מולטימדיה למאזדה CX5 שמשדרגת לך את הנהיגה

האבולוציה של מולטימדיה ב-Mazda CX-5: מה באמת מקבלים כשנכנסים לרכב הזה?

מה הגאדג’ט הזה באמצע הדשבורד באמת יודע לעשות?

כשנכנסים למאזדה CX-5, קודם מרגישים את מושב העור הנעים, אחר כך בודקים אם ההגה מחומם, ואז – תשומת הלב נמשכת למסך שניצב במרכז. הוא לא כזה גדול, אבל הוא מביט בך כאומר: “חבר, אני שולט פה בהכול”. ולא במקרה. מערכת המולטימדיה של מאזדה CX-5 היא הלב הדיגיטלי של הרכב הזה – והיא קפצה מדרגה בכמה רמות בשנים האחרונות.

כן, מה שפעם היה תירוץ רופף לרדיו עם Bluetooth, הפך היום לחוויית משתמש שעושה חשק להמשיך לנסוע רק כדי לגלות עוד תפריטים. אז מה כוללת המערכת? איך זה שפתאום אפשר להרגיש כאילו נוסעים בקוקפיט של מטוס קטן (טוב, בלי לחץ אוויר)?

איך הכל התחיל? סיפור אהבה בין יפן לטכנולוגיה

מאזדה כיצרנית יפנית הייתה מהאחרונות שקפצו על רכבת המולטימדיה הדיגיטלית בצורה אגרסיבית. במשך שנים היא שמרה על עיצוב פונקציונלי-מינימליסטי וסוג של אנטי-בוהמייני בטכנולוגיה. אך בשנים האחרונות – במיוחד עם השקת דגמי הדור החדש של CX-5 – בוצעה קפיצה שאין להתעלם ממנה.

מערכת המולטימדיה החדשה (שזכתה לשם האגדי “MZD Connect”) כבר מזמן לא רק מחברת את הרכב שלך לסמארטפון. היא מתחברת למוח. לא שלך, של הרכב – אבל היי, זה מתחיל להשפיע עליך אחרי כמה דקות נסיעה.

5 פיצ’רים שכנראה לא ידעת שאתה צריך – עד שאתה מנסה אותם

  • Apple CarPlay ו-Android Auto מובנים: כולל שליטה קולית בלי שיחות מביכות עם סירי באמצע איילון.
  • מערכת ניווט אינטואיטיבית: שואלת אותך פחות שאלות ממכשיר GPS של שנות ה-2000.
  • Split Screen: יעני תוכל לראות גם את המפה וגם את השיר שמתנגן – כמו שצריך!
  • שליטה בגלגלת “HMI Commander”: לא, זו לא חללית. זה פשוט נוח יותר מלחפש כפתורים תוך כדי נהיגה.
  • מערכת שמע BOSE (בדגמים מסוימים): שאפשר לשמוע דרכה גם את הבאסים של שיר מזרחי ולטעון שזו מוזיקה קלאסית.

השאלה שאתה באמת רוצה לשאול: זה עובד או סתם נראה טוב?

חד משמעית עובד – עם כי דורש התרגלות. זה לא טסלה, אבל מצד שני – זה גם לא מחייב אותך לעדכן תוכנה כל שבועיים. השליטה בגלגלת עושה סדר בתפעול ומונעת לחיצות מיותרות על מסך מגע בזמן נהיגה. המסך עצמו חד, רגיש, מגיב טוב, ותפריטי המערכת פחות מסובכים מתפריט במסעדת פיוז’ן.

אבל מה עם ממשק המשתמש – מגניב או מעצבן?

ספוילר: בעיקר מגניב. הממשק החדש נקי, ממוקד ופשוט עונה על מה שאתה מבקש. הוא לא מתאמץ להרשים. בדיוק כמו חבר טוב – לא עושה הצגות, אבל תמיד שם כשצריך. בנוסף, הממשק תומך בעברית בדגמים הרשמיים, כך שאין יותר בעיית שמות שירים הפוכים או תפריטים בג’יבריש.

מיקרו שאלות? הנה כמה שהרבה שואלים (וגם 2 שאתה כנראה לא חשבת עליהם)

  • האם צריך לחבר כבל כדי להפעיל CarPlay?
    כן. למעט גרסאות מתקדמות (לפעמים בשוק האמריקאי) – החיבור אלחוטי עדיין לא סטנדרט.
  • המערכת תומכת בוויז או רק בגוגל?
    דרך CarPlay או Android Auto – תבחר מה שבא לך. גם וייז, גם גוגל. רק אל תתווכחו ביניהם.
  • אפשר להוסיף יישומים?
    לא דרך המערכת עצמה, אלא דרך הטלפון שלך.
  • הוא זוכר תחנות רדיו?
    ברור, הוא יותר נאמן מאפליקציית היכרויות.
  • אפשר לצפות ביוטיוב?
    תלוי עד כמה אתה מוכן להתחכם. אבל בגדול – לא. זו מערכת בטוחה, לא נטפליקס על גלגלים.

מה קורה בדגמים הישנים יותר ואפשר לשדרג?

שאלה מעולה. מאזדה מציעה שדרוגים חלקיים לדגמים משנת 2017 ומעלה – במיוחד גרסאות שתומכות ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. החומרה לרוב זהה, והשדרוג כולל עדכון תוכנה ו/או החלפת USB. כמובן, זה תלוי ביבואן ובזמינות – אבל לא מדובר במשהו שלא שווה לשקול.

אז למה המערכת הזו מותירה רושם כל כך טוב?

כי היא עושה את מה שציפית – ולא מפריעה. במקום להתחכם, היא מתמקדת במה שצריך: חיבור פשוט לסמארטפון, גישה מהירה לפונקציות שימושיות, מערכת ניווט שעובדת גם בלי דוקטורט, ואיכות שמע שמכבדת את האוזן שלך (ואת הפקק של הבוקר).

וכמובן, זה רק חלק מהסיפור. מה שבאמת הופך את המערכת הזו לטובה זו העובדה שהיא מתחברת בצורה חלקה לחוויית הנהיגה שמאזדה מנסה להעביר – תחושת שליטה, פשטות, ופוקוס. בלי גימיקים מיותרים.

ואם נסכם את זה ב-3 סיבות למה מתאהבים במערכת המולטימדיה של CX-5?

  • UI נקי ולא מתחכם – פשוט נעים לעין ועובד כמו שצריך.
  • תואם לכל הטלפונים המודרניים – כן, גם לאנדרואיד וגם לאייפון שלך.
  • שילוב מושלם עם איכות בנייה יוקרתית – נותן תחושה של רכב יקר יותר ממה שמופיע בתג המחיר.

ואם נסתכל קדימה?

עם מגמות מתקדמות כמו AI, זיהוי קולי טבעי, ושילוב עם תוכנות ענן – הסיכוי שמערכת המולטימדיה של מאזדה תישאר מאחור נמוך מאוד. כל עדכון תוכנה שעובר שקט בשנה הבאה, מביא איתו עוד ניואנס קטן שמקרב אותך לחוויית נהיגה חכמה ונגישה עוד יותר.

אז בפעם הבאה שאתה מתיישב במושב הנהג של CX-5, עצור לרגע – תסתכל על המסך הזה כאילו זה לא סתם תוספת. כי לפעמים, הוא פשוט יודע עליך יותר ממה שאתה יודע על עצמך.

דילוג לתוכן