סקירה מקצועית על סוזוקי בלנו – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK, המקום שלכם לסקירות רכב מעמיקות ומקיפות.
היום אנחנו צוללים אל אחד מכוכבי מכירות השקט והעקביים ביותר בשוק הישראלי: הסוזוקי בלנו.
שם מלא: Suzuki Baleno.
לפעמים תמצאו אותו גם כ-Suzuki Baleno Hybrid בדגמים החדשים יותר, או פשוט “בלנו” בפי כל.
הוא לא צועק “הייתי בפוטו-שוגן”, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה נאמנה, וזו הסיבה שהוא כל כך פופולרי כאן.
הרכב הזה, שנכנס לסגמנט הסופר-מיני התחרותי, מציב אלטרנטיבה הגיונית וכלכלית לרבים המחפשים רכב חדש או משומש.
הוא מציע חבילה שקשה להתעלם ממנה, במיוחד כאשר מתחשבים בכיס ובהיגיון.
בסקירה המעמיקה הזו, נצלול לכל פרט ופרט בבלנו.
נבחן את העיצוב, נגלה מה הוא מציע בפנים, נסקור את הטכנולוגיה, נפרט על יחידת ההנעה וצריכת הדלק המפורסמת שלו.
נחווה את הנהיגה, נדון בבטיחותו ונפרט על עלויותיו, רמות הגימור השונות ותנאי האחריות בישראל.
נציג יתרונות וחסרונות באופן שקוף ונשווה אותו למתחרים.
המטרה? לעזור לכם להבין האם הסוזוקי בלנו הוא באמת הרכב הבא שלכם.
הצטרפו אלינו למסע.

I. מבוא: הסוזוקי בלנו – הגיבור הבלתי מעורער של התכל’ס

היכרות עם הבלנו ומיצובו בשוק

הסוזוקי בלנו (Suzuki Baleno) הוא לא עוד רכב בסגמנט הסופר-מיני.
מדובר באחד מרכבי המפתח של היצרנית היפנית סוזוקי, ובפרט בשוק הישראלי.
הוא נמכר כאן בהצלחה כבר כמה שנים, וזאת בזכות נוסחה מנצחת של תמורה למחיר, אמינות וחיסכון.
הבלנו, שהוצג בעולם בשנת 2015 והגיע לישראל זמן קצר לאחר מכן, זכה לעדכון בשנת 2019 והוא ממשיך להיות אופציה אטרקטיבית מאוד.
הוא ממוקם בקטגוריית הסופר-מיני, אך הוא מציע ממדים פנימיים וחיצוניים הקרובים יותר לקטגוריה קומפקטית קטנה.
הוא מנסה לגשר על הפער בין הרכבים הקטנים ביותר למשפחתיות קטנות, ומציע סוג של “הכל כלול” במחיר נגיש.
בזמן שהוא לא בהכרח מנסה לחדש או להדהים, הוא מציע פתרון תחבורה הגיוני, פרקטי וחסכוני.

מתחרים עיקריים וקהל היעד הישראלי

הבלנו פועל בשוק תחרותי במיוחד, כזה ששופע מתחרים חזקים וידועים.
בין המתחרות העיקריות בשוק הישראלי נוכל למנות את טויוטה יאריס (Toyota Yaris), סקודה פאביה (Skoda Fabia), יונדאי i20, וקיה ריו (Kia Rio).
כל אחת מהן מציעה חבילה משלה, עם יתרונות וחסרונות.
הבלנו ממצב את עצמו כבחירה החסכונית והפרקטית ביותר, עם דגש חזק על אמינות מוכחת.
קהל היעד של הבלנו בישראל הוא מגוון.
הוא פונה לזוגות צעירים המחפשים רכב ראשון אמין וזול לאחזקה.
הוא פונה למשפחות קטנות (עם ילד אחד או שניים) שמחפשות רכב שני וחסכוני.
הוא גם פונה לנהגים עירוניים שמעריכים את קלות התמרון והחניה, ולכל מי שצריכת דלק נמוכה ואמינות הן בראש סדר העדיפויות שלו.
אנשים שלא מחפשים יוקרה, גימיקים מיוחדים או ביצועים מסעירים, אלא פשוט “סוס עבודה” נאמן שיעשה את העבודה בלי הרבה רעש ובלי לרוקן את הארנק.
גם חוות דעת גולשים רבות מתייחסות לכך שהוא פשוט אמין ועושה את העבודה בלי הפתעות.

מבנה הסקירה שלנו

בסקירה זו, נצא למסע מקיף דרך כל המאפיינים של הסוזוקי בלנו.
נתחיל עם הרושם הראשוני מהעיצוב החיצוני, ומשם נמשיך אל תא הנוסעים.
נבחן את איכות החומרים, המרווח ואת הנדסת האנוש.
לאחר מכן, נעבור לדון במערכות הטכנולוגיה, האבזור והמולטימדיה שהוא מציע.
אחד הנושאים המרכזיים יהיה כמובן יחידת ההנעה, הביצועים ונתוני צריכת דלק מרשימים.
נפרט על חווית הנהיגה, התנהגות הכביש והבטיחות.
נגיע לנושא הכלכלי – מחיר, רמות גימור ואחריות בישראל.
נפרט את היתרונות והחסרונות, נשווה למתחרים, ולבסוף, נסכם ונציג פסק דין שיענה על השאלה: האם כדאי לקנות סוזוקי בלנו?

II. עיצוב חיצוני: פרקטיות עם טאץ’ יפני

רושם כללי ופילוסופיה עיצובית

הסוזוקי בלנו, ובואו נהיה כנים, לא יזכה בתחרות יופי ברוב המקרים.
הפילוסופיה העיצובית שלו היא בראש ובראשונה פרקטית, יעילה ופונקציונלית.
הוא לא מנסה להיות ספורטיבי באופן אגרסיבי, עתידני או דרמטי.
במקום זאת, הוא מציג עיצוב שקט, נקי ובוגר יחסית לקטגוריה.
הוא נראה מודרני מספיק כדי לא להרגיש מיושן, אך גם לא מתאמץ יותר מדי.
הוא מעין “חליפה שקטה” שמתאימה לרוב הסיטואציות, בלי למשוך יותר מדי תשומת לב, לטוב ולרע.
הרושם הכללי הוא של רכב שיודע מה הוא, ולא מנסה להעמיד פנים.

אלמנטים עיצוביים ספציפיים

מבט מלפנים חושף גריל קדמי רחב יחסית, המשתלב היטב עם יחידות תאורה גדולות ומוטות מעט לאחור.
הפנסים הקדמיים, בהתאם לרמת הגימור, יכולים להיות עם תאורת הלוגן סטנדרטית או LED בדגמים משודרגים יותר.
הם מעניקים לבלנו “מבט” נחוש אך לא מאיים.
בפרופיל הצד, הבלנו מציג צללית זורמת ואווירודינמית, עם קו מותניים עולה קלות וקו גג יורד בעדינות.
הדגש הוא על מרווח פנים אופטימלי, ולכן העיצוב אינו “מכווץ”.
בתי הגלגלים בגודל סביר, ומכילים חישוקי גלגלים בגודל 15 או 16 אינץ’.
בדגמי הבסיס אלו יהיו לרוב חישוקי פלדה עם כיסויי פלסטיק נאים, ובדגמי ה-GLX תקבלו חישוקי סגסוגת קלה (מגנזיום) בעיצוב נעים.
החלק האחורי ממשיך את הקו הנקי עם יחידות תאורה אופקיות ורחבות יחסית.
דלת תא המטען גדולה ונוחה לגישה, ואין כאן ספוילרים או אלמנטים ספורטיביים מוגזמים.

נוכחות כביש ומימדים

הבלנו קומפקטי מספיק כדי להרגיש בנוח בסביבה עירונית צפופה.
עם אורך של כ-3.99 מטרים, רוחב של כ-1.74 מטרים וגובה של כ-1.47 מטרים, הוא משתלב היטב בנתיבים הצרים וקל יחסית לחנות אותו.
בסיס גלגלים של 2.52 מטרים נחשב נדיב לקטגוריה, והוא אחד הסודות למרווח הפנים המפתיע שלו.
נוכחות הכביש שלו היא צנועה אך לא חלשה.
הוא לא ייבלע בנוף, אך גם לא יבלוט במיוחד.
הוא נראה כמו רכב מודרני, אמין ושפוי, מה שבהחלט מתאים לקהל היעד שלו בישראל.
הוא לא מתאמץ להרשים, הוא פשוט שם.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: הפתעה לטובה

אווירה כללית והנדסת אנוש

עם הכניסה לתא הנוסעים של הבלנו, האווירה הכללית היא של פונקציונליות וארגון.
הקונספט העיצובי הוא פשוט יחסית, עם דגש על שימושיות וקלות תפעול.
לא תמצאו כאן מסכי ענק עתידניים או קונסולות מרחפות, אלא לוח מחוונים קלאסי למדי עם נגיעות מודרניות.
הצבע השולט הוא לרוב אפור כהה או שחור, עם נגיעות של גימור דמוי אלומיניום או כרום בחלקים מסוימים (כמו מסביב למסך המולטימדיה או פתחי המיזוג).
הנדסת האנוש טובה מאוד.
הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית, קלים לגישה ולתפעול.
בקרת האקלים למשל, מופעלת באמצעות כפתורים ובוררים פיזיים, מה שהופך את התפעול לפשוט ובטוח יותר בזמן נהיגה, ללא צורך לצלול לתפריטי מסך המגע.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, תורמת לתחושת ביטחון ולקלות תמרון בעיר.

איכות חומרים והרכבה

כמו רוב רכבי סוזוקי בקטגוריה, גם הבלנו אינו מתיימר להציע חומרים רכים או יוקרתיים במיוחד.
מרבית הדשבורד והדיפונים בדלתות עשויים פלסטיק קשיח.
אך חשוב לציין שאיכות ההרכבה טובה מאוד.
אין קרקושים מיותרים, והכל מרגיש מהודק ויציב.
הפלסטיקה אינה “זולה” למראה או למגע, אלא פשוט פרקטית.
המושבים מרופדים בבד עמיד, שלרוב יהיה בגוונים כהים.
הם מציעים נוחות סבירה ותמיכה לנהיגה יומיומית, אך פחות מתאימים למסעות ארוכים מאוד.
עם זאת, בסיס המושב רחב מספיק, וגם לנהגים בגובה ממוצע יהיה נוח למצוא תנוחת נהיגה מתאימה.
גלגל ההגה מצופה פלסטיק נעים למגע, ובדגמים יקרים יותר עשוי להיות מצופה עור.

מרווח פנים ותא מטען – הפתעת הענק

וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה של הבלנו: המרווח הפנימי.
למרות מידותיו החיצוניות הקומפקטיות, הבלנו מציע תא נוסעים מרווח במיוחד, במיוחד בשורת המושבים האחורית.
מרווח הרגליים מאחור הוא מהטובים בקטגוריה, ומאפשר גם למבוגרים ישיבה נוחה יחסית, אפילו מאחורי נהג גבוה.
מרווח הראש והכתפיים גם הם טובים, מה שמאפשר להסיע שלושה ילדים (עם בוסטרים מתאימים) ואף שני מבוגרים בקלות יחסית.
הוא מרגיש הרבה יותר גדול מבפנים מאשר ממה שהוא נראה מבחוץ.
זהו יתרון עצום עבור משפחות קטנות או אלו שמעבירים נוסעים לעיתים קרובות.

נפח תא המטען עומד על כ-355 ליטרים, נתון מרשים ביותר לקטגוריה.
לשם השוואה, רכבים בקטגוריה גבוהה יותר לעיתים מציעים נפח דומה או קטן יותר.
צורת תא המטען שימושית למדי, עם מפתח רחב יחסית, אך סף ההטענה מעט גבוה.
ישנן אפשרויות לקיפול המושבים האחוריים ביחס של 60/40, מה שיוצר חלל הטענה גדול יותר במידת הצורך.
פתרונות אחסון נוספים כוללים תאי אחסון בדלתות, תא כפפות בגודל סביר ומחזיקי כוסות.
בסך הכל, הבלנו מפתיע לטובה בהיבט המרווח והפרקטיות הפנימית.
זה לא “חדר נשפים”, אבל זה בהחלט לא “ארון קטן” – זה מקום נעים ושימושי.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: שימושיות לפני הכל

מערכת מולטימדיה מרכזית וקישוריות

הבלנו מציע מערכת מולטימדיה מרכזית יעילה ונוחה לשימוש.
לרוב רמות הגימור המשווקות בישראל, תמצאו מסך מגע בגודל 7 אינץ’ הממוקם במרכז הדשבורד.
איכות התצוגה טובה ובהירה, ורמת הבהירות מספקת גם באור יום ישיר.
מהירות התגובה של המסך סבירה, והתפריטים לרוב אינטואיטיביים וקלים להתמצאות.
מערכת ההפעלה היא לרוב אנדרואיד בגרסה מותאמת של היבואן (לרוב כולל WAZE מובנה), או מערכת מקורית של סוזוקי.
אחד היתרונות הגדולים הוא הקישוריות המלאה לסמארטפונים: Apple CarPlay ו-Android Auto.
ברוב המקרים החיבור מתבצע באמצעות כבל USB, מה שמבטיח יציבות טובה יותר.
העוזר הקולי (דרך המערכת או דרך קישוריות הטלפון) עובד היטב, ומאפשר תפעול נוח של ניווט, שיחות ומוזיקה.

לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוסף

לוח המחוונים של הבלנו משלב בין אנלוגי לדיגיטלי.
ברוב רמות הגימור תמצאו שני שעונים אנלוגיים גדולים וברורים (סל”ד ומהירות) ובמרכזם מסך תצוגה דיגיטלי קטן יותר.
מסך זה, בגודל של כ-4.2 אינץ’, מציג מידע חשוב כמו נתוני צריכת דלק, טווח נסיעה, נתונים ממחשב הדרך, התרעות בטיחות ואף חיווי על מערכת המיקרו-היברידית (בדגמים הרלוונטיים).
אפשרויות התאמה אישית הן בסיסיות, אך מספקות את המידע החיוני בצורה ברורה.

באשר לאבזור נוחות, הבלנו מגיע עם חבילה מכובדת יחסית למחיר.
ברמות הגימור הנמוכות יותר, בקרת אקלים ידנית היא הסטנדרט, בעוד שברמות גימור גבוהות יותר (כמו GLX) תקבלו בקרת אקלים אלקטרונית (מזגן אוטומטי).
חיישני חניה אחוריים (לרוב בהתקנה מקומית) ומצלמת רוורס הם סטנדרט כמעט בכל רמות הגימור.
חלונות חשמליים מלפנים ומאחור, מראות צד חשמליות מתקפלות, שלט רחוק, הגה מצופה עור וכפתורי שליטה מההגה הם חלק מהחבילה.
מערכת השמע הסטנדרטית כוללת 4 רמקולים ומספקת איכות שמע סבירה לחלוטין.
בדרך כלל, אין אופציה למערכת שמע משודרגת מהיצרן, אך השוק המקומי מציע פתרונות אפטר-מרקט.
חשוב לציין שגג פנורמי או תצוגה עילית (HUD) אינם מוצעים בבלנו, והדגש נשאר על פרקטיות ועלויות.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: הקסם שבחיסכון

יחידת ההנעה – 1.2 ליטר Mild-Hybrid

הלב הפועם של הסוזוקי בלנו, במיוחד בדגמים המשווקים בישראל בשנים האחרונות, הוא מנוע בנזין מתקדם בנפח 1.2 ליטר, בטכנולוגיית Dualjet עם מערכת מיקרו-היברידית (Mild-Hybrid).
מערכת זו, המכונה לעיתים SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), אינה היברידית “מלאה” כמו בטויוטה יאריס, אך היא בהחלט תורמת לחיסכון בדלק.
המנוע מייצר הספק צנוע של כ-90 כוחות סוס (כ-66 קילוואט) ומומנט של כ-12.2 קג”מ.
הנתונים אולי לא נשמעים מרשימים על הנייר, אך בשילוב עם משקל עצמי נמוך של הרכב (כ-940 ק”ג), הם מספקים ביצועים מספקים לחלוטין.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה (CVT).
מערכת גיר זו ידועה ביעילותה ובחלקה בהפחתת צריכת דלק.
היא מספקת העברת כוח חלקה ולינארית, ללא “החלפות הילוכים” מורגשות כמו בגיר אוטומטי רגיל.
חסרונה העיקרי הוא רעש מנוע שעולה ומתייצב בסל”ד גבוה תחת עומס חזק (כמו בעקיפה או בעלייה תלולה), אך בנהיגה רגועה היא שקטה ונעימה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-11.4 שניות, מה שממקם אותו באמצע הקטגוריה.
שוב, זה לא רכב מירוץ, אבל הוא זריז מספיק לעיר ולכבישים בינעירוניים.

צריכת דלק ותחושת כוח

וכאן מגיע הכוכב האמיתי של הסוזוקי בלנו: צריכת דלק.
זהו אחד מנקודות החוזק הבולטות ביותר שלו.
נתוני היצרן לפי תקן WLTP מדברים על צריכת דלק משולבת של כ-20.8 עד 21.7 ק”מ לליטר, נתון פשוט מצוין.
במבחן המציאות הישראלי, בתנאי נהיגה מעורבים, ניתן בהחלט להגיע לנתונים ריאליים של 16-18 ק”מ לליטר ואף יותר, תלוי בסגנון הנהיגה.
מערכת המיקרו-היברידית תורמת רבות לנתונים אלו, בכך שהיא מסייעת למנוע בזינוק מהמקום ובהפעלת מערכות הרכב, ומאפשרת כיבוי והתנעה מהירה של המנוע (Start&Stop).

תחושת הכוח בנהיגה יומיומית מספקת.
הבלנו מרגיש זריז בעיר, והוא מתמודד יפה עם פקקים ותמרונים עירוניים.
בתאוצות ביניים בכביש בינעירוני, יש צורך לתכנן מעט קדימה, אך הוא בהחלט מסוגל לעקיפות בטוחות.
בכבישים מהירים, הוא שומר על מהירות שיוט בקלות, אם כי בעליות ארוכות הוא יתאמץ מעט יותר, והמנוע יישמע יותר.
אבל בשורה התחתונה, הנתונים הנמוכים של צריכת דלק הופכים אותו לפתרון תחבורה סופר-חסכוני.
רבים שמחפשים “צריכת דלק” אטרקטיבית ימצאו בבלנו תשובה מצוינת, גם אם הוא לא רכב חשמלי ואין צריכת אנרגיה בקוט”ש.
הוא פשוט חוסך בהוצאות הדלק.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי לבלנו

חשוב להבהיר שסקירה זו מתייחסת לסוזוקי בלנו המוכר בשוק הישראלי, אשר מגיע עם מנוע בנזין בטכנולוגיית Mild-Hybrid.
זהו רכב היברידי קל, לא רכב פלאג-אין היברידי (PHEV) או רכב חשמלי מלא (EV).
לכן, אין צורך בטעינה חיצונית באמצעות עמדת טעינה ביתית או ציבורית.
הסוללה הקטנה של המערכת המיקרו-היברידית נטענת באופן אוטומטי תוך כדי נסיעה, בעיקר באמצעות אנרגיית הבלימה (רגנרציה).
אז אם חיפשתם פרטים על קצבי טעינה, סוגי מחברים או התאמה לתשתיות טעינה בישראל – הבלנו פשוט לא נכנס לקטגוריה הזו.
הוא מתודלק בבנזין, ואת “טעינת האנרגיה” שלו הוא עושה בתחנת דלק.
זהו יתרון עבור מי שאינו מעוניין להתמודד עם נושא הטעינה בכלל, או שאין לו תשתית מתאימה.
הוא נותן פתרון פשוט ויעיל.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ושפוי

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

חווית הנהיגה בסוזוקי בלנו ממוקדת סביב נוחות ושפיות.
כיול המתלים נוטה לצד הרך יחסית, מה שתורם לנוחות נסיעה טובה בתוך העיר ועל כבישים משובשים.
הוא סופג מהמורות ופגמים בכביש בצורה סבירה בהחלט עבור רכב בקטגוריה שלו, ולא מקפץ יותר מדי.
עם זאת, על כבישים גליים או במהירויות גבוהות מאוד, ניתן לחוש מעט רכות יתר וזוויות גלגול קלות.
ברמה זו של מחיר, מדובר בפשרה מקובלת.

באשר לבידוד רעשים, הבלנו מציג ביצועים סבירים.
במהירויות עירוניות, הוא שקט למדי, ורעש המנוע כמעט ואינו מורגש (למעט תחת עומס חזק, שם מנוע ה-1.2 ליטר יתבטא יותר).
אך עם העלייה במהירות בכביש בינעירוני או מהיר, רעשי רוח ורעשי כביש מתחילים לחדור לתא הנוסעים.
זה לא “וואקום”, אך גם לא צוללת.
שוב, בהשוואה למתחרים באותו טווח מחיר, הבידוד אינו מהטובים ביותר, אך בהחלט מספק ולא מעיק באופן מיוחד בנסיעות יומיומיות.

התנהגות דינמית ותחושת היגוי

הבלנו אינו רכב שמיועד לנהיגה ספורטיבית.
ההיגוי קל מאוד, מה שתורם רבות לקלות התמרון בעיר ובחניה.
הוא מדויק מספיק, אך לא מספק הרבה משוב מהכביש.
זוויות גלגול קלות בפניות הן חלק מהעסקה, ומרמזות על אופיו המשפחתי והנוח.
אחיזת הכביש טובה מספיק לנהיגה רגילה, והרכב מתנהג באופן צפוי ובטוח.
הבלמים מספקים תחושה טובה יחסית ובעלי כוח עצירה מספק.
בדגמים המיקרו-היברידיים, ישנה גם מערכת רגנרציה (השבת אנרגיה) עדינה בבלימה, שתורמת לחיסכון בדלק.

יציבות כיוונית במהירויות גבוהות סבירה בהחלט, אך הרכב יכול להרגיש קצת קל ברוחות צד חזקות.
קלות התמרון בעיר היא אחת מנקודות החוזק הגדולות שלו, עם רדיוס סיבוב קטן וראות טובה.
אין כאן גיר “שמחליף הילוכים” במובן המסורתי, אלא תיבת הילוכים רציפה (CVT) שפועלת בצורה חלקה ולינארית.
זהו יתרון למי שאוהב נהיגה רגועה ופחות קפיצות בטורים, אך יכול להרגיש פחות מרגש למי שרגיל לגירים קונבנציונליים יותר.
הבלנו לא מנסה לרגש או להפתיע, הוא פשוט עושה את העבודה בצורה יעילה ובטוחה.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: פחות ממוביל, אך משתפר

מבחני בטיחות וציוד סטנדרטי

בזמן יציאתו לשוק, הסוזוקי בלנו קיבל ציון של 3 כוכבים במבחני ריסוק של ארגון Euro NCAP, ציון שאולי נשמע נמוך אך חשוב להבין את ההקשר.
הציון הזה מתייחס לדגם הבסיס ללא חבילת הבטיחות האקטיבית.
עם חבילת הבטיחות, הבלנו הצליח להשיג ציון של 4 כוכבים.
זה לא ציון מוביל בקטגוריה, אך הוא עדיין מספק בטיחות סבירה ביותר.
מבדקי בטיחות אלו בחנו היטב את מבנה הרכב, אשר מבוסס על פלטפורמת TECT (Total Effective Control Technology) של סוזוקי, המשלבת פלדות מיוחדות לספיגת אנרגיה טובה יותר במקרה של התנגשות.
בפועל, הבלנו מספק רמה טובה של בטיחות פסיבית עם מספר כריות אוויר סטנדרטיות (לרוב 6).

מערכות עזר לנהג (ADAS)

בשוק הישראלי, הסוזוקי בלנו משווק עם מגוון מערכות עזר לנהג (ADAS), אם כי לא תמיד מדובר במערכות המתקדמות ביותר בשוק.
בדגמים החדשים יותר, ובמיוחד ברמות הגימור הגבוהות, ניתן למצוא מערכות כמו:

  • מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB): מזהה סכנת התנגשות ובולמת את הרכב במידת הצורך.
  • בקרת שיוט אדפטיבית (ACC): שומרת על מרחק קבוע מהרכב מלפנים (לא תמיד כלולה בדגמי הבסיס).
  • התראה על סטייה מנתיב (LDW): מתריעה לנהג במקרה של סטייה לא רצונית מהנתיב.
  • מערכת התראה על עייפות נהג: מזהה דפוסי נהיגה המעידים על עייפות.

חשוב לציין שחלק מהמערכות הללו עשויות להיות בהתקנה מקומית (של היבואן), כחלק מדרישות החוק בישראל.
תפקוד המערכות בעולם האמיתי לרוב אמין ויעיל, אם כי לעיתים הן עשויות להרגיש מעט פחות מעודנות בהשוואה למערכות יקרות יותר של יצרני פרימיום.
למשל, התראת סטייה מנתיב יכולה להיות מעט אגרסיבית או רגישה מדי לטעמם של נהגים מסוימים.
עם זאת, הן בהחלט תורמות לבטיחות הכללית ומספקות שקט נפשי.

לסיכום נושא הבטיחות, הבלנו אינו מוביל את הקטגוריה, אך הוא מציע חבילת בטיחות סבירה ובהחלט עומד בסטנדרטים המקובלים, במיוחד עם חבילת ה-ADAS.
מי שמחפש רכב בטיחותי מאוד עשוי למצוא מתחרים עם ציונים גבוהים יותר ורשימת ADAS ארוכה יותר, אך הוא בהחלט מספק הגנה טובה ביום-יום.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): ההיגיון הכלכלי

כמה עולה הסוזוקי בלנו? מחירון ורמות גימור

אחד מנקודות החוזק המרכזיות של הסוזוקי בלנו בישראל הוא, ללא ספק, המחיר.
השאלה “כמה עולה” הבלנו היא שאלה מצוינת, והתשובה היא – מעט ביחס לתמורה.
נכון לאפריל 2025, טווח המחיר של סוזוקי בלנו חדש בשוק הישראלי נע לרוב בין כ-90,000 ש”ח לכ-110,000 ש”ח, בהתאם לרמת הגימור ולמבצעים.
מדובר במחירון אטרקטיבי ביותר הממקם אותו בקצה הנמוך של סגמנט הסופר-מיני.

הבלנו משווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות, כאשר הנפוצות ביותר הן:

  • Suzuki Baleno GL: זוהי רמת הכניסה. היא מציעה את כל האבזור הבסיסי והחיוני כמו חלונות חשמל, בקרת אקלים ידנית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, קישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, ורוב מערכות הבטיחות האקטיביות הנדרשות. המחיר שלה הוא הנמוך ביותר ומושך במיוחד.
  • Suzuki Baleno GLX: רמת הגימור הגבוהה יותר. היא מוסיפה לאבזור ה-GL פריטים כמו חישוקי סגסוגת קלה (מגנזיום), פנסי ערפל קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית (מזגן אוטומטי), הגה מצופה עור, ולעיתים גם בקרת שיוט אדפטיבית ואבזור נוחות נוסף כמו מראות מתקפלות חשמלית. היא מציעה חבילה עשירה יותר במחיר שעדיין נחשב משתלם.

ההבדלים בין רמות הגימור מתבטאים בעיקר באבזור נוחות, אך גם במערכות בטיחות מתקדמות יותר בדגמי ה-GLX.

אחריות ועלויות תחזוקה צפויות

תנאי האחריות על הסוזוקי בלנו בישראל הם לרוב סטנדרטיים, וכוללים אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים או 100,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).
חשוב לזכור שרכיבי המערכת המיקרו-היברידית, ובפרט סוללת הליתיום-יון הקטנה, עשויים ליהנות מאחריות ארוכה יותר, לרוב 5 שנים.
זוהי נקודה חשובה עבור שקט נפשי.

הבלנו ידוע בעלויות התחזוקה הנמוכות שלו.
טיפולים תקופתיים יקרים פחות בהשוואה לרכבים אירופאים מסוימים, וזמינות חלפים טובה דרך היבואן המקומי.
סוזוקי נהנית ממוניטין מצוין של אמינות, וזה מתורגם למעט מאוד תקלות בלתי צפויות.
אין בעיות נפוצות או תקלות סדרתיות שידועות בדגם זה.
השפעת שווי השימוש בדרך כלל טובה, שכן הביקוש לרכבי סוזוקי אמינים וחסכוניים בשוק המשומשות בישראל יציב מאוד.
הוא שומר על ערך יפה לאורך זמן, מה שתורם להפיכתו לעסקה כלכלית משתלמת בטווח הארוך.

X. יתרונות: מה הופך את הבלנו לבחירה חכמה?

הסוזוקי בלנו הוא לא רכב של חלומות יוקרתיים, אבל הוא בהחלט רכב של היגיון צרוף. הנה היתרונות הבולטים שלו:

  • צריכת דלק פשוט מבריקה: זוהי נקודת המפתח של הבלנו. עם נתוני צריכת דלק שיכולים להגיע בקלות ל-17-18 ק”מ לליטר במציאות, הבלנו חוסך לכם אלפי שקלים בשנה על דלק. בחיפושים של “צריכת דלק” הוא ללא ספק מככב.
  • מחיר אטרקטיבי ותמורה מצוינת: הבלנו מציע חבילה שלמה – מרווח, אבזור סביר, אמינות וחיסכון – במחיר נמוך יחסית למתחרים. השאלה “כמה עולה” מקבלת כאן תשובה משתלמת במיוחד.
  • אמינות סוזוקי המפורסמת: סוזוקי ידועה באמינות הבלתי מתפשרת שלה. הבלנו ממשיך את המסורת הזו, עם מעט מאוד דיווחים על תקלות או בעיות משמעותיות, מה שמבטיח שקט נפשי לאורך שנים.
  • מרווח פנים ותא מטען מפתיעים: למרות היותו סופר-מיני, הבלנו מציע מרווח מצוין לנוסעים, במיוחד מאחור, ותא מטען גדול במיוחד (355 ליטר). הוא פרקטי יותר מרוב המתחרות בקטגוריה.
  • קלות תמרון ונהיגה עירונית: עם היגוי קל, מידות קומפקטיות וראות טובה, הבלנו מצטיין בנהיגה בעיר צפופה ובחניה.
  • שמירת ערך טובה: בזכות האמינות והחיסכון שלו, הבלנו שומר על ערכו היטב בשוק המשומשות הישראלי, מה שתורם לכדאיות הכלכלית הכוללת.

XI. חסרונות: הפשרות של הבלנו

אף רכב אינו מושלם, וגם לסוזוקי בלנו, למרות יתרונותיו הרבים, יש כמה נקודות בהן הוא פחות מצטיין:

  • ביצועים צנועים: עם מנוע 1.2 ליטר והספק של כ-90 כ”ס, הבלנו אינו מכונית מהירה. הוא מספק ביצועים מספקים, אך לא יותר מזה. תאוצות חזקות ועליות ארוכות עלולות להרגיש מאומצות, והגיר הרציף (CVT) עלול להיות רועש תחת עומס.
  • חומרי תא נוסעים פשוטים: הפלסטיקה בתא הנוסעים קשיחה, ואיכות החומרים אינה מציעה תחושה יוקרתית או עשירה. אומנם ההרכבה טובה, אך מי שמחפש רכב עם תחושה “פרימיומית” בפנים יתאכזב.
  • בידוד רעשים בינוני במהירות גבוהה: במהירויות גבוהות בכביש בינעירוני או מהיר, רעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים יותר מאשר ברכבים מתקדמים או מבודדים יותר.
  • התנהגות כביש לא מרגשת: ההיגוי קל ולא מתקשר, וזוויות הגלגול מורגשות בפניות חדות. הבלנו מכוון לנוחות ובטיחות, לא לחווית נהיגה ספורטיבית או דינמית.
  • בטיחות אקטיבית לא מהמובילות: למרות שיפורים ונוכחות מערכות ADAS, הציון במבחני ריסוק של Euro NCAP (3-4 כוכבים) אינו מהגבוהים בקטגוריה, ויש מתחרים שמציעים חבילות בטיחות אקטיביות מתקדמות ועשירות יותר כסטנדרט.

XII. בהשוואה למתחרים: הבלנו מול השוק הישראלי

כאשר אנו בוחנים את הסוזוקי בלנו בהשוואה למתחרים שלו בשוק הישראלי, התמונה מתבהרת.
הבלנו לא מנסה להתחרות ראש בראש על תואר הרכב היפה ביותר, הספורטיבי ביותר או המאובזר ביותר.
הוא מציע אלטרנטיבה חכמה ופרקטית.
קחו למשל את טויוטה יאריס, שהיא מתחרה עיקרית.
היאריס, במיוחד בגרסתה ההיברידית, מציעה צריכת דלק מצוינת אף היא, ואף נמוכה יותר בתנועה עירונית צפופה.
אבל היא יקרה יותר באופן משמעותי מבלנו, ומרווח הפנים שלה, במיוחד מאחור ובתא המטען, קטן יותר.
היאריס אומנם מציעה תחושה מעט יותר מהודקת ובטיחות אקטיבית מתקדמת יותר, אך הבלנו מנצח אותה בנקודות הקריטיות של מחיר ומרחב פנים.

מתחרה נוספת היא סקודה פאביה.
הפאביה מציעה תא נוסעים עם איכות חומרים עדיפה, תחושה אירופאית מוצקה יותר וחווית נהיגה מעט יותר מהנה ומתקשרת.
היא גם מרגישה בוגרת יותר בבידוד רעשים.
עם זאת, מחירו של הבלנו לרוב נמוך יותר, והוא מציע צריכת דלק טובה יותר (במיוחד מול גרסאות בנזין לא היברידיות של הפאביה).
המרווח הפנימי של הבלנו גם הוא יתרון על פני הפאביה, שהיא אמנם מרווחת, אך לא באותה מידה.
הבלנו הוא ה”ילד הטוב” שפשוט מביא ציונים גבוהים בתחומים החשובים ביותר לכיס ולשימוש היומיומי של משפחות צעירות או פרטיים עם תקציב מוגדר, גם אם הוא לא מתבלט בשיעורי אומנות או ספורט אתגרי.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות סוזוקי בלנו?

התרשמות כוללת והשוואה מנומקת

התרשמותנו הכוללת מהסוזוקי בלנו היא של רכב חכם, הגיוני וחסכוני להפליא.
הוא לא מנסה להיות משהו שהוא לא, והוא מצטיין בדיוק במה שהוא כן – פתרון תחבורה יעיל ואמין.
הוא ללא ספק אחד הרכבים המשתלמים ביותר בשוק הישראלי, במיוחד לאור עליות המחירים הכלליות.
השוואה למתחרים כמו טויוטה יאריס וסקודה פאביה מראה שהבלנו אמנם פחות מתוחכם טכנולוגית או יוקרתי בחומרים, אך הוא מציע חבילה שקשה לנצח אותה בהיבטי מחיר, מרווח ועלויות אחזקה.
הוא אומנם “שקוף” יחסית במראהו ופחות מלהיב בביצועים, אך בכיס ובראש הוא מנצח רבים.

למי הבלנו מתאים – והאם כדאי לקנות?

אז, האם כדאי לקנות סוזוקי בלנו? התשובה היא כן, בהחלט – אך לא לכל אחד.
הבלנו מתאים במיוחד ל:

  • לזוגות צעירים או משפחות קטנות שמחפשים רכב אמין, חסכוני ובעל מרווח פנים ותא מטען גדולים יחסית לקטגוריה, מבלי לשבור את קופת החיסכון.
  • לנהגים עירוניים שמעריכים קלות תמרון, חניה וצריכת דלק נמוכה בפקקים.
  • למי שרכב שני במשפחה והדגש הוא על עלויות תפעול נמוכות ואמינות.
  • לכל מי שמחפש “סוס עבודה” נאמן, ללא יומרות יוקרה או ביצועים, אלא פשוט רכב שעושה את העבודה בצורה הטובה ביותר.

הוא מתאים פחות למי שמחפש ביצועים ספורטיביים, חווית נהיגה מרגשת, רכב עשיר באבזור טכנולוגי מתקדם ביותר, או תא נוסעים יוקרתי עם חומרי גלם רכים.
הוא גם לא הרכב המושלם למי שנוסע הרבה מאוד בכבישים מהירים ורוצה בידוד רעשים מושלם.

לסיכום, הסוזוקי בלנו הוא רכישה חכמה ופרקטית.
הוא מציע חבילה כלכלית מנצחת של מחיר אטרקטיבי, צריכת דלק מהמעולות בשוק ואמינות אגדית.
הוא מוכיח שוב ושוב שלא חייבים לשלם הון כדי לקבל רכב שעושה את העבודה נאמנה.
אם אתם מחפשים רכב עם “שכל ישר” שישרת אתכם בנאמנות ובחסכון, הבלנו הוא אופציה שאתם פשוט חייבים לשקול ברצינות.
הוא פשוט וטוב, וזו מחמאה אמיתית.

דילוג לתוכן