סוזוקי קרוסאובר (S-Cross) או ניסאן קשקאי (כניסה)

“`html

רגע האמת הגיע. אתם עומדים בפני החלטה חשובה. צריכים רכב חדש? משהו מוגבה, נוח, משפחתי? קרוסאובר, כמובן! אבל השוק מוצף באפשרויות. איך בוחרים? במיוחד כשיש שני מתמודדים חזקים באותה קטגוריה? היום אנחנו צוללים לעומק ההשוואה. מי מול מי? הסוזוקי קרוסאובר (S-Cross) מול הניסאן קשקאי. קרב ענקים קטנים על לבינו ועל הכיס שלנו. בואו נראה במה כדאי לבחור.

מי על המגרש? הכירו את המתמודדים

הסוזוקי קרוסאובר והניסאן קשקאי הם לא סתם רכבים. הם מהבולטים בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים בישראל. שניהם מציעים שילוב של גובה ישיבה נוח לכניסה ויציאה, תא מטען סביר למשפחה, ונוחות יחסית בנהיגה יומיומית. אבל ההבדלים הקטנים, ולפעמים גם הגדולים, הם אלה שיעזרו לכם להחליט. אנחנו נתמקד בדגמי הכניסה או הליבה, אלה שהם לרוב הפופולריים יותר ונגישים יותר מבחינת מחיר. זה בדיוק המקום לשאול: על מה ללכת אם אתם עומדים מול שניהם באולם התצוגה?

עיצוב ומראה ראשוני: מי עושה לכם את זה יותר?

העיצוב הוא עניין של טעם אישי, בטח. אין ויכוח. אבל יש טרנדים ויש תחושה ראשונית. הקשקאי, במיוחד בדגמים החדשים יותר, נוטה להיות קצת יותר “אירופאי”, יותר מעוגל וזורם בקווים שלו. יש לו נוכחות שקטה אך אלגנטית בכביש. הסוזוקי S-Cross עבר מתיחת פנים משמעותית בשנים האחרונות, שהקנתה לו מראה קצת יותר קשוח, מודרני ובולט מבעבר, עם גריל גדול וחזית זקופה יותר.

השוואה ראשונית במגרש, ככה כשאתם מסתובבים סביב הרכב בפעם הראשונה, יכולה לגרום לכם להתחבר יותר לאחד מהם מיד. מי נראה לכם יותר “נכון” למשפחה שלכם? מי משדר את האופי שאתם מחפשים? זה לא הפקטור היחיד, אבל זו התחלה טובה להחלטה.

מתחת למכסה המנוע: ביצועים ופרקטיקה

פה מתחילים ההבדלים המשמעותיים באמת, כאלה שתחושו כל יום בנהיגה. בואו נדבר על המנועים ותיבות ההילוכים.

המנועים: מי יותר זריז וחסכוני?

הסוזוקי קרוסאובר מגיע לרוב עם מנוע טורבו בנזין קטן יחסית, לרוב בנפח 1.4 ליטר (מנוע ה-Boosterjet המוכר). המנוע הזה נחשב לזריז יחסית, במיוחד בסל”ד נמוך, ובעל מומנט טוב. זה אומר שבתוך העיר, בתאוצות מרמזור לרמזור, בעקיפות קצרות או בעליות, הוא מרגיש נמרץ, קליל ומלא חיים. תחשבו על זה כמו רץ למרחקים קצרים – חד ומהיר כשהוא צריך.

הניסאן קשקאי מגיע עם מגוון מנועים לאורך השנים ובהתאם לגרסה, אבל דגמי הכניסה עשויים לכלול מנועים שונים. בדור החדש, ישנו מנוע 1.3 ליטר טורבו שיודע להיות חזק ונעים. בדורות קודמים יותר נפוצו גם מנועים אטמוספריים או טורבו קטנים יותר. באופן כללי, כשהשוויתם מנועי טורבו קטנים של סוזוקי מול מנועים אטמוספריים של ניסאן מהדורות הקודמים, הסוזוקי הרגיש זריז יותר. בדגמים החדשים יותר עם מנועי הטורבו הדומים, ההשוואה כבר צמודה יותר, והקשקאי עשוי להציע ביצועים טובים לא פחות, ולפעמים אפילו תחושה נינוחה יותר בבינעירוני.

תיבות הילוכים: CVT מול אוטומט רגיל?

זה הבדל נוסף שיכול להשפיע על התחושה. הניסאן קשקאי נוטה להשתמש בתיבות הילוכים רציפות (CVT) בדגמים רבים (בעיקר בדורות הקודמים או בגרסאות מסוימות). תיבת CVT תורמת לחיסכון בדלק ולנסיעה חלקה ולינארית, כמעט ללא מדרגות העברת הילוכים. מצד שני, יש נהגים שפחות אוהבים את התחושה ה”מתוחה” או הרעש שנוצר כשהמנוע נשאר בסל”ד גבוה בעת תאוצה חזקה.

הסוזוקי S-Cross לרוב משתמש בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (רגילה). התיבה הזו מספקת העברות הילוכים יותר מורגשות, אבל גם תחושה יותר “מוכרת” ופחות “מחליקה” בעת לחיצה חזקה על דוושת הגז. מה עדיף? זה לגמרי עניין של העדפה אישית. יש מי שמעדיף את החלקות של CVT ויש מי שמתחבר יותר לתחושה הישירה של אוטומט רגיל. נסיעת מבחן היא חובה בשביל להבין איזו תיבה מדברת אליכם יותר.

צריכת דלק: עלות תפעול יומיומית

אף אחד לא אוהב לבקר בתחנת הדלק יותר מדי. כשאנחנו עושים השוואה על מה עדיף מבחינת כיס לטווח הארוך, צריכת דלק היא סופר חשובה. הסוזוקי קרוסאובר, עם המנוע הקטן, המשקל הנמוך יחסית והיעילות המוצהרת, נחשב לרוב לחסכוני יותר באופן מובהק, במיוחד בנהיגה עירונית ובינעירונית רגועה.

הקשקאי, במיוחד אם יש לו מנוע גדול יותר או תיבת הילוכים פחות יעילה בדגמים ישנים יותר, יהיה לרוב פחות חסכוני. גם המשקל שלו עשוי להיות מעט גבוה יותר בחלק מהגרסאות. אם אתם נוסעים הרבה, וחיסכון בדלק הוא בראש סדר העדיפויות שלכם, ההשוואה נוטה לטובת הסוזוקי S-Cross במקרה הזה. הוא פשוט יחסוך לכם כסף בתחנה, וזה יתרון פרקטי עצום.

בפנים בפנים: מרחב, נוחות ושימושיות

הגענו ללב העניין המשפחתי. כשבוחרים קרוסאובר, המרחב הפנימי והשימושיות זה קריטי. איך מכניסים שלושה ילדים מאחור בנסיעה ארוכה? האם עגלת תינוק גדולה נכנסת לתא המטען בקלות יום יום? בואו נבדוק.

מרחב פנימי: מי נושם לרווחה?

באופן כללי, הניסאן קשקאי נחשב לרוב למרווח יותר, במיוחד במושב האחורי. אם יש לכם מתבגרים גבוהים, או צורך להושיב שלושה ילדים (אפילו בקושי, כי בכל זאת, זו לא לימוזינה) מאחור, הקשקאי כנראה יציע קצת יותר מקום לרגליים ולרוחב הכתפיים. הסוזוקי S-Cross לא צפוף, ממש לא, אבל הוא מרגיש קצת קומפקטי יותר מבפנים, במיוחד במושב האחורי. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים בכסאות בטיחות, אולי ההבדל יהיה פחות מורגש, אבל כשהם גדלים, כל סנטימטר חשוב.

תא מטען: כמה שקיות סופר נכנסות?

פה יש תחרות צמודה. לשני הרכבים תא מטען בנפח דומה למדי, שנע לרוב סביב 430-450 ליטר, תלוי כמובן בדגם, בשנתון וברמת הגימור. זה נפח שמספיק בהחלט למשפחה ממוצעת, לטיול בסופ”ש עם מזוודות או לשופינג גדול בסופר. שניהם מציעים פתח הטענה סביר. השוואה בפועל תצטרך לבדוק לא רק את הנפח התיאורטי, אלא גם את גודל וצורת הפתח, האם יש מדרגת הטענה גבוהה מדי (שמקשה להכניס דברים כבדים), והאם ניתן לקפל את המושבים האחוריים בקלות כדי ליצור שטח הטענה גדול יותר לפעמים שצריך להעביר משהו גדול מהרגיל.

עיצוב פנים וחומרים: תחושה כללית

הקשקאי, במיוחד בדגמים הגבוהים יותר שלו או בדור החדש, מרגיש לרוב קצת יותר איכותי מבחינת חומרים, גימור והקפדה על הפרטים הקטנים בתא הנוסעים. הפלסטיקה עשויה להיות רכה יותר למגע, העיצוב מודרני יותר. הסוזוקי S-Cross הוא רכב פונקציונלי מאוד מבפנים. הכל נמצא איפה שצריך, קל להתרגל לתפעול, אבל החומרים יכולים להרגיש פשוטים יותר בחלק מהמקומות. כשאתם שואלים מה עדיף מבחינת תחושה פנימית ויוקרה יחסית, הקשקאי לרוב יוביל, אבל הסוזוקי מציע עמידות, אמינות ופרקטיות שלא נופלות בהרבה.

גאדג’טים ומערכות: מה מקבלים ב”חבילת בסיס”?

בדגמי כניסה, לרוב לא תמצאו את כל הפעמונים והשריקות של דגמי הפרימיום היקרים, וזה בסדר גמור. המטרה היא פונקציונליות ושדרוג לעומת רכב ישן. בשני הרכבים תמצאו לרוב מערכת מולטימדיה (הקשקאי עשוי להציע מסך גדול יותר או רזולוציה טובה יותר בחלק מהגרסאות), קישוריות בסיסית כמו Bluetooth, ולפעמים גם Apple CarPlay או Android Auto (חשוב לבדוק איזה דגם מציע את זה ובאיזו גרסה), ובקרת אקלים (לרוב רגילה בדגמי הבסיס). הניסאן קשקאי, בהיותו רכב גלובלי פופולרי מאוד שעבר דורות רבים, עשוי להציע מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות יותר כבר בגרסאות הנמוכות (כמו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב), בעוד שבסוזוקי ייתכן שתצטרכו לעלות בגרסה כדי לקבל אותן או שהן פחות נפוצות בדגמי הכניסה. השוואה מדויקת של רמות הגימור הספציפיות שמוצעות בישראל, בשנה הספציפית שאתם בודקים, היא קריטית כאן. תמיד בקשו את מפרט האבזור המלא.

בטיחות מעל הכל: נסיעה עם ראש שקט

זה אולי הדבר הכי חשוב כשבוחרים רכב משפחתי. הורים רוצים להיות בטוחים שהיקרים להם מוגנים כמה שיותר. שני הרכבים לרוב מקבלים ציונים טובים מאוד במבחני ריסוק (כמו Euro NCAP), ולרוב זוכים לדירוגי בטיחות גבוהים (שעשויים להשתנות קלות משנה לשנה או בין גרסאות). ההבדל העיקרי שצריך לבדוק, כפי שציינו קודם, הוא בזמינות של מערכות הבטיחות האקטיביות.

מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית (שמזהה מכשולים ובלם אוטומטית אם הנהג לא מגיב), התרעת סטייה מנתיב, או בקרת שיוט אדפטיבית (ששומרת מרחק מהרכב מלפנים) יכולות למנוע תאונות או למזער את הנזק. ודאו במה כדאי לבחור אם המערכות האלה חשובות לכם במיוחד, ובדקו אילו מערכות מגיעות כסטנדרט בכל גרסה שאתם שוקלים. השוואה של רשימת האבזור הבטיחותי הספציפית לכל גרסה היא חובה לפני הקנייה. אל תוותרו על זה.

חווית נהיגה: איך הם מרגישים על הכביש?

איך הרכב מרגיש כשאתם נוהגים בו? נוחות הנסיעה? יציבות? היגוי? תנוחת הישיבה? הניסאן קשקאי לרוב מציע נסיעה מעט יותר רכה ומרוסנת, במיוחד בשיבושים עירוניים ובכבישים משובשים. הוא מרגיש יציב ובטוח גם במהירויות בינעירוניות. ההיגוי שלו נוטה להיות קל ונעים, מה שמקל על תמרון וחניה בעיר – יתרון משמעותי בשימוש יומיומי.

הסוזוקי S-Cross גם הוא נוח למדי לנסיעה יומיומית, אבל עשוי להרגיש קצת יותר נוקשה או קופצני מהקשקאי על פני מהמורות גדולות. מצד שני, יש נהגים שימצאו את ההיגוי שלו (של הסוזוקי) קצת יותר מדויק או “תקשורתי”. בשניהם תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, שזה אחד היתרונות הגדולים של קרוסאוברים – היא מקנה ראות טובה יותר של הכביש ותחושת ביטחון. בסיכומו של דבר, לנהיגה יומיומית רגועה ונוחה, ההשוואה נוטה מעט לטובת הקשקאי, אבל הסוזוקי בהחלט מספק את הסחורה ומתאים לרוב הנהגים.

השורה התחתונה: עלויות ושווי

פה נכנסת שאלת מיליון הדולר (טוב נו, קצת פחות): המחיר. באופן מסורתי ובהשוואת דגמי כניסה, הסוזוקי S-Cross היה לרוב ממוקם מעט נמוך יותר במחיר הרכישה הראשוני בהשוואה לניסאן קשקאי. זה הופך אותו לאופציה אטרקטיבית במיוחד למי שתקציב הרכישה הוא הגורם המכריע ביותר.

השוואה פשוטה במחירון הרכב של דגמים ושנתונים מקבילים יכולה לתת תמונה ראשונית ברורה. אבל חשוב לזכור גם את עלויות התפעול השוטפות: ביטוח (ששניהם לרוב יהיו בקבוצות דומות), טיפולים תקופתיים (ששניהם נחשבים לסבירים יחסית מבחינת עלויות), ובעיקר צריכת הדלק, שכבר ראינו שהסוזוקי לרוב עדיף בה באופן מובהק.

כשאתם שואלים במה כדאי לבחור אם התקציב הכולל, גם ברכישה וגם באחזקה שוטפת (בעיקר דלק), הוא הדבר הכי חשוב, הסוזוקי לרוב ינצח בסיבוב הראשון. הניסאן קשקאי עשוי להציע חבילה קצת יותר עשירה, יוקרתית או מתקדמת (מבחינת אבזור בטיחות או נוחות) בדגמים המקבילים או מעט יקרים יותר, מה שיכול להצדיק את ההפרש במחיר עבור חלק מהקונים.

אז על מה ללכת? הסיכום הגדול

עשינו השוואה מקיפה בין שני המתמודדים החזקים האלה בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים. שניהם רכבים טובים, פרקטיים, ועונים על הצרכים של משפחות רבות. אבל הם שונים בדגשים שלהם.

הניסאן קשקאי הוא לרוב הבחירה הטובה יותר למי שמחפש נוחות נסיעה מרבית, תחושה פנימית קצת יותר איכותית ומעודנת, ומרחב פנימי עדיף במעט, במיוחד במושב האחורי. הוא עשוי גם להציע יותר מערכות בטיחות אקטיביות כבר בדגמי הכניסה (תלוי שנתון וגרסה). החסרונות העיקריים שלו מול הסוזוקי הם שהוא לרוב פחות חסכוני בדלק וייתכן יקר יותר ברכישה הראשונית.

הסוזוקי קרוסאובר (S-Cross) הוא אלוף הפרקטיקה והתמורה למחיר. הוא חסכוני יותר בדלק באופן מובהק, זריז וקליל יותר בנהיגה עירונית בזכות מנוע הטורבו הקטן, ולרוב יהיה זול יותר לרכישה ותחזוקה שוטפת (דלק). הוא אולי פחות מרווח במעט מאחור או מרגיש קצת פחות “פרימיום” מבפנים מבחינת חומרים, אבל הוא אמין, עמיד, ופשוט עושה את העבודה נאמנה ובלי שאלות מיותרות.

אז במה כדאי לבחור? מה עדיף? אין תשובה אחת נכונה לכולם. זה תלוי לגמרי בצרכים, בהעדפות ובתקציב שלכם. אם אתם משפחה שצריכה מקום מקסימלי מאחור, נוסעת הרבה בכביש בין עירוני ורוצה נוחות מרבית, אולי הקשקאי יתאים לכם יותר, גם אם זה אומר לשלם קצת יותר על דלק. אם אתם מתעדפים חיסכון בדלק מעל הכל, נסיעה קלילה וזריזה בעיר, ותקציב הרכישה הוא פקטור מרכזי, ההשוואה נוטה לטובת הסוזוקי S-Cross. בסופו של דבר, ההמלצה הכי טובה שיכולה להיות היא אחת ופשוטה: לכו לאולמות התצוגה של שני היצרנים. שבו בשניהם, כוונו את המושב, בדקו את תא המטען (הכניסו לשם את עגלת התינוק, אם יש, או תיק קניות גדול), והכי חשוב – צאו לנסיעת מבחן בשני הרכבים. הרגישו איך כל אחד מהם נוהג, איך המנוע מגיב, איך נוחות הנסיעה. רק ככה תרגישו באמת על מה ללכת ומה הרכב המתאים ביותר לאורח החיים ולצרכים הספציפיים שלכם. בהצלחה בבחירה!

“`

דילוג לתוכן