושי מאוד להעברת מטען גדול.
בסך הכל, תא הנוסעים של ה-ix35 התמקד בשימושיות ונוחות משפחתית.
הוא לא עפף לגבהים מבחינת יוקרה או טכנולוגיה עילית.
אבל הוא סיפק סביבת מחייה נעימה ופונקציונלית לנוסעים.
וזה בדיוק מה שרוב הקונים שלו חיפשו.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מבט אחורה בזמן (טכנולוגי)

כשמדברים על טכנולוגיה ביונדאי ix35 בשנת 2025, חשוב לזכור באיזו תקופה הוא יוצר.
זה רכב שיוצר בין 2009 ל-2015.
זה עידן אחר לגמרי מבחינה טכנולוגית בעולם הרכב.
מערכת המולטימדיה המקורית ברוב הדגמים הייתה בסיסית למדי.
לרוב, מדובר היה ביחידת ראש עם רדיו, נגן CD, כניסות AUX ו-USB.
חלק מהגרסאות הבסיסיות אפילו לא הגיעו עם מסך מגע.
היה מסך קטן בשחור-לבן או צבע בסיסי.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, או כתוספת מקומית (שנפוצה מאוד בשוק הישראלי), הותקנו מערכות מולטימדיה עם מסך מגע.
בדרך כלל בגודל של 7 או 8 אינץ’.
מערכות אלו סיפקו ניווט (וויז או מפות אחרות).
קישוריות בלוטות’ (לשיחות טלפון והזרמת מוזיקה).
לפעמים גם אפשרות לצפייה בסרטים (לא מומלץ בנהיגה, כמובן).
איכות התצוגה של המסכים המקוריים או המקומיים הייתה סבירה לתקופה.
לא רזולוציית HD מודרנית.
מהירות התגובה הייתה איטית בהשוואה למערכות מודרניות.
מבנה התפריטים היה פשוט וישיר.
בדרך כלל לא הייתה מערכת הפעלה מורכבת.
בחלק מהמערכות המקומיות הותקנו גרסאות אנדרואיד ישנות.
העוזר הקולי? תשכחו מזה.
קישוריות סמארטפונים כמו Apple CarPlay או Android Auto לא הייתה קיימת באותן שנים.
במערכות המקומיות המאוחרות יותר, ייתכן שהייתה אפשרות לקישוריות מסוג MirrorLink או שיקוף מסך בסיסי.
לוח המחוונים היה אנלוגי לחלוטין ברוב הגרסאות.
שעונים פיזיים למהירות וסל”ד.
מסך קטן ופשוט במרכז הציג נתוני מחשב דרך בסיסיים.
למשל, צריכת דלק ממוצעת, טווח נסיעה.
לא לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם עם אפשרויות התאמה אישית.
מערכת השמע הסטנדרטית הייתה סבירה למדי.
היא לא סיפקה חווית סאונד יוצאת דופן.
אבל לשימוש יומיומי, היא הייתה מספקת.
לא הוצעו מערכות שמע ממותגות כמו Bose או Harman Kardon.
מבחינת אבזור נוחות מרכזי, ה-ix35 הציע חבילות אבזור שונות בהתאם לרמת גימור.
רמות הגימור העיקריות ששווקו בישראל כללו בדרך כלל את Inspire ו-Premium.
אבזור שניתן למצוא בדגמים המאובזרים יותר כלל:
בקרת אקלים מפוצלת.
כניסה והנעה ללא מפתח.
גג שמש פנורמי (יתרון משמעותי לחלק מהקונים).
בקרת שיוט (בסיסית).
מושבים מחוממים (לפעמים גם מאווררים בחלק מהדגמים, אך נדיר).
הגה מחומם.
מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי.
חיישני חניה אחוריים.
מצלמת רוורס (לרוב כחלק ממערכת המולטימדיה המקומית).
טכנולוגיות ייחודיות לדגם או ליצרן?
לא באמת.
ה-ix35 התבסס על טכנולוגיה מוכחת ובטוחה.
זה היה חלק מהאסטרטגיה שלו להציע חבילה אמינה במחיר נגיש.
לסיכום, הטכנולוגיה והאבזור ביונדאי ix35 משקפים את שנת הייצור שלו.
הוא לא מציע את הגאדג’טים המתקדמים של רכבים מודרניים.
אבל הוא מציע את הפונקציונליות הבסיסית שהייתה מקובלת לפני עשור.
ואולי זה דווקא יתרון לחלק מחוות דעת גולשים שמחפשים פשטות ותפעול קל ללא מסכים מרובים או תפריטים מסובכים.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: סוס עבודה שימושי

בכל הנוגע לביצועים ויחידות הנעה, יונדאי ix35 התמקד בשימושיות ונוחות יומיומית, פחות בספורטיביות או ביצועי על.
יחידת ההנעה העיקרית ששווקה בישראל הייתה מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר.
זה מנוע אטמוספרי (לא טורבו).
הוא הפיק הספק של כ-163 כוחות סוס (122 קילוואט).
ומומנט מרבי של כ-20 קג”מ (197 ניוטון מטר).
נתונים שהיו סבירים לקטגוריה באותן שנים.
המנוע שודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים.
(בתחילת הדרך שווקו גם גרסאות עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית 4 הילוכים, אך הן נדירות יותר בשוק המשומשות).
הגיר האוטומטי היה חלק ונעים בפעולתו.
הוא לא היה המהיר או החד ביותר, אבל הוא עשה את העבודה בצורה טובה בנהיגה רגועה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עמד על כ-10.5 שניות.
זה לא נתון שגרם לכם להתרגש, אבל הוא היה מספק לעקיפות והשתלבות בתנועה.
הייתה גם יחידת הנעה דיזל בנפח 2.0 ליטר.
היא הציעה יותר מומנט.
הייתה זמינה גם עם הנעה כפולה.
אבל גרסאות הדיזל פחות נפוצות בשוק הישראלי בהשוואה לבנזין.
נעבור לנושא החשוב לכל קונה רכב, חדש או משומש: צריכת דלק.
נתוני היצרן הרשמיים (לפי תקן WLTP או דומה לו באותה תקופה) היו אופטימיים כמובן.
בפועל, צריכת דלק ריאלית של יונדאי ix35 2.0 בנזין אוטומט בנהיגה יומיומית ממוצעת עומדת על כ-8-10 קילומטר לליטר.
בנהיגה בינעירונית רגועה אפשר להגיע לכ-11-12 ק”מ לליטר.
בנהיגה עירונית צפופה, צריכת הדלק עשויה לרדת ל-7 ק”מ לליטר ואף פחות מכך.
הנתונים האלה סבירים לרכב מסוג זה מהתקופה ההיא.
אבל בהשוואה לקרוסאוברים היברידיים או מודרניים יותר עם מנועי טורבו קטנים ותיבות הילוכים מתקדמות יותר, ה-ix35 פחות חסכוני.
צריכת אנרגיה היא מונח שרלוונטי יותר לרכבים חשמליים או היברידיים נטענים.
חיפוש “צריכת דלק” עדיין נפוץ מאוד גם לרכב חשמלי, למרות שהמונח המדויק יותר הוא צריכת אנרגיה בקוט”ש לקילומטר.
אבל ביונדאי ix35, אנחנו מדברים על בנזין או דיזל.
אז המיקוד הוא בצריכת הדלק המסורתית.
תחושת הכוח והביצועים בנהיגה היומיומית הייתה מספקת.
הרכב טיפס עליות בצורה סבירה.
תאוצות ביניים (למשל בעקיפה) דרשו קצת סבלנות ותכנון מראש.
הגיר האוטומטי עשה קיקדאון והוריד הילוכים בעת הצורך.
אבל הוא לא היה זריז במיוחד.
בסך הכל, יחידת ההנעה של ה-ix35 היא סוס עבודה אמין ויעיל לצרכים משפחתיים רגילים.
היא לא נועדה להביא לכם תחושות ספורטיביות.
אלא להעביר אתכם מנקודה א’ לנקודה ב’ בצורה בטוחה ונוחה.
צריכת הדלק היא נקודה שכדאי לקחת בחשבון כשבוחנים האם כדאי לקנות ix35 היום.
היא פחות טובה מרכבים מודרניים, וזה מתבטא בעלויות תדלוק גבוהות יותר לאורך זמן.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי כאן

סעיף זה מתמקד בדרך כלל בחוויית הטעינה ברכבים חשמליים או היברידיים נטענים (פלאג-אין).
יונדאי ix35 אינו רכב כזה.
הוא מצויד במנועי בנזין או דיזל מסורתיים.
לכן, נושא טעינת AC, קצב טעינת DC, זמני טעינה, סוגי מחברים או ניהול טעינה באפליקציה אינם רלוונטיים עבורו.
האנרגיה שלו מגיעה מנוזל (בנזין או סולר) ולא מחשמל.
חווית “התדלוק” שלו היא ביקור בתחנת דלק למילוי מיכל הדלק.
אז אפשר לדלג על סעיף הטעינה בהקשר של יונדאי ix35.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: רגוע ונוח לנסיעה

חווית הנהיגה ביונדאי ix35 מכוונת לנוחות ושלווה, לא לריגושים.
הוא לא רכב שנועד לנהיגה ספורטיבית.
אבל הוא עושה עבודה טובה במילוי ייעודו כרכב משפחתי שימושי.
נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזקה שלו.
המתלים מכוילים לצד הרך.
הם סופגים היטב את רוב שיבושי הכביש.
בנסיעה עירונית, הוא מתמודד בהצלחה עם מהמורות ופסים לרוחב.
בנסיעה בינעירונית, הוא שומר על יציבות ורוגע.
אפילו על דרכים משובשות יחסית, הוא מספק נוחות נסיעה טובה.
חשוב לזכור שברכב משומש, מצב המתלים והצמיגים עשוי להשפיע על נוחות הנסיעה.
רמת בידוד הרעשים סבירה לתקופה.
רעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים תחת מאמץ.
רעשי רוח נשמעים במהירויות גבוהות יותר.
רעשי כביש תלויים בסוג האספלט וסוג הצמיגים.
ברכב מודרני יותר תמצאו לרוב בידוד רעשים טוב יותר.
אבל עבור רכב מהתקופה והקטגוריה שלו, הוא בהחלט לא היה גרוע.
התנהגות הכביש של ה-ix35 בטוחה וצפויה.
הוא לא ספורטיבי.
זוויות הגלגול בפניות קצת מורגשות.
אבל הוא שומר על אחיזת כביש טובה בנהיגה רגילה.
ההיגוי היה חשמלי.
הוא קל מאוד בתמרונים עירוניים.
זה יתרון גדול בעיר ובחניה.
עם זאת, הוא חסר דיוק ומשוב במהירויות גבוהות יותר.
אתה פחות “מרגיש את הכביש” דרך ההגה.
תחושת הבלמים טובה.
הם יעילים ובטוחים.
ברכב אוטומטי רגיל אין רגנרציה כמו ברכב חשמלי.
הבלימה היא באמצעות הבלמים המכאניים בלבד.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות סבירה.
הוא שומר על קו ישר יחסית בקלות בכביש מהיר.
קלות התמרון בעיר היא בהחלט נקודת זכות ל-ix35.
ההיגוי קל.
הרדיוס סיבוב טוב.
הישיבה הגבוהה מספקת ראות טובה.
חיישני חניה (או מצלמת רוורס במערכות המקומיות) עוזרים מאוד בחניה.
המסקנה היא שחווית הנהיגה ב-ix35 רגועה ונוחה.
הוא מתאים מאוד לנהיגה משפחתית יומיומית.
הוא לא יאתגר אתכם על כבישים מפותלים.
אבל הוא יביא אתכם ליעדכם בנוחות ובבטחה.
והיעדר גיר (מנוע חשמלי) והעברת הילוכים, כפי שקיימת ברכבים חשמליים, בהחלט משפיע על החוויה בדגמים האלה.
ה-ix35, עם מנוע בנזין וגיר אוטומטי עם הילוכים, מספק חוויה מוכרת ו”מסורתית”.
זו חוויה של עליות וירידות בסל”ד.
החלפות הילוכים מורגשות (בצורה חלקה יחסית, כאמור).
ולא את הדחיפה הליניארית והשקטה של רכב חשמלי.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: מבחני בטיחות של פעם

נושא הבטיחות חשוב בכל רכב, וגם ביונדאי ix35, למרות גילו.
ה-ix35 קיבל ציון מרבי של 5 כוכבים ב מבדקי בטיחות של ארגון Euro NCAP.
זה הישג מצוין לרכב מהתקופה שלו.
הוא הצטיין במבחני ריסוק.
הגוף שלו היה קשיח.
הוא סיפק הגנה טובה לנוסעים במקרה של התנגשות חזיתית או צידית.
מבחני בטיחות של Euro NCAP בוחנים הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות עזר לבטיחות (אז לא היו רבות).
ה-ix35 קיבל ציונים גבוהים בקטגוריות ההגנה על הנוסעים.
מבחינה מבנית, הוא היה בנוי היטב.
שלדת הרכב תוכננה לספוג אנרגיה בעת תאונה.
היו לו אזורי קריסה שנועדו להגן על תא הנוסעים.
אבל חשוב להדגיש: תקני הבטיחות ומבחני הריסוק השתנו והוחמרו משמעותית מאז שנת 2009-2015.
רכב שמקבל 5 כוכבים ב-2010, לא בהכרח יקבל ציון דומה במבחנים של 2025.
מערכות ה-ADAS (מערכות עזר אקטיביות לנהג) היו נדירות מאוד באותה תקופה.
ביונדאי ix35, אל תצפו למערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית.
בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי.
תיקון סטייה מנתיב אקטיבי.
או ניטור שטחים מת מתקדם.
ברמות הגימור הגבוהות ביותר ששווקו בישראל, ייתכן שתמצאו מערכות עזר בסיסיות.
למשל, בקרת יציבות (ESP), בקרת משיכה (TCS), ו-ABS עם חלוקת כוח בלימה אלקטרונית (EBD).
אלו מערכות בטיחות אקטיביות חשובות.
אבל הן סטנדרטיות בכל רכב מודרני.
כריות אוויר היו סטנדרטיות: כריות אוויר קדמיות לנהג ונוסע.
כריות אוויר צידיות.
וכריות אוויר וילון להגנה על הראש.
סה”כ 6 כריות אוויר בדרך כלל.
חלק מהגרסאות המאוחרות יותר אולי הגיעו עם עוד כריות אוויר, אבל זה לא היה נפוץ.
הערכת תפקוד המערכות הללו (שרובן פסיביות או בסיסיות) היא פשוטה.
כשהן נדרשות, הן שם כדי לעזור.
בקרת היציבות והמשיכה יעילות במניעת איבוד שליטה.
ה-ABS מונע נעילת גלגלים בבלימת חירום.
הן לא חלקות או אגרסיביות.
הן פשוט פועלות ברקע.
אין להן ממש ממשק משתמש מורכב או אפשרויות כיוון.
לסיכום נושא הבטיחות: יונדאי ix35 היה רכב בטוח לזמנו.
הוא עמד בתקנים וקיבל ציונים גבוהים ב מבדקי בטיחות התקופתיים.
אבל בהשוואה לרכבים מודרניים המצוידים בחבילות ADAS נרחבות, הוא מפגר משמעותית.
קונה רכב משומש צריך לקחת זאת בחשבון.
הוא מציע בטיחות פסיבית טובה (הגנה במקרה של תאונה).
אבל פחות עזרים אקטיביים למניעת תאונה.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): שוק המשומשות

כשאנחנו עוסקים ברכב כמו יונדאי ix35 בשנת 2025, נושא המחיר הופך להיות קריטי.
הוא כבר לא נמכר כרכב חדש.
לכן, השאלה “כמה עולה יונדאי ix35” מתייחסת למחיר שלו בשוק המשומשות.
טווח המחיר של יונדאי ix35 משומש בישראל תלוי מאוד בשנתון, רמת גימור, קילומטראז’, מצב מכני ואסתטי, והיסטוריית טיפולים/תאונות.
בגדול, נכון לאפריל 2025, טווח המחירים יכול לנוע החל מכ-30,000-40,000 ש”ח לדגמים המוקדמים יותר (2010-2012) עם קילומטראז’ גבוה או מצב פחות טוב.
ועד לכ-60,000-70,000 ש”ח לדגמים המאוחרים יותר (2014-2015) עם קילומטראז’ נמוך יחסית ורמת גימור גבוהה יותר.
מחירון הרכב הרשמי (כמו לוי יצחק) מספק אינדיקציה למחיר.
אבל בפועל, המחיר בשוק נקבע גם לפי היצע וביקוש ספציפיים לדגם ולמצב הרכב.
יונדאי ix35 הוא רכב מבוקש בשוק המשומשות.
הוא נחשב לאמין.
הוא מרווח.
זה שומר על ערכו טוב יחסית למכוניות פרטיות מאותו שנתון.
רמות הגימור העיקריות שניתן למצוא בשוק המשומשות הן Inspire ו-Premium.
רמת הגימור Inspire היא בדרך כלל הבסיסית יותר.
היא כוללת אבזור סטנדרטי.
כמו בקרת אקלים רגילה, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מערכת שמע בסיסית.
רמת הגימור Premium מאובזרת יותר.
היא כוללת לעיתים קרובות בקרת אקלים מפוצלת.
גג שמש פנורמי.
חישוקי סגסוגת גדולים יותר.
בקרת שיוט.
ואבזור נוחות נוסף.
ההבדלים במחיר בין רמות הגימור בשוק המשומשות יכולים להגיע לכמה אלפי שקלים.
נושא האחריות: ברכב בן 10 שנים ויותר, האחריות המקורית של היצרן (שהייתה לרוב ל-3 שנים או 100,000 ק”מ) כבר אינה בתוקף.
לכן, כשאתם קונים יונדאי ix35 משומש, אתם קונים אותו AS IS (כפי שהוא).
חשיבות האחריות המקורית בהקשר של תקלות ובעיות פוטנציאליות היא אפסית כאן.
לכן, מצב מכני תקין והיסטוריית טיפולים מסודרת חשובים פי כמה.
עלויות התחזוקה של יונדאי ix35 סבירות.
חלפים נפוצים זמינים יחסית.
יש הרבה מוסכים שיודעים לטפל בו.
טיפולים תקופתיים אינם יקרים במיוחד בהשוואה למתחרים.
עם זאת, ככל שהרכב ישן יותר וצבר קילומטראז’ גבוה יותר, הסבירות ל תקלות ו בעיות עולה.
בעיות נפוצות שיכולות להופיע בדגמים עם קילומטראז’ גבוה כוללות בלאי ב מתלים, במערכת ההיגוי, או ברכיבים מסוימים ב גיר האוטומטי.
חלק מחוות דעת גולשים מצביעות לפעמים על בעיות קטנות יותר במערכות חשמל או באבזור הפנימי (למשל, מנגנוני חלונות חשמל).
אבל באופן כללי, ה-ix35 נחשב לרכב אמין יחסית לתקופתו.
שווי השימוש (או ירידת הערך) משמעותית פחות רלוונטי ברכב בן 10+ שנים.
עיקר ירידת הערך כבר התרחשה.
מכאן ואילך, ירידת הערך תהיה מתונה יותר.
היא תושפע בעיקר מהמצב הכללי של הרכב ומהקילומטראז’ שייצבר.
לסיכום החלק הכלכלי: ה-ix35 מציע כניסה זולה יחסית לקטגוריית הקרוסאוברים בשוק המשומשות.
אבל חשוב לבצע בדיקה מקיפה לפני הקנייה כדי להימנע מ תקלות ו בעיות עתידיות שיכולות להעלות את עלויות התחזוקה.

X. יתרונות: למה בכל זאת כדאי לשקול?

אחרי שסקרנו את יונדאי ix35 לעומק, הגיע הזמן לסכם את נקודות החוזקה שלו.
למה הוא עדיין אופציה פופולרית בשוק המשומשות?

  • מחיר נגיש:
    כפי שראינו בחלק על המחיר, ה-ix35 הוא אחד הקרוסאוברים המרווחים והאמינים יחסית שניתן לרכוש בתקציב נמוך יחסית בשנת 2025.
    הוא מציע הרבה “רכב” ביחס לכמה עולה.
    זו כניסה זולה לקטגוריה מבוקשת.
  • אמינות מוכחת:
    יונדאי ix35 צבר מוניטין של רכב אמין לאורך השנים.
    יחידות ההנעה (בעיקר מנוע ה-2.0 ליטר בנזין ו גיר ה 6 הילוכים אוטומטי) נחשבות עמידות.
    עם טיפולים בזמן, הן נוטות לספק שנים רבות של שירות ללא תקלות משמעותיות.
    זה חשוב במיוחד ברכב משומש ללא אחריות יצרן.
  • מרווח פנימי ותא מטען גדול:
    ה-ix35 מציע מרווח טוב לנוסעים, הן מלפנים והן מאחור.
    תא המטען שלו בנפח 465 ליטרים גדול ושימושי למשפחות.
    הוא מתאים להסעת נוסעים ומטען בנוחות יחסית.
  • נוחות נסיעה טובה:
    כיול המתלים הרך מעניק נוחות נסיעה טובה מאוד על סוגי דרך שונים.
    הוא מתמודד היטב עם כבישים משובשים בעיר ומחוצה לה.
    זה הופך אותו לרכב נעים לנסיעות ארוכות וקצרות כאחד.
  • קלות תמרון וראות:
    הישיבה הגבוהה וההיגוי הקל הופכים את ה-ix35 לקל ונוח לתמרון בחניה וברחובות עירוניים צפופים.
    הראות החוצה טובה יחסית.
  • עיצוב שהזדקן בכבוד:
    למרות שהעיצוב לא חדשני, הוא עדיין נראה סביר ופחות מיושן מרכבים אחרים בני גילו.
    הוא לא מושך תשומת לב מיוחדת, אבל גם לא נראה זקן ומרופט.
  • זמינות בשוק המשומשות:
    נמכרו עשרות אלפי יחידות בישראל.
    זה אומר שיש היצע גדול יחסית של רכבי ix35 למכירה.
    זה מקל על מציאת רכב במצב טוב וברמת הגימור הרצויה.
    גם זמינות חלפים קלה יחסית.

אלה היתרונות המרכזיים שהפכו את יונדאי ix35 לאחד הדגמים המבוקשים בשוק המשומשות.

XI. חסרונות: מה חשוב לדעת לפני הקנייה?

לצד היתרונות, ליונדאי ix35 יש גם חסרונות ונקודות שחשוב לשים לב אליהן, במיוחד כששוקלים לקנות רכב משומש בן למעלה מעשור.

  • צריכת דלק גבוהה יחסית:
    כפי שציינו, צריכת דלק ריאלית עומדת על כ-8-10 ק”מ לליטר בממוצע.
    זה פחות חסכוני מקרוסאוברים מודרניים.
    בעידן של מחירי דלק גבוהים, זה יכול להצטבר לעלות משמעותית לאורך זמן.
    קונה שנוסע קילומטראז’ גבוה צריך לקחת זאת בחשבון.
  • טכנולוגיה מיושנת:
    מערכות המולטימדיה, הבטיחות והאבזור הכללי מיושנים בסטנדרטים של 2025.
    אין מערכות ADAS מתקדמות.
    אין קישוריות סמארטפון מודרנית (Apple CarPlay/Android Auto).
    מי שמורגל לרכבים חדשים ירגיש בחסר משמעותי.
  • איכות חומרים פנימית בינונית:
    שימוש בפלסטיק קשיח בחלקים רבים של תא הנוסעים פוגע בתחושת האיכות.
    אחרי שנים על הכביש, עשויים להופיע סימני בלאי ושחיקה.
    זה פחות נעים למגע ולעין בהשוואה לרכבים מודרניים או יקרים יותר מאותה תקופה.
  • ביצועים לא מרשימים:
    מנוע ה-2.0 ליטר ו גיר 6 ה הילוכים מספקים ביצועים סבירים לנהיגה רגועה.
    אבל הם לא מספקים תאוצות חזקות או תחושה ספורטיבית.
    למי שמחפש רכב עם “פוש”, זה לא ה-ix35.
  • בטיחות אקטיבית מוגבלת:
    למרות ציון 5 כוכבים ב מבדקי בטיחות Euro NCAP בזמנו, היעדר מערכות ADAS מתקדמות פירושו שאין לרכב עזרים אקטיביים למניעת תאונות, שהפכו לסטנדרט ברכבים מודרניים.
    זה פשרה משמעותית בנושא בטיחות.
  • פוטנציאל ל בעיות בלאי ותקלות הקשורות לגיל:
    כרכב משומש, חשוב לקחת בחשבון שגם ברכב אמין יחסית, רכיבים מסוימים נוטים להתבלות עם הגיל והקילומטראז’.
    למשל, גומיות, צינורות, רכיבים ב מתלים, או רכיבים קטנים ב גיר.
    בדיקה מקיפה לפני קנייה חשובה במיוחד כדי לזהות תקלות פוטנציאליות.

החסרונות הללו חשובים לשקול אל מול היתרונות כשמחליטים האם כדאי לקנות יונדאי ix35.
הם משקפים את העובדה שמדובר ברכב בן למעלה מעשור.

XII. בהשוואה למתחרים: איפה הוא עומד היום?

כשבוחנים את יונדאי ix35 בשוק המשומשות של 2025, חשוב להשוות אותו לדגמים אחרים מאותה קטגוריה ואותן שנות ייצור. המתחרה העיקרי והברור מאליו הוא קיה ספורטאז’ (Kia Sportage) מהדור השלישי (2010-2015). הספורטאז’ של אותה תקופה חלק פלטפורמה ומנועים רבים עם ה-ix35. הם דומים מאוד מבחינה מכנית, ולכן גם מבחינת אמינות פוטנציאלית ועלויות תחזוקה. ההבדלים העיקריים הם עיצוביים (הספורטאז’ נחשב אולי קצת יותר ספורטיבי למראה) ובאבזור שהוצע בכל רמת גימור ספציפית. גם צריכת דלק דומה למדי בין השניים. ההשוואה בין הספורטאז’ ל-ix35 היא בעיקר עניין של העדפה אישית ושל איזה רכב ספציפי נמצא במצב טוב יותר באותו רגע ובמחיר משתלם.
מתחרה נוספת משמעותית היא טויוטה ראב 4 (Toyota RAV4) מהדור השלישי (2006-2012) או הרביעי (2013-2018). הראב 4 נחשב באופן מסורתי לאמין במיוחד, אולי אפילו יותר מהקוריאנים של אותה תקופה. מצד שני, הראב 4 מאותן שנים היה לרוב יקר יותר לרכישה כחדש, וזה משפיע גם על המחיר שלו בשוק המשומשות. הוא גם היה לעיתים פחות מאובזר מה-ix35 במחיר דומה. מבחינת חווית נהיגה, הראב 4 נוטה להיות קצת יותר שמרני.
סובארו פורסטר (Subaru Forester) מאותה תקופה מציע הנעה כפולה קבועה כסטנדרט. זה נותן לו יתרון מסוים בשטח קל או בתנאי אחיזה נמוכים. הפורסטר נחשב גם הוא לאמין, אבל לעיתים קרובות עלויות התחזוקה שלו (בגלל מנוע הבוקסר והנעה הכפולה) יכולות להיות גבוהות יותר. כמו כן, הוא פחות נפוץ בגרסאות 2X4 בשוק המשומשות הישראלי.
בהשוואה למתחרים אלו, יונדאי ix35 מציב את עצמו כאופציה מאוזנת מאוד בשוק המשומשות. הוא מציע חבילה טובה של מרווח, נוחות, אמינות סבירה, ומעל הכל – מחיר אטרקטיבי מאוד ביחס לערך שהוא מציע. הוא אולי לא האמין ביותר בקטגוריה (הטוענים לכתר זה הם לרוב היפנים), הוא לא המאובזר ביותר, והוא לא הביצועיסט מכולם. אבל השילוב של כל הגורמים האלה, יחד עם היצע גדול בשוק המשומשות ועלויות תחזוקה סבירות, הופכים אותו לאופציה כדאית עבור לא מעט אנשים. הוא מספק את “הכי הרבה קרוסאובר” עבור הכסף בקטגוריית המחיר שלו.

XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות יונדאי ix35 בשנת 2025?

אז הגענו לסוף הסקירה המקיפה שלנו על יונדאי ix35.
עברנו על העיצוב, תא הנוסעים, טכנולוגיה (של פעם), ביצועים, בטיחות, והיבטים כלכליים חשובים כמו כמה עולה ועלויות תחזוקה.
ההתרשמות הכוללת מיונדאי ix35 היא שמדובר ברכב שהיה מצוין לזמנו.
הוא ענה על צורך אמיתי בשוק הישראלי המתפתח.
הוא סיפק אלטרנטיבה נגישה למשפחות שחיפשו רכב גבוה ומרווח יותר.
היום, הוא עדיין אופציה רלוונטית, אבל עם סייגים משמעותיים.
בהשוואה למתחרה העיקרי שלו, קיה ספורטאז’ מאותן שנים, הם כל כך דומים שבאמת אין מנצח ברור.
הבחירה תלויה בעיקר במצב הרכב הספציפי שתמצאו ובמחיר שלו.
השוואה לטויוטה ראב 4 מאותה תקופה מראה שהראב 4 לרוב אמין יותר, אבל גם יקר יותר בשוק המשומשות.
ה-ix35 מציע תמורה טובה יותר לכסף במחיר הקנייה.
השאלה הגדולה היא: האם כדאי לקנות יונדאי ix35 בשנת 2025?
התשובה היא: זה תלוי למי.
יונדאי ix35 מתאים במיוחד ל:

  • מי שמחפש רכב משפחתי מרווח ונוח בתקציב מוגבל.
    הוא מציע הרבה מקום במחיר נגיש יחסית.
  • מי שמעדיף אמינות מוכחת על פני גאדג’טים טכנולוגיים.
    המוניטין שלו כאמין עושה אותו אופציה טובה למי שרוצה ראש שקט יחסית (לרכב בן למעלה מעשור).
  • נהגים שמבצעים נסיעות קצרות יחסית, בעיקר בתוך העיר וקצת מחוצה לה.
    במצב כזה, צריכת הדלק הפחות טובה פחות קריטית.
  • מי שלא זקוק או לא רוצה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
    הוא מספק בטיחות פסיבית טובה לזמנו, וזה מספיק לחלק מהקונים.

יונדאי ix35 פחות מתאים ל:

  • מי שמבצע נסיעות ארוכות מאוד וחשופה לעלויות דלק גבוהות.
    צריכת הדלק שלו עלולה להיות יקרה.
  • מי שמחפש את הטכנולוגיה העדכנית ביותר.
    אין בו מסכים גדולים, מערכות ADAS, או קישוריות סמארטפון מודרנית.
  • מי שרגיש לאיכות חומרים פחות גבוהה ולתחושת פלסטיק בתא הנוסעים.
  • מי שמחפש רכב עם ביצועים ספורטיביים או חווית נהיגה דינמית במיוחד.

בסופו של דבר, יונדאי ix35 הוא קרוסאובר משומש מוצק ויעיל.
הוא לא מושלם.
יש לו חסרונות ברורים, בעיקר אלו הנובעים מגילו והתקדמות הטכנולוגיה.
אבל אם אתם מחפשים רכב פנאי אמין יחסית, מרווח, נוח ובתקציב מוגבל, הוא בהחלט שווה בדיקה מעמיקה.
זכרו לבצע בדיקה יסודית לפני הקנייה כדי לוודא שאתם מקבלים רכב שמור ותקין.
אם תמצאו כזה, יונדאי ix35 יכול לשמש אתכם נאמנה עוד שנים רבות.
הוא אמנם כבר לא בראש טבלאות המכירות של רכבים חדשים.
אבל בחוות דעת גולשים רבים בשוק המשומשות, הוא עדיין אופציה ששווה שקילה רצינית.
פסק הדין שלנו? למי שהצרכים והתקציב מתאימים, הוא יכול להיות עסקה טובה.

דילוג לתוכן