יונדאי קונה EV (חדש) או פיג’ו e-2008

אז הגיע הרגע הגדול. החלטתם לקפוץ לעולם המלהיב של הרכב החשמלי. כל הכבוד!

אתם כבר מדמיינים את עצמכם שטים בשקט מופתי, נפרדים יפה מתחנות הדלק המלחיצות, ומרגישים טוב עם התרומה שלכם לסביבה.

אבל רגע, השוק מוצף באופציות.

איזו מכונית חשמלית קומפקטית-קרוסאובר (הקטגוריה הכי חמה היום!) הכי מתאימה לכם?

שתי מתמודדות חזקות וידידותיות במיוחד קורצות לכם מהמגרש: יונדאי קונה EV החדשה והפיג’ו e-2008.

הבחירה בין השתיים יכולה להרגיש קצת כמו לבחור בין שני סוגי קפה מעולים – שניהם יעשו את העבודה, אבל לכל אחד יש את הארומה והטעם המיוחדים שלו.

אז איך עושים את ההשוואה הזאת כמו שצריך? ובמה כדאי לבחור בסוף? בואו נצלול פנימה ונראה מה עדיף לכם ביום יום, בנסיעות קצרות וארוכות, עם המשפחה וגם סתם בשביל הכיף.

השוואה חזיתית: יונדאי קונה EV חדשה מול פיג’ו e-2008

כשאנחנו מדברים על רכבים באותה קטגוריה, אנחנו בעצם משווים תפוחים לתפוחים פחות או יותר. שתיהן קרוסאוברים חשמליים קומפקטיים, שתיהן מציעות טווח נסיעה הגיוני לרוב הנהגים, ושתיהן מגיעות עם עיצוב מודרני (אחת קצת יותר נועז, אחת קצת יותר פרגמטית, תכף נראה). אבל הפרטים הקטנים, וגם הגדולים, עושים את ההבדל. בואו נפרק את זה לפי נושאים.

טווח נסיעה וטעינה: מי לוקחת אתכם רחוק יותר?

אחת השאלות הראשונות שכולם שואלים על רכב חשמלי היא “כמה קילומטרים אני יכול לנסוע עד הטעינה הבאה?”. זה נקרא ‘חרדת טווח’, וזה בהחלט פקטור חשוב בבמה כדאי לבחור.

היונדאי קונה EV החדשה מגיעה בדרך כלל עם סוללה גדולה יחסית, שמציעה טווח נסיעה מצוין על הנייר, שקרוב ל-500 ק”מ בתקן WLTP (תלוי בגרסה). זה אומר שבשימוש יום יומי שגרתי, כולל נסיעות לעבודה, חוגים וסידורים, כנראה שתצטרכו לטעון אותה רק פעם בשבוע, אולי אפילו פחות. דמיינו את זה: כל הדרך מתל אביב לאילת בטעינה אחת (אולי עם עצירה קצרה ליתר ביטחון), או שבוע שלם בתוך העיר בלי לחשוב על עמדת טעינה.

הפיג’ו e-2008 מגיעה גם היא עם סוללה טובה, בדרך כלל בנפח קצת יותר קטן מהקונה הגדולה, שמספקת טווח נסיעה ריאלי שקרוב ל-400 ק”מ (בתקן WLTP). לרוב האנשים, זה יותר ממספיק. נסיעה יומיומית של 50-70 ק”מ הלוך-חזור לעבודה פירושה שתצטרכו לטעון אותה אולי פעמיים בשבוע. זה עדיין נוח מאוד, ובהחלט מספיק לרוב הנסיעות הבין-עירוניות הקצרות והארוכות בסופי שבוע, אלא אם אתם מתכננים מסעות קצרים במיוחד.

השוואה מבחינת טעינה: שתיהן תומכות בטעינה ביתית (AC) ומהירה (DC). הקונה EV החדשה לעיתים קרובות מציעה קצב טעינה מהירה (DC) מעט גבוה יותר, מה שיכול להיות משמעותי אם אתם מרבים להשתמש בעמדות ציבוריות מהירות בנסיעות ארוכות. עצירה של 20-30 דקות יכולה להוסיף טווח נסיעה משמעותי בשתי המכוניות, אבל בקונה זה עשוי להיות קצת מהיר יותר.

פרקטיקה: אם אתם גרים בפריפריה ונוסעים מרחקים ארוכים יחסית מדי יום, או שאין לכם עמדת טעינה פרטית בבית/עבודה, הטווח העודף של הקונה EV יכול לתת לכם קצת יותר שקט נפשי. אם אתם בעיקר בתוך העיר או בטווחים קצרים-בינוניים ויש לכם איפה לטעון בקלות, הטווח של ה-e-2008 בהחלט מספיק.

ביצועים וחווית נהיגה: מי יותר כיפית מאחורי ההגה?

רכבים חשמליים ידועים בזכות המומנט המיידי שלהם, שמעניק תאוצה לינארית ונעימה. איך זה בא לידי ביטוי בהשוואה בין השתיים?

היונדאי קונה EV מציעה בדרך כלל מנוע חשמלי חזק שמספק ביצועים נמרצים למדי. התאוצה מהמקום מרשימה (כמו ברוב החשמליות), והיא מרגישה זריזה וקלה לתמרון בתוך העיר. הנסיעה לרוב מכוונת לנוחות, עם מתלים שמספקים שיכוך טוב על פגמים בכביש. ההיגוי מדויק אך לא ספורטיבי במיוחד. סך הכל, חווית נהיגה נעימה, צפויה ונוחה מאוד ליום יום.

הפיג’ו e-2008 מגיעה גם היא עם מנוע חשמלי זריז. הביצועים דומים מאוד לאלו של הקונה ברוב המצבים, והיא גם מרגישה קלילה וזריזה. פיג’ו נוטים לשים דגש על נוחות נסיעה, וה-e-2008 לא מאכזבת מהבחינה הזאת – היא סופגת מהמורות ביעילות. עם זאת, יש לה נטייה קלה יותר לזוויות גלגול בפניות לעומת הקונה, אבל זה לא משהו שיפריע בנהיגה רגילה. ההיגוי הייחודי של פיג’ו (עם ההגה הקטן והלוח מחוונים מעליו) יכול להרגיש קצת שונה בהתחלה, אבל רבים מתרגלים אליו ומוצאים אותו נוח.

פרקטיקה: אם אתם מחפשים את הרכב הכי נוח שישכך הכל ויסע בקו ישר ובטוח, שתיהן טובות, אבל הקונה אולי מרגישה קצת יותר ‘שתולה’. אם אתם מעדיפים חווית נהיגה קצת יותר “אירופאית” ועידון מסוים בנוחות, ה-e-2008 מספקת את זה. על מה ללכת מבחינת ביצועים? שתיהן מספקות בהחלט לנהיגה יומיומית וגם לעקיפות בכביש מהיר. זה לא יהיה הפקטור המכריע בבחירה.

עיצוב ופנים הרכב: מי מדברת לכם יותר?

פה, ההשוואה הופכת להיות סובייקטיבית יותר, אבל גם משפיעה מאוד על החוויה היומיומית.

היונדאי קונה EV החדשה עברה מהפך עיצובי משמעותי. החיצוניות שלה הפכה עתידנית יותר, עם פס תאורה לרוחב החזית והאחור, ופרופורציות כלליות גדולות ומרווחות יותר. בפנים, הדגש הוא על פרקטיות וארגונומיה טובה. הכל במקום, קל לתפעול, המסכים גדולים וברורים (בדרך כלל שני מסכים מחוברים יחד), ויש הרבה מקום אחסון בתא הנוסעים. העיצוב פחות “צועק” אופנה, ויותר “אני כאן כדי לעשות את העבודה בנוחות”. יש תחושה של מרחב בפנים.

הפיג’ו e-2008 נראית שונה לגמרי. בחוץ, היא אלגנטית וספורטיבית, עם קווים חדים ופנסי ה-LED בצורת “ניבי אריה” שהפכו לסימן ההיכר של פיג’ו. בפנים, תמצאו את ה-i-Cockpit הייחודי של פיג’ו – ההגה קטן, ולוח המחוונים הדיגיטלי (לפעמים בתלת-ממד) ממוקם מעליו. יש גם מתגי פסנתר פיזיים למערכות המיזוג והשמע, שחלק אוהבים וחלק פחות. העיצוב בפנים נועז יותר, עם שימוש בחומרים שונים וטקסטורות מעניינות. התחושה פחות מרווחת בפנים לעומת הקונה, במיוחד במושב האחורי.

פרקטיקה: אם אתם בעניין של עיצוב מודרני, אולי קצת נועז, ופחות אכפת לכם מהצורך להתרגל למערכת ה-i-Cockpit, הפיג’ו e-2008 היא כנראה על מה ללכת מבחינתכם. אם אתם מעדיפים סביבת נהג קלאסית יותר, פרקטית, עם מסכים גדולים וברורים שקל לתפעל מיד, ומרחב פנימי גדול יותר (במיוחד אם אתם גבוהים), הקונה EV תהיה כנראה הבחירה הטובה יותר. מה עדיף? עניין של טעם אישי והתרגלות.

מרווח פנימי ושימושיות: מי לוקחת את המזוודות והילדים בקלות?

רכב קרוסאובר, גם אם קומפקטי, אמור לשרת נאמנה משפחות קטנות או זוגות עם הרבה ציוד. בואו נראה את ההשוואה כאן.

היונדאי קונה EV החדשה גדלה משמעותית מהדגם הקודם. זה מורגש מיד בפנים. יש יותר מרווח לרגליים וגם לראש במושבים האחוריים, מה שהופך נסיעות עם מבוגרים או ילדים גדולים לנוחות יותר. תא המטען גם הוא גדול ושימושי יחסית לגודל הרכב, בדרך כלל מעל 400 ליטר, עם פתח הטענה רחב ונוח. יש גם תא אחסון קטן נוסף (Frunk) מתחת למכסה המנוע הקדמי, שיכול להיות שימושי לכבלי טעינה או תיק קטן.

הפיג’ו e-2008 גם מציעה תא מטען בגודל סביר, דומה בנפחו לקונה. הוא עמוק ושימושי, ומספיק לרוב צרכי המשפחה הממוצעת – קניות בסופר, עגלת תינוק מתקפלת, או מזוודות לסופ”ש. המרווח במושב האחורי טוב לילדים, אבל מבוגרים גבוהים עשויים למצוא את זה קצת צפוף יותר לעומת הקונה, במיוחד מבחינת מרווח ראש (אם יש גג פנורמי) ורגליים.

פרקטיקה: אם אתם משפחה שצריכה להסיע באופן קבוע שלושה מבוגרים או בני נוער במושב האחורי, או אם המרווח המקסימלי הוא קריטי עבורכם (למשל, אם אתם גבוהים מאוד), היונדאי קונה EV החדשה כנראה מה עדיף עבורכם. אם אתם בעיקר נוסעים לבד, בזוג, או עם ילדים קטנים, שתי המכוניות מציעות שימושיות טובה בהחלט. תא המטען בשתיהן מספק בהחלט למשפחה קטנה. בבמה כדאי לבחור כאן? תלוי מאוד בהרכב הנוסעים הקבוע שלכם.

טכנולוגיה ומולטימדיה: מי מחוברת יותר?

רכב חשמלי מודרני חייב להיות עמוס בטכנולוגיה, ממערכות סיוע לנהג ועד מסכי מולטימדיה גדולים.

היונדאי קונה EV החדשה מצטיינת בתחום הזה. היא מגיעה עם מסכים גדולים ואיכותיים (בדרך כלל 12.3 אינץ’ ללוח המחוונים ולמולטימדיה), תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (חלק מהגרסאות אפילו אלחוטית), מערכות בטיחות אקטיביות מהשורה הראשונה כסטנדרט, וקונסולה מרכזית עם המון אפשרויות קישוריות וטעינה. הכל אינטואיטיבי וקל ללמוד.

הפיג’ו e-2008 גם מציעה מערכות טכנולוגיה ומולטימדיה טובות. המסכים (גודלם משתנה לפי רמת הגימור) ברורים, יש תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכות הבטיחות האקטיביות גם כאן נדיבות ברוב רמות הגימור. החוויה שונה בגלל ה-i-Cockpit והשימוש במתגי הפסנתר. מערכת המולטימדיה עצמה נוחה לשימוש, אבל הפעלה של פונקציות מסוימות דורשת מעבר דרך תפריטים במסך המגע, לעומת כפתורים פיזיים בקונה.

פרקטיקה: אם אתם אוהבים טכנולוגיה פשוטה, גדולה ואינטואיטיבית, שמרגישה כמו סמארטפון על גלגלים, היונדאי קונה EV היא כנראה על מה ללכת. אם אתם מעריכים עיצוב פנים ייחודי ומסוגלים להתרגל לתפעול קצת שונה (או אפילו מחבבים את מתגי הפסנתר), ה-e-2008 מציעה חוויה אחרת אך עדיין עשירה בטכנולוגיה. בבמה כדאי לבחור? זה בעיקר עניין של ממשק ואינטואיטיביות עבורכם.

מחיר ועלויות תפעול: כמה זה יעלה לכם בסוף?

ההחלטה הסופית לרוב נופלת גם על פקטור המחיר ועלויות האחזקה השוטפות. בהשוואה הזאת, חשוב לזכור ששתי המכוניות הן חשמליות, מה שאומר עלויות חשמל נמוכות משמעותית מדלק, טיפולים זולים יותר (אין שמן מנוע, פחות חלקים נעים), ופטור מרישיון רכב בשנה הראשונה (נכון לזמן כתיבת המאמר, תמיד כדאי לוודא שינויים בתקנות!).

מחיר הרכישה הראשוני יכול להשתנות משמעותית בהתאם לרמת הגימור שבחרתם ולמבצעים רגע נתון. לרוב, שתי המכוניות מתומחרות באופן תחרותי בתוך הקטגוריה שלהן. ייתכנו הבדלים קטנים במחיר הבסיס או במחיר של רמות הגימור הגבוהות, וחשוב לבדוק את זה נקודתית אצל היבואנים.

עלויות תפעול: בשתיהן עלות הטעינה תהיה זניחה לעומת תדלוק בנזין. עלויות הטיפולים נמוכות יותר. חשוב לקחת בחשבון את עלות צמיגים (רכב חשמלי כבד יותר ושוחק צמיגים מהר יותר), ביטוח (לפעמים יקר יותר לרכב חשמלי), ועלויות טעינה בבית (התקנת עמדת טעינה) ובעמדות ציבוריות.

פרקטיקה: אין כאן “מנצחת” ברורה מבחינת עלויות באופן גורף. ההבדלים במחיר הרכישה יהיו כנראה הפקטור המשמעותי יותר לכיס שלכם בטווח הקצר. בטווח הארוך, שתיהן יחסכו לכם הרבה כסף על דלק וטיפולים לעומת רכב בנזין מקביל. על מה ללכת אם המחיר הוא העיקר? בדקו את המבצעים הנוכחיים ואת רמות הגימור שמעניינות אתכם ספציפית בשתיהן.

אז… יונדאי קונה EV או פיג’ו e-2008? על מה ללכת?

אחרי כל ההשוואה הזאת, עדיין מתלבטים? זה לגמרי בסדר! כמו שאמרנו בהתחלה, שתיהן אופציות מצוינות באותה קטגוריה.

הבחירה האמיתית תלויה בסופו של דבר במה עדיף לכם אישית, ובמה כדאי לבחור לפי סדר העדיפויות שלכם:

  • אם טווח הנסיעה הוא הדאגה העיקרית שלכם ואתם רוצים את הכי הרבה קילומטרים אפשריים בין טעינות, או אם אתם נוסעים מרחקים ארוכים בתדירות גבוהה ורוצים ראש שקט – היונדאי קונה EV החדשה, במיוחד עם הסוללה הגדולה, נותנת לכם יתרון.
  • אם עיצוב, סטייל וחווית פנים ייחודית חשובים לכם, ואתם מתחברים לעיצוב הצרפתי הנועז ולסביבת הנהג הייחודית של פיג’ו, הפיג’ו e-2008 תדבר אליכם יותר.
  • אם המרווח הפנימי, במיוחד במושב האחורי, ותא מטען גדול ונוח הם בראש סדר העדיפויות שלכם כמשפחה, היונדאי קונה EV החדשה כנראה תהיה הבחירה הפרקטית יותר בזכות הגדילה במימדים שלה בדגם החדש.
  • אם אתם מעדיפים טכנולוגיה אינטואיטיבית ופרקטית עם מסכים גדולים ותפעול פשוט, היונדאי קונה EV נוטה להיות קלה יותר לעיכול ראשוני.
  • אם אתם מחפשים נוחות נסיעה טובה, שתיהן מצוינות, אך הפיג’ו אולי מציעה נוחות קצת יותר מרוככת, בעוד הקונה יציבה יותר.

בסופו של דבר, אין תחליף ללכת ולראות, לשבת, ולעשות נסיעת מבחן בשתי המכוניות.

תרגישו את ההגה, את המושבים, את המרווח.

תשחקו עם מערכת המולטימדיה.

תנסו להכניס את העגלה או את הציוד הקבוע שלכם לתא המטען.

התחושה האישית שלכם היא הפקטור החשוב ביותר בעל מה ללכת בסוף.

שתיהן מכוניות חשמליות מודרניות, יעילות, ופרקטיות שישרתו אתכם נאמנה בעולם החשמלי. פשוט תבחרו את זו שמתאימה הכי טוב לכם, לצרכים שלכם, ולטעם האישי שלכם.

בהצלחה בבחירה ושיהיה חשמלי!

דילוג לתוכן