מאזדה CX-5 או פיג’ו 3008

ברוכים הבאים לפינת ההשוואות הגדולה של PRK! היום אנחנו צוללים עמוק אל תוך עולם ה-SUV המשפחתיים. מדובר בקטגוריה לוהטת במיוחד בישראל. כולם רוצים רכב גבוה, מרווח, עם תנוחת ישיבה שולטת. אבל כשיש כל כך הרבה אופציות בשוק, איך בוחרים? זו שאלת מיליון הדולר. או אולי שאלת מיליון וחצי שקל. לא משנה המספר המדויק. העיקר ההתלבטות. והיום, ההתלבטות שלנו היא בין שני כוכבים אמיתיים. מצד אחד, היפנית המהוגנת והמוערכת. מהצד השני, הצרפתייה השיקית והחדשנית. בקיצור, אנחנו מדברים על מאזדה CX-5 מול פיג’ו 3008. אז על מה ללכת? בואו נתחיל בהשוואה הכי מפורטת שתמצאו.

המתמודדים: מאזדה CX-5 נגד פיג’ו 3008 – קרב על הכביש הישראלי

שני הרכבים האלה הם שחקנים ראשיים בזירת ה-SUV הקומפקטי-משפחתי. הם פונים לאותו קהל יעד, אבל עושים את זה בדרכים שונות לחלוטין. המאזדה CX-5 תמיד הייתה שם, נחשבת לבחירה בטוחה, אמינה ומעודנת. הפיג’ו 3008, מאז הדור הנוכחי שלה הגיח לעולם, שינתה את כללי המשחק עם עיצוב נועז ותא נוסעים עתידני. אז מה עדיף? בואו נפרק את זה לגורמים.

עיצוב חיצוני: רושם ראשוני – מי גונב את ההצגה?

אין ספק שהעיצוב הוא עניין של טעם אישי, אבל אי אפשר להתעלם מהשוני הדרמטי בין השניים. ה-CX-5 ממשיכה את הקו העיצובי המוכר של מאזדה – אלגנטי, זורם, וקלאסי. היא נראית בוגרת ומכובדת. זה עיצוב שלא “צועק”, אבל נעים לעין ומתיישן היטב.

ה-3008, לעומת זאת, מגיעה עם הצהרה עיצובית הרבה יותר נועזת. היא נראית כאילו יצאה מסרט מדע בדיוני (בקטע טוב!). הקווים חדים, הפרופורציות שונות, ויש לה נוכחות הרבה יותר בולטת על הכביש. אם אתם רוצים שיסתובבו אחריכם ברחוב, ה-3008 כנראה תנצח בסיבוב הזה. אם אתם מעדיפים סולידיות יוקרתית, ה-CX-5 תתאים לכם יותר.

פנים הרכב: איפה תרגישו יותר בבית?

תא הנוסעים וחומרי הגלם: יוקרה יפנית מול עתידנות צרפתית

כשאתם נכנסים לרכב, אתם נכנסים לעולם אחר. במאזדה CX-5, תא הנוסעים עוטף אתכם בתחושה של איכות ובנייה מוצקה. החומרים נעימים למגע, הגימורים מדויקים, והכל מרגיש “במקום”. זה עיצוב שמרני יחסית, אבל סופר פונקציונלי וקל להבנה. מערכת המולטימדיה נשלטת בעיקר דרך חוגה נוחה (במהלך נסיעה, זה בדרך כלל עדיף ממסך מגע בלבד!).

בפיג’ו 3008, אתם נכנסים למה שפיג’ו קוראת לו “i-Cockpit”. לוח המחוונים הדיגיטלי גבוה, ההגה קטן וקטום, והקונסולה המרכזית מרשימה. זה מרגיש לגמרי שונה, טכנולוגי ומיוחד. החומרים גם כאן בדרך כלל איכותיים ונעימים, אבל העיצוב הרבה פחות קונבנציונלי. יש אנשים שמתאהבים בזה מיד, ויש כאלה שצריכים קצת זמן להתרגל (בעיקר למיקום לוח המחוונים וההגה). במקרה הזה, השוואה חייבת לכלול ישיבה בפועל ברכבים כדי לראות מה מרגיש לכם נכון.

מרחב ונוחות: מי מציע יותר מקום למשפחה?

שני הרכבים מוגדרים כ-SUV קומפקטיים, אבל יש הבדלים במרחב הפנימי. ה-CX-5 בדרך כלל מציעה מרחב מעט יותר נדיב לנוסעים מאחור. אם אתם משפחה עם ילדים מתבגרים או אם אתם נוהגים לנסוע הרבה עם מבוגרים במושב האחורי, המאזדה עשויה לתת תחושה אוורירית יותר. הכניסה והיציאה מהמושבים גם נוחות ב-CX-5.

ה-3008 מספקת מרחב סביר בהחלט, אבל הצורה החיצונית והעיצוב הפנימי יכולים לפעמים ליצור תחושה קצת פחות מרווחת, במיוחד לראש במושב האחורי לנוסעים גבוהים. מצד שני, המושבים עצמם בשני הרכבים בדרך כלל נוחים ותומכים לנסיעות ארוכות. כאן חשוב לבדוק פרקטית – האם כיסא הבטיחות של הילד נכנס בקלות? האם יש מספיק מקום לרגליים של כולם?

חווית נהיגה: על מה ללכת בכביש – ספורטיביות שקטה או נוחות מודרנית?

מנועים וביצועים: הכוח שמתחת למכסה המנוע

המאזדה CX-5 מגיעה בדרך כלל עם מנועי בנזין אטמוספריים (ללא טורבו) בנפח 2.0 או 2.5 ליטר. הם אמינים, חלקים, ומספקים כוח ליניארי ונעים. הם לא הכי חסכוניים בקטגוריה, אבל הביצועים בהחלט מספקים לנסיעה יומיומית ואפילו לעקיפות. הגיר האוטומטי של מאזדה הוא אחד הטובים בתעשייה – מהיר, חלק ומבין את הנהג.

הפיג’ו 3008 מסתמכת בעיקר על מנועי טורבו קטני נפח – בנזין 1.2 ליטר או 1.6 ליטר, ולפעמים גם מנועי דיזל (פחות נפוץ היום) או גרסאות היברידיות פלאג-אין. מנועי הטורבו מספקים זמינות כוח טובה בסל”ד נמוך ויכולים להרגיש זריזים בנהיגה עירונית. לרוב הם גם חסכוניים יותר מהמנועים האטמוספריים של מאזדה. הגירים האוטומטיים של פיג’ו (לרוב של אייסין) גם הם לרוב טובים, אם כי לפעמים פחות חדים מהגיר של מאזדה.

השוואה כאן תלויה במה חשוב לכם: אם אתם מעדיפים אמינות מוכחת לטווח ארוך וביצועים ליניאריים, המאזדה היא אופציה מצוינת. אם חשוב לכם יותר חיסכון בדלק וזמינות כוח מיידית בנסיעות עירוניות, ה-3008 עם מנוע הטורבו יכולה להתאים יותר. אם התקציב מאפשר, הדגמים ההיברידיים של ה-3008 מציעים חסכון דרמטי בדלק בנסיעות קצרות וביצועים חזקים.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש: על מה ללכת בדרך ארוכה?

המאזדה CX-5 מציעה איזון מצוין בין נוחות נסיעה ליכולת דינמית. היא מרגישה יציבה ושתולה בכביש, ההיגוי מדויק, והיא פונה בצורה בטוחה ומהנה יחסית לרכב מהקטגוריה שלה. היא לא מכונית ספורט, אבל בהחלט נעימה לנהיגה גם בכבישים מפותלים. נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן, אם כי על שיבושים חדים מאוד היא יכולה להיות מעט פחות מרוככת מהפיג’ו.

הפיג’ו 3008 מכוילת בדרך כלל יותר לכיוון הנוחות. היא סופגת מהמורות ושיבושים בצורה טובה יותר, מה שהופך אותה לחברה נעימה יותר לנסיעה על כבישים לא מושלמים או בפקקים בעיר. התנהגות הכביש שלה בטוחה וצפויה, אבל פחות מרגשת מהמאזדה. ההגה הקטן אמנם מוסיף לתחושת הזריזות העירונית, אבל עלול להרגיש קצת פחות אינטואיטיבי למי שלא רגיל אליו בנהיגה מהירה או בכבישים פתוחים.

אז מה עדיף? אם אתם נהנים מנהיגה ורוצים רכב שמרגיש קצת יותר מעורב, המאזדה עשויה להיות הבחירה הנכונה. אם נוחות מקסימלית בנסיעה יומיומית ועל כבישים משובשים היא בראש סדר העדיפויות שלכם, ה-3008 כנראה תתאים לכם יותר.

טכנולוגיה וגאדג’טים: מה מקבלים בכל חבילה?

שני הרכבים מגיעים עם רשימה מכובדת של אבזור טכנולוגי ומערכות בטיחות אקטיביות. במאזדה, מערכת המולטימדיה אמינה ואינטואיטיבית לתפעול דרך החוגה המרכזית (למרות שהיא נראית קצת פחות מודרנית). מערכות הבטיחות שלה יעילות ופועלות בצורה חלקה.

בפיג’ו, מערכת המולטימדיה משתלבת בעיצוב ה-i-Cockpit המרשים. המסכים גדולים, גרפיקה חדה, והתחושה היא של רכב מודרני יותר. מערכות הבטיחות גם כאן מקיפות, אם כי התפעול שלהן דרך מסך המגע עלול להיות פחות נוח מזה של המאזדה תוך כדי נהיגה.

בעידן שבו הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מחוויית הרכב, ההשוואה מתמקדת בנוחות התפעול ואיכות הממשק. ה-3008 מרשימה יותר במראה ובתחושה הראשונית, בעוד שה-CX-5 מציעה תפעול יותר מסורתי ונוח לטווח ארוך (לפחות עבור חלק מהנהגים).

פרקטיקה ושימושיות: מי משרת אתכם טוב יותר ביומיום?

תא מטען וגמישות סידור המושבים: ארגז הכלים המשפחתי

תא המטען הוא קריטי ברכב משפחתי. נפח תא המטען ב-3008 בדרך כלל גדול יותר מזה של ה-CX-5 (בסביבות 520 ליטר לעומת כ-500 ליטר). זה לא הבדל דרמטי, אבל יכול להיות משמעותי כשצריך לדחוס את כל הקניות לשבת, או ציוד לקייטנה, או עגלת תינוק. שניהם מציעים קיפול של המושבים האחוריים כדי להגדיל את שטח ההטענה, וברמות גימור גבוהות ניתן לקבל דלת תא מטען חשמלית.

מבחינת שימושיות יומיומית, ה-CX-5 מרגישה קצת יותר “ידידותית למשתמש” בהיבטים מסוימים, כמו רוחב הפתח האחורי או נוחות הכנסת דברים גדולים. ה-3008 מפצה על זה בנפח מעט גדול יותר ורצפת הטענה מתכווננת בדגמים מסוימים.

יומיום עם הילדים (או בלי): מבחן המציאות

איך הרכבים האלה מסתדרים עם החיים האמיתיים? במאזדה, כאמור, יש קצת יותר מקום לרגליים במושב האחורי, מה שמקל על הושבת ילדים גדולים יותר או התקנת כיסאות בטיחות גדולים יותר. פתחי הדלתות האחוריים נפתחים בזווית רחבה יחסית, שזה יתרון ענק כשצריך לחגור פעוטות בכיסא בטיחות או להכניס סלקל. תא הנוסעים המאורגן והפשוט של המאזדה מקל על מציאת דברים תוך כדי נהיגה.

בפיג’ו, הנוחות העירונית והיכולת לספוג שיבושים הופכים אותה לנעימה במיוחד בתוך העיר ובכניסה ויציאה מחניונים משובשים. למרות שהמרחב מאחור אולי קצת פחות, היא עדיין משרתת משפחה סטנדרטית היטב. לוח המחוונים הדיגיטלי יכול להציג מידע חשוב קרוב לשדה הראייה, שזה יתרון בטיחותי ונוחות.

אז במה כדאי לבחור מפרספקטיבה יומיומית? אם אתם צריכים מקסימום נוחות תמרון עם כיסאות ילדים ומרחב לרגליים מאחור, המאזדה יכולה להיות עדיפה. אם אתם גרים בעיר עם כבישים פחות טובים או שהנסיעות שלכם בעיקר עירוניות, נוחות הנסיעה של ה-3008 תהווה יתרון.

אמינות ותחזוקה: שקט נפשי או כאב ראש?

מאזדה נחשבת באופן מסורתי לאחד ממותגי הרכב האמינים ביותר בשוק. ה-CX-5 מחזיקה במוניטין מצוין של אמינות, והתחזוקה שלה בדרך כלל פשוטה ומוכרת במוסכים. זה נתון חשוב ביותר כשבוחנים על מה ללכת ברכב שאתם מתכננים להחזיק כמה שנים טובות.

פיג’ו עשתה קפיצת מדרגה משמעותית באמינות בשנים האחרונות, וה-3008 נחשבת לדגם אמין למדי ביחס למותגים אירופאיים אחרים. עם זאת, המוניטין של מאזדה בתחום זה עדיין מעט טוב יותר ומוכח לאורך שנים ארוכות יותר. עלויות התחזוקה השוטפת בשני הרכבים דומות למדי בקטגוריה, אך זמינות חלפים (במיוחד חלפים חלופיים) עשויה להיות קלה יותר עבור המאזדה הוותיקה יותר.

מחיר ועלות תועלת: כמה זה עולה לנו בכיס?

המחיר הוא כמובן פקטור משמעותי בהחלטה במה כדאי לבחור. בדרך כלל, מאזדה CX-5 ופיג’ו 3008 מוצעות בטווח מחירים דומה, עם הבדלים קלים שתלויים ברמת הגימור, המנוע, ושנת הייצור (אם מדובר בשוק היד שנייה). חשוב לבצע השוואה מדויקת לדגמים ספציפיים.

בנוסף למחיר הרכישה, יש לשקול את עלויות הריצה: צריכת דלק, טיפולים ותחזוקה, ואיבוד ערך. כאמור, ה-3008 עם מנועי הטורבו הקטנים או ההיברידי עשויה להיות חסכונית יותר בדלק. מבחינת איבוד ערך, שני הרכבים בדרך כלל שומרים על ערכם בצורה טובה למדי בשוק הישראלי, אך למאזדה יש לרוב יתרון קל בביקוש בשוק היד שנייה הודות למוניטין האמינות החזק שלה.

אז במה כדאי לבחור? המלצה אישית (בכפוף לכם)

הגענו לרגע האמת. השוואה בין המאזדה CX-5 לפיג’ו 3008 מראה שיש כאן שני רכבים מצוינים, אבל עם דגשים שונים לגמרי. אין כאן “מנצח” מוחלט, אלא עניין של התאמה לצרכים ולהעדפות שלכם. אז על מה ללכת?

  • בחרו במאזדה CX-5 אם… אתם מחפשים רכב אמין, בנוי היטב, עם תא נוסעים פונקציונלי וקל לתפעול, נוחות נסיעה טובה וקצת טעם של נהיגה טובה. אם אתם מעריכים מוניטין מוכח ואתם פחות בעניין של “להיות שונים”. אם חשוב לכם מרחב נדיב יחסית לנוסעים מאחור וקלות גישה לכיסאות בטיחות.
  • בחרו בפיג’ו 3008 אם… אתם רוצים רכב עם עיצוב יוצא דופן ומודרני, תא נוסעים עתידני ומרשים, ונוחות נסיעה שמצטיינת בתוך העיר ועל כבישים משובשים. אם חשוב לכם חיסכון בדלק (בעיקר בגרסאות הטורבו הקטנות או ההיברידיות) ואתם מתחברים לממשקים דיגיטליים מתקדמים.

בשורה התחתונה, ההמלצה הכי טובה היא ללכת לראות, לשבת ולהרגיש את שני הרכבים. לעשות נסיעת מבחן בכל אחד מהם. לבדוק איך כיסא הילד נכנס, כמה מקום יש לציוד ספורט או כלי עבודה בתא המטען. להרגיש את איכות החומרים, את תנוחת הנהיגה, ואת נוחות הנסיעה על הכבישים שאתם נוסעים בהם הכי הרבה. רק אז תוכלו להבין באמת מה עדיף עבורכם, ועל מה ללכת בבטחה.


מקווים שהמדריך המפורט הזה עזר לכם לקבל תמונה רחבה יותר על ההשוואה בין מאזדה CX-5 לפיג’ו 3008. זכרו, הבחירה הנכונה היא זו שמתאימה בדיוק לצרכים, לתקציב ולאופי שלכם. נסיעה טובה!

דילוג לתוכן