מיצובישי אאוטלנדר PHEV או קיה ספורטאז’ PHEV

ברוכים הבאים לעולם רכבי הפלאג-אין הייבריד (PHEV). עולם שמשלב בין הטוב משני העולמות: נסיעה שקטה וחסכונית על חשמל בתוך העיר, וכוח וטווח נסיעה ארוך של מנוע בנזין מחוץ לעיר. זה פתרון מצוין להרבה מאוד נהגים ומשפחות בישראל. אבל רגע לפני שרצים לאולם התצוגה, עולה השאלה הגדולה: איזו PHEV תתאים לכם? היום נצלול להשוואה מרתקת. נפגוש שתי שחקניות מרכזיות בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים הפופולריים. מיצובישי אאוטלנדר PHEV מול קיה ספורטאז’ PHEV. בואו נגלה במה כדאי לבחור.

הזירה נפתחת: מיתוסים ומתחרים

קטגוריית רכבי הפנאי PHEV צומחת כל הזמן. יש הרבה אופציות בשוק. אבל האאוטלנדר והספורטאז’ הן שתיים מהמוכרות והרלוונטיות ביותר. כל אחת מהן מגיעה עם יתרונות משלה. כל אחת פונה לקהל קצת אחר. ההשוואה ביניהן היא כמעט בלתי נמנעת למי שמתלבט. בואו נשים אותן זו לצד זו ונראה מה כל אחת מציעה. ננסה לענות על השאלה: מה עדיף?

המתמודדות: הצגה קצרה

מיצובישי אאוטלנדר PHEV – הוותיק והמנוסה

האאוטלנדר PHEV הוא אחד מחלוצי הטכנולוגיה הזו בעולם. הוא קיים בשוק כבר הרבה שנים. עבר שדרוגים ושיפורים לאורך הדורות. הוא נתפס כרכב אמין, פרקטי ומוכח. יש לו מוניטין של רכב שעושה את העבודה בלי דרמות מיותרות. הוא נראה כמו רכב פנאי קלאסי. פחות מתחכם בעיצוב, יותר ענייני.

קיה ספורטאז’ PHEV – החדש והמסקרן

הספורטאז’ PHEV הוא כניסה חדשה יחסית לזירת הפלאג-אין. הוא מבוסס על הדור החדש והנוכחי של הספורטאז’. זה אומר שהוא מביא איתו את כל הטכנולוגיה העדכנית ביותר של קיה. עיצובו נועז ופורץ דרך. תא הנוסעים שלו מודרני מאוד ודיגיטלי. הוא מנסה לערער על הסדר הקיים.

ראש בראש: השוואה מעמיקה

עכשיו הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה. מה באמת ההבדלים המשמעותיים? על מה לשים דגש כשעושים השוואה? נתמקד בנקודות שהכי חשובות למי שמחפש רכב PHEV משפחתי.

מערכת ההנעה: כוח, סוללה וטווח חשמלי

זו הלב הפועם של רכב PHEV. ההבדלים כאן יכולים להשפיע משמעותית על חווית השימוש היומיומית ועל החיסכון בדלק.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: מגיע בדרך כלל עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר. המערכת ההיברידית כוללת שני מנועים חשמליים (אחד קדמי, אחד אחורי). זה מעניק לו הנעה כפולה יעילה. טווח הנסיעה החשמלי הרשמי (WLTP) עומד לרוב על כ-50-60 ק”מ, תלוי דגם ושנתון. בפועל, בנסיעה אמיתית, צפו לטווח מעט נמוך יותר, אולי באזור ה-40-50 ק”מ. הסוללה בנפח סביר (לרוב 13.8 קוט”ש).
  • קיה ספורטאז’ PHEV: מצויד בדרך כלל במנוע בנזין קטן יותר בנפח 1.6 ליטר טורבו. גם כאן יש שילוב של מנוע חשמלי חזק. היתרון הגדול שלו הוא הסוללה הגדולה יותר (לרוב 13.8 קוט”ש, אך לרוב מציג טווח רשמי ארוך יותר). טווח הנסיעה החשמלי הרשמי שלו גבוה משמעותית, ויכול להגיע לכ-70-78 ק”מ (WLTP). בשימוש יום יומי, זה יכול להתבטא בטווח חשמלי אמיתי של 55-65 ק”מ.

השוואה פרקטית: אם רוב הנסיעות שלכם קצרות, בתוך העיר או לפרוורים הקרובים (נניח הלוך ושוב לעבודה, קניות, חוגים לילדים), הטווח החשמלי הארוך יותר של הספורטאז’ PHEV יכול להיות יתרון עצום. הוא מאפשר לכם לכסות חלק גדול יותר מהיום על חשמל בלבד, בתנאי שאתם מטעינים באופן קבוע בבית או בעבודה. האאוטלנדר עדיין מאפשר כיסוי נרחב של נסיעות יום יומיות, אבל פחות מכך.

במה כדאי לבחור? אם טווח חשמלי מקסימלי ליומיום הוא בראש סדר העדיפויות שלכם, הספורטאז’ נותן יתרון. אם אתם פחות מוטרדים מהטווח החשמלי המדויק וסומכים על המוניטין המוכח של המערכת, האאוטלנדר הוא אופציה מצוינת.

ביצועים ונהיגה: איך הן מרגישות על הכביש?

אף אחד לא מצפה מרכב פנאי משפחתי להיות מכונית ספורט, אבל נוחות נסיעה, יציבות ותגובה חשובים.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: נסיעתו לרוב נוחה ורכה. הוא מכוון יותר לנוחות מאשר ליכולת דינמית. השילוב בין המנועים החשמליים לבנזין חלק יחסית. התאוצה חשמלית שקטה ונעימה בעיר. מחוץ לעיר, כשהמנוע הבנזין נכנס לפעולה, הוא יכול להרגיש קצת פחות זריז בהשוואה למתחרים מודרניים יותר.
  • קיה ספורטאז’ PHEV: מרגיש בדרך כלל מודרני ומהודק יותר בנהיגה. ההיגוי חד יותר. הוא מספק תחושת ביטחון גבוהה יותר בפניות. השילוב עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו יכול להיות נמרץ יותר. הוא מציע חווית נהיגה מעט דינמית וקלילה יותר.

על מה ללכת? אם אתם מעדיפים נוחות מרבית ונסיעה רגועה, האאוטלנדר יתאים לכם. אם אתם מחפשים תחושת נהיגה מודרנית יותר, תגובות זריזות והתנהגות כביש מעט יותר ספורטיבית (בגבולות הקטגוריה), הספורטאז’ עדיף.

עיצוב ותא נוסעים: איפה תרגישו יותר בבית?

אי אפשר להתעלם מהמראה ומהאווירה בפנים. זה המקום בו תבלו את מרבית זמנכם.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: עיצוב חיצוני ופנימי קלאסי ושמרני יותר. תא הנוסעים פונקציונלי, עם כפתורים פיזיים רבים (יתרון לחלק, חסרון לאחרים). מערכת המולטימדיה עשויה להרגיש מעט פחות עדכנית בהשוואה למתחרים. איכות החומרים טובה, הכל מרגיש בנוי לעבודה.
  • קיה ספורטאז’ PHEV: עיצוב חיצוני נועז מאוד, בולט בשטח. תא הנוסעים עשה קפיצת מדרגה משמעותית בדור החדש. הוא כולל מסכים גדולים ומחוברים תחת קורת גג אחת (מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי). יש פחות כפתורים פיזיים ויותר שליטה דרך מסך המגע. האווירה בפנים מודרנית וטכנולוגית מאוד. איכות החומרים טובה מאוד, והתחושה היא של רכב יוקרתי יותר.

השוואה: כאן מדובר בעיקר בטעם אישי. האם אתם בעד עיצוב קלאסי ופונקציונלי או בעד מראה עתידני וטכנולוגיה מתקדמת? מבחינה פרקטית, לוח המחוונים הדיגיטלי בספורטאז’ נותן יותר מידע בצורה ברורה. מצד שני, כפתורים פיזיים באאוטלנדר לפעולות כמו מיזוג יכולים להיות נוחים יותר לשימוש תוך כדי נהיגה.

פרקטיות ומרווח פנימי: כמה משפחה נכנסת?

רכבי פנאי משפחתיים נמדדים קודם כל ביכולתם להכיל משפחה וציוד. האאוטלנדר PHEV בדרך כלל מגיע בתצורת 5 מקומות ישיבה (להבדיל מגרסאות בנזין מסוימות שלו שהיו 7 מקומות). הספורטאז’ PHEV הוא גם רכב 5 מקומות.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: מרווח פנימי טוב מאוד. המושב האחורי מרווח ונוח. תא המטען גדול ושימושי (לרוב באזור ה-460-490 ליטר). צורתו מלבנית ומאפשרת העמסה קלה.
  • קיה ספורטאז’ PHEV: מרווח פנימי גם כן טוב מאוד. בדרך כלל יש שפע של מקום לרגליים במושב האחורי. תא המטען בגרסת ה-PHEV קטן יותר מגרסאות הבנזין הרגילות בשל מיקום הסוללה. נפחו נע בדרך כלל באזור ה-540 ליטר. נתון זה הוא טוב מאוד לקטגוריה.

מה עדיף? מבחינת מרווח ישיבה, שניהם מציעים מקום מצוין למשפחה. מבחינת נפח תא מטען, הספורטאז’ PHEV לרוב מציע נפח רשמי גדול יותר. בחיים האמיתיים, לפעמים צורת תא המטען חשובה לא פחות מהנפח הרשמי. שווה לבדוק ולהכניס עגלת ילדים או מזוודות כדי לראות איך זה מרגיש לכם.

אבזור ובטיחות: מה מקבלים בשביל הכסף?

בטיחות אקטיבית ואבזור נוחות הם סטנדרט חשוב היום. שניהם מגיעים עם חבילות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV: בדרך כלל מציע חבילת אבזור עשירה. מערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית וכדומה קיימות בדגמים המאובזרים. האבזור בפנים לרוב פונקציונלי ומכיל את מה שצריך.
  • קיה ספורטאז’ PHEV: בהיותו דגם חדש יותר, לרוב הוא מגיע עם הדור האחרון של מערכות הבטיחות והאבזור. זה כולל לעיתים מערכות מתקדמות יותר כמו סיוע אקטיבי לשינוי נתיב, מצלמות 360 מעלות איכותיות יותר, ומערכות מולטימדיה ותקשורת (Apple CarPlay/Android Auto) שעובדות בצורה חלקה ומהירה יותר.

השוואה: בשניהם תקבלו רכב בטוח ומאובזר היטב. הספורטאז’ עשוי להרגיש יוקרתי וטכנולוגי יותר מבחינת האבזור והממשק עם המשתמש, ולקבל ציונים גבוהים יותר במבחני ריסוק עדכניים יותר (בשל היותו דגם חדש). האאוטלנדר מציע חבילה בטיחותית טובה שהוכיחה את עצמה.

עלויות: מחיר, צריכת דלק ואחזקה

הכיס מדבר, בסופו של דבר. קשה לתת מחירים מדויקים כי הם משתנים כל הזמן, אבל אפשר לדבר על מגמות.

  • מחיר רכישה: לרוב, רכבי PHEV יקרים יותר מגרסאות בנזין או היברידיות רגילות. ההשוואה בין האאוטלנדר לספורטאז’ תלויה ברמת הגימור ובמבצעים, אבל הן לרוב מתומחרות באופן דומה או עם פערים קטנים יחסית באותה קטגוריה. הספורטאז’, כדגם חדש, עשוי להיות מתומחר מעט גבוה יותר.
  • צריכת דלק: זה העניין המרכזי ב-PHEV. אם אתם מטעינים הרבה ונוסעים בעיקר חשמלי, צריכת הדלק תהיה נמוכה מאוד. ברגע שהסוללה מתרוקנת והרכב הופך להיברידי רגיל (בנסיעות ארוכות למשל), צריכת הדלק של האאוטלנדר עם מנוע ה-2.4 ליטר תהיה לרוב פחות טובה מזו של הספורטאז’ עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו. בפועל, בנסיעה משולבת ארוכה, צפו לצריכה של 1:10 עד 1:14 ק”מ לליטר, תלוי בתנאים ובסגנון הנהיגה.
  • אחזקה: רכבי PHEV מורכבים יותר מרכבים רגילים. יש להם מנוע בנזין, מנועים חשמליים וסוללה גדולה. עלויות הטיפולים התקופתיים עשויות להיות יקרות יותר. גם החלפת חלקים במערכת ההיברידית יכולה להיות יקרה (אם כי התקלות נדירות יחסית והסוללה לרוב באחריות ארוכה). עלות הביטוח גם היא פקטור שיש לבדוק.

במה כדאי לבחור מהבחינה הכלכלית? בטווח הקצר, זה תלוי במחיר הרכישה ובכמה אתם מנצלים את הנסיעה החשמלית. בטווח הארוך, עלויות התחזוקה וצריכת הדלק בנסיעות ארוכות (היברידיות) הופכות לרלוונטיות יותר. הטווח החשמלי הגדול יותר של הספורטאז’ יכול לחסוך יותר דלק ביומיום, אם אתם מטעינים באופן קבוע. האאוטלנדר הוכיח אמינות לאורך שנים, מה שיכול להוריד עלויות תיקונים לא מתוכננים.

תרחישים מהחיים: מי מתאים למי?

בואו נחשוב על סיטואציות יום יומיות.

נסיעות יום-יומיות (פנדלים וגן)

אם אתם גרים ביישוב צמוד לעיר, או נוסעים כמה עשרות קילומטרים ביום לעבודה ובחזרה, בתוספת הורדות והקפצות של ילדים, סביר להניח שחלק ניכר מהנסיעות הללו יהיו חשמליות לחלוטין בשני הרכבים. בספורטאז’ PHEV, עם הטווח החשמלי הגדול יותר, הסיכוי שתכסו את כל היום על חשמל בלבד ללא צורך בהפעלת מנוע הבנזין גדול יותר, במיוחד אם אתם מטעינים בבית או בעבודה. זה אומר נסיעה שקטה וחיסכון משמעותי בדלק. האאוטלנדר גם ייתן חיסכון עצום בשימוש כזה, אבל ייתכן שתראו את מנוע הבנזין נכנס לפעולה מוקדם יותר.

נסיעות בינעירוניות וטיולים

בנסיעה ארוכה מתל אביב לצפון או לדרום, הסוללה החשמלית תתרוקן יחסית מהר (תוך שעה-שעה וחצי נסיעה מהירה). בשלב זה, שני הרכבים הופכים להיברידיים “רגילים”. ההבדלים בצריכת הדלק בנסיעה כזו יהיו רלוונטיים יותר. כמו שציינו, מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בספורטאז’ צפוי להיות חסכוני יותר ממנוע ה-2.4 ליטר של האאוטלנדר במצב היברידי ארוך טווח. נוחות הנסיעה בכביש מהיר גם חשובה כאן. שניהם נוחים, אבל תחושת היציבות והבידוד מרעשי כביש ורוח עשויה להשתנות מעט.

משפחה עם ילדים

כאן המרווח הפנימי ותא המטען נכנסים לתמונה. שניהם מספקים מקום מצוין למושבי בטיחות (עם חיבורי איזופיקס). שני תאי המטען גדולים מספיק לרוב הצרכים המשפחתיים, כולל עגלות וקניות. ההבדלים הקטנים בגודל או בצורה יכולים להשפיע אם אתם נוהגים למלא את הרכב עד אפס מקום בטיולים ארוכים. מבחינת נוחות השימוש היומיומית עם ילדים, שניהם ישרתו אתכם נאמנה.

השורה התחתונה: אז במה כדאי לבחור?

אחרי כל ההשוואה הזו, ברור שאין תשובה אחת נכונה לכולם. הבחירה בין מיצובישי אאוטלנדר PHEV לקיה ספורטאז’ PHEV תלויה בצרכים וההעדפות הספציפיות שלכם. על מה ללכת בסופו של דבר?

מי יתאים לכם? טיפים לבחירה נכונה.

בחרו במיצובישי אאוטלנדר PHEV אם:

  • אתם מחפשים רכב עם מוניטין אמינות מוכח לאורך שנים בטכנולוגיית PHEV.
  • אתם מעדיפים עיצוב פחות מתחכם ותא נוסעים פונקציונלי עם כפתורים פיזיים.
  • טווח הנסיעה החשמלי של כ-40-50 ק”מ ביום מספיק לכם לרוב הנסיעות (בתנאי שאתם מטעינים).
  • נוחות נסיעה רכה ורגועה חשובה לכם יותר מדינמיות בנהיגה.

בחרו בקיה ספורטאז’ PHEV אם:

  • אתם רוצים את הטווח החשמלי המקסימלי האפשרי לקטגוריה, כדי למקסם את הנסיעה החשמלית ביומיום (בתנאי שאתם מטעינים).
  • עיצוב נועז, מודרני ותא נוסעים עתידני עם מסכים גדולים קורץ לכם יותר.
  • אתם מחפשים תחושת נהיגה מעט יותר מהודקת ודינמית.
  • אתם רוצים את הדור האחרון של מערכות בטיחות ואבזור נוחות.

ההמלצה הכי חשובה היא פשוטה: לכו לאולמות התצוגה. שבו בשני הרכבים. בדקו את המרווח. שחקו עם מערכות המולטימדיה. והכי חשוב: קחו את שניהם לנסיעת מבחן. רק כך תרגישו מי מהם “מדבר” אליכם יותר, ומי עונה טוב יותר על הצרכים הספציפיים שלכם. בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן