אז הגיע הרגע הזה. הרגע שבו אתם מחפשים את הרכב המשפחתי הבא שלכם. רכב גבוה, מרווח, כזה שיבלע מהמורות בעיר ויטייל בכיף גם בכביש המהיר. כזה שיהיה פרקטי ליום יום. ואז אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים בין שניים מהשחקנים החזקים בקטגוריה: יונדאי טוסון (Hyundai Tucson) ומיצובישי אאוטלנדר (Mitsubishi Outlander). שניהם נראים טוב, שניהם מציעים המון. אבל השוואה ביניהם מגלה הבדלים שיכולים להיות משמעותיים עבורכם. אז במה כדאי לבחור? מה עדיף לכם? ובסוף, על מה ללכת? בואו נצלול פנימה.
יונדאי טוסון מול מיצובישי אאוטלנדר: קרב על התואר
הקטגוריה של רכבי הפנאי המשפחתיים היא אחת הפופולריות בישראל. זה לא מפתיע. הם מציעים ישיבה גבוהה, תא מטען מכובד ונוחות נסיעה בדרך כלל טובה. הטוסון והאאוטלנדר הם שניים מהמובילים בקטגוריה הזו כבר שנים רבות. הם מתחרים ראש בראש על הלקוחות. אז בואו נעשה סדר. ניקח אותם סעיף-סעיף ונראה מי מנצח (או לפחות למי יש יתרונות בסעיפים מסוימים).
הרושם הראשוני: עיצוב מבחוץ
יונדאי טוסון: נועז ועתידני
הטוסון של הדור האחרון הוא שינוי כיוון דרמטי מבחינה עיצובית. הוא נראה מאוד עתידני, עם חזית אגרסיבית ויחידות תאורה שמשתלבות בצורה כמעט בלתי נראית בגריל. הצדדים מפוסלים והחלק האחורי גם הוא עם מראה שונה ומודרני. זה עיצוב שלא כולם יתחברו אליו מיד, אבל הוא בהחלט מסובב ראשים. אם אתם אוהבים להיות בחזית הטכנולוגיה והעיצוב, הטוסון בהחלט מציע את זה.
מיצובישי אאוטלנדר: אלגנטי ובולט
האאוטלנדר, במיוחד בדור האחרון, גם עבר מהפך עיצובי. הוא נראה הרבה יותר יוקרתי ואלגנטי מקודמיו. החזית עם שבכת ה”Dynamic Shield” המזוהה עם מיצובישי גדולה ובולטת. הצדדים זורמים יותר והחלק האחורי מסיבי. האאוטלנדר משדר מראה של רכב פנאי גדול ובטוח. הוא פחות “צועק” מהטוסון, אבל עדיין מרשים ובעל נוכחות. אם אתם מעדיפים עיצוב קצת יותר קונבנציונלי אבל עדיין עם טאץ’ של יוקרה מודרנית, האאוטלנדר עשוי לקלוע לטעמכם.
נכנסים פנימה: מרחב פנים ופרקטיות
טוסון: נוחות וטכנולוגיה
בתוך הטוסון תמצאו סביבת נהג מודרנית מאוד. המסכים גדולים (בדרך כלל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי). העיצוב נקי יחסית. המרחב לנוסעים מקדימה ומאחור טוב מאוד. יש מספיק מקום לרגליים ולראש גם למבוגרים שיושבים מאחור. תא המטען גם הוא גדול ומרווח, מספיק בקלות לעגלת תינוק ועוד כמה תיקים מהסופר. מבחינת פרקטיות, הוא מצוין למשפחה של 4-5 נפשות. הדגש כאן הוא על נוחות ופינוק בתוך הרכב.
אאוטלנדר: המרחב הוא שם המשחק (וגם שורה שלישית)
האאוטלנדר מציע יתרון פרקטי עצום עבור משפחות מסוימות: אפשרות לשבעה מקומות ישיבה. אמנם השורה השלישית קצת צפופה ומתאימה בעיקר לילדים או לנסיעות קצרות, אבל האפשרות קיימת והיא יכולה להיות מצילת חיים כשצריך להסיע עוד חבר מהחוג או את סבא וסבתא. המרחב בשתי השורות הראשונות מצוין, והאאוטלנדר מרגיש רחב ומאוורר. תא המטען בגרסת ה-5 מקומות ענק. בגרסת ה-7 מקומות, כשהשורה השלישית מקופלת, הוא עדיין גדול מאוד. כשהיא פתוחה, אל תצפו למקום רב למזוודות, אלא יותר לכמה תיקי גב קטנים. מבחינת עיצוב פנים, האאוטלנדר גם מודרני, אבל אולי קצת פחות עתידני מהטוסון, עם דגש על חומרים איכותיים ותחושת פרימיום.
מתחת למכסה המנוע: ביצועים וצריכת דלק
טוסון: מגוון יחסית, יעיל בדרך כלל
הטוסון בישראל מגיע בדרך כלל עם מנועי בנזין, ולעיתים גם גרסאות היברידיות. מנועי הבנזין בדרך כלל מספקים ביצועים מספיקים לנהיגה יום יומית, בעיר ומחוצה לה. הם לא ספורטיביים במיוחד, אבל עושים את העבודה נאמנה. תיבת ההילוכים בדרך כלל אוטומטית רגילה או רובוטית כפולת מצמדים, תלוי בגרסה. צריכת הדלק יכולה להיות טובה יחסית, במיוחד בגרסאות ההיברידיות, אבל כמו תמיד, זה תלוי בסגנון הנהיגה שלכם. מי שנוסע בעיקר בעיר ובעדינות, יראה מספרים טובים יותר. מי שלוחץ על הגז בכביש מהיר, יראה שהאוטו שותה קצת יותר.
אאוטלנדר: לרוב מנוע אחד, אמינות וצריכה
האאוטלנדר בישראל נמכר לרוב עם מנוע בנזין אחד, בדרך כלל בנפח 2.5 ליטר בדורות האחרונים. המנוע הזה חזק ומספק ביצועים טובים יותר מהטוסון במקרים רבים, במיוחד בעקיפות או עליות. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). תיבות CVT יכולות להיות קצת רועשות בעת האצה חזקה, אבל הן תורמות לחלקות הנסיעה בנהיגה רגועה ולצריכת דלק טובה יותר בנהינה נינוחה. האאוטלנדר גם ידוע באמינות מכאנית טובה לאורך שנים. מבחינת צריכת דלק, היא לרוב דומה או קצת פחות טובה מהטוסון הלא היברידי בנסיעה משולבת, אבל סבירה לגודל הרכב.
טכנולוגיה ופינוקים: מסכים, גאדג’טים ובטיחות
טוסון: חוד החנית
הטוסון מצויד בדרך כלל בחבילות טכנולוגיה ובטיחות מרשימות. מסכי מולטימדיה גדולים עם קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו הם סטנדרט כמעט בכל הגרסאות. מערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד רבות נכללות לרוב בחבילות האבזור הגבוהות יותר. הטוסון מרגיש מאוד מודרני ומחובר מבפנים.
אאוטלנדר: גם עשיר, אולי פחות “וואו”
גם האאוטלנדר מגיע עם אבזור טכנולוגי ובטיחותי עשיר בדור האחרון. מסך מולטימדיה גדול קיים גם בו, עם קישוריות לטלפונים חכמים. חבילות הבטיחות האקטיביות מקיפות ודומות לאלו שבטוסון. האאוטלנדר לא נופל מהטוסון בתחום הזה, אולי רק תחושת ה”וואו” בתוך תא הנוסעים קצת פחות בולטת לעומת העיצוב העתידני של הטוסון.
נוחות נסיעה והתנהגות כביש
טוסון: רך ומפנק
הטוסון מכויל בדרך כלל לכיוון הנוחות. המתלים שלו רכים יחסית, מה שתורם לשיכוך טוב של מהמורות ופסי האטה בעיר. זה הופך את הנסיעה היומיומית לנעימה ורגועה. בכביש המהיר הוא שקט ונוח. בפניות חדות הוא יתגלגל מעט, אבל זה צפוי מרכב פנאי משפחתי ולא מדובר ברכב ספורט. ההיגוי קל ונעים לתמרון בחניה ובעיר.
אאוטלנדר: יציב ומאוזן
האאוטלנדר גם הוא נוח בנסיעה, ומרגיש יציב ובטוח יותר במהירויות גבוהות או בסיבובים מהירים יחסית. הוא פחות רך מהטוסון בעיר, אבל עדיין מספק רמת נוחות טובה. בגרסאות עם הנעה כפולה (פחות נפוץ בדגמי הבסיס) הוא גם מספק יכולת אחיזה טובה יותר. ההיגוי שלו אולי קצת פחות קל מהטוסון, אבל עדיין נוח. האאוטלנדר משדר תחושה של רכב יותר נטוע ובטוח על הכביש.
