ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK.
היום אנחנו צוללים לעומק אל אחת המכוניות המשפחתיות הפופולריות והרלוונטיות ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות.
מדובר ביונדאי אלנטרה היברידית, או בשמה המלא Hyundai Elantra Hybrid, ולפעמים גם מכונה פשוט ‘אלנטרה’.
האלנטרה נוכחת בכבישי ישראל כבר הרבה זמן, ובדור האחרון, עם האופציה ההיברידית, היא הפכה לשחקנית משמעותית בקטגוריית המשפחתיות הסדאן.
היא מתמודדת ראש בראש מול מתחרות קשוחות כמו טויוטה קורולה היברידית וסקודה אוקטביה (גם בגרסאות לא היברידיות, אבל מיקום זהה).
המיצוב שלה הוא כמשפחתית מודרנית, חסכונית, מאובזרת, עם דגש חזק על טכנולוגיה ובטיחות.
קהל היעד העיקרי שלה הוא משפחות צעירות ומבוגרות כאחד, נהגי ליסינג, וכל מי שמחפש רכב משפחתי אמין, חסכוני ונוח לנסיעה יומיומית ארוכה או קצרה.
הסקירה המקיפה הזו תצלול לכל האספקטים של האלנטרה ההיברידית.
נסקור את העיצוב החיצוני והפנימי, נבחן את איכות החומרים והמרווח בתא הנוסעים.
נעבור על מערכות הטכנולוגיה והאבזור, ננתח את יחידת ההנעה ההיברידית, הביצועים וצריכת הדלק בפועל.
נבחן את חווית הנהיגה, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
נדבר על נושא הבטיחות החשוב, כולל מבדקי בטיחות ומערכות עזר לנהג.
וכמובן, נפרט על המחיר, רמות הגימור המשווקות בישראל, ואחריות היצרן.
נסיים עם סיכום מסקנות ופסק דין ברור – האם כדאי לקנות את האלנטרה ההיברידית, ולמי היא הכי מתאימה.
ניתן גם התייחסות קצרה לחוות דעת גולשים שכבר מחזיקים בה.
עיצוב חיצוני – מודרני וחד
פילוסופיה עיצובית ורושם ראשוני
היונדאי אלנטרה היברידית בדורה הנוכחי (שייך לדור השביעי של האלנטרה, שהוצג ב-2020 ועבר מתיחת פנים ב-2023) מציגה שפה עיצובית הרבה יותר נועזת ודינמית מהדורות הקודמים.
היא נוטשת את הקווים העגולים והפחות מחייבים של הדור השישי.
הפילוסופיה העיצובית מכונה על ידי יונדאי “Parametric Dynamics” – דינמיות פרמטרית.
זה אומר הרבה זוויות חדות, משטחים שבורים וקווים דרמטיים.
הרושם הכללי הוא של מכונית שנראית גדולה ומודרנית יותר ממידותיה בפועל ומהקבוצה אליה היא שייכת.
היא בולטת בנוף ובהחלט מושכת תשומת לב.
לא כולם יתחברו לעיצוב הזה, הוא פחות שמרני ממכוניות כמו הקורולה, למשל.
אבל מי שמחפש מראה עתידני ופורץ דרך בקטגוריית המשפחתיות, האלנטרה בהחלט מספקת את הסחורה.
אלמנטים עיצוביים בולטים
החלק הקדמי נשלט על ידי גריל גדול ורחב מאוד, שמשתלב בצורה כמעט חלקה עם יחידות התאורה הראשיות.
הפנסים הקדמיים צרים ואגרסיביים, ומעניקים לחזית מראה כוחני.
מתיחת הפנים של 2023 עידנה מעט את הגריל והפנסים, אך שמרה על הקונספט הבסיסי.
קווי המתאר מהצד הם כנראה החלק הכי דרמטי בעיצוב.
הצללית דמוית קופה, עם קו גג משתפל בחדות אחורה.
בולטים מאוד קווי המתאר החדים על הדלתות, שיוצרים משחקי אור וצל מעניינים ומדגישים את ה”דינמיות הפרמטרית”.
קו המותניים עולה בהדרגה אחורה, והחלונות האחוריים קטנים יחסית בשל צורת הקופה.
בתי הגלגלים מעוצבים באופן נקי יחסית.
החלק האחורי גם הוא בעל נוכחות חזקה.
הפנסים האחוריים מחוברים על ידי פס תאורת LED לרוחב כל דלת תא המטען, מה שמעניק מראה יוקרתי ומודרני, במיוחד בלילה.
צורת הפנסים עצמם מזכירה מעט בומרנג.
פגוש אחורי מובנה עם דיפיוזר קטן וספוילר אינטגרלי מוגבה על דלת תא המטען משלימים את המראה הספורטיבי.
אין אגזוזים נראים לעין בגרסה ההיברידית, מה שתורם למראה הנקי.
חישוקי גלגלים ומידות פיזיות
האלנטרה ההיברידית משווקת בישראל בדרך כלל עם חישוקי סגסוגת קלה בגדלים שונים, לרוב 16 או 17 אינץ’, תלוי ברמת הגימור.
העיצובים לרוב תואמים את השפה העיצובית החדה של הרכב.
מבחינת מידות פיזיות, האלנטרה ארוכה יחסית לקטגוריה (כ-4.67 מטר), מה שתורם למראה המתוח והשרירי שלה.
רוחבה כ-1.83 מטר וגובהה כ-1.43 מטר.
בסיס הגלגלים עומד על כ-2.72 מטר, נתון נדיב לקטגוריה שתורם למרווח הפנים.
המידות האלה, בשילוב עם העיצוב הדרמטי, מעניקות לה נוכחות כביש בולטת למדי.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח – טכנולוגי ונוח
אווירה וקונספט עיצובי
כשנכנסים לתא הנוסעים של האלנטרה ההיברידית, הרושם הוא של סביבה טכנולוגית, מודרנית ופונה לנהג.
קונסולת הנהג והמסכים הגדולים שולטים בנוף.
הקונספט העיצובי הפנימי ממשיך את הקווים החדים של החוץ, אך בצורה פחות קיצונית.
בולט במיוחד אלמנט העיצוב שיוצר חוצץ (כמעט פיזי) בין צד הנהג לצד הנוסע, כאילו עוטף את הנהג וממקד את כל הפקדים אליו.
האווירה היא פונקציונלית אך לא אפורה, עם דגש על ארגונומיה וקלות תפעול של המערכות העיקריות, גם אם יש פקדים פיזיים וגם מסך מגע.
איכות חומרים והרכבה
איכות החומרים באלנטרה ההיברידית טובה בסך הכל לקטגוריית המשפחתיות.
יש שימוש בפלסטיק רך יחסית בחלק העליון של הדשבורד ובדיפוני הדלתות הקדמיות.
בחלקים התחתונים ובדלתות האחוריות נמצא פלסטיק קשיח יותר, כמקובל בסגמנט הזה.
בגרסאות המאובזרות יותר ניתן למצוא שילובים של חומרים נעימים למגע ואלמנטים דמויי מתכת או קרבון.
איכות ההרכבה בדרך כלל טובה, והמכונית מרגישה מוצקה ומאוד מוקפדת מבחינה זו, ללא קרקושים או רעשים לא רצויים גם בנסיעה על כבישים משובשים.
התחושה הכללית היא של רכב שעשוי היטב.
הנדסת אנוש ותפעול
הנדסת האנוש טובה בסך הכל.
מיקום הפקדים הפיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע נגיש ונוח לשימוש תוך כדי נהיגה.
המסך המרכזי ממוקם גבוה על הדשבורד, בשדה הראייה, ומקל על השימוש בו.
פקדי ההילוכים (כפתורים או ידית קטנה, תלוי ברמת הגימור והשנה) נוחים לשימוש.
הראות החוצה טובה קדימה ולצדדים.
הראות אחורה מעט מוגבלת בשל קו הגג המשתפל ודלת תא המטען המוגבהת, אך מצלמת רוורס (לרוב סטנדרטית) מסייעת מאוד בעניין זה.
מבנה התפריטים במערכת המולטימדיה אינטואיטיבי יחסית.
נוחות מושבים ומרווח פנים
המושבים הקדמיים באלנטרה ההיברידית נוחים ומציעים תמיכה טובה לגב, גם בנסיעות ארוכות.
בגרסאות המאובזרות יש כיוונון חשמלי וחימום/אוורור, שמשפרים עוד יותר את הנוחות.
מאחור, המרווח לרגליים נדיב מאוד, הודות לבסיס הגלגלים הארוך.
המרווח לראש סביר, אך נוסעים גבוהים מאוד (מעל 1.85 מטר) עלולים לגעת בתקרה בשל קו הגג המשתפל.
המרווח לכתפיים מספיק לשני נוסעים מבוגרים, אך נוסע שלישי במרכז ירגיש צפוף יחסית, כפי שקורה ברוב מכוניות הסדאן בקטגוריה.
המושב האחורי עצמו נוח למדי.
נפח תא מטען ושימושיות
נפח תא המטען באלנטרה היברידית עומד על כ-474 ליטר (נתון רשמי).
זהו נפח מכובד לקטגוריה, המספיק למשפחה ממוצעת.
צורת תא המטען די שימושית, עם פתח הטענה רחב יחסית (אם כי מעט גבוה).
סוללת המערכת ההיברידית ממוקמת לרוב מתחת למושב האחורי ולא גוזלת נפח משמעותי מתא המטען, בניגוד לחלק מהמתחרות בדורות קודמים.
ישנן נקודות עיגון למטען ואפשרויות קיפול של המושבים האחוריים (לרוב חלוקה של 60/40) להגדלת נפח ההטענה, למרות שפתח הקיפול לא תמיד רחב במיוחד.
חסרים אולי תאי אחסון קטנים נוספים בתא המטען עצמו, אך בסך הכל מדובר בתא מטען שימושי למדי.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה – פינוק מודרני
מערכת המולטימדיה המרכזית
מערכת המולטימדיה היא אחד ממוקדי הכוח הטכנולוגיים באלנטרה ההיברידית.
ברמות הגימור הגבוהות יותר בישראל, היא כוללת מסך מגע גדול, לרוב בגודל 10.25 אינץ’ (ברמות כניסה ייתכן מסך קטן יותר, 8 אינץ’).
איכות התצוגה מצוינת, בהירה וחדה.
מהירות התגובה של המסך טובה מאוד, והמערכת רהוטה וללא השהיות משמעותיות.
מבנה התפריטים אינטואיטיבי וקל להתמצאות, גם ללא קריאת מדריך למשתמש.
המערכת מבוססת על מערכת הפעלה של יונדאי/קיה, והיא ידידותית מאוד למשתמש.
יש תמיכה מלאה בקישוריות סמארטפונים – Apple CarPlay ו-Android Auto.
ברמות הגימור הגבוהות החיבור אלחוטי, מה שמשפר מאוד את הנוחות וחוסך כבלים מיותרים.
איכות העוזר הקולי המובנה ברכב (אם קיים) בדרך כלל סבירה, אך לרוב השימוש בעוזר הקולי של הטלפון המחובר (גוגל אסיסטנט או סירי) יהיה יעיל יותר.
קיימות גם כניסות USB ו-Type C לטעינה וקישוריות.
בסך הכל, מערכת המולטימדיה מודרנית, מהירה ומאוד שימושית, ותורמת לחוויה הטכנולוגית של הרכב.
לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת שמע
ברמות הגימור המאובזרות יותר, האלנטרה היברידית מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’ (ברמות כניסה לוח מחוונים משולב – אנלוגי ודיגיטלי קטן יותר).
הלוח הדיגיטלי מציע מגוון רחב של אפשרויות תצוגה והתאמה אישית, כולל הצגת נתוני נסיעה, מערכות בטיחות, ניווט ועוד.
הגרפיקה חדה וברורה, והוא קל לקריאה בכל תנאי תאורה.
מעבר בין מצבי נהיגה שונים משנה את עיצוב לוח המחוונים, מה שמוסיף עניין ויזואלי.
מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות צליל סבירה בהחלט לרוב המשתמשים.
ברמות גימור גבוהות יותר, לעיתים מוצעת מערכת שמע משודרגת (למשל, מבית Bose), המספקת איכות צליל עשירה ועמוקה יותר, עם יותר רמקולים וסאבוופר.
חשוב לבדוק איזו מערכת מותקנת ברמת הגימור הספציפית המיובאת לישראל.
אבזור נוחות מרכזי וטכנולוגיות ייחודיות
האלנטרה ההיברידית מיובאת לישראל לרוב ברמות גימור די מאובזרות.
ניתן למצוא בה אבזור כמו בקרת אקלים מפוצלת (לנהג ולנוסע), פתחי מיזוג אחוריים (חשוב בישראל!), חימום ואף אוורור למושבים הקדמיים (ברמות הגבוהות).
אפשרויות נוספות כוללות גג שמש (לא תמיד פנורמי), מפתח חכם וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, משטח טעינה אלחוטי לטלפון ועוד.
לרוב יש גם תאורת אווירה בתא הנוסעים.
בין הטכנולוגיות הייחודיות ליונדאי ניתן לציין מערכת תפעול קולית מתקדמת (לא תמיד פעילה בישראל בגלל עברית), ושילוב חזק של אפליקציות קישוריות (כמו Bluelink של יונדאי, שזמינות התכונות שלהן בישראל משתנה).
האבזור הכולל הופך את השהות ברכב לנוחה ונעימה מאוד בנסיעות יומיומיות.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה – היברידית יעילה
יחידת ההנעה ההיברידית
היונדאי אלנטרה ההיברידית מצוידת ביחידת הנעה היברידית מקבילית.
היא מורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר (במחזור אטקינסון החסכוני יותר), ומנוע חשמלי.
מנוע הבנזין מייצר כ-105 כוחות סוס ומומנט של כ-15 קג”מ.
המנוע החשמלי מייצר כ-43 כוחות סוס.
ההספק המשולב של המערכת עומד על כ-139 כוחות סוס, והמומנט המשולב מגיע לשיא של כ-27 קג”מ (נתון מומנט משולב לרוב לא מצוין רשמית באותה צורה כמו במנועי בנזין/דיזל).
המערכת משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית ייחודית למערכות היברידיות של יונדאי/קיה: תיבת הילוכים כפולת מצמדים (DCT) עם 6 יחסי העברה.
בחלק מהמכוניות ההיברידיות תיבת ההילוכים היא רציפה (CVT) או העברה ישירה, אבל כאן מדובר ב-DCT, מה שיש לו יתרונות וחסרונות שנדון בהם.
אין גיר במובן הקלאסי, אלא תיבה אוטומטית מתוחכמת.
ביצועים ותאוצה
ההספק המשולב של 139 כוחות סוס מספק ביצועים סבירים בהחלט למשפחתית.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-10.5 שניות (נתון יצרן).
בנהיגה יומיומית, המערכת ההיברידית מספקת כוח זמין בזכות המנוע החשמלי, במיוחד בתאוצות עירוניות ובינעירוניות מתונות.
תאוצות ביניים, למשל בעקיפות, מרגישות נמרצות מספיק הודות למומנט הזמין.
תיבת ההילוכים ה-DCT עובדת בצורה די חלקה בדרך כלל, אם כי לעיתים נדירות ניתן להרגיש מעברים קלים במהירויות נמוכות מאוד.
היא מספקת תחושה יותר “מכאנית” ופחות “מחושבת” מתיבת CVT, מה שחלק מהנהגים יעדיפו.
במצבי עומס מלא או תאוצה חזקה, מנוע הבנזין מתאמץ יותר ורעשו נשמע בתא הנוסעים.
הביצועים לא ספורטיביים, אך מספיקים בהחלט למשפחה ומתאימים לאופי החסכוני של הרכב.
צריכת דלק וצריכת אנרגיה
אחד היתרונות המרכזיים של האלנטרה ההיברידית הוא צריכת הדלק המצוינת שלה.
נתון יצרן WLTP (במדידה משולבת) נע לרוב בין כ-20 ל-22 ק”מ לליטר, תלוי ברמת הגימור ובגודל החישוקים.
בנהיגה ריאלית בישראל, בשילוב של נסיעות עירוניות ובינעירוניות, ניתן להשיג בקלות צריכת דלק של 18-20 ק”מ לליטר ואף יותר בנהיגה חסכונית מאוד.
בנסיעות בינעירוניות ארוכות במהירות גבוהה, הצריכה תהיה קרובה יותר ל-17-18 ק”מ לליטר.
בנסיעה עירונית עם הרבה עצירות וזינוקים, המערכת ההיברידית מבריקה במיוחד, ומאפשרת נסיעה בחלק מהזמן על חשמל בלבד, מה שמוריד משמעותית את צריכת הדלק.
היא חסכונית משמעותית ממכונית בנזין מקבילה.
גם מי שמחפש בגוגל “צריכת דלק” עבור רכב חשמלי, ימצא מידע רלוונטי לגבי ההשוואה לעלויות אנרגיה, וכאן באלנטרה מקבלים חיסכון משמעותי בעלויות הדלק בהשוואה לרכב בנזין רגיל.
צריכת האנרגיה במובן של טעינה לא רלוונטית כאן, כי זו לא מכונית פלאג-אין או חשמלית מלאה.
חווית נהיגה והתנהגות כביש – נוחות ויציבות
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
נוחות הנסיעה היא אחת התכונות הבולטות לטובה באלנטרה ההיברידית.
המתלים מכוילים על הצד הרך, והרכב סופג היטב את רוב שיבושי הכביש הישראליים, כולל בורות ופסי האטה.
בעיר היא נוחה מאוד, ומחוץ לעיר היא שומרת על נוחות טובה גם במהירויות גבוהות יותר.
רק על שיבושים חדים וגדולים מאוד היא עשויה להרגיש מעט נוקשה, אך בסך הכל היא מספקת נסיעה נעימה ורגועה למרבית הנסיעות.
רמת בידוד הרעשים טובה יחסית לקטגוריה.
רעשי מנוע נשמעים בעיקר במאמץ חזק או תאוצה חזקה, כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה בעוצמה.
רעשי רוח מתחילים להופיע במהירויות גבוהות מאוד, ורעשי כביש קיימים אך אינם מוגזמים, ותלויים גם בסוג הצמיגים.
בנסיעה חשמלית שקטה במיוחד, יתר הרעשים מורגשים יותר, אבל בסך הכל האווירה בתא הנוסעים נעימה ושקטה ברוב הזמן.
התנהגות דינמית והיגוי
התנהגות הכביש של האלנטרה ההיברידית בטוחה וצפויה, אך לא ספורטיבית במיוחד.
ההיגוי קל יחסית במהירויות נמוכות, מה שתורם לקלות התמרון בעיר ובחניה.
המשקל שלו עולה עם המהירות, אך הוא נותר מעט אילם ולא מספק הרבה משוב מהכביש.
אין כאן דיוק סכין מנתחים או תחושה של חיבור מלא לאספלט.
אחיזת הכביש טובה למדי בנהיגה רגילה.
זוויות הגלגול בפניות מורגשות, אך לא מוגזמות, ושליטה על המרכב סבירה.
הבלמים לינאריים וקלים למינון, כולל השילוב עם הרגנרציה (ההמרה של אנרגיית תנועה לחשמל בזמן בלימה, האופיינית לרכב היברידי או חשמלי). ניתן לשלוט בעוצמת הרגנרציה בחלק מרמות הגימור באמצעות מנופים מאחורי ההגה, מה שמאפשר נהיגה בדוושה אחת כמעט בתנאים מסוימים.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה, והרכב מרגיש שתול ובטוח גם בנסיעה מהירה בכבישים בינעירוניים.
קלות התמרון בעיר מצוינת, הודות להיגוי הקל ורדיוס הסיבוב הסביר.
השילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין עם תיבת ה-DCT גורם לכך שאין תחושה של החלפת הילוכים “דרמטית” כמו בגיר אוטומטי פלנטרי רגיל או גיר ידני, והמעברים לרוב חלקים ושקופים.
בטיחות ומערכות עזר לנהג – ציון גבוה
מבחני בטיחות ונתונים מבניים
נושא הבטיחות מקבל דגש רב באלנטרה ההיברידית, כפי שמצופה ממכונית משפחתית מודרנית.
הרכב זכה לציון גבוה במבדקי בטיחות בינלאומיים.
במבחני Euro NCAP (ארגון הבטיחות האירופי), יונדאי אלנטרה קיבלה ציון של 4 כוכבים (עבור הרכב שנבדק, ייתכנו הבדלים קלים בין גרסאות/שנים).
חשוב לבדוק את דוח המבחן המלא כדי להבין את הפירוט בקטגוריות השונות (הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל, ומערכות בטיחות אקטיביות).
הרכב בנוי על פלטפורמה מודרנית (K3 של יונדאי/קיה) שעושה שימוש נרחב בפלדה מחוזקת במיוחד, מה שתורם לחוזק מבני וליכולת ספיגת אנרגיית התנגשות גבוהה.
יש כריות אוויר מרובות כסטנדרט, כולל כריות קדמיות, צד וילון.
מבדקי בטיחות פנימיים של היצרן גם הם מצביעים על רמה גבוהה.
מערכות עזר לנהג (ADAS)
האלנטרה ההיברידית מיובאת לישראל עם חבילת מערכות עזר לנהג (ADAS) מקיפה כסטנדרט, גם ברמות הגימור הבסיסיות יחסית.
זהו יתרון משמעותי שלה בשוק המקומי.
החבילה כוללת לרוב:
בקרת שיוט אדפטיבית (SCC) השומרת מרחק מהרכב מלפנים.
מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב (LKA) הכוללת תיקון היגוי.
מערכת למניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי.
מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור (RCCA).
מערכת זיהוי רכבים בשטח מת (BCW).
מערכת עזר ליציאה בטוחה מהרכב (SEW).
התרעת עייפות נהג.
התרעת שכחת ילדים במושב האחורי.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי בדרך כלל טוב מאוד.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה וטבעית יחסית, ומתמודדת היטב עם תנועה פקוקה (כולל זחילה ועצירה מלאה).
מערכת שמירת הנתיב יעילה ושומרת את הרכב במרכז הנתיב בצורה מדויקת, והתיקון אינו אגרסיבי מדי.
מערכת מניעת ההתנגשות פועלת היטב ומספקת שקט נפשי.
קל לתפעל את רוב המערכות, וההתראות ברורות.
העובדה שרובן סטנדרטיות היא יתרון גדול.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל) – כמה זה עולה?
טווח מחיר ומחירון רשמי
השאלה שכולם שואלים – כמה עולה היונדאי אלנטרה היברידית?
נכון לאפריל 2025 (או תאריך עדכני אחר), טווח המחיר של יונדאי אלנטרה היברידית בישראל נע בדרך כלל בין כ-145,000 ש”ח לרמת הגימור הבסיסית ועד לכ-160,000 ש”ח או יותר לרמות הגימור המאובזרות.
זהו כמובן מחיר מחירון רשמי, והוא יכול להשתנות מעט בהתאם למבצעים, שינויים במיסוי רלוונטי, או שינויים בשערי המטבע.
חשוב לבדוק את המחירון העדכני אצל היבואן או באתר הרשמי.
בהשוואה למתחרות היברידיות ישירות כמו טויוטה קורולה היברידית, המחיר תחרותי למדי, ולעיתים עשוי להיות מעט אטרקטיבי יותר, במיוחד כשמשווים אבזור דומה ברמות הגימור המקבילות.
רמות גימור עיקריות בישראל
האלנטרה ההיברידית משווקת בישראל לרוב במספר רמות גימור מרכזיות.
השמות משתנים מעת לעת (למשל, פרימיום, סופרים, עלית), אך לרוב ישנן לפחות שתיים או שלוש אופציות עיקריות.
ההבדלים המרכזיים ביניהן הם באבזור הנוחות והטכנולוגיה.
רמת הגימור הבסיסית תכלול לרוב את מערכת המולטימדיה הבסיסית יותר, לוח מחוונים משולב, פחות אפשרויות כיוונון מושבים ועוד.
רמות הגימור הגבוהות יותר יוסיפו את המסך הגדול יותר, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, אבזור פרימיום כמו חימום/אוורור מושבים, גג שמש, מערכת שמע משודרגת, ועוד פרטי עיצוב פנימי או חיצוני.
חשוב לבדוק במפרט הטכני המדויק של כל רמת גימור מה נכלל בה ומה ההבדלים המהותיים מבחינת האבזור החשוב לכם.
כל רמות הגימור לרוב כוללות את חבילת הבטיחות האקטיבית המקיפה.
אחריות ועלויות תחזוקה
תנאי האחריות של יונדאי בישראל הם לרוב נדיבים.
האחריות המלאה לרכב היא בדרך כלל ל-5 שנים ללא הגבלת קילומטרים, מה שנותן שקט נפשי משמעותי.
למערכת ההיברידית ולסוללה ההיברידית ניתנת אחריות ארוכה יותר, לרוב 7 שנים או 150,000 ק”מ (יש לוודא את התנאים המדויקים בעת הרכישה, הם עשויים להשתנות מעט).
אחריות ארוכה זו חשובה מאוד, במיוחד עבור רכב היברידי שבו הסוללה והרכיבים ההיברידיים הם יקרים להחלפה אם יש בעיות.
עלויות התחזוקה השוטפת (טיפולים תקופתיים) סבירות למדי למכונית בקטגוריה זו, ופחות או יותר דומות למכונית בנזין, למעט אולי פריטים ספציפיים למערכת ההיברידית שנדרשים בטיפולים מסוימים.
שווי השימוש של האלנטרה ההיברידית נשמר בדרך כלל היטב בשוק היד שנייה בישראל, הודות למוניטין של יונדאי, החסכון בדלק והאבזור הנדיב.
לגבי תקלות נפוצות או בעיות מיוחדות, אין מידע נרחב על תקלות סדרתיות באלנטרה ההיברידית, והיא נחשבת אמינה יחסית בהשוואה לדגמים אחרים או לדגמים ותיקים יותר. אמינות היא לרוב נקודת חוזקה של יונדאי.
יתרונות – למה דווקא אלנטרה היברידית?
צריכת דלק מצוינת: זה היתרון הבולט ביותר. האלנטרה ההיברידית מספקת חסכון משמעותי בדלק בנהיגה יומיומית, במיוחד בתנאים עירוניים, מה שמתבטא ישירות בהוצאות שוטפות נמוכות יותר.
אבזור עשיר בישראל: הרמות גימור המיובאות לישראל מאובזרות לרוב היטב, עם שפע של מערכות נוחות וטכנולוגיה שהופכות את הנסיעה לנעימה וקלה יותר.
חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה: מערכות ה-ADAS מודרניות, יעילות, ולרוב סטנדרטיות גם ברמות הגימור הנמוכות יותר, מה שמציב אותה בשורה הראשונה בקטגוריה מבחינת בטיחות אקטיבית.
עיצוב חיצוני ופנימי מודרני ונועז: העיצוב בולט בנוף, נראה יוקרתי ומודרני, ויכול להיות גורם משיכה משמעותי למי שמחפש מראה פחות שמרני.
אחריות נדיבה: 5 שנים על הרכב כולו ו-7 שנים על המערכת ההיברידית מעניקים שקט נפשי לגבי תקלות ועלויות בלתי צפויות.
מרווח פנים נדיב: במיוחד המרווח לרגליים במושב האחורי, שהופך אותה למתאימה למשפחות עם ילדים גדולים יותר.
חסרונות – מה פחות טוב באלנטרה היברידית?
רעש מנוע במאמץ: כאשר דורשים מהרכב תאוצה חזקה, מנוע הבנזין נשמע בתא הנוסעים והופך לרועש יחסית, במיוחד בהשוואה למכוניות היברידיות אחרות עם תיבות CVT.
ראות מוגבלת אחורה: צורת הקופה וקו הגג המשתפל פוגעים מעט בראות הישירה דרך החלון האחורי.
לא הכי דינמית: נוחות הנסיעה באה בחלקה על חשבון התנהגות כביש דינמית במיוחד. ההיגוי אינו חד ואין כאן תחושת נהיגה ספורטיבית.
בסיסית אינה הכי אטרקטיבית: רמות הגימור הבסיסיות פחות אטרקטיביות מבחינת אבזור טכנולוגי ונוחות בהשוואה לרמות הגבוהות יותר, והפער במחיר לא תמיד מצדיק את הפשרות באבזור.
בהשוואה למתחרות – מי מנצחת?
היונדאי אלנטרה היברידית מתמודדת ראש בראש מול שחקניות ותיקות וחזקות בקטגוריית המשפחתיות ההיברידיות בישראל. המתחרה העיקרית והוותיקה ביותר היא ללא ספק טויוטה קורולה היברידית (בגרסאות הסדאן, הסטיישן וההאצ’בק, אם כי האלנטרה מתחרה ישירות מול הסדאן). הקורולה ידועה באמינות פנומנלית וצריכת דלק מצוינת אף היא, אך לרוב נחשבת מעט פחות מאובזרת ובעלת עיצוב שמרני יותר בהשוואה לאלנטרה. יש גם מתחרות משמעותיות בקטגוריית המשפחתיות שאינן היברידיות, אך רלוונטיות למי ששוקל רכב בגודל הזה ובטווח המחיר הזה, כמו סקודה אוקטביה, מאזדה 3 סדאן, או אפילו קיה נירו פלוס (שגם היא נחשבת “משפחתית” בהקשר הליסינג והמוניות). בהשוואה לאוקטביה, האלנטרה חסכונית משמעותית בדלק, אך האוקטביה מציעה תא מטען ענק (במיוחד בגרסת הליפטבק) וחווית נהיגה מעט מהנה יותר לחלק מהנהגים. בהשוואה למאזדה 3, האלנטרה חסכונית הרבה יותר בדלק ומרווחת יותר מאחור, בעוד המאזדה מציעה איכות פנים גבוהה יותר וחווית נהיגה ספורטיבית יותר. למרות שהנירו פלוס היא קרוסאובר, היא מתחרה על אותם לקוחות ליסינג ונהגים פרטיים שמחפשים רכב חסכוני ומרווח. הנירו פלוס מציעה תנוחת ישיבה גבוהה יותר ופרקטיות של קרוסאובר, בעוד האלנטרה היא סדאן קלאסית. האלנטרה ההיברידית ממצבת את עצמה היטב בזכות השילוב של חסכון בדלק, אבזור נדיב (ביחס למחיר), עיצוב מודרני, ובטיחות אקטיבית גבוהה. היא לא תמיד הכי טובה בכל קטגוריה ספציפית בהשוואה לכל מתחרה, אבל היא חבילה מאוזנת ואטרקטיבית מאוד.
סיכום ומסקנות (פסק דין) – האם כדאי לקנות?
היונדאי אלנטרה היברידית היא ללא ספק שחקנית מרכזית וחשובה בשוק הרכב הישראלי, וקל להבין מדוע.
ההתרשמות הכוללת ממנה חיובית מאוד.
היא מציעה חבילה מודרנית ומשכנעת, המשלבת את היתרונות של מכונית משפחתית נוחה ומרווחת עם החסכון המשמעותי בעלויות הדלק שמספקת יחידת הנעה היברידית.
העיצוב שלה נועז ורענן, האבזור ברובו נדיב, ובטיחותה האקטיבית ברמה גבוהה.
בהשוואה למתחרה העיקרית שלה, טויוטה קורולה היברידית, האלנטרה מציעה לרוב אבזור עשיר יותר באותו טווח מחיר, ועיצוב אטרקטיבי ופחות שמרני.
אמנם אמינות הטויוטה נחשבת לאגדית, אך גם האלנטרה נהנית ממוניטין אמינות טוב, מגובה באחריות נדיבה מאוד.
אז האם כדאי לקנות את יונדאי אלנטרה היברידית? בהחלט כן, וזהו פסק דין ברור.
היא מתאימה במיוחד למי שנוסע הרבה, רוצה לחסוך משמעותית בעלויות הדלק, מחפש מכונית משפחתית מרווחת ונוחה לנסיעות יומיומיות ארוכות או קצרות, מעריך אבזור טכנולוגי ונוחות מודרני, ובטיחות אקטיבית גבוהה.
היא פחות תתאים למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית במיוחד או עיצוב פנים מינימליסטי ושקט.
למי ששואל כמה עולה, טווח המחיר שלה הופך אותה לאופציה אטרקטיבית מאוד בהשוואה למתחרות היברידיות ולא היברידיות כאחד, במיוחד כשלוקחים בחשבון את החיסכון השוטף בדלק ואת שווי השימוש הטוב.
השילוב של מחיר תחרותי, חסכון עצום בצריכת דלק, אבזור עשיר ואחריות ארוכה הופך אותה לבחירה מומלצת מאוד בקטגוריית המשפחתיות ההיברידיות בישראל.