טויוטה יאריס או הונדה ג’אז

אז אתם בצומת דרכים. רגע לפני שאתם סוגרים על רכב חדש או יד שנייה. ההתלבטות קשה, נכון? בטח אם אתם מחפשים משהו סופר שימושי. קומפקטי מבחוץ, מרווח מבפנים. חסכוני בדלק. אמין כמו שעון שוויצרי. ונעים לנהיגה ביום יום. שתי אופציות קופצות לכם לראש. חזקות, מוכרות, אהובות. טויוטה יאריס והונדה ג’אז. שתיהן בקטגוריה דומה. שתיהן יפניות. שתיהן היברידיות (ברוב הגרסאות הפופולריות בשנים האחרונות). אז איך מחליטים? על מה ללכת? אל דאגה, אנחנו כאן בדיוק בשביל לעשות לכם סדר בבלאגן. קבלו השוואה סופר מפורטת שתעזור לכם להבין מי נגד מי. ולבסוף, במה כדאי לבחור – עבורכם.

השוואה ראש בראש: יאריס מול ג’אז – מי אתן בעצם?

בואו נתחיל עם הכרות קצרה. גם היאריס וגם הג’אז הן סופר מיני. כלומר, רכבים קטנים יחסית. אבל! לא קטנים מדי. הן מושלמות לעיר. קל לחנות איתן. הן זריזות בתנועה צפופה. אבל הן גם יכולות לצאת לנסיעות מחוץ לעיר. הן נוחות לנסיעה של ארבעה אנשים. לפעמים גם חמישה (אם הם לא גדולים מדי). שתיהן בנויות על פלטפורמות מודרניות. שתיהן מציעות טכנולוגיות היברידיות מתקדמות. אז ההשוואה כאן היא באמת בין ניואנסים. בהבדלים הקטנים שעושים את כל ההבדל בחיי היום יום.

הדבר הכי חשוב: פרקטיות ומרחב פנימי

פה חברים, מתחילים ההבדלים הגדולים באמת. אם אתם מחפשים את אלופת המרחב בקטגוריה הזו, קוראים לה הונדה ג’אז. נקודה. ההונדה ג’אז ידועה בזכות תכנון הפנים הגאוני שלה. המהנדסים בהונדה עשו קסמים. המנוע קומפקטי, ומיכל הדלק נמצא מתחת למושבים הקדמיים. זה מפנה מקום ענק מאחור. וזה לא רק התא המטען. זה כל חלל הנוסעים. המושב האחורי של הג’אז הוא עולם אחר. יש המון מקום לרגליים. אפשר להסיע שני מבוגרים בנוחות מדהימה לנסיעה ארוכה. ואפילו שלושה ילדים ישבו מרווח יחסית.

הונדה ג’אז: קסם של מרחב ומושבי Magic Seats

אבל הג’אז לא עוצרת כאן. יש לה את הפיצ’ר המפורסם שלה: מושבי ה-Magic Seats. אלו לא סתם מושבים שמתקפלים. הם מתקפלים בצורות מטורפות. אפשר להרים את החלק התחתון של המושב האחורי כלפי מעלה, כמו כיסאות בבית קפה. פתאום יש לכם שטח עצום מאחורי המושבים הקדמיים. מושלם להעביר עציץ ענק, טלוויזיה גדולה או אפילו אופניים בלי לפרק אותם! אפשר גם לקפל את המושבים האחוריים שטוח לגמרי, ולקבל תא מטען עצום. ואפילו לקפל את מושב הנוסע הקדמי ומושב אחורי מאחוריו כדי להכניס פנימה חפצים ארוכים במיוחד, כמו מדפים מאיקאה. דמיינו שקניתם משהו ארוך במיוחד, ואתם לא צריכים לשבור את הראש איך לדחוס אותו פנימה. בג’אז זה פשוט קורה. זו פרקטיות שאין לה מתחרים בקטגוריה הזו.

  • מרחב רגליים עצום מאחור.
  • מושבי Magic Seats סופר ורסטיליים.
  • אפשר להעביר חפצים גדולים וארוכים בקלות.
  • תא מטען גדול ושימושי (במיוחד עם קיפול המושבים).

טויוטה יאריס: קומפקטית ונעימה

היאריס, לעומת זאת, קומפקטית יותר. גם מבחוץ וגם מבפנים. היא לא מרווחת כמו הג’אז, במיוחד במושב האחורי. אם אתם מתכננים להסיע מבוגרים במושב האחורי על בסיס קבוע, או שיש לכם ילדים גדולים, חשוב לבדוק את זה. המקום לרגליים סביר, אבל לא נדיב כמו בג’אז. תא המטען גם קטן יותר באופן משמעותי. זה לא אומר שהיא לא שימושית. בהחלט אפשר לעשות קניות שבועיות. אפשר להכניס עגלת תינוק (אולי בקושי וללא מקום נוסף). אבל להעביר רהיט קטן או משהו גדול? זה יהיה הרבה יותר מאתגר מאשר בג’אז.

אם אתם זוג צעיר או משפחה עם ילד אחד או שניים קטנים, והצרכים שלכם מוגבלים להסעת נוסעים וקניות בסיסיות, היאריס תספק את הסחורה. היא נוחה לתמרון וחניה בעיר בזכות הממדים הקטנים שלה. אבל אם פרקטיות קיצונית, יכולת העמסה מטורפת ומרחב נדיב לנוסעים מאחור נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם, אז במה כדאי לבחור? ההשוואה בסעיף הזה מכריעה לטובת הג’אז.

חווית נהיגה ונוחות

בואו נדבר על הכביש. איך הן מרגישות כשנוהגים בהן? שתיהן מכוונות לנוחות בנסיעה עירונית. המתלים שלהן סופגים יפה את רוב שיבושי הכביש. הן לא מכוניות ספורט, זה ברור. הן נועדו להיות נעימות ויעילות.

יאריס: זריזה ויעילה בעיר

היאריס ההיברידית (במיוחד הדור האחרון) מרגישה מאוד זריזה בעיר. היא קלה. המערכת ההיברידית משולבת היטב. יש לה כוח זמין לתאוצות קצרות ברמזורים. מחוץ לעיר, היא עושה את העבודה, אבל אל תצפו לביצועים מסעירים. במהירויות גבוהות, במיוחד בעליות, המנוע יכול להיות רועש תחת עומס (בגלל גיר ה-CVT). אבל לנסיעה יומיומית רגועה, היא בהחלט מספקת. ההיגוי קליל ונעים בחניה ובעיר. מחוץ לעיר הוא פחות מתקשר, אבל זה לא העיקר ברכב כזה. נוחות הנסיעה טובה בסך הכל.

ג’אז: נוחות מעולה וראות יוצאת דופן

הג’אז, לעומת היאריס, נוחה אפילו יותר לדעת רבים. המתלים שלה סופגים שיבושים בצורה מדהימה. היא מרגישה קצת יותר “גדולה” ונינוחה על הכביש. יתרון ענק של הג’אז הוא הראות החוצה. החלונות גדולים, קו המותניים נמוך, וחלונות המשולש הקטנים מלפנים משפרים את הראות לצדדים. זה הופך את הנהיגה בה לעיר ורסטלית וקלה. מבחינת ביצועים, גם הג’אז ההיברידית לא מתיימרת להיות ספורטיבית. המערכת ההיברידית שלה עובדת בצורה שונה מעט מזו של טויוטה, ומרגישה לפעמים חלקה ולינארית יותר. בשני המקרים, שתיהן מספקות ביצועים מספקים לשימוש יומיומי, אבל אם אתם מחפשים נוחות מקסימלית וראות מעולה, הג’אז לוקחת כאן את הבכורה.

צריכת דלק: מי מנצחת בקרב על השקל?

שני הרכבים האלו נבחרו על ידי רבים בדיוק בגלל הנקודה הזו. שתיהן חסכוניות להפליא, במיוחד בגרסאות ההיברידיות. בתנאי נהיגה אמיתיים, בעיקר בתוך העיר או בנסיעות בין עירוניות רגועות, אתם יכולים להגיע לצריכה של 20 ק”מ לליטר ואפילו יותר בקלות בשתיהן. זה פשוט מדהים. לנסוע מחיפה לתל אביב ולחזור ולראות שהמחט בקושי זזה? זה אפשרי עם שתיהן.

יאריס: אלופת החיסכון הקומפקטית

באופן מסורתי, טויוטה נחשבת לחלוצה בתחום ההיברידי, והיאריס ההיברידית היא מהחסכוניות ביותר שיש. בנהיגה עירונית עם הרבה עצירות והאצות, המערכת ההיברידית שלה מאפשרת נסיעה ממושכת על חשמל בלבד, מה שמוריד את צריכת הדלק בצורה דרמטית. גם בנסיעה בינעירונית היא מצוינת. קשה למצוא רכב לא פלאג-אין היברידי שמגיע לנתונים שלה.

ג’אז: לא נופלת מהיאריס

גם הג’אז ההיברידית (e:HEV) מציגה נתוני צריכת דלק מעולים. המערכת ההיברידית של הונדה עובדת קצת אחרת (יותר דגש על הנעת חשמל כשהמנוע משמש בעיקר כגנרטור), והתוצאה הסופית דומה מאוד לזו של היאריס. לפעמים בתנאים מסוימים היאריס תהיה חסכונית יותר בקצת, ולפעמים הג’אז. בפועל, ההבדלים זניחים וההחלטה בין השתיים לא תוכרע על בסיס צריכת הדלק בלבד. שתיהן יחסכו לכם הרבה כסף על דלק לאורך זמן. מה עדיף? שתיהן מצוינות כאן.

אבזור וטכנולוגיה

גם בתחום הזה, שתיהן עשו קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. רכבי סופר מיני של פעם היו בסיסיים למדי. היום? הן מגיעות עם מסכי מולטימדיה, קישוריות לסמארטפון, ובמיוחד, חבילות בטיחות אקטיביות מרשימות.

יאריס: מערכות בטיחות מתקדמות

היאריס (במיוחד מהדור האחרון) מגיעה בדרך כלל עם חבילת בטיחות טויוטה סייפטי סנס, הכוללת בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. זה נותן שקט נפשי. מסך המולטימדיה טוב, אם כי לא תמיד הכי אינטואיטיבי שיש. איכות החומרים בפנים סבירה, טיפוסית לקטגוריה.

ג’אז: אבזור עשיר ומסך טוב יותר

הג’אז גם מגיעה עם חבילת בטיחות מקיפה (הונדה סנסינג), עם פונקציות דומות ליאריס. לעיתים קרובות, רמות הגימור הגבוהות יותר של הג’אז מציעות אבזור עשיר יותר לעומת היאריס המקבילה. מסך המולטימדיה בג’אז נחשב לרוב לטוב יותר מבחינת ממשק משתמש ותפעול. בפנים, למרות הפלסטיקה, הג’אז לפעמים מרגישה קצת יותר איכותית או לפחות מודרנית מבחינה עיצובית. הראות המצוינת החוצה, כפי שציינו, היא גם יתרון בטיחותי אקטיבי בפני עצמו.

בגדול, שתיהן מצוידות היטב ביחס לקטגוריה, במיוחד מבחינת בטיחות. ההבדלים הם בניואנסים של ממשק המולטימדיה או אבזור נוחות ספציפי שקיים ברמות גימור מסוימות. על מה ללכת כאן תלוי יותר בהעדפה אישית לממשק או באבזור ספציפי שחשוב לכם.

אמינות ועלויות אחזקה

שתי השמות הללו, טויוטה והונדה, הם כמעט מילים נרדפות לאמינות בעולם הרכב. זה לא סתם. יש להן מוניטין מוכח של שנים. זה אומר פחות כניסות למוסך על תקלות לא צפויות, ובדרך כלל, ערך מכירה טוב יותר בשוק היד השנייה.

טויוטה יאריס: אמינות מופתית

המערכת ההיברידית של טויוטה קיימת כבר שנים רבות, והיא נחשבת לאחת האמינות ביותר שיש. הסוללות בדרך כלל מחזיקות המון זמן, וכל המערכת בנויה לעמוד במבחן הזמן. טיפולים שוטפים ביאריס בדרך כלל לא יקרים במיוחד ביחס לרכבים אחרים, והיאריס שומרת על ערך היטב. למצוא יאריס יד שנייה עם קילומטרז’ גבוה יחסית ועדיין במצב טוב – זה נפוץ למדי.

הונדה ג’אז: גם היא סמל לאמינות

הונדה לא נופלת מטויוטה בתחום האמינות. גם הג’אז ההיברידית היא רכב בנוי היטב ואמין להפליא. תקלות גדולות הן נדירות מאוד בשני הדגמים. עלויות הטיפולים דומות בדרך כלל לאלו של היאריס, אולי עם הבדלים קטנים בין מוסכים שונים. גם הג’אז שומרת על ערך טוב מאוד בשוק היד השנייה. ההשוואה כאן היא כמעט תיקו. שתיהן אופציות מצוינות למי שמחפש ראש שקט מבחינת אמינות ועלויות אחזקה שפויות לטווח ארוך.

עיצוב ותחושה אישית

טוב, זה כבר עניין של טעם אישי לגמרי. אין טוב או רע בעיצוב. יש רק מה שאתם אוהבים. היאריס והג’אז נראות שונות לגמרי.

  • היאריס: בעיקר בדור האחרון, נראית הרבה יותר ספורטיבית ואגרסיבית. יש לה קווים חדים, חזית בולטת, ועיצוב שפונה לקהל קצת יותר צעיר ברוחו.
  • הג’אז: תמיד הייתה יותר “קופסתית” ופרקטית למראה. הדור האחרון ריכך קצת את הקווים, אבל היא עדיין משדרת יותר שימושיות ופחות דרמה. יש שיגידו שהיא נראית יותר “מבוגרת” או פחות “קולית” מהיאריס, אבל יש שיאהבו דווקא את המראה הנקי והשימושי שלה.

ההחלטה כאן לגמרי שלכם. לכו לראות את שתיהן, שבו בפנים, תרגישו את האווירה. איזו מהן גורמת לכם לחייך? איזו מהן נראית לכם יותר “שלכם”?

מחיר וערך בשוק

המחיר הוא כמובן פקטור מרכזי בהחלטה. בדרך כלל, מחיר הקניה (גם חדש וגם יד שנייה) של שתי המכוניות הללו קרוב יחסית, בהשוואת רמות גימור ומצב דומים. עם זאת, לעיתים קרובות, בגלל הביקוש הגבוה לאמינות ולחיסכון בדלק, המחירים של שתיהן בשוק היד השנייה נשארים יציבים למדי.

כשמדברים על ערך, צריך לקחת בחשבון לא רק את מחיר הקניה, אלא גם את עלויות הדלק הנמוכות ועלויות הטיפולים הסבירות. בשני המקרים, אתם מקבלים כאן “בנג פור יור באק” מצוין. אם כי, אם אתם באמת מנצלים את המרחב העצום והוורסטיליות של הג’אז, הערך שהיא נותנת מבחינת שימושיות עולה על זה של היאריס.

במה כדאי לבחור מבחינת מחיר? תלוי כמובן במבצעים הרגעים על רכב חדש או במציאות שמצאתם בשוק היד השנייה. אבל בטווח הארוך, שתיהן מציעות ערך טוב ושומרות על ערכן היטב.

אז למי מתאימה היאריס ולמי מתאימה הג’אז?

אחרי כל ההשוואה הזו, בואו נסכם את זה בפשטות. במה כדאי לבחור? זה תלוי בכם ובצרכים הספציפיים שלכם.

טויוטה יאריס תתאים לכם אם:

  • אתם זוג, או משפחה עם ילד/שניים קטנים.
  • אתם מתניידים בעיקר בתוך העיר וצריכים רכב קומפקטי וזריז.
  • חסכון מקסימלי בדלק הוא בראש סדר העדיפויות שלכם (על הנייר היא לפעמים חסכונית יותר בקצת).
  • אתם מעדיפים מראה קצת יותר דינמי וספורטיבי.
  • אמינות מוכחת וסחירות גבוהה חשובים לכם מאוד.

הונדה ג’אז תתאים לכם אם:

  • אתם זקוקים למקסימום מרחב פנימי וגמישות.
  • אתם מסיעים מבוגרים מאחור באופן קבוע.
  • אתם צריכים להעביר חפצים גדולים, ארוכים או עם נפח מפעם לפעם (המושבי קסם!).
  • נוחות נסיעה מעולה וראות יוצאת מן הכלל חשובות לכם.
  • אתם מעריכים אבזור עשיר יותר (ברמות גימור מקבילות).
  • אמינות מוכחת וסחירות גבוהה גם כאן מובטחות.

על מה ללכת בסוף? סיכום והמלצה אישית

הבחירה בין היאריס לג’אז היא בחירה בין שתי אופציות מצוינות באמת. שתיהן מציעות חיסכון יוצא דופן בדלק, אמינות אגדית, וחבילות בטיחות מתקדמות. ההבדלים העיקריים נעוצים בפרקטיות ובמרחב.

אם המרחב הפנימי, נוחות המושבים האחוריים ויכולת ההעמסה המטורפת של חפצים שונים הן הדברים החשובים לכם ביותר – אז לכו על ההונדה ג’אז. אין לה מתחרות בקטגוריה הזו מבחינת ורסטיליות שימושית. היא כמו קופסת קסמים מבפנים.

אם אתם מחפשים רכב קומפקטי יותר, עם חיסכון קצה וקצה יותר (לפעמים), מראה אולי קצת יותר צעיר, ופחות דגש על מרחב הנוסעים מאחור ויכולת העמסה חריגה – אז הטויוטה יאריס היא בחירה מעולה. היא פשוט עושה את העבודה היומיומית מצוין.

המלצה הכי טובה שלנו? לכו לשבת בשתיהן. בצעו נסיעת מבחן קצרה. תנסו להכניס דברים לתא המטען (עגלת קניות ריקה, תיק גדול). שבו במושב האחורי. רק ככה תרגישו מה יותר מתאים לכם אישית. זו השוואה צמודה, אבל הצרכים שלכם יעזרו להכריע בסוף. בהצלחה!

דילוג לתוכן