סקירה מקצועית על ניסאן אקס טרייל – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK!
היום אנחנו צוללים עמוק לתוך אחד הרכבים המשפחתיים הגדולים והפופולריים ביותר בשוק הישראלי: ניסאן אקס-טרייל.
סקירה זו נועדה לתת לכם את כל המידע שאתם צריכים כדי להבין את הרכב, את יתרונותיו וחסרונותיו, והאם הוא הבחירה הנכונה עבורכם ועבור המשפחה שלכם.

ניסאן אקס-טרייל (Nissan X-Trail), המוכר בשווקים מסוימים גם בשם Nissan Rogue, הוא רכב פנאי שטח (SUV) בגודל בינוני-גדול, והוא כבר שנים ארוכות שחקן מרכזי בסגמנט הזה.
הדור הנוכחי, שמכונה בקוד הפנימי T33, עבר מהפך משמעותי לעומת הדורות הקודמים, במיוחד בתחום יחידות ההנעה והטכנולוגיה.
הוא ממוקם בהיררכיה של ניסאן מעל הקשקאי הקומפקטי יותר, ומיועד בעיקר למשפחות שצריכות יותר מרווח, ורסטיליות, ולעיתים גם אופציה ל-7 מקומות ישיבה.

בשוק הישראלי, האקס-טרייל מתמודד ראש בראש מול תחרות קשה במיוחד.
המתחרים העיקריים שלו כוללים שמות גדולים כמו טויוטה ראב 4 הייבריד, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז’, סקודה קודיאק, ופיג’ו 5008, רבים מהם גם מציעים גרסאות היברידיות או עם 7 מקומות.
האקס-טרייל מנסה למצב את עצמו באמצעות שילוב ייחודי של יחידת הנעה היברידית מתקדמת (e-POWER) יחד עם דגש על נוחות נסיעה, אבזור עשיר, ורסטיליות פנים (בגרסאות ה-7 מושבים).
בסקירה הזו, נפרק את האקס-טרייל לגורמים, נבחן אותו לעומק בכל ההיבטים, וננסה לענות על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות את ניסאן אקס-טרייל בשנת 2025 בשוק הישראלי? נתייחס לכל: החל מהעיצוב החיצוני, דרך עיצוב הפנים והמרווח, טכנולוגיה, ביצועים וצריכת דלק (או אנרגיה), חווית נהיגה, בטיחות, וכמובן – כמה עולה כל התענוג הזה.
נשלב גם התייחסות לחוות דעת גולשים שפורסמו ברשת, ליתרונות וחסרונות בולטים, ונערוך השוואה קצרה למתחרים.

עיצוב חיצוני: אבולוציה מודרנית

הדור הנוכחי של ניסאן אקס-טרייל עבר שינוי עיצובי מרענן לעומת הדור הקודם, שהיה שמרני יותר.
קווי העיצוב הפכו חדים ומודרניים יותר, והרכב מקבל נוכחות מרשימה על הכביש.

בחזית, העיצוב נשלט על ידי גריל ה-V-Motion הגדול והאופייני לניסאן, שמקבל כאן פרשנות בולטת ומעודכנת.
פנסי ה-LED הראשיים מפוצלים לשני חלקים – יחידת תאורת יום צרה בחלק העליון, ויחידת התאורה הראשית הגדולה יותר מתחתיה.
הסידור הזה יוצר מראה ייחודי ומודרני, שקל לזהות מרחוק.

מבט מהצד חושף צללית SUV טיפוסית, אך עם כמה נגיעות עיצוביות מעניינות.
קו המותניים מטפס קלות לכיוון הזנב, וקשתות הגלגלים מודגשות.
חלק מרמות הגימור מציעות גימור דו-גוני עם גג בצבע שונה, מה שמוסיף טאץ’ צעיר ואופנתי.
חישוקי הגלגלים נעים לרוב בין 18 ל-19 אינץ’, עם עיצובים שונים התורמים למראה הכללי, אם כי בחתכי צמיג נמוכים יחסית שעלולים להשפיע קלות על נוחות הנסיעה.

החלק האחורי של האקס-טרייל שומר על קווים נקיים ופנסים רחבים המחולקים לשני חלקים.
דלת תא המטען גדולה ומאפשרת גישה נוחה.
בסך הכל, העיצוב החיצוני של האקס-טרייל הוא שילוב מוצלח של מראה מודרני, קשוח במידה, ונעים לעין, התואם את מקומו כ-SUV משפחתי גדול.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: סלון משפחתי

כשנכנסים לתא הנוסעים של ניסאן אקס-טרייל, מקבלים תחושה של שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם.
האווירה הכללית מודרנית, פונקציונלית, ומתמקדת בנוחות ושימושיות משפחתית.

במרכז הדשבורד ניצב מסך מולטימדיה גדול (ברוב הגרסאות הנמכרות בישראל), ומאחורי ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא (ברמות הגימור הגבוהות).
הקונסולה המרכזית כוללת בורר הילוכים קטן ומודרני, ופקדים פיזיים נוחים למערכת בקרת האקלים – שילוב מבורך בין מגע למגע-פחות.
עיצוב הפנים נקי יחסית, עם קווים אופקיים המדגישים את רוחב תא הנוסעים.

איכות החומרים באקס-טרייל טובה בדרך כלל, אך משתנה מעט בין רמות הגימור.
בחלקים העליונים של הדשבורד ודיפוני הדלתות נמצא חומרים רכים ונעימים למגע.
בחלקים התחתונים יותר, החומרים קשיחים יותר, אך איכות ההרכבה הכללית נראית טובה ומספקת תחושה מוצקה.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, גם בנסיעות ארוכות, ומציעים טווח כיוונון רחב למציאת תנוחת נהיגה אופטימלית.
ראות החוצה טובה יחסית, והנדסת האנוש מוצלחת ברובה, כשהפקדים העיקריים ממוקמים בהישג יד וקלים לתפעול.

בתחום המרווח, האקס-טרייל מצטיין, וזו אחת מנקודות החוזק העיקריות שלו כרכב משפחתי.
בשורה השנייה, המרווח לרגליים ולראש מצוין, וגם שלושה מבוגרים או ילדים יכולים לשבת בנוחות יחסית.
ניתן להזיז את המושב האחורי קדימה ואחורה כדי לאפשר גמישות בין מרווח נוסעים לנפח תא מטען, ותכונה זו שימושית במיוחד בגרסאות ה-7 מושבים.
אפרופו 7 מושבים, השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים קטנים או לנסיעות קצרות מאוד למבוגרים, בדומה למרבית רכבי ה-7 מושבים בקטגוריה. הגישה אליה דורשת קצת התעמלות, אבל זה בהחלט פתרון מצויד למשפחות גדולות או לנסיעות מזדמנות עם יותר נוסעים.

תא המטען מרווח מאוד בגרסאות ה-5 מושבים, עם נפח של כ-575 ליטר (משתנה מעט בהתאם לגרסה). הוא בעל צורה שימושית וסף הטענה נוח. יש פתרונות אחסון נוספים וקרקעית כפולה בחלק מהגרסאות. בגרסאות ה-7 מושבים, נפח תא המטען מצטמצם משמעותית כשהשורה השלישית בשימוש (נפח זעיר של כ-120-135 ליטר בלבד), אך הוא גדול ושימושי כשהיא מקופלת. הוורסטיליות הזו היא יתרון משמעותי.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: על גבול הפרימיום?

ניסאן מציידת את האקס-טרייל בשפע של טכנולוגיה ואבזור, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות הנמכרות בישראל, והוא עומד בשורה אחת עם המתחרים המודרניים ביותר.

מערכת המולטימדיה המרכזית כוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ’ (ברמות הגימור הגבוהות, או 8 אינץ’ בסיסי יותר).
איכות התצוגה טובה, והממשק גרפי נעים לעין.
מהירות התגובה סבירה, אם כי לא מהירה כמו במערכות הטובות ביותר בשוק.
מבנה התפריטים הגיוני יחסית וקל ללמידה.
המערכת כוללת קישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, בחלק מהגרסאות גם באופן אלחוטי, מה שמקל על השימוש באפליקציות ניווט ומוזיקה מהסמארטפון.
קיימת גם אופציה לעוזר קולי, שאיכותו משתנה ותלויה במידה רבה באיכות קליטת הרשת ובהגייה של הנהג.

לוח המחוונים הדיגיטלי, בגודל 12.3 אינץ’ (ברמות הגימור הבכירות), מרשים ומציע מספר אפשרויות תצוגה שניתנות להתאמה אישית, כולל הצגת מפה מלאה מהניווט. זהו שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם ותורם רבות לתחושה הטכנולוגית בתא הנוסעים. ברמות הגימור הבסיסיות יותר יש לוח מחוונים משולב עם מסך קטן יותר.

בתחום האבזור הנוחות, האקס-טרייל מציע מגוון רחב בהתאם לרמת הגימור.
ניתן למצוא בקרת אקלים מפוצלת, חימום מושבים (קדמיים ואחוריים בחלק מהגרסאות), חימום הגה, גג פנורמי גדול, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ותצוגה עילית (HUD) על השמשה הקדמית – אבזור שבחלק מהרכבים בקטגוריה שמור לדגמי פרימיום.

מערכת השמע הסטנדרטית סבירה, וברמות הגימור הגבוהות מוצעת מערכת שמע של Bose עם 10 רמקולים, המספקת איכות סאונד טובה ועשירה יותר.
ניסאן שילבה גם טכנולוגיות ייחודיות, כמו ה-e-Pedal Step, המאפשר נהיגה כמעט מלאה באמצעות דוושת התאוצה בלבד, עם רגרנציה חזקה בסיסיים, בדומה לחוויית נהיגה ברכב חשמלי מלא, אם כי לא עד עצירה מוחלטת כמו בחלק מהרכבים החשמליים.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: כוח החשמל

עיקר החדשנות באקס-טרייל הנוכחי בישראל נמצא מתחת למכסה המנוע, בדמות יחידת ההנעה ההיברידית e-POWER.
זוהי לא מערכת היברידית קלאסית כמו בטויוטה, אלא מערכת בה מנוע הבנזין משמש כגנרטור לטעינת הסוללה, ואילו הגלגלים מונעים *תמיד* על ידי מנוע חשמלי אחד או שניים.

הגרסה הנפוצה בישראל היא ה-e-POWER עם הנעה קדמית או כפולה (e-4ORCE).
בגרסת ההנעה הקדמית, יש מנוע חשמלי ראשי בהספק של 204 כ”ס ומומנט של 33.6 קג”מ.
בגרסת ההנעה הכפולה (e-4ORCE), נוסף מנוע חשמלי קטן יותר מאחור, וההספק המשותף עולה ל-213 כ”ס, עם מומנט גבוה יותר (33.6 קג”מ מלפנים ו-19.9 קג”מ מאחור).
מנוע הבנזין המשמש כגנרטור הוא בנפח 1.5 ליטר, בעל שלושה צילינדרים ומגדש טורבו, וייחודו בכך שהוא משנה את יחס הדחיסה בהתאם לעומס, לטובת יעילות מרבית. אין למנוע הבנזין חיבור מכאני ישיר לגלגלים ברוב תנאי הנהיגה.

נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש נעים סביב 7-8 שניות (תלוי בגרסה), נתון טוב לרכב בגודל ובמשקל הזה, ומספק בהחלט לרוב צרכי הנהיגה היומיומית ועקיפות.
היתרון הבולט של מערכת ה-e-POWER הוא תחושת הנהיגה החשמלית.
התאוצה ליניארית וחלקה, ללא החלפות הילוכים (כן, למרות שיש מנוע, הוא לא מחובר דרך גיר רגיל שמחליף הילוכים לצורך ההנעה), וזמינות הכוח מיידית.

כשמדברים על צריכת דלק באקס-טרייל e-POWER, צריך להבין שהיא מושפעת מהאופן שבו מנוע הבנזין נכנס לפעולה כדי לטעון את הסוללה.
נתוני היצרן (WLTP) עומדים על כ-16-17 ק”מ לליטר (תלוי בגרסה וברמת הגימור).
בנהיגת מבחן ריאלית, במיוחד בנסיעה עירונית או בפקקים בהם המערכת יכולה לפעול יותר על חשמל ולהשתמש ברגרנציה, ניתן להגיע לנתונים קרובים לנתון היצרן, סביב 15-16 ק”מ לליטר.
בנסיעה בינעירונית מהירה או תחת עומס כבד (עליות, רכב מלא), מנוע הבנזין עובד יותר, וצריכת הדלק עולה לטווח של 13-14 ק”מ לליטר או פחות.
עדיין, זו צריכת דלק טובה בהשוואה ל-SUV בנזין מקביל, ובעלויות התחזוקה והדלק בישראל, זה בהחלט יתרון משמעותי. יש לזכור שגם כשמחפשים “צריכת דלק” עבור רכב חשמלי או היברידי, השאלה היא תמיד מה העלות לק”מ בסוף. באקס-טרייל, עלות הדלק לק”מ נמוכה יחסית לרכבי בנזין טהורים בקטגוריה.

ישנן גם גרסאות מיילד הייבריד של האקס-טרייל (לרוב עם מנוע בנזין טורבו 1.3 ליטר או 1.5 ליטר), אך בישראל עיקר השיווק והפופולריות הם סביב גרסאות ה-e-POWER בשל יתרונותיהן בביצועים וצריכת הדלק.

טעינה: לא צריך לחבר לשקע!

סעיף זה דורש הבהרה חשובה עבור ניסאן אקס-טרייל e-POWER.
בניגוד לרכבים חשמליים מלאים (BEV) או רכבי פלאג-אין הייבריד (PHEV), האקס-טרייל בגרסת ה-e-POWER אינו דורש טעינה חיצונית באמצעות כבל.
זוהי מערכת היברידית “סדרתית” (או Self-Charging Hybrid), בה מנוע הבנזין מייצר חשמל שמועבר למנוע החשמלי להנעה, או לסוללה קטנה לאגירה.

למעשה, אין מה לפרט על קצב טעינת AC או DC, זמני טעינה בעמדה ביתית או מהירה, או סוג מחבר טעינה – פשוט כי אין צורך לחבר את הרכב לחשמל.
האנרגיה החשמלית מיוצרת על ידי מנוע הבנזין או באמצעות בלימה רגנרטיבית.
זהו יתרון עצום עבור מי שאינו רוצה או אינו יכול להתעסק עם עמדות טעינה, בין אם בבית, בעבודה או בעמדות ציבוריות בישראל, שעדיין לא נפוצות וזמינות כמו באירופה למשל.
פשוט מתדלקים בנזין בתחנה כמו רכב רגיל, וזהו.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות משפחתית

ניסאן אקס-טרייל תוכנן בראש ובראשונה כרכב משפחתי, וזה ניכר מאוד בחוויית הנהיגה שלו.
הדגש העיקרי הוא על נוחות נסיעה, והוא מצליח לספק אותה במידה רבה.

נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב סוגי הדרכים.
בולמי הזעזועים מכוילים בצורה רכה יחסית, והם סופגים היטב את פגעי הכביש העירוני ואת שיבושי הדרך הבינעירונית.
הנסיעה נינוחה ושקטה, גם במהירויות גבוהות יחסית בכבישים מהירים.
בידוד הרעשים מהמנוע, הרוח והכביש טוב, ותא הנוסעים נשאר שליו יחסית גם בנסיעות ארוכות.
רק תחת עומס כבד או בתאוצות חזקות, מנוע הבנזין בגרסת ה-e-POWER מתעורר לחיים בקול רם ונוכח יותר, שכן הוא פועל בקצב קבוע יחסית לטעינת הסוללה, בניגוד לרכב בנזין רגיל שבו קצב המנוע קשור ישירות למהירות הרכב דרך הגיר.

בתחום ההתנהגות הדינמית, האקס-טרייל בטוח וצפוי, אך לא ספורטיבי.
זוויות הגלגול בפניות מורגשות, וההיגוי קל יחסית ואינו מספק משוב עשיר מהכביש.
אחיזת הכביש טובה, במיוחד בגרסת ה-e-4ORCE בעלת ההנעה הכפולה, המספקת תחושת יציבות וביטחון גם בכבישים רטובים או פחות סלולים.

תחושת הבלמים ליניארית וקלה למינון.
בגרסת ה-e-POWER, שילוב הבלימה הרגנרטיבית עם הבלמים ההידראוליים נעשה בצורה חלקה בדרך כלל, וקל להתרגל לנהיגה עם ה-e-Pedal Step המגביר את עוצמת הרגרנציה ומאפשר האטה משמעותית בשחרור דוושת התאוצה.

קלות התמרון בעיר טובה יחסית לגודלו, וזה הודות להגה קל ושדה ראייה סביר, בתוספת מערכת המצלמות ההיקפיות ברמות הגימור הגבוהות, שמקלה משמעותית על חניה במקומות צפופים.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה, והרכב שומר על קו ישר ללא מאמץ.
ההיעדר של גיר רגיל המחליף הילוכים בהנעה בגרסת ה-e-POWER הופך את הנסיעה לחלקה ונעימה יותר בנסיעה עירונית ובתנועה זוחלת.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: מצוין בציון

בטיחות היא ללא ספק אחד הקלפים החזקים של ניסאן אקס-טרייל, והיא נקודה חשובה מאוד עבור קהל היעד המשפחתי.
הרכב זכה לציון המקסימלי של 5 כוכבים במבחני בטיחות של ארגון Euro NCAP המחמיר.

מבדקי בטיחות אלו כללו ציונים גבוהים בהגנה על נוסעים מבוגרים, ילדים, הולכי רגל, ותפקוד מערכות עזר לנהג.
המבנה המחוזק של הרכב, בשילוב עם כריות אוויר רבות הממוקמות בנקודות קריטיות (כולל כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים בחלק מהגרסאות), מספקים הגנה פסיבית טובה במקרה של תאונה.

בתחום הבטיחות האקטיבית, האקס-טרייל מצויד בשפע של מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) כסטנדרט בחלק מהגרסאות או כאופציה ברמות גימור גבוהות יותר בישראל.
בין המערכות ניתן למצוא בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית מלאה (פרופיילוט של ניסאן) הכוללת שמירת מרכז נתיב, ניטור שטח מת אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, ועוד.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב בדרך כלל.
בקרת השיוט האדפטיבית ושמירת מרכז הנתיב פועלות בצורה חלקה יחסית ואינן אגרסיביות מדי בתיקוני ההיגוי, מה שתורם לנוחות בנסיעות ארוכות.
מערכת בלימת החירום פעלה באופן אמין בבדיקות, ומערכות הניטור עוזרות בהפחתת הסיכון למצבי חירום.
קל יחסית לתפעל ולהפעיל את המערכות דרך פקדי ההגה, והן תורמות רבות לתחושת הביטחון בנהיגה יומיומית ובינעירונית.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה זה עולה?

אחד ההיבטים המרכזיים שמעניינים כל רוכש פוטנציאלי הוא כמובן ה מחיר.
ניסאן אקס-טרייל, כמו רבים מרכבי הפנאי בישראל, אינו רכב זול, אך הוא ממוקם בצורה תחרותית ביחס למתחרים בקטגוריה, במיוחד בהתחשב באבזור וביחידת ההנעה ההיברידית המתקדמת.

נכון לאפריל 2025 (בהתאם לשינויים בשערי מטבע, מיסוי, ומבצעים), טווח המחירים של ניסאן אקס-טרייל בישראל נע בדרך כלל החל מכ-180,000 ש”ח לרמת הגימור הבסיסית (לרוב גרסאות e-POWER), ויכול להגיע לכ-220,000 ש”ח ומעלה עבור רמות הגימור הגבוהות יותר, כולל גרסאות ה-7 מקומות וההנעה הכפולה.
כדאי תמיד לבדוק את המחירון העדכני באתר היבואן או בפורטלי רכב מובילים לקבלת המחיר המדויק בזמן אמת.

בישראל משווקות מספר רמות גימור עיקריות עבור האקס-טרייל e-POWER.
לרוב תמצאו רמות גימור כמו Visia (רמת כניסה, פחות נפוצה עבור e-POWER), Acenta, N-Connecta, ו-Tekna (רמת גימור עשירה ובכירה).
ההבדלים המרכזיים ביניהן הם באבזור הנוחות והטכנולוגיה: רמות גימור גבוהות יותר יכללו מסך מולטימדיה גדול יותר, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, גג פנורמי, חימום מושבים והגה, מצלמות 360, מערכת שמע משודרגת, וחלק ממערכות הבטיחות המתקדמות יותר.
הגרסאות עם 7 מקומות ישיבה וההנעה הכפולה זמינות בדרך כלל ברמות הגימור האמצעיות והגבוהות.

תנאי האחריות בישראל לרוב רכבי ניסאן, כולל האקס-טרייל, עומדים על 3 שנים או 100,000 ק”מ אחריות מלאה (המוקדם מביניהם).
עבור יחידת ההנעה ההיברידית והסוללה, ניסאן מציעה בדרך כלל אחריות מורחבת, לרוב 8 שנים או 160,000 ק”מ (המוקדם מביניהם), וזהו פרט חשוב מאוד, במיוחד בהקשר של תקלות או בעיות פוטנציאליות ברכיבים היקרים של המערכת ההיברידית.

עלויות התחזוקה הצפויות דומות יחסית לרכבי SUV היברידיים אחרים.
טיפולים תקופתיים יבוצעו במרווחים קבועים על פי הוראות היצרן, ולרוב העלות תהיה סבירה למדי.
שווי השימוש של הרכב צפוי להיות יציב יחסית בהתחשב בפופולריות של דגמי SUV היברידיים בישראל, אך זהו תחום שתמיד כדאי לבדוק במחירוני רכב משומשים ועם אנשי מקצוע לפני הרכישה.

יתרונות: למה לבחור באקס-טרייל?

  • יחידת הנעה e-POWER ייחודית וחלקה: מערכת ההנעה ההיברידית מספקת תאוצה ליניארית וחלקה כתובה חשמלי, ללא החלפות הילוכים מורגשות מהמנוע, והיא חסכונית יחסית בדלק בנהיגה יומיומית ועירונית.
    אין צורך בטעינה חיצונית, מה שמקל משמעותית על השימוש.
  • מרווח פנים מצוין ואופציה ל-7 מקומות: תא הנוסעים מרווח מאוד עבור הנוסעים בשתי השורות הראשונות.
    האופציה ל-7 מקומות ישיבה (גם אם השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים) מוסיפה ורסטיליות משפחתית חשובה.
    תא המטען גדול ושימושי בגרסת ה-5 מקומות.
  • נוחות נסיעה גבוהה ובידוד רעשים טוב: האקס-טרייל מכוון לנוחות, והוא מצליח לספק נסיעה נינוחה ושקטה ברוב תנאי הדרך, יתרון משמעותי לנסיעות משפחתיות ארוכות.
  • אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת: במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, הרכב מציע רשימת אבזור נדיבה הכוללת מסכים גדולים, תצוגה עילית, מערכת שמע איכותית, ומגוון פיצ’רים נוחות.
  • בטיחות מרבית: ציון 5 כוכבים במבחני Euro NCAP ומגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט (ברמות הגימור המקובלות בישראל), מעניקים שקט נפשי להורים.

חסרונות: למה אולי לוותר?

  • רעש מנוע הבנזין תחת עומס: למרות שההנעה חשמלית, מנוע הבנזין נכנס לפעולה תחת עומס או לצורך טעינה, והוא עלול להיות רועש ונוכח יותר ממה שהיינו מצפים, במיוחד בהשוואה לרכבי היברידיים אחרים או רכבי בנזין עם גיר רגיל שמקשר קצב מנוע למהירות.
  • התנהגות דינמית פחות מרשימה: האקס-טרייל אינו ספורטיבי.
    ההגה קל יחסית, זוויות גלגול מורגשות בפניות, ומי שמחפש חווית נהיגה אקטיבית ומרגשת יצטרך לחפש במקום אחר.
  • מרווח מוגבל בשורה השלישית (בדגמי 7 מקומות): כמו ברכבים רבים בקטגוריה, השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים קטנים או לנסיעות קצרות, והיא באה על חשבון נפח תא המטען כשהיא בשימוש.
  • מערכת מולטימדיה לא הכי מהירה בשוק: למרות שהיא גדולה ועשירה באפשרויות, המערכת לפעמים מגיבה באיטיות קלה לעומת המערכות המתקדמות ביותר שקיימות אצל חלק מהמתחרים.

בהשוואה למתחרים: עומד מול הגדולים

ניסאן אקס-טרייל מתמודד כאמור בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים הגדולים, והתחרות שם עזה.
בהשוואה לטויוטה ראב 4 הייבריד, האקס-טרייל מציע לרוב מרווח פנימי גדול יותר, במיוחד במושב האחורי, ואת האופציה החשובה ל-7 מקומות ישיבה שאינה קיימת בראב 4. יחידת ההנעה e-POWER מספקת תחושת נהיגה חלקה וחשמלית יותר מגרסת הראב 4 ההיברידית הקלאסית, אם כי צריכת הדלק בפועל עשויה להיות דומה או מעט גבוהה יותר באקס-טרייל בנסיעות בינעירוניות מהירות. הראב 4 נתפס כרכב אמין במיוחד, וזה משהו שניסאן מנסה להשתוות אליו עם האחריות המורחבת על הסוללה.

מול יונדאי טוסון וקיה ספורטאז’ (בגרסאות ההיברידיות שלהן), האקס-טרייל בדרך כלל מציע תא מטען גדול יותר ונוחות נסיעה עדיפה. יחידת ה-e-POWER של ניסאן שונה במהותה מהמערכות ההיברידיות המקובלות של קיה/יונדאי (שהן מקבילות יותר לטויוטה), ומספקת כאמור חווית נהיגה שונה וחלקה יותר בעיר. הטוסון והספורטאז’ לרוב מציעים עיצוב פנים עתידני יותר וחלק מהם גם מגיעים עם מפרטי אבזור עשירים מאוד במחיר תחרותי. האקס-טרייל מתבלט לעיתים באבזור נוחות מסוים כמו גג פנורמי או תצוגה עילית הזמינים ברמות גימור רחבות יותר.

מול רכבי 7 מקומות ייעודיים יותר כמו סקודה קודיאק או פיג’ו 5008, האקס-טרייל בגרסת 7 המקומות עדיין מציע שורה שלישית שפחות מרווחת ושימושית לנסיעות ארוכות. עם זאת, הוא מציע יחידת הנעה היברידית חסכונית שאינה קיימת במתחרים אלו (שמוצעים לרוב בבנזין או דיזל), וזה יתרון משמעותי בעלויות התפעול לאורך זמן, ובמיוחד בהקשר של צריכת דלק או עלויות אנרגיה כוללות.

סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות את ניסאן אקס-טרייל?

ניסאן אקס-טרייל בגרסתו הנוכחית, במיוחד עם יחידת ההנעה e-POWER, הוא ללא ספק שחקן משמעותי ומוצלח בשוק ה-SUV המשפחתי בישראל.
הוא מציע שילוב אטרקטיבי של מראה מודרני, תא נוסעים מרווח ושימושי מאוד (עם בונוס של 7 מקומות אופציונליים), נוחות נסיעה גבוהה, שפע אבזור (ברמות הגימור המקובלות) וציון בטיחות מקסימלי.

יתרון ה-e-POWER טמון בפשטות השימוש (לא צריך טעינה חיצונית) ובחווית נהיגה חלקה וחשמלית ברובה, יחד עם צריכת דלק טובה משמעותית לעומת רכבי בנזין מקבילים.
עם זאת, רעש מנוע הבנזין תחת עומס יכול להיות מפריע לחלק מהנהגים, וההתנהגות הדינמית פחות מרשימה מרכבים אחרים.

אז ל מי האקס-טרייל מתאים במיוחד?
הוא מתאים באופן מושלם למשפחות שמחפשות רכב פנאי מרווח, נוח, בטוח ומאובזר היטב.
האופציה ל-7 מקומות חשובה למשפחות שצריכות פתרון מזדמן להסעת יותר מ-5 נוסעים.
הוא מתאים גם למי שמעריך את חווית הנהיגה החלקה של מערכת היברידית ללא הצורך בטעינה חיצונית, ורוצה לחסוך בעלויות הדלק לעומת רכב בנזין טהור.

למי הוא פחות מתאים?
למי שמחפש התנהגות כביש דינמית וספורטיבית, למי שנסיעותיו הן בעיקר בינעירוניות מהירות מאוד (שם יתרון החיסכון בדלק פחות בולט), או למי שהשורה השלישית ברכב 7 מקומות היא צורך קבוע למבוגרים (לכך יש פתרונות טובים יותר, אך יקרים יותר).

בסופו של דבר, ניסאן אקס-טרייל e-POWER מציע חבילה משפחתית חזקה ותחרותית מאוד.
הוא עומד בכבוד רב בהשוואה למתחרים העיקריים שלו, ומציע יתרונות ייחודיים בדמות יחידת ההנעה והוורסטיליות הפנימית.
אם אתם מחפשים SUV משפחתי נוח, בטוח, מרווח, מאובזר היטב וחסכוני יחסית ללא טעינה, האקס-טרייל הוא בהחלט אחד הרכבים שאתם חייבים לשקול ברצינות.
מומלץ בחום לבצע נסיעת מבחן ממושכת כדי להתרשם בעצמכם מחוויית הנהיגה הייחודית ומהתאמת הרכב לצרכים הספציפיים שלכם ושל משפחתכם.

דילוג לתוכן