ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK!
היום אנחנו צוללים אל עולם היוקרה הקוריאנית המתפתחת ומביטים מקרוב על אחד הדגמים המסקרנים ביותר שהגיעו אלינו בשנים האחרונות: הג’נסיס GV70. ג’נסיס, מותג הפרימיום של יונדאי, ממשיכה לבסס את מעמדה כמתחרה רצינית לשחקניות הוותיקות בקטגוריית הפרימיום, וה-GV70 הוא ללא ספק אחד מעמודי התווך באסטרטגיה הזו.
מדובר ברכב פנאי-קומפקטי יוקרתי (למרות שהוא נושק לגודל של קטגוריית הביניים), שמכוון ישירות אל ליבן של מכוניות כמו ב.מ.וו X3, מרצדס GLC, אודי Q5, וולוו XC60 ואחרות. הוא מציע שילוב של עיצוב נועז, תא נוסעים עשיר ומודרני, מגוון יחידות הנעה (כולל גרסה חשמלית מלאה ומרשימה במיוחד), ורשימת אבזור ארוכה. על הנייר, הג’נסיס GV70 (Genesis GV70) נראה כמו מתכון להצלחה, במיוחד בשוק כמו ישראל שצמא לאלטרנטיבות מסקרנות בסגמנט היוקרה.
בסקירה המקיפה הזו, נבחן את הג’נסיס GV70 מכל זווית אפשרית. נתחיל מהעיצוב החיצוני והפנימי, נצלול לפרטי יחידות ההנעה והביצועים (וגם נדבר על צריכת דלק וצריכת אנרגיה בגרסה החשמלית), נבחן את הטכנולוגיה והאבזור, נפרט על חווית הנהיגה והתנהגות הכביש בישראל, נדבר על בטיחות ומערכות עזר לנהג, ונדגע כמובן בנושא הרגיש: מחיר, רמות גימור, ואחריות. לקראת הסוף, נסכם את היתרונות והחסרונות העיקריים, נערוך השוואה קצרה למתחרים המקומיים, ונענה על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות ג’נסיס GV70?
חשוב לציין שהסקירה מתבססת על המצב כפי שהוא נכון לאפריל 2025, תוך התייחסות לדגמים ורמות הגימור הרלוונטיות לשוק הישראלי, לרבות גרסת ה-Electrified GV70 החשמלית שצוברת פופולריות. נשלב גם התייחסות אפשרית לחוות דעת גולשים שהצטברו עם הזמן, כדי לקבל תמונה מלאה.
II. עיצוב חיצוני: שפה עיצובית נועזת ומרשימה
הג’נסיס GV70 הוא רכב שלא מפחד למשוך תשומת לב. הוא מאמץ את שפת העיצוב הייחודית של ג’נסיס, הנקראת ‘אלגנטיקה אתלטית’, ובמקרה שלו היא מתורגמת היטב לרכב פנאי דינמי ונאה.
החזית נשלטת על ידי גריל גדול במיוחד בצורת מגן, שמסגרתו הכרומה בולטת ומעניקה לרכב נוכחות כביש משמעותית. מצדדיו, הפנסים הקדמיים המפוצלים, המורכבים משני פסי LED אופקיים דקים, יוצרים מראה עתידני וזכיר. זוהי חתימת אור ייחודית של ג’נסיס שחוזרת על עצמה בדגמים נוספים של המותג.
מבט מהצד חושף צללית דמוית קופה, עם קו גג המשתפל מטה בחלק האחורי, וקו מותניים המטפס מעלה. קו כרום בולט שעובר לאורך בתי הגלגלים ומתעקל כלפי מעלה ליד חלון הצד האחורי מוסיף נופך דרמטי ומבדל אותו מהמתחרים השמרניים יותר. הגלגלים גדולים יחסית (בדרך כלל 19 או 21 אינץ’ ברמות הגימור הגבוהות בישראל), ועיצובם תורם למראה הכללי הספורטיבי והיוקרתי.
החלק האחורי ממשיך את קו העיצוב עם פנסים מפוצלים בדומה לקדמיים, המעניקים מראה רחב ויציב. הפגוש האחורי משלב יציאות אגזוז גדולות (או אלמנטים עיצוביים דומים בגרסה החשמלית), ודלת תא המטען מעוצבת בקווים נקיים. באופן כללי, העיצוב החיצוני של ה-GV70 הוא הצהרה ברורה של המותג: אנחנו כאן כדי להתבלט, לא רק להשתלב.
למרות המידות הפיזיות שאינן שוברות שיאים בקטגוריה (הוא דומה למתחריו העיקריים), השפה העיצובית הנועזת והקווים הדינמיים מעניקים לו תחושה גדולה ומרשימה יותר על הכביש. בהשוואה לדגם הסדאן המקביל, ה-G70, גרסת הפנאי גבוהה ומגושמת יותר מטבע הדברים, אך עדיין מצליחה לשמור על מידה רבה של ספורטיביות ואלגנטיות.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: יוקרה מודרנית וייחודית
אם החיצוניות מרשימה, תא הנוסעים של הג’נסיס GV70 הוא חוויה בפני עצמה. ג’נסיס השקיעה רבות בעיצוב הפנים, והתוצאה היא סביבת נהג ונוסעים יוקרתית, מודרנית, ובעלת אמירה עיצובית ייחודית.
האווירה הכללית בתא הנוסעים היא של יוקרה טכנולוגית. קווים אליפטיים הם מוטיב עיצובי מרכזי החוזר על עצמו באלמנטים שונים, כמו פתחי האוורור הגדולים והקונסולה המרכזית. זהו קונספט עיצובי מרענן ושונה מהסגנונות המוכרים יותר אצל המתחרים הגרמנים, למשל.
איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה באופן מרשים. בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות נעשה שימוש בחומרים רכים ונעימים למגע. רמות הגימור הגבוהות בישראל מציעות שילובים של עור איכותי, גימורי עץ או אלומיניום מוברש, ואפילו אלקנטרה בחלק מהרמות, התורמים לתחושת פרימיום אמיתית. איכות ההרכבה מצוינת, וכל המשטחים והפקדים משדרים תחושת מוצקות ועמידות.
הנדסת האנוש ברובה טובה, אך דורשת מעט הסתגלות. מסך המולטימדיה הגדול ממוקם גבוה על הדשבורד ונוח לצפייה. השליטה בו נעשית באמצעות מגע, או באמצעות חוגה גדולה בקונסולה המרכזית המשמשת גם כמשטח מגע לכתיבת אותיות או מספרים. יש גם כפתורים פיזיים לשליטה על מערכת המיזוג ואף חוגות לשליטה על עוצמת השמע ועל בחירת הילוכים (חוגה סיבובית בסגנון יגואר/לנד רובר, ולא ידית גיר סטנדרטית). השליטה על הגיר (או העברת הילוכים בגרסת הבנזין) נוחה ואינטואיטיבית באמצעות החוגה הסיבובית, אם כי יש לשים לב לא לבלבל בינה לבין חוגת השליטה על המולטימדיה הממוקמת סמוך לה.
נוחות המושבים הקדמיים מצוינת, עם תמיכה טובה לגב ולצדדים, ומגוון רחב של כיוונים (חשמליים כמובן) ופונקציות כמו חימום, אוורור ואפילו עיסוי ברמות הגימור הגבוהות. המושבים האחוריים נוחים גם הם, והמרווח שם סביר לקטגוריה. שני מבוגרים ישבו בנוחות יחסית, אך שלושה יסבלו מצפיפות מסוימת, במיוחד בשל מנהרת הינע בולטת ברצפה בגרסאות הלא חשמליות. מרווח הרגליים והראש טוב למבוגרים בגובה ממוצע, אם כי קו הגג המשתפל מעט פוגע במרווח הראש ליושבים מאחור בהשוואה לרכבי פנאי עם גג ישר יותר.
נפח תא המטען עומד על כ-542 ליטר (503 ליטר בגרסה החשמלית בשל מיקום הסוללות). זהו נפח סביר לקטגוריה, אך לא הגדול ביותר. צורת תא המטען שימושית יחסית, אך סף ההטענה גבוה מעט. ישנן נקודות עיגון ופתרונות אחסון בסיסיים נוספים, אך לא יותר מזה. בגרסה החשמלית יש גם תא מטען קטן קדמי (“פראנק”) בנפח של 25 ליטר, שימושי לאחסון כבלי טעינה או פריטים קטנים אחרים.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: פינוק טכנולוגי בשפע
הג’נסיס GV70 מגיע עמוס בטכנולוגיה ואבזור, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות המיובאות לישראל, כנהוג במותגי פרימיום שמנסים להתבלט מול המתחרים.
מערכת המולטימדיה המרכזית היא גולת הכותרת. מדובר במסך מגע ענק בגודל 14.5 אינץ’ הממוקם כאמור גבוה על הדשבורד. איכות התצוגה מצוינת, עם רזולוציה גבוהה וצבעים עשירים. מהירות התגובה טובה בסך הכל, למרות ששימוש במגע דורש לעיתים הישטחות קדימה. מבנה התפריטים אינטואיטיבי למדי וקל לניווט, בין אם דרך המגע או דרך חוגת השליטה בקונסולה המרכזית. המערכת תומכת כמובן בקישוריות סמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto (בדרך כלל חיבור חוטי, תלוי ברמת הגימור ובשנתון, אך בדגמים החדשים יותר יש גם תמיכה אלחוטית בחלק מהגרסאות), ותפקודן חלק ויציב.
לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ מרשים במיוחד, במיוחד ברמות הגימור המצוידות בו (ישנן גם גרסאות עם לוח מחוונים חלקי דיגיטלי/אנלוגי). הוא מציע אפשרויות תצוגה מגוונות שניתן להתאים אישית, כולל תצוגה תלת-ממדית ייחודית המעניקה עומק למחוונים, אם כי היא לא בהכרח מוסיפה המון לשימושיות בפועל ויכולה אף להסיח את הדעת בתחילה. המידע המוצג ברור וקריא בכל תנאי התאורה.
מערכת השמע הסטנדרטית טובה, אך ברמות הגימור הגבוהות מוצעת מערכת שמע משודרגת של Lexicon עם 18 רמקולים, המספקת איכות צליל מעולה וחווית שמע עשירה ומרשימה.
רשימת אבזור הנוחות ברמות הגימור הנמכרות בישראל ארוכה וכוללת בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת למספר אזורים, מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ואף האחוריים בחלק מהגרסאות, גג פנורמי, וילונות הצללה חשמליים (בחלק מרמות הגימור), מצלמות היקפיות (360 מעלות), מצלמה אחורית איכותית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ובחלק מהגרסאות גם מערכת חניה אוטומטית. ברמות הגימור הגבוהות ביותר ניתן למצוא גם תצוגה עילית (HUD) איכותית ומפורטת.
ג’נסיס גם משלבת טכנולוגיות ייחודיות משלה, כמו מערכת ביטול רעשים אקטיבית (Active Noise Control) התורמת לשקט בתא הנוסעים, או מערכת ניטור שטח מת המציגה תמונה חיה בלוח המחוונים בעת איתות, תכונה שמקורה בדגמי יונדאי/קיה אך שימושית במיוחד כאן.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: מגוון אפשרויות עם אופי שונה
הג’נסיס GV70 מוצע בישראל עם מגוון יחידות הנעה, מה שמאפשר ללקוחות לבחור את האופי המתאים להם, ומשפיע כמובן על ביצועים וצריכת דלק או צריכת אנרגיה.
יחידות ההנעה הנפוצות בגרסאות הלא חשמליות הן מנועי בנזין מודרניים. גרסת הכניסה היא בדרך כלל עם מנוע 2.5 ליטר טורבו המספק כ-304 כ”ס וכ-43 קג”מ של מומנט. מעליה, גרסת ה-3.5 ליטר טורבו (בנזין V6) מציעה הספק מרשים של כ-380 כ”ס וכ-54 קג”מ. שתי הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, ומומנט המנוע מועבר לכל ארבעת הגלגלים (הנעה כפולה).
נתוני התאוצה 0-100 קמ”ש מרשימים: כ-6.1 שניות עם מנוע ה-2.5 ליטר וכ-5.1 שניות בלבד עם מנוע ה-3.5 ליטר. בנהיגה יומיומית, שתי הגרסאות מספקות תחושת כוח נדיבה. מנוע ה-2.5 ליטר מרגיש חזק וזריז מספיק לרוב המצבים, עם תאוצות ביניים משכנעות בעת עקיפה. מנוע ה-3.5 ליטר הוא כבר סיפור אחר – הוא פשוט חזק מאוד ומספק ביצועים ספורטיביים של ממש, עם עתודות כוח בלתי נדלות.
תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה ויעילה, ומעברי ההילוכים כמעט אינם מורגשים בנהיגה רגועה. במצב ספורט היא הופכת להיות מעט יותר אגרסיבית וממהרת להוריד הילוכים בעת הצורך.
כשמדובר בצריכת דלק, יש לצפות למספרים שאינם נמוכים במיוחד, כצפוי מרכבי פנאי יוקרתיים עם מנועי בנזין גדולים והנעה כפולה. נתוני היצרן (WLTP) מצביעים על צריכת דלק ממוצעת סביב 10-11 קילומטר לליטר למנוע ה-2.5 ליטר, וכ-8-9 קילומטר לליטר למנוע ה-3.5 ליטר. במציאות הישראלית, בתנאי נהיגה מגוונים (עירוני/בינעירוני), צפו לצריכת דלק ממוצעת ריאלית הנעה בין 7 ל-9 קילומטר לליטר במנוע ה-2.5 ליטר, ובין 6 ל-8 קילומטר לליטר במנוע ה-3.5 ליטר. עלות הדלק בישראל הופכת את צריכת הדלק הזו לפקטור משמעותי בהוצאות התחזוקה.
כאן נכנסת לתמונה הגרסה החשמלית: ה-Genesis Electrified GV70. גרסה זו מצוידת בשני מנועים חשמליים (אחד על כל סרן), המייצרים הנעה כפולה והספק משולב של כ-430 כ”ס (עם מצב “Boost” קצר שמקפיץ את ההספק לכ-490 כ”ס) ומומנט אדיר של כ-71 קג”מ. הביצועים בגרסה החשמלית מסחררים: תאוצה 0-100 קמ”ש אורכת כ-4.2 שניות בלבד. תחושת הכוח מיידית ולינארית, כנהוג ברכבים חשמליים, וההאצות כמעט חרישיות. היעדר גיר ותיבת הילוכים הופך את העברת הכוח לחלקה במיוחד.
צריכת האנרגיה בגרסה החשמלית נמדדת בקוט”ש/100 ק”מ. נתון WLTP רשמי מצביע על צריכה ממוצעת סביב 19-20 קוט”ש/100 ק”מ. במציאות הישראלית, צפו לצריכת אנרגיה ריאלית הנעה בין 20 ל-24 קוט”ש/100 ק”מ, תלוי בסגנון הנהיגה, תוואי הדרך ושימוש במערכת המיזוג. לשם השוואה, חיפוש נפוץ כמו “צריכת דלק” עדיין נעשה גם עבור רכבים חשמליים, מה שמדגיש את הצורך להסביר את ההבדל בין צריכת דלק לצריכת אנרגיה ועלויות הנסיעה הנמוכות יותר עם חשמל, למרות שמחיר החשמל גם הוא עשוי לעלות.
ה-Electrified GV70 מצויד בסוללה גדולה יחסית של 77.4 קוט”ש. טווח הנסיעה המוצהר לפי תקן WLTP עומד על כ-450 קילומטר. בנהיגה ריאלית בישראל, ניתן לצפות לטווח נסיעה בפועל הנע בין 350 ל-400 קילומטר, נתון מספק בהחלט לרוב השימושים היומיומיים והבינעירוניים.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): מהירה בבית וגם בדרכים
חווית הטעינה של הג’נסיס Electrified GV70 נוחה ומהירה יחסית, הודות לתשתית הטעינה המתקדמת של קבוצת יונדאי/קיה.
טעינת AC (טעינה ביתית או בעמדות ציבוריות איטיות יותר) מתאפשרת בקצב מקסימלי של 11 קילוואט. טעינה מלאה (0-100%) משקע ביתי רגיל (חד פאזי, 16 אמפר) תימשך כ-10-12 שעות. מעמדת טעינה ביתית ייעודית (תלת פאזי, 11 קילוואט), טעינה מלאה תימשך כ-7-8 שעות, מה שמאפשר טעינה מלאה במהלך הלילה.
היתרון הגדול של ה-Electrified GV70 הוא יכולת הטעינה המהירה בזרם ישר (DC). הרכב תומך בקצב טעינה מרשים של עד כ-240 קילוואט. זהו קצב טעינה מהגבוהים שיש כיום לרכבים חשמליים, והוא מתאפשר בזכות ארכיטקטורת 800 וולט של הרכב. בעמדת טעינה מהירה תומכת (למשל, עמדת 350 קילוואט), ניתן להוסיף כ-100 קילומטר של טווח בתוך פחות מ-5 דקות, וטעינה טיפוסית מ-10% ל-80% סוללה תארך כ-18 דקות בלבד. זהו נתון מצוין המאפשר עצירות קצרות מאוד בטעינה מהירה בדרכים ארוכות.
סוג המחבר התקני בישראל לרכב חשמלי הוא CCS Combo 2, וכך גם ב-GV70 החשמלי, מה שמבטיח תאימות רחבה לעמדות טעינה ציבוריות. היצרן מציע בדרך כלל אפליקציה לניהול טעינה מרחוק, מעקב אחר מצב הסוללה, איתור עמדות טעינה ועוד, התורמת לנוחות השימוש.
חווית הטעינה הציבורית בישראל משתפרת בהתמדה, עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות טעינה מהירות במרכזים עירוניים ועל צירי תנועה ראשיים. עם זאת, בהשוואה למדינות באירופה או בארה”ב שבהן תשתיות הטעינה מפותחות יותר, ייתכנו עדיין אתגרים בזמינות עמדות מסוימות, תקלות בעמדות, או עומס בשעות שיא. כדאי תמיד לתכנן מסלולים ארוכים מראש ולוודא זמינות עמדות טעינה רלוונטיות.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ודינמיות (עם דגש על נוחות)
חווית הנהיגה בג’נסיס GV70 היא שילוב מוצלח של נוחות נסיעה גבוהה ודינמיות מפתיעה, עם דגש ברור על הצד המפנק והיוקרתי.
נוחות הנסיעה טובה מאוד בסך הכל. הג’נסיס מצליח לגהץ היטב את רוב השיבושים בכבישים עירוניים ובינעירוניים. גם על אספלט פחות מושלם או בכבישים משובשים, הרכב שומר על ריסון הגוף וסופג את המהמורות ביעילות, גם עם חישוקי 21 אינץ’ הגדולים. רמת בידוד הרעשים בתא הנוסעים מצוינת. רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים בנהיגה רגועה (ובגרסה החשמלית הם כמובן אינם קיימים), רעשי רוח מינוריים גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש מבודדים היטב בזכות בידוד אקוסטי יעיל וצמיגים איכותיים. האווירה בתא הנוסעים שקטה ונינוחה, מה שהופך נסיעות ארוכות לחוויה נעימה במיוחד.
בצד הדינמי, ה-GV70 מפתיע לטובה. למרות שאינו מתיימר להיות רכב ספורט טהור, התנהגות הכביש שלו בטוחה וצפויה. ההיגוי בעל משקל טוב ומרגיש מדויק למדי, גם אם חסר לו מעט משוב מהגלגלים הקדמיים. אחיזת הכביש גבוהה במיוחד, במיוחד בגרסאות ההנעה הכפולה, והרכב שומר על יציבות כיוונית מצוינת גם במהירויות גבוהות בכבישים מהירים. זוויות הגלגול בפניות נשלטות היטב, והרכב מרגיש נטוע ובטוח גם בעת כניסה לפניות מהירות.
מערכת הבלמים יעילה וחזקה, עם תחושה לינארית בדוושה. בגרסה החשמלית, מערכת הרגנרציה מאפשרת בלימת מנוע באמצעות שחרור דוושת התאוצה, וניתן לכוון את עוצמתה באמצעות מנופי שליטה מאחורי ההגה. בתחנה הגבוהה ביותר, ניתן לנהוג בשיטת “דוושה אחת” כמעט לחלוטין.
קלות התמרון בעיר טובה יחסית לגודל הרכב. ההיגוי הקל במהירויות נמוכות, יחד עם מצלמות ההיקפיות וחיישני החניה, הופכים את התמרון בחניות צפופות לפשוט יחסית. היעדר גיר והעברת הילוכים ברכב חשמלי, או תיבת הילוכים אוטומטית חלקה בגרסאות הבנזין, תורמים לחווית נהיגה עירונית נינוחה וזורמת.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון גבוה ורשימת אבזור ארוכה
בטיחות היא נושא מהותי בקטגוריית הפרימיום, והג’נסיס GV70 עומד בציפיות ואף עולה עליהן בחלק מהמקרים.
