ניסאן קשקאי או סקודה קארוק

טוב, אז הגעתם לצומת דרכים מרתקת בעולם רכבי הפנאי המשפחתיים.

אתם מחפשים ג’יפון קומפקטי.

משהו שיהיה נוח לעיר.

שיהיה פרקטי לנסיעות עם הילדים.

אבל גם נעים לטיולים בסופ”ש.

ושני מועמדים חזקים במיוחד עולים שוב ושוב: ניסאן קשקאי מול סקודה קארוק.

זו השוואה קלאסית בין שני מתחרים באותה קטגוריה בדיוק.

שתי מכוניות מצוינות, אבל שונות באופי.

אז איך מחליטים? במה כדאי לבחור?

מה עדיף לצרכים שלכם?

על מה ללכת כדי לא להתחרט?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן ב-PRK.

בואו נצלול פנימה ונפשיט אותן שכבה אחר שכבה.

עיצוב: היופי (והפרקטיות) בעיני המתבונן

עיצוב חיצוני: סטייל מול סולידיות

נתחיל במראה. כי בואו נודה, זה אחד הדברים הראשונים שתופסים את העין.

הניסאן קשקאי, במיוחד בדור הנוכחי, נראה כמו דוגמן שיצא ממסלול תצוגה.

יש לו קווים חדים, יחידות תאורה צרות ומודרניות, ופרופיל זורם ודינמי.

הוא נראה שיקי, אורבני, וממש עדכני.

הוא לגמרי צועק “עיר גדולה” ו”טכנולוגיה”.

הסקודה קארוק? הוא סיפור קצת אחר.

הוא יותר מרובע, יותר קופסתי, עם קווים ישרים ונקיים.

הוא לא מנסה להיות נוצץ מדי.

הוא נראה כמו חייל נאמן – ישר, אמין, ועושה את העבודה בלי יותר מדי דרמה.

יש לו את הסטייל הצ’כי המוכר של סקודה – פרגמטי ומתוחכם.

אז אם אתם בעניין של מראה שמושך מבטים ומרגיש עתידני, הקשקאי כנראה ידבר אליכם יותר.

אם אתם מעדיפים מראה יותר סולידי, קלאסי ונצחי, שמדגיש פחות או יותר “אני פה כדי לשרת”, הקארוק יתאים לכם יותר.

עיצוב פנימי ותא הנוסעים: טכנולוגיה מול ארגונומיה

נכנסים פנימה, וגם כאן ההבדלים באופי בולטים.

תא הנוסעים של הקשקאי מרגיש מודרני ועתיר טכנולוגיה.

יש מסך מולטימדיה גדול שבולט מהקונסולה, לעיתים קרובות לוח מחוונים דיגיטלי גדול וצבעוני.

החומרים בדרך כלל נעימים למגע, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.

העיצוב עוטף יותר את הנהג ומרגיש נעים ומזמין.

הסקודה קארוק הולך על גישה אחרת.

הוא שם דגש עצום על ארגונומיה וקלות שימוש.

הכל נמצא בדיוק איפה שהייתם מצפים למצוא אותו.

יש הרבה תאי אחסון חכמים (עוד נגיע לזה בפרקטיות!).

מסך המולטימדיה לרוב משתלב יותר בתוך הדשבורד.

לוח המחוונים הדיגיטלי (וירטואל קוקפיט) מצוין וקל לקריאה.

החומרים מרגישים איכותיים ועמידים, גם אם העיצוב פחות “וואו” מהקשקאי.

זה כמו לבחור בין סמארטפון עם מלא פיצ’רים נוצצים (קשקאי) לבין מחשב נייד עסקי אמין ויעיל שהכל בו פשוט עובד (קארוק).

מקום ופרקטיות: איפה נכנסת כל המשפחה והעגלה?

מרווח פנימי: הילדים גדלים!

אחד הדברים הכי חשובים ברכב משפחתי, ובטח בג’יפון, זה המקום.

כאן הסקודה קארוק לוקח את היתרון.

הוא פשוט מרווח יותר בתא הנוסעים, ובמיוחד בשורה השנייה.

יש יותר מקום לרגליים ולידיים (רוחב תא הנוסעים).

שלושה ילדים מאחור, או שניים עם בוסטרים, כנראה יהיו קצת יותר מרווחים ופחות צפופים בקארוק.

הניסאן קשקאי נוח בהחלט, אבל מעט פחות מרווח מאחור.

לשני מבוגרים יהיה נוח בכל אחד מהם, אבל אם אתם מתכננים להושיב שלושה אנשים קבועים מאחור או שיש לכם מתבגרים גבוהים, הקארוק עדיף.

תא מטען ופתרונות אחסון: חיי משפחה אמיתיים

טוב, זה החלק שהכי מדבר לפרקטיות יום-יומית.

הבגאז’! המקום שבו נכנסות הקניות מהסופר, התיקים לחוגים, הציוד לגן, וכמובן – העגלה.

תא המטען של הסקודה קארוק הוא אחד מנקודות החוזק המרכזיות שלו.

הוא גדול (נפח רשמי לרוב גבוה יותר מהקשקאי, תלוי גרסה), והכי חשוב – צורתו שימושית במיוחד.

הפתח רחב, הסף הטענה נמוך יחסית, והצורה מרובעת ונצילה.

וכאן נכנס הקסם של סקודה: מושבי ה-VarioFlex האופציונליים (כדאי לבדוק אילו גרסאות מגיעות איתם).

המערכת הזו מאפשרת להזיז את המושבים האחוריים קדימה/אחורה, להטות את משענות הגב, ואפילו להסיר כל מושב בנפרד!

זה הופך את הקארוק לרכב גמיש בצורה יוצאת דופן.

צריך להכניס משהו ארוך וגדול? פשוט שולפים מושב אחד או שניים.

הניסאן קשקאי מציע תא מטען בגודל סטנדרטי לג’יפון קומפקטי.

הוא בהחלט מספיק לרוב הצרכים המשפחתיים הרגילים.

קניות, תיקים, מזוודות לסופ”ש – הכל נכנס.

אבל הוא פחות גדול ופחות גמיש מהקארוק.

להכניס עגלת תינוק גדולה או ציוד חריג אחר עשוי לדרוש קצת יותר תמרונים בקשקאי מאשר בקארוק.

גם מבחינת תאי אחסון קטנים בתא הנוסעים, סקודה מצטיינת עם פתרונות כמו מתקן לכוסות, תאים בדלתות, תא כפפות מרווח, ותאי ‘פתרונות חכמים’ נוספים (Simpy Clever).

הקשקאי בסדר גמור, אבל לא מגיע לרמה של הקארוק בתחום הזה.

אז אם פרקטיות, גמישות ושטח אחסון מקסימלי הם בראש סדר העדיפויות שלכם – על מה ללכת? כנראה על הקארוק.

נוחות נסיעה וחווית נהיגה: העיקר שיהיה נעים בדרך

נוחות ושיכוך מהמורות: כבישי ישראל, אנחנו מגיעים

איך הרכב מרגיש על הכביש? זה חשוב מאוד, במיוחד בישראל עם הכבישים המגוונים (ולפעמים המאתגרים…).

הניסאן קשקאי בדרך כלל מכויל להיות נוח.

המתלים שלו רכים יחסית והוא סופג יפה את רוב שיבושי הכביש והמהמורות העירוניות.

הוא מרגיש נעים, רגוע, ומפנק בנסיעות יום-יומיות.

הוא פחות מתנדנד בפניות מאשר דגמי עבר, אבל הנוחות היא עדיין נקודת החוזק העיקרית שלו בתחום זה.

הסקודה קארוק מרגיש מעט יותר “גרמני” (במובן הטוב של קונצרן פולקסווגן).

המתלים שלו מוצקים יותר מהקשקאי, אבל עדיין נוחים מאוד.

הוא מתמודד היטב עם מהמורות, אבל מרגיש קצת יותר “אסוף” ומחובר לכביש.

הוא פחות מתנדנד בסיבובים מהירים ומשרה יותר תחושת ביטחון במהירויות גבוהות.

שני הרכבים מציעים בידוד רעשים טוב יחסית לג’יפונים בקטגוריה.

אז אם נוחות מקסימלית בעיר ובנסיעות רגועות היא הפוקוס – אולי הקשקאי.

אם אתם מעדיפים שילוב טוב של נוחות ויציבות, במיוחד מחוץ לעיר – הקארוק עשוי להיות עדיף.

מנועים ותיבות הילוכים: כוח, יעילות ואופי

היצע המנועים יכול להיות שונה בהתאם לשנת הייצור והגרסאות המיובאות לישראל, אבל נתמקד באפשרויות הנפוצות.

הניסאן קשקאי לרוב מגיע עם מנוע 1.3 ליטר טורבו בנזין, שמקבל סיוע ממערכת היברידית קלה (Mild Hybrid).

זה מנוע נעים ויעיל, שמספק ביצועים טובים לשימוש משפחתי רגיל.

הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT).

ה-CVT של ניסאן השתפר מאוד בדור האחרון, והוא מספק נסיעה חלקה ולינארית.

יש גם גרסת e-Power ייחודית לקשקאי.

בגרסה הזו, מנוע הבנזין לא מניע את הגלגלים ישירות, אלא משמש כגנרטור שמייצר חשמל למנוע חשמלי שמניע את הרכב.

זה מרגיש כמו נסיעה ברכב חשמלי, עם תגובה מיידית של המצערת ושקט יחסי (למעט כשהמנוע בנזין נדלק).

הסקודה קארוק הנפוץ ביותר בישראל מגיע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין.

זה מנוע מצוין, חזק וגמיש, שמספק ביצועים נמרצים יותר מהקשקאי ברוב המצבים.

הוא משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG).

תיבת ה-DSG של סקודה (ופולקסווגן) ידועה ביעילות ומהירות העברת ההילוכים שלה.

היא יכולה להיות פחות חלקה בתמרוני חנייה או זחילה בפקק לעיתים רחוקות, אבל בנסיעה רגילה היא מצוינת.

מבחינת צריכת דלק, שניהם יעילים למדי לקטגוריה, עם יתרון קל לרוב לגרסאות ההיברידיות של הקשקאי, ובמיוחד ל-e-Power בפקקים עירוניים.

אז למי שמחפש נסיעה חלקה ורגועה, ואולי את הטכנולוגיה הייחודית של ה-e-Power – הקשקאי אטרקטיבי.

למי שמעדיף ביצועים זמינים יותר ותיבה אוטומטית מהירה ודינמית יותר – הקארוק כנראה עדיף.

טכנולוגיה, בטיחות ועלויות: מה מקבלים תמורת הכסף?

מערכות מולטימדיה ובטיחות: להיות מחוברים ובטוחים

שני הרכבים מודרניים ומאובזרים היטב בתחום הטכנולוגיה והבטיחות.

שניהם מציעים מסכי מולטימדיה עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (לרוב בחיבור קווי או אלחוטי, תלוי גרסה).

מערכת המולטימדיה של סקודה נחשבת לרוב לאינטואיטיבית וקלה במיוחד לשימוש, עם תפריטים ברורים ומהירות תגובה טובה.

המערכת של ניסאן גם טובה וכוללת פיצ’רים מתקדמים.

מבחינת בטיחות, שניהם קיבלו ציונים גבוהים במבחני ריסוק אירופאיים (Euro NCAP).

שניהם מצוידים בחבילות בטיחות אקטיביות הכוללות בין היתר: מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד (זמינות המערכות משתנה בין רמות הגימור).

חשוב לבדוק את רמת הגימור הספציפית שאתם שוקלים ואת רשימת האבזור הבטיחותי שהיא כוללת.

מחיר וערך מול כסף: התקציב מדבר

טווח המחירים של הניסאן קשקאי והסקודה קארוק לרוב דומה, והם מתחרים ראש בראש בקטגוריה הזו.

ההבדלים במחיר יהיו תלויים בעיקר ברמת הגימור הספציפית ובמנוע.

הקארוק בגרסאות המאובזרות, במיוחד אלו עם מושבי ה-VarioFlex, עשוי להיות יקר יותר, אבל הוא מציע בתמורה גמישות ופרקטיות ייחודית.

הקשקאי עשוי להציע אבזור עשיר יותר ברמות גימור כניסה או ביניים מסוימות, ולגרסת ה-e-Power יש תג מחיר שונה.

כדאי לבצע השוואה מדויקת של רמות הגימור שמדברות אליכם ולראות מה כל רכב מציע במחיר הזהה או הקרוב ביותר.

קחו בחשבון גם עלויות אחזקה צפויות, ביטוח, וערך שוק (מכירה עתידית).

לסיכום: במה כדאי לבחור? על מה ללכת?

אז חזרנו לשאלת השאלות: ניסאן קשקאי או סקודה קארוק?

מה עדיף?

התשובה, כמו תמיד, תלויה בכם ובצרכים הספציפיים של המשפחה שלכם.

במה כדאי לבחור אם אתם מחפשים…

  • רכב עם מראה חיצוני ופנימי מודרני ושיקי
  • נוחות נסיעה מקסימלית בעיר ובנסיעות רגועות
  • הנעה חלקה ולינארית (במיוחד עם ה-e-Power)
  • רכב שמשרה אווירה נעימה וקצת יותר יוקרתית בתא הנוסעים (ברמות גימור גבוהות)

…אז אולי הניסאן קשקאי הוא הבחירה הנכונה בשבילכם.

על מה ללכת אם אתם מחפשים…

  • פרקטיות מעל הכל
  • מקום מרווח במיוחד בתא הנוסעים ובבגאז’
  • גמישות יוצאת דופן בהובלת מטענים (בעיקר עם VarioFlex)
  • מנוע זמין וביצועיסטי יותר
  • תא נוסעים ארגונומי עם המון פתרונות אחסון חכמים
  • תחושת בנייה מוצקה ויציבות טובה יותר במהירויות גבוהות

…אז הסקודה קארוק כנראה עדיף לכם.

ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת היא פשוטה: לכו לאולם התצוגה!

שבו בכל אחת מהן.

כוונו את המושב.

שבו מאחור, עם הילדים אם אפשר.

פתחו את תא המטען, תנסו להכניס לשם את העגלה או תיקי הספורט שלכם.

ואם אפשר, קחו נסיעת מבחן בשתיהן.

רק ככה תרגישו איזו מהן מרגישה לכם נכון, איזו מהן “מדברת” אליכם, ואיזו מהן באמת מתאימה לחיים שלכם.

בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן