ניסאן קשקאי או רנו אוסטרל

אז הגיע הזמן לשדרג את הרכב. נכון? אתם מסתכלים על כל הג’יפונים החדשים. השוק מוצף בדגמים מכל הסוגים והצבעים. שני שמות בולטים בתוך ים האפשרויות: ניסאן קשקאי ורנו אוסטרל. שניהם SUVים קומפקטיים פופולריים. שניהם נראים טוב. שניהם מגיעים עם טכנולוגיה מתקדמת. אבל הם לא זהים בכלל. יש הבדלים מהותיים. הבדלים שיכולים להכריע איזו מכונית מתאימה בדיוק לכם. ובמה כדאי לבחור? בואו נעשה קצת סדר. נשים אותם אחד ליד השני. נבדוק, נשווה, ונבין מי מהם עדיף בשבילכם.

השוואה ראשונית: המועמדים על הזירה

לפני שצוללים לעומק, חשוב להבין את הקטגוריה. ניסאן קשקאי ורנו אוסטרל מתחרים ראש בראש בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים (C-SUV). זו קטגוריה לוהטת. היא מציעה שילוב של גודל פרקטי, תנוחת ישיבה גבוהה (שכולם אוהבים!), ועיצוב מודרני. המטרה שלנו היא להבין על מה ללכת כשאלו שתי האפשרויות העיקריות שעומדות בפניכם. נתמקד בדגמים העדכניים, ובפרט בגרסאות ההיברידיות שהפכו לפופולריות.

עיצוב חיצוני: מי יותר יפה?

המראה זה הדבר הראשון שרואים, נכון? כאן יש שוני ברור. הניסאן קשקאי (דור שלישי) מציג עיצוב מודרני, זורם ואלגנטי. יש לו קווים נקיים יותר, חזית עם שבכה גדולה (V-Motion הייחודי של ניסאן), ופרופיל דינמי. הוא נראה קצת יותר “רגוע” או קלאסי, במובן הטוב של המילה.

הרנו אוסטרל, לעומת זאת, מגיע עם עיצוב דרמטי ונועז יותר. הוא בולט יותר בנוף. יש לו קווים חדים, יחידות תאורה גדולות ומעניינות (במיוחד מאחור), ופרופורציות שמשדרות יותר “שרירים”. אם אתם מחפשים רכב שמושך מבטים ברחוב, האוסטרל בהחלט עושה את העבודה.

אז מה עדיף מבחינת עיצוב? זו שאלה של טעם אישי לחלוטין. האם אתם מעדיפים אלגנטיות מאופקת (קשקאי) או נוכחות בולטת (אוסטרל)? זה שיקול ראשון בהשוואה.

פנים הרכב: המקום שבו אתם באמת חיים

בואו ניכנס פנימה. בסופו של דבר, אתם מבלים את רוב הזמן שלכם בתוך הרכב, לא מסתכלים עליו מבחוץ. כאן ההבדלים ממשיכים.

תחושת המרחב והאווירה

הקשקאי מציע תא נוסעים מרווח ונעים. הנדסת האנוש לרוב טובה מאוד, והכל ממוקם איפה שהייתם מצפים למצוא אותו. החומרים נעימים למגע ברובם, במיוחד בגרסאות המאובזרות. יש תחושה של איכות והרכבה טובה.

האוסטרל לוקח את זה לכיוון אחר. הוא מציע תא נוסעים שנראה ומרגיש סופר-טכנולוגי ומודרני. העיצוב הפנימי נועז יותר, בדומה לעיצוב החיצוני. יש מסכים גדולים ששולטים בתצוגה, ופיצ’רים עיצוביים שונים כמו הקונסולה המרכזית המעניינת. החומרים גם כאן לרוב איכותיים, ומרגישים יוקרתיים בחלקם.

מבחינת השוואת מרחב אמיתי, שניהם מציעים מקום טוב לנוסעים מלפנים ומאחור ביחס לקטגוריה. שני מבוגרים יישבו בנוחות מאחור, ושלושה ילדים יסתדרו בנסיעות קצרות. מקום לרגליים ולראש לרוב מספק בשניהם.

טכנולוגיה ומולטימדיה: מסכים ושאר ירקות

זה אחד התחומים שבהם האוסטרל מבריק במיוחד. הוא מצויד במערכת מולטימדיה מבוססת גוגל (Google Built-in). זה אומר שאתם מקבלים ממשק סופר אינטואיטיבי, אפשרות להשתמש בווייז או גוגל מפות ישירות מהמסך (בלי לחבר את הטלפון תמיד), ועוד אפליקציות כמו ספוטיפיי מובנה. המסכים גדולים ואיכותיים, והתפעול לרוב מהיר וזורם. זה ממש מרגיש כמו טאבלט על גלגלים, וזה יתרון גדול לאנשים שמחוברים לטכנולוגיה.

הקשקאי לא מאכזב בתחום הזה, אבל הוא קצת יותר קונבנציונלי. המערכת שלו טובה, תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (גם אלחוטי בגרסאות מסוימות), ויש לוח מחוונים דיגיטלי. המסך המרכזי בגודל סביר ואיכותי. אבל הוא לא מגיע לרמת האינטגרציה והקלות של המערכת בגוגל באוסטרל.

אז אם טכנולוגיה מתקדמת וממשק קל הם בראש סדר העדיפויות שלכם, האוסטרל לוקח כאן יתרון בהשוואה. אם מערכת טובה ויעילה מספיקה לכם, הקשקאי בהחלט מספק את הסחורה.

מנועים וביצועים: חשמל או היברידי?

שני הדגמים מציעים גרסאות היברידיות עיקריות בישראל, אבל הטכנולוגיה שונה.

הניסאן קשקאי מגיע בגרסת ה-e-POWER. זו טכנולוגיה היברידית סדרתית. בפשטות, מנוע הבנזין (1.5 ליטר טורבו) לא מחובר ישירות לגלגלים. הוא משמש כגנרטור שמייצר חשמל. החשמל הזה או הולך ישירות למנוע החשמלי שמניע את הרכב, או נאגר בסוללה קטנה. הנהיגה מרגישה כמו רכב חשמלי – שקטה, חלקה, עם תגובה מיידית. צריכת הדלק טובה לרוב בנסיעה עירונית ובינעירונית רגועה.

הרנו אוסטרל מציע טכנולוגיה היברידית מקבילית (Full Hybrid). כאן יש שילוב של מנוע בנזין (1.2 ליטר טורבו) עם מנוע חשמלי גדול, מנוע חשמלי קטן יותר (לסטרטר/גנרטור) ותיבת הילוכים מורכבת. שני המנועים (בנזין וחשמל) יכולים להניע את הרכב, ביחד או לחוד. המערכת יודעת להתאים את עצמה לתנאי הנהיגה. גם כאן יש אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד בטווחים קצרים ומהירויות נמוכות. צריכת הדלק לרוב טובה מאוד.

בפועל, שתיהן מערכות היברידיות יעילות. הנהיגה בקשקאי e-POWER חלקה יותר, כמעט “חשמלית” לגמרי בתחושה. הנהיגה באוסטרל עשויה להיות מעט פחות חלקה במעברים בין מנועים לפעמים, אבל היא עדיין נעימה ויעילה. מבחינת ביצועים, שניהם מספקים האצה טובה מספיק לשימוש יומיומי ועיקוף בטוח.

במה כדאי לבחור כאן? אם אתם מחפשים את התחושה הכי קרובה לרכב חשמלי, הקשקאי e-POWER אולי יתאים לכם יותר. אם אתם מעדיפים טכנולוגיה היברידית “קלאסית” יותר (אפילו שהיא מאוד מתקדמת באוסטרל) ויעילות טובה, האוסטרל אופציה מצוינת.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש

הניסאן קשקאי לרוב מכוון יותר לנוחות. המתלים שלו רכים יותר, והוא סופג שיבושים בכביש בצורה טובה. זה הופך אותו לרכב נעים מאוד לנסיעות ארוכות ולנסיעה בעיר על אספלט לא מושלם. הוא פחות מרגיש ספורטיבי, אבל הוא בהחלט נוח.

הרנו אוסטרל קצת יותר “קשוח” או מוצק בהרגשה. הוא עדיין נוח, אבל אולי פחות מרחף מעל כבישים גרועים לעומת הקשקאי. בתמורה, הוא מציע אחיזת כביש מעט יותר טובה ותחושה מחוברת יותר בכבישים מפותלים. הוא מרגיש קצת יותר זריז ודינמי מהקשקאי.

אז מה עדיף? אם נוחות מקסימלית בנסיעות יומיומיות היא הדבר הכי חשוב, הקשקאי עשוי להיות הבחירה. אם אתם מוכנים להתפשר מעט על נוחות בתמורה ליכולת דינמית עדיפה ותחושה יותר “קרובה” לכביש, האוסטרל יכול להתאים לכם.

פרקטיות: המקום למזוודות, לקניות, ולעגלה

זה סעיף קריטי ברכב משפחתי. נפח תא המטען והנדסת האנוש היומיומית חשובים לא פחות מהמסכים הגדולים.

בקשקאי, נפח תא המטען בגרסאות e-POWER הוא סביב 455 ליטר (תלוי ברמת הגימור). זה נפח סביר לקטגוריה. פתח ההטענה רחב ונוח יחסית. יש מקום לעגלת ילדים סטנדרטית וקניות לשבוע. יש גם פיצ’רים חכמים כמו רצפה כפולה בחלק מהגרסאות.

באוסטרל, נפח תא המטען מעט קטן יותר, סביב 430 ליטר בגרסאות ההיברידיות (בגלל מיקום הסוללה). זה עדיין שטח שימושי, אבל אולי פחות מרווח מהקשקאי. גם כאן הפתח רחב ונוח לשימוש. מבחינת תאי אחסון פנימיים, שניהם מציעים מקום לבקבוקים, טלפונים ושאר חפצים קטנים, אבל האוסטרל מרגיש קצת יותר יצירתי ומודרני עם תאי האחסון שלו (למשל בקונסולה המרכזית).

מבחינת השוואה יומיומית, ההבדלים בנפח תא מטען אינם דרמטיים ברוב המקרים. עגלה תיכנס בשניהם, רק אולי תצטרכו לסדר אותה קצת אחרת. לנסיעת קניות או חופשה רגילה, שניהם יעשו את העבודה. הקשקאי מציע נפח עדיף קלות ופיתרונות אחסון בתא המטען שיכולים להיות שימושיים.

בטיחות: ראש שקט על הכביש

שני הדגמים מצוידים היטב במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. שניהם קיבלו ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים (Euro NCAP). הם מציעים בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד. אין כאן יתרון מהותי לאף אחד מהם ברוב המקרים, ושניהם מספקים רמת בטיחות גבוהה.

מחיר ועלות אחזקה: כמה זה עולה לנו?

נקודת המחיר היא כמובן קריטית בהחלטה על במה כדאי לבחור. לרוב, המחירים של שני הדגמים דומים יחסית ברמות הגימור המקבילות. ייתכנו הבדלים קטנים שמשתנים מעת לעת ובין מבצעים. כדאי לבדוק את המחירים העדכניים בדיוק כשאתם מחליטים.

מבחינת צריכת דלק, שניהם חסכוניים מאוד יחסית לגודלם ולקטגוריה, ומתאימים היטב לנהיגה יומיומית. צפו לנתונים סביב 15-20 ק”מ לליטר בתנאי נהיגה משולבים, תלוי מאוד בסגנון הנהיגה שלכם ובתנאי הדרך (עירוני לעומת בינעירוני).

עלויות טיפולים ותיקונים יכולות להשתנות. לניסאן יש שם של אמינות מוצקה לאורך שנים. רנו התקדמה מאוד בתחום הזה, אבל השם של ניסאן עדיין נחשב לחזק יותר בהקשר זה בעיני רבים. כדאי לברר עלויות טיפולים תקופתיים במוסכים מורשים לכל דגם.

אז במה כדאי לבחור? על מה ללכת?

אחרי כל ההשוואה הזו, הגענו לשאלת השאלות. אין תשובה אחת נכונה לכולם. זה תלוי לגמרי בכם, בצרכים שלכם, ובהעדפות האישיות שלכם.

הניסאן קשקאי יתאים לכם יותר אם:

  • אתם מחפשים רכב עם עיצוב אלגנטי ופחות צעקני.
  • נוחות נסיעה מקסימלית ובליעת שיבושים חשובות לכם במיוחד.
  • אתם מעדיפים תחושת נהיגה חלקה ושקטה כמעט כמו רכב חשמלי (בזכות טכנולוגיית e-POWER).
  • אתם מעריכים שם מוכר של אמינות לאורך זמן.
  • אתם צריכים את המעטפת הנוספת של נפח תא מטען (גם אם ההבדל קטן).

הרנו אוסטרל יתאים לכם יותר אם:

  • אתם רוצים רכב עם עיצוב חיצוני ופנימי נועז ובולט.
  • טכנולוגיה מתקדמת, מסכים גדולים ומערכת מולטימדיה מבוססת גוגל (שקל וכיף לתפעל) הם בראש סדר העדיפויות.
  • אתם מעדיפים התנהגות כביש מעט יותר דינמית ומחוברת.
  • אתם נהנים מתחושת תא נוסעים מודרנית וטכנולוגית.
  • אתם לא מתפשרים על צריכת דלק מצוינת (גם בקשקאי טובה, אבל באוסטרל גם כן מצוינת).

בשורה התחתונה, שניהם רכבים מצוינים בקטגוריה שלהם. שניהם היברידיים, פרקטיים, בטוחים ומאובזרים. ההשוואה ביניהם מראה הבדלים ב”אופי”. הקשקאי הוא הבחירה הבטוחה, הנוחה והאלגנטית. האוסטרל הוא הבחירה הנועזת, הטכנולוגית והדינמית יותר. צאו לנסיעות מבחן בשניהם. הרגישו את ההבדלים בעצמכם. רק כך תדעו באמת על מה ללכת ובמה כדאי לבחור את רכב החלומות המשפחתי שלכם.

דילוג לתוכן