מיצובישי אאוטלנדר או סקודה קודיאק (כניסה, 7 מושבים)

אז הגיע הרגע. המשפחה גדלה. או אולי אתם פשוט צריכים רכב קצת יותר גדול. כזה שיכול לבלוע גם את הכלב, גם את הציוד לחוג וגם את כל הילדים של השכנים בדרך לחגיגת יום הולדת. פתאום, 7 מושבים זה לא מותרות, זה קורח המציאות. אתם מתחילים לחפש. הסוזוקי ג’ימני חמוד, אבל הוא בקושי מכיל 2 אנשים מרוצים. הסופר-מיני נהדר בעיר, אבל עם שלושה ילדים מאחור ו-2 נוספים בסופ”ש – תשכחו מזה. עיניכם מתחילות לנדוד לכיוון ה-SUV הגדולים יותר. ספציפית, אלה שמציעים אופציה ל-7 מקומות. ומהר מאוד, שני שמות עולים שוב ושוב: מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק. שניהם מפתים. שניהם נשמעים מבטיחים. אבל במה כדאי לבחור? מה ההבדלים? בואו נצלול פנימה ונראה על מה ללכת.

אאוטלנדר מול קודיאק: השוואה ראש בראש בקטגוריית 7 המושבים

שני הרכבים האלה מתמודדים בדיוק על אותו קהל יעד: משפחות שצריכות גמישות ומרחב. שניהם מציעים חבילה של SUV מודרני, גבוה יחסית, עם אופציה לשני מושבים נוספים בשורה השלישית. אבל למרות שהם באותה קטגוריה, הם שונים למדי. אחד מגיע מיפן, עם שורשים שקשורים לאמינות ופשטות יחסית. השני מגיע מאירופה (צ’כיה, תחת הכנף של פולקסווגן), עם מוניטין של תכנון חכם ופתרונות “פשוט חכמים” (Simply Clever). זו השוואה שלא מתמקדת רק במפרט טכני יבש, אלא בפרקטיקה היומיומית. איך הם מתנהגים בפועל? איזה מהם יתאים יותר לחיים שלכם?

מרחב וגמישות: כמה מקום באמת יש ל-7 נוסעים?

זו אולי הנקודה הכי חשובה למי שמחפש רכב עם 7 מושבים. הרי בשביל זה אתם כאן, נכון? לא בשביל הסטייל או היכולת לטפס על סלעים (למרות שהם SUV). אתם רוצים להכניס אנשים, וציוד. הרבה ציוד. אז בואו נפרק את זה:

השורה השלישית: למי היא באמת מתאימה?

  • מיצובישי אאוטלנדר: בואו נהיה כנים, השורה השלישית באאוטלנדר היא קצת פשרתית. היא בהחלט קיימת ופונקציונלית לנסיעות קצרות. מצוינת לילדים קטנים. אולי למבוגרים בגודל “כיס” בנסיעה של 10 דקות לסופר. אבל אל תבנו עליה לנסיעות ארוכות עם מבוגרים או בני נוער גבוהים. הכניסה אליה דורשת קצת התעמלות.
  • סקודה קודיאק: כאן התמונה קצת יותר ורודה. הקודיאק, בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר ותכנון פנימי יעיל יותר, מציע שורה שלישית קצת יותר נדיבה. עדיין, לא תא הנוסעים של לימוזינה, אבל בהחלט יותר שימושית למגוון רחב יותר של נוסעים ולפרקי זמן ארוכים יותר מאשר באאוטלנדר. גם הכניסה מעט יותר קלה.

תא מטען: כשהכל מקופל וכשהכל פרוס

כאן נכנס עניין הפרקטיקה במלוא הדרו. מה קורה כשכל 7 המושבים בשימוש? ומה כשאתם רק 5 נוסעים עם מזוודות לחופשה? או עם עגלת תינוק ענקית וקניות לסופ”ש?

  • עם 7 מושבים בשימוש: בשני הרכבים, נפח תא המטען מצטמצם משמעותית. באאוטלנדר הוא כמעט לא קיים – אולי מקום לכמה תיקי גב קטנים או שקיות סופר בסיסיות. בקודיאק, בזכות הנפח הכללי הגדול יותר, נשאר מעט יותר מקום, שיכול להספיק לעגלת תינוק קטנה או כמה מזוודות קטנות. זה עדיין מאוד מוגבל.
  • עם 5 מושבים בשימוש (שורה שלישית מקופלת): כאן שניהם מצטיינים, אבל לכל אחד בסגנון שלו. הקודיאק מציע נפח עצום. אפשר להכניס בו כמעט הכל. מזוודות ענקיות, אופניים אחרי פירוק קל, קניות לשבועיים. הוא פשוט בולע ציוד. האאוטלנדר גם מציע נפח מכובד מאוד במצב 5 מושבים, אבל פחות מהקודיאק. עדיין, יותר ממספיק למשפחה סטנדרטית. הקיפול של המושבים נוח וקל בשניהם.

בשורה התחתונה על מרחב: אם השורה השלישית חשובה לכם לשימוש תדיר עם מגוון גילאים, הקודיאק נותן יתרון מסוים. אם היא בעיקר לגיבוי, לנסיעות קצרות עם ילדים קטנים, האאוטלנדר בהחלט עושה את העבודה. בנפח תא מטען במצב 5 מושבים, הקודיאק מנצח בנוקאאוט בכל הקשור לנפח מוחלט.

חווית נהיגה: איך מרגישים על הכביש?

אף אחד מהרכבים האלה לא נועד למירוצים. הם נועדו להסיע משפחות בנוחות ובבטחה. אבל עדיין, יש הבדל באופי ובחוויה שמאחורי ההגה.

מנוע ותיבת הילוכים: כוח וחיסכון

  • מיצובישי אאוטלנדר (בגרסאות הכניסה הפופולריות): בדרך כלל תמצאו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם גיר רציף (CVT). השילוב הזה מכוון בעיקר לחיסכון בדלק ונסיעה חלקה. הביצועים… ובכן, הם מספקים. לא ספורטיביים בשום צורה, אבל עושים את העבודה ברוב המצבים. בעקיפות או בעליות חדות תרגישו שהרכב מתאמץ קצת, והגיר הרציף נוטה ליילל תחת עומס. זה מרגיש מעט יותר “בסיסי” או “וותיק”.
  • סקודה קודיאק (בגרסאות הכניסה הפופולריות): בדרך כלל תמצאו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (או לעיתים גם 2.0 ליטר) בשילוב עם גיר כפול מצמדים (DSG). השילוב הזה הרבה יותר מודרני. המנוע הטורבו מספק כוח זמין יותר כבר מסל”ד נמוך, והגיר הכפול מצמדים מעביר הילוכים במהירות וביעילות. הביצועים טובים יותר, הרכב מרגיש קליל יותר וזריז יותר גם תחת עומס. זה מרגיש מתוחכם ורענן יותר.

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

  • מיצובישי אאוטלנדר: האאוטלנדר נוח למדי בנסיעה עירונית ועל כבישים סלולים. המתלים מכוילים לכיוון הרך, והוא סופג מהמורות בצורה סבירה. בידוד הרעשים פחות מרשים, במיוחד רעשי כביש ורוח במהירויות גבוהות. גם רעש המנוע חודר יותר לתא הנוסעים תחת מאמץ.
  • סקודה קודיאק: הקודיאק מרגיש יותר מוצק ומרוסן. הוא עדיין נוח, אבל פחות “מתנדנד” מהאאוטלנדר. בידוד הרעשים בדרך כלל טוב יותר, והנסיעה במהירויות גבוהות יותר נעימה ושקטה יותר. הוא משדר תחושת יציבות ובגרות על הכביש.

בשורה התחתונה על נהיגה: אם אתם מחפשים נסיעה חלקה וחסכונית יחסית, ופחות מתעסקים בביצועים, האאוטלנדר בסדר גמור. אם אתם מעריכים ביצועים זמינים יותר, נסיעה שקטה ומרוסנת, ותחושה מודרנית וטכנולוגית יותר מאחורי ההגה, הקודיאק בהחלט עדיף.

עיצוב ופנים: איפה תרצו לבלות את רוב זמנכם?

כי בסופו של דבר, אתם לא רק נוהגים ברכב, אתם חיים בתוכו. תא הנוסעים הוא המשרד, המסעדה, וחדר המשחקים הנודד שלכם. אז איך הם מרגישים מבפנים?

עיצוב חיצוני ופנימי

  • מיצובישי אאוטלנדר: האאוטלנדר עבר מספר מתיחות פנים במהלך השנים, אבל העיצוב הבסיסי שלו ותיק יחסית. הוא נראה… נוכח. לא הכי מודרני בשוק, אבל גם לא נראה מיושן מדי (תלוי שנת ייצור ורמת גימור). מבפנים, העיצוב פונקציונלי ונקי, אבל גם קצת אפרורי ובסיסי. הפקדים פיזיים וקלים לתפעול, וזה יתרון לחלק מהאנשים. החומרים סבירים, לא הכי יוקרתיים אבל מרגישים עמידים.
  • סקודה קודיאק: הקודיאק נראה מודרני ומכובד יותר מבחוץ, עם קווים חדים ומראה אירופאי טיפוסי. מבפנים, תא הנוסעים מרגיש הרבה יותר מתוחכם ומעוצב. החומרים בדרך כלל איכותיים יותר, העיצוב נקי ונעים יותר לעין, ויש תחושה כללית של רכב ברמה גבוהה יותר. מסך המולטימדיה משולב טוב יותר בעיצוב הכללי (שוב, תלוי רמת גימור ושנת ייצור).

אבזור וטכנולוגיה (בגרסאות הכניסה)

כאן צריך להיות זהירים, כי רמות הגימור משתנות משמעותית. אבל בהנחה שמדובר בגרסאות כניסה שמציעות 7 מושבים:

  • מיצובישי אאוטלנדר: גרסאות הכניסה של האאוטלנדר בדרך כלל מציעות את האבזור ההכרחי והבסיסי. מסך מולטימדיה (שאיכותו יכולה להשתנות), קישוריות בלוטות’, מצלמת רוורס (לא תמיד בכל הגרסאות), שליטה מההגה. אל תצפו כאן לגאדג’טים מפוארים או מערכות בטיחות אקטיביות מהדור האחרון בגרסאות הכי פשוטות. זה פונקציונלי ונאמן למטרתו.
  • סקודה קודיאק: גם בגרסאות הכניסה, הקודיאק בדרך כלל מאובזר טוב יותר. מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (מאוד שימושי ביום יום!), מערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (שוב, תלוי שנת ייצור ורמת גימור ספציפית, אבל הסיכוי למצוא אותן בגרסאות כניסה של הקודיאק גבוה יותר מאשר באאוטלנדר). יש תחושה שמקבלים יותר ערך בתחום הטכנולוגיה והבטיחות.

בשורה התחתונה על עיצוב ופנים: אם אתם מחפשים פשטות, עמידות, ותפעול ישיר של פקדים פיזיים, האאוטלנדר עשוי להתאים. אם אתם מעריכים עיצוב מודרני, חומרים איכותיים יותר, ומערכות טכנולוגיות ובטיחותיות מתקדמות יותר (גם בגרסאות בסיס), הקודיאק מציע חוויה נעימה ומעשירה יותר בפנים.

פרקטיקה יומיומית: צריכת דלק, אמינות ותחזוקה

הבנו את ההבדלים הגדולים. עכשיו בואו נדבר על הכסף והחיים האמיתיים. כמה הם שותים? כמה יעלה לתחזק אותם? ומה הסיכוי שהם ישבתו ברגע הכי לא מתאים?

צריכת דלק

  • מיצובישי אאוטלנדר: עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי וגיר רציף, האאוטלנדר נוטה להיות חסכוני למדי בנסיעה רגועה ומחוץ לעיר. בנסיעה עירונית או בפקקים, היעילות יורדת. זה רכב עם צריכת דלק סבירה לקטגוריה, בדרך כלל טובה יותר מזו של הקודיאק בנסיעה רגועה.
  • סקודה קודיאק: מנוע הטורבו והגיר הכפול מצמדים יעילים יותר תחת עומס ומספקים ביצועים טובים יותר, אבל בדרך כלל צריכת הדלק שלהם פחות טובה בממוצע מזו של האאוטלנדר, במיוחד בנסיעה אגרסיבית יותר או בפקקים כבדים. הדבר משתנה כמובן בין מנוע ה-1.5 ל-2.0 ליטר טורבו.

טיפ פרקטי: צריכת דלק בפועל תמיד שונה מנתוני היצרן. היא תלויה מאוד בסגנון הנהיגה שלכם ובסוג הנסיעות (עיר מול בינעירוני). אבל בדרך כלל, האאוטלנדר ייתן קילומטרים נוספים לליטר בהשוואה לקודיאק המקביל.

אמינות ותחזוקה

זו נקודת חוזקה היסטורית של מיצובישי.

  • מיצובישי אאוטלנדר: מיצובישי בנתה לעצמה מוניטין של רכבים אמינים מאוד ועמידים. האאוטלנדר אינו יוצא מן הכלל. המכלולים שלו, ובפרט המנוע והגיר הרציף (למרות שאנשים לא תמיד אוהבים את תחושת הנהיגה שלהם), נחשבים אמינים בדרך כלל ולא נוטים לבעיות יקרות. עלויות התחזוקה השוטפת (טיפולים) לרוב סבירות ומוכרות במוסכים רבים.
  • סקודה קודיאק: סקודה (כחלק מקונצרן VAG – פולקסווגן) גם היא שיפרה מאוד את מוניטין האמינות שלה בשנים האחרונות. עם זאת, מכלולים כמו מנועי טורבו וגירים כפולי מצמדים יכולים להיות מורכבים יותר ויקרים יותר לתיקון אם וכאשר מתעוררות בעיות, בהשוואה למכלולים הפשוטים והמוכחים של האאוטלנדר. בדרך כלל, התחזוקה השוטפת יקרה יותר מזו של המיצובישי.

בשורה התחתונה על פרקטיקה: האאוטלנדר לוקח את הניצחון בתחום האמינות המוכחת ועלויות התחזוקה הנמוכות יותר באופן יחסי. הוא פשוט יותר, ופשטות לרוב מתרגמת לפחות תקלות יקרות לאורך זמן. הקודיאק, למרות שהוא אמין ברובו, נושא את הסיכון הקטן יותר של מכלולים מורכבים ויקרים יותר. בצריכת דלק, לאאוטלנדר יתרון קל.

אז במה כדאי לבחור? מה עדיף לי?

הגענו לשאלת מיליון הדולר (טוב, אולי פחות). אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. מה עדיף לכם תלוי בסדרי העדיפויות שלכם. בואו נסכם:

מיצובישי אאוטלנדר – על מה ללכת אם…

  • אתם מחפשים רכב עם 7 מושבים במחיר אטרקטיבי יחסית (בדרך כלל זול יותר מהקודיאק המקביל).
  • אתם מעריכים אמינות מוכחת, פשטות מכאנית, ועלויות אחזקה נמוכות יחסית.
  • השורה השלישית משמשת אתכם בעיקר לילדים קטנים או לנסיעות קצרות מאוד.
  • אתם לא מתעסקים בביצועים ספורטיביים או בטכנולוגיה הכי עדכנית.
  • אתם רוצים רכב פונקציונלי, בלי יומרות, שיעשה את העבודה לאורך שנים.

האאוטלנדר הוא כמו חבר ותיק. אולי לא הכי מבריק או מרגש, אבל תמיד שם כשצריך אותו, ולא ידרוש מכם יותר מדי.

סקודה קודיאק – על מה ללכת אם…

  • אתם מוכנים לשלם קצת יותר עבור חוויה כוללת טובה יותר.
  • אתם צריכים שורה שלישית שימושית יותר גם למבוגרים קטנים או בני נוער, ונוחות גישה טובה יותר.
  • אתם מעריכים תא מטען ענק במצב 5 מושבים.
  • אתם רוצים ביצועים טובים יותר, נסיעה שקטה ומרוסנת יותר, ותחושת נהיגה מודרנית יותר.
  • אבזור טכנולוגי ובטיחותי מתקדם (גם בגרסאות בסיס) חשוב לכם מאוד.
  • אתם מעריכים עיצוב פנים מודרני ואיכותי יותר.

הקודיאק הוא כמו דירה מעוצבת ומאובזרת היטב. אולי עלתה קצת יותר, אבל החיים בה פשוט נעימים, נוחים ויעילים יותר ביום יום.

סיכום

שני הרכבים מציעים פתרון למי שזקוק ל-7 מושבים, אבל הם עושים זאת בדרכים שונות. ההשוואה ביניהם מדגישה את ההבדל בין רכב אמין ופונקציונלי במחיר נגיש יותר (אאוטלנדר) לבין רכב מודרני, מרווח, מאובזר ונעים יותר לנהיגה, אך גם יקר יותר לרכישה ותחזוקה (קודיאק). עשו את שיעורי הבית שלכם, חשבו על השימושים העיקריים שלכם, וקחו אותם לנסיעת מבחן. רק כך תדעו על מה ללכת ובמה כדאי לבחור בשביל המשפחה שלכם.

דילוג לתוכן