סקירה מקצועית על ניסאן קשקאי – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב הישראלי המוביל! אנחנו יודעים שאתם מחפשים את הפינה המושלמת שלכם על ארבעה גלגלים. לכן, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על אחד מרכבי הפנאי-שטח הקומפקטיים הפופולריים והמסקרנים ביותר בשוק הישראלי – הלא הוא הניסאן קשקאי.

הרכב, ששמו המלא הוא Nissan Qashqai, ולעיתים מוכר גם בשם Nissan Rogue Sport בצפון אמריקה, עבר במהלך השנים אבולוציה מרשימה. הוא הצליח למצב את עצמו כבחירה מועדפת על משפחות ויחידים כאחד. בביקורת המעמיקה הזו, אנחנו צוללים אל תוך כל פרט. נבחן האם הקשקאי באמת עומד בציפיות. נציג את יתרונותיו הבולטים ואת נקודות התורפה שלו. נעשה זאת בבדיקה קפדנית ובדיקה אובייקטיבית.

הקשקאי הנוכחי, המשתייך לדור השלישי, מגיע לשוק הישראלי עם הבטחה גדולה. הוא מציע שילוב של עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת ואפשרויות הנעה יעילות, כולל גרסת ה-e-POWER ההיברידית החדשנית. הוא מתמודד בקטגוריה צפופה ותחרותית ביותר. כאן אנו פוגשים מתחרים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז’ ומאזדה CX-5. קהל היעד העיקרי שלו הוא משפחות צעירות ומבוגרות. אלו מחפשות רכב פנאי-שטח וורסטילי, נוח, בטיחותי וחסכוני, שיתאים לאורח החיים הישראלי, בין אם בנסיעות עירוניות או בטיולים בינעירוניים. בסקירה זו, נפרט על כל היבט ברכב. נציג בפניכם תמונה מלאה ועדכנית. ננסה לעזור לכם להבין האם קשקאי הוא הבחירה הנכונה עבורכם. נכלול גם התייחסות לחוות דעת גולשים שנאספו לאורך הדרך. בואו נצא לדרך!

I. מבוא: הניסאן קשקאי – כובש את השוק הישראלי

פנייה ללב הקונצנזוס

הניסאן קשקאי (Nissan Qashqai), או בכינויו האמריקאי, Nissan Rogue Sport, הוא לא עוד רכב פנאי-שטח. מדובר באחד הדגמים החשובים והמשפיעים ביותר בקטגוריה התחרותית הזו, ואבן יסוד אמתית בהיצע של ניסאן ברחבי העולם ובישראל בפרט. מאז שהוצג לראשונה, הקשקאי הגדיר מחדש את הקטגוריה. הוא הציע שילוב נדיר של פרקטיות האצ’בק ונוכחות של רכב שטח, במה שנקרא קרוסאובר. הדור השלישי, עליו נדבר כאן, ממשיך את המסורת הזו. הוא לוקח אותה צעד קדימה עם עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת ויחידות הנעה יעילות.

בישראל, הקשקאי תמיד היה שחקן חזק. הוא אהוב על הציבור בזכות אמינותו המוכחת, מרווח הפנים הסביר והתאמתו למשפחה הישראלית הממוצעת. הוא ממוקם בקטגוריית ה-C-SUV, קטגוריה שבה התחרות עזה במיוחד. הניסאן קשקאי מתמודד ראש בראש עם דגמים פופולריים לא פחות. למשל, יונדאי טוסון (Hyundai Tucson) וקיה ספורטאז’ (Kia Sportage) שמציעים עיצובים נועזים ואבזור עשיר. גם מאזדה CX-5 (Mazda CX-5), עם חווית הנהיגה הספורטיבית שלו, וסקודה קארוק (Skoda Karoq) הפרקטי והמרווח, הם יריבים ראויים. הקשקאי מנסה למשוך אליו קהל שמעריך איזון בין כל העולמות: עיצוב, נוחות, בטיחות, טכנולוגיה וחיסכון, במיוחד עם גרסת ה-e-POWER המיוחדת שלו.

קהל היעד העיקרי של הקשקאי הוא משפחות צעירות ובינוניות. אלו משפחות שמחפשות רכב ראוי, שיכול לשמש גם לנסיעות יומיומיות נוחות בעיר וגם לטיולי סוף שבוע ארוכים. הרכב פונה גם לזוגות מבוגרים. אלו מעריכים את תנוחת הישיבה הגבוהה, הכניסה והיציאה הנוחות מהרכב והבטיחות המוגברת. לא נתפלא אם נשמע חוות דעת גולשים רבות המציינות את הוורסטיליות שלו. בסקירה זו, נצלול לעומק כל ההיבטים של הניסאן קשקאי. נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי, הטכנולוגיה, הביצועים, חווית הנהיגה, הבטיחות, והכי חשוב – הכלכלכלה, כולל הנתונים העדכניים על מחירו בישראל, נכון לאפריל 2025. בסוף, נוכל לענות על השאלה: האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי?

II. עיצוב חיצוני: שפה אגרסיבית עם נגיעות אלגנטיות

רושם ראשוני: בולט בנוף האורבני

הניסאן קשקאי מהדור השלישי מציג קפיצת מדרגה משמעותית מבחינה עיצובית לעומת קודמיו. הוא אימץ שפה עיצובית אגרסיבית ודינמית יותר, מבלי לוותר על האלגנטיות והפרופורציות המאוזנות שאפיינו אותו תמיד. הרושם הכללי הוא של רכב מודרני, שרירי ובעל נוכחות כביש מרשימה. הוא נראה גדול ומגובש יותר, ובהחלט מצליח למשוך מבטים בסביבה האורבנית העמוסה. למרות שמדובר ברכב פנאי-שטח קומפקטי, הוא מצליח לשדר תחושת ביטחון ויציבות. זהו שילוב מנצח שמדבר אל קהל רחב.

בחזית הרכב, פוגשים את גריל ה-V-Motion האייקוני של ניסאן, אך הפעם בעיצוב מוגדל ובולט יותר, משולב עם נגיעות כרום מודגשות. סביבו, ממוקמים פנסים קדמיים צרים וחדים בצורת בומרנג. הם משתלבים באופן מושלם עם קווי המתאר של מכסה המנוע. הפנסים האלה כוללים תאורת LED מלאה בכל רמות הגימור המוצעות בישראל. אלמנט עיצובי זה, יחד עם פגוש קדמי משונן, מעניק לרכב מראה ספורטיבי ונחוש. זהו שינוי מרענן לעומת הדורות הקודמים, שהיו שמרניים יותר.

מבט מהצד חושף צללית אלגנטית עם קו מותניים גבוה וקו גג משתפל בעדינות כלפי מטה. אלמנטים אלו משדרים תנועה גם כשהרכב עומד. בתי הגלגלים המודגשים, שיכולים להכיל חישוקי גלגלים בגדלים של 17 עד 20 אינץ’ (תלוי ברמת הגימור), מוסיפים למראה השרירי. הקשקאי מציע מגוון רחב של עיצובי חישוקים, החל מעיצובים קלאסיים ועד כאלה עם גימור דו-גוני, התורמים רבות למראה היוקרתי והעכשווי שלו. מידותיו הפיזיות – אורך של 4.42 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.63 מטר – מציבות אותו בלב הקטגוריה. הוא מעט גדול יותר מהדור היוצא, מה שמתורגם למרווח פנים משופר.

החלק האחורי של הקשקאי ממשיך את הקו העיצובי המודרני. הוא כולל פנסים אחוריים בטכנולוגיית LED בעיצוב חד וצר. הפנסים האלה גולשים אל צידי הרכב, ויוצרים חתימת אור ייחודית בחושך. דלת תא המטען גדולה ומעוצבת היטב. היא משלבת ספוילר קטן בקצה העליון, מה שתורם לאווירודינמיקה ולמראה הספורטיבי. הפגוש האחורי מסיבי ומשלב אלמנטים דמויי מגן גחון, המדגישים את אופיו כרכב פנאי-שטח. בסך הכל, העיצוב החיצוני של הקשקאי הוא ללא ספק אחד מנקודות החוזק המרכזיות שלו. הוא מצליח להיות גם פרקטי וגם אסתטי, ובהחלט מיישר קו עם הסטנדרטים הגבוהים של הקטגוריה.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: סביבה נעימה ופרקטית

חוויה יוקרתית ושימושית

כשנכנסים לתא הנוסעים של הניסאן קשקאי, מבינים שניסאן השקיעה מחשבה רבה בעיצוב הפנים. האווירה הכללית היא של סביבה מודרנית, מרווחת ונעימה מאוד לשהייה. העיצוב נקי ומינימליסטי יחסית, אך עם נגיעות של יוקרה וחומרים איכותיים שמשפרים את חווית השהייה. הקונספט העיצובי משלב בין פרקטיות למודרניות. הוא שם דגש על הנדסת אנוש מצוינת וקלות תפעול, גם לנהגים שלא רגילים לרכבים מודרניים עמוסי כפתורים.

ניסאן עשתה קפיצת מדרגה בכל הנוגע לאיכות החומרים. בדשבורד ובדלתות הקדמיות תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע, עם תפירות קונטרסטיות שמקנות תחושה יוקרתית. גם באזורים פחות בולטים, כמו הדלתות האחוריות או החלקים התחתונים של הדשבורד, החומרים אמנם קשיחים יותר, אך עדיין בעלי גימור סביר ואיכות הרכבה מצוינת. אין צקצוקים או חופשים, והכל מרגיש מוצק ובנוי היטב. רמת גימור גבוהה יותר, כמו ה-Tekna, כוללת גם גימורי עץ או קרבון דמוי סיבי פחמן, וריפודי עור משולבים בבד, שמוסיפים נופך של אלגנטיות.

הנדסת האנוש בקשקאי מרשימה. כל הפקדים נמצאים בהישג יד והם קלים לתפעול. מסך המולטימדיה המרכזי ממוקם גבוה על הדשבורד, מה שמפחית את הצורך להוריד את המבט מהכביש. יש עדיין כפתורים פיזיים לבקרת האקלים ולשליטה על עוצמת השמע, וזה יתרון עצום מבחינת נוחות ובטיחות. המושבים הקדמיים נוחים מאוד, עם תמיכה טובה לגב ולצדדים, גם בנסיעות ארוכות. בגרסאות הבכירות, המושבים כוללים כוונון חשמלי, חימום ואף עיסוי קל, וזה ללא ספק משדרג את חווית הנסיעה. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, מה שתורם לתחושת הביטחון.

המרווח בתא הנוסעים נדיב למדי. גם נוסעים גבוהים ייהנו ממרווח רגליים וראש מספק, הן מלפנים והן מאחור. הקשקאי מסוגל לאכלס בנוחות שני מבוגרים בשורה האחורית, וילד קטן יוכל להצטרף ביניהם לנסיעות קצרות. המושב האמצעי אמנם פחות נוח בגלל בליטת מנהרת ההינע, אך הוא עדיין שמיש. נפח תא המטען עומד על 504 ליטר (479 ליטר בגרסת ה-e-POWER), נתון מצוין לקטגוריה, והוא שימושי במיוחד. סף ההטענה נמוך יחסית, צורתו מלבנית וקלה לניצול, וישנם ווים לעיגון שקיות ואפשרויות קיפול המושבים האחוריים ביחס של 60:40 ליצירת משטח הטענה כמעט שטוח. בנוסף, ישנם פתרונות אחסון רבים ושימושיים בתא הנוסעים, כולל תאים בדלתות, מחזיקי כוסות וקונסולה מרכזית גדולה עם משענת יד נוחה.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: עתידנות בהישג יד

מרכז פיקוד דיגיטלי

הניסאן קשקאי של היום מגיע עמוס בטכנולוגיה מתקדמת. ניסאן מבינה שהיום, רכישת רכב היא הרבה מעבר ל”מנוע וארבעה גלגלים” – זו חוויה טכנולוגית שלמה. במרכז העניינים נמצא מסך מולטימדיה צף בגודל 9 אינץ’ (בגרסאות הבסיס) או 12.3 אינץ’ (בגרסאות הבכירות). איכות התצוגה חדה וברורה, צבעונית ועשירה. מהירות התגובה למגע מהירה וזורמת, ללא השהיות מיותרות, מה שהופך את חווית השימוש לנעימה ויעילה. תפריטי המערכת בנויים בצורה אינטואיטיבית והגיונית. הם קלים לניווט גם עבור משתמשים חדשים. מערכת ההפעלה, מבוססת אנדרואיד, תומכת באופן מלא ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בשניהם באופן אלחוטי. זהו יתרון עצום שמשחרר אתכם מכבלים ומאפשר חוויה חלקה יותר.

מעבר למסך המרכזי, ניסאן שילבה לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין בגודל 12.3 אינץ’. הוא מציע אפשרויות תצוגה מגוונות וניתן להתאמה אישית מלאה. תוכלו לבחור להציג את נתוני הנהיגה החשובים לכם ביותר, מידע על מערכות הסיוע לנהג, ניווט, או אפילו להקרין מפה מלאה. הגרפיקה חדה ומודרנית, והיא משתנה בהתאם למצב הנהיגה שנבחר. זהו שיפור משמעותי לעומת הדורות הקודמים. בנוסף, גרסאות מסוימות מציעות תצוגת Head-Up Display (HUD) גדולה וצבעונית בגודל 10.8 אינץ’, המקרינה את המידע החשוב ישירות על השמשה הקדמית. זה משפר את הבטיחות ומאפשר לנהג להישאר ממוקד בכביש.

מערכת השמע הסטנדרטית בקשקאי מפיקה צליל איכותי וברור, ובהחלט מספקת לרוב המשתמשים. עם זאת, בגרסאות הבכירות, ניסאן מציעה מערכת שמע משודרגת מבית Bose עם 10 רמקולים וסאבוופר. המערכת הזו מספקת חווית שמע עוצמתית ואיכותית במיוחד, עם עומק ובהירות מרשימים. מבחינת אבזור נוחות, הקשקאי לא חוסך. הוא מגיע עם בקרת אקלים מפוצלת, חימום מושבים קדמיים, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, ופתיחה חשמלית של דלת תא המטען. רמת גימור גבוהה יותר, כמו ה-Tekna, מציעה גם גג פנורמי ופתחי מיזוג אחוריים, מה שמשפר את חווית הנסיעה לנוסעים מאחור. טכנולוגיה ייחודית נוספת היא ה-ProPILOT, מערכת נהיגה סמי-אוטונומית מתקדמת עליה נרחיב בהמשך. בסך הכל, הקשקאי מצליח לספק חבילה טכנולוגית מרשימה, שמיישרת קו עם המתחרים המובילים ואף עולה עליהם בהיבטים מסוימים.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: חדשנות יעילה

כוח חכם וחסכוני

הדור השלישי של הניסאן קשקאי מציע בשוק הישראלי שתי יחידות הנעה עיקריות, המציגות גישה חדשנית ויעילה לכוח וחיסכון. הראשונה היא יחידת בנזין 1.3 ליטר טורבו עם מערכת מיקרו-היברידית (Mild-Hybrid). יחידה זו מפיקה 158 כוחות סוס (116 קילוואט) ומומנט של 27 קג”מ. היא משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה מסוג X-Tronic (CVT). השילוב הזה מספק תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות, נתון סביר בהחלט לקטגוריה ולייעוד המשפחתי. תחושת הכוח בנהיגה יומיומית טובה. בתאוצות ביניים, במיוחד בעקיפות בכביש המהיר, הרכב מגיב באופן מספק, גם אם לא ספורטיבי במיוחד. תיבת ה-CVT עברה שדרוג משמעותי, והיא מרגישה לינארית ופחות רועשת מהעבר, עם “הילוכים וירטואליים” המדמים תיבת הילוכים רגילה.

החידוש המרכזי והמסקרן ביותר הוא יחידת ה-e-POWER. זוהי מערכת הנעה היברידית סדרתית ייחודית של ניסאן. כאן, מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר טורבו (VCR) משמש כגנרטור בלבד. הוא אינו מחובר ישירות לגלגלים, אלא מייצר חשמל. החשמל הזה מניע מנוע חשמלי בהספק של 190 כוחות סוס (140 קילוואט) ומומנט של 33.6 קג”מ. המנוע החשמלי הוא זה שאחראי באופן בלעדי על הנעת הגלגלים. השילוב הזה מספק תאוצה חזקה וחלקה יותר, עם 0-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, והכי חשוב – תחושה של רכב חשמלי. אין *גיר* במובן המסורתי, ואין *הילוכים* להעביר, רק כוח זמין ומידי. זה משפר את חווית הנהיגה משמעותית, במיוחד בעיר.

כעת, ניגש לנושא החשוב מכל: *צריכת דלק*. עבור גרסת ה-1.3 ליטר Mild-Hybrid, נתוני היצרן לפי תקן WLTP מצביעים על כ-15.3 ק”מ לליטר. בהערכה ריאלית בתנאי נהיגה ישראליים משולבים, סביר להניח שהנתון יהיה קרוב יותר ל-12.5-13.5 ק”מ לליטר. גרסת ה-e-POWER, לעומת זאת, מבטיחה נתוני *צריכת אנרגיה* מרשימים עוד יותר. ניסאן מצהירה על נתון WLTP של כ-17.8 ק”מ לליטר. במבחני דרך ריאליים, במיוחד בנהיגה עירונית ובינעירונית מתונה, ניתן לצפות לנתונים הקרובים ל-15-16.5 ק”מ לליטר ואף יותר. זהו נתון מצוין שמשתווה ואף עולה על רכבים היברידיים מקבילים. חשוב לציין שגם כשמחפשים “צריכת דלק” לרכב חשמלי, בפועל אנשים מתייחסים לעלות האנרגיה הכוללת. כאן, למרות שה-e-POWER אינו “חשמלי” שמתחבר לשקע, הוא מציע יעילות דומה ואף טובה יותר בהשוואה לרכבי בנזין/דיזל, והעלות לתדלוק נמוכה יותר בהשוואה לאלטרנטיבות הללו.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): הקשקאי e-POWER – טוען את עצמו

חופש מהשקע, הנעה חשמלית

בניגוד לרכבי פלאג-אין היברידיים (PHEV) או רכבים חשמליים מלאים (BEV), ניסאן קשקאי בגרסת ה-e-POWER אינו דורש טעינה חיצונית באמצעות כבל. זוהי אחת מנקודות המכירה המרכזיות שלו ואחד היתרונות הבולטים ביותר. בסידור ה-e-POWER, מנוע הבנזין משמש כגנרטור לייצור חשמל בלבד. החשמל הזה מועבר לסוללה קטנה ומשם למנוע החשמלי שמניע את הגלגלים. המשמעות היא שאתם נהנים מחווית נהיגה חשמלית, עם שקט, כוח זמין וביצועים חלקים, ללא החרדה מטווח נסיעה או הצורך לחפש עמדת טעינה ציבורית בישראל. כל עוד יש דלק במיכל, הרכב מייצר לעצמו חשמל.

העדר הצורך בטעינה חיצונית מייתר את הדיון על קצבי טעינת AC ו-DC, זמני טעינה בבית או בעמדה מהירה, וסוגי מחברים. זהו פתרון אידיאלי למי שרוצה ליהנות מהיתרונות של הנעה חשמלית, אך אינו מוכן או יכול להתמודד עם התשתיות הנדרשות לרכב חשמלי מלא או פלאג-אין. למעשה, החוויה דומה לנהיגה ברכב בנזין רגיל מבחינת תדלוק, אך עם יעילות גבוהה בהרבה בזכות מערכת ההנעה ההיברידית הסדרתית. אין צורך באפליקציות ייעודיות לניהול טעינה, ואין צורך לתכנן מראש עצירות טעינה.

ההתייחסות ל”טעינה” בהקשר של הקשקאי e-POWER היא יותר פנימית. הסוללה הקטנה נטענת ומתרוקנת ללא הרף במהלך הנהיגה. היא נטענת על ידי מנוע הבנזין, וכן באמצעות בלימה רגנרטיבית שממירה אנרגיה קינטית לחשמל. המערכת עושה זאת באופן אוטומטי ויעיל, והנהג אינו צריך להתערב. חווית הטעינה הציבורית בישראל, שלעיתים יכולה להיות מאתגרת מבחינת זמינות עמדות או תשלום, אינה רלוונטית כלל לגרסה זו של הקשקאי. זהו יתרון עצום המעניק שקט נפשי וחוסר תלות בתשתיות חיצוניות, תוך שמירה על יתרונות היעילות והביצועים של רכב חשמלי.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות, שקט ובטחון

לשייט בכבישים, לבלוע את העיר

הניסאן קשקאי תמיד היה ידוע בנוחות הנסיעה שלו, והדור הנוכחי משפר את הנוסחה עוד יותר. חווית הנהיגה בקשקאי היא בראש ובראשונה נוחה ורגועה. הרכב מצליח לספוג היטב את פגעי הדרך הישראלית, בין אם מדובר בשיבושים עירוניים, בורות בכביש או נסיעה על אספלט משובש בכבישים בינעירוניים. המתלים מכוילים באופן מוצלח. הם מספקים איזון טוב בין ריסון ורכות, והם מצליחים למנוע טלטולים מיותרים. גם במהירויות גבוהות, נוחות הנסיעה נשמרת היטב, והרכב מרגיש יציב ובטטוח.

אחד ההיבטים המרשימים ביותר בקשקאי החדש הוא רמת בידוד הרעשים. ניסאן השקיעה רבות בתחום זה. התוצאה היא תא נוסעים שקט באופן יוצא דופן. רעשי מנוע כמעט ואינם חודרים פנימה, למעט תחת עומס כבד בגרסת הבנזין. רעשי רוח וכביש מבודדים היטב, גם במהירויות גבוהות. זה תורם רבות לחווית נסיעה נעימה ורגועה, ומאפשר שיחות נינוחות או האזנה למוזיקה ללא הפרעות. בגרסת ה-e-POWER, השקט בתא הנוסעים מתחזק עוד יותר בזכות העובדה שהגלגלים מונעים תמיד על ידי מנוע חשמלי. מנוע הבנזין נכנס לפעולה רק כאשר יש צורך בטעינת הסוללה, וגם אז הוא פועל באופן דיסקרטי יחסית.

מבחינת התנהגות דינמית, הקשקאי מציע חוויה צפויה ובטוחה. ההיגוי מדויק יחסית, עם משקל טוב בכביש המהיר וקלות תמרון מצוינת בעיר. אמנם הוא לא יזכה בתואר הרכב הספורטיבי ביותר בקטגוריה, אך הוא אוחז את הכביש היטב, ומציג זוויות גלגול מתונות בפניות. תחושת הבלמים טובה, עם יכולת בלימה יעילה ובטוחה. בגרסת ה-e-POWER, הבלימה הרגנרטיבית תורמת לא רק לטעינת הסוללה אלא גם לתחושה לינארית יותר בדוושת הבלם, ולעיתים אף מאפשרת נהיגה בדוושה אחת במצבים מסוימים. היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מצוינת. היא מעניקה תחושת ביטחון לנהג ולנוסעים, במיוחד בכבישים מהירים מרובי נתיבים. קלות התמרון בעיר היא יתרון בולט נוסף. הרכב משלב חיישני חניה היקפיים ומצלמות 360 מעלות (ברמות גימור מסוימות), שהופכים את החניה והתמרון בחללים צפופים לקלים ופשוטים.

היעדר הגיר המסורתי והעברת הילוכים מורגשת בגרסת ה-e-POWER תורם רבות לחוויה חלקה וזורמת. אין משיכות או רעידות. זה מייצר נסיעה נעימה ונטולת מאמץ. גם הגיר הרציף (CVT) בגרסת הבנזין שופר מאוד. הוא עובד בצורה חלקה יותר מבעבר. הוא מפחית את “אפקט הקטנוע” המאפיין גירים מסוג זה. בסך הכל, הקשקאי מספק חווית נהיגה בוגרת, בטוחה ונוחה, המתאימה בדיוק לצרכים של משפחות.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: שקט נפשי בכביש

הגנה מקיפה לכל המשפחה

בטיחות היא אחת מהנקודות החזקות ביותר של הניסאן קשקאי החדש, וניסאן לא חסכה באמצעים כדי להבטיח שהרכב יהיה אחד הבטוחים בקטגוריה. הקשקאי זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP, עם תוצאות מרשימות בכל הקטגוריות. הוא קיבל ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על מבוגרים, ילדים, ובמערכות הבטיחות האקטיביות שלו. מבחינה מבנית, הקשקאי בנוי על פלטפורמת ה-CMF-C של רנו-ניסאן-מיצובישי, הכוללת שימוש נרחב בפלדה קלת משקל אך קשיחה במיוחד. זה משפר את בטיחות הנוסעים במקרה של התנגשות, ומספק הגנה משופרת בתא הנוסעים. מספר כריות האוויר הוא 7 כריות, כולל כרית אוויר מרכזית למניעת התנגשות בין הנוסעים הקדמיים במקרה של תאונת צד.

מעבר לבטיחות הפסיבית, הקשקאי מצויד בחבילת מערכות בטיחות אקטיביות ו-ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems) מהמתקדמות ביותר בשוק, רובן כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית בישראל. החבילה כוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה אקטיבית המרכזת את הרכב במרכז הנתיב, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטח מת עם התערבות אקטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, ועוד. בגרסאות הבכירות, מצטרפת גם מערכת ProPILOT המתקדמת של ניסאן, המשלבת את בקרת השיוט האדפטיבית עם שמירה על נתיב, ומאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית יעילה בפקקים ובכבישים מהירים, תוך שמירה על מרחק בטוח מהרכב שלפנים.

תפקוד מערכות הבטיחות הללו מרשים ביותר. הן פועלות בצורה חלקה ומתונה, ואינן אגרסיביות מדי או מפריעות לנהיגה. מערכת השמירה על נתיב מדויקת, והיא מצליחה לשמור את הרכב במרכז הנתיב ביעילות. בקרת השיוט האדפטיבית מתאימה את המהירות באופן טבעי, והיא אינה גורמת לבלימות פתאומיות. קלות התפעול של המערכות מצוינת, עם כפתורים ייעודיים בהגה המאפשרים הפעלה וכיבוי מהירים. מבדקי בטיחות נוספים, כמו אלו של ה-IIHS בארה”ב (תחת השם Rogue Sport), מחזקים את המוניטין של הקשקאי כרכב בטוח ואמין. השילוב של בטיחות מבנית גבוהה ומערכות עזר מתקדמות מעניק לנהג ולנוסעים שקט נפשי, ותורם רבות לתחושת הביטחון הכללית ברכב.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה השקט הנפשי?

השקעה חכמה במשפחה

אחת השאלות המרכזיות שמטרידות כל רוכש פוטנציאלי היא, כמובן, “כמה עולה?” הניסאן קשקאי מוצע בישראל במגוון רחב של רמות גימור ויחידות הנעה, מה שמאפשר לו לפנות לקהלים שונים ולכיסים שונים. נכון לאפריל 2025, טווח המחיר של הניסאן קשקאי מתחיל באזור 160,000 ש”ח עבור גרסאות הבנזין-מילד-היבריד הבסיסיות, ויכול להגיע עד כ-200,000 ש”ח ואף יותר עבור גרסאות ה-e-POWER המאובזרות ביותר. חשוב לציין שהמחירון הרשמי משתנה מעת לעת, ומומלץ לבדוק את המחירים העדכניים אצל היבואן או בפורטלי רכב מובילים לפני הרכישה.

הקשקאי משווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות: Acenta (בסיסית), N-Connecta (ביניים), ו-Tekna (בכירה). רמת הגימור Acenta מציעה כבר אבזור עשיר כסטנדרט, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, ורוב מערכות הבטיחות המתקדמות. רמת ה-N-Connecta מוסיפה לרוב מסך מולטימדיה גדול יותר, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמות 360 מעלות, וחישוקי סגסוגת גדולים יותר. רמת ה-Tekna, שהיא המאובזרת ביותר, משדרגת את החבילה עם ריפודי עור יוקרתיים, מושבים חשמליים ומחוממים, גג פנורמי, מערכת שמע משודרגת של Bose, תצוגת Head-Up Display ומערכת ProPILOT לנהיגה סמי-אוטונומית. ההבדלים במחיר בין רמות הגימור נובעים בעיקר מהאבזור הנוסף והמותרות שהן מציעות, ופחות משינויים מהותיים ביחידת ההנעה, למעט הבחירה בין בנזין-מילד-היבריד ל-e-POWER.

ניסאן מציעה תנאי אחריות טובים על הקשקאי. האחריות המלאה על הרכב היא בדרך כלל 3 שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. בגרסת ה-e-POWER, ישנה גם אחריות מורחבת על הסוללה, בדרך כלל 8 שנים או 160,000 ק”מ, מה שמעניק שקט נפשי בכל הנוגע למרכיב היקר והחשוב הזה. עלויות התחזוקה הצפויות של הקשקאי נחשבות לסבירות. הן דומות לאלה של מתחריו בקטגוריה. חשוב לזכור שעלויות הביטוח, אגרת הרישוי ושווי השימוש (במיוחד לרכבי ליסינג או חברות) משפיעות אף הן על ההוצאה הכוללת. מבחינת תקלות או בעיות נפוצות, הדור הנוכחי של הקשקאי נחשב לאמין מאוד, וטרם דווחו על תקלות סדרתיות משמעותיות. עם זאת, תמיד מומלץ לבדוק היסטוריית טיפולים ולבצע בדיקה מקיפה לרכב משומש. האחריות הנדיבה בהחלט מפיגה חששות בנוגע לתקלות פוטנציאליות. בהשוואה לדגמים אחרים, הקשקאי מציג תמורה טובה למחיר, במיוחד בגרסאות ה-e-POWER החסכוניות והמאובזרות.

X. יתרונות: נקודות האור של הקשקאי

  • יעילות וחיסכון בדלק (במיוחד בגרסת ה-e-POWER): גרסת ה-e-POWER מציעה צריכת דלק מרשימה של עד 17.8 ק”מ לליטר (WLTP), וקרובה מאוד לכך בתנאי אמת. היא משלבת חווית נהיגה חשמלית עם נוחות תדלוק רגילה, ומביאה לחיסכון משמעותי בהוצאות הדלק.
  • בטיחות ברמה הגבוהה ביותר: עם 5 כוכבים במבחני Euro NCAP, חבילת ADAS מקיפה כסטנדרט ומערכת ProPILOT מתקדמת, הקשקאי הוא אחד הרכבים הבטוחים בקטגוריה, ומעניק שקט נפשי לכל המשפחה.
  • עיצוב מודרני ואלגנטי: הן מבחוץ והן מבפנים, הקשקאי מציג שפת עיצוב עדכנית, אגרסיבית אך אלגנטית, עם חומרים איכותיים והרכבה מצוינת, התורמים לתחושה יוקרתית.
  • נוחות נסיעה ובידוד רעשים מצוינים: המתלים המכוילים היטב סופגים שיבושים ביעילות, ותא הנוסעים שקט במיוחד, גם במהירויות גבוהות, מה שהופך נסיעות ארוכות לנעימות.
  • טכנולוגיה ואבזור עשירים: מסך מולטימדיה גדול עם קישוריות אלחוטית, לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, ואבזור נוחות רב, מציבים את הקשקאי בחזית הטכנולוגית של הקטגוריה.
  • מרווח פנים ותא מטען פרקטי: תא הנוסעים מרווח ונוח לארבעה מבוגרים, ותא המטען בנפח של מעל 500 ליטר (בגרסת הבנזין) מציע שימושיות גבוהה למשפחות.

XI. חסרונות: נקודות למחשבה

  • תיבת הילוכים רציפה (CVT) בגרסת הבנזין: למרות שיפורים משמעותיים, הגיר הרציף (CVT) בגרסת ה-1.3 ליטר עדיין יכול לייצר תחושה פחות ספורטיבית ורעש מנוע גבוה יותר תחת מאמץ חזק, בהשוואה לתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות או כפולות מצמדים.
  • מחיר מעט גבוה בגרסאות הבכירות: בעוד שהקשקאי מציע תמורה מצוינת, גרסאות ה-e-POWER המאובזרות ביותר יכולות להגיע למחיר שחוצה את רף 200,000 השקלים, מה שמציב אותו בתחרות ישירה עם דגמים גדולים יותר או יוקרתיים יותר בקטגוריות סמוכות.
  • היעדר גרסת הנעה כפולה בישראל: ניסאן קשקאי מוצע בעולם גם עם אופציה להנעה כפולה (4X4), אך בישראל הוא מיובא בגרסאות הנעה קדמית בלבד. למי שמחפש יכולות שטח קלות או אחיזה משופרת בתנאי דרך קשים, זו יכולה להיות מגבלה.
  • מושב אמצעי אחורי פחות נוח: למרות המרווח הכללי הטוב, המושב האמצעי בשורה האחורית צר יחסית ופחות נוח לנסיעות ארוכות עבור מבוגר, בעיקר בגלל בליטת מנהרת ההינע ותצורת המושב.

XII. השוואה למתחרים: הקשקאי מול הענקים

בקטגוריית רכבי הפנאי-שטח הקומפקטיים בישראל, התחרות חריפה ונוכחת. הניסאן קשקאי מתמודד ראש בראש מול שחקנים וותיקים וחזקים, שכל אחד מהם מציע סט יתרונות וחסרונות משלו. בהשוואה ליונדאי טוסון וקיה ספורטאז’ הפופולריים, הקשקאי מציע לרוב תחושת נהיגה מעט יותר בוגרת ומבודדת. הוא אמנם פחות נועז בעיצובו החיצוני (בעיקר מול הספורטאז’ הפרובוקטיבי), אך מציע איכות חומרים גבוהה יותר בתא הנוסעים ובידוד רעשים עדיף. יתרון משמעותי של הקשקאי הוא גרסת ה-e-POWER הייחודית. גרסה זו מעניקה לו עליונות מובהקת מבחינת צריכת דלק וחיסכון בהשוואה לגרסאות הבנזין המקבילות של הטוסון והספורטאז’, שנוטות להיות פחות חסכוניות. אמנם גם למתחרים אלה יש גרסאות היברידיות, אך הטכנולוגיה הסדרתית של ניסאן מספקת חווית נהיגה חשמלית יותר, ללא הצורך בטעינה חיצונית.

מול המאזדה CX-5, הידועה בחווית הנהיגה הספורטיבית והמהנה שלה, הקשקאי מציע נוחות נסיעה עדיפה ומתלים רכים יותר, המתאימים יותר לכבישים הישראליים. המאזדה אולי תהיה מהנה יותר לנהגים חובבי הגה, אך הקשקאי יספק נסיעה רגועה ושקטה יותר למשפחה. בנוסף, הקשקאי מצטיין במערכות בטיחות וטכנולוגיה מתקדמות יותר, במיוחד בתחומי הסיוע לנהג, בהשוואה ל-CX-5 הוותיק יותר. מול רכבים אירופאים כמו סקודה קארוק או פיג’ו 3008, הקשקאי מתיישר ומשפר את עצמו. הקארוק מציע שימושיות מצוינת ותא מטען עצום, בעוד ה-3008 ידוע בעיצוב הפנים המרשים והייחודי שלו. הקשקאי, מצידו, מציג חבילה מאוזנת של כל אלה, עם יתרון מובהק בחיסכון בדלק בגרסת ה-e-POWER. הוא ממוקם היטב בשוק, והבחירה בינו לבין המתחרים תלויה במידה רבה בסדרי העדיפויות האישיים של הקונה – האם זהו חיסכון, נוחות, ביצועים או אבזור.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי?

הניסאן קשקאי של הדור השלישי הוא ללא ספק שדרוג משמעותי מכל הבחינות. הוא מציג חבילה מרשימה ומאוזנת של עיצוב, טכנולוגיה, בטיחות ויעילות, ומתמודד בכבוד עם המתחרים בקטגוריה הצפופה. ההתרשמות הכוללת מהרכב חיובית ביותר. מדובר ברכב בוגר, מודרני ופרקטי, המצליח לשלב בהצלחה את כל המרכיבים הנדרשים מרכב פנאי-שטח משפחתי מוביל. הוא מרגיש איכותי יותר, נוח יותר ובטוח יותר מבעבר. הדגש על יחידת ה-e-POWER ההיברידית מציב אותו בחזית החדשנות ומספק יתרון משמעותי לצרכן הישראלי, המודע לעלויות הדלק הגבוהות.

בהשוואה למתחריו העיקריים בשוק הישראלי, כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז’, הקשקאי מציע חווית נהיגה מעודנת ושקטה יותר, עם יתרון ברור בצריכת דלק בגרסת ה-e-POWER. הוא אולי לא נועז באותה מידה בעיצוב כמו הספורטאז’, אך הוא מפצה על כך באיכות חומרים גבוהה יותר ובבידוד רעשים מצוין. למאזדה CX-5 הוא יתרון בנוחות הנסיעה והבטיחות האקטיבית. אז, האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי? התשובה היא כן, בהחלט! הקשקאי מתאים במיוחד למשפחות שמחפשות רכב וורסטילי, בטוח וחסכוני, שאינו מתפשר על נוחות וטכנולוגיה. הוא אידיאלי למי שנוסע הרבה בתוך העיר ובאופן קבוע בכבישים בינעירוניים, ומעריך את חווית הנהיגה החשמלית ללא הצורך בטעינה. למי פחות מתאים? אולי למי שמחפש יכולות שטח של ממש (שאינן מיועדות לרכב זה), או למי שההיגוי וה”ספורטיביות” בראש סדר העדיפויות. ההמלצה הסופית שלנו היא לתת צ’אנס לקשקאי, ובמיוחד לגרסת ה-e-POWER המרשימה. הוא כנראה יפתיע אתכם לטובה ויספק לכם חווית נהיגה נעימה, חסכונית ובטוחה לאורך שנים.

דילוג לתוכן