יונדאי סנטה פה או סקודה קודיאק

המשפחה גדלה? צריך יותר מקום לילדים, לכלבים, לציוד לחוגים ולסופר השבועי הענק? אתם כנראה מחפשים רכב 7 מקומות.

קטגוריית רכבי הפנאי הגדולים ל-7 נוסעים הפכה בשנים האחרונות לאחת הפופולריות ביותר בישראל.

שני השחקנים המרכזיים בזירה הזו, כאלה שתראו בכל חניון קניון ובכל טקס בבית הספר, הם יונדאי סנטה פה וסקודה קודיאק.

הם מתמודדים ראש בראש על אותו קהל, מציעים פתרונות דומים, אבל שונים מאוד באופי.

אז איך עושים סדר בבלגן הזה? איזו השוואה באמת חשובה כשבוחנים את שני הענקים האלה?

בואו נצלול פנימה ובלי בלבולי מוח ננסה לעזור לכם להבין במה כדאי לבחור ומה עדיף בשבילכם.

ההקדמה: שני ענקים בחליפה משפחתית

היונדאי סנטה פה והסקודה קודיאק מייצגים שתי פילוסופיות שונות יחסית לעולם הרכב, למרות שהם באותה קטגוריה.

הסנטה פה מגיע אלינו מקוריאה, עם דגש חזק על אבזור, נוחות, תחושת יוקרה מודרנית ועיצוב נועז.

הקודיאק, שמגיע מאירופה (צ’כיה, חלק מקבוצת פולקסווגן), שם דגש על פונקציונליות חכמה, הנדסת אנוש מעולה, ועיצוב קלאסי ומרשים.

שניהם מציעים את הפתרון הקסם – 7 מקומות ישיבה, אבל הדרך להשגת המטרה שונה.

השוואה ביניהם היא לא רק עניין של מפרט טכני, אלא גם עניין של סגנון, אופי ומה שבאמת חשוב לכם ביום יום.


עיצוב ונוכחות: מי תופס את העין יותר?

מבחוץ: רושם ראשוני בכניסה לחניה

יונדאי סנטה פה: הדור הנוכחי של הסנטה פה עבר מהפך עיצובי משמעותי. הוא נראה עתידני, זוויתי, עם חזית מרשימה במיוחד ויחידות תאורה בצורת H שמקנות לו לוק ייחודי שקשה להתעלם ממנו. הוא גדול, נוכח, ומשדר “וואו” ראשוני. אם אתם אוהבים שמסתכלים על הרכב שלכם ואוהבים עיצוב שפורץ גבולות, הסנטה פה בהחלט עושה את העבודה.

סקודה קודיאק: הקודיאק שומר על קווי העיצוב המוכרים והאהובים של סקודה – קווים נקיים, אלגנטיים, וקלאסיים. הוא לא מנסה לצעוק “תראו אותי”, אלא משדר עוצמה מאופקת, סולידיות ופרקטיות. הפנסים המפוצלים מאחור הם כבר סימן היכר. הוא אולי פחות “מרגש” מהסנטה פה במבט ראשון, אבל יש לו נוכחות אירופאית חזקה ועל-זמנית שלא נס ליחה במהירות.

לסיכום העיצוב החיצוני: אם אתם רוצים עיצוב שובר שגרה ובולט, לכו על הסנטה פה. אם אתם מעדיפים קלאסיקה אלגנטית ומראה סולידי יותר, הקודיאק הוא מה שעדיף.

מבפנים: הסלון הנוסע שלנו

כאן ההבדלים אולי אפילו יותר בולטים.

יונדאי סנטה פה: תא הנוסעים של הסנטה פה הוא סוג של חללית. יש בו מסך ענק מקצה לקצה שמשלב את לוח המחוונים ומסך המולטימדיה (בדגמים המאובזרים). העיצוב נקי, עם הרבה משטחים ישרים ומינימום כפתורים פיזיים. יש תחושה של טכנולוגיה מתקדמת ויוקרתית. איכות החומרים טובה מאוד, והאווירה הכללית מודרנית ונעימה.

סקודה קודיאק: הקודיאק שומר על קו עיצובי פחות דרמטי ויותר מסורתי. יש מסך מולטימדיה מרכזי שאינו “מחובר” ללוח המחוונים, ועיצוב קונסולה מרכזית עם יותר כפתורים פיזיים (שזה דווקא יתרון למי שמעדיף שליטה ישירה). סקודה ידועה בהנדסת אנוש מצוינת, והכל כאן נמצא בדיוק איפה שאתם מצפים למצוא אותו. איכות החומרים מצוינת, והתחושה היא של רכב בנוי היטב ופרקטי.

לסיכום עיצוב הפנים: מחפשים היי-טק, מסכים ענקיים ותחושה עתידנית? הסנטה פה קורץ לכם. מעדיפים הנדסת אנוש מעולה, כפתורים פיזיים ותחושה סולידית ואיכותית? הקודיאק עשוי להיות מה שעדיף עבורכם. בשני המקרים, מדובר במקומות נעימים לבלות בהם זמן בפקקים או בנסיעות ארוכות.


מרווח ופרקטיקה: איפה כל המשפחה נכנסת (ועוד קצת)?

זה לב העניין ברכבי 7 מקומות, נכון? האם באמת נוח לשבעה נוסעים? ומה עם כל הציוד שלהם?

שורת המושבים השנייה: הספסל המרכזי

בשני הרכבים, שורת המושבים השנייה מרווחת מאוד. יש המון מקום לרגליים, לראש ולרוחב. שני מבוגרים ושלושה ילדים (כולל בוסטרים/כסאות בטיחות) ירגישו בנוח יחסית. בסנטה פה יש תחושה קצת יותר אוורירית בגלל העיצוב. בקודיאק, הפשטות עובדת לטובת המרווח.

חשוב לציין: בשני הרכבים, שורת המושבים השנייה ניתנת להזזה קדימה ואחורה ולהטיית משענת, מה שמאפשר לשחק עם חלוקת המרווח בין השורה השנייה לשלישית או להגדיל את תא המטען.

שורת המושבים השלישית: האם היא באמת שימושית?

זו שאלת מיליון הדולר ברכבי 7 מקומות. בואו נהיה כנים: שורת המושבים השלישית ברוב רכבי הפנאי בגודל הזה מיועדת בעיקר לילדים או לנסיעות קצרות של מבוגרים גמישים במיוחד.

יונדאי סנטה פה: הכניסה לשורה השלישית דורשת קצת גמישות, וברגע שיושבים שם, המרווח לרגליים מוגבל. הוא עדיף לילדים עד גיל 10-12, או למבוגרים ממש לנסיעה של 5-10 דקות. היתרון שלו הוא שהמושבים מתקפלים לרצפה בקלות יחסית ומפנים מקום לתא מטען ענק.

סקודה קודיאק: באופן מפתיע, המרווח בשורה השלישית בקודיאק מרגיש קצת יותר נדיב מאשר בסנטה פה. עדיין לא מדובר במקום למבוגרים לנסיעה ארוכה, אבל הוא בהחלט ידידותי יותר לילדים גדולים יותר או לנסיעות קצרות יותר של מבוגרים. גם כאן המושבים מתקפלים בקלות לרצפה.

לסיכום השורה השלישית: אף אחד מהם הוא לא מיניוואן עם שורה שלישית ענקית, אבל הקודיאק מרגיש מעט יותר שימושי בשורה הזו, מה שחשוב מאוד בהשוואה כזו.

תא מטען: כמה עגלות וקניות נכנסות?

כשכל 7 המושבים בשימוש, תא המטען בשני הרכבים קטן למדי. מספיק לכמה תיקי גב או שקיות סופר ספורות. אין מקום לעגלה גדולה או למזוודות.

יונדאי סנטה פה: כשהמושבים בשורה השלישית מקופלים, תא המטען של הסנטה פה ענק. הוא מציע נפח מרשים ומאפשר להכניס עגלת תינוק גדולה, קניות שבועיות ועדיין יישאר מקום לעוד.

סקודה קודיאק: גם לקודיאק תא מטען עצום כשהשורה השלישית מקופלת. סקודה ידועה בתאי מטען ענקיים, והקודיאק לא מאכזב. הוא פרקטי מאוד וקל להעמיס עליו ציוד.

לסיכום תא מטען: בשניהם תא המטען קטן כשהכל בשימוש, וגדול מאוד כשמקפלים את השורה השלישית. אין יתרון משמעותי לאחד על פני השני כאן, שניהם אלופים בנפח כשהמושבים מקופלים.


חווית נהיגה ונוחות: הדרך לחופשה או לפקק

איך מרגישים הרכבים האלה על הכביש? הרי לא הכל זה רק מרווח.

יונדאי סנטה פה: הסנטה פה מכויל יותר לכיוון הנוחות. הוא מרכך את מהמורות הכביש הישראלי היטב, הנסיעה בו שקטה ונעימה. בתמרון עירוני הוא קצת פחות זריז בגלל גודלו, אבל בכביש פתוח הוא שיוטני מצוין. ההיגוי קל, מה שמקל על תמרוני חניה למרות הגודל.

סקודה קודיאק: הקודיאק מציע שילוב מעט יותר מאוזן בין נוחות ליכולת דינמית. הוא מרגיש מעט יותר “שתול” ובטוח בפניות. הנוחות טובה מאוד, גם אם אולי מעט פחות “רכה” מהסנטה פה בחלק מהמצבים. ההיגוי מדויק יותר ומעניק תחושה טובה יותר של מה קורה עם הגלגלים הקדמיים. בתמרון עירוני הוא זריז יחסית לגודלו.

לסיכום חווית נהיגה: אם נוחות מקסימלית היא הדבר החשוב ביותר, הסנטה פה עשוי להיות מה שעדיף. אם אתם מעדיפים רכב שמרגיש מעט יותר הדוק ובטוח בסיבובים ומציע שילוב טוב של נוחות ויכולת, הקודיאק הוא הבחירה הנכונה יותר בהשוואה הזו.


מנועים וביצועים: הכוח שמתחת למכסה המנוע

בשני הדגמים מוצעים מספר אפשרויות מנוע, אבל נתמקד באלו הנפוצות והרלוונטיות בישראל.

יונדאי סנטה פה: בדרך כלל תמצאו כאן מנועי בנזין או דיזל חזקים יחסית. מנוע הדיזל (אם מוצע) הוא מומלץ לרכב בגודל כזה, הוא חסכוני יחסית ומספק מומנט מצוין לתאוצות ביניים ועקיפות. מנועי הבנזין לרוב מספקים ביצועים טובים, אבל צפויים להיות פחות חסכוניים בדלק מרכב קטן יותר.

סקודה קודיאק: הקודיאק נפוץ יותר עם מנועי בנזין מודרניים (לרוב 1.5 או 2.0 ליטר טורבו) וכן אופציית דיזל. מנועי הבנזין של קבוצת VW ידועים ביעילות שלהם, והם מספקים שילוב טוב של ביצועים וצריכת דלק סבירה (יחסית לרכב בגודל כזה). הגיר האוטומטי כפול המצמדים (DSG) זריז ויעיל, אך חשוב לבדוק התאמה לסגנון הנהיגה שלכם (לפעמים הוא פחות חלק בתנועה זחילה בפקק). מנוע הדיזל גם כאן הוא אופציה מצוינת אם אתם נוסעים הרבה.

לסיכום מנועים: בשניהם יש אופציות טובות. מנועי הדיזל בשניהם מתאימים מאוד לרכב גדול וכבד. מנועי הבנזין בקודיאק לרוב מעט יותר מודרניים ויעילים, בעוד שבסנטה פה הם מספקים כוח זמין. זו השוואה שבה אין מנצח חד משמעי, תלוי באופציית המנוע הספציפית ובסגנון הנהיגה שלכם.


טכנולוגיה ואבזור: הגאדג’טים שמקלים על החיים

רכבי פנאי משפחתיים חייבים להיות מאובזרים היטב כדי להקל על החיים. כאן בדרך כלל יונדאי נותנת פייט חזק.

יונדאי סנטה פה: הסנטה פה מגיע בדרך כלל עם רשימת אבזור ארוכה מאוד, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות. מסכים גדולים, חימום וקירור במושבים (לפעמים גם בשורה השנייה), שלל כניסות USB (לפעמים גם בשורה השלישית), טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות ועוד ועוד. יונדאי משקיעה באבזור כדי למשוך קונים, והיא עושה את זה מצוין.

סקודה קודיאק: הקודיאק גם הוא מאובזר היטב, אבל פחות מתמקד ב”פירוטכניקה” של מסכים ענקיים ומתקפלים. הוא מציע את כל מה שצריך – מסך מולטימדיה טוב, קישוריות לסמארטפון, בקרת אקלים מפוצלת, ועוד. סקודה מצטיינת ב”פתרונות פשוט חכמים” (Simply Clever) – למשל, מטרייה בדלת, מגב שמנקה את מצלמת הרוורס, שמיכה לשורה השלישית (לפעמים). אלו דברים קטנים שמקלים על החיים ביום יום.

לסיכום טכנולוגיה ואבזור: רוצים את הכי הרבה גאדג’טים ומסכים? לכו על הסנטה פה. מעדיפים פתרונות פרקטיים וחכמים יותר, גם אם פחות נוצצים? הקודיאק עשוי להיות מה שעדיף לכם.


בטיחות: הדבר הכי חשוב

בשני הרכבים, מערכות הבטיחות האקטיביות מודרניות ומקיפות. בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת – כל אלו לרוב כלולים או ניתנים להוספה בקלות. שני הרכבים קיבלו ציונים גבוהים במבחני הריסוק האירופאיים (Euro NCAP).

יונדאי סנטה פה: מציע חבילת בטיחות מרשימה, לעיתים עם תוספות כמו התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי או תצוגה של השטח המת בלוח המחוונים.

סקודה קודיאק: גם כאן החבילה מלאה וטובה, עם דגש על עבודה חלקה ויעילה של המערכות.

לסיכום בטיחות: בהשוואה הזו, אין יתרון ברור לאחד על פני השני מבחינת כמות ואיכות מערכות הבטיחות המרכזיות. שניהם מספקים ראש שקט למשפחה.


מחיר ותמורה: כמה כל זה עולה?

מחירים משתנים תמיד בהתאם לרמת גימור, מבצעים ושנתון, אבל באופן כללי:

יונדאי סנטה פה: נוטה להיות מתומחר מעט גבוה יותר, במיוחד ברמות הגימור המאובזרות. הוא מציע בתמורה הרבה אבזור ועיצוב דרמטי יותר.

סקודה קודיאק: בדרך כלל מתומחר בצורה תחרותית מאוד, ומציע תמורה מצוינת לכסף מבחינת מרווח, פרקטיות, איכות בנייה ויכולת דינמית. הוא נחשב ל-Value for Money גבוה.

לסיכום מחיר: אם התקציב גמיש ואתם רוצים את פסגת האבזור והעיצוב, הסנטה פה עשוי להיות הבחירה. אם אתם מחפשים את התמורה הכי טובה לכסף, עם דגש על פרקטיות ואיכות אירופאית, הקודיאק הוא כנראה מה שעדיף עבורכם בהשוואה הזו.


אמינות ותחזוקה: ראש שקט לאורך זמן?

שני המותגים נהנים ממוניטין טוב בישראל. יונדאי ידועה באמינות גבוהה ועלויות תחזוקה סבירות. סקודה, כחלק מקבוצת פולקסווגן, גם נחשבת אמינה, אם כי לפעמים חלקי חילוף ושירות עלולים להיות מעט יקרים יותר מאשר ברכבים קוריאניים. זמינות חלפים ושירות מוסכים מורשים טובה לשני המותגים בישראל.

לסיכום אמינות: בשני המקרים מדובר ברכבים אמינים בסך הכל. יונדאי אולי תהיה זולה יותר לתחזוקה שוטפת לטווח הארוך, אבל ההבדלים אינם דרמטיים מספיק כדי להכריע את ההשוואה הזו לבד.


לסיכום: אז על מה ללכת? במה כדאי לבחור?

הגענו לרגע האמת. אחרי כל ההשוואה הזו, איזה רכב עדיף?

התשובה, כפי שבטח ניחשתם, תלויה לחלוטין בכם ובאילו סדרי עדיפויות יש לכם.

  • בחרו ביונדאי סנטה פה אם:
    • אתם אוהבים עיצוב עתידני, נועז ומרשים שמושך תשומת לב.
    • אבזור עשיר, מסכים גדולים וגאדג’טים טכנולוגיים הם בראש סדר העדיפויות שלכם.
    • נוחות נסיעה מרבית ושיוט שקט חשובים לכם מעל הכל.
    • אתם לא מתכוונים להשתמש בשורה השלישית לעיתים קרובות מאוד, או שזה בעיקר לילדים קטנים.
    • תחזוקה זולה יחסית חשובה לכם.
  • בחרו בסקודה קודיאק אם:
    • אתם מעדיפים עיצוב קלאסי, סולידי ואלגנטי.
    • הנדסת אנוש מעולה, פתרונות פרקטיים “פשוט חכמים” ותא מטען ענק (כשמקופל) חשובים לכם מאוד.
    • אתם משתמשים בשורה השלישית לעיתים קרובות יותר, גם אם זה לילדים גדולים יותר או למבוגרים לנסיעות קצרות.
    • אתם מעדיפים תחושת נהיגה מעט יותר הדוקה ובטוחה, גם במחיר נוחות קלה פחות.
    • אתם מחפשים את התמורה הטובה ביותר לכסף בקטגוריה הזו.

שני הרכבים מצוינים ומציעים פתרונות נהדרים למשפחות גדולות. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מה עדיף.

המלצה הכי טובה? לכו לשבת בשניהם, סעו בשניהם. תכניסו את הילדים לשורה השלישית ותראו איך הם מסתדרים. תנסו לקפל ולהרים את המושבים. רק חוויה אישית תעזור לכם להחליט סופית על מה ללכת.

שיהיה בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן