כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי בבית ובחוץ?

כמה זמן זה באמת לוקח? טעינת רכב חשמלי בבית מול תחנה ציבורית

שאלה שכולנו מתחמקים ממנה עד שהוא מגיע בלי סוללה

אתם יוצאים מהעבודה, מקווים להגיע הביתה בזמן לנטפליקס, ואז זה קורה – הרכב שלכם מהבהב כאילו זה סיום עונה ויש לו רק 6% בטרייה. זה הרגע בו אתה עוצר, מביט בשלטי ה-GPS וצריך לבחור בין שני פתרונות: לחפש עמדת טעינה ציבורית או לגרור את עצמך הביתה ולטעון בחניה. רק מה, כמה זמן זה הולך לקחת בכל מקרה?

קודם כל: מה משפיע על זמן הטעינה?

לפני שנצלול לזמנים עצמם, הגיע הזמן לפרק את הקסם השחור הזה שנקרא טעינה. יש יותר ממרכיב אחד בעניין:

  • קצב הטעינה של הרכב עצמו – לא כל רכב מגיב באותה מהירות, ולכל יצרן יש נתון מקסימלי.
  • סוג העמדה – ביתית (AC) בדרך כלל איטית יותר, ציבורית (DC) יכולה להיות מאוד מהירה.
  • % הסוללה ההתחלתי – טעינה מ-10% שונה לגמרי מטעינה מ-60%.
  • תנאי סביבה – מזג האוויר, טמפרטורת סוללה, ואפילו השעה ביום עלולים לשנות נתונים.

אז כמה זמן לוקח בבית באמת?

טוענים שהוא איטי, אבל אחלה פתרון אם אתה עובד על דעתך שזה כמו טעינת פלאפון – פשוט לחבר בלילה ולקוות לטוב.

המספרים האמיתיים (ואולי לא מה שציפיתם)

בעמדה ביתית טיפוסית (AC של 7.4kW), זמן הטעינה יכול לנוע בין 6-12 שעות לטעינה מלאה, תלוי בגודל הסוללה כמובן.

  • רכב עם סוללה של 50 קוט”ש – בערך 6-7 שעות מ-0 ל-100%
  • רכב עם סוללה של 75 קוט”ש – בואו נדבר על 9-10 שעות לפחות

עכשיו בואו נהיה ריאליים: רוב האנשים לא מרוקנים את הרכב לחלוטין לפני טעינה. ולכן, טעינה טיפוסית ביום-יום תהיה 2-4 שעות וזה מספיק למלא עוד 30-60%.

ומה אם לחבר לרשת הרגילה?

שקע ביתי רגיל (2.3kW)? ובכן… עדיף שתתחילו לצפות בסדרת דרמות קוריאנית של 67 פרקים. זה יכול לקחת יותר מ-24 שעות לטעינה מלאה.

ומה לעזאזל קורה בעמדה ציבורית?

עמדות ציבוריות (DC Fast Charging) נועדו לתת לרכב שלכם מנה מרוכזת של אנרגיה ובקפאין של רמות תעשייתיות.

חידון בזק:

  • כמה זמן צריך כדי לטעון 80% ברכב עם טעינה מהירה של 100kW?
  • בערך 30 דקות בלבד!

חלק מהעמדות מציעות אפילו טעינה של 150kW ונראה שגם 350 כבר פה, מה שלוקח את הזמן לטעינה של 80% לרמות של 15-20 דקות.
אבל – והנה מגיע ה”אבל” שמדליק אורות לרבים – לא כל רכב תומך בקצב כזה. כלומר: תנסו להאכיל גולדפיש בכף של פסטה – זה לא יעבוד.

היתרונות והחסרונות (בלי לשעמם)

טעינה ביתית

  • יתרונות: נוחות אינסופית, הכי זול לטעינה, ניתן לעשות בלילה+פיג’מה.
  • חסרונות: איטי, לא מתאים למילוי חירום.

עמדה ציבורית

  • יתרונות: סופר מהיר, מעולה לנסיעות ארוכות וכניסות ספונטניות לים המלח.
  • חסרונות: לפעמים תפוס, עלול להיות יותר יקר, דורש אפליקציה/כרטיס/חיבור וירטואלי עם 5 אתגרים.

שאלות נפוצות שאנשים מתביישים לשאול:

  • האם זה פוגע בסוללה לטעון כל לילה בבית? לא, תירגעו. רוב הרכבים יודעים להפסיק טעינה ב-80-90% אם צריך.
  • מה קורה אם עוזבים את הרכב מחובר לשקע יומיים? הוא לא יתפוצץ. הוא פשוט יפסיק לטעון כשצריך.
  • אפשר פשוט לחיות עם טעינה בבית בלי לחזור לעמדה ציבורית? כן, לרוב האנשים זה בהחלט אפשרי. אם אתם לא עושים טיולים לצפון כל יומיים.
  • איך מקצרים את זמן הטעינה? בוחרים עמדה חזקה ורכב שתומך בקצב תואם.
  • ומה לגבי סוללה בקור? כן, בחורף הסוללה מתחממת “על הדרך”, וזה עשוי להאט טעינה. עוד סיבה לאהוב קיץ בישראל.

כן, גם זמן טעינת רכב חשמלי זה עניין של אופי

כמו כל דבר בחיים – גם בטעינת רכב חשמלי, השאלה היא איך אתם אוהבים את הקפה שלכם. כלומר, האם אתם טיפוס של שקמה בתחנת דלק עם טוסט ו-20 דקות טעינה או של מדיטציה במרפסת בזמן שהרכב נטען בשקט בחניה. הבית מעניק יציבות, הציבורי מעניק ריגוש. אתם רק צריכים לבחור.

ולסיכום – פחות מדובר בזמן, יותר מדובר באורח חיים

ככל שיותר רכבים חשמליים נכנסים לחיים שלנו, הזמן שלוקח לטעון הופך להיות פחות שאלה טכנית ויותר שאלה של איך אנחנו חיים. האם אנחנו מתכננים מראש, האם יש לנו חניה, האם אנחנו אוהבים תחנות שירות או מעדיפים ללחוץ על שלט בשקט? בכל מקרה – אפשר לשרוד את שניהם. פשוט אל תחכו ל-3% כדי לקבל החלטה.

דילוג לתוכן