ה-GV70 זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות הריסוק המחמירים של Euro NCAP. הוא השיג תוצאות מצוינות בכל הקטגוריות המרכזיות, כולל הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, והגנה על הולכי רגל/רוכבי אופניים. מבנה השלדה מודרני וקשיח, והוא מצויד במספר גדול של כריות אוויר (כולל כרית אוויר מרכזית למניעת מגע בין הנהג והנוסע הקדמי בעת תאונת צד).
מעבר לבטיחות הפאסיבית המצוינת (מבדקי בטיחות מבניים), ה-GV70 מגיע עם חבילה מקיפה של מערכות עזר אקטיביות לנהג (ADAS) כסטנדרט, כבר ברמת הגימור הבסיסית יחסית הנמכרת בישראל.
רשימת המערכות כוללת בין היתר: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וזיהוי תנועה בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית המשתמשת בנתוני ניווט ומתאימה את המהירות לעיקולים ולפניות, מערכת שמירה על נתיב נסיעה אקטיבית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על רכבים בשטח מת עם התערבות אקטיבית במקרה הצורך, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, מערכת ניטור עירנות נהג, ועוד. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות גם מערכת סיוע אקטיבי בנהיגה בפקקים (Hands-on Assist) המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בכבישים מהירים בתנאים מסוימים.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב ברובו. הן פועלות בצורה חלקה ופחות אגרסיבית או עצבנית בהשוואה למערכות מסוימות של יצרנים אחרים. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת באופן טבעי, ומערכת שמירה על הנתיב מבצעת תיקוני היגוי עדינים ושומרת את הרכב במרכז הנתיב ביעילות. קלות התפעול והגישה להגדרות המערכות דרך מסך המולטימדיה או לחצנים פיזיים טובה בסך הכל.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): פרימיום במחיר תחרותי?
הג’נסיס GV70 ממוקם בסגמנט הפרימיום, ובהתאם לכך המחיר שלו אינו עממי. השאלה “כמה עולה” ג’נסיס GV70 תלויה כמובן ברמת הגימור ויחידת ההנעה הספציפית, והמחיר מתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויים בשער החליפין, מיסוי רלוונטי (מס קנייה, במיוחד בגרסה החשמלית שנהנית מהטבות מס מסוימות), ושיקולים מסחריים של היבואן.
נכון לאפריל 2025 (בהנחה של יציבות יחסית במחירים ביחס לתקופה האחרונה), טווח המחיר עבור הג’נסיס GV70 בישראל נע בדרך כלל בין כ-350,000 ש”ח לגרסאות הבנזין הבסיסיות יותר, ומטפס עד לכ-500,000 ש”ח ואף יותר עבור רמות הגימור הגבוהות ביותר עם מנוע ה-3.5 ליטר או גרסת ה-Electrified GV70 המאובזרת.
המחירון הרשמי של היבואן מפרט את המחירים עבור רמות הגימור השונות המשווקות בארץ. רמת הגימור העיקרית והנפוצה היא לרוב גרסת הבנזין 2.5 ליטר עם רמות אבזור כמו “Luxury” או “Premium”, וגרסת ה-Electrified עם רמת אבזור אחת או שתיים עיקריות המשלבות את מרבית הפינוקים. ההבדלים המרכזיים בין רמות הגימור מתבטאים בעיקר באבזור הנוחות והטכנולוגיה: גודל וסוג החישוקים, סוג ואיכות העור במושבים ובדיפונים, תוספות כמו חימום/אוורור/עיסוי במושבים, גג פנורמי, מערכת שמע משודרגת, תצוגה עילית (HUD), ודלת תא מטען חשמלית. כמו כן, יכולים להיות הבדלים באבזור הבטיחות האקטיבי, כאשר רמות הגימור הגבוהות מקבלות את כל המערכות המתקדמות ביותר.
תנאי האחריות בישראל עבור הג’נסיס GV70 נדיבים יחסית: בדרך כלל מוצעת אחריות יצרן מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת קילומטרים. בגרסה החשמלית, אחריות הסוללה נפרדת וארוכה יותר, בדרך כלל 8 שנים או 160,000 קילומטר (המוקדם מביניהם), כנהוג ברכבים חשמליים. חשוב לוודא את תנאי האחריות המדויקים בעת הרכישה.
עלויות התחזוקה השוטפות (טיפולים תקופתיים) צפויות להיות דומות למתחרים בסגמנט הפרימיום, ולעיתים אף נמוכות יותר במקרה של הטיפולים עצמם (כחלק מאסטרטגיית ביסוס המותג). לעומת זאת, עלות חלפים ותיקונים מורכבים עלולה להיות יקרה יחסית. שווי השימוש (ירידת הערך) היה נושא לבחינה בעבר עבור מותגים חדשים כמו ג’נסיס, אך עם התבססות המותג והביקוש לדגמיו, שווי השימוש של ה-GV70 צפוי להיות תחרותי ביחס למתחרים הגרמנים המובילים.
בכל הנוגע לתקלות פוטנציאליות או בעיות נפוצות, הג’נסיס GV70 נחשב בדרך כלל לרכב אמין למדי בהשוואה לדגמים מסוימים בקטגוריה שעשויים לסבול מבעיות אלקטרוניקה מורכבות יותר. האחריות הנדיבה מספקת שקט נפשי משמעותי בהקשר זה. עד כה לא דווח על תקלות סדרתיות או בעיות משמעותיות המאפיינות את הדגם.
X. יתרונות: למה כדאי לשקול ג’נסיס GV70?
-
עיצוב חיצוני ופנימי ייחודי ויוקרתי: הג’נסיס GV70 בולט בנוף רכבי הפנאי היוקרתיים עם שפה עיצובית נועזת, אלגנטית ומרשימה מבחוץ, ותא נוסעים מודרני, מפנק ומעוצב בקפידה מבפנים. הוא לא נראה כמו כל רכב יוקרה אחר.
-
איכות חומרים והרכבה גבוהה: רמת הגימור והחומרים בתא הנוסעים מצוינת, ומשדרת תחושת פרימיום אמיתית התואמת ואף עולה על זו של חלק מהמתחרים הישירים.
-
אבזור עשיר: במיוחד ברמות הגימור המיובאות לישראל, ה-GV70 מגיע עם רשימת אבזור נוחות וטכנולוגיה ארוכה במיוחד, המציעה פינוקים רבים שכרוכים בדרך כלל בתוספת תשלום משמעותית אצל המתחרים.
-
חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה: הרכב מצויד כסטנדרט בכל מערכות הבטיחות האקטיביות העדכניות ביותר, ותפקודן יעיל ואינטואיטיבי.
-
נוחות נסיעה ובידוד רעשים מעולים: ה-GV70 הוא רכב נוח ושקט במיוחד, אידיאלי לנסיעות ארוכות ולשיוט בכבישים מהירים.
-
ביצועים טובים (במיוחד בגרסאות החזקות והחשמלית): מנועי הבנזין החזקים וגרסת ה-Electrified מספקים כוח נדיב וביצועים מרשימים, התורמים לחווית נהיגה מהנה.
-
יכולת טעינה מהירה (בגרסה החשמלית): קצב הטעינה המהירה (DC) בגרסת ה-Electrified הוא יתרון משמעותי המקצר משמעותית את זמני ההמתנה בעמדות טעינה ציבוריות.
XI. חסרונות: נקודות לשיפור ופשרות
-
צריכת דלק גבוהה בגרסאות הבנזין: כצפוי מרכבים בקטגוריה זו עם מנועים גדולים והנעה כפולה, גרסאות הבנזין סובלות מצריכת דלק גבוהה יחסית, מה שמשפיע על עלויות התחזוקה הכוללות, במיוחד במחירי הדלק בישראל.
-
נפח תא מטען סביר אך לא מצטיין: נפח תא המטען מספק לרוב הצרכים, אך אינו מהגדולים בקטגוריה, וסף ההטענה מעט גבוה. גרסת ה-Electrified מקריבה מעט מנפח זה.
-
הנדסת אנוש דורשת הסתגלות: למרות שהיא טובה ברובה, ריבוי הפקדים, מיקום חוגת המולטