ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK, המקום שלכם לסקירות מעמיקות ואובייקטיביות על עולם הרכב. היום נצלול אל אחת המכוניות העירוניות המוכרות והוותיקות בישראל ובעולם, הניסאן מיקרה. מדובר בדגם קומפקטי שנועד לשרת נאמנה את הנהג העירוני, את הסטודנט, או כרכב שני למשפחה.
הניסאן מיקרה (Nissan Micra), הידועה גם בשם ניסאן מארץ’ (Nissan March) בחלקים אחרים של העולם, היא חברת ותיקה בנוף הרכב הישראלי. הדור הנוכחי, המכונה K14, שהושק בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים ב-2020, הציג קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת עיצוב וטכנולוגיה. המיקרה מתמודדת בקטגוריית הסופרמיני התחרותית, מול שחקניות חזקות ומוכרות.
בשוק הישראלי, המיקרה מתמודדת ראש בראש עם דגמים פופולריים כמו טויוטה יאריס (Toyota Yaris), מאזדה 2 (Mazda 2) ויונדאי i20 (Hyundai i20). היא מנסה לבדל את עצמה באמצעות שילוב של עיצוב מודרני, אבזור סביר, ויעילות בדלק, תוך שמירה על תג מחיר אטרקטיבי. קהל היעד העיקרי שלה הוא נהגים צעירים, זוגות צעירים, משפחות קטנות, ומי שמחפש רכב חסכוני וקל לתמרון בסביבה אורבנית צפופה.
בסקירה המקיפה הזו, נפרק את הניסאן מיקרה לגורמים. נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי, נצלול לאיכות החומרים ולמרווח הפנימי, נסקור את הטכנולוגיה ואת מערכות המולטימדיה. נעמיק ביחידת ההנעה, בביצועים ובעיקר בצריכת הדלק. כמובן שנדון גם בחווית הנהיגה, במבדקי בטיחות ומערכות העזר, ונסכם עם היבטי המחיר והכדאיות הכלכלית בישראל. בואו נצא לדרך.
II. עיצוב חיצוני: ניסאן מיקרה – מקפצת מדרגה
הדור הנוכחי של הניסאן מיקרה עשה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינה עיצובית. נפרדנו סוף סוף מהתדמית העגלגלה וה”חמודה” מדי של הדורות הקודמים, ובמקומה קיבלנו רכב עם קווים חדים, דינמיים ונוכחות בוגרת יותר. הפילוסופיה העיצובית עברה מהיבט “מינימליסטי” ל”אקספרסיבי” יותר, במטרה לפנות לקהל רחב יותר.
החזית של המיקרה מאמצת את שפת העיצוב העדכנית של ניסאן, עם גריל ה-V-Motion המפורסם. הוא גדול ובולט, ומעניק לרכב מראה אגרסיבי יחסית לגודלו. הפנסים הקדמיים צרים וארוכים, ומשתלבים היטב עם קווי הגריל, ויוצרים יחד מראה מודרני וקרבי יותר. כונסי האוויר בפגוש התחתון מוסיפים גם הם למראה הספורטיבי. קשה לטעות בכך שמדובר בדור חדש לחלוטין.
מהצד, הניסאן מיקרה מציגה צללית דינמית. קו המותניים מטפס כלפי מעלה ויוצר תחושה של תנועה, בעוד קו הגג משתפל לאחור, משווה לה מראה של רכב קופה קטן. הדגש הוא על קווי מתאר זורמים. ידיות הדלתות האחוריות שהוסתרו בעמוד C הן גימיק עיצובי שמוסיף למראה “המרחף” של הגג. בתי הגלגלים בולטים ומעניקים לרכב נוכחות מוצקה על הכביש. היא נראית גדולה יותר ממה שהיא באמת, וזה יתרון במרחב האורבני.
החלק האחורי ממשיך את הקו העיצובי הנועז. פנסי הלד האחוריים בעיצוב בומרנג חותכים אל תוך דלת תא המטען ומשלימים את המראה הדינמי. הפגוש האחורי מעוצב בצורה אגרסיבית עם אלמנטים דמויי דיפיוזר. ספוילר קטן מעל השמשה האחורית מוסיף נופך ספורטיבי. חישוקי הגלגלים המוצעים במידות 15 עד 17 אינץ’ (תלוי רמת גימור) משלימים את המראה הכללי עם עיצובים מודרניים ובולטים. נוכחות הכביש של המיקרה טובה בהחלט לקטגוריה, והיא מצליחה למשוך מבטים יותר מאשר דורות קודמים או מתחרות מסוימות.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: כשפיצ’פקס פוגש תכלס
כשנכנסים לתא הנוסעים של הניסאן מיקרה, מיד מורגשת קפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לדורות קודמים. האווירה הכללית מודרנית ונעימה, אם כי היא עדיין משלבת אלמנטים פונקציונליים ופשוטים לצד נגיעות עיצוביות מעניינות. הקונספט העיצובי מנסה לשלב פרקטיות עם נגיעות סטיילינג, מה שמתבטא בצבעים דו-גווניים בחלק מרמות הגימור ועיצוב דינמי של הדשבורד.
איכות החומרים השתפרה, אבל עדיין תלויה מאוד ברמת הגימור. בחלקים העליונים של הדשבורד ובדלתות הקדמיות ניתן למצוא חומרים רכים ונעימים למגע, מה שמקנה תחושה יוקרתית יחסית לקטגוריה. עם זאת, בחלקים התחתונים ובדלתות האחוריות, החומרים הם פלסטיק קשיח ופשוט יותר. איכות ההרכבה הכללית טובה למדי, ללא צקצוקים או רעשים מיותרים, מה שמצביע על תשומת לב לפרטים.
הנדסת האנוש טובה ברובה. מיקום הפקדים הגיוני וקל לתפעול, בין אם זה בקרת האקלים הפיזית או הכפתורים על ההגה. מסך המולטימדיה ממוקם גבוה על הדשבורד, מה שמשפר את הראות ואת הגישה אליו. ראות החוצה טובה לרוב הכיוונים, אם כי השמשה האחורית קטנה יחסית בגלל העיצוב המשתפל, וקו החלונות הגבוה בדלתות האחוריות עלול להקשות מעט על ילדים קטנים לראות החוצה. גם כאן, ישנו איזון בין עיצוב לפרקטיקה.
נוחות המושבים הקדמיים טובה מאוד לנסיעות ארוכות יחסית, עם תמיכה סבירה לגב ולירכיים. הם לא מושבי ספורט, אבל הם בהחלט מספקים. המושבים האחוריים מציעים מרווח סביר לשני מבוגרים, אך שלושה מבוגרים ירגישו בצפיפות. מרווח הרגליים מאחור סביר לקטגוריה, אך מרווח הראש עלול להיות מגביל לנוסעים גבוהים מאוד בגלל קו הגג המשתפל. רוחב הכתפיים מצומצם, כמו בכל סופרמיני טיפוסית. זו אינה לימוזינה, ואי אפשר לצפות לכך.
נפח תא המטען של הניסאן מיקרה עומד על כ-300 ליטר, נתון טוב לקטגוריה. הוא שימושי למדי, עם סף הטענה נוח יחסית וצורה סדירה המאפשרת ניצול מרבי של הנפח. קיימות אפשרויות עיגון בסיסיות, וקיפול המושבים האחוריים ביחס 60/40 יוצר שטח הטענה גדול יותר, אם כי לא שטוח לחלוטין. פתרונות אחסון נוספים בתא הנוסעים כוללים תא כפפות גדול, מחזיקי כוסות וכיסים בדלתות, שהם שימושיים למדי לצרכים יומיומיים.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מביאה את הקדמה (בלי להגזים)
הניסאן מיקרה בדורה הנוכחי עושה צעד נאה קדימה גם בתחום הטכנולוגיה והאבזור, ומציעה חבילה סבירה בהחלט ביחס לקטגוריה ולמחיר שלה. המטרה היא להעניק חוויה מודרנית, אך לא עמוסה יתר על המידה, תוך שמירה על שימושיות וקלות תפעול.
מערכת המולטימדיה המרכזית כוללת ברוב רמות הגימור הישראליות מסך מגע בגודל 7 או 8 אינץ’ (תלוי רמת גימור). איכות התצוגה טובה, עם גרפיקה ברורה וצבעים חיים. מהירות התגובה למגע סבירה בהחלט, ולא תגרום לכם להשתעמם בהמתנה. מבנה התפריטים אינטואיטיבי וקל להתמצאות, גם למשתמשים לא מנוסים. מערכת ההפעלה היא של ניסאן עצמה, והיא תומכת בקישוריות סמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto, בדרך כלל בחיבור חוטי, מה שמבטיח שתוכלו להשתמש באפליקציות הניווט והמוזיקה המועדפות עליכם בקלות. אין כאן עוזר קולי מתקדם, אבל הפונקציות הבסיסיות נשלטות בקלות.
לוח המחוונים אינו דיגיטלי מלא, אך הוא כולל מסך קטן בגודל 5 אינץ’ (תלוי רמת גימור) הממוקם בין שעוני המהירות והסל”ד האנלוגיים. המסך הזה מציג מידע חשוב כמו נתוני צריכת דלק, טווח נסיעה, נתוני נסיעה, ומידע ממערכות העזר לנהג. אפשרויות התצוגה וההתאמה האישית בסיסיות למדי, אך הן מספקות את המידע הנחוץ בבהירות ובקלות.
איכות מערכת השמע הסטנדרטית בסיסית אך מספקת את צרכי רוב הנהגים עם 4 רמקולים. לחובבי מוזיקה, היא לא תספק חווית סאונד עוצרת נשימה, אך לחדשות, פודקאסטים ומוזיקת רקע היא עושה את העבודה. בחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר, קיימת אופציה למערכת שמע משודרגת עם רמקולים נוספים (לרוב 6), המשפרת מעט את חווית הסאונד.
מבחינת אבזור נוחות, הניסאן מיקרה מגיעה במגוון רמות גימור בישראל, כאשר רמת הגימור העיקרית המשווקת בארץ היא לרוב ה-Acenta או ה-N-Connecta. ברמות גימור אלו ניתן למצוא בקרת אקלים אלקטרונית, שליטה מההגה, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, ולעיתים גם כניסה והנעה ללא מפתח. אבזור כמו חימום/אוורור מושבים, גג פנורמי או תצוגה עילית (HUD) אינם אופייניים לדגם זה בישראל, והם נשמרים בדרך כלל לדגמים יקרים יותר או לרמות גימור אולטימטיביות שאינן מיובאות ארצה. הטכנולוגיות הייחודיות לדגם או ליצרן מתרכזות בעיקר במערכות הבטיחות האקטיביות, עליהן נפרט בהרחבה בהמשך.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: המיקרה והמינוע
הניסאן מיקרה בישראל משווקת בעיקר עם יחידת הנעה אחת עיקרית, שהיא גם החסכונית והנפוצה ביותר: מנוע בנזין 1.0 ליטר (999 סמ”ק) שלושה צילינדרים טורבו. מנוע זה, המכונה IG-T, מפיק בדרך כלל הספק של 92 כוחות סוס (כ-68 קילוואט) ומומנט של 14.7 קג”מ (144 ניוטון-מטר). הוא משודך לרוב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT), ולעיתים נדירות יותר ניתן למצוא גם גרסאות עם גיר ידני. תיבת ההילוכים הרציפה אחראית על העברת הכוח לגלגלים הקדמיים בצורה חלקה, אם כי לעיתים היא מלווה ב”יללה” טיפוסית למנועים עם גיר מסוג זה תחת עומס.
נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומדים סביב 11-12 שניות, נתון סביר בהחלט לרכב שמיועד בעיקר לנסיעות עירוניות ובינעירוניות רגועות. אין כאן תחושת האצה מסעירה, אך לצרכים יומיומיים הרכב זריז דיו. בתאוצות ביניים, המיקרה מציגה ביצועים מספקים לעקיפות בכביש בינעירוני, כל עוד מתכננים אותן מראש. מנוע ה-1.0 ליטר קטן אך מודרני, ומספק תגובה טובה למצערת כבר מסל”ד נמוך הודות למגדש הטורבו.
אחד היתרונות הבולטים של הניסאן מיקרה, ובפרט של מנוע ה-1.0 ליטר טורבו, הוא צריכת הדלק. נתוני היצרן לפי תקן WLTP מצביעים על צריכת דלק ממוצעת של כ-17.5 עד 18.5 ק”מ לליטר (כ-5.4-5.7 ליטר ל-100 ק”מ). בפועל, בתנאי נהיגה ישראליים משולבים, תוך התחשבות בפקקים ובשיפועי הדרך, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של כ-14-16 ק”מ לליטר. מדובר בנתונים מצוינים, מה שהופך את המיקרה לרכב חסכוני מאוד בתחזוקה השוטפת. חשוב לציין שגם כאשר מחפשים “צריכת דלק” עבור רכבים חשמליים, אנו מתכוונים בעצם לצריכת אנרגיה. במקרה של המיקרה, אנו עוסקים ברכב בנזין קלאסי, אך החיסכון בדלק הוא ללא ספק נקודת זכות בולטת, ובעלות עלויות הדלק בישראל, זה יתרון משמעותי.
תחושת הכוח והביצועים בנהיגה יומיומית מספקת בהחלט. המיקרה מתמרנת בקלות בעיר, וה-CVT עושה עבודה טובה בשמירה על סל”ד נמוך ברוב הנסיעה, מה שתורם לצריכת דלק נמוכה. בתאוצות חזקות, כמו בעליות או בעקיפות, ה-CVT מעלה את הסל”ד והמנוע נשמע מעט מאומץ, אך התאוצה ליניארית וחלקה, ללא קפיצות בין הילוכים, מה שמספק תחושה נוחה יחסית ללא הדרמה של תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית קונבנציונלית. היא אינה מכונית מירוץ, אבל היא עושה את העבודה נאמנה.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי למיקרה
הניסאן מיקרה המשווקת בישראל וברוב העולם, בטח נכון לאפריל 2025, היא רכב בנזין קלאסי. לכן, סעיף זה העוסק בקצבי טעינה, סוגי מחברים, או חווית טעינה של רכבי פלאג-אין או חשמליים אינו רלוונטי ישירות לדגם הספציפי שאנו סוקרים. המיקרה אינה מצוידת בסוללה המאפשרת טעינה חיצונית, ולכן לא תמצאו בה עמדות טעינה מהירות או איטיות.
יחד עם זאת, חשוב להבין שגם בעידן בו עולה הפופולריות של רכבים חשמליים, רכבי בנזין כמו המיקרה עדיין תופסים נתח שוק משמעותי, בעיקר בזכות הנגישות, המחיר, והקלות בתדלוק. חווית “הטעינה” היחידה של המיקרה היא מילוי מיכל הדלק בתחנת דלק, תהליך שאורך דקות ספורות וזמין בכל מקום בארץ. אין צורך לחשוש מחיפוש עמדות טעינה ציבוריות או התמודדות עם אפליקציות ניהול טעינה, מה שמהווה יתרון משמעותי לנהגים שאינם מעוניינים במורכבות זו.
ייתכן שבעתיד תציג ניסאן גרסה חשמלית או היברידית-נטענת של המיקרה, כחלק מהמעבר הגלובלי לחשמול. אם וכאשר זה יקרה, נעדכן אתכם כמובן בפרטי הטעינה הרלוונטיים. אך נכון להיום, המיקרה מתמקדת בפשטות ובקלות התפעול של רכב בנזין קומפקטי וחסכוני, וזה חלק מהקסם שלה.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: קלילה ונעימה
חווית הנהיגה בניסאן מיקרה נוטה יותר לכיוון של נוחות וקלות תפעול מאשר ספורטיביות או ריגוש. זו מכונית שמטרתה להפוך את הנסיעה היומיומית לפחות מעיקה ויותר נעימה, והיא עושה זאת בהצלחה רבה, בעיקר בסביבה עירונית.
נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה עבור רכב בקטגוריה זו. המיקרה מצליחה לספוג היטב את מרבית שיבושי הכביש העירוניים בישראל, כולל בורות, פסי האטה ותיקוני אספלט. בנסיעה עירונית, היא רכה ונעימה. בכביש בינעירוני, ובמהירויות גבוהות יותר, היא שומרת על יציבות כיוונית טובה ותחושת ביטחון, אם כי בורות גדולים יותר או כבישים משובשים במיוחד עדיין יורגשו, אך באופן מרוכך. ההתאמה לתנאי הדרך בארץ טובה.
רמת בידוד הרעשים במיקרה סבירה. רעשי מנוע נוכחים תחת עומס, במיוחד כאשר תיבת ההילוכים הרציפה (גיר CVT) מעלה את הסל”ד לרמות גבוהות. רעשי רוח מתחילים להיות מורגשים במהירויות גבוהות מאוד, אך אינם מוגזמים. רעשי כביש וצמיגים מבודדים היטב יחסית לקטגוריה, והם אינם מפריעים יתר על המידה גם בנסיעות ארוכות. בסך הכל, המיקרה מספקת תא נוסעים שקט יחסית, בהשוואה למתחרות רבות.
ההתנהגות הדינמית של המיקרה בטוחה וצפויה. ההיגוי קל מאוד בתמרונים עירוניים, מה שהופך את החניה והתמרון ברחובות צפופים לקלי קלות. במהירויות גבוהות הוא צובר מעט משקל, אך אינו מציע הרבה משוב מהכביש. עם זאת, הוא מדויק מספיק כדי לכוון את הרכב בבטחה. אחיזת הכביש טובה, והרכב שומר על יציבות בפניות, עם זוויות גלגול סבירות לגמרי, והוא לא יפתיע אתכם. המיקרה אינה מכונית מהנה לנהיגה ספורטיבית, והיא לא מנסה להיות כזו. היא עושה את העבודה בצורה בטוחה ונוחה.
תחושת הבלמים טובה, עם תגובה ליניארית ויכולת בלימה מספקת. ברכב עם גיר אוטומטי (וודאי רציף), היעדר הצורך בהעברת הילוכים תורם לחוויה חלקה ורגועה יותר. אין צורך לחשוב על העברות גיר, פשוט לוחצים על הגז ונוסעים. קלות התמרון בעיר היא אחד היתרונות הבולטים ביותר של המיקרה. קוטר הסיבוב קטן, מה שמאפשר השתחלות קלה בחניות וברחובות צרים, והיא פשוט מרגישה קטנה וזריזה בתוך העיר הסואנת. זו מכונית שנולדה לג’ונגל העירוני, וזה ניכר בכל אספקט של חווית הנהיגה שלה.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: שומרת עליכם
בתחום הבטיחות, הניסאן מיקרה נותנת תמורה טובה לכסף, ומציעה חבילת בטיחות מקיפה יחסית לרכבי סופרמיני. המיקרה זכתה לציון מכובד של 5 כוכבים במבחני בטיחות של ארגון ה-Euro NCAP, ציון המעיד על רמת בטיחות גבוהה הן בהגנה על הנוסעים והן בהגנה על הולכי רגל. במבדקי בטיחות השונים, היא הציגה תוצאות טובות בקטגוריות הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, והגנה על הולכי רגל, לצד ציון סביר עבור מערכות עזר לנהג.
מבחינה מבנית, שלדת המיקרה מתוכננת עם אזורי קריסה מבוקרים ושימוש בפלדה עתירת חוזק, שתורמים לספיגת אנרגיית פגיעה והגנה על תא הנוסעים. זו עדות לתכנון קפדני וליכולת עמידה במבחני בטיחות תובעניים. ככלל, ניסאן משקיעה רבות בתחום הבטיחות הפסיבית, וזה ניכר.
מעבר לבטיחות הפסיבית, המיקרה מצוידת בחבילה נאה של מערכות ADAS (מערכות עזר לנהג) אקטיביות, שהפכו כמעט לסטנדרט בשוק הישראלי, וזאת בהתאם לרמת הגימור. ברוב רמות הגימור המיובאות לארץ, תמצאו כסטנדרט: מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על סטייה מנתיב (LDW) ומערכת למניעת סטייה מנתיב (LDP) המתקנת את ההיגוי. כמו כן, בקרת שיוט, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, וזיהוי תמרורים.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, או כאופציה, ניתן למצוא גם מערכת ניטור שטחים מתים (BSW) עם התרעה על תנועה חוצה מאחור (RCTA). תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב למדי. מערכת הבלימה האוטונומית עובדת באופן יעיל ואמין, ולא נוטה לבלימות שווא. מערכת הסטייה מנתיב מתפקדת בצורה חלקה יחסית, אם כי לעיתים היא עשויה להיות מעט אגרסיבית מדי בתיקוני ההיגוי. עם זאת, היא ללא ספק מוסיפה שכבת בטיחות נוספת, וקל יחסית לתפעל אותה דרך כפתורים פיזיים. לסיכום, מבחני בטיחות ודירוגי בטיחות גבוהים משולבים עם חבילת ADAS סבירה, הופכים את המיקרה לבחירה בטוחה למדי בקטגוריה שלה.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה לחסוך?
כאשר מדברים על רכישת רכב, השאלה “כמה עולה” היא לרוב הראשונה שעולה בראש. הניסאן מיקרה ממוצבת כרכב עממי יחסית, והמחיר שלה בהתאם. נכון לאפריל 2025, טווח מחיר המיקרה בישראל, בהתאם לרמת הגימור והמבצעים השונים, נע בדרך כלל בין כ-105,000 ש”ח לכ-115,000 ש”ח. כמובן שהמחירון הרשמי עשוי להשתנות, ותמיד מומלץ לבדוק אותו מול היבואן או סוכנויות הרכב המורשות.
המיקרה משווקת בישראל במספר רמות גימור עיקריות, כאשר הבולטות שבהן הן לרוב: ה-Acenta וה-N-Connecta. רמת הגימור Acenta היא לרוב רמת הכניסה המצוידת במערכות הבטיחות האקטיביות הבסיסיות, מסך מולטימדיה, וחישוקי פלדה עם כיסויים. היא מציעה תמורה טובה למחיר ומספקת את כל הנדרש ממיקרו-רכב מודרני. רמת הגימור N-Connecta, שהיא לרוב היקרה והמאובזרת יותר, כוללת בדרך כלל גם חישוקי סגסוגת קלה, מסך מולטימדיה גדול יותר (לעיתים 8 אינץ’), מערכת שמע משודרגת, ומערכות בטיחות נוספות כמו ניטור שטחים מתים. ההבדלים המרכזיים מתבטאים בעיקר באבזור הפנימי, הגודל של מסך המולטימדיה, סוג החישוקים ובמערכות הבטיחות המתקדמות יותר.
תנאי האחריות בישראל עבור ניסאן מיקרה כוללים בדרך כלל אחריות מלאה של 3 שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. זו אחריות סטנדרטית לענף ונותנת שקט נפשי לבעלים. מכיוון שהמיקרה אינה רכב היברידי-נטען או חשמלי, אין אחריות נפרדת על הסוללה. עלויות התחזוקה השוטפת של המיקרה נחשבות לנמוכות יחסית, הודות למנוע קטן ונפוץ, וחלקי חילוף זמינים. שווי השימוש (או “שווי רכב” במיסוי) נשאר אטרקטיבי גם הוא, מה שהופך אותה לאופציה כלכלית גם לאורך זמן.
לגבי תקלות פוטנציאליות ובעיות נפוצות, הניסאן מיקרה נחשבת לרכב אמין למדי, ללא תקלות סדרתיות מוכרות או בעיות מהותיות ברוב המקרים. מנוע ה-1.0 ליטר טורבו ותיבת ה-CVT הוכחו כעמידים. כמובן שכל רכב עלול לפתח תקלות, אך הניסאן מיקרה לא סובלת ממוניטין של דגם בעייתי. האחריות היבואן נותנת שקט נוסף במקרה הצורך, ומדגישה את הביטחון של היצרן באמינות הרכב.
X. יתרונות: המיקרה – למה כן?
הניסאן מיקרה מציעה חבילה מושכת למי שמחפש רכב קומפקטי וחסכוני, עם כמה יתרונות בולטים שמבדילים אותה בקטגוריה הצפופה.
- עיצוב חיצוני מודרני ומושך: בניגוד לדורות קודמים, הדור הנוכחי של המיקרה מציג קווים חדים, פרופורציות נכונות ונוכחות מרשימה על הכביש. היא נראית בוגרת ואטרקטיבית, ומצליחה למשוך תשומת לב חיובית, בניגוד לתדמית ה”חמודה” מדי שהייתה לה בעבר.
- צריכת דלק מצוינת: מנוע ה-1.0 ליטר טורבו, יחד עם תיבת ה-CVT, מציעים חיסכון יוצא דופן בדלק. גם בתנאי נהיגה ישראליים מאתגרים, היא ממשיכה להציג נתונים מרשימים, מה שמתורגם לעלויות תדלוק נמוכות וחיסכון משמעותי לכיס.
- חבילת בטיחות מקיפה: עם 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP וחבילה מכובדת של מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS) כסטנדרט או כאופציה (כמו בלימת חירום אוטונומית ושמירה על נתיב), המיקרה מספקת שקט נפשי רב. היא מציעה הגנה טובה לנוסעים ולסביבה.
- נוחות נסיעה טובה בסביבה עירונית: המיקרה מכוילת היטב כדי להתמודד עם שיבושי הכביש הישראליים. היא מצליחה לספוג מהמורות ביעילות, מה שהופך את הנסיעה בעיר לנוחה ופחות מטלטלת. זו נקודת זכות משמעותית למי שמבלה את רוב זמנו בנהיגה אורבנית.
- קלות תמרון וזריזות בעיר: בזכות מידותיה הקומפקטיות, קוטר סיבוב קטן והיגוי קל, המיקרה היא מכונית שפשוט כיף לתמרן איתה בחניה וברחובות העיר הצפופים. היא מרגישה קלה, קלילה וזריזה, ומאפשרת השתחלות קלה בכל סיטואציה.
XI. חסרונות: המיקרה – מה אפשר לשפר?
למרות היתרונות הרבים, לניסאן מיקרה יש גם כמה נקודות חולשה שחשוב לקחת בחשבון לפני הרכישה. כמו בכל רכב, מדובר בפשרות, וההחלטה היא מה מתאים לכם יותר.
- רעש ועידון יחידת הנעה תחת עומס: למרות צריכת הדלק המעולה, מנוע ה-1.0 ליטר טורבו יחד עם תיבת ה-CVT עלולים לייצר רעש מורגש תחת האצה חזקה או בעליות. ה”יללה” האופיינית לתיבות CVT יכולה להיות פחות נעימה לחלק מהנהגים, והיא פוגעת מעט בתחושת העידון הכללית.
- מרווח מוגבל במושב האחורי: למרות שהיא מספיקה לשני מבוגרים, המושב האחורי עלול להיות צפוף עבור נוסעים גבוהים, בעיקר במרווח הראש, עקב קו הגג המשתפל. למשפחות עם ילדים גדולים או למי שמרבה להסיע נוסעים מאחור, זהו חיסרון שיש לקחת בחשבון. זו בפירוש לא מכונית לטיולים משפחתיים ארוכים עם מתבגרים.
- לא מכונית “מרגשת” לנהיגה: אם אתם מחפשים חווית נהיגה ספורטיבית, היגוי חד ותחושה “מחוברת” לכביש, המיקרה כנראה לא תספק אתכם. היא מכוילת לנוחות וקלות, לא לריגוש. היא עושה את העבודה ביעילות, אבל בלי חיוך גדול על הפנים של הנהג המנוסה.
- איכות חומרים משתנה בתא הנוסעים: בעוד שחלקו העליון של הדשבורד ודלתות נעימים למגע, בחלקים התחתונים ובדלתות האחוריות נעשה שימוש בפלסטיק קשיח ופשוט יותר. ההבדל הזה ניכר לעין ולמגע, ופוגע מעט בתחושת הפרימיום הכללית, בפרט בהשוואה למתחרות מסוימות המציעות תא נוסעים אחיד יותר.
XII. השוואה לדגמים אחרים באותה קטגוריה: מיקרה מול כולם
הניסאן מיקרה מתמודדת בקטגוריית הסופרמיני התחרותית, בה נרשמת לוחמה עיקשת על כל לקוח. מתחרותיה העיקריות בשוק הישראלי כוללות את הטויוטה יאריס, המאזדה 2, והיונדאי i20, כל אחת מהן עם היתרונות והחסרונות הייחודיים שלה.
בהשוואה לטויוטה יאריס, המיקרה מציעה עיצוב חיצוני נועז ומרענן יותר. הטויוטה, במיוחד בדגמי הבנזין, נוטה להיות שמרנית יותר מבחינה עיצובית, אך היא מציעה מוניטין אמינות כמעט חסר תחרות, וכן גרסה היברידית חסכונית במיוחד (אם כי יקרה יותר). המיקרה מספקת תמורה טובה יותר למחיר באבזור הבסיסי ובבטיחות האקטיבית, אך היאריס מציעה חווית נסיעה מלוטשת יותר וחוסר דרמה מוחלט מהמנוע והגיר, גם תחת עומס. הילוכים? בקושי מרגישים אותם ביאריס ההיברידית. במיקרה, רעש ה-CVT יותר נוכח.
מול המאזדה 2, המיקרה מנצחת בעיקר בנוחות הנסיעה ובצריכת הדלק. המאזדה 2 מציעה חווית נהיגה דינמית ומהנה יותר, עם היגוי מדויק ותחושה “נהגנית” יותר, אך נוחות הנסיעה שלה קשיחה יותר והיא פחות מתאימה לשיבושי כביש. המאזדה 2 גם פחות מאובזרת במערכות בטיחות אקטיביות ברמות הגימור הבסיסיות שלה. עם זאת, המאזדה נהנית ממוניטין אמינות מצוין ומוניטין של “רכב של מביני עניין” שהרבה ישראלים אוהבים. היא אמנם לא משתמשת בתיבת הילוכים רציפה כמו המיקרה, אלא באוטומטית פלנטרית קונבנציונלית, מה שמעניק לה תחושת נהיגה שונה לחלוטין.
בהשוואה ליונדאי i20, הניסאן מיקרה מציעה עיצוב פנים עשיר יותר במאפייני הגימור העליונים, וחבילת בטיחות אקטיבית מקיפה יותר בחלק מהגרסאות. ה-i20, לעומת זאת, מציעה מרווח פנימי מעט גדול יותר, בעיקר במושב האחורי, ותא מטען נדיב יותר. היא גם ידועה בזכות אמינות טובה ועלויות תחזוקה נמוכות. שתי המכוניות מציעות חבילה טובה של מכלולים, אך המיקרה מנסה לבדל את עצמה עם קצת יותר סטייל וטכנולוגיה, בעוד ה-i20 מתמקדת יותר בפרקטיות ומרחב. ה-i20 גם מגיעה עם אופציות למנועים ותיבות הילוכים שונות, מה שנותן לה גמישות רבה יותר.
בסופו של דבר, המיקרה מציעה איזון טוב של עיצוב, בטיחות, חיסכון בדלק ונוחות נסיעה. היא לא בהכרח הטובה ביותר בכל פרמטר בהשוואה למתחרותיה, אך היא מצליחה להציע חבילה אטרקטיבית מאוד ביחס למחיר, במיוחד למי שמחפש רכב קומפקטי יעיל ונוח לשימוש יומיומי.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות?
הניסאן מיקרה בדורה הנוכחי היא מכונית קומפקטית שמציעה חבילה משכנעת למדי. היא עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לעיצוב, בטיחות וטכנולוגיה, והצליחה להיפטר מהתדמית השמרנית של הדורות הקודמים. ההתרשמות הכוללת היא של רכב בוגר, יעיל וחסכוני, שנועד לשרת נאמנה את צרכי הנהג העירוני המודרני, או כרכב שני חסכוני ואמין למשפחה.
בהשוואה למתחרים כמו הטויוטה יאריס, המיקרה מציעה עיצוב יותר נועז ותג מחיר אטרקטיבי יותר עבור חבילה דומה של אבזור ובטיחות, אם כי היאריס שומרת על עליונות במוניטין האמינות והליטוש הכללי. מול המאזדה 2, המיקרה מנצחת בנוחות הנסיעה ובצריכת הדלק, בעוד המאזדה 2 מציעה חווית נהיגה מהנה יותר. הניסאן מיקרה מצליחה למצוא את מקומה בנישה שבין המתחרות הללו, ומציעה שילוב מוצלח של יתרונות.
אז האם כדאי לקנות את הניסאן מיקרה? התשובה היא כן, בהחלט, אבל היא תלויה כמובן בפרופיל הנהג. הניסאן מיקרה מתאימה במיוחד ל: נהגים צעירים המעוניינים ברכב ראשון, זוגות צעירים ללא ילדים או עם ילד אחד קטן, משפחות המחפשות רכב שני חסכוני בעיקר לנסיעות עירוניות, או לכל מי שמחפש פתרון תחבורה יעיל, אמין וחסכוני לדלק. היא פחות תתאים למי שמחפש רכב משפחתי מרווח, חווית נהיגה ספורטיבית, או את תחושת הפרימיום הבלתי מתפשרת. בסופו של דבר, אם צריכת דלק נמוכה, בטיחות גבוהה, קלות תמרון בעיר ועיצוב נאה נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם, הניסאן מיקרה היא בחירה מצוינת שמציעה תמורה ראויה לכספכם. היא אינה מושלמת, אבל היא מספקת חבילה שלמה וראויה מאוד בקטגוריה שלה, והיא תמשיך לשרת אתכם נאמנה.