סיטרואן פיקאסו 7 מקומות חוות דעת מפתיעה במיוחד

מה באמת מסתתר מאחורי סיטרואן פיקאסו עם 7 מקומות?

אז מה הקטע עם הפיקאסו הזו שכולם מדברים עליה?

היא לא מציירת, היא לא מצרפת, והיא בטח לא תלויה בגלריה. ובכל זאת, פיקאסו. סיטרואן פיקאסו עם 7 מקומות הפכה לאחת המכוניות הפופולריות במשפחות ישראליות – ואפשר להבין למה. מכונית משפחתית מרווחת, חכמה, שמצליחה איכשהו לשלב בין הפרקטיקה של וואן גדול לבין עיצוב אירופאי קצת שובב, מבלי להיראות כמו וואן של משרד החינוך.

אז אם גם אתם מתלבטים האם לקשור את עתיד ההסעות המשפחתיות שלכם לכלי הזה, הנה כל מה שצריך לדעת: החל מהמושב השלישי ועד למה (ומתי) היא תשאיר אתכם מחייכים כמו אחרי נסיעה בלי פקקים.

לא רק מרווחת. ממש מרווחת. כמו סלון עם גלגלים

במכוניות רבות שמתהדרות ב”7 מקומות”, המושבים האחוריים הם בערך כמו שולחן מתקפל איקאה – יכול להיות נחמד לילד שלישי אם יש לו תודעה גבוהה לסבל. אבל בפיקאסו הסיפור שונה. השורה השלישית באמת נועדה לבני אדם. לא רק גמדים.

  • מרווח ברכיים מפתיע גם למבוגרים בגובה ממוצע ומעלה
  • מערכת הזזה חכמה למושבים האמצעיים מעניקה גמישות מרשימה
  • שורת מושבים שנייה עם שלושה מושבים נפרדים (כן, כל אחד יכול להחליט על הגב שלו)
  • גישה יחסית נוחה לשורה השלישית – לא זוחלים, אלא ממש נכנסים

באופן כללי, התחושה היא של חלל פתוח. לא נלחמים על מקום למרפקים, לא מצטופפים כמו בבאולינג של שבת בצהריים. המרווח הוא כבר חצי מהחוויה.

הקאמבק של ציטרואן דווקא בביצועים?

נכון, אם נחזור עשור אחורה, הציפיות ממכונית משפחתית צרפתית לא היו שמיימיות. אבל משהו קרה. אולי זה הקפה בפריז, אולי זו טכנולוגיה – אבל בפיקאסו החדשה מרגישים שהמהנדסים לא נרדמו על ההגה.

  • מנוע קטן אך טורבו זריז – רק 1.6 ליטר, אבל מרגיש יותר
  • צריכת דלק נאה – כ-15 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת, כן, אפילו עם כל הילדים והציוד
  • נסיעה חלקה, ואפילו מעט מפנקת – במיוחד בגרסאות עם הבולמים המתקדמים

היא לא תחליף לכם את הפרארי (וזה כנראה לטובה), אבל כן תיתן לכם תחושה שאתם עדיין שולטים בכביש – גם אחרי שהקאתם את הבקבוק חלב מהתיק של הילד במושב השלישי.

טכנולוגיה וצעצועים – לא מה שציפיתם בוואן צרפתי

מה שמרשים הוא איך ציטרואן הצליחה לדחוף כל כך הרבה טכנולוגיה לתוך מתקן של הסעות. תחשבו על מערכת מולטימדיה שמרגישה כמעט כמו טאבלט, בקרת אקלים שתגיע לכל פינה באוטו, ועזרי בטיחות שגורמים לכם להרגיש כאילו גוגל שומרת עליכם תוך כדי נסיעה.

דברים שאולי לא ידעתם שיש שם:

  • תצוגת ראש up – בלי להסיר את העיניים מהכביש
  • בלימה אוטונומית במצבי חירום
  • התראה לזיהוי סטייה מנתיב (ולפעמים היא יודעת יותר טוב מכם)
  • מערכת לזיהוי שלטי מהירות

אז אולי קוראים לה פיקאסו, אבל מבחינת טכנולוגיה היא יותר מרגישה כמו מיני-טסלה משפחתית.

כמה היא באמת שווה? ומה לגבי אחזקה?

שוק היד השנייה בישראל יודע בדיוק מי מכונית איכותית – והערך של הפיקאסו שומר על עצמו יציב יחסית. לא תגידו שזה בנזינה, אבל זה גם לא סיפור קונצרני.

עלות הטיפולים? די סטנדרטית. צריכה לדעת למי לגשת – ויש די והותר מוסכים שמכירים את הדגם כמו את הקפה שלהם.

כמה שאלות שאנשים שואלים – ואתם לגמרי גם רציתם לדעת

  • האם השורה השלישית מתקפלת? כן, ואפילו ממש בקלות – משאירה מקום מרשים בתא מטען.
  • האם יש מקום לעגלת תינוק יחד עם 7 נוסעים? כן, אבל כדאי להצטייד באחת קומפקטית. או לתרום סמארטפון.
  • זה מרגיש כמו אוטובוס לנהוג בה? ממש לא. היא מתנהגת כמעט כמו משפחתית רגילה – רק עם יותר חברים מאחור.
  • איך היא בצפיפות עירונית? מפתיע, אבל נוחה לתמרון בזכות עזרי חנייה מגניבים.
  • כמה אנשים באמת נוסעים בה ביום-יום? רוב הזמן 2-4, אבל כיף לדעת ש-7 זה תמיד אופציה.

ולסיום – למה דווקא הפיקאסו, מכל ה-7 מושבים בשוק?

כי היא לא באמת מרגישה כאילו ויתרתם על החוויה של לנהוג באוטו איכותי רק בגלל שהרשיתם לעצמכם להביא עוד ילד או שניים. כי היא לא מתייפייפת אבל כן יודעת לתת הצגה מול מדדים של פרקטיקה. ובעיקר, כי בכבישי ישראל, לפעמים הדבר הכי חשוב הוא רכב שנועד לחיים עצמם – וגם יודע לחבק אותם בריפוד נוח.

אז אם אתם מחפשים את השילוב הזה בין שימושיות, עיצוב שקצת מרשים את השכנים, וחוויית נהיגה שלא מרגישה כמו הקרבת העצמי – פיקאסו. כן, עם 7 מקומות, כן, צרפתייה – אבל עם נשמה די מקומית ומזגן שעובד כמו שצריך.

דילוג לתוכן