רכישת רכב חדש למשפחה זו אחת ההחלטות הגדולות. השוק מוצף באפשרויות מגוונות. בעיקר כשמדובר בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. ה-SUV הקטנים/בינוניים הפכו לפופולריים בטירוף. הם מציעים שילוב של גובה, נוחות ופרקטיות. שני שחקנים מרכזיים בקטגוריה הזו הם ניסאן קשקאי ופולקסווגן טיגואן. שניהם מתמודדים ראש בראש על הכיס והלב שלכם. אז בואו נעשה קצת השוואה. נצלול לעומק. ננסה לענות על השאלה הגדולה: במה כדאי לבחור? מה עדיף? או פשוט: על מה ללכת? מדריך זה ינסה לעזור לכם להחליט.
זירת הקרב: SUV קומפקטיים למשפחה
קטגוריית ה-C-SUV היא אולי הלוהטת ביותר בשוק הרכב הישראלי. למה? כי היא פשוט עונה על צרכים רבים של המשפחה הממוצעת. מקום לילדים, תא מטען שימושי לקניות ולטיולים, ישיבה גבוהה שמשפרת את שדה הראייה ומקלה על הכניסה והיציאה (בטח עם עוללים או סתם עם הגיל). הניסאן קשקאי היה מחלוצי הקטגוריה הזו. הטיגואן הגיע קצת אחרי, אבל מבית טוב עם מוניטין גרמני. בואו נראה איך כל אחד מהם מתמודד בזירה הצפופה הזו.
עיצוב ונוכחות: מי מסובב יותר ראשים?
ניסאן קשקאי: יפני עם שיק עדכני
הקשקאי עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים ואף דור חדש. הוא נראה היום הרבה יותר מודרני ודינמי מבעבר. הפרונט עם שבכת ה-V המוכרת של ניסאן בולט לעין. הפנסים צרים ואגרסיביים. הצד עם קווים זורמים. הוא נראה קרוסאובר לכל דבר, לא גבוה מדי, לא נמוך מדי. בקיצור, עיצוב שמדבר לקהל רחב. לא צועק “אני כאן!”, אבל בהחלט נעים לעין ועדכני.
פולקסווגן טיגואן: גרמני סולידי ונצחי
הטיגואן תמיד היה נאמן לשפת העיצוב של פולקסווגן – סולידי, מודרני, אבל בדרך כלל לא מהפכני. הוא נראה קצת יותר “בוקסי” מהקשקאי, קצת יותר רכב פנאי קלאסי. העיצוב שלו משדר איכות ומוצקות. הוא לא ירגיש מיושן במהירות. יש בו איזו קלאסיקה גרמנית כזו. פחות “צעקני”, יותר “בטוח בעצמו”. למי שמחפש מראה יוקרתי ומאופק יותר, הטיגואן בדרך כלל קולע יותר למטרה.
בשורה התחתונה לעיצוב: זה עניין של טעם אישי. הקשקאי מודרני ודינמי. הטיגואן סולידי ומאופק. מי אתם מבחינה עיצובית? זה כבר שיקול שלכם.
בתוך הקוקפיט: נוחות, איכות ומרחב פנימי
ניסאן קשקאי: שיפור ניכר ופרקטיות יומיומית
תא הנוסעים של הקשקאי עבר שיפורים משמעותיים בדורות האחרונים. החומרים איכותיים יותר, הפלסטיקה נעימה למגע בחלקים העליונים. העיצוב פונקציונלי וקל להתרגל אליו. מערכת המולטימדיה בדרך כלל נוחה לשימוש. יש מספיק מקום למשפחה ממוצעת. שני ילדים במושב האחורי ישבו בנוחות. שלושה יהיה קצת צפוף, כמו ברוב הרכבים בקטגוריה. תא המטען בנפח סביר, נוח להעמיס עגלת תינוק (אחרי קיפול כמובן) או מצרכים מהסופר. יש לרוב מחיצה מתכווננת בתא המטען שמאפשרת חלוקה. זה ממש שימושי לקניות שלא יתפזרו.
פולקסווגן טיגואן: איכות גרמנית וגמישות מודולרית
הטיגואן ידוע באיכות החומרים וההרכבה המצוינת שלו. תא הנוסעים מרגיש בדרך כלל “פרימיום” יותר מהקשקאי. הפקדים מונחים בצורה הגיונית. המסכים גדולים וברורים. אבל היתרון הגדול של הטיגואן הוא הגמישות הפנימית. ברוב הגרסאות, הספסל האחורי מחליק קדימה ואחורה. זה מאפשר לבחור אם אתם צריכים יותר מקום לרגליים מאחור, או יותר נפח בתא המטען. זה גאוני! תא המטען עצמו גדול מאוד יחסית לקטגוריה. להכניס אליו עגלה? צ’ק. מזוודות לחופשה? צ’ק. שקית גדולה של אוכל לכלב? בקלות. גם מבחינת מרחב ליושבים, הטיגואן בדרך כלל מרגיש אוורירי יותר, במיוחד מאחור.
בשורה התחתונה לפנים: הטיגואן לוקח בנוחות בזכות איכות החומרים, תחושת היוקרה והגמישות המודולרית של המושב האחורי ותא המטען הענק. הקשקאי מצוין ופרקטי, אבל הטיגואן פשוט מציע קצת יותר בתחום הזה.
מנועים וביצועים: כוח מול חסכון
ניסאן קשקאי: לרוב מנועי טורבו קטנים ויעילים
בישראל, הקשקאי נמכר לרוב עם מנועי טורבו-בנזין קטני נפח. בדרך כלל 1.3 ליטר או 1.5 ליטר בגרסאות היברידיות (e-POWER). המנועים האלה מספקים ביצועים מספקים לנסיעה יומיומית ועירונית. הם לא יטיסו אתכם, אבל הם מספיק זריזים לעקיפות ומיזוג לתנועה. הדגש העיקרי הוא על צריכת דלק טובה. תיבות ההילוכים (לרוב אוטומטיות, לפעמים רציפות) מכוונות גם הן לחיסכון ונוחות. נהיגה ספורטיבית? פחות אכפת לו מזה. הוא רוצה שתגיעו רגועים ויעילים.
פולקסווגן טיגואן: מנועי טורבו חזקים וזריזים יותר
הטיגואן מגיע לרוב עם מנועי טורבו-בנזין או דיזל חזקים יותר מהקשקאי. מנועי ה-1.5 או 2.0 ליטר TSI בנזין, או ה-2.0 ליטר TDI דיזל. אלה מנועים שמספקים הרבה יותר כוח ומומנט. הביצועים טובים משמעותית מהקשקאי. העקיפות קלות יותר, העליות פחות מורגשות. תיבת ההילוכים ה-DSG המצוינת של פולקסווגן מהירה וחלקה (למרות שמוניטין האמינות שלה לא תמיד מושלם, כדאי לבדוק ספציפית לפי שנתון). צריכת הדלק טובה, אבל לרוב תהיה פחות טובה מזו של הקשקאי, במיוחד בנסיעה עירונית פקוקה. אם אתם צריכים יותר כוח ומרגישים שחשוב לכם שהרכב יהיה זריז ודינמי יותר, הטיגואן ייתן לכם את זה.
בשורה התחתונה לביצועים: הטיגואן חזק וזריז יותר. הקשקאי חסכוני יותר בדלק. חשבו מה סדר העדיפויות שלכם: ביצועים או חיסכון בדלק.
נוחות נסיעה והתנהגות כביש: איך הם מתמודדים עם הכביש הישראלי?
ניסאן קשקאי: נוחות בעדיפות ראשונה
הקשקאי מכוון בבירור לנוחות נסיעה. המתלים שלו מכוילים כדי לספוג מהמורות ושיבושי כביש ביעילות. בעיר, הוא בולע את הבורות והפסי האטה יפה מאוד. בכביש בין-עירוני הוא רגוע ושקט יחסית. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, אבל לא תזמין אתכם לנהיגה ספורטיבית בפיתולים. ההגה קליל מאוד, מה שהופך את התמרון בעיר ובחניה לקל ונעים. זה רכב שמיועד להסיע משפחה בנוחות ובשלווה מנקודה א’ לנקודה ב’.
פולקסווגן טיגואן: שילוב טוב של נוחות ואחיזה
הטיגואן מציע בדרך כלל שילוב טוב יותר בין נוחות לאחיזת כביש. הוא קצת יותר “אסוף” ומוצק מהקשקאי. הוא עדיין נוח מאוד, אבל אולי תרגישו קצת יותר את הכביש מתחתיכם. מצד שני, בפניות ובכבישים מפותלים הוא מרגיש יציב ובטוח יותר. ההגה שלו מדויק יותר ומעניק תחושה טובה יותר של מה שקורה עם הגלגלים. אם אתם נהגים שמעריכים התנהגות כביש טובה יותר, גם ברכב משפחתי, הטיגואן יתאים לכם יותר.
בשורה התחתונה לנסיעה: הקשקאי נוח יותר בעיר ובמקטעים משובשים. הטיגואן מציע שילוב טוב יותר של נוחות ויכולת דינמית.
טכנולוגיה ובטיחות: המסכים הגדולים והמלאכים השומרים
ניסאן קשקאי: קדמה טכנולוגית ושלל מערכות בטיחות
הקשקאי המודרני מצויד היטב מבחינה טכנולוגית. יש מסך מולטימדיה מרכזי שתומך לרוב באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בגרסאות גבוהות יותר תמצאו גם לוח מחוונים דיגיטלי. ניסאן שמה דגש חזק על בטיחות. הדגמים החדשים מגיעים עם חבילות בטיחות אקטיביות מקיפות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון הבטיחות של הקשקאי לרוב יהיה גבוה.
פולקסווגן טיגואן: מהמובילים בתחום הטכנולוגיה והבטיחות
פולקסווגן תמיד הייתה בחזית הטכנולוגית. הטיגואן מציע מערכות מולטימדיה מתקדמות עם מסכים גדולים ורזולוציה גבוהה. לוח המחוונים הדיגיטלי (Virtual Cockpit) מצוין וניתן להתאמה אישית. גם מבחינת מערכות בטיחות אקטיביות, הטיגואן מצויד בשפע, ולעיתים מציע מערכות מתקדמות יותר או רמת גימור טובה יותר של מערכות קיימות. הוא לרוב יקבל ציוני בטיחות מקסימליים במבחנים בינלאומיים. מבחינת “גאדג’טים” ותחושה היי-טקית, הטיגואן בדרך כלל מוביל.
בשורה התחתונה לטכנולוגיה: שניהם מצוידים היטב, אבל הטיגואן נוטה להציע טכנולוגיה מעט מתקדמת יותר ותחושת היי-טק חזקה יותר בתא הנוסעים.
אמינות ואחזקה: כאב ראש או שקט נפשי?
באופן כללי, שני המותגים נחשבים לאמינים למדי. ניסאן נהנית ממוניטין מוצק של אמינות לאורך שנים. פולקסווגן, למרות מוניטין ה”גרמני” שלה, חוותה בעבר סיפורי אמינות שונים (בעיקר סביב תיבות ה-DSG בדורות מסוימים). חשוב מאוד לבדוק ספציפית את שנת הייצור והדגם המדויק שאתם מתעניינים בו, ולקרוא חוות דעת ספציפיות. עלויות האחזקה במוסכים מורשים נוטות להיות גבוהות יותר בפולקסווגן מאשר בניסאן, אך זה משתנה כמובן בין מוסכים וסוגי טיפולים. זמינות חלפים סבירה לשניהם.
מחיר ושווי שוק: על מה משלמים וכמה שווה זה?
ככלל אצבע, פולקסווגן טיגואן נוטה להיות יקר יותר מניסאן קשקאי, גם כמחיר רכישה ראשוני וגם בשוק רכבי יד שנייה (שמירת ערך). הפער במחיר משקף לרוב את תחושת האיכות, הביצועים החזקים יותר והטכנולוגיה המתקדמת יותר בטיגואן. הקשקאי מציע תמורה מצוינת למחיר, במיוחד בגרסאות הכניסה/ביניים שלו. אם התקציב הוא גורם קריטי, הקשקאי כנראה יעניק לכם חבילה משתלמת יותר באותו טווח מחירים. אם התקציב גמיש יותר ואתם מוכנים לשלם פרמיה עבור האיכויות של הטיגואן, ייתכן שזה יהיה שווה לכם את ההשקעה הנוספת.
הדילמה הגדולה: אז במה כדאי לבחור? מה עדיף?
אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. הבחירה בין ניסאן קשקאי לפולקסווגן טיגואן תלויה בסדר העדיפויות שלכם ושל משפחתכם. הנה כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם להחליט על מה ללכת:
- אם התקציב בראש סדר העדיפויות, ואתם מחפשים רכב משפחתי נוח, פרקטי, חסכוני בדלק ובטיחותי: הניסאן קשקאי הוא בחירה מצוינת. הוא עושה את העבודה נאמנה, מציע חבילה טובה מאוד במחיר אטרקטיבי יותר.
- אם אתם מוכנים לשלם יותר עבור תחושת פרימיום, איכות חומרים גבוהה, מרחב פנימי גדול וגמיש יותר, וביצועי מנוע זריזים יותר: הפולקסווגן טיגואן כנראה יתאים לכם יותר. הוא מרגיש “דרגה אחת מעל” מבחינות מסוימות.
- אם נוחות נסיעה בעיר על כבישים גרועים היא הכי חשובה לכם: הקשקאי נוטה להיות נוח יותר.
- אם אתם נוסעים הרבה בכבישים בין עירוניים ומפותלים ומעריכים התנהגות כביש יציבה ומדויקת: הטיגואן עשוי להיות הבחירה הנכונה.
נקודה חשובה לסיכום: הדרך הטובה ביותר לקבל החלטה היא ללכת ולנהוג בשני הרכבים. להרגיש את המושבים, לבחון את תא המטען בעצמכם (עם עגלת התינוק או מצרכים), לראות איך הילדים יושבים מאחור, ולחוות את הנסיעה בכבישים שאתם מכירים. רק כך תוכלו באמת לדעת איזה רכב מרגיש לכם נכון ומתאים לצרכים שלכם.
שיהיה בהצלחה בבחירה!