מיצובישי אאוטלנדר PHEV או פורד קוגה PHEV

אז הגיע הרגע הזה. אתם חושבים על רכב היברידי פלאג-אין (PHEV). אתם רוצים לחסוך בדלק. אולי גם לנסוע חשמלית בתוך העיר. אתם מסתכלים מסביב. השוק מציע לא מעט אפשרויות. אבל שתיים מהן קופצות לעין. במיוחד בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים. מיצובישי אאוטלנדר PHEV. ופורד קוגה PHEV. שניהם נשמעים טוב. שניהם מבטיחים חיסכון. אבל מה ההבדל ביניהם באמת? וחשוב מכל, במה כדאי לבחור? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כדי לעשות לכם סדר. להשוות ראש בראש. ולעזור לכם להחליט על מה ללכת.

הכירו את המתמודדים: מי הם ומה הם רוצים מחיינו?

לפני שנצלול לעומק ההשוואה, בואו נבין עם מי יש לנו עסק. מצד אחד, מיצובישי אאוטלנדר PHEV. ותיק בשטח. היה כאן עוד כשהיברידיות פלאג-אין היו מדע בדיוני לרוב האנשים. סוג של חלוץ בתחום. עבר כמה גלגולים. נחשב לאמין ומוכח. מצד שני, פורד קוגה PHEV. הצטרף למסיבה קצת יותר מאוחר. אבל בהחלט הביא איתו בשורה. עיצוב מודרני. טכנולוגיה עדכנית. שני רכבים שונים בגישתם. אבל שניהם עם אותה מטרה: לספק לכם נסיעה יעילה, עם אופציה לחשמל טהור, בחבילה של ג’יפון משפחתי.

מערכת ההנעה: הלב הפועם (והחשמלי)

ההבדל הגדול ביותר בין שני הרכבים האלה טמון במערכת ההנעה שלהם. זה כמו להשוות בין שני סוגי קפה. שניהם קפה, אבל הטעם שונה לגמרי. בואו נראה למה הכוונה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV: הסמוראי החשמלי

הגישה של מיצובישי ייחודית. האאוטלנדר PHEV מתנהג רוב הזמן כמו רכב חשמלי עם מאריך טווח. יש לו שני מנועים חשמליים חזקים. אחד מקדימה ואחד מאחורה. הם אלה שמניעים את הרכב בפועל ברוב המקרים. מנוע בנזין, לרוב בנפח 2.4 ליטר, משמש בעיקר כגנרטור. הוא טוען את הסוללה. לפעמים, במהירויות גבוהות, הוא גם מתחבר לגלגלים הקדמיים ישירות, דרך מצמד מיוחד. אבל הדגש הוא על הנעה חשמלית ככל האפשר. הסוללה גדולה יחסית. היא מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מכובד. במיוחד בדגמים המאוחרים יותר.

מה זה אומר ביום יום? אם הנסיעות היומיות שלכם קצרות יחסית, ואתם מטעינים בבית או בעבודה, יכול להיות שתרגישו שאתם נוהגים על חשמל כמעט כל הזמן. מנוע הבנזין ייכנס לפעולה בעיקר בנסיעות ארוכות. או כשהסוללה מתרוקנת. התחושה חלקה ושקטה בעיר. המנועים החשמליים מספקים מומנט מיידי. זה כיף בזינוק מהרמזור.

פורד קוגה PHEV: האמריקאי ההיברידי

הפורד קוגה PHEV נוקט בגישה היברידית קלאסית יותר. יש לו מנוע בנזין גדול יחסית (2.5 ליטר) שעובד במחזור מיוחד ויעיל (מחזור אטקינסון). לצדו יש מנוע חשמלי אחד. הם עובדים יחד בצורה הרבה יותר משולבת. יש תיבת הילוכים רציפה (eCVT) שמחברת ביניהם בצורות שונות. המערכת מחשבת כל הזמן את הדרך היעילה ביותר להניע את הרכב. לפעמים רק החשמלי. לפעמים רק הבנזין. ולרוב שניהם יחד. הסוללה גם כאן מאפשרת טווח נסיעה חשמלי בלבד.

ההבדל המהותי הוא התחושה. הקוגה פחות מתנהג כמו רכב חשמלי טהור. מנוע הבנזין נוכח יותר. הוא נכנס לפעולה בתדירות גבוהה יותר. גם בתוך העיר. מערכת ההנעה חלקה ויעילה. אין העברות הילוכים מורגשות. אבל תהיו מודעים לזה שמנוע הבנזין מצטרף לחגיגה מוקדם יותר.

טווח נסיעה חשמלי וטעינה: כמה רחוק אפשר להגיע בלי דלק?

זה אחד הנתונים הכי קריטיים ב-PHEV. כמה קילומטרים באמת אפשר לנסוע על חשמל טהור? ואיך תהליך הטעינה?

הסוללה והטווח: מי מנצח במירוץ השקע?

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: לאאוטלנדר סוללה יחסית גדולה. בדגמים האחרונים, היא בקיבולת של כ-13.8 קוט”ש. הטווח הרשמי עומד על כ-45-50 ק”מ לפי תקן ה-WLTP. בפועל, בתנאי נהיגה רגילים, בקיץ עם מזגן, סביר להגיע לטווח שקרוב יותר ל-35-40 ק”מ. זה עדיין מספיק להרבה נסיעות יומיומיות בתוך העיר.
  • פורד קוגה PHEV: לקוגה סוללה גדולה יותר. בקיבולת של כ-14.4 קוט”ש. הטווח הרשמי שלו מרשים יותר. כ-56-64 ק”מ לפי WLTP. בפועל, גם כאן הטווח הריאלי יהיה נמוך יותר. סביב 45-50 ק”מ. זה יתרון משמעותי אם אתם צריכים קצת יותר טווח חשמלי לנסיעות ארוכות יותר ביום.

לסיכום עניין הטווח: אם טווח הנסיעה החשמלי הוא בראש סדר העדיפויות שלכם, הקוגה נותן כאן קצת יותר. זה יכול להיות ההבדל בין נסיעה אחת על חשמל לגמרי לעבודה וחזרה, לבין נסיעה שמצריכה הפעלה של מנוע הבנזין לקראת הסוף.

עמדות הטעינה: איפה מתדלקים חשמל?

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: היתרון הגדול של האאוטלנדר PHEV הוא שיש לו כניסה לטעינה מהירה (DC) בנוסף לטעינת AC רגילה. זה ממש לא מובן מאליו בקטגוריה הזו! זה אומר שתוכלו לטעון אותו גם בעמדות טעינה מהירות ציבוריות. זה יכול להציל אתכם אם אתם באמצע נסיעה ארוכה ורוצים “לדלג” על תחנת דלק. הטעינה המהירה אמנם לא מהירה כמו ברכב חשמלי טהור, אבל היא מספיקה כדי להוסיף טווח משמעותי בכחצי שעה.
  • פורד קוגה PHEV: הקוגה PHEV מציע רק טעינת AC. כמו רוב רכבי ה-PHEV. זה אומר שטעינה מלאה תיקח כמה שעות. בבית (עם עמדת כוח או שקע רגיל) או בעמדות AC ציבוריות. אין אופציה לטעינה מהירה בנסיעות. זה חיסרון אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות ורוצים להוסיף טווח חשמלי בדרך.

לסיכום עניין הטעינה: האאוטלנדר מנצח כאן בזכות אופציית הטעינה המהירה. זה פרקטי מאוד ומוסיף גמישות. אם אתם מתכננים להטעין רק בבית overnight, אופציית ה-DC פחות קריטית עבורכם. אבל היא קיימת באאוטלנדר ונעדרת מהקוגה.

עיצוב ופנים הרכב: איפה תרגישו הכי בבית?

רכב הוא לא רק מנועים וסוללות. אנחנו מבלים בו לא מעט זמן. הנוחות, העיצוב, המרווח – כל אלה חשובים לא פחות.

עיצוב חיצוני: מי נראה טוב יותר בחניה?

עניין של טעם כמובן. האאוטלנדר, במיוחד בדגמיו האחרונים, קיבל שפת עיצוב מודרנית וקצת עתידנית (Dynamic Shield). הוא נראה ג’יפוני ומוצק. הקוגה, לעומת זאת, בעל עיצוב זורם וספורטיבי יותר. הוא פחות קופסתי מהאאוטלנדר. בהשוואה ישירה בחניה, הקוגה אולי נראה קצת יותר עכשווי לחלק מהאנשים. האאוטלנדר נראה יותר ‘רציני’.

עיצוב פנימי ותא נוסעים: נוחות ופונקציונליות

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: בפנים, האאוטלנדר מרגיש ותיק יותר. העיצוב פונקציונלי. החומרים בסיסיים יחסית. יש תחושה של פשטות ועמידות. מערכת המולטימדיה עשויה להרגיש מיושנת בדגמים ישנים יותר. הדגמים החדשים יותר עברו שדרוג משמעותי בתא הנוסעים והרגישו מודרניים ונעימים יותר, אך עדיין לא ברמה של הקוגה. המרווח הפנימי טוב. המושבים נוחים.
  • פורד קוגה PHEV: תא הנוסעים של הקוגה מודרני יותר. העיצוב עכשווי. החומרים נעימים יותר למגע בחלקם. יש מסך מולטימדיה גדול ואיכותי. הוא תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (כמו גם האאוטלנדר החדש). ההנדסת אנוש טובה. יש תחושה כללית של רכב עדכני ונעים לשהות בו.

לסיכום עניין הפנים: הקוגה מרגיש מודרני ומעודכן יותר מבפנים. אם עיצוב פנימי ואבזור טכנולוגי (מסך מולטימדיה, איכות חומרים) חשובים לכם מאוד, מה עדיף? נראה שהקוגה לוקח נקודה כאן (בהשוואה לדגמי אאוטלנדר ישנים יותר, הדגמים החדשים יותר בהחלט צמצמו את הפער). האאוטלנדר מתמקד יותר בפונקציונליות ופשטות.

מרווח ופרקטיות: מי גדול יותר בפנים?

שני הרכבים הם ג’יפונים משפחתיים. אבל יש הבדלים במרווח.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: האאוטלנדר הציע (בחלק מהשנים ובחלק מהשווקים) אופציה לשבעה מקומות ישיבה בדגמי הבנזין הרגילים. בדגם ה-PHEV, לרוב, הוא מגיע בחמש מקומות בלבד. הסוללה גוזלת קצת מקום. תא המטען בנפח סביר. המרווח לנוסעים בשורה השנייה טוב.
  • פורד קוגה PHEV: הקוגה מגיע בחמש מקומות ישיבה בלבד. הוא לא מציע אופציה לשבעה מקומות. תא המטען שלו גם הוא בנפח סביר. בשורה השנייה, יש לו יתרון קטן: המושבים האחוריים יכולים לנוע קדימה ואחורה. זה מאפשר גמישות. אפשר להגדיל את מרווח הרגליים לנוסעים או להגדיל את נפח תא המטען, לפי הצורך. זה יתרון פרקטי משמעותי ביום יום.

לסיכום עניין המרווח: שניהם נוחים למשפחה של חמש נפשות. אבל הגמישות במושבים האחוריים של הקוגה נותנת לו יתרון קטן בפרקטיקה היומיומית. האאוטלנדר מציע פשטות ומרחב סביר.

חווית נהיגה: איך מרגיש הכביש?

נהיגה ברכב PHEV שונה מנהיגה ברכב בנזין רגיל. יש את השקט של הנסיעה החשמלית. יש את השילובים בין המנועים. איך כל אחד מהם מתמודד עם זה?

נסיעה בעיר ובכביש פתוח

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: בעיר, הוא שקט ונעים. הנסיעה החשמלית חלקה. בזינוק, הוא די זריז בזכות המומנט המיידי של המנועים החשמליים. בכביש פתוח, כשהמנוע בנזין מצטרף, הנסיעה הופכת לפחות שקטה. יש לו נטייה לרכון קצת בפניות. הוא מכוון יותר לנוחות מאשר ליכולות ספורטיביות. המתלים רכים יחסית.
  • פורד קוגה PHEV: גם הקוגה שקט ונעים בעיר. אבל מנוע הבנזין נכנס לפעולה מוקדם יותר. זה פחות “חשמלי” בתחושה. בכביש פתוח, הקוגה מרגיש נטוע יותר. הוא פחות רוכן בפניות. מערכת ההיברידית המשולבת יותר חלקה במעברים בין המנועים. ההגה מרגיש יותר מחובר לכביש. הקוגה מכוון קצת יותר לכיוון של דינמיות, יחסית לאאוטלנדר.

לסיכום חווית הנהיגה: אם אתם מחפשים נסיעה עירונית הכי קרובה לחשמלית טהורה, ונוחות מקסימלית, האאוטלנדר אולי מה עדיף לכם. אם אתם מעדיפים רכב עם תחושה קצת יותר דינמית ומחוברת בכביש פתוח, הקוגה נותן חוויה נעימה יותר.

אמינות ותחזוקה: מי ישרוד את מבחן הזמן?

אי אפשר לדבר על רכב בלי לגעת בנושא האמינות. במיוחד כשמדובר במערכות היברידיות מורכבות.

מוניטין בשוק

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: לאאוטלנדר PHEV יש מוניטין מצוין של אמינות. הוא קיים בשוק כבר הרבה שנים. המערכת ההיברידית שלו נחשבת למוכחת ועמידה. יש פחות דיווחים על תקלות מהותיות. זה יתרון משמעותי למי שמחפש שקט נפשי לטווח ארוך. חלקי החילוף זמינים יחסית והמוסכים מכירים אותו היטב.
  • פורד קוגה PHEV: הקוגה PHEV חדש יותר בשוק. עדיין מוקדם לקבוע בוודאות מה תהיה האמינות שלו לטווח הארוך. לפורד באופן כללי מוניטין סביר, אבל לא תמיד מושלם כמו זה של מיצובישי. כרגע, הדיווחים מהשטח טובים, אבל אין לו את ההיסטוריה הארוכה והמוכחת של האאוטלנדר בתחום ה-PHEV.

לסיכום עניין האמינות: האאוטלנדר PHEV לוקח את הנקודה כאן ללא ספק. המוניטין והוותק שלו בשוק נותנים לו יתרון ברור בתחום האמינות והשקט הנפשי.

מחיר וערך שוק: כמה עולה התענוג?

המחיר תמיד משחק תפקיד חשוב בהחלטה. ומה לגבי שמירת ערך?

בדרך כלל, רכבי PHEV יקרים יותר מרכבי בנזין או היברידיים רגילים. המחיר הסופי תלוי מאוד ברמת הגימור ובשנתון. באופן כללי, האאוטלנדר PHEV היה לרוב ממוקם בטווח מחירים דומה או מעט נמוך יותר מהקוגה PHEV, תלוי כמובן במבצעים ורמות גימור. חשוב לבדוק מחירים עדכניים ספציפיים לשנתון ולרמת הגימור שמעניינים אתכם.

לגבי שמירת ערך: רכבי PHEV נהנים כרגע מביקוש גבוה יחסית. זה עוזר להם לשמור על ערכם. המוניטין של האאוטלנדר באמינות ושמירת ערך באופן כללי עשוי לתת לו יתרון קל בשוק המשומשות לטווח ארוך יותר, אבל זה נתון שיכול להשתנות.

אז, במה כדאי לבחור? על מה ללכת?

הגענו לרגע האמת. אחרי שערכנו השוואה מפורטת, השאלה נשאלת: במה כדאי לבחור? והתשובה, כמו תמיד, היא: זה תלוי בכם.

אם על מה ללכת מבחינתכם זה:

  • אמינות מוכחת ושקט נפשי לטווח ארוך.
  • אפשרות לטעינה מהירה בנסיעות (גם אם לעיתים רחוקות).
  • התנהגות כמעט חשמלית ברוב זמן הנסיעה (בעיקר בעיר).
  • פשטות ופונקציונליות בתא הנוסעים.

…אז המיצובישי אאוטלנדר PHEV יכול להיות הבחירה הנכונה עבורכם. הוא אופציה מצוינת, מוכחת, ופרקטית מאוד.

אם על מה ללכת מבחינתכם זה:

  • טווח נסיעה חשמלי קצת יותר גדול (בתנאי שטח).
  • עיצוב פנימי מודרני ועשיר יותר.
  • גמישות במרווח האחורי (מושבים זזים).
  • חווית נהיגה דינמית ומחוברת יותר בכביש פתוח.

…אז הפורד קוגה PHEV הוא כנראה מה עדיף לכם. הוא מציע חבילה מודרנית ודינמית יותר, עם יתרון בטווח החשמלי התיאורטי וגמישות פנימית.


בסופו של דבר, השוואה על הנייר היא רק חלק מהסיפור. הדרך הטובה ביותר להחליט מה עדיף ועל מה ללכת היא ללכת ולחוות את הרכבים האלה בעצמכם. לבצע נסיעת מבחן בכל אחד מהם. לראות איך אתם מרגישים בפנים. איך הם מתמודדים עם המסלולים הרגילים שלכם (עבודה, קניות, חוגים לילדים). האם תא המטען מספיק? האם עמדת הטעינה בבית נגישה? הקשיבו לתחושת הבטן. היא חשובה לא פחות מהנתונים היבשים.

שני הרכבים האלה מציעים פתרון מעולה למי שמחפש רכב היברידי פלאג-אין בקטגוריית הג’יפונים. שניהם יכולים לחסוך לכם הרבה כסף על דלק אם תשתמשו באפשרות הטעינה החשמלית כראוי. הבחירה ביניהם היא עניין של דגשים אישיים ומה שחשוב לכם יותר ברכב היומיומי שלכם. בהצלחה בבחירה! סעו בזהירות!

דילוג לתוכן