אתם שם בחוץ, מחפשים את הרכב הפלאגין היברידי הבא שלכם? מחפשים רכב פנאי שטח שיהיה גם חסכוני וגם פרקטי למשפחה? הגעתם למקום הנכון. עולם הרכב הפלאגין היברידי פורח בשנים האחרונות. יותר ויותר יצרנים קופצים למים. יש היצע די גדול בשוק. אבל שני דגמים בולטים במיוחד בקטגוריית הפנאי שטח ההיברידיים הנטענים (PHEV). מצד אחד, הוותיק והמוכר, מיצובישי אאוטלנדר PHEV. מצד שני, הכוכב העולה, MG EHS PHEV. שניהם מציעים את אותו קונספט בסיסי. שילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי. סוללה שניתן לטעון מהרשת. נסיעה חשמלית לחלוטין למרחקים קצרים. וטווח נסיעה ארוך בשילוב עם מנוע הבנזין. אבל יש ביניהם הבדלים מהותיים. הבדלים שיכולים להשפיע על הבחירה שלכם. אז בואו נצלול פנימה. נעשה השוואה מעמיקה. נבין במה כדאי לבחור. נראה מה עדיף בשבילכם. ועל על מה ללכת בסופו של דבר.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV מול MG EHS PHEV: הקרב על הלב שלכם
קודם כל, בואו נכיר את המתמודדים שלנו. מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא סוג של חלוץ בתחום. הוא היה מהראשונים להציע את הטכנולוגיה הזו ברכב פנאי שטח גדול ופרקטי. הוא עבר כמה גלגולים ושיפורים לאורך השנים. יש לו ניסיון מוכח בשטח. הוא מכונה לפעמים “האבא הגדול והמנוסה” של הקטגוריה. מנגד, ה-MG EHS PHEV הוא שחקן חדש יחסית בזירה הישראלית. הוא מגיע מבית MG, מותג בריטי במקור שכיום בבעלות ענקית הרכב הסינית SAIC. הוא מביא איתו עיצוב מודרני ופיצ’רים עכשוויים. אפשר להגיד שהוא ה”ילד המגניב” שמנסה לחדש ולרענן.
אז איך משווים ביניהם? נפרק את זה לגורמים החשובים ביותר. מה חשוב לכם באמת ברכב יום יומי? טווח חשמלי? נוחות? ביצועים? גודל? עלות אחזקה? נתייחס לכל אלה ועוד.
השורה התחתונה (הכוח והחשמל): ביצועים וטווח נסיעה
זה לב העניין ברכב פלאגין היברידי. היכולת לנסוע על חשמל בלבד. וכשהסוללה נגמרת או כשצריך כוח, המנוע בנזין נכנס לפעולה. השוואה של מערכות ההנעה חיונית כאן.
מערכת הנעה: מי עושה את זה טוב יותר?
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: בדרך כלל מגיע עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר ושני מנועים חשמליים (אחד מקדימה ואחד מאחורה). ההספק המשולב סביב ה-224 כ”ס (תלוי שנת ייצור וגרסה). יש לו מערכת הנעה כפולה חכמה שנקראת S-AWC. המערכת די מתוחכמת ויודעת לעבוד במצבים שונים (חשמל בלבד, היברידי, טעינה תוך כדי נסיעה). היתרון הגדול שלו הוא היכולת לנסוע חשמלית במהירויות גבוהות יחסית, גם בכביש מהיר, כל עוד יש מספיק סוללה.
- MG EHS PHEV: מצויד בדרך כלל במנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי אחד. ההספק המשולב נע סביב ה-258 כ”ס. יש לו גיר אוטומטי מיוחד עם 10 מהירויות (4 לבנזין, 6 לחשמל). על הנייר, הוא יותר חזק מהאאוטלנדר. בפועל, הביצועים טובים, אך מערכת ההנעה מרגישה לפעמים קצת פחות חלקה ומלוטשת מזו של האאוטלנדר הוותיק, במיוחד במעברים בין חשמל לבנזין.
מה עדיף? מבחינת הספק כולל, ה-MG לוקח. מבחינת שילוב של שני מנועים חשמליים והנעה כפולה יעילה, האאוטלנדר מספק חווית נהיגה חשמלית שונה וגם יכולות שטח קלות יותר (לא שמישהו באמת לוקח רכבים כאלה לשטח רציני, אבל יש לו יותר פוטנציאל). הנסיעה באאוטלנדר מרגישה לעיתים קרובות יותר “חשמלית”, גם כשהבנזין עובד.
טווח נסיעה חשמלי וטעינה: כמה רחוק תגיעו בלי דלק?
זה הפרקטיקה היומיומית. לנסוע לעבודה ובחזרה, לקחת את הילדים לחוגים, קניות בסופר – הכל על חשמל. זה חוסך דלק ומרגיש נהדר. אבל לכמה זמן?
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: טווח הנסיעה החשמלי נע בין 40 ל-50 ק”מ בתקן WLTP, תלוי בגרסה ושנת ייצור. במציאות, במזגן דולק ונהיגה רגילה, צפו לטווח של 30-40 ק”מ. זמן טעינה מעמדה ביתית (AC) אורך כמה שעות (בדרך כלל 4-5 שעות). היתרון הגדול שלו הוא שהוא מציע גם יכולת טעינה מהירה (DC) בתקן CHAdeMO, בדומה לרכבים חשמליים מלאים. זה מאפשר לטעון חלק משמעותי מהסוללה בחצי שעה בתחנות ציבוריות, מה שיכול להיות שימושי במיוחד בנסיעות ארוכות יותר או כששוכחים לטעון בלילה.
- MG EHS PHEV: טווח הנסיעה החשמלי על הנייר גבוה יותר, כ-52 ק”מ בתקן WLTP. בפועל, גם פה צפו לטווח ריאלי של 35-45 ק”מ. זמן הטעינה מעמדה ביתית (AC) דומה או מעט יותר ארוך מהאאוטלנדר, כ-4.5-5 שעות. החיסרון העיקרי: אין לו יכולת טעינה מהירה (DC). זה אומר שאם הסוללה מתרוקנת בנסיעה ארוכה, תצטרכו להסתמך על מנוע הבנזין עד שתגיעו לעמדת AC ויהיה לכם זמן לחכות לטעינה.
במה כדאי לבחור? אם הנסיעות היומיומיות שלכם קצרות (עד 30-40 ק”מ הלוך חזור), שניהם יתאימו ותוכלו לנסוע בעיקר על חשמל. ההבדל המשמעותי הוא בטעינה מהירה. אם היכולת לטעון מהר בדרך חשובה לכם (למשל, אם אתם נוהגים הרבה או רוצים למקסם את הנסיעה החשמלית גם בדרכים), האאוטלנדר הוא היחיד שמציע את זה. אם אתם מטעינים רק בבית או בעבודה וטווח הנסיעה החשמלי המקסימלי על הנייר חשוב לכם, ה-MG עשוי להיות מעט טוב יותר (על הנייר).
נוחות, טכנולוגיה ופרקטיקה: החיים בתוך הרכב
רכב זה לא רק מנוע וסוללה. זה גם המקום שבו אתם מבלים זמן לא מבוטל. איך הוא מרגיש מבפנים? מה יש בו? כמה הוא מרווח?
תא הנוסעים: מי מפנק יותר?
השוואה של תאי הנוסעים מגלה שוני בגישה ובאיכות.
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: תא הנוסעים שלו פונקציונלי ודי עמיד, אבל העיצוב מרגיש קצת מיושן בהשוואה למתחרים חדשים יותר. איכות החומרים סבירה, אבל לא יוקרתית. המושבים בדרך כלל נוחים לנסיעות ארוכות. הנדסת האנוש טובה, הכל נמצא במקום.
- MG EHS PHEV: פה ה-MG מראה את יתרונו כרכב חדש יותר. תא הנוסעים נראה מודרני ומעוצב. יש הרבה משטחים רכים למגע ועור (או דמוי עור). המסך המרכזי גדול ומרשים. המושבים נוחים ותומכים. התחושה הכללית בפנים יותר פרימיום ומפנקת מזו של האאוטלנדר. עם זאת, מערכת המולטימדיה עצמה קצת פחות אינטואיטיבית ומהירה לפעמים.
על מה ללכת? אם אתם מחפשים את התחושה הכי עכשווית ויוקרתית מבפנים, ה-MG EHS PHEV מנצח ללא ספק. אם אתם מעדיפים פונקציונליות מוכחת ופחות גימיקים, תא הנוסעים של האאוטלנדר ישרת אתכם נאמנה.
גודל, מרווח ושימושיות: כמה נכנס לרכב?
רכבי פנאי שטח מיועדים לרוב למשפחות. מקום לנוסעים, מקום למטען – זה קריטי.
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: זה רכב גדול. יש בו מקום נדיב לחמישה נוסעים מבוגרים. גם שלושה ילדים במושב האחורי יסתדרו יחסית בנוחות. תא המטען גדול ושימושי, מתאים בקלות לעגלת ילדים וקניות גדולות. הוא רכב פרקטי מאוד.
- MG EHS PHEV: גם הוא רכב מרווח לחמישה נוסעים. המקום לרגליים במושב האחורי מצוין. תא המטען שלו קצת קטן יותר מזה של האאוטלנדר בגלל מיקום הסוללה. עדיין פרקטי, אבל אם אתם צריכים מקום אחסון מקסימלי, האאוטלנדר לוקח כאן.
מה עדיף? אם מקום בתא המטען הוא בראש סדר העדיפויות שלכם (כי יש לכם הרבה ציוד, כלבים גדולים, או פשוט אוהבים לארוז הרבה), האאוטלנדר נותן מענה טוב יותר. מבחינת מרווח לנוסעים, שניהם טובים ומספקים.
טכנולוגיה ובטיחות: הפיצ’רים שחשובים
פיצ’רים כמו מסך מולטימדיה, קישוריות לסמארטפון (Apple CarPlay, Android Auto), ומערכות בטיחות אקטיביות הפכו לחלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה.
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: בגרסאות העדכניות יותר, יש מסך מגע מרכזי שמציע קישוריות לסמארטפון ומצלמות היקפיות. מערכות הבטיחות האקטיביות השתפרו עם השנים וכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ועוד. הממשק בדרך כלל פשוט וידידותי למשתמש.
- MG EHS PHEV: מגיע עם מסך מולטימדיה גדול ומרשים, לוח מחוונים דיגיטלי (בגרסאות מסוימות), ורשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט כמעט בכל הגרסאות. זה כולל מערכת עזר לנסיעה בפקקים, שמירת נתיב ועוד. מבחינה טכנולוגית “מנצנצת”, ה-MG נותן תחושה יותר עדכנית.
במה כדאי לבחור? אם אתם חובבי גאדג’טים ומסכים גדולים ורוצים את חבילת הבטיחות המקיפה ביותר כסטנדרט, ה-MG EHS PHEV בהחלט מושך יותר. אם אתם מסתפקים במערכת טובה ויעילה ובטיחות טובה, האאוטלנדר מספק את הסחורה.
חווית נהיגה ואחזקה: איך מרגיש ומה עולה?
איך הרכב נוסע? איך הוא מתנהג בכביש? ומה קורה אחרי הקנייה? עלויות טיפולים, אמינות?
נהיגה והתנהגות כביש: מי יותר נעים?
שניהם רכבי פנאי שטח, מה שאומר שלא מדובר במכוניות ספורט. הנוחות היא לרוב מעל הכל.
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: הנסיעה בו רכה ונוחה בדרך כלל. הוא מתמודד טוב עם שיבושי כביש. ההיגוי קליל. בנסיעה חשמלית הוא שקט ונעים מאוד. כשהמנוע בנזין מצטרף, הוא מורגש, אבל המעבר בדרך כלל חלק. בגלל מערכת ההנעה הייחודית, גם כשהסוללה ריקה והמנוע בנזין עובד, הוא יכול להמשיך לתפקד כמעין רכב חשמלי עם גנרטור, מה ששומר על השקט יחסית.
- MG EHS PHEV: גם הוא נוח לנסיעה, אם כי לעיתים הוא מרגיש קצת נוקשה יותר מהאאוטלנדר. יש לו יותר כוח זמין להתחילת תנועה, וביצועי העקיפה טובים. אבל כאמור, המעבר בין חשמל לבנזין פחות חלק לפעמים ויכול להיות מלווה ברעש מנוע גבוה יותר תחת עומס. ההיגוי מדויק יותר מזה של האאוטלנדר.
מה עדיף? לנסיעה נינוחה ושקטה ככל האפשר, גם כשהסוללה ריקה, האאוטלנדר עדיין שומר על יתרון קל. אם אתם מעדיפים תחושת כוח זמינה יותר ויכולת תמרון מעט טובה יותר, ה-MG עשוי לקלוע לטעמכם.
אמינות ואחזקה: מי ישרוד יותר שנים?
פלאגין היברידי זה טכנולוגיה מורכבת יותר מרכב בנזין רגיל. אמינות ועלויות אחזקה חשובות מאוד.
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: לאורך שנים הוכיח האאוטלנדר PHEV אמינות גבוהה יחסית. כמובן שתמיד יכולות להיות תקלות, אבל באופן כללי הוא נחשב לרכב אמין. למיצובישי יש גם מוניטין ותיק בשוק הישראלי. עלויות הטיפולים בדרך כלל סבירות. האחריות על הסוללה ארוכה (בדרך כלל 8 שנים או קילומטראז’ מסוים).
- MG EHS PHEV: כרכב חדש יחסית, אין לנו עדיין נתוני אמינות לאורך זמן כמו לאאוטלנדר. רכבי MG בנזין הראו אמינות סבירה עד כה. החשש העיקרי הוא אמינות מערכת הפלאגין לאורך שנים רבות וזמינות חלפים יקרים אם וכאשר יהיה צורך. גם כאן יש אחריות ארוכה על הסוללה, אבל המוניטין לטווח ארוך עדיין בבנייה.
על מה ללכת? אם אתם מחפשים ראש שקט מבחינת אמינות מוכחת וניסיון בשוק, האאוטלנדר PHEV הוא בחירה בטוחה יותר. אם אתם פחות חוששים מ”הלא נודע” וסומכים על התקדמות הטכנולוגיה ועל היבואן, ה-MG עשוי להיות בסדר גמור, אבל הוא עדיין צריך להוכיח את עצמו לאורך זמן כמו האאוטלנדר.
סיכום והמלצה: אז במה כדאי לבחור?
אחרי כל ההשוואה הזו, מגיע הרגע להכריע. במה כדאי לבחור? מה עדיף? ועל מה ללכת?
אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. זה תלוי בצרכים ובהעדפות שלכם:
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא הבחירה הנכונה אם:
- אתם מחפשים אמינות מוכחת וראש שקט.
- אתם נוסעים נסיעות יומיומיות קצרות (עד 30-40 ק”מ) ומטעינים בבית/עבודה.
- חשובה לכם היכולת לטעון בטעינה מהירה (DC) מדי פעם.
- אתם זקוקים לנפח תא מטען גדול ככל האפשר.
- אתם מעדיפים חווית נהיגה חשמלית רציפה וחלקה יחסית.
- פחות חשוב לכם העיצוב הכי מודרני והפיצ’רים הטכנולוגיים הנוצצים ביותר בפנים.
- MG EHS PHEV הוא הבחירה הנכונה אם:
- אתם נמשכים לעיצוב מודרני ותא נוסעים שנראה “פרימיום” יותר.
- אתם רוצים חבילת אבזור טכנולוגית ובטיחותית עשירה יותר כסטנדרט.
- טווח הנסיעה החשמלי על הנייר (והריאלי, שקצת גבוה יותר) חשוב לכם מאוד.
- אתם מטעינים רק בעמדות AC בבית או בעבודה ואין לכם צורך בטעינה מהירה.
- אתם פחות חוששים ממותג חדש יחסית בתחום הפלאגין ומאמינים באמינות שלו גם לטווח ארוך.
- אתם רוצים תחושת כוח זמינה יותר בהתחלה.
לסיכום, האאוטלנדר הוא כמו החבר הוותיק והאמין שתמיד שם בשבילכם, אולי לא הכי מסוגנן, אבל עושה את העבודה בשקט וביעילות, עם בונוס של טעינה מהירה. ה-MG הוא כמו הבחור החדש בשכונה – נראה טוב, מלא גאדג’טים, נותן תמורה מצוינת לכסף על הנייר, אבל עדיין צריך להוכיח את עצמו לאורך זמן.
ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת היא תמיד ללכת לאולם התצוגה, לשבת בשני הרכבים, לעשות נסיעות מבחן, ולהרגיש בעצמכם. לראות מה מרגיש לכם נכון יותר, מה נוח לכם יותר, ומה עונה בצורה הטובה ביותר על הצרכים הספציפיים שלכם ושל המשפחה שלכם. בהצלחה בבחירה!