טויוטה RAV4 או מאזדה CX-5

ברוכים הבאים ל-PRK, המקום שבו אנחנו מנתחים לכם את עולם הרכב עד לרמת הבורג האחרונה (טוב נו, כמעט).
הפעם אנחנו צוללים לקרב ענקים אמיתי.
שני סוסי עבודה פופולריים.
שני רכבים שאתם רואים בכל פינה.
אנחנו מדברים, כמובן, על טויוטה RAV4 מול מאזדה CX-5.
השוואה קלאסית בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים, ולגמרי אחת השאלות הכי נפוצות שאנחנו שומעים: במה כדאי לבחור? מה עדיף לי, RAV4 או CX-5? על מה ללכת כדי לא להתחרט? אנחנו כאן כדי לעזור לכם לפצח את הדילמה הזו.
בואו נתחיל לפרק אותם לגורמים.

עיצוב: מי מרשים יותר בחנייה?

מזדה CX-5: האלגנטי המעודן

נתחיל עם המאזדה CX-5.
מאזדה הלכו פה על קו עיצוב שנקרא KODO.
זה אומר קווים זורמים, מראה דינמי, פרופורציות קלאסיות.
היא נראית אלגנטית.
קצת יוקרתית.
לא צועקת “אני כאן”, אלא יותר לוחשת “אני בסטייל”.
בפנים? אותו הסיפור.
תא הנוסעים מרגיש איכותי.
החומרים נעימים למגע.
הסידור מסודר ונקי.
זה נראה כמו מקום שכיף לבלות בו בפקק.
פחות גימיקים, יותר תחושה פרימיום.

טויוטה RAV4: החסון הקשוח

עוברים לטויוטה RAV4.
טויוטה לקחו פה כיוון אחר.
הרבה יותר שרירי.
קווים ישרים, גריל גדול, מראה קצת “רכב שטח” יותר, למרות שהוא בעיקר לשימוש עירוני.
הוא נראה חסון.
בולט יותר בשטח.
בפנים, העיצוב פחות “שיק” ויותר “פונקציה”.
יש הרבה תאי אחסון.
הכל ממוקם בצורה הגיונית.
אולי לא הכי יפה בעולם, אבל לגמרי שימושי ועמיד.
מרגיש בנוי להחזיק מעמד שנים.

השוואה עיצובית: למי זה מתאים?

אז בהשוואה הזו, זה עניין של טעם אישי ומה אתם מחפשים.
אם אתם רוצים רכב שנראה קצת יותר אלגנטי, קצת יותר יוקרתי מבחוץ ומבפנים – המאזדה CX-5 תהיה לכם יותר וואו.
אם אתם מעדיפים מראה קשוח יותר, בולט יותר, ופנים שצועק “עמידות” ו”פרקטיות” – ה-RAV4 יקרוץ לכם יותר.
אין פה עדיף או פחות טוב, יש פה התאמה לאופי שלכם.

חווית נהיגה: מי כיפי יותר בכביש?

מאזדה CX-5: הנהג במרכז

מאזדה תמיד הדגישו את חווית הנהיגה.
ה-CX-5 לא שונה.
ההיגוי מרגיש מדויק.
הרכב מתנהג בכביש בצורה ספורטיבית יחסית לקרוסאובר.
הוא פונה טוב.
מרגיש מחובר לאספלט.
אם אתם אנשים שאוהבים להרגיש את הכביש ולהנות מהסיבובים, ה-CX-5 תספק לכם יותר הנאה מאחורי ההגה.
נוחות הנסיעה טובה, אבל היא נוטה להיות מעט נוקשה יותר בהשוואה ל-RAV4, במיוחד על שיבושים קטנים.

טויוטה RAV4: נוחות ורוגע

הטויוטה RAV4, לעומת זאת, שם דגש אחר.
העיקר פה זה נוחות.
הנסיעה רכה יותר.
מבודדת יותר מרעשי כביש.
בולעת שיבושים טוב יותר.
זה הרכב שתרצו בנסיעות ארוכות או בפקקים אין סופיים בתל אביב.
ההיגוי קליל יותר.
פחות תקשורתי.
זה לא רכב שתקחו לנהיגה ספורטיבית, אבל הוא בהחלט רכב מרגיע ליומיום.
יש לו גם גרסת הנעה היברידית, שמוסיפה שקט מופלג בנסיעה עירונית ומהווה יתרון עצום לחלק מהנהגים.

השוואת נהיגה: ספורטיביות מול נוחות

כשבאים להחליט על מה ללכת מבחינת נהיגה: אתם טיפוסים של “כיף לנהוג”, או טיפוסים של “שיהיה הכי נוח ורגוע בעולם”?
ה-CX-5 מתאים למי שאוהב להרגיש את הרכב ולהנות קצת מהדרך.
ה-RAV4 (במיוחד ההיברידי) מושלם למי שמעדיף שקט, נוחות מקסימלית ופחות התעסקות.
מה עדיף? תלוי לגמרי בסגנון הנהיגה ובהעדפות שלכם.

פרקטיות ומרחב: מי מרווח יותר לחיי היומיום?

תא מטען: מי בולע יותר?

קחו לדוגמה את תא המטען.
זה קריטי למשפחות, לקניות, לטיולים.
ב-CX-5 תמצאו בדרך כלל נפח של כ-500 ליטר פלוס מינוס (תלוי דגם).
זה מכובד.
מכניס עגלת ילדים בקלות, כמה תיקים גדולים.
ב-RAV4, הנפח נע סביב ה-580 ליטר בגרסאות הבנזין, ואפילו בגרסה ההיברידית (שבה הסוללות לא “אוכלות” יותר מדי נפח) הוא נשאר גדול.
זה יתרון משמעותי.
אם אתם מכניסים הרבה ציוד באופן קבוע, ה-RAV4 מציע פתרון מעט יותר מרווח.
מכירים את הרגע שאתם מנסים לדחוס את הקניות של סוף השבוע? אז ב-RAV4 הסיכוי שתצליחו גדול יותר.

מרווח פנים: מי נותן יותר מרפקים?

מבחינת מרווח לנוסעים: בשני הרכבים יש מספיק מקום למשפחה ממוצעת.
שני מבוגרים ושני ילדים ישבו בנוחות יחסית.
עם זאת, במושב האחורי של ה-RAV4 יש לרוב תחושה מעט אוורירית ומרווחת יותר לברכיים בהשוואה ל-CX-5, במיוחד אם היושבים מקדימה גבוהים.
הרצפה יחסית שטוחה בשניהם, מה שמקל על ישיבת נוסע שלישי במושב האחורי לנסיעות קצרות.
הכניסה והיציאה נוחות יחסית בשניהם בזכות גובה הישיבה.

פתרונות אחסון: איפה שמים את כל הדברים הקטנים?

ופה ה-RAV4 לוקח בגדול.
יש בו המון תאי אחסון קטנים.
תא גדול בקונסולה המרכזית.
מדף נוסף מול הנוסע.
זה אולי נשמע שולי, אבל בשימוש יומיומי עם ילדים, טלפונים, בקבוקי מים וכל הבלאגן שמתגלגל ברכב – זה קריטי.
ה-CX-5 מסודר יותר ומינימליסטי, פחות תאי אחסון “זורקים” כאלה.

השוואת פרקטיות: מי משרת טוב יותר את המשפחה?

אם פרקטיות יומיומית, תא מטען גדול ושפע מקומות אחסון הם בראש סדר העדיפויות שלכם – ה-RAV4 בהחלט נותן פה פייט חזק ולרוב יוביל.
ה-CX-5 פרקטי בהחלט, אבל פחות “נשפך” עם פתרונות האחסון.
השוואה ברורה לטובת ה-RAV4 אם חיי היום יום שלכם עמוסים בציוד.

מנועים וצריכת דלק: בנזין, היברידי, ומה שבניהם?

מאזדה CX-5: כוח קלאסי

ה-CX-5 מגיע בדרך כלל עם מנועי בנזין.
בארץ ראינו בעיקר מנועי 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר.
הם מספקים ביצועים טובים.
האצה חלקה.
מספיק כוח לעקיפות ולנסיעות בינעירוניות.
צריכת הדלק שלהם סבירה לקטגוריה, אבל אל תצפו לנסים.
הם לא מהחסכוניים ביותר בשוק, במיוחד אם אתם עם רגל כבדה על הגז.

טויוטה RAV4: היברידית ככוכבת

ה-RAV4 מציע בדרך כלל מנוע בנזין 2.0 ליטר, אבל הכוכבת האמיתית היא הגרסה ההיברידית (2.5 ליטר בנזין + מנוע חשמלי).
הגרסה ההיברידית מספקת שילוב של ביצועים טובים (מומנט חשמלי מיידי) וצריכת דלק פנומנלית יחסית לגודל הרכב.
בנסיעה עירונית או בפקקים, היא יכולה להגיע בקלות ל-15-18 ק”מ לליטר ויותר.
בנסיעה משולבת, סביב ה-16-17 ק”מ לליטר זה בהחלט אפשרי.
גרסת הבנזין של ה-RAV4 פחות מרשימה בצריכת דלק ומתחרה פחות או יותר ב-CX-5.

השוואת מנועים ודלק: חסכון מול כוח בנזין

פה ההשוואה נוטה באופן ברור לטובת ה-RAV4 ההיברידית בכל הקשור לחיסכון בדלק.
אם אתם נוסעים הרבה, במיוחד בעיר, החיסכון בעלויות הדלק לאורך זמן יכול להיות משמעותי.
ה-CX-5 מציע מנועי בנזין חזקים ונעימים, אבל פחות חסכוניים.
אם צריכת הדלק היא פקטור מרכזי בהחלטה על מה ללכת, והתקציב מאפשר זאת – ה-RAV4 היברידית היא כמעט ברירת מחדל.

טכנולוגיה ובטיחות: מי יותר מאובזר?

מערכות בטיחות אקטיביות: חובה היום

שני הרכבים מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית – כל אלה פחות או יותר סטנדרט ברמות הגימור הגבוהות.
טויוטה ומאזדה שתיהן נחשבות לחברות ששמות דגש על בטיחות, ושני הדגמים קיבלו ציונים טובים במבחני ריסוק.
אין פה מנצחת מובהקת, שניהם בטוחים ומתקדמים.

מערכות מולטימדיה וקישוריות: מי יותר ידידותי?

מערכת המולטימדיה של ה-CX-5 נשלטת לרוב באמצעות גלגלת פיזית, יחד עם מסך מגע (כשהרכב עומד).
זה פתרון שמאזדה מעדיפה מטעמי בטיחות (פחות הסחת דעת).
היא עובדת טוב, יחסית אינטואיטיבית, ותומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.
ב-RAV4, המערכת היא בעיקר מבוססת מסך מגע.
הגרפיקה אולי לא הכי מודרנית, אבל היא פשוטה לתפעול.
גם כאן יש תמיכה בקישוריות לסמארטפון.
ההבדלים הם בעיקר בהעדפה אישית – האם אתם מעדיפים שליטה פיזית (CX-5) או מגע במסך גדול יותר (RAV4).

פיצ’רים נוספים: קטנות שעושות הבדל

שני הרכבים מציעים רמות אבזור מגוונות, שיכולות לכלול גג שמש, מושבי עור, חימום מושבים, מצלמות היקפיות ועוד.
שווה לבדוק ספציפית את רמת הגימור שמעניינת אתכם בכל דגם, כי האבזור יכול להיות שונה משמעותית.
השוואה מדויקת דורשת בדיקת מפרט של כל רכב ספציפי.

אמינות ועלויות אחזקה: מי פחות יבקר במוסך?

גם טויוטה וגם מאזדה נחשבות ליצרניות אמינות מאוד.
זו אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות שלהן בארץ ובעולם.
באופן מסורתי, לטויוטה מוניטין איתן במיוחד באמינות לאורך שנים, במיוחד לדגמים היברידיים שהמכלולים בהם לרוב סובלים פחות מבלאי.
ה-RAV4, ובעיקר הגרסה ההיברידית, נחשבת לאחת המכוניות האמינות ביותר שניתן לקנות היום.
המאזדה CX-5 גם היא אמינה מאוד, אבל אולי לא מגיעה לאותה רמת אגדות של טויוטה היברידית.

מבחינת עלויות אחזקה שוטפת: טיפולים תקופתיים עולים בשני המקרים סכומים דומים פחות או יותר.
חלפים מקוריים יכולים להיות יקרים בשני המקרים, אבל יש שוק חלפים חלופי רחב.
היתרון של ה-RAV4 ההיברידית בא לידי ביטוי שוב בצריכת הדלק הנמוכה, וזה חוסך כסף משמעותי לאורך זמן.
גם ירידת הערך נוטה להיות מתונה יחסית בשני הדגמים, אם כי לטויוטה היברידית יש ביקוש חזק מאוד בשוק המשומשות, מה שעשוי לשמר את ערכה מעט טוב יותר.
אז בהשוואה של עלויות ארוכות טווח, ה-RAV4 ההיברידית כנראה תהיה חסכונית יותר.

מחיר ושווי: כמה זה עולה לנו?

נקודת המחיר היא לרוב הדבר הראשון שכולנו מסתכלים עליו.
המחירים משתנים בהתאם לרמת הגימור, שנתון (אם מדברים על יד שנייה) ועד כמה המוכר לחוץ.
באופן כללי, מחיר הכניסה של המאזדה CX-5 לרוב יהיה מעט נמוך יותר ממחיר הכניסה של הטויוטה RAV4.
הגרסאות ההיברידיות של ה-RAV4 הן בדרך כלל היקרות ביותר בהיצע שלו וגם יקרות יותר מגרסאות הבנזין המקבילות ב-CX-5.

אבל חשוב להסתכל גם על שווי לאורך זמן.
ירידת הערך, כמו שציינו, נוחה יחסית בשניהם.
הביקוש הגבוה לטויוטה היברידית ביד שנייה מבטיח שתוכלו למכור אותה בקלות יחסית ובמחיר טוב גם אחרי כמה שנים.
אז גם אם המחיר ההתחלתי גבוה יותר, זה מתאזן מעט בירידת ערך מתונה יותר.
לסיכום פשוט: ה-CX-5 לרוב זולה יותר לקנייה ראשונית, ה-RAV4 ההיברידית יקרה יותר אבל חוסכת בדלק ושומרת על ערך טוב יותר.

אז, במה כדאי לבחור? על מה ללכת? סיכום והמלצה

הגענו לרגע האמת.
אחרי כל ההשוואות והפירוקים לגורמים, מי המנצחת?
האמת היא שאין מנצחת מוחלטת.
שני הרכבים מצוינים בקטגוריה שלהם.
הבחירה הנכונה היא הבחירה שמתאימה הכי טוב לצרכים ולאופי שלכם.

מאזדה CX-5 יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם אם:

  • אתם מחפשים רכב עם מראה אלגנטי ויוקרתי יותר.
  • חווית הנהיגה חשובה לכם, ואתם נהנים מרכב שמגיב טוב ומדויק.
  • אתם לא נוסעים עשרות אלפי קילומטרים בשנה בעיר, ולכן צריכת הדלק של מנועי הבנזין פחות קריטית לכם.
  • התקציב הראשוני שלכם מעט נמוך יותר.

טויוטה RAV4 יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם אם:

  • פרקטיות, מרווח בתא המטען ושפע מקומות אחסון הם בראש סדר העדיפויות.
  • נוחות הנסיעה ורכות המתלים חשובות לכם יותר מחווית נהיגה ספורטיבית.
  • אתם נוסעים הרבה, במיוחד בעיר, ורוצים לחסוך משמעותית בעלויות הדלק (בעיקר בגרסה ההיברידית).
  • אמינות לטווח ארוך וסחירות בשוק המשומשות חשובים לכם מאוד.
  • אתם אוהבים את המראה הקשוח יותר.

מקווים שהמדריך המפורט הזה עזר לכם לעשות קצת סדר בראש.
הכי חשוב, לפני שאתם מחליטים על מה ללכת, לכו ותעשו נסיעת מבחן על שניהם.
תרגישו את הרכב.
בדקו את המרווח.
תראו אם העגלה או הכלב נכנסים בקלות לתא המטען.
רק ככה תוכלו לדעת באמת מה עדיף לכם.

שתהיה לכם בחירה מוצלחת ונהיגה בטוחה!

דילוג לתוכן