סקירה מקצועית על ניסאן ג’וק – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב המוביל בישראל.
היום נצלול עמוק אל אחד הקרוסאוברים הקומפקטיים הבולטים והמסקרנים ביותר שנעים על כבישי ארצנו.
הרכב הזה מצליח לשלב עיצוב נועז עם שימושיות יומיומית.
אנחנו מדברים, כמובן, על ניסאן ג’וק.
Nissan Juke, דגם ששינה את כללי המשחק כשפרץ לתודעה לפני למעלה מעשור, ממשיך למשוך מבטים.
הוא עושה זאת בזכות מראה שובב ואישיות בלתי מתפשרת.
הדור הנוכחי, שהושק בסוף 2019 והגיע לישראל בתחילת 2020, שומר על רוח המקור.
הוא יחד עם זאת מציע שיפורים משמעותיים כמעט בכל היבט.
בין אם אתם מחפשים רכב חדש או חושבים על שוק היד השנייה, הג’וק הוא בהחלט מועמד ראוי לבדיקה.
הוא בולט בקטגוריית B-SUV הצפופה.

ניסאן ג’וק מיצב את עצמו כקרוסאובר עירוני-קומפקטי.
הוא פונה לקהל שמחפש רכב שהוא גם הצהרה אופנתית.
הוא מציע גם פונקציונליות וחיסכון, במיוחד עם גרסת ההיבריד החדשה.
היצרנית היפנית, Nissan, שמה דגש על חדשנות ובידול.
הג’וק עומד בציפיות הללו בהצלחה.
הוא נמכר כ-Nissan Juke Hybrid בישראל.
או Nissan Juke DIG-T עבור גרסת הבנזין.
הוא מתחרה ראש בראש מול שחקנים חזקים כמו יונדאי קונה (Hyundai Kona), טויוטה C-HR (Toyota C-HR), פיג’ו 2008 (Peugeot 2008) ורנו קפצ’ור (Renault Captur).
כל אלו מציעים חבילות שונות.
הג’וק מנסה לבלוט בעזרת תמהיל ייחודי של סטייל וטכנולוגיה.
קהל היעד שלו הוא בעיקר זוגות צעירים, משפחות קטנות, או רווקים ורווקות שמחפשים רכב עם נוכחות חזקה.
רכב שישדר משהו מיוחד.

בסקירה המקיפה הזו, נצלול לעומק אל כל היבט של ניסאן ג’וק.
נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי.
נסקור את הטכנולוגיה, האבזור, הביצועים ויחידות ההנעה.
נדבר כמובן על *צריכת דלק* ועל חווית הנהיגה.
נסקור את נושא הבטיחות, המאוד חשוב.
ולבסוף, נדון ב*מחיר* בישראל, ב*רמות הגימור* השונות ובשאלת ה”האם כדאי לקנות” אותו.
נתייחס גם ל*חוות דעת גולשים* שאספנו.
נשווה את הג’וק ל*מתחרים* העיקריים.
המטרה היא לתת לכם את כל המידע הדרוש.
מידע שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.
הסקירה מבוססת על נתוני שוק וטכנולוגיה נכון לאפריל 2025.

II. עיצוב חיצוני: רושם ראשוני שלא משאיר אף אחד אדיש

ניסאן ג’וק תמיד היה שם נרדף לגישה עיצובית נועזת ולא קונבנציונלית.
הדור הנוכחי, למרות שהוא מרוכך יותר מהדור הראשון הפרוע, עדיין שומר על ייחודיות ונוכחות חזקה על הכביש.
הוא לא מתמזג עם הרקע.
הפילוסופיה העיצובית של הג’וק היא לשלב קווים ספורטיביים של קופה עם מימד פרקטי של קרוסאובר.
התוצאה היא רכב בעל צללית אתלטית ומראה דינמי.
הוא משדר ביטחון ואישיות.
הרכב נראה יציב ומוצק.
הוא נראה גדול יותר ממידותיו בפועל.

בחזית, הג’וק מאמץ את שפת העיצוב העדכנית של ניסאן.
הוא כולל גריל ה-V-Motion הגדול והמרשים.
הגריל הזה שולט בחזית הרכב.
אבל גולת הכותרת הם פנסי החזית המפוצלים.
פנסי יום צרים ומחודדים בחלק העליון.
ופנסים עגולים גדולים יותר הממוקמים נמוך יותר בפגוש.
השילוב הזה יוצר מראה ייחודי ומודרני.
פנסי ה-LED משלימים את המראה הטכנולוגי ומשפרים את הנראות.
מהצד, קו הגג המשתפל לאחור מעניק לג’וק צללית דמוית קופה.
יחד עם ידיות הדלת האחוריות המוסתרות בעמוד C.
זה מעצים את תחושת הדו-דלת.
קו המותניים גבוה.
בתי הגלגלים המודגשים יוצרים תחושה שרירית.
הם גם מרמזים על יכולות שטח קלות, למרות שאף אחד לא יקח אותו לטיול שטח רציני.

החלק האחורי של הג’וק ממשיך את הקו הדינמי.
פנסים אחוריים בצורת בומרנג, מעט מלוכסנים.
הם מוסיפים נופך ספורטיבי.
הפגוש האחורי מעוצב בחוכמה.
הוא משלב דיפיוזר קטן.
זה מדגיש את המראה האתלטי של הרכב.
דלת תא המטען גדולה.
אבל סף ההטענה מעט גבוה, כפי שנפרט בהמשך.
הג’וק מוצע עם מגוון חישוקי גלגלים, בגדלים שונים.
הם נעים לרוב בין 17 ל-19 אינץ’, תלוי ב*רמת גימור*.
הם משלימים את המראה הכללי ומוסיפים לו נופך של יוקרה וספורטיביות.
השילוב של צבעי מרכב דו-גווניים, המקובל בקטגוריה, מוסיף עניין ובידול.
הוא מאפשר התאמה אישית של הרכב.
לסיכום, הג’וק הוא רכב שלא מפחד לבלוט.
הוא מציע מראה מרענן בנוף המונוטוני לעיתים של קרוסאוברים קומפקטיים.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה מבפנים

כשנכנסים לתא הנוסעים של ניסאן ג’וק, מיד מרגישים את השינוי הגדול מהדור הקודם.
האווירה הכללית מודרנית ואיכותית יותר.
הקונספט העיצובי מכוון נהג.
הוא כולל קונסולה מרכזית מעט פונה לכיוונו.
הוא משלב אלמנטים שמשדרים ספורטיביות.
למשל, פתחי אוורור עגולים בסגנון כלי טייס.
הוא משלב גם פתרונות פרקטיים.
העיצוב לא מנסה להיות מינימליסטי באופן קיצוני.
הוא מצליח למצוא איזון בין כפתורים פיזיים למסך מגע גדול.
האיזון הזה חשוב לנוחות התפעול.

ניסאן השקיעה רבות באיכות החומרים.
היא עשתה זאת כדי לשפר את התחושה הכללית בתא הנוסעים.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות, תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע.
ב*רמות גימור* גבוהות יותר, יש אפילו תוספות של אלקנטרה או דמוי עור.
הם משולבים בחוכמה.
חומרי פלסטיק קשיחים יותר נמצאים בחלקים התחתונים.
אבל הם באיכות טובה ובהרכבה מצוינת.
אין רעשי פלסטיק או תחושה רופפת.
איכות ההרכבה טובה מאוד.
היא עומדת בסטנדרטים של הקטגוריה.
ואף מעבר לכך בחלק מהמקרים.

הנדסת האנוש בג’וק טובה למדי.
רוב הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית ונוחה להישג יד.
בקרת האקלים נשלטת על ידי כפתורים פיזיים ובקרים סיבוביים.
זהו יתרון גדול על פני מסכי מגע בלבד.
למסך המולטימדיה נגיע בהמשך.
הוא אינטואיטיבי וקל לתפעול.
הראות החוצה מהמושב הנהג טובה קדימה ולצדדים.
אבל הראות לאחור מעט מוגבלת.
זאת בגלל קו החלונות המשתפל וקורת C העבה.
מצלמת רוורס וחיישני חניה חיוניים כאן.
הם כלולים כסטנדרט ברוב *רמות הגימור* בישראל.

נוחות המושבים הקדמיים טובה.
הם מציעים תמיכה סבירה לירכיים ולגב התחתון.
גם בנסיעות ארוכות.
יש מגוון רחב של כיוונים.
זה מאפשר מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית בקלות.
מושבי העור (או דמוי העור) ב*רמות גימור* גבוהות מוסיפים נופך יוקרתי.
המצב בשורה השנייה מעט פחות מזהיר.
המרווח לרגליים ולראש סביר עבור ילדים ונוסעים בגובה ממוצע.
אבל גבוהים מעל 1.80 מטר ירגישו בצפיפות.
במיוחד בראש, בגלל קו הגג המשתפל.
זו פשרה טיפוסית בקטגוריית B-SUV.
במיוחד בדגמים עם עיצוב “קופה”.
מרווח הכתפיים מספיק לשני מבוגרים.
שלושה מבוגרים יתקשו מאוד מאחור.

נפח תא המטען של הג’וק עומד על כ-422 ליטרים (בגרסת הבנזין).
הוא קטן יותר בגרסה ההיברידית – כ-354 ליטרים, בגלל מיקום הסוללה.
הנתון הזה סביר לקטגוריה, אך לא מהטובים ביותר.
השימושיות המעשית נפגעת מעט בגלל סף ההטענה הגבוה.
זה מקשה על הכנסת פריטים כבדים.
צורת תא המטען מרובעת יחסית.
היא מאפשרת ניצול מרבי של הנפח הקיים.
יש רצפה כפולה בחלק מ*רמות הגימור*.
זהו פתרון אחסון נוסף ופרקטי.
פתרונות אחסון נוספים בתא הנוסעים כוללים תא כפפות בגודל סביר.
יש גם תאים בדלתות ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית.
הם מספקים מקום מספק לפריטים קטנים.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מחשב על בגלגלים (כמעט)

ניסאן ג’וק מציע חבילה טכנולוגית עשירה.
היא הופכת את חווית הנהיגה לנוחה ובטוחה יותר.
במרכז תא הנוסעים נמצא מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 8 אינץ’.
המסך הזה איכותי מאוד.
הוא מציג תמונה חדה וברורה.
מהירות התגובה שלו מצוינת.
הוא כמעט כמו סמארטפון.
מבנה התפריטים אינטואיטיבי.
הוא קל לניווט גם במהלך נהיגה.
מערכת ההפעלה של ניסאן, NissanConnect, עברה שדרוגים משמעותיים.
היא תומכת ב-Apple CarPlay וב-Android Auto.
ב*רמות גימור* מסוימות, הקישוריות אלחוטית.
זהו יתרון עצום.
זה חוסך התעסקות עם כבלים.
איכות העוזר הקולי טובה.
הוא מגיב לפקודות קוליות בצורה מדויקת למדי.

לוח המחוונים בג’וק אינו דיגיטלי לחלוטין כמו בחלק מהמתחרים.
אבל הוא כולל מסך TFT דיגיטלי בגודל 7 אינץ’ במרכז.
הוא משולב עם שעונים אנלוגיים למהירות וסל”ד.
המסך הדיגיטלי מציע מגוון אפשרויות תצוגה.
הוא כולל נתוני נסיעה, מידע על מערכות בטיחות, ניווט ועוד.
ניתן להתאים אותו אישית בקלות דרך פקדי ההגה.
איכות מערכת השמע הסטנדרטית טובה בהחלט.
היא מספקת צליל נקי וברור.
ב*רמות גימור* גבוהות יותר, קיים מערך שמע יוקרתי של Bose.
הוא כולל שמונה רמקולים ורמקולים משולבים במשענות הראש של המושבים הקדמיים.
זה משדרג משמעותית את חווית הסאונד.
הוא הופך כל נסיעה לקונצרט פרטי.

מבחינת אבזור נוחות, הג’וק מצויד היטב.
כבר מ*רמות הגימור* הבסיסיות.
תוכלו למצוא בקרת אקלים דיגיטלית (בדרך כלל חד-אזורית).
יש גם מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח.
ב*רמות גימור* מתקדמות יותר, מצפים לכם פינוקים כמו חימום מושבים קדמיים.
יש גם גג פנורמי (לא נפתח).
יש גם תאורת אווירה פנימית.
יש גם בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.
טכנולוגיות ייחודיות לניסאן כוללות את מערכת ה-e-Pedal בגרסה ההיברידית.
היא מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת.
מערכת ProPilot, שהיא חבילת סיוע לנהג מתקדמת, זמינה גם היא.
היא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב.
מערכות אלו עובדות בצורה חלקה ויעילה.
הן משפרות את נוחות הנהיגה בנסיעות ארוכות ובפקקים.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: חסכונית או זריזה? למה לא שניהם?

ניסאן ג’וק משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות, המאפשרות בחירה בין חיסכון לביצועים.
האחת היא מנוע בנזין טורבו בנפח 1.0 ליטר.
הוא מכונה DIG-T.
הוא מפיק 117 כוחות סוס (כ-86 קילוואט) ומומנט של 18.4 קג”מ.
המנוע הזה משודך ל*גיר* רובוטי כפול מצמדים (DCT) עם 7 *הילוכים*.
הוא מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-11.1 שניות.
זהו נתון סביר.
הוא מספק ביצועים מספקים לנהיגה יומיומית בעיר ומחוצה לה.
תאוצות הביניים סבירות גם הן.
אבל הג’וק לא יהפוך אתכם למלכי הכביש.
לגבי ה*גיר* – ה-DCT מציע העברת *הילוכים* חלקה יחסית.
אבל לעיתים רחוקות הוא יכול להרגיש מעט מהוסס במהירויות נמוכות או בפקקים.
זו תכונה ידועה של תיבות כפולות מצמדים.

האפשרות השנייה והמעניינת יותר, במיוחד בשוק הישראלי, היא יחידת ההנעה ההיברידית.
היא הושקה בישראל בשנת 2022.
היא משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ”ס) עם מנוע חשמלי (49 כ”ס).
השילוב מפיק הספק משולב של 143 כוחות סוס.
המערכת הזו משודכת ל*גיר* מולטי-מוד (Multi-mode gearbox).
הוא פיתוח של רנו-ניסאן-מיצובישי בשיתוף טכנולוגיה מפורמולה 1.
ל*גיר* הזה אין *הילוכים* קונבנציונליים במובן הרגיל.
הוא עובד באמצעות שילוב חכם של מצמדים ותמסורות.
זה מאפשר מעבר חלק בין הנעה חשמלית, היברידית, ושילובן.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בגרסה ההיברידית מהיר יותר.
הוא עומד על כ-10.1 שניות.
התחושה הכללית היא של זריזות רבה יותר.
במיוחד בתאוצות ראשוניות ובעיר.
זאת בזכות המומנט המיידי שמספק המנוע החשמלי.

ועכשיו לנושא החם: *צריכת דלק* (או *צריכת אנרגיה*).
מכיוון שאנחנו מדברים על רכב היברידי, הוא אינו רכב חשמלי מלא.
ולכן המונח *צריכת דלק* עדיין רלוונטי מאוד עבורו.
למעשה, רוב החיפושים בגוגל עדיין משתמשים במונח “צריכת דלק” גם לרכבים היברידיים.
לגבי גרסת הבנזין 1.0 ליטר: נתוני היצרן לפי תקן WLTP מדברים על כ-17-18 ק”מ לליטר.
בפועל, בנהיגה ריאלית בישראל, אפשר לצפות לכ-13-15 ק”מ לליטר.
הנתון תלוי מאוד בסגנון הנהיגה ובתנאי הדרך.
גרסת ההיבריד היא הכוכבת האמיתית כאן.
נתון היצרן WLTP מרשים.
הוא עומד על כ-20.4-21.7 ק”מ לליטר.
בנהיגה ריאלית בישראל, במיוחד בנהיגה עירונית ובינעירונית משולבת, הג’וק היבריד מצליח להשיג נתונים קרובים לכך.
ניתן לצפות לכ-18-20 ק”מ לליטר בקלות.
בפקקים, המנוע החשמלי פועל יותר.
זה משפר עוד יותר את הנתונים.
ההבדל בעלות התדלוק בין גרסת הבנזין להיבריד משמעותי לאורך זמן.
הגרסה ההיברידית חסכונית יותר באופן מובהק.
עלויות ה*דלק* הן גורם משמעותי בשיקולי ה*מחיר* הכולל של הרכב.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: בין נוחות לדינמיות

ניסאן ג’וק מציע חווית נהיגה שמנסה לשלב בין נוחות יומיומית לבין נגיעות ספורטיביות.
נוחות הנסיעה בג’וק טובה בסך הכל.
בולמי הזעזועים מצליחים לספוג את רוב השיבושים בכבישי ישראל.
הם עושים זאת בצורה יעילה.
בין אם אתם נוסעים בכבישים עירוניים משובשים.
בין אם אתם שועטים בכבישים בינעירוניים מהירים.
הרכב שומר על יציבות.
הוא מספק תחושה בטוחה.
המתלים מעט נוקשים.
במיוחד ב*רמות גימור* עם חישוקים גדולים (19 אינץ’).
זה עשוי להרגיש קצת קופצני על בורות גדולים או פסי האטה.
אבל בסך הכל, הנוחות היא אחת מנקודות החוזקה של הג’וק.

רמת בידוד הרעשים בג’וק סבירה לקטגוריה.
במהירויות עירוניות, תא הנוסעים שקט ונעים.
רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים (במיוחד בגרסה ההיברידית כשנוסעים על חשמל).
במהירויות בינעירוניות, מתחילים להופיע רעשי רוח קלים.
וגם רעשי כביש מצמיגים רחבים יותר.
אבל זה לא משהו שפוגע משמעותית בחווית הנסיעה.
ניתן לנהל שיחה רגילה ללא צורך להרים את הקול.

מבחינה דינמית, הג’וק מפתיע לטובה.
הוא מספק תחושת היגוי קלילה.
הוא גם מדויק יחסית.
משקלו נעים ומאפשר תמרון קל בעיר.
באותה מידה, הוא מספק מספיק משוב במהירויות גבוהות יותר.
אחיזת הכביש טובה.
זוויות הגלגול בפניות מרוסנות.
הג’וק לא מרגיש כמו רכב ספורט.
אבל הוא מציע התנהגות כביש צפויה ובטוחה.
הוא מעניק ביטחון לנהג.
תחושת הבלמים טובה וליניארית.
בגרסה ההיברידית, המעבר בין בלימה רגנרטיבית (טעינת סוללה) לבלימת חיכוך (בלמים רגילים) חלק.
זה כמעט בלתי מורגש.
קלות התמרון בעיר היא יתרון משמעותי נוסף של הג’וק.
הודות למידותיו הקומפקטיות ולהיגוי הקל.
הוא משתחל בקלות לחניות צפופות.
גם בתוך העיר, חווית הנהיגה נעימה.
היעדר ה*גיר* ושינויי ה*הילוכים* המורגשים בגרסה ההיברידית, הופך את הנסיעה לחלקה עוד יותר.
בניגוד למנוע בנזין רגיל עם *גיר* אוטומטי, כאן אין כלל משיכה או דחיפה.
המעבר בין מצבי הנסיעה חשמלי/בנזין כמעט שאינו מורגש.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: שקט נפשי עם חמישה כוכבים

בטיחות היא אחת החוזקות המשמעותיות של ניסאן ג’וק מהדור הנוכחי.
הרכב זכה בציון המרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP.
הוא עשה זאת עם ציונים גבוהים במיוחד בכל הקטגוריות.
הוא קיבל 94% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בביצועי מערכות עזר לבטיחות.
הישג זה מעיד על מבנה חזק ובטיחותי.
הוא מגן על יושבי הרכב במקרה של תאונה.
ניסאן השקיעה רבות בתכנון השלדה.
היא עשתה שימוש בפלדות חזקות במיוחד.
וזאת על מנת לספק ספיגת אנרגיה מקסימלית בעת התנגשות.

הג’וק מצויד בחבילה מרשימה של מערכות עזר לנהג (ADAS).
חבילה זו זמינה כסטנדרט ברוב *רמות הגימור* בישראל.
בין המערכות הבולטות:

  • בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים: המערכת מזהה סכנת התנגשות ובולמת באופן עצמאי אם הנהג אינו מגיב. זו מערכת מצילת חיים.
  • התרעה על סטייה מנתיב ותיקון אקטיבי: המערכת מזהירה את הנהג בעת סטייה לא רצונית מהנתיב. היא מסייעת בהחזרת הרכב למרכז הנתיב.
  • זיהוי תמרורי תנועה: המערכת מציגה את מגבלת המהירות ומידע רלוונטי נוסף בלוח המחוונים.
  • שליטה אוטומטית באורות גבוהים: המערכת מחליפה אוטומטית בין אורות דרך לגבוהים בהתאם לתנאי הדרך והתנועה.
  • ניטור לחץ אוויר בצמיגים: חיוני לבטיחות ולחיסכון ב*צריכת דלק*.

ב*רמות גימור* גבוהות יותר, ניתן למצוא גם בקרת שיוט אדפטיבית.
היא שומרת על מרחק קבוע מהרכב מלפנים.
יש גם ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור.
יש גם מצלמות היקפיות 360 מעלות.
הן מסייעות בחניה ובתמרון.
מערכות ה-ADAS של הג’וק מתפקדות באופן חלק ויעיל בעולם האמיתי.
הן אינן אגרסיביות מדי.
הן אינן מטרידות עם התרעות שווא.
הן קלות לתפעול.
הן ממוקמות היטב בתפריטים או בכפתורים פיזיים.
הן משדרגות משמעותית את תחושת הביטחון.
הן מקלות על הנהיגה.
הציוד הבטיחותי המקיף הוא נקודה חזקה מאוד עבור הג’וק.
הוא מספק שקט נפשי משמעותי לרוכשים.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה הג’וק?

אז, “כמה עולה” ניסאן ג’וק בישראל נכון לאפריל 2025?
ה*מחיר* של ניסאן ג’וק משתנה בהתאם ל*רמת הגימור* ולסוג יחידת ההנעה.
הוא נע בטווח רחב יחסית.
הוא מתחיל סביב 130,000 ש”ח עבור גרסאות הבנזין הבסיסיות.
הוא יכול להגיע עד 170,000 ש”ח ויותר עבור גרסאות ההיבריד המאובזרות ביותר.
חשוב לבדוק את ה*מחירון* הרשמי העדכני אצל היבואן.
זאת מכיוון שהמחירים עשויים להשתנות מעת לעת.
הם מושפעים ממבצעים, שערי מטבע ומיסוי.

בישראל, ניסאן ג’וק משווק במספר *רמות גימור* עיקריות.
הן מציעות קשת רחבה של אבזור.
בין ה*רמות גימור* הבולטות:

  • Acenta (בנזין): רמת הכניסה. כוללת מסך מולטימדיה, קישוריות בסיסית, מערכות בטיחות אקטיביות סטנדרטיות, פנסי LED, בקרת אקלים ידנית.
  • N-Connecta (בנזין והיבריד): רמה פופולרית מאוד. מוסיפה בקרת אקלים דיגיטלית, לוח מחוונים משולב דיגיטלי, חישוקי סגסוגת גדולים יותר, מפתח חכם, מצלמת רוורס, אבזור בטיחות מורחב.
  • Tekna (בנזין והיבריד): רמת אבזור גבוהה. כוללת מושבים מחוממים, מערכת שמע משודרגת (Bose בחלק מהמקרים), מצלמות 360, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת אווירה.
  • Tekna Plus (היבריד): רמת הדגל. מציעה את כל הפינוקים האפשריים, כולל ריפודי עור יוקרתיים, עיצוב דו-גווני, חישוקים יוקרתיים וכל מערכות הסיוע לנהג המתקדמות ביותר.

ההבדלים ב*מחיר* בין ה*רמות גימור* משמעותיים.
הם משקפים את רמת האבזור והטכנולוגיה.
מומלץ לבדוק מה כלול בכל *רמת גימור* ספציפית.
וזאת על מנת לוודא שהיא עונה על הצרכים והתקציב שלכם.

ניסאן ג’וק מגיע עם אחריות יצרן מלאה.
בישראל, לרוב מדובר ב-3 שנים או 100,000 ק”מ.
האחריות על סוללת ההנעה בגרסה ההיברידית ארוכה יותר.
היא עומדת בדרך כלל על 8 שנים או 160,000 ק”מ.
זהו נתון חשוב מאוד.
הוא מעניק שקט נפשי בכל הנוגע לעמידות הסוללה.
בכל הנוגע ל*תקלות* ו*בעיות* פוטנציאליות, ניסאן נחשבת ליצרן אמין באופן כללי.
הדור הנוכחי של הג’וק טרם צבר היסטוריית *תקלות* משמעותית.
זה בהשוואה לדגמים ותיקים יותר.
אבל חשוב לזכור שכל רכב עלול לסבול מ*תקלות*.
לכן, האחריות המקיפה היא גורם חשוב.
היא מבטיחה כיסוי וטיפול במקרה של *בעיות*.
עלויות התחזוקה השוטפות של הג’וק נחשבות לסבירות.
עלות הטיפולים התקופתיים ממוצעת לקטגוריה.
וכך גם עלות חלקי החילוף.
שווי השימוש של הג’וק בשוק היד השנייה נשמר היטב.
זאת בזכות העיצוב המיוחד והביקוש לרכבי פנאי.

X. יתרונות: למה הג’וק כובש את הלב?

  • עיצוב ייחודי ונוכחות מרשימה: הג’וק לא דומה לאף אחד אחר על הכביש. הוא נועז, שובב ומודרני. הוא מצליח לבלוט בקטגוריה צפופה ומונוטונית לעיתים.
  • יחידת הנעה היברידית יעילה וחסכונית: גרסת ההיבריד מציעה *צריכת דלק* מצוינת. היא חוסכת לכם כסף בתחנה. היא גם מספקת ביצועים זריזים ונעימים.
  • חבילת בטיחות מקיפה ומבחני בטיחות מעולים: ציון 5 כוכבים ב-*מבחני בטיחות* Euro NCAP. רשימה ארוכה של מערכות ADAS. אלו מעניקים שקט נפשי ורמת הגנה גבוהה.
  • עיצוב פנים משופר ואיכות חומרים טובה: תא נוסעים מודרני, נעים לעין ואיכותי למגע. שילוב חכם של חומרים ואיכות הרכבה גבוהה.
  • אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת: מסך מולטימדיה גדול ואיכותי. קישוריות לסמארטפונים, מערכת שמע משודרגת (באופן אופציונלי). מגוון פינוקים חשמליים וטכנולוגיים.
  • חווית נהיגה נעימה ונוחות נסיעה טובה: הג’וק מספק נסיעה נוחה וסופגת, במיוחד בעיר. ההיגוי קל. הוא מאפשר תמרון קל.

XI. חסרונות: איפה הג’וק פחות מצטיין?

  • מרווח מוגבל במושב האחורי: למרות גדילה במידות מהדור הקודם, הג’וק עדיין מציע מרווח ראש ורגליים מוגבל למדי לנוסעים מבוגרים גבוהים מאחור. הוא פחות מרווח בהשוואה לחלק מהמתחרים.
  • נפח תא מטען קטן בגרסה ההיברידית וסף הטענה גבוה: נפח תא המטען של ההיבריד מצטמצם משמעותית. סף ההטענה הגבוה מקשה על העמסת פריטים כבדים או גדולים.
  • תיבת הילוכים DCT בגרסת הבנזין: למרות שהיא יעילה, תיבת ה-*גיר* כפולת המצמדים בגרסת הבנזין עלולה להרגיש מעט מהוססת או פחות חלקה במהירויות נמוכות ובפקקים.
  • ראות מוגבלת לאחור: קו החלונות הגבוה והמשיק, יחד עם קורות C העבות, פוגעים מעט בראות לאחור. זה מצריך הסתמכות על חיישני חניה ומצלמת רוורס.

XII. בהשוואה למתחרים: מי נגד מי בקרב הקרוסאוברים?

ניסאן ג’וק פועל בקטגוריית ה-B-SUV.
היא אחת הקטגוריות התחרותיות ביותר בשוק הרכב הישראלי.
הוא עומד מול דגמים חזקים ופופולריים.
כאשר משווים אותו ליונדאי קונה, למשל, הג’וק מציע עיצוב הרבה יותר נועז וייחודי.
הוא בולט יותר על הכביש.
הקונה, לעומתו, פרקטי יותר במרווח הפנימי ובתא המטען.
הוא גם מציע מגוון רחב יותר של יחידות הנעה, כולל חשמלית מלאה.
מבחינת חווית נהיגה, הג’וק מרגיש מעט יותר ממוקד נהג.
הוא מציע היגוי חד יותר.

מול טויוטה C-HR, ה*השוואה* מעניינת במיוחד בגרסה ההיברידית.
שני הרכבים מציעים עיצוב פורץ דרך.
ה-C-HR ידוע באמינות טויוטה המיתולוגית ובצריכת דלק מצוינת גם הוא.
הג’וק מציע תא נוסעים מודרני יותר.
הוא גם מציע טכנולוגיה עשירה יותר, במיוחד במערכות המולטימדיה.
ה-C-HR מרגיש לעיתים פחות מרווח מאחור מהג’וק.
הראות בו פחות טובה באופן ניכר.
פיג’ו 2008 הוא מתחרה נוסף עם עיצוב מרשים.
הוא מציע גם תא נוסעים ייחודי (i-Cockpit).
ה-2008 לעיתים יקר יותר ב*רמות גימור* מקבילות.
הוא גם מציע מנועים חזקים יותר בחלק מהגרסאות.
הג’וק, לעומתו, מציע אבזור בטיחות אקטיבי עשיר יותר כסטנדרט.
הוא גם מציע את הגרסה ההיברידית החסכונית.
בסופו של דבר, הג’וק מוצא את מקומו כבחירה המושלמת למי שמעריך עיצוב, טכנולוגיה חדישה וחיסכון בדלק (בגרסה ההיברידית), ופחות מתפשר על מרווח.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות ניסאן ג’וק?

ניסאן ג’וק מהדור הנוכחי הוא קפיצת מדרגה משמעותית עבור ניסאן.
הוא ממשיך את מורשת העיצוב הנועז.
הוא מתקן רבות מהביקורות שהופנו כלפי הדור הראשון.
הוא מציע תא נוסעים איכותי וטכנולוגי.
הוא מגיע עם יחידות הנעה יעילות, במיוחד ההיברידית.
חבילת הבטיחות המקיפה וציון 5 כוכבים ב-*מבדקי בטיחות* Euro NCAP הן נקודות מכירה חזקות.
הוא מצליח להציע חבילה אטרקטיבית מאוד.
הוא מתאים במיוחד לחיים העירוניים והבינעירוניים בישראל.
הוא מצליח להתמודד בכבוד מול מתחרים אדירים.
הוא מציע אישיות משלו.

האם כדאי לקנות ניסאן ג’וק?
בהחלט כן.
אבל חשוב להבין למי הוא מתאים במיוחד.
הג’וק הוא הבחירה המושלמת למי שמחפש קרוסאובר קומפקטי.
הוא רוצה רכב שלא ייעלם בקהל.
הוא רוצה רכב עם אמירה עיצובית.
הוא רוצה רכב טכנולוגי וחסכוני בדלק (בגרסה ההיברידית).
הוא מתאים לזוגות צעירים.
הוא מתאים למשפחות קטנות עם ילד אחד או שניים.
הוא מתאים לנהגים עירוניים שמחפשים תמרון קל וחניה נוחה.
הוא גם מתאים למי שמעריך בטיחות עילית.
הוא מתאים למי שמוכן להתפשר מעט על מרווח המושב האחורי ותא המטען הקטן יותר בגרסה ההיברידית.

אם אתם מבלים את רוב זמנכם על הכביש.
אם אתם זקוקים למרווח עצום במושב האחורי.
אם אתם זקוקים לנפח הטענה מרבי באופן קבוע.
אז ייתכן שהג’וק יהיה קצת קטן עבורכם.
ייתכן שיהיה כדאי לבחון קרוסאוברים אחרים בקטגוריה.
אולי גם קצת מעליה.
אבל בסופו של דבר, ניסאן ג’וק מציע חבילה מנצחת של עיצוב, טכנולוגיה, בטיחות וחיסכון.
זה הופך אותו לאחד הרכבים המומלצים ביותר בקטגוריית B-SUV בישראל.
הוא בהחלט שווה נסיעת מבחן רצינית.
אתם עשויים להתאהב בייחודיות שלו.

דילוג לתוכן