בעלי רכבים רבים קשורים אליהם ודי קשה להם להיפרד מהם. קשה להם להאמין שהרכב ששירת אותם לאורך שנים רבות, כבר אינו מסוגל לנסוע עקב תקלות שונות, הבלאי ועייפות החומר.
לכן, הרכב חונה בחצר, אין בו כל שימוש אך יש עלויות שאינן פוסקות כמו טסט לרכב שכמובן הרכב לא יוכל לעבור עקב בעיותיו וגם קנסות של המשרד להגנת הסביבה כיוון שהרכב הישן גורם לזיהום אוויר גם כשהוא נמצא בתוך החצר כי הוא פולט רעלנים.
פתרונות לרכב מושבת שהופך לגרוטאה
אין ברירה וחייבים להיפטר מהרכב הזה, גם כיוון שהוא היה לגרוטאה ואין בו כל שימוש וגם כיוון שהוא תופס מקום בחצר, מכער את הנוף ויוצר השפעות שליליות על הסביבה.
הפתרון הנוח והמעשי ביותר הוא לתאם עם בעלי מגרש הגרוטאות את הגעת הרכב אליהם לפירוק. רכב הגרר של מגרש הגרוטאות יגיע בתיאום מוקדם ויגרור את המכונית למגרש כיוון שאי אפשר לנהוג בו עקב התקלות, או עקב העובדה שאין לו רישיון רכב וביטוח רכב תקפים.
תשלום עבור הרכב הישן
העובדים המיומנים של מגרש הגרוטאות בוחנים היטב את מצבו של הרכב הישן ובודקים אם קיימים בו חלפים שהותקנו לא מכבר או חלפים אחרים שאפשר להשתמש בהם. בהתאם לכך ולערך של המתכות הם מחשבים את ערך הרכב ומשלמים במקום את הסכום שתואם לבעל הרכב.
פירוק רכבים
במגרש הגרוטאות מפרקים את כל הרכב הישן לגורמים רבים. המטרה העיקרית היא למחזר כמה שיותר פריטים כמו לדוגמה מתכות והשלדה. מעבר לכך את החלפים שהם תקינים מוכרים כמוצרים יד שניה. גם חלפים שיש לבצע בהם תיקון קטן שהוא כדאי, עוברים הליך זה ונמכרים אחר כך גם הם כחלפים יד שניה.
בתום העסקה, בעל הרכב קיבל סכום כסף עבור רכבו, המכונית כבר לא בחצר וזיהום האוויר כבר לא קיים. מחוסר ברירה הלקוח ויתר על הרכב הישן ומעתה ואילך הוא ינהג וייהנה מרכב חדש יותר תוך תקווה שהוא לא יגיע למצב של גרוטאה.