ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK.
הפעם אנחנו צוללים לעומק אל אחד מרכבי הפנאי הגדולים והמשפחתיים הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות.
הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר (Mitsubishi Outlander).
ספציפית, נתמקד בדגם ששווק בשנת 2022.
שנה משמעותית שבה הרכב זכה למתיחת פנים מהותית ושידרוג כמעט בכל החזיתות.
האאוטלנדר 2022 מבית Mitsubishi הגיע לישראל בגלגול חדש לגמרי.
הוא לא רק נראה אחרת, הוא גם שונה מהותית מתחת לפני השטח.
הוא ממוקם בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים, עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה.
עובדה שהפכה אותו לאחד החביבים על משפחות ברוכות ילדים.
הוא מתחרה ראש בראש מול שמות מוכרים ומוערכים אחרים.
כמו ניסאן אקס-טרייל (Nissan X-Trail), סקודה קודיאק (Skoda Kodiaq), ויונדאי סנטה פה (Hyundai Santa Fe).
המטרה שלנו בסקירה המקיפה הזו היא לספק לכם את כל המידע שאתם צריכים.
בין אם אתם שוקלים רכישת רכב חדש מהדגם העדכני יותר, ובין אם אתם בוחנים את האאוטלנדר 2022 כרכב משומש.
נסקור כאן כל היבט מרכזי.
החל מהעיצוב החיצוני ופנים הרכב, דרך הטכנולוגיה ויחידות ההנעה.
נצלול אל חווית הנהיגה, נדבר על בטיחות, וכמובן, ננתח את נושא המחיר, מחירון, עלויות ורמות הגימור השונות.
נשווה אותו למתחרים שלו, וננסה לענות על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות מיצובישי אאוטלנדר 2022 בישראל של 2025?
נשתף תובנות, גם מתוך חוות דעת גולשים שכבר חוו את הרכב.
בואו נתחיל.
I. מבוא: הדור החדש נוחת בישראל
עידן חדש לאאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר הוא שם וותיק על כבישי ישראל.
הוא משרת נאמנה משפחות רבות מזה שנים.
הדור הרביעי, שהושק בעולם בשנת 2021 והגיע אלינו בשנת המודל 2022, סימן קפיצת מדרגה משמעותית עבור הדגם ועבור יצרנית הרכב מיפן.
אחרי שנים שבהן הדור השלישי הרגיש מעט מיושן לעומת מתחריו שהתחדשו בקצב, הגיעה מיצובישי עם דגם שתוכנן מחדש מהמסד עד הטפחות.
הרכב חולק פלטפורמה עם ניסאן אקס-טרייל, שיתוף פעולה פרי הברית העולמית של רנו-ניסאן-מיצובישי.
הוא לא רק קיבל מראה חיצוני שונה לגמרי ואגרסיבי יותר.
הוא גם התחדש בתא נוסעים עדכני, טכנולוגיה מתקדמת יותר, יחידת הנעה רעננה (לפחות בגרסת הבנזין) ומערכות בטיחות אקטיביות עדכניות.
המטרה הייתה ברורה: להחזיר את האאוטלנדר למרכז הבמה בקטגוריית הפנאי הגדול בישראל, ולהוות אופציה אטרקטיבית למשפחות שמחפשות פתרון הסעה ל-5 או 7 נוסעים.
מיצוב בשוק הישראלי וקהל יעד
האאוטלנדר 2022, כמו קודמיו, כוון בעיקר אל השוק המשפחתי.
הוא מציע שילוב של גודל, פרקטיות (במיוחד בגרסאות ה-7 מקומות), ומוניטין אמינות של היצרן.
בישראל, קטגוריית רכבי הפנאי הגדולים עם 7 מקומות היא תחרותית מאוד.
האאוטלנדר מתמודד כאמור מול רכבים כמו סקודה קודיאק, יונדאי סנטה פה, וגם ניסאן אקס-טרייל שחולק עימו רכיבים משמעותיים.
גרסת ה-PHEV (היברידי פלאג-אין) של האאוטלנדר, שזמינה גם בדור החדש, העניקה לו יתרון ייחודי בקטגוריה לתקופה מסוימת.
היא הציעה פתרון חסכוני ומעט ירוק יותר (בניצול נכון) שנעדר מרוב המתחרות הישירות באותה עת.
קהל היעד העיקרי הוא משפחות עם 2-3 ילדים ואף יותר.
כאלה הזקוקות למקום, גמישות סידור המושבים, ולעתים קרובות גם לפתרון 7 מקומות לנסיעות מזדמנות או להסעת חברים/משפחה.
הוא פונה למי שמחפש רכב פנאי מרווח, עם דגש על נוחות ובטיחות, ומוניטין טוב בשוק הישראלי.
II. עיצוב חיצוני: שינוי רדיקלי
נוכחות מרשימה ועיצוב בולט
אם יש דבר אחד בולט באאוטלנדר 2022, זה העיצוב החיצוני שלו.
מיצובישי נטשה את המראה השמרני יחסית של הדור הקודם.
היא הלכה לכיוון הרבה יותר נועז ואגרסיבי.
החזית מאמצת את שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי, שזכתה לכינוי “Dynamic Shield”.
הגריל הקדמי גדול ומרשים.
הוא מוקף באלמנטים כרומים עבים בצורת C.
פנסי החזית מפוצלים: יחידות התאורה העיקריות ממוקמות נמוך יותר בתוך הפגוש.
פס צר של תאורת יום LED ופנסי איתות יושב גבוה יותר, ליד קצה מכסה המנוע.
זה יוצר מראה ייחודי.
יש שיאהבו אותו מאוד, ויש כאלה שפחות יתחברו.
אבל אין ספק שהוא מושך תשומת לב.
קווים דינמיים ופרטים מעניינים
מפרופיל, האאוטלנדר החדש נראה קופסתי וגדול יותר מהדור היוצא.
קו המותניים גבוה.
קו הגג יורד בעדינות לכיוון החלק האחורי.
הוא נשען על בתי גלגלים תפוחים.
הם ממלאים היטב את הגלגלים, שהגיעו במידות 18 או 20 אינץ’ (תלוי ברמת הגימור).
עיצובי החישוקים משתנים בין הרמות השונות.
הם בדרך כלל בעלי מראה מודרני ודינמי.
החלק האחורי ממשיך את הקו העיצובי המודרני.
הוא כולל פנסים אחוריים דקים ומתוחים.
הם מחוברים באמצעות פס קישוט רוחבי.
ספוילר קטן מעטר את חלקו העליון של דלת תא המטען.
השילוב של הקווים הישרים, האלמנטים הכרומים והגלגלים הגדולים מעניק לרכב נוכחות כביש חזקה ובולטת.
הוא בהחלט לא נעלם בתוך שיירת רכבי הפנאי האחרים.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה
תא נוסעים מודרני ומרווח
אם העיצוב החיצוני עורר תגובות שונות, הרי שתא הנוסעים של האאוטלנדר 2022 הוא ללא ספק שיפור אדיר.
הוא הרבה יותר מודרני ומעוצב לעומת הדור היוצא.
האווירה הכללית נעימה יותר.
היא משדרת תחושה של עדכניות.
הקונספט העיצובי נקי יחסית, עם קווים אופקיים השולטים בדשבורד.
זה מדגיש את תחושת הרוחב והמרווח בתא הנוסעים.
הנדסת האנוש טובה ברובה.
מרבית הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית ונגישים לתפעול.
גם מסך המולטימדיה ממוקם גבוה במרכז הדשבורד, בשדה הראייה של הנהג.
איכות חומרים והרכבה
אחד הביקורות המרכזיות על הדור הקודם נגעה לאיכות החומרים.
בדגם 2022, מיצובישי עשתה שיפור ניכר.
אמנם זה עדיין לא רכב פרימיום, אבל החומרים במקומות המרכזיים נעימים יותר למגע.
ניתן למצוא פלסטיק רך בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות.
ישנם גם אלמנטים דמויי עור וגימורים דמויי אלומיניום ברמות הגימור הגבוהות יותר.
איכות ההרכבה מרגישה מוצקה.
אין קרקושים או רעשים מיותרים בנסיעה רגילה.
השיפור הזה משמעותי.
הוא גורם לתא הנוסעים להרגיש עדכני ואיכותי יותר בהשוואה לדור הקודם.
הוא גם עומד יפה בהשוואה למתחרים העיקריים באותה נקודת זמן.
מושבים ומרווח פנימי
האאוטלנדר 2022 שווק בישראל בגרסאות 5 ו-7 מקומות.
מרבית היבוא הייתה של גרסאות ה-7 מקומות הפופולריות.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים.
גם בנסיעות ארוכות יחסית.
ברמות גימור גבוהות יותר מוצע ריפוד עור ומושבים חשמליים.
שורת המושבים השנייה מרווחת מאוד.
יש שפע של מרווח רגליים, ראש וכתפיים לשלושה מבוגרים.
המושבים ניתנים להזזה על מסילה קדימה ואחורה.
זה מאפשר גמישות בחלוקת המרווח בין שורה 2 לשורה 3 ולתא המטען.
שורת המושבים השלישית, כמו ברוב רכבי הפנאי 7 מקומות שאינם וואנים גדולים, מיועדת בעיקר לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות.
הגישה אליה נוחה יחסית בזכות מנגנון קיפול המושב בשורה השנייה.
אבל המרווח שם מוגבל.
מבוגרים גבוהים ימצאו את הברכיים צמודות לגב המושב שמלפנים ואת הראש קרוב לתקרה.
לילדים, לעומת זאת, היא מספיקה בהחלט.
תא מטען ופרקטיות
נפח תא המטען משתנה דרמטית בהתאם לסידור המושבים.
עם כל 7 המושבים בשימוש, הנפח זעום – כמה עשרות ליטרים בודדים בלבד.
זה מספיק אולי לשקיות קניות בודדות או תיקים קטנים.
כששורת המושבים השלישית מקופלת (אל תוך הרצפה), הנפח גדל משמעותית.
הוא עומד על מעל 450 ליטר בגרסת ה-7 מקומות, וקרוב ל-500 ליטר בגרסת ה-5 מקומות.
זה נפח תא מטען מכובד ושימושי למשפחה.
הצורה של תא המטען מלבנית יחסית, וסף ההטענה נוח ולא גבוה מדי.
קיפול שורת המושבים השנייה מגדיל את הנפח עוד יותר, לכמעט 1400 ליטר בגרסת ה-7 מקומות.
ישנם פתרונות אחסון קטנים יותר בתא הנוסעים עצמו.
תאי הדלתות גדולים יחסית.
תא הכפפות בגודל סביר.
יש גם קונסולה מרכזית בין המושבים הקדמיים.
הפרקטיות הכוללת טובה מאוד לשימוש משפחתי יומיומי.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: דור חדש של קישוריות
מערכת מולטימדיה מרכזית
האאוטלנדר 2022 קיבל שדרוג משמעותי בתחום הטכנולוגי.
לב ליבו של השדרוג הוא מסך המולטימדיה המרכזי.
הוא בגודל 8 אינץ’ ברמות הגימור הנמוכות, ו-9 אינץ’ ברמות הגבוהות יותר.
איכות התצוגה טובה, והבהירות מספקת גם באור יום ישראלי בוהק.
מבנה התפריטים יחסית פשוט ואינטואיטיבי.
התגובה למגע מהירה.
הבשורה הגדולה היא תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, הקישוריות היא אלחוטית.
זה יתרון משמעותי.
זה מאפשר שימוש קל ונוח באפליקציות ניווט (ווייז, גוגל מפות), מוזיקה ופודקאסטים מהטלפון.
מערכת ההפעלה עצמה היא פיתוח של מיצובישי, והיא עובדת בצורה חלקה ויעילה.
אין ממש עוזר קולי מובנה ברמה מתקדמת.
השליטה הקולית מתבססת בעיקר על זו של מערכות הטלפון המחוברות.
לוח מחוונים ואבזור נוחות
מאחורי ההגה יושב לוח מחוונים דיגיטלי מלא ברמות הגימור הגבוהות (12.3 אינץ’).
הוא מציע מגוון אפשרויות תצוגה.
ניתן לשלוט במידע המוצג ולהתאים אותו אישית.
רמות הגימור הבסיסיות קיבלו לוח מחוונים אנלוגי עם מסך מידע קטן במרכז.
גם הוא מספק את המידע החיוני בצורה ברורה.
מערכת השמע הסטנדרטית טובה יחסית.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, כמו Premium, מוצעת מערכת שמע משודרגת מבית Bose.
היא כוללת 10 רמקולים ומגבר נפרד.
איכות הסאונד שלה בהחלט מרשימה יותר וחובבי מוזיקה יעריכו אותה.
מבחינת אבזור נוחות, האאוטלנדר 2022 לא חסר.
רמות הגימור ששווקו בישראל כללו בקרת אקלים מפוצלת (לעתים שלושה אזורים), פתחי מיזוג מאחור (חשוב מאוד באקלים הישראלי), כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות היקפיות (360 מעלות) ברמות הגבוהות, חימום מושבים, ולעתים גם גג פנורמי נפתח.
האבזור ברמות הגימור הנפוצות בארץ היה בדרך כלל נדיב למדי, והתאים היטב לציפיות בשוק המקומי.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: בין בנזין לחשמל
מנוע בנזין וגיר אוטומטי
האאוטלנדר 2022 שווק בישראל בעיקר עם שתי יחידות הנעה.
הראשונה והנפוצה יותר היא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר.
מנוע זה מייצר הספק של 181 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-24.9 קג”מ.
הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT).
זהו הגיר המוכר ממיצובישי.
ההספק נאה ביחס לקטגוריה ולנפח המנוע.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-10.5 שניות לגרסת ההנעה הקדמית.
מעט יותר לגרסת ההנעה הכפולה.
זה לא נתון ספורטיבי במיוחד.
הביצועים בנהיגה יומיומית מספקים.
המנוע גמיש מספיק לתאוצות ביניים בעיר ומחוצה לה.
אבל בעומס מלא (משפחה וציוד) או בעליות תלולות, הגיר הרציף עשוי לגרום למנוע להגיע לסל”ד גבוה.
הוא מייצר מעט רעש, אופייני לתיבות CVT.
אבל מיצובישי עשתה עבודה טובה בכיול הגיר הזה.
הוא מדמה לרוב העברת הילוכים מסורתית (יש לו שמונה ‘הילוכים’ וירטואליים).
זה מפחית את תחושת “הרצועה הגומי” המאפיינת תיבות CVT פחות טובות.
גרסת הפלאג-אין הייבריד (PHEV)
האופציה השנייה והמעניינת יותר היא גרסת ה-PHEV.
גם היא קיבלה שדרוג משמעותי בדור החדש.
היא משלבת מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר.
הוא עובד לרוב כגנרטור להפקת חשמל.
ישנם שני מנועים חשמליים: אחד מלפנים ואחד מאחור.
הם מספקים הנעה חשמלית ואחראים על מערכת ההנעה הכפולה החכמה.
הספק המערכת המשולב גבוה יותר, והוא מספק ביצועים זריזים יותר.
במצב חשמלי מלא, הרכב שקט מאוד ונעים לנהיגה.
המעבר בין הנעה חשמלית להיברידית ולשימוש במנוע הבנזין חלק בדרך כלל.
אין תיבת הילוכים קלאסית בגרסת ה-PHEV, אלא יחידת העברה ישירה בין המנועים השונים.
זה תורם לנהיגה חלקה ונטולת ויברציות.
צריכת דלק וצריכת אנרגיה
אחד הנושאים החשובים ביותר לכל רוכש רכב בישראל הוא צריכת דלק.
עבור גרסת הבנזין 2.5 ליטר, נתון היצרן הרשמי לפי תקן WLTP עומד על כ-12-13 ק”מ לליטר בממוצע משולב.
במציאות הישראלית, עם פקקים, עליות וירידות, ושימוש במזגן, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של כ-8-10 ק”מ לליטר.
נהיגה מתונה מאוד מחוץ לעיר עשויה לשפר את הנתון, אך נהיגה אגרסיבית או בעיקר עירונית תוריד אותו.
גרסת ה-PHEV היא סיפור אחר לגמרי.
צריכת דלק (או ליתר דיוק, צריכת אנרגיה משולבת) תלויה באופן דרמטי באופן השימוש.
נתון הטווח החשמלי הרשמי (WLTP) עומד על כ-50-60 ק”מ.
במציאות, באקלים הישראלי ועם שימוש במזגן, ניתן לצפות לטווח ריאלי של כ-35-45 ק”מ על חשמל בלבד.
אם מרבית הנסיעות היומיות הן קצרות יותר מהטווח החשמלי, וניתן להטעין את הרכב באופן קבוע בבית ובעבודה, צריכת דלק יכולה להיות זניחה לחלוטין.
אבל אם הטווח החשמלי אינו מספיק ונוסעים למרחקים ארוכים ללא טעינה בדרך, הרכב יתפקד כהיברידי רגיל.
במקרה כזה, צריכת דלק תהיה דומה לגרסת הבנזין הרגילה, ואף גבוהה מעט בשל המשקל העודף של הסוללה והמנועים החשמליים.
חשוב לזכור שלמרות שהחיפוש הנפוץ הוא עדיין “צריכת דלק“, ברכב חשמלי או היברידי נטען מדברים יותר על צריכת אנרגיה בקוט”ש לק”מ ועל טווח חשמלי.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): חיבור לשקע
חווית הטעינה הביתית והציבורית
עבור גרסת ה-PHEV, היבט הטעינה הוא קריטי למיצוי היתרונות שלה.
האאוטלנדר PHEV 2022 תומך בטעינת AC (זרם חילופין) בקצב מקסימלי של 3.7 קילוואט.
זה קצב טעינה סטנדרטי למדי.
טעינה מלאה של הסוללה מ-0 ל-100% באמצעות עמדת טעינה ביתית תארך כ-4-5 שעות.
ניתן גם לטעון משקע ביתי רגיל (2.3 קילוואט), אך זה יארך זמן רב יותר, כ-6-7 שעות.
יתרון משמעותי של האאוטלנדר PHEV לעומת מתחרים רבים בקטגוריה (ובכלל) הוא תמיכה בטעינת DC (זרם ישר).
כלומר, טעינה מהירה.
קצב הטעינה המקסימלי הוא כ-20-22 קילוואט.
זה אולי לא נשמע הרבה בהשוואה לרכבים חשמליים מלאים.
אבל זה מאפשר לטעון את הסוללה מ-0 ל-80% תוך כ-30-40 דקות בעמדת טעינה מהירה.
זו תכונה שימושית מאוד.
היא מאפשרת “לתדלק” חשמל במהירות בזמן עצירה קצרה.
זה מגדיל את השימושיות של ההנעה החשמלית גם בנסיעות ארוכות יותר.
סוג המחבר לטעינת AC הוא Type 1 (יפני), וסוג המחבר לטעינת DC הוא Chademo (גם הוא יפני).
חשוב לוודא התאמה של עמדות הטעינה הציבוריות למחברים הללו, אם כי בישראל של 2025, עמדות תומכות Type 2 ו-CCS2 נפוצות יותר.
ייתכן שיידרשו מתאמים.
מיצובישי מציעה בדרך כלל אפליקציה לניהול טעינה מרחוק, תכנון זמני טעינה וניטור מצב הסוללה, המשפרת את חוויית הבעלות.
חווית הטעינה הציבורית בישראל עשויה להיות מאתגרת לעתים.
הזמינות של עמדות DC תומכות Chademo פחותה מזו של CCS2.
אבל טעינת AC זמינה במקומות רבים.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות מעל הכל
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
האאוטלנדר 2022, בהיותו רכב פנאי משפחתי גדול, מכוון בראש ובראשונה לנוחות.
נוחות הנסיעה טובה למדי.
בולמי הזעזועים מכוילים בצורה רכה יחסית.
הם סופגים היטב את מרבית השיבושים על הכבישים הישראלים, כולל פסי האטה ובורות קטנים.
בכבישים משובשים במיוחד או עם גלים ארוכים, ייתכנו נדנודים מסוימים.
אבל בסך הכל, הנסיעה נינוחה ונעימה.
רמת בידוד הרעשים השתפרה משמעותית לעומת הדור הקודם.
רעשי מנוע, רוח וכביש מבודדים היטב במהירויות נמוכות ועירוניות.
במהירויות בינעירוניות גבוהות יותר, רעשי רוח מכיוון מראות הצד ורעשי כביש מצמיגים רחבים יותר עדיין נשמעים.
אך הם אינם מפריעים משמעותית לשיחה או להאזנה למוזיקה.
גרסת ה-PHEV שקטה במיוחד בנסיעה חשמלית כמובן.
התנהגות דינמית והיגוי
בכל הנוגע להתנהגות דינמית, האאוטלנדר 2022 מציע התנהגות בטוחה וצפויה.
הוא לא רכב עם יומרות ספורטיביות.
הוא מכוון ליציבות ונוחות.
ההיגוי קל למדי, במיוחד במהירויות נמוכות.
זה מקל מאוד על תמרון בעיר וביצוע חניות.
משקל ההיגוי גדל מעט עם העלייה במהירות.
אבל הוא עדיין לא מציע הרבה משוב מהכביש.
הדיוק סביר לרכב מהסוג הזה.
אחיזת הכביש טובה.
גם בגרסאות ההנעה הקדמית וגם כמובן בגרסאות ההנעה הכפולה (Super All-Wheel Control במיצובישי).
בפניות חדות במהירויות גבוהות, ישנן זוויות גלגול מורגשות.
זה טבעי בהתחשב בגובה ובמימדים של הרכב.
אבל הרכב נשאר יציב ונטוע בכביש.
תחושת הבלמים לינארית וקלה לשליטה.
בגרסת ה-PHEV, מערכת הרגנרציה (אגירת אנרגיית בלימה) ניתנת לכיוון באמצעות מנופים מאחורי ההגה.
זה מאפשר שליטה ברמת ההאטה בעת עזיבת דוושת התאוצה.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות טובה.
האאוטלנדר נוסך תחושת ביטחון בכבישים מהירים.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון מלא בכוכבים
מבדקי בטיחות וציון Euro NCAP
אחד ההיבטים החשובים ביותר עבור רכב משפחתי הוא הבטיחות.
המיצובישי אאוטלנדר 2022 זכה לציון מרשים במבחני בטיחות.
הוא קיבל 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP.
זהו הציון המקסימלי.
תוצאות המבדקי בטיחות הראו הגנה טובה על מבוגרים וילדים.
הציון הגבוה משקף לא רק את המבנה החזק של הרכב.
הוא גם מעיד על היעילות של מערכות הבטיחות הפסיביות והאקטיביות.
מערכות עזר לנהג (ADAS)
האאוטלנדר 2022 הגיע לישראל עם חבילת מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) מתקדמת.
היא זמינה בדרך כלל כסטנדרט החל מרמות הגימור האמצעיות ומעלה.
המערכות כוללות:
- בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) – ששומרת מרחק מהרכב מלפנים.
- מערכת לשמירה על נתיב (Lane Keeping Assist) – שמתקנת בעדינות היגוי אם הרכב סוטה מהנתיב.
- מערכת בלימת חירום אוטונומית (Autonomous Emergency Braking) – שמזהה כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים.
- התרעת תנועה חוצה מאחור (Rear Cross Traffic Alert) – שימושית ביציאה מחניה ברוורס.
- ניטור שטחים מתים (Blind Spot Monitoring).
- אורות גבוהים אוטומטיים.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי בדרך כלל טוב וחלק.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה נעימה.
מערכת שמירת הנתיב פעילה אך לא אגרסיבית מדי.
מערכת בלימת החירום פועלת בצורה יעילה בעת הצורך.
קל יחסית לתפעל ולהפעיל את המערכות השונות דרך תפריטי המולטימדיה או פקדים על ההגה.
חבילת הבטיחות הזו הציבה את האאוטלנדר בשורה אחת עם המתחרים המובילים בקטגוריה בשנת 2022 ואף ב-2025, כאשר נושא הבטיחות הוא פרמטר מרכזי בקבלת החלטות רכישה בישראל.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): השקעה משפחתית
כמה עולה ומה המחירון כיום?
כאשר מדברים על מיצובישי אאוטלנדר 2022 בשנת 2025, אנחנו מדברים על רכב משומש.
המחיר בשוק המשומשות תלוי כמובן ברמת הגימור, הקילומטראז’, מצב הרכב, וההיצע והביקוש הספציפיים בשוק באותו רגע.
טווח המחיר של אאוטלנדר 2022 משומש יכול לנוע באופן גס בין כ-120,000 ש”ח לגרסאות הבנזין הבסיסיות ועד כ-170,000 ש”ח ואף יותר לגרסאות PHEV המאובזרות.
מומלץ לבדוק את המחירון העדכני של לוי יצחק או גלאי לצורך הערכה מדויקת יותר.
חשוב גם לקחת בחשבון שבשוק המשומשות, גרסאות ה-7 מקומות שומרות על ערכן טוב יותר מגרסאות ה-5 מקומות.
גם גרסאות ה-PHEV עשויות לשמור על ערכן בצורה טובה יותר לאור ההתעניינות הגוברת ברכבים מחושמלים.
רמות גימור עיקריות בישראל
האאוטלנדר 2022 שווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות.
הבסיסית הייתה בדרך כלל Instyle.
מעליה היו רמות כמו Intense ו-Premium.
גרסת ה-PHEV הוצעה גם היא במספר רמות גימור מקבילות.
ההבדלים העיקריים בין רמות הגימור היו באבזור הנוחות והטכנולוגיה.
למשל, גודל מסך המולטימדיה ולוח המחוונים, ריפודי המושבים (בד מול עור), כוונון מושבים חשמלי, מערכת שמע Bose, מצלמות 360 ועוד.
מבחינת בטיחות, מרבית המערכות האקטיביות היו סטנדרט החל מרמות הגימור האמצעיות.
אחריות ועלויות תחזוקה
כאשר רוכשים רכב משומש משנת 2022, חשוב לבדוק מה נשאר מתקופת האחריות המקורית.
האחריות המלאה על הרכב הייתה לרוב לשלוש שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם.
זה אומר שחלק מתקופת האחריות עדיין עשויה להיות בתוקף בשנת 2025.
עבור גרסת ה-PHEV, ישנה אחריות נפרדת וארוכה יותר על הסוללה, לרוב 8 שנים או 160,000 ק”מ.
זה נותן שקט נפשי משמעותי לגבי הרכיב היקר ביותר ברכב.
מבחינת עלויות תחזוקה, המנועים והמערכות במיצובישי אאוטלנדר נחשבים אמינים בדרך כלל.
אין דיווחים נרחבים על תקלות או בעיות סדרתיות בדגם הספציפי הזה.
כמו בכל רכב, יש צורך בטיפולים תקופתיים על פי הוראות היצרן.
טיפולים אלו צפויים להיות בעלות סבירה יחסית למכוניות יפניות.
עלויות חלפים עשויות להיות מעט גבוהות יותר מרכבים אירופאים מסוימים, אך זמינות החלפים טובה.
עלויות צמיגים ובלאי חלקים אחרים תלויות כמובן באופי הנהיגה ובקילומטראז’.
בגרסת ה-PHEV, יש לזכור שיש פחות בלאי לבלמים בזכות מערכת הרגנרציה.
אך יש צורך בבדיקות תקופתיות גם למערכת החשמלית והסוללה.
X. יתרונות: למה לבחור באאוטלנדר 2022?
- עיצוב חיצוני ופנימי מרשים: קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הקודם, עם נוכחות כביש בולטת ותא נוסעים מודרני ומעוצב יותר.
- מרווח פנימי ופרקטיות: מספיק מקום לחמישה מבוגרים בקלות, ואופציית 7 המקומות שימושית למשפחות גדולות. תא מטען שימושי בסידור 5 מקומות.
- שדרוג טכנולוגי ואבזור: מערכת מולטימדיה עדכנית עם קישוריות טלפון מלאה (ואלחוטית ברמות הגבוהות), לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות עשיר.
- גרסת PHEV חסכונית וידידותית לסביבה: מציעה טווח חשמלי ריאלי ועלויות נסיעה נמוכות משמעותית (אם מנצלים את הטעינה), עם יתרון טעינת DC נדיר לקטגוריה.
- בטיחות גבוהה: 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה ויעילה.
- נוחות נסיעה טובה: מכויל היטב לכבישים ישראלים, סופג שיבושים ביעילות ומציע נסיעה נינוחה ונעימה למשפחה.
- מוניטין אמינות: מיצובישי נהנית ממוניטין טוב בישראל בתחום האמינות, וזה נכס חשוב בשוק המשומשות. אין דיווחים ספציפיים על תקלות נפוצות בדגם זה.
XI. חסרונות: פשרות שיש לשקול
- ביצועים בגרסת הבנזין: למרות שהמנוע מספק, הוא אינו עוצר נשימה, והשילוב עם הגיר הרציף עשוי להיות רועש מעט תחת עומס או בטיפוס עליות.
- מרווח בשורה השלישית: המושבים האחרונים מתאימים בעיקר לילדים או לנסיעות קצרות למבוגרים. שימוש קבוע בהם עלול להיות פחות נוח.
- נפח תא מטען בשימוש כל המושבים: כאשר 7 המושבים פתוחים, כמעט ואין מקום למטען בתא המטען.
- היגוי חסר פידבק: ההיגוי קל ונעים בעיר, אך חסר דיוק ומשוב בכבישים מפותלים, מה שפוגע מעט בתחושת החיבור לנהיגה.
- טעינת DC ב-PHEV איטית יחסית: למרות שקיימת, קצב הטעינה המהירה אינו גבוה כמו ברכבים חשמליים מלאים.
XII. בפסקה לקראת הסיום: בהשוואה למתחרים בשוק הישראלי
המיצובישי אאוטלנדר 2022 מתמודד ראש בראש מול יריבים חזקים בשוק רכבי הפנאי הגדול בישראל.
בהשוואה לניסאן אקס-טרייל, שאיתו הוא חולק פלטפורמה, האאוטלנדר מציע בדרך כלל עיצוב חיצוני נועז יותר וחבילת אבזור דומה.
האקס-טרייל גם הוא שווק בגרסאות 7 מקומות.
בהשוואה לסקודה קודיאק, האאוטלנדר בדרך כלל נעים ונוח יותר בנסיעה יומיומית.
הקודיאק, לעומת זאת, נחשב לדינמי יותר לנהיגה.
הוא מציע לרוב תא מטען גדול יותר בסידור 7 מקומות כשהמושבים האחרונים מקופלים.
בהשוואה ליונדאי סנטה פה, מתחרה נוסף בעל אופציית 7 מקומות, האאוטלנדר PHEV מציע פתרון הנעה היברידי נטען שנעדר מהסנטה פה באותה תקופה (אם כי הסנטה פה מציע גרסאות היברידיות רגילות ודיזל).
הסנטה פה לרוב גדול יותר פיזית.
הוא מציע מרווח טוב יותר בשורה השלישית ותא מטען גדול יותר בשימוש כל המושבים.
גם הטויוטה ראב 4 היברידי הוא מתחרה משמעותי, אם כי הוא מציע רק 5 מקומות ישיבה.
בהשוואה אליו, האאוטלנדר מציע את גמישות ה-7 מקומות.
גרסת ה-PHEV שלו מתחרה בראב 4 פלאג-אין הייבריד, כאשר למיצובישי יתרון קטן של טעינת DC.
האאוטלנדר 2022 ממצב את עצמו כבחירה טובה למי שמחפש שילוב של מראה בולט, תא נוסעים מרווח ומשודרג, אבזור נדיב, בטיחות גבוהה, ואופציה ל-7 מקומות או יחידת הנעה PHEV חסכונית.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם האאוטלנדר 2022 שווה את המחיר?
פסק דין על האאוטלנדר 2022
המיצובישי אאוטלנדר 2022 מסמן קפיצת דור משמעותית ומוצלחת.
הוא שיפר כמעט כל היבט לעומת הדגם הקודם.
הוא מציע עיצוב חיצוני שובב יותר ותא נוסעים נעים ועדכני.
הטכנולוגיה שודרגה משמעותית.
האבזור עשיר.
הבטיחות ברמה הגבוהה ביותר לקטגוריה.
נוחות הנסיעה טובה מאוד, וזו נקודה חשובה ברכב משפחתי.
אופציית ה-7 מקומות, על אף מגבלות המרווח בשורה השלישית, הופכת אותו לרלוונטי למשפחות גדולות.
גרסת ה-PHEV מספקת פתרון חסכוני במיוחד למי שנוסע בעיקר מרחקים קצרים ויכול להטעין.
בהשוואה למתחרים כמו קודיאק או סנטה פה, האאוטלנדר מתמקד אולי יותר בנוחות ובפשטות תפעול יומיומית.
הוא פחות דינמי מהקודיאק.
הוא פחות ענק מהסנטה פה.
אבל הוא מציע חבילה כוללת אטרקטיבית.
המחירון של רכב משומש משנת 2022 משקף את השדרוג שהוא עבר.
הוא עדיין נחשב לדגם מודרני יחסית בשנת 2025.
האם כדאי לקנות מיצובישי אאוטלנדר 2022?
אז, האם כדאי לקנות מיצובישי אאוטלנדר 2022 בשנת 2025?
התשובה היא כן, בהחלט, עבור קהל היעד הנכון.
הרכב מתאים במיוחד למשפחות.
במיוחד כאלה עם 3 ילדים ומעלה.
הן יפיקו תועלת רבה מאופציית ה-7 מקומות (גם אם היא מוגבלת).
הוא מתאים למי שמחפש רכב פנאי נוח ובטוח.
מי שמעריך אבזור טוב ומוניטין אמינות מוצק.
אם אתם גרים באזור שבו טעינה קלה וזמינה (בית, עבודה), גרסת ה-PHEV היא אופציה מצוינת.
היא יכולה לחסוך משמעותית בצריכת דלק ולהוריד את עלויות הנסיעה.
חשוב רק לוודא שהאחריות על הסוללה עדיין בתוקף.
למי הרכב פחות מתאים?
למי שמחפש ביצועים עוצמתיים או חווית נהיגה ספורטיבית.
למי שזקוק לשבעה מקומות מרווחים למבוגרים על בסיס קבוע.
או למי שצריך תא מטען גדול מאוד בשימוש כל המושבים.
בסך הכל, האאוטלנדר 2022 הוא רכב פנאי משפחתי מוצלח מאוד.
הוא מודרני, מאובזר ובטוח.
בשוק המשומשות של היום, הוא מציע תמורה טובה למחיר.
הוא מהווה אופציה מומלצת למשפחות ישראליות שמחפשות רכב גדול, אמין ופרקטי, עם דגש על נוחות ובטיחות.