ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK, המקום שלכם לחוות דעת מקצועיות ועמוקות על כל גלגל שזז בארץ הקודש.
הפעם לקחנו לנסיעת מבחן (ולסקירה מעמיקה במיוחד) את אחד הדגמים הפופולריים והאייקוניים ביותר בשוק הרכב העולמי והישראלי כאחד: טויוטה קורולה משנת ייצור 2017.
זהו הדור ה-11 של המשפחתית היפנית, בגרסת מתיחת הפנים שלו, והוא עדיין רכב סופר רלוונטי בשוק המשומשות המקומי, ולכן ראוי לבדיקה מקיפה במיוחד, גם בתאריך עדכני כמו אפריל 2025.
הקורולה, או Toyota Corolla בשמה המלא (לפעמים תמצאו אותה גם בווריאציות כמו Corolla Sedan), תמיד נחשבה לסמל של אמינות, פרקטיות ושקט נפשי.
אבל האם היא באמת עד כדי כך מושלמת?
האם קורולה 2017, עם כל שנותיה על הכביש, עדיין מציעה את החבילה הנכונה לנהג הישראלי?
והאם היא עומדת במבחן הזמן בהשוואה למתחרות שלה מאותה תקופה, ואפילו מול דגמים חדשים יותר בשוק המשומשות?
בסקירה הזו נצלול לעומק כל היבט של טויוטה קורולה 2017: נתחיל בעיצוב החיצוני והפנימי, נמשיך לביצועים ויחידות ההנעה ששווקו כאן (בדגש על צריכת דלק), נעבור לטכנולוגיה, אבזור ובטיחות, נדבר על חווית הנהיגה, וחשוב מכל – נצלול למחיר העדכני שלה בשוק המשומשות הישראלי, נבחן את רמות הגימור הנפוצות, נסקור יתרונות וחסרונות, ונסיים בפסק דין שיעזור לכם להחליט האם כדאי לקנות את טויוטה קורולה 2017.
נשלב לאורך הסקירה גם התייחסות לחוות דעת גולשים ששיתפו מנסיונם, וניגע בנושא תקלות אופייניות או בעיות נפוצות אם ידועות כאלה.
אז שבו נוח, קחו כוס קפה (או תה צמחים, מה שבא לכם) ובואו נצא למסע בזמן אל עולם הטויוטה קורולה 2017.
II. עיצוב חיצוני: לא להסתכל בקנקן, אלא אם הקנקן נראה כמו קורולה
עיצוב שמרני עם טאץ’ של רעננות
טויוטה קורולה 2017 עברה מתיחת פנים עדינה יחסית לעיצוב המקורי של הדור ה-11.
הפילוסופיה העיצובית נשארה נאמנה לשורשים של קורולה: שמרנית, לא מתאמצת מדי, אבל עם קווים נקיים ופרופורציות מאוזנות.
היא לא תגרום לכם לסובב ראשים ברחוב בהתלהבות, אבל היא גם לא תתיישן מהר מדי מבחינה ויזואלית.
העיצוב מכוון לקהל רחב, שמעריך פונקציונליות וסולידיות על פני יומרנות.
זו המכונית שמגיעה לעבודה בזמן, לבושה בחולצה מכופתרת אבל לא עניבה.
פרטים קטנים שעושים את ההבדל
מתיחת הפנים התרכזה בעיקר בחזית הרכב.
הגריל הפך צר יותר ומחובר יפה לפנסים הקדמיים (בגרסאות מסוימות עם תאורת LED נאה).
זה נתן לפנים מראה מודרני ומעט יותר אלגנטי בהשוואה לדור שקדם לה, או אפילו לגרסה המקורית של אותו דור.
גם הפגוש הקדמי עוצב מחדש, עם כונס אוויר תחתון גדול יותר שיצר מראה מעט ספורטיבי יותר, אם כי עדיין מאוד מאופק.
מהצד, הקורולה 2017 שומרת על צללית משפחתית קלאסית: שלושה נפחים ברורים (מנוע, תא נוסעים, תא מטען).
קו המותניים עולה קלות כלפי מעלה לכיוון החלק האחורי, וקו הגג יורד בעדינות, מה שיוצר מראה דינמי קל אך שוב, לא קיצוני.
בתי הגלגלים בגודל סטנדרטי לקטגוריה.
חישוקי הגלגלים שהוצעו בישראל נעו בדרך כלל בין 15 ל-17 אינץ’, תלוי ברמת הגימור, כשהעיצובים השונים נטו גם הם להיות סולידיים ונאים ולא מתיימרים.
החלק האחורי של הקורולה 2017 גם הוא עבר עדכון, עם פנסים אחוריים שעוצבו מחדש ונמתחים אל תוך דלת תא המטען, לפעמים מחוברים באמצעות פס כרום דק.
הפגוש האחורי נקי ופונקציונלי.
אין כאן ספוילרים דרמטיים או דיפיוזרים קרביים.
הכל נועד לשדר אמינות ופרקטיות.
נוכחות הכביש שלה צנועה יחסית לג’יפונים ששלטו יותר ויותר בכבישים כבר אז, אך בהשוואה למשפחתיות סדאן אחרות מאותה תקופה, מידותיה הפיזיות (אורך של כ-4.6 מטרים) ממקמות אותה בלב הקטגוריה, ללא הפתעות מיוחדות בגודל.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: בית מרווח, אבל לא ארמון
אווירה סולידית והנדסת אנוש טובה
כשנכנסים לתא הנוסעים של טויוטה קורולה 2017, מקבלים תחושה של סולידיות ומוכרות.
האווירה הכללית היא פונקציונלית ונעימה, לא יוקרתית מדי, אבל גם לא זולה.
הקונספט העיצובי של הדשבורד נקי יחסית, עם קווים אופקיים שיוצרים תחושת מרחב קלה.
יש כאן דגש על פרקטיקה וקלות שימוש, פחות על סטייל מתפרץ או גימיקים עיצוביים.
איכות חומרים והרכבה: עניין של רמת גימור
איכות החומרים בקורולה 2017 משתנה מעט בין רמות הגימור השונות.
בחלק העליון של הדשבורד ובדיפוני הדלתות הקדמיות תמצאו פלסטיק רך ונעים למגע, מה שמשפר את התחושה הכללית.
בחלקים התחתונים יותר ובדלתות האחוריות, הפלסטיק הופך לקשיח יותר, כמו ברוב המשפחתיות באותה תקופה.
איכות ההרכבה לעומת זאת, היא נקודת החוזקה של טויוטה.
הכל מרגיש מחובר היטב, הדוק, ללא קרקושים או רעשים מיותרים גם לאחר שנות שימוש.
זה בדיוק מה שמצפים מרכב ששם דגש על אמינות.
הנדסת האנוש בקורולה 2017 מצוינת ברובה.
מיקום הפקדים השונים, בין אם זה פקדי בקרת האקלים (לרוב כפתורים פיזיים קלים לתפעול), פקדי השליטה על מערכת השמע או פקדי החלונות, הגיוני ונוח לשימוש גם תוך כדי נהיגה.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קו חלונות יחסית נמוך ועמודי A לא עבים מדי.
זה מקל על תמרון בעיר ועל חנייה.
מרווח פנים ותא מטען: קורולה נדיבה
אחד היתרונות הבולטים של טויוטה קורולה 2017 הוא המרווח הפנימי.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים באופן סביר לנסיעות ארוכות, אם כי הם לא הכי ספורטיביים או מפנקים שתמצאו.
המרווח לרגליים, לראש ולכתפיים מלפנים טוב מאוד, גם לאנשים גבוהים.
אבל המרווח האחורי הוא גולת הכותרת האמיתית.
קורולה תמיד הצטיינה במרווח נדיב במיוחד ליושבים מאחור, וגם דגם 2017 אינו יוצא מן הכלל.
יש שפע של מקום לרגליים, מה שהופך נסיעה של שלושה מבוגרים מאחור לאפשרית (אם כי צפופה במעט ברוחב).
זה יתרון משמעותי למשפחות.
נפח תא המטען בקורולה 2017 עומד על כ-452 ליטר בגרסת הסדאן הרגילה (נפח מעט שונה בגרסה ההיברידית בשל מיקום הסוללה).
זה נפח מכובד בהחלט, אם כי לא שיא הקטגוריה (חלק מהמתחרות הציעו אז נפחים גדולים יותר).
הצורה של תא המטען מלבנית יחסית ונוחה להטענה, סף ההטענה סביר, ויש פתרונות אחסון כמו רשתות או ווי עיגון בודדים.
בסך הכל, מדובר בתא מטען שימושי שיספיק לרוב צרכי משפחה ממוצעת.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מה שהיה נחשב מתקדם אז…
מולטימדיה: בסיסית אך פונקציונלית
מערכת המולטימדיה בטויוטה קורולה 2017, במיוחד בגרסאות ששווקו בישראל, הייתה מהצד הפשוט יותר של הסקאלה בהשוואה למכוניות מודרניות יותר.
המסך המרכזי, בגודל של 7 אינץ’ ברוב רמות הגימור הרלוונטיות, היה בעל איכות תצוגה סבירה אך לא מרהיבה, ומהירות התגובה הייתה לעיתים איטית למדי.
מבנה התפריטים פשוט וידידותי יחסית, אך מערכת ההפעלה עצמה (בדרך כלל מערכת של טויוטה שנקראת Touch 2 או דומה) הרגישה מעט מיושנת כבר בזמנו.
אין כאן עוזר קולי מתקדם או יכולות AI מתוחכמות.
קישוריות סמארטפונים הייתה מוגבלת יותר מאשר היום.
בדרך כלל הייתה תמיכה ב-Bluetooth לשיחות וניגון מוזיקה, ולעיתים כניסות USB ו-AUX.
תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto לא הייתה קיימת כסטנדרט בדגם 2017 המקורי (לרוב הגיעה רק בדורות מאוחרים יותר או בשדרוגים מקומיים שהתקינו בישראל).
זהו חיסרון משמעותי למי שמורגל לקישוריות מלאה של הסמארטפון למערכת הרכב.
איכות מערכת השמע הסטנדרטית סבירה לרוב המשתמשים, אך חסרה עומק ובאס. בדרך כלל לא הוצעו מערכות שמע משודרגות משמעותית.
אבזור נוחות ובטיחות: תלוי ברמת הגימור
רמות הגימור העיקריות ששווקו בישראל לדגם הבנזין כללו בדרך כלל את גרסאות ה-Sunrise וה-Sense, בעוד שההיברידית הגיעה לרוב ברמת ה-Selection או דומות.
האבזור הבסיסי כלל בדרך כלל בקרת אקלים (מפוצלת בגרסאות גבוהות יותר), חלונות חשמל, מראות חשמל, נעילה מרכזית עם שלט.
ברמות גימור גבוהות יותר ניתן היה למצוא גם כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ואורות, מראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית), ולעיתים חימום מושבים או גג שמש קטן.
בנושא הבטיחות, כדאי לשים לב במיוחד.
טויוטה החלה לשלב מערכות ADAS (מערכות עזר לנהג) באופן נרחב יותר רק בדורות מאוחרים יותר או בגרסאות מאובזרות במיוחד כבר אז.
בדגם 2017, במיוחד בגרסאות הבסיסיות, רשימת מערכות הבטיחות האקטיביות הייתה לעיתים דלה בהשוואה לסטנדרט של ימינו.
יש לבדוק ספציפית בכל רכב משומש אם הותקנו בו מערכות מקומיות כגון מערכת מובילאיי (שהייתה נפוצה בישראל באותה תקופה) על מנת לעמוד בדרישות החוק או פשוט להוסיף שכבת בטיחות.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: סוס עבודה יפני
יחידות הנעה: בנזין או היברידי, שאלה של סגנון (וכיס)
טויוטה קורולה 2017 שווקה בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות:
מנוע בנזין 1.6 ליטר: הסוס הותיק
הגרסה הנפוצה ביותר הייתה עם מנוע בנזין אטמוספרי (ללא טורבו) בנפח 1.6 ליטר.
מנוע זה מייצר בדרך כלל הספק של כ-132 כוחות סוס (כ-97 קילוואט) ומומנט של כ-16 קג”מ.
הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) שטויוטה קראה לה Multidrive S.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-10.5 שניות, נתון סביר בהחלט למשפחתית רגועה.
ה-CVT מספק העברת הילוכים חלקה מאוד בנהיגה רגועה בעיר או במהירויות נמוכות.
כשדורשים מהמנוע יותר, למשל בעליות או בעקיפות, אופייני לשמוע את המנוע נשאר בסל”ד גבוה וקבוע, תופעה המכונה “אפקט הקטנוע”, שמלווה ברעש מנוע ניכר.
זו תחושה שונה מתיבת גיר אוטומטית רגילה עם הילוכים קבועים, ודורשת הסתגלות.
הביצועים הכוללים מספיקים למרבית צרכי הנהיגה היומיומית בישראל, אך לא לצפות לנהיגה ספורטיבית.
יחידה היברידית 1.8 ליטר: יעילות והחלקות
האופציה השנייה והמתקדמת יותר (שהפכה נפוצה מאוד בשנים לאחר מכן) הייתה הגרסה ההיברידית.
זו משלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (יעיל בדלק) עם מנוע חשמלי קטן, וסוללת ניקל-מטאל היידריד.
ההספק המשולב של המערכת הוא כ-122 כוחות סוס.
המערכת ההיברידית משודכת לתיבת הילוכים אלקטרונית רציפה (e-CVT), שגם היא אינה גיר עם הילוכים במובן המסורתי, אלא מערכת של גלגלי שיניים פלנטריים המנהלת את חלוקת הכוח בין המנועים.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש דומה לגרסת הבנזין, סביב 11 שניות, אך תחושת התאוצה הראשונית מהמקום, בזכות סיוע המנוע החשמלי, עשויה להרגיש נמרצת יותר בעיר.
צריכת דלק/אנרגיה: הקלף החזק
אחת הסיבות העיקריות לפופולריות של הקורולה, ובמיוחד הגרסה ההיברידית, היא צריכת הדלק שלה.
נתוני יצרן לפי תקן WLTP (תקן מודרני יותר) לא היו רלוונטיים במיוחד לדגם 2017 שקיבל נתונים לפי תקן NEDC הישן והאופטימי יותר.
אבל בהערכה ריאלית מנומקת, נתוני צריכת הדלק בפועל נעים כך:
* גרסת בנזין 1.6: צריכת דלק ממוצעת משולבת בנסיעה יומיומית (עיר ובינעירוני) צפויה לנוע בין 1 ל-12 ל-1 ל-14 ק”מ לליטר, תלוי בסגנון הנהיגה ובתנאי הדרך. בנסיעה רגועה במיוחד אפשר להתקרב ל-1 ל-15.
* גרסה היברידית 1.8: כאן הקסם קורה. צריכת אנרגיה יעילה במיוחד בעיר ובפקקים, שם הרכב מרבה להשתמש במנוע החשמלי או משלב ביעילות בין המנועים. צריכת דלק ממוצעת משולבת בנסיעה יומיומית צפויה לנוע בין 1 ל-17 ל-1 ל-20 ק”מ לליטר ויותר. בנסיעה עירונית בלבד אפשר להגיע לנתונים פנטסטיים קרוב ל-1 ל-23-25 ק”מ לליטר. בנסיעה בינעירונית מהירה, היתרון ההיברידי מצטמצם מעט, וצריכת הדלק תהיה דומה יותר לגרסת הבנזין או מעט טובה יותר.
בעידן שבו צריכת אנרגיה לרכב היא נושא מרכזי (ואנשים רבים עדיין מחפשים “צריכת דלק” גם כשהם מתעניינים ברכב חשמלי או היברידי), הקורולה ההיברידית מציעה חיסכון משמעותי בעלויות הדלק, וזו בהחלט נקודת זכות ענקית עבורה בשוק המשומשות. עלויות הדלק בישראל הן גורם משמעותי בהוצאות האחזקה.
לסיכום הביצועים ויחידות ההנעה: הקורולה 2017, בשתי גרסאותיה, לא נועדה להיות מכונית מהירה או ספורטיבית. היא נועדה להיות יעילה, אמינה וחלקה בנהיגה יומיומית. היא עושה את זה היטב, כשהגרסה ההיברידית מוסיפה חיסכון משמעותי בדלק ונוחות נסיעה חלקה יותר בזכות פעולה חשמלית. תחושת הכוח מספקת, אך תאוצות ביניים דורשות לחיצה נחושה על הדוושה, במיוחד בגרסת הבנזין עם ה-CVT.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: שלווה ושקט נפשי
נוחות נסיעה: בולעת מהמורות ביעילות
אחד היתרונות הבולטים של טויוטה קורולה 2017 הוא נוחות הנסיעה שלה.
המתלים מכוילים על הצד הרך, והרכב מתמודד היטב עם מהמורות, פסי האטה, ושיבושי כביש עירוניים וישראליים טיפוסיים.
היא בולעת אותם ביעילות, מה שהופך את הנסיעה בעיר ומחוצה לה לנעימה ורגועה יחסית.
על כבישים משובשים מאוד, ייתכן שתורגש רעידות מסוימת, אך בסך הכל זו מכונית נוחה מאוד לנסיעות ארוכות ולשימוש יומיומי.
רמת בידוד הרעשים בקורולה 2017 סבירה לקטגוריה.
רעשי כביש וצמיגים חודרים לתא הנוסעים במהירויות גבוהות, ורעש מנוע הופך מורגש תחת עומס (במיוחד בגרסת הבנזין עם ה-CVT).
רעשי רוח מבודדים היטב יחסית.
הגרסה ההיברידית שקטה יותר משמעותית בעיר ובמהירויות נמוכות, בזכות היכולת שלה לנסוע על חשמל בלבד.
התנהגות דינמית: לא לנהגים עצבניים
ההתנהגות הדינמית של הקורולה 2017 מכוונת כולה לנוחות ובטחון, ולא לספורטיביות.
תחושת ההיגוי קלה מאוד (מה שמקל על תמרון בעיר) וחסרה פידבק או דיוק יוצאי דופן.
הרכב מגיב בצורה צפויה ובטוחה, עם אחיזת כביש טובה למדי לשימוש משפחתי רגיל, אך זוויות גלגול בפניות יהיו מורגשות.
היא לא מזמינה להתגרות בגבולות האחיזה.
תחושת הבלמים לינארית וצפויה בגרסת הבנזין.
בגרסה ההיברידית, כמו ברוב ההיברידיות, שילוב בלימת המנוע (רגנרציה) עם הבלמים הרגילים יכול ליצור תחושת דוושה מעט פחות אחידה, במיוחד בלחיצות עדינות.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה, והרכב מרגיש בטוח ויציב בנסיעה בינעירונית.
קלות התמרון בעיר מצוינת, גם בזכות ההיגוי הקל וגם בזכות הראות הטובה.
היעדר גיר ידני והעברת הילוכים קלאסית (הן ב-CVT והן ב-e-CVT) תורם לחלקות הנסיעה, אך מפחית את מעורבות הנהג ואת התחושה הספורטיבית (שגם כך לא הייתה מטרת הדגם).
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: 5 כוכבים, אבל בלי יותר מדי עזרה
מבחני בטיחות: ציון מלא באותה תקופה
טויוטה קורולה 2017, בגרסתה האירופית, קיבלה ציון של 5 כוכבים מלאים במבחני בטיחות רשמיים של ארגון Euro NCAP.
זהו ציון מצוין שמעיד על מבנה בטיחותי מוצק ויכולת הגנה טובה על הנוסעים במקרה של תאונה.
התוצאות היו טובות בקטגוריות הגנה על מבוגרים וילדים.
מבדקי בטיחות נוספים או מאפיינים מבניים, כמו מספר כריות האוויר (לרוב 7 או יותר ברמות גימור גבוהות), תרמו גם הם לציון הגבוה.
מערכות עזר לנהג (ADAS): לבדוק מה יש בפועל
כפי שצוין קודם, בנושא מערכות ה-ADAS, טויוטה קורולה 2017 הייתה פחות מתקדמת בהשוואה לסטנדרט המקובל בשנת 2025.
באותה תקופה, מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית (AEB), בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), או תיקון סטייה מנתיב היו לרוב אופציונליות, וגם אז לא תמיד זמינות בכל רמות הגימור ששווקו בישראל.
חשוב מאוד, בעת בדיקת רכב משומש משנת 2017, לברר בדיוק אילו מערכות בטיחות אקטיביות קיימות בו בפועל.
מערכות כמו התרעת התנגשות קדמית או התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי) היו נפוצות יותר, לעיתים כתוספת מקומית (מובילאיי).
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי (אם קיימות) היה לרוב סביר, לא תמיד חלק כמו במערכות מודרניות, ולעיתים אגרסיביות מדי בהתרעות.
קלות התפעול שלהן (כיבוי/הפעלה) משתנה.
לכן, למרות ציון 5 הכוכבים הפסיבי המצוין, מי שמחפש את חבילת הבטיחות האקטיבית המלאה והמתקדמת ביותר יצטרך לבדוק היטב את האבזור הספציפי של כל רכב.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה השקט הנפשי?
כמה עולה טויוטה קורולה 2017 היום?
נכון לאפריל 2025, טויוטה קורולה 2017 נמצאת עמוק בשוק המשומשות.
המחיר שלה תלוי באופן משמעותי במצבה המכני והחיצוני, מספר הקילומטרים שעברה, רמת הגימור, סוג יחידת ההנעה (בנזין או היברידית, כאשר ההיברידית יקרה יותר), והיסטוריית הטיפולים שלה.
טווח המחיר עבור קורולה 2017 יד שנייה בישראל יכול לנוע בין כ-55,000 ש”ח לגרסת בנזין בסיסית עם קילומטראז’ גבוה למדי, ועד כ-75,000 ש”ח ויותר לגרסאות היברידיות או מאובזרות יותר עם קילומטראז’ נמוך במצב מצוין.
המחיר יקבע לרוב על פי מחירון לוי יצחק או יד2 המעודכן, תוך התאמות למצב הספציפי של הרכב.
רמות גימור נפוצות בשוק הישראלי
כאמור, רמות הגימור העיקריות שנתקלים בהן בשוק המשומשות הן Sunrise ו-Sense לגרסת הבנזין, ו-Selection (או דומה) לגרסה ההיברידית.
רמת הגימור Sunrise היא הבסיסית יותר, עם אבזור סטנדרטי.
Sense מוסיפה בדרך כלל פריטים כמו חישוקי סגסוגת (במקום פלדה עם טאסות), פקדי שליטה מההגה, ולעיתים בקרת אקלים מפוצלת.
Selection בגרסה ההיברידית כללה לרוב אבזור נדיב יותר שכלל את מרבית הפריטים הנ”ל ואף מעבר לכך, ולעיתים גם אבזור בטיחותי מתקדם יותר (כמו חיישני חנייה מקוריים או מערכות התרעה).
יש לבדוק תמיד את רשימת האבזור המלאה הספציפית של הרכב המדובר.
אחריות ותחזוקה: לרוב כבר לא באחריות יצרן
נכון לשנת 2025, רוב רכבי טויוטה קורולה 2017 סיימו את תקופת אחריות היצרן המלאה (שעמדה לרוב על 3 שנים או 100,000 ק”מ).
עם זאת, בגרסאות ההיברידיות, אחריות הסוללה בטויוטה ארוכה משמעותית (בדרך כלל 8 שנים או 160,000 ק”מ, ולעיתים ניתנה הארכה ל-10 שנים בכפוף לבדיקה שנתית).
לכן, בגרסה ההיברידית חשוב לבדוק את מצב וסטטוס אחריות הסוללה.
עלויות התחזוקה של טויוטה קורולה נחשבות לסבירות.
חלפים זמינים יחסית, וישנם מוסכים רבים (מורשים ופרטיים) שמכירים את הדגם היטב.
טויוטה ידועה באמינות גבוהה, מה שמקטין את הסבירות לתקלות משמעותיות ויקרות.
עם זאת, כמו כל רכב בן כמעט 8 שנים, ייתכנו בעיות הנובעות מבלאי טבעי (בולמים, רכיבי גומי, מזגן וכו’), וחשוב לבצע בדיקה לפני קנייה.
תקלות נפוצות במיוחד בדגם 2017 אינן ידועות באופן גורף, והדגם נחשב אמין למדי בהשוואה לדגמים רבים אחרים מאותה תקופה. שווי השימוש של קורולה נשמר היטב לאורך שנים, וזהו יתרון כלכלי משמעותי בקניית רכב משומש.
X. יתרונות: למה בכל זאת טויוטה קורולה 2017?
- אמינות אגדית ושקט נפשי: קורולה נחשבת (ובצדק) לאחד הרכבים האמינים ביותר בעולם. הסיכוי לתקלות גדולות ובלתי צפויות נמוך משמעותית בהשוואה למתחרות רבות. זהו היתרון הגדול ביותר שלה, במיוחד בשוק המשומשות.
- צריכת דלק נמוכה (במיוחד בהיברידית): הגרסה ההיברידית מציעה נתוני צריכת דלק פנטסטיים בשימוש יומיומי, מה שמביא לחיסכון משמעותי בהוצאות הדלק, שהן מרכיב מרכזי בעלויות האחזקה בישראל.
- מרווח פנים נדיב: במיוחד המרווח לרגליים של הנוסעים מאחור מרשים לקטגוריה, מה שהופך אותה למתאימה יותר למשפחות עם ילדים גדולים או להסעת מבוגרים מאחור.
- נוחות נסיעה טובה: הכיול הרך של המתלים מתמודד היטב עם כבישים ישראליים ומספק נסיעה רגועה ונעימה.
- סחירות גבוהה ושמירת ערך: טויוטה קורולה שומרת על ערכה היטב בשוק המשומשות, והיא קלה יחסית למכירה כשתרצו לשדרג. זה מקטין את הפסד הערך לאורך זמן.
- עלויות אחזקה סבירות: חלפים זמינים ומחיר טיפולים במוסכים סביר יחסית, ללא הפתעות יקרות בדרך כלל.
XI. חסרונות: לא הכל מושלם בגן עדן
- ביצועים וגיר CVT: גרסת הבנזין עם תיבת ה-CVT אינה מספקת ביצועים ספורטיביים או מרגשים, ורעש המנוע תחת עומס יכול להיות מציק (“אפקט הקטנוע”). חווית הנהיגה פחות מעורבת ודינמית בהשוואה לחלק מהמתחרות.
- טכנולוגיה ומולטימדיה מיושנת: מערכת המולטימדיה פשוטה, ללא תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto (אלא אם שודרגה מקומית), ואיכות המסך ומהירות התגובה אינן עומדות בסטנדרטים מודרניים.
- אבזור בטיחות אקטיבי חסר בגרסאות מסוימות: למרות ציון 5 כוכבים בבטיחות פסיבית, מערכות ADAS מתקדמות לא היו סטנדרט בכל רמות הגימור, וחשוב לבדוק בדיוק אילו מערכות קיימות בכל רכב ספציפי. בהשוואה למכוניות מודרניות, היא מפגרת משמעותית בהיבט זה.
- עיצוב שמרני ופחות אמוציונלי: העיצוב החיצוני והפנימי סולידי ופונקציונלי, אך אינו מעורר התלהבות או נחשב ל”סקסי”. למי שמחפש מכונית עם יותר סטייל או אישיות, הקורולה יכולה להיראות מעט אפרורית.
- איכות חומרים פנימית: למרות איכות הרכבה טובה, איכות הפלסטיקה בחלקים מסוימים של תא הנוסעים פחות מרשימה בהשוואה למתחרות מסוימות מאותה תקופה.
XII. בהשוואה למתחרות: קורולה בסביבתה הטבעית
בשנת 2017, טויוטה קורולה התמודדה בשוק המשפחתיות הישראלי מול שחקניות חזקות רבות.
בין המתחרות העיקריות ניתן למנות את יונדאי i35 (שבסוף 2017 הוחלפה על ידי אלנטרה), מאזדה 3, הונדה סיוויק, סקודה אוקטביה, ופורד פוקוס.
כל אחת מהמתחרות האלו הציעה חבילה שונה, ומיצוב הקורולה היה עקבי: היא לא הייתה המכונית המהנה ביותר לנהיגה (תואר שהונדה סיוויק ומאזדה 3 לרוב לקחו), היא לא הייתה המאובזרת ביותר (סקודה אוקטביה הצטיינה באבזור ומרווח), והיא לא הייתה הזולה ביותר לרכישה ראשונית.
אבל בהשוואה ישירה, הקורולה בלטה בשני תחומים עיקריים: אמינות וצריכת דלק (במיוחד הגרסה ההיברידית, שבאותה תקופה הייתה עדיין יחסית נדירה בקטגוריה ונתנה לה יתרון משמעותי).
היונדאי i35 והאלנטרה שהחליפה אותה היו מתחרות ישירות ופופולריות בזכות עיצובן המודרני והאבזור הנדיב יחסית, אך נחשבו מעט פחות אמינות מהקורולה לאורך זמן.
המאזדה 3 הציעה חווית נהיגה דינמית ועיצוב יפה, אך מרווח פנים קטן יותר וצריכת דלק פחות טובה.
הונדה סיוויק בלטה בעיצוב נועז יותר וביצועים טובים יותר (במיוחד עם מנועי הטורבו), אך גם היא הייתה פחות מרווחת ופחות חסכונית בדלק.
סקודה אוקטביה הציעה מרווח פנים ותא מטען עצומים, וכן אבזור עשיר (לעיתים גם מערכות בטיחות מתקדמות יותר לאותה תקופה), אך סבלה לעיתים מבעיות אמינות עם מנועי הטורבו וגיר ה-DSG שלה בהשוואה לטויוטה.
פורד פוקוס הציעה חווית נהיגה מהנה, אך גם היא התמודדה עם בעיות אמינות מסוימות (במיוחד תיבת הילוכים כפולת מצמדים) וצריכת דלק פחות מרשימה.
בסופו של יום, הקורולה התמצבה כבחירה השמרנית והבטוחה, למי שמעריך אמינות, חיסכון בדלק ופרקטיות על פני ביצועים או גינוני יוקרה.
זו הייתה המכונית של “פחות כאבי ראש”.
XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות טויוטה קורולה 2017?
פסק דין: הבחירה ההגיונית, לא בהכרח המרגשת
טויוטה קורולה 2017, גם בשנת 2025, נותרה אחת האפשרויות החזקות וההגיוניות ביותר בשוק המשפחתיות המשומשות בישראל, במיוחד למי שמחפש שקט נפשי וראש שקט.
היא לא תספק ריגושים על הכביש, מערכות המולטימדיה שלה מרגישות כאילו הגיעו מעידן אחר, ואבזור הבטיחות האקטיבי שלה עשוי להיות חסר בהשוואה לרכבים חדשים יותר.
אבל אם מה שחשוב לכם זה אמינות בלתי מתפשרת, עלויות אחזקה נמוכות (בעיקר בזכות צריכת דלק מצוינת בגרסה ההיברידית ומיעוט תקלות משמעותיות), מרווח פנים טוב, ונוחות נסיעה טובה ביום יום, אז הקורולה 2017 היא בהחלט אופציה ששווה לשקול ברצינות.
בהשוואה למתחרותיה מאותה תקופה, יתרון האמינות שלה עדיין בולט מאוד, והגרסה ההיברידית מציעה יתרון מובהק בצריכת דלק על רובן המכריע.
למי היא מתאימה? ולמי פחות?
האם כדאי לקנות טויוטה קורולה 2017?
למי שהרכב הוא בעיקר כלי תחבורה אמין ויעיל מנקודה א’ לנקודה ב’, למי שמודאג מעלויות אחזקה וצריכת דלק, למי שמעריך מרווח פנים טוב למשפחה, ולמי שמוכן לוותר על הפינוקים הטכנולוגיים העדכניים ביותר או על חווית נהיגה דינמית – התשובה היא בהחלט כן.
היא מתאימה במיוחד למשפחות צעירות, נהגים שנוסעים הרבה קילומטרים (במיוחד בהיברידית), או פשוט אנשים שמחפשים “ראש שקט” ושמירה על ערך הרכב.
למי היא פחות מתאימה? למי שמחפש ביצועים נמרצים או חווית נהיגה ספורטיבית, למי שהטכנולוגיה העדכנית ביותר (כולל קישוריות סמארטפונים מתקדמת) היא בראש סדר העדיפויות, ולמי שאבזור בטיחות אקטיבי מקיף הוא הכרחי עבורו.
גם מי שמחפש עיצוב בולט או יוקרתי כנראה לא ימצא אותה בקורולה 2017.
המלצה סופית
בשוק המשומשות, שם אמינות ועלויות אחזקה מקבלות משנה תוקף, טויוטה קורולה 2017 מציעה תמורה טובה למחיר.
בעת הקנייה, חשוב לבצע בדיקה מקיפה (בדיקה לפני קנייה סטנדרטית) ולוודא את מצב הרכב, את היסטוריית הטיפולים (מומלץ שבוצעו בזמן במוסכים מוכרים), ולברר בדיוק אילו מערכות אבזור ובטיחות קיימות בדגם הספציפי שאתם בוחנים.
במיוחד בגרסה ההיברידית, כדאי לבדוק את סטטוס אחריות הסוללה.
אם אתם מחפשים סוס עבודה אמין, חסכוני (אם הולכים על היברידית) ומרווח שפשוט “עושה את העבודה” בלי דרמות, טויוטה קורולה 2017 היא בחירה מצוינת ומומלצת בשוק המשומשות הישראלי.