המשפחה גדלה? אתם מתכננים טיולים עם חברים? צריך מקום גם לילדים, גם לסבא וסבתא וגם לכל הציוד? אם כן, אתם כנראה בדרך הנכונה. שבעה מושבים זה הפתרון הקסום. ובקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים, יש שני שחקנים ותיקים וחזקים בזירה. מצד אחד, המיצובישי אאוטלנדר. רכב מוכר ואהוב על הכבישים. ומצד שני, הניסאן אקס-טרייל. גם הוא לא פראייר בכלל. שניהם מציעים את הפתרון של שבעה מקומות ישיבה. שניהם יפנים. שניהם פופולריים. אז רגע, במה כדאי לבחור? מה ההבדל ביניהם בעצם? על מה ללכת כשמדובר בהשוואה בין שני רכבים כל כך קרובים? בואו נצלול פנימה ונראה מי מתאים לכם יותר.
השוואה ראש בראש: מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקס-טרייל (7 מושבים)
כששני רכבים מתחרים באותה קטגוריה ופונים לאותו קהל יעד, ההחלטה יכולה להיות מאתגרת. במבט ראשון, הם נראים דומים. שניהם רכבי פנאי (SUV). שניהם מציעים את התצורה הנחשקת של 7 מושבים. אבל כמו בכל סיפור טוב, השטן נמצא בפרטים הקטנים. ההשוואה צריכה להיות מעמיקה. היא צריכה לגעת בנושאים שחשובים למשפחה. בנושאים שחשובים לפרקטיות היומיומית. לא רק מפרט טכני יבש. בואו נבחן את הדברים מזוויות שונות.
עיצוב חיצוני: הרושם הראשוני קובע?
אף אחד לא קונה רכב רק לפי איך שהוא נראה. ברור. אבל אי אפשר להתעלם מזה לגמרי. המיצובישי אאוטלנדר, במיוחד בדורות האחרונים, מציג עיצוב נוכח ובולט. הוא נראה גדול, קשוח יחסית. לפעמים קצת “צפתי” עם הגריל הגדול שלו. זה עניין של טעם כמובן.
הניסאן אקס-טרייל, לעומת זאת, נוטה להיות בעל עיצוב קצת יותר עדין, זורם ואולי אפילו אלגנטי. הוא נראה פחות “כוחני” ויותר מודרני בחלק מהדורות שלו. אז אם אתם בעניין של מראה שרירי ובולט, האאוטלנדר עשוי לקרוץ לכם יותר. אם אתם מעדיפים קווים רכים וזורמים, האקס-טרייל יכול להיות העדיף. בסוף, זה עניין אישי לחלוטין.
חלל פנים ופרקטיות: איפה כל המשפחה נכנסת?
אוקיי, כאן מגיעים לדברים החשובים באמת כשמדברים על רכב 7 מושבים. כמה מרווח בפנים? איך מגיעים לשורה השלישית? כמה מקום נשאר לציוד כשיש שבעה נוסעים ברכב? זו השוואה קריטית.
המקום לשבעה: מבוגרים או ילדים?
בשני הרכבים, השורה השלישית מיועדת בעיקר לילדים. בואו נהיה כנים, לשבת שם בנסיעה ארוכה אם אתם מבוגרים זה לא פיקניק גדול. המרווח לרגליים ולראש מוגבל. באאוטלנדר, הגישה לשורה השלישית לפעמים דורשת קצת התעמלות. צריך לקפל את המושב בשורה השנייה ולדחוף את עצמכם פנימה. באקס-טרייל זה לרוב קצת יותר נוח. המושבים בשורה השנייה זזים קדימה ואחורה ומאפשרים גישה סבירה יותר.
אם אתם מתכננים להשתמש בשורה השלישית באופן יומיומי וגם עם ילדים קצת יותר גדולים, כדאי לבדוק במציאות איך הם נכנסים ויוצאים מכל רכב. זה יכול להיות פקטור משמעותי במה עדיף לכם בפרקטיקה היומיומית.
תא מטען: האם נשאר מקום לציוד?
זה אחד האתגרים הגדולים ברכבי 7 מושבים כשהשורה השלישית פתוחה. בשני הרכבים, תא המטען הופך להיות קטן. קטן מאוד. תחשבו על קניות בסופר לשבעה אנשים. או מזוודות לטיול סופ”ש. זה לא פשוט.
- אאוטלנדר: כשהשורה השלישית בשימוש, נשאר נפח צנוע למדי. אולי כמה תיקי גב קטנים או שקיות סופר בסיסיות. עגלת תינוק? תשכחו מזה בלי לקפל מושב.
- אקס-טרייל: דומה מאוד לאאוטלנדר במצב הזה. נפח המטען זעיר. שניהם לא מתוכננים לשבעה נוסעים וציוד רב בו זמנית.
כמובן, כשתקפלו את השורה השלישית (וזה קל בשני הרכבים), תא המטען גדל משמעותית והופך להיות שימושי מאוד. זה המצב שבו לרוב האנשים יש מספיק מקום למזוודות, עגלות, קניות ענקיות, או סתם לדחוף לשם אופניים קטנים. ההשוואה בנושא הזה מראה ששניהם מתפקדים טוב כרכבי 5 מושבים עם תא מטען ענק, אבל מוגבלים מאוד כרכבי 7 מושבים מלאים.
נוחות ואיכות נסיעה: איך מרגיש הכביש?
כשנוסעים עם כל המשפחה, נוחות הנסיעה הופכת להיות סופר חשובה. אף אחד לא רוצה שכל המכונית תקפץ על מהמורות בכביש.
האאוטלנדר נוטה להיות מכויל לנוחות. המתלים שלו סופגים יפה את פגעי האספלט הישראלי. הנסיעה בדרך כלל נעימה ורגועה, גם אם לא סופר מבודדת מבחינת רעשים.
האקס-טרייל דומה בנוחותו. גם הוא מכוון לרכות ולספיגת זעזועים. לפעמים הוא מרגיש קצת יותר הדוק ומחובר לכביש, אבל ההבדלים אינם דרמטיים. בהשוואה של נוחות נסיעה טהורה, שניהם מספקים את הסחורה למשפחה ממוצעת.
מנוע ותיבת הילוכים: על מה ללכת מבחינת ביצועים?
רוב הדגמים הנפוצים של שני הרכבים הללו בישראל מצוידים במנועי בנזין בנפח 2.0 או 2.4 ליטר (באאוטלנדר) ותיבות הילוכים אוטומטיות רציפות (CVT).
מנועי בנזין בנפחים האלה ברכב גדול וכבד יחסית לא הופכים אותם למכוניות מירוץ. הביצועים סבירים. מספיקים לעקיפות רגילות ולשיוט בכביש מהיר. אל תצפו לזנק ראשונים ברמזור.
תיבת ה-CVT בשני הרכבים מכוילת לנוחות וחיסכון בדלק. היא עובדת חלק בנסיעה רגועה, אבל בלחיצה חזקה על הגז היא עלולה להישמע מאומצת ולהרגיש פחות החלטית מתיבה רגילה. זה מאפיין של תיבות כאלה, וחשוב לדעת את זה. בהשוואה ישירה, לעיתים תחושת הכוח באקס-טרייל מרגישה קצת יותר זמינה בתאוצות ביניים, אבל זה תלוי בדגם המדויק ובשנת הייצור.
צריכת דלק: הארנק בוכה פחות?
רכבי פנאי גדולים עם 7 מושבים ועם מנועי בנזין לא ידועים כאלופי חיסכון בדלק. נקודה. גם כאן, השוואה מראה ששניהם לא מציגים נתוני צריכה מהממים.
בנהיגה יומיומית רגילה, אפשר לצפות לצריכה ממוצעת של כ-8-10 ק”מ לליטר. נסיעות בינעירוניות רגועות יכולות לשפר את הנתון הזה קצת, ונהיגה עירונית פקוקה או מהירה יכולה להוריד אותו. אין הבדלים דרמטיים בין האאוטלנדר לאקס-טרייל בנושא הזה. שניהם דומים למדי בצמאונם. אם צריכת דלק היא בראש סדר העדיפויות, אולי 7 מושבים גדולים עם מנוע בנזין אינם הבחירה העדיפה ביותר עבורכם מלכתחילה.
אבזור ובטיחות: מה מקבלים בפנים?
רמת האבזור והבטיחות משתנה משמעותית בין רמות הגימור השונות ובין שנות הייצור. בדגמים המאובזרים יותר, בשני הרכבים תמצאו מערכות כמו בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה, קישוריות לסמארטפון, מצלמות היקפיות ועוד פינוקים.
במערכות הבטיחות האקטיביות (בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב וכו’), ניסאן אקס-טרייל לעיתים קרובות הציע חבילות בטיחות מתקדמות יותר או זמינות ברמות גימור נמוכות יותר לעומת האאוטלנדר בשנים מסוימות. חשוב מאוד לבדוק באופן ספציפי איזה אבזור בטיחות כל רמת גימור וכל שנתון מציעים. זה יכול להיות שיקול מכריע בבמה כדאי לבחור אם הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות (וכדאי שהיא תהיה!).
אמינות ושוק משומשות: ראש שקט ומה קורה במכירה?
שני הרכבים מגיעים מיצרנים יפניים שנחשבים באופן מסורתי אמינים מאוד. באופן כללי, גם המיצובישי אאוטלנדר וגם הניסאן אקס-טרייל נחשבים לרכבים עמידים ושאינם סובלים מבעיות כרוניות קשות. כמובן, כמו בכל רכב, תחזוקה שוטפת בזמן חיונית לשמירה על האמינות.
בשוק המשומשות, שניהם פופולריים ומבוקשים. הביקוש לרכבי 7 מושבים גבוה, ולכן שניהם שומרים יחסית טוב על ערכם. ההשוואה כאן מראה ששניהם מהווים קנייה סולידית ובטוחה יחסית מבחינת אמינות וסחירות. אין יתרון מובהק לרכב אחד על פני השני.
אז במה כדאי לבחור? על מה ללכת בסוף?
אחרי כל ההשוואה הזו, הגיע זמן לסכם. מה עדיף לכם? מיצובישי אאוטלנדר או ניסאן אקס-טרייל? התשובה, כמו תמיד, תלויה בצרכים ובהעדפות שלכם.
למי מתאים המיצובישי אאוטלנדר?
- אם אתם מחפשים רכב עם מראה קצת יותר קשוח ובולט.
- אם נוחות הנסיעה היא בראש סדר העדיפויות שלכם והאאוטלנדר הרגיש לכם נעים יותר בנסיעת מבחן.
- אם מצאתם עסקה טובה יותר על האאוטלנדר ורמת הגימור מתאימה לכם.
- אם אתם מעדיפים את הפשטות היחסית של התפעול והתחזוקה של דגמי האאוטלנדר הנפוצים.
למי מתאים הניסאן אקס-טרייל?
- אם אתם מעדיפים עיצוב חיצוני ופנימי קצת יותר מודרני ואלגנטי.
- אם חשובה לכם גישה קצת יותר נוחה לשורה השלישית (אפילו אם היא לילדים).
- אם מצאתם רמת גימור של האקס-טרייל שמציעה אבזור בטיחותי או נוחות עדיף עבורכם.
- אם תחושת הנהיגה או תגובת המנוע של האקס-טרייל קלעה לטעמכם יותר.
בסופו של דבר, ההמלצה הכי טובה היא לעשות נסיעת מבחן בשני הרכבים. לקחת את הילדים, להושיב אותם בשורה השלישית, לקפל את המושבים, לבדוק את תא המטען, ולנסוע בכבישים שאתם רגילים אליהם. רק כך תוכלו להרגיש על מה ללכת באמת. שניהם רכבים מצוינים, אמינים, ופרקטיים למשפחה. הבחירה בין האאוטלנדר לאקס-טרייל היא עניין של ניואנסים והעדפות אישיות קטנות.
בהצלחה בבחירה שלכם, ותתחדשו על הרכב המשפחתי החדש (או המשומש)!