השורה התחתונה: מחיר ועלויות
כשעושים השוואה של עלויות, צריך להסתכל על כמה היבטים:
- מחיר רכישה: המחירים משתנים מאוד בהתאם לגרסה ולרמת האבזור. בדרך כלל, שניהם ממוקמים בטווח מחירים דומה בקטגוריה הזו. לפעמים הטוסון עשוי להיות מעט יקר יותר בגרסאות המאובזרות מאוד או ההיברידיות.
- צריכת דלק: כפי שציינו, זה תלוי בגרסה ובסגנון נהיגה. גרסאות היברידיות של הטוסון יהיו לרוב חסכוניות יותר בעיר. בדגמי הבנזין הרגילים, הם די דומים או שהאאוטלנדר מעט פחות חסכוני.
- עלויות אחזקה: שני הרכבים נהנים ממוניטין אמינות טוב יחסית. מיצובישי נחשבת למאוד אמינה באופן מסורתי. עלויות הטיפולים התקופתיים דומות יחסית ברכבים בקטגוריה זו.
- שמירת ערך: שניהם רכבים פופולריים בשוק המשומשות ושומרים על ערך טוב יחסית, אך זה משתנה בהתאם לביקוש הספציפי ולמצב השוק בנקודת הזמן.
אז מבחינת הכיס, אין פערים דרמטיים שיטו את הכף באופן גורף לכאן או לכאן ברוב המקרים, אלא אם כן בוחרים בגרסאות היברידיות של הטוסון שעשויות לחסוך בדלק לטווח ארוך.
אז במה כדאי לבחור? על מה ללכת?
זוהי שאלת מיליון הדולר. ואין לה תשובה אחת נכונה לכולם. השוואה כנה מראה ששניהם רכבים מצוינים בקטגוריה שלהם, כל אחד עם היתרונות שלו. כדי להחליט על מה ללכת, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות:
- כמה אנשים נוסעים ברכב בדרך כלל? אם אתם חייבים או רוצים את האפשרות להסיע 6 או 7 אנשים מדי פעם, אפילו אם זה לזמן קצר, האאוטלנדר בגרסת 7 מקומות הוא היתרון המוחץ כאן. לטוסון אין אופציה כזו.
- מה יותר חשוב לכם – עיצוב נועז או אלגנטיות? אם אתם אוהבים להסתכל על רכב שמרגיש שהגיע מהעתיד, הטוסון עשוי להיות ה”וואו” שאתם מחפשים. אם אתם מעדיפים מראה קצת יותר סולידי אך עדיין יוקרתי ומודרני, האאוטלנדר יענה על זה.
- איזו תחושת נסיעה אתם מעדיפים? אם נוחות מקסימלית ורכות בעיר היא בראש סדר העדיפויות, הטוסון מוביל קלות. אם אתם מעדיפים תחושת יציבות ובטחון גבוהה יותר בכביש המהיר, האאוטלנדר יכול להיות עדיף.
- האם אתם מחפשים גרסה היברידית? נכון להיום, יונדאי מציעה גרסאות היברידיות לטוסון, מה שיכול להיות יתרון משמעותי למי שמחפש צריכת דלק נמוכה במיוחד בנסיעה עירונית וקצרה.
- מה רמת האבזור הטכנולוגי שחשובה לכם? שניהם מציעים אבזור עשיר, אבל לפעמים ההבדלים הם בפרטים הקטנים או בתצוגה של המסכים. כדאי לבדוק את זה בפועל.
אז מה עדיף? זה פשוט תלוי בצרכים שלכם ובמה שמרגיש לכם נכון. השוואה על הנייר היא חשובה, אבל שום דבר לא מחליף נסיעת מבחן.
טיפ אחרון וחשוב!
בסופו של דבר, הבחירה צריכה להתבסס על חוויה אישית. לכו לסוכנויות, שבו בשני הרכבים. בדקו את המרחב, את הנדסת האנוש, את תא המטען. צאו לנסיעת מבחן – נסו את שניהם באותם תנאי דרך (עיר, כביש מהיר, אולי כביש משובש קלות). רק ככה תרגישו באמת במה כדאי לבחור ועל מה ללכת. כי הרכב הכי טוב הוא הרכב שמרגיש לכם הכי נכון ומתאים בדיוק לחיים שלכם ושל המשפחה שלכם.