סיטרואן C5 איירקרוס חוות דעת שתרצה לקרוא

סיטרואן C5 איירקרוס: הר SUV שכל כך לא מנסה להרשים – ובדיוק בזה הוא קונה אותך

מה זה בכלל C5 איירקרוס – ומי צריך עוד קרוסאובר?

רגע, עוד רכב פנאי משפחתי? כן, אנחנו יודעים. השוק מוצף, ונדמה שכל יצרנית רכב בעולם החליטה שהיא מכינה לא פחות מ-47 דגמים שונים של SUV כדי שלא תשתעממו. ובכל זאת, סיטרואן C5 איירקרוס לא מרגיש כמו עוד ניסיון לתפוס נפח בשוק – הוא מרגיש שונה. אולי זה העיצוב הלא מתנצל, ואולי זו התחושה שהוא לא מנסה להיות הכל לכולם. הוא פשוט הוא. וזאת מחמאה.

5 דברים שתשימו לב אליהם כבר מהשנייה הראשונה

  • העיצוב: קווים עגלגלים, פנסים שפונים למאדים וגריל שמחייך אליך. מעניין ולגמרי מזהה.
  • הפנים: אווירה של סלון צרפתי בכפר. לא יוקרתי מדי, אבל נעים בצורה מפתיעה.
  • המתלים (עוד מעט ניגע בזה לעומק): כנראה הכי לא ישראליים, ודווקא בגלל זה – הכי מתאימים לישראלי העצבני בכביש.
  • המושבים: לא סל עם גלגלים, אלא באמת כורסה. יותר נוח מהספה אצלכם בסלון.
  • המערכת ההיברידית: פלג-אין היבריד? לגמרי. בלי לעשות מזה עניין – וזו בדיוק האסטרטגיה הצרפתית.

אז איך הוא נוסע באמת? והאם המתלים המפורסמים מצדיקים את ההייפ?

מוזר לומר את זה על רכב פנאי, אבל ה-C5 איירקרוס כמעט גורם לך להירגע – גם אם אתה תקוע בפקק בכניסה לקניון עם צרחות ברקע מאחור. סיטרואן (שזה, נזכיר, המותג שהביא את הבולמים ההידרופנאומטיים לעולם) השקיע כאן במשהו כמו “בולמים עם כריות אהבה” – או בשפה שלהם: Progressive Hydraulic Cushions. התוצאה היא שכל מהמורה מרגישה כמו… טוב, כמו כלום. שום מריבה עם הבמפרים בעיר.

גם על כביש מהיר, הרכב מרגיש מיושב, יציב ומנחם. כמו לומר “אל תדאג, אני איתך”. לא מבריק ספורטיבית, אבל הוא גם לא מתיימר לרגע. ההיגוי? נעים. תגובת דוושה? סבירה. התחושה הכללית? רוגע צרפתי שבא קצת לעשות סדר בבלגן הישראלי.

שאלות ששאלתם (והיה חשוב לנו לענות בלי להתחכם)

  • יש מספיק מקום למשפחה של 5? כן, ואפילו תגיעו בלי לתת מכות מרפקים.
  • איך הביצועים של הגרסה ההיברידית? לא פורש, אבל תדהים אתכם כשזה מגיע לחשמל נטו בעיר.
  • תא מטען? 580 ליטר – שזה אומר שגם העגלה, גם הכלב וגם 4 שקיות של חלב.
  • תפעול מסך המולטימדיה? לא אייפון, אבל הרבה יותר טוב ממה שסיטרואן עשו לפני חמש שנים.
  • תחושת איכות? מפתיעה. יש מקומות פלסטיים, בטח. אבל הקונספט הכללי – בוגר ונעים.

מה מייחד את ה-C5 מהשאר? ולא, “מחיר אטרקטיבי” זה לא הסיפור פה

אם אתם מחפשים רכב שיצעק לכולם “תראו אותי, קניתי SUV”, זה כנראה לא הרכב בשבילכם. אבל אם אתם רוצים משהו שונה – שלא נראה כמו כל יונדאי טוסון-קיה ספורטאז’-מאזדה שמסתובב באיזור – תלכו עליו. הייחוד כאן טמון באופי. הוא פשוט אחר.

3 סיבות שבגללן תשקלו אותו מחדש – דווקא אחרי נסיעת מבחן

  • השלווה התנועה: זה לא רכב שמתאמץ להרשים – הוא פשוט מרגיש נכון.
  • הנוחות – בלי מרכאות: מושבים כמו בכורסה אצל סבתא, לא בכוונה זולה – אלא כפרקטיקה פרקטית.
  • הגישה: אם אתם אוהבים לפשט דברים (כמו בחיים), זה הרכב שלכם.

ומילה על הגרסה ההיברידית – כדאי או שכדאי לבדוק פעמיים?

אז ככה: הגרסה ההיברידית הנטענת (PHEV) מעניקה טווח חשמלי של בערך 50 ק”מ נטו. זה לא טסלה, אבל גם לא צריך להיות. מספיק כדי לא לזהם בדרך לעבודה ולחזור בלפחות תחושת עליונות סביבתית. חשוב לדעת – הנסיעה על חשמל בלבד שקטה כמעט מדי. תזהרו על הולכי רגל, באמת.

ולא פחות חשוב – טעינה מלאה לוקחת כמה שעות בבית (בערך 7.5 עם שקע רגיל), אבל עם עמדת טעינה ייעודית תגיעו לזמן הרבה יותר תכליתי. התמריץ הכלכלי? לא רע, תלוי כמה חשמל אתם שורפים לעומת בנזין.

בכל זאת שוקלים לקנות? הנה מה שבאמת חשוב לזכור

  • מחירים: מתחיל בסביבות ה-160 אלף ש”ח (נכון לשוק 2024), כשההיברידית כבר קופצת ל-200K+.
  • רמות גימור: יש 2-3 עיקריות. שווה להשקיע בגרסה העשירה אם אתם חובבי פאר קטנים.
  • תחרות: קיה ספורטאז’, יונדאי טוסון, מאזדה CX-5 ועוד. אבל הוא מרגיש – אחר.
  • אחריות: 5 שנים. יותר משנדמה לכם שתצטרכו (אבל תמיד נחמד לדעת).

מסקנה אחת לסיום – ולא, היא לא צפויה

C5 איירקרוס הוא לא הקרוסאובר הכי ספורטיבי, הכי מרגש או הכי מתקדם טכנולוגית בשכונה. אבל הוא כן אולי הכי נוח, הכי רגוע והכי בטוח בעצמו. הוא מין אנטי-גיבור בסיפור הזה של רכבי הפנאי בישראל. לא מנסה למשוך תשומת לב – ובדיוק בגלל זה אתה מסתכל עליו פעמיים.

אז האם הוא בשבילך? אם נמאס לך ממלחמת המותגים, אתה רוצה בעיקר נוחות, ויש בך גרם של אהבה לצרפת הקולית – התשובה היא כן. ואם לא – לפחות תעריך את הצרפתים על הניסיון לעשות משהו קצת אחר.

דילוג לתוכן