Geely Geometry C או אורה פאנקי קאט

אז אתם שוקלים לעבור לרכב חשמלי? מעולה! זה צעד חכם, ירוק, ובטווח הארוך גם חסכוני. השוק רועש וגועש מדגמים חדשים, ובין שלל האפשרויות, יש שתי שחקניות בולטות באותה קטגוריה, שמבלבלות לא מעט קונים פוטנציאליים. מצד אחד, הגילי ג’יאומטרי C, ששבתה את ליבם של רבים עוד כשהייתה חלוצה יחסית. מצד שני, האורה פאנקי קאט, שהגיעה עם סטייל שונה לגמרי וריענון משמעותי. אז כששני רכבים כל כך פופולריים ניצבים זה מול זה, איך מחליטים? במה כדאי לבחור? מה עדיף לצרכים שלכם? בואו נעשה סדר, נצלול לפרטים, ונראה על מה ללכת.

שתי גישות שונות לחלוטין

לפני שנצלול להשוואה הישירה, חשוב להבין מי עומד מול מי. שניהם רכבים חשמליים, שניהם מגיעים מסין, שניהם פונים לפלח שוק דומה מבחינת גודל ומחיר (בערך). אבל שם בערך מסתיים הדמיון העיקרי. הגילי ג’יאומטרי C מגיעה בתצורת קרוסאובר קומפקטי, עם עיצוב מודרני יחסית, נקי, כזה שלא מתיימר להמציא את הגלגל מחדש אלא להיות שימושי ונעים לעין. האורה פאנקי קאט, לעומתה, היא הצהרת סטייל מהלכת. עיצוב רטרו-עתידני שלא משאיר אף אחד אדיש, עם קווים עגולים ואישיות ייחודית. אז כבר מההתחלה, זו לא רק השוואה טכנית, זו גם השוואה בין סגנונות חיים.

זירת ההשוואה: ראש בראש

כדי להחליט במה כדאי לבחור, חייבים להסתכל על הפרמטרים החשובים באמת. אלה הדברים שישפיעו על חיי היום-יום שלכם עם הרכב.

עיצוב ואווירה: עניין של טעם (וסטייל!)

כפי שציינו, כאן ההבדל הכי בולט. הגילי ג’יאומטרי C מציעה מראה חיצוני שהוא, ובואו נאמר את האמת, די שגרתי. זה לא רע, זה פשוט לא מתבלט. היא נראית כמו קרוסאובר חשמלי עכשווי, עם קווים זורמים וידיות דלת שקועות. בפנים, העיצוב נקי, מודרני, עם מסכים גדולים ושילוב של חומרים שנראה סביר לגמרי בקטגוריה. האווירה בפנים נעימה, מעט מינימליסטית.

האורה פאנקי קאט, לעומת זאת, היא משהו אחר לגמרי. מבחוץ, היא פשוט מקסימה (או מוזרה, תלוי את מי שואלים). הפנסים העגולים, הקווים המעוגלים, הצבעים הדו-גוניים – יש לה נוכחות מיידית. בפנים, המסיבה נמשכת. עיצוב רטרו שיקי, שילוב של צבעים וחומרים לא שגרתיים, פרטים קטנים ומעוצבים. המסכים משתלבים בתוך קו עיצובי כולל. האווירה בפנים קופצנית יותר, צעירה, ומלאת אופי. אז אם סטייל ייחודי והצהרה אישית חשובים לכם, האורה כנראה תמשוך אתכם יותר. אם אתם מעדיפים מראה סולידי ופונקציונלי, הגילי תעשה את העבודה.

ביצועים ונהיגה: על הכביש

שני הרכבים הם חשמליים, מה שאומר תאוצה מיידית וכיף עירוני. מבחינת מספרים, שניהם מציעים ביצועים דומים מספיק לנהיגה יום-יומית זריזה בעיר ומחוצה לה. הגילי ג’יאומטרי C מרגישה מעט יותר נוחה ומרוסנת מבחינת כיול המתלים. היא סופגת מהמורות בצורה טובה יחסית ומציעה נסיעה רגועה. ההיגוי סביר, לא ספורטיבי במיוחד, אבל עושה את העבודה.

האורה פאנקי קאט מרגישה קצת יותר קלילה ואג’ילית. ההיגוי שלה מרגיש מעט יותר חד וזריז, והיא יכולה להיות משעשעת יותר בפיתולים עירוניים. הנוחות שלה טובה גם היא, אבל אולי מעט פחות רכה מהגילי. בנסיעה בינעירונית, שניהם נוחים למדי, כשהשקט החשמלי תורם רבות לאווירה הנעימה בתא הנוסעים. בשורה התחתונה, שניהם טובים לנהיגה רגילה, עם יתרון קל לנוחות בגילי ויתרון קל לזריזות ופעלתנות באורה.

טווח נסיעה וטעינה: הלב החשמלי

זה אחד הפרמטרים הקריטיים ביותר ברכב חשמלי, ופה לשני הדגמים יש גרסאות שונות. לגילי ג’יאומטרי C יש שתי אופציות סוללה: 46kWh ו-60kWh, המעניקות טווחי נסיעה מוצהרים (WLTP) של כ-350 ק”מ וכ-460 ק”מ בהתאמה. לאורה פאנקי קאט יש גם שתי אופציות סוללה: 48kWh ו-63kWh, עם טווחים מוצהרים של כ-310 ק”מ וכ-420 ק”מ בהתאמה.

בחיים האמיתיים, הטווח תמיד נמוך יותר מהמוצהר, ומושפע מאוד מסגנון הנהיגה, טמפרטורה, שימוש במזגן ועוד. עם זאת, ההשוואה היחסית נשמרת. גרסת הטווח הארוך של הגילי מציעה מעט יותר קילומטרים על הנייר מגרסת הטווח הארוך של האורה. בפועל, שתיהן מספקות טווח מספק לרוב השימושים היומיומיים וגם לטיולים מדי פעם, במיוחד בגרסאות הטווח הארוך.

מבחינת טעינה, שניהם תומכים בטעינה ביתית (AC) ובטעינה מהירה (DC). קצב הטעינה המהירה משתנה בין הגרסאות וגם מושפע מהטמפרטורה ומהמטען הספציפי. בדרך כלל, בשתיהן תצפו לקבל טעינה של 10%-80% בתוך פחות משעה בעמדת DC מהירה. הגילי תמכה בקצב טעינה DC מקסימלי גבוה יותר בגרסאות מסוימות בעבר, אבל זה משתנה בין דגמים ושנות ייצור, ושווה לבדוק את הנתונים הספציפיים לדגם שאתם בודקים. בשורה התחתונה, שניהם סבירים מבחינת טעינה מהירה, כשהגילי עשויה להיות מעט מהירה יותר בשיא, תלוי בגרסה.

פנים הרכב, נוחות וטכנולוגיה

כאן ההבדלים שוב בולטים. הגילי ג’יאומטרי C מציעה תא נוסעים מרווח יחסית לקטגוריה. המושבים נוחים, ויש תחושה אוורירית בפנים. מערכת המולטימדיה טובה, עם מסך גדול ורזולוציה טובה, אך היא פועלת על מערכת הפעלה עצמאית, ובדגמים רבים אין תמיכה באפל קארפליי או אנדרואיד אוטו באופן מובנה (יש צורך בפתרונות צד שלישי או בשיקוף מסך לא מושלם). זה חיסרון משמעותי עבור רבים.

האורה פאנקי קאט, למרות המראה הקומפקטי יותר מבחוץ, מציעה גם היא תא נוסעים מרווח למדי, במיוחד מקדימה. המושבים מעוצבים (לפעמים עם צבעים בולטים) ונוחים. מערכת המולטימדיה שלה, הפועלת על אנדרואיד, בדרך כלל תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (בדגמים המשווקים בישראל), וזה יתרון גדול למי שהתרגל לאינטגרציה הזו בסמארטפון. גם כאן יש שני מסכים שמשתלבים בעיצוב.

מבחינת חומרים וגימור, שניהם מציעים איכות סבירה לקטגוריה. האורה אולי משקיעה יותר בחומרים מעוצבים וצבעוניים שתואמים את הסטייל שלה, בעוד הגילי שומרת על קו פרקטי יותר. פיצ’רים כמו גג פנורמי (בחלק מהגרסאות) קיימים בשניהם. בשורה התחתונה: הגילי מרווחת מעט יותר בתא הנוסעים ותא המטען, האורה מציעה אינטגרציה טובה יותר לסמארטפון ועיצוב פנים הרבה יותר אישי.

פרקטיות ומקום: מה נכנס בפנים?

כאן הגילי ג’יאומטרי C לוקחת יתרון מובהק. היא מציעה תא מטען בנפח של כ-350 ליטר, שהוא סביר למשפחה קטנה או לזוג. אפשר להכניס עגלת תינוק, קניות לשבוע, או כמה מזוודות. המבנה של הרכב (קרוסאובר) מקל על הכנסת חפצים גדולים יחסית.

האורה פאנקי קאט, עם זנב קצר יותר ומבנה קצת פחות “קרבי”, מציעה תא מטען קטן יותר, בנפח של כ-228 ליטר בלבד. זה בהחלט פחות פרקטי. עגלת תינוק תיכנס בקושי, קניות גדולות יצריכו יצירתיות, וטיול עם הרבה מזוודות יהיה מאתגר. אם אתם נוהגים להשתמש בתא המטען הרבה או זקוקים למקום למשפחה עם ילדים קטנים (שדורשים עגלה, לול נייד, וכד’), הגילי עדיפה משמעותית.

מקום לנוסעים מאחור: בשניהם מבוגרים בגודל סביר ישבו בנוחות בנסיעות קצרות-בינוניות. הגילי מעט יותר מרווחת לרגליים ולראש בשורה השנייה, אבל גם האורה בהחלט שמישה למשפחה קטנה עם שני ילדים בכיסאות בטיחות או בוסטרים.

בטיחות: ראש שקט

שני הדגמים מגיעים עם חבילות בטיחות אקטיביות מרשימות, הכוללות בדרך כלל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד. חשוב לבדוק אילו מערכות ספציפיות כלולות בכל רמת גימור, מכיוון שלפעמים יש הבדלים. שניהם קיבלו ציוני בטיחות גבוהים במבחני ריסוק אירופאיים (Euro NCAP), עם דירוג של 5 כוכבים לגילי ג’יאומטרי C ולרוב גרסאות האורה פאנקי קאט. מבחינת הגנה על הנוסעים וסיוע לנהג, שניהם מספקים בהחלט ונותנים שקט נפשי.

הכרעה: אז במה כדאי לבחור?

זו שאלת מיליון הדולר, ואין עליה תשובה אחת נכונה. ההחלטה על מה ללכת תלויה לגמרי בהצרכים וההעדפות האישיות שלכם.

  • אם אתם מחפשים את המקסימום של פרקטיות מבחינת מקום (בעיקר בתא מטען), עיצוב חיצוני פחות מתבלט אבל נעים ויעיל, טווח נסיעה ארוך יותר בגרסאות המקבילות, ונוחות נסיעה מעט יותר רכה – הגילי ג’יאומטרי C היא כנראה מה שעדיף לכם. היא רכב חשמלי מעולה, שימושי, בלי יותר מדי “הצהרות” עיצוביות.
  • אם אתם מחפשים רכב עם אופי, סטייל ייחודי שמסובב ראשים, תא נוסעים מעוצב ומעניין, ובעיקר אינטגרציה חלקה עם הסמארטפון (אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו) – האורה פאנקי קאט תהיה הבחירה הנכונה עבורכם. היא פחות פרקטית מבחינת נפח תא מטען, אבל מפצה על זה בכיף ובייחודיות.

קצת דוגמאות מהחיים:

נניח שאתם זוג צעיר עם כלב גדול או מתכננים משפחה בקרוב ומטיילים הרבה בסופי שבוע – הגילי ג’יאומטרי C תשרת אתכם טוב יותר בזכות תא המטען הגדול יותר. אפשר לקפל מושבים, להכניס כלוב גדול, או להעמיס ציוד קמפינג בלי לחשוב פעמיים.

לעומת זאת, אם אתם רווקים או זוג שגר בעיר, נוסעים בעיקר לבד או עם חבר/ה אחד/ת, והסטייל הוא חלק חשוב מהאישיות שלכם, והקניות השבועיות שלכם נכנסות בשקיות בודדות – האורה פאנקי קאט תהיה מושלמת. היא זריזה בעיר, קלה יותר לחניה בזכות המידות הקומפקטיות (מעט קומפקטית יותר מהגילי), והחיוך שהיא תעלה לכם כשאתם רואים אותה בחניה שווה לא מעט.

נקודות נוספות למחשבה

אחריות ושירות: כדאי לבדוק את תנאי האחריות על הרכב ועל הסוללה (בדרך כלל 8 שנים או 160,000 ק”מ, אבל יש ניואנסים). גם זמינות מוסכי השירות ושביעות רצון לקוחות מהשירות חשובה מאוד ברכב חשמלי, ובמיוחד בדגמים יחסית חדשים בשוק המקומי. שווה לחפש חוות דעת ספציפיות לדגם ולמוסכים המורשים.

מחיר: המחיר הוא כמובן פקטור משמעותי. באופן כללי, האורה פאנקי קאט נכנסת לשוק במחיר קצת נמוך יותר מהגילי ג’יאומטרי C, במיוחד בגרסאות הכניסה. אבל ההבדלים מצטמצמים או מתהפכים בגרסאות הטווח הארוך או רמות הגימור הגבוהות. חשוב לבדוק מחירים עדכניים לגרסאות הספציפיות שמעניינות אתכם ולכלול בהשוואה גם את עלויות ההחזקה הצפויות (ביטוח, טיפולים).

בשורה התחתונה: לכו להרגיש בעצמכם!

קריאת השוואות ומדריכים היא שלב ראשון מצוין, אבל אין תחליף לחוויה אישית. אחרי שצמצמתם את האפשרויות, קחו את שני הרכבים לנסיעת מבחן. שבו בפנים, תרגישו את החומרים, תנסו את מערכת המולטימדיה, תכניסו עגלה (אם רלוונטי) לתא מטען, תסיעו את בני המשפחה בשורה השנייה. רק ככה תוכלו באמת להרגיש מה עדיף לכם, ועל מה ללכת בסופו של דבר. שיהיה בהצלחה ובחירה חשמלית נעימה!

דילוג לתוכן