יונדאי איוניק 5 או ניסאן אריאה

ברוכים הבאים לעולם החשמלי של הרכב. אם אתם עומדים בפני החלטה מרגשת, כנראה ששמעתם כבר על שניים מהשחקנים הבולטים ביותר בשוק הקרוסאוברים החשמליים המשפחתיים. אנחנו מדברים כמובן על יונדאי איוניק 5 וניסאן אריאה.

שניהם מציעים חווית נהיגה חשמלית, עיצוב מרשים וטכנולוגיה מתקדמת. אבל במה כדאי לבחור כשההבדלים לפעמים עדינים, ולפעמים ממש קריטיים? הרי אף אחד לא רוצה להתחרט אחרי קנייה כל כך גדולה.

המדריך הזה נועד לעשות לכם סדר בבלאגן. נצלול יחד לעומק ההשוואה בין שני הרכבים המעולים האלה. נבדוק כל פרט קטן וגדול. המטרה שלנו היא לעזור לכם להחליט על מה ללכת בסופו של יום. אז בואו נתחיל!

קרב טיטאנים חשמליים: איוניק 5 נגד אריאה

השוק הרכבים החשמליים בישראל מתפתח בקצב מסחרר. יונדאי איוניק 5 וניסאן אריאה הם שני דגמים שמציבים סטנדרט גבוה בקטגוריה. הם מתחרים ראש בראש על כיסם וליבם של הצרכנים. לכן, השוואה מעמיקה ביניהם היא צעד חיוני לפני כל החלטה.

שני הרכבים מציעים חבילה מרשימה. הם לא רק חשמליים, אלא גם מעוצבים לעילא. הם מרווחים, מאובזרים ומבטיחים עתיד ירוק יותר. אבל תמיד יש דגשים שונים. זה בדיוק המקום לגלות אותם.

עיצוב: מי עושה את הרושם הראשוני הטוב יותר?

יונדאי איוניק 5: רטרו-פיוצ’ריזם במיטבו

האיוניק 5 היא רכב שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. היא נראית כאילו יצאה מסרט מדע בדיוני של שנות ה-80. העיצוב שלה הוא אמירה נועזת וייחודית.

  • קווי מתאר חדים: זוויות ישרות ושילוב של אלמנטים פיקסל-ארט.
  • פרופורציות מודגשות: בסיס גלגלים ארוך במיוחד וגג שטוח, שיוצרים מראה עוצמתי ויציב.
  • פרטי עיצוב ייחודיים: הפנסים הפיקסליים הם הסימן ההיכר שלה. הם מעניקים לה אישיות בלתי נשכחת.

כשאתם מגיעים איתה לחניון, היא תמיד תמשוך מבטים. היא בולטת בנוף הישראלי, וזו בהחלט נקודה למחשבה אם אתם אוהבים לבלוט.

ניסאן אריאה: אלגנטיות יפנית עתידנית

האריאה מציגה גישה שונה לחלוטין בעיצוב. היא זורמת, חלקה ומתוחכמת. היא משדרת יוקרה מאופקת ומינימליזם.

  • קווי עיצוב נקיים: אין זוויות חדות מדי, הכל מעוגל ומעודן.
  • חזית “מגן”: במקום גריל קונבנציונלי, יש כאן משטח אטום עם דוגמת תלת מימד עדינה. זה משתלב בצורה חלקה עם הלוגו המואר של ניסאן.
  • פרופיל קופה-קרוסאובר: הגג המשתפל מעניק לה מראה ספורטיבי ואווירודינמי.

אם אתם מעדיפים עיצוב שקט יותר, אלגנטי ולא צעקני, האריאה בהחלט תקלע לטעמכם. היא משדרת איכות ועתידנות בלי להתאמץ.

אז מה עדיף כאן? זו כבר שאלה של טעם אישי. האם אתם טיפוסים של “וואו, מה זה?” (איוניק 5) או “יוקרה שקטה ומרשימה” (אריאה)?


פנים הרכב ונוחות: הבית השני שלכם על גלגלים

יונדאי איוניק 5: סלון מפנק ומרחב אינסופי

כשנכנסים לאיוניק 5, מיד מרגישים את התחושה האוורירית והמרווחת. היא מעוצבת כמעין “סלון על גלגלים”.

  • קונסולה מרכזית ניידת: ה-“Universal Island” מאפשרת להזיז את הקונסולה קדימה ואחורה. זה יוצר גמישות עצומה במרחב הפנימי. ילדים יכולים לעבור בין המושבים בקלות.
  • מושבים נוחים במיוחד: לעיתים עם אופציית “רלקס” שמאפשרת הטיה לאחור בזמן טעינה. תחשבו על הפסקת קפה נעימה.
  • מרחב רגליים עצום: בזכות בסיס הגלגלים הארוך והרצפה השטוחה, הנוסעים מאחור נהנים משפע מקום. כאילו יושבים ב-Lounge פרטי.
  • חומרים איכותיים וידידותיים לסביבה: שילוב של בדים ממוחזרים ועור טבעי.

אם אתם משפחה שאוהבת מרחב, או רוצים להרגיש בבית גם בנסיעות ארוכות, האיוניק 5 היא מנצחת כמעט מובהקת בקטגוריית הנוחות והמרווח.

ניסאן אריאה: תא טייס עתידני עם דגש על איכות

האריאה מציעה גם היא חלל פנימי מרשים, אך בגישה שונה. היא יותר מכוונת נהג וממוקדת בטכנולוגיה.

  • עיצוב פנים נקי ומינימליסטי: כמעט ללא כפתורים פיזיים, רוב הפקדים משולבים במסכים או במשטחי מגע. זה נותן תחושה עתידנית.
  • מושבים נוחים ותומכים: מושבי ה-Zero Gravity של ניסאן, המוכרים מדגמים אחרים, מעניקים תמיכה מצוינת בנסיעות ארוכות.
  • חומרים יוקרתיים: שילוב של עץ, עור ובדי אלקנטרה, הכל באיכות הרכבה גבוהה. זה נותן תחושה של רכב פרימיום.
  • קונסולה מרכזית חשמלית: גם כאן ניתן להזיז את הקונסולה, אך בדרך כלל פחות קדימה ואחורה מאשר באיוניק 5.

האריאה מרגישה “יותר רכב” במובן המסורתי, אך עם טוויסט עתידני. היא מתאימה למי שמעריך איכות חומרים וגימור גבוה, יחד עם תא נהג מודרני מאוד.

אז איפה עדיף לשבת? אם המטרה היא “לשבת הכי מרווח שאפשר”, האיוניק 5 מנצחת. אם המטרה היא “תחושת פרימיום עם הנדסת אנוש מוקפדת”, האריאה תיקח את הכתר.


טכנולוגיה ומולטימדיה: מי מציע את הגאדג’טים הכי שווים?

יונדאי איוניק 5: מסכים כפולים וחווית משתמש אינטואיטיבית

האיוניק 5 מגיעה עם צמד מסכי 12.3 אינץ’ – אחד ללוח המחוונים והשני למערכת המולטימדיה. הכל מחובר בחתיכה אחת ונראה נהדר.

  • ממשק קל לשימוש: המערכת של יונדאי ידועה בנוחות השימוש שלה. היא אינטואיטיבית וקלה לתפעול.
  • תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto: כמובן, חוטי במרבית הגרסאות.
  • מערך בטיחות מתקדם: כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד.
  • טעינה דו-כיוונית (V2L): תכונה גאונית שמאפשרת להשתמש בסוללת הרכב כדי להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים. זה שימושי מאוד בטיולים או בהפסקות חשמל. דמיינו שאתם מפעילים מכונת קפה או מקרר קטן בטבע – זה קורה עם האיוניק 5!

יונדאי שמה דגש על שילוב טכנולוגיה שימושית ונגישה. היא לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא לשפר אותו.

ניסאן אריאה: חדשנות מינימליסטית עם טאץ’ יוקרתי

גם האריאה מגיעה עם צמד מסכי 12.3 אינץ’, אך הם משולבים בצורה שונה. המסכים מרחפים על הדשבורד ונותנים תחושה נקייה.

  • פקדי מגע משולבים בעץ: כפתורים “בלתי נראים” המגיבים במגע, עם פידבק ויברציה. זה אלגנטי ומודרני.
  • ממשק NIssanConnect: מערכת מולטימדיה מתקדמת. תמיכה ב-Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto חוטי (לרוב).
  • מערך ProPILOT Assist 2.0: ניסאן מתגאה במערכות הסיוע לנהג שלה, והאריאה מקבלת את הגרסה המתקדמת ביותר. היא מאפשרת נהיגה כמעט אוטונומית בכבישים מסוימים (בהתאם לרגולציה).
  • עדכוני OTA: יכולת קבלת עדכוני תוכנה מהאוויר, כמו בטלפון סלולרי. הרכב תמיד נשאר מעודכן.

ניסאן מציעה חוויה טכנולוגית מרשימה, עם דגש על גימורים יוקרתיים ומינימליזם. על מה ללכת במישור הטכנולוגי תלוי האם אתם מעדיפים פשטות שימושית (איוניק 5) או אלגנטיות חדשנית (אריאה).


ביצועים וחווית נהיגה: מי מרגש יותר מאחורי ההגה?

יונדאי איוניק 5: זריזות מפתיעה ונוחות נסיעה

האיוניק 5 בנויה על פלטפורמת E-GMP החשמלית של יונדאי. היא מציעה מגוון יחידות הנעה. גרסאות ההנעה הכפולה (AWD) חזקות במיוחד.

  • האצה מהירה: גרסאות חזקות מציעות 0-100 קמ”ש בפחות מ-5.5 שניות. זה מספיק בהחלט כדי לעקוף בבטחה ולצלוח עליות תלולות. תרגישו דחיפה נעימה בגב בכל פעם שתלחצו על הדוושה.
  • התנהגות כביש צפויה: האיוניק 5 מרגישה יציבה ובטוחה. היא לא מכוונת להיות מכונית ספורט, אבל היא בהחלט יודעת להתמודד עם פיתולים.
  • נוחות נסיעה גבוהה: המתלים מכוילים לספוג את שיבושי הכביש הישראלי בצורה טובה. הנסיעה חלקה ושקטה, מה שהופך נסיעות ארוכות לנעימות במיוחד.
  • תנוחת נהיגה גבוהה: מקנה שדה ראייה טוב, מה שמוסיף לתחושת הביטחון.

האיוניק 5 היא רכב מהיר מספיק, נוח מאוד ובעל יכולות דינמיות טובות מאוד לרכב משפחתי. היא פשוט עושה את העבודה, ובגדול.

ניסאן אריאה: איזון, שקט ועידון

גם האריאה מגיעה עם מגוון יחידות הנעה, כולל גרסאות הנעה כפולה (e-4ORCE) מתקדמות של ניסאן.

  • ביצועים חזקים: הגרסאות החזקות מספקות תאוצה מרשימה, לעיתים מהירה יותר מהאיוניק 5 בחלק מהגרסאות. תאוצה של 0-100 קמ”ש יכולה לרדת גם לאזור ה-5 שניות.
  • שליטה ובקרה: מערכת ה-e-4ORCE של ניסאן, אם קיימת, מציעה חלוקת כוח מדויקת לכל אחד מהגלגלים, מה שמשפר את האחיזה והיציבות באופן דרמטי. זה חשוב במיוחד בתנאי כביש קשים או בכבישים מפותלים.
  • נוחות נסיעה ובידוד רעשים: ניסאן השקיעה רבות בבידוד רעשים. האריאה שקטה מאוד בנסיעה, גם במהירויות גבוהות. היא סופגת את מהמורות הכביש בצורה אלגנטית ומעודנת.
  • היגוי מדויק: ההיגוי באריאה לעיתים מרגיש מעט יותר ישיר ומכוון מאשר באיוניק 5, מה שמעניק תחושת ספורטיביות קלה יותר.

האריאה מציעה חווית נהיגה מלוטשת ומעודנת. היא שקטה, חזקה ובטוחה. מה עדיף כאן? האיוניק 5 מציעה כיף ומרחב, בעוד האריאה מציעה תחושת שליטה ובטחון יוקרתית. אם אתם מחפשים “נסיעה שקטה וחלקה כמו על ענן”, האריאה יכולה להיות עדיפה.


טווח נסיעה וטעינה: כמה רחוק אפשר לנסוע ובאיזו מהירות חוזרים לכביש?

יונדאי איוניק 5: טווח נדיב וטעינה מהירה במיוחד

האיוניק 5 מציעה שתי אפשרויות סוללה עיקריות: 58 קוט”ש ו-77.4 קוט”ש.

  • טווח נסיעה:
    • סוללת 58 קוט”ש: כ-384 ק”מ (WLTP).
    • סוללת 77.4 קוט”ש: כ-507 ק”מ (WLTP) בגרסת הנעה אחורית, וכ-480 ק”מ בגרסת הנעה כפולה.

    במבחני דרך אמיתיים, הטווחים בדרך כלל נעים סביב 350-450 ק”מ, תלוי בתנאי הנהיגה.

  • טעינה מהירה: זו אחת מנקודות החוזקה הגדולות ביותר שלה. האיוניק 5 תומכת בטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט. זה מאפשר טעינה מ-10% ל-80% בכ-18 דקות בלבד בתחנה מתאימה! זה כמו עצירת קפה מהירה.
  • ארכיטקטורת 800V: זו הטכנולוגיה שמאפשרת את הטעינה המהירה הכל כך מרשימה.

אם אתם נוסעים הרבה או מתכננים נסיעות ארוכות, יכולת הטעינה המהירה של האיוניק 5 היא יתרון משמעותי. היא מפחיתה באופן דרמטי את “חרדת הטווח”.

ניסאן אריאה: טווח תחרותי וטעינה מהירה טובה

גם האריאה מציעה שתי אפשרויות סוללה: 63 קוט”ש ו-87 קוט”ש.

  • טווח נסיעה:
    • סוללת 63 קוט”ש: כ-403 ק”מ (WLTP).
    • סוללת 87 קוט”ש: כ-533 ק”מ (WLTP) בגרסת הנעה קדמית, וכ-500 ק”מ בגרסת הנעה כפולה.

    בפועל, תוכלו לצפות לטווחים של 350-480 ק”מ, תלוי בתנאי הדרך והנהיגה.

  • טעינה מהירה: האריאה תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 130 קילוואט (בחלק מהדגמים, יש גם גרסאות עם 22kW AC ו-150kW DC). זה מאפשר טעינה מ-20% ל-80% בכ-30-40 דקות. זה זמן סביר בהחלט לעצירה בדרך.
  • טעינת AC ביתית: בחלק מהגרסאות, האריאה מציעה טעינת AC תלת-פאזית בהספק של 22 קילוואט, שזה יתרון משמעותי למי שיש לו עמדה כזו בבית או בעבודה. זה מאפשר טעינה מלאה מהירה יותר בבית מאשר עם 11 קילוואט.

ניסאן אריאה מציעה טווחים תחרותיים וזמני טעינה מהירה סבירים. היא לא מגיעה לרמות הטעינה האולטרה-מהירה של האיוניק 5, אך בהחלט מספקת לרוב המשתמשים. במה כדאי לבחור? אם טעינה סופר-מהירה היא קריטית לכם, יונדאי מובילה. אם אתם מעדיפים טווח מעט גדול יותר או טעינת AC ביתית מהירה, האריאה ראויה לשקילה.


פרקטיות ושימוש יום-יומי: מי מתאימה יותר לחיי המשפחה?

מרחב מטען:

  • יונדאי איוניק 5: תא מטען בנפח של כ-527 ליטר. יש גם תא מטען קדמי (Frunk) קטן, בנפח של כ-24 ליטר (בגרסאות הנעה כפולה) או 57 ליטר (בגרסאות הנעה אחורית), שימושי לכבלי טעינה או קניות קטנות. זה די והותר לעגלת תינוק וכמה תיקים.
  • ניסאן אריאה: תא מטען בנפח של כ-466 ליטר (בגרסאות הנעה קדמית) או 408 ליטר (בגרסאות הנעה כפולה). אין פראנק משמעותי. מעט פחות מרחב, אבל עדיין מספיק למרבית המשפחות.

כניסה/יציאה ומושבי בטיחות:

  • יונדאי איוניק 5: הדלתות נפתחות בזווית רחבה, והמרחב הפנימי הנדיב מקל מאוד על התקנת מושבי בטיחות לילדים ועל הכנסה/הוצאה שלהם. הרצפה השטוחה היא יתרון עצום כאן.
  • ניסאן אריאה: גם כאן קל יחסית, אך המרחב מעט פחות פתוח מאשר באיוניק 5.

נסיעה עירונית וחניה:

שני הרכבים הם קרוסאוברים בינוניים-גדולים, אך התמרון העירוני שלהם מפתיע לטובה. שניהם מצוידים במצלמות היקפיות (360 מעלות) ובחיישני חניה, שמקלים מאוד על תמרונים בחניות צפופות. תא המטען הקדמי באיוניק 5 הוא פלוס קטן לאחסון כבלים או פריטים קטנים.

לסיכום הפרקטיקה: האיוניק 5 מציעה מעט יותר גמישות ומרחב פנימי, בעיקר בזכות ה-Frunk ותא הנוסעים המרווח יותר. אם אתם משפחה גדולה או נוהגים להעמיס הרבה, האיוניק 5 עשויה להיות מה עדיף עבורכם. האריאה עדיין פרקטית מאוד, אך עם פחות “טריקים” מודולריים.


בטיחות: מי מגן עליכם טוב יותר?

שני הרכבים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ומקיפות, וזכו לדירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

יונדאי איוניק 5:

  • Hyundai SmartSense: כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי.
  • סייען נהיגה בכביש מהיר (HDA): מאפשר נהיגה כמעט אוטונומית בכבישים מהירים, כולל שינוי נתיב אוטומטי.
  • התרעה על תנועה חוצה מאחור: שימושית מאוד ביציאה מחניה.
  • 7 כריות אוויר: כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע.

ניסאן אריאה:

  • Nissan Safety Shield 360: כוללת מערכות דומות לאיוניק 5, כמו בלימת חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
  • ProPILOT Assist 2.0: כאמור, מערכת מתקדמת במיוחד המאפשרת נהיגה אוטונומית (ברמה 2+) בכבישים מסוימים. היא כוללת גם ניטור ערנות נהג.
  • מערכת מצלמות 360 מעלות: (Around View Monitor) שימושית מאוד בחניה.
  • 8 כריות אוויר: יתרון קל מבחינת כמות.

השוואת בטיחות: שניהם מצטיינים בתחום הבטיחות ומציעים חבילה מקיפה. ה-ProPILOT Assist של ניסאן נחשבת מעט יותר מתקדמת ואוטונומית, אך גם מערכת ה-SmartSense של יונדאי עושה עבודה מצוינת. על מה ללכת? לא תטעו עם אף אחד מהם.


מחיר ותמורה לכסף: כמה תשלמו ומה תקבלו בתמורה?

המחירים משתנים בהתאם לרמת הגימור, גודל הסוללה, סוג ההנעה (אחורית או כפולה) ושערי המטבע. כדאי תמיד לבדוק את המחירים העדכניים באולמות התצוגה. עם זאת, נוכל להציע השוואה כללית.

יונדאי איוניק 5:

  • מחיר: בדרך כלל מתחיל מטווח מחירים מעט נמוך יותר בגרסאות הבסיס, ועולה עם רמות הגימור והסוללה הגדולות.
  • תמורה: מקבלים רכב בעל עיצוב ייחודי, מרחב פנימי עצום, טעינה אולטרה-מהירה ויכולת V2L חדשנית. זוהי חבילה שמרגישה מאוד עתידנית ומתקדמת.

ניסאן אריאה:

  • מחיר: נוטה להתחיל מטווח מחירים מעט גבוה יותר, בעיקר בגלל הדגש על חומרי פנים איכותיים יותר וטכנולוגיות מתקדמות כמו ה-ProPILOT Assist.
  • תמורה: מקבלים רכב בעל עיצוב אלגנטי, תא נוסעים יוקרתי, חווית נהיגה מעודנת ובידוד רעשים מצוין. זוהי חבילה שמרגישה יוקרתית ואיכותית יותר.

אז מה עדיף מבחינת מחיר/תמורה? אם התקציב שלכם הדוק יותר ואתם רוצים את הפיצ’רים המגניבים כמו V2L וטעינה אולטרה-מהירה, יונדאי איוניק 5 עשויה להעניק תמורה טובה יותר. אם אתם מוכנים לשלם יותר עבור תחושת פרימיום, איכות חומרים וטכנולוגיית סיוע לנהג מובילה, ניסאן אריאה תהיה על מה ללכת.


החלטה גורלית: במה כדאי לבחור?

הגענו לרגע האמת. במה כדאי לבחור מבין שני הקרוסאוברים החשמליים המצוינים הללו? התשובה, כמו תמיד, תלויה בצרכים ובהעדפות האישיות שלכם. הנה סיכום קצר שיעזור לכם להחליט על מה ללכת:

בחרו ביונדאי איוניק 5 אם:

  • אתם מחפשים עיצוב פורץ דרך וייחודי שמושך תשומת לב.
  • אתם זקוקים למרחב פנימי עצום וגמיש, במיוחד לילדים ולמשפחה.
  • טעינה אולטרה-מהירה (800V) היא בראש סדר העדיפויות שלכם בגלל נסיעות ארוכות תכופות.
  • אתם רוצים את יכולת ה-V2L כדי להפעיל מכשירים חיצוניים.
  • אתם מעדיפים ממשק מולטימדיה אינטואיטיבי וקל לתפעול.

בחרו בניסאן אריאה אם:

  • אתם מעדיפים עיצוב אלגנטי, זורם ומודרני שמשדר יוקרה מאופקת.
  • איכות חומרים וגימור פרימיום בתא הנוסעים חשובים לכם יותר ממרחב מודולרי.
  • אתם מחפשים חווית נהיגה שקטה, מעודנת ומלוטשת, עם דגש על נוחות.
  • אתם רוצים את מערכת ה-ProPILOT Assist 2.0 המתקדמת לנהיגה סמי-אוטונומית.
  • טעינת AC ביתית מהירה (22kW) היא יתרון משמעותי עבורכם.

אין כאן מנצח מובהק, רק שתי פילוסופיות שונות לרכב חשמלי מצוין. האיוניק 5 היא הילד המגניב והמרחף, ואילו האריאה היא המבוגר האחראי והאלגנטי. שניהם מציעים חוויה חשמלית נהדרת.

ההמלצה החמה ביותר שלנו ב-PRK היא תמיד לצאת לנסיעת מבחן בשני הרכבים. רק כך תוכלו להרגיש את ההבדלים בעצמכם. שבו במושב הנהג, הכניסו את הילדים למושבים האחוריים, נסו את מערכות המולטימדיה. רק התחושה האישית שלכם תיתן לכם את התשובה הסופית על מה ללכת. בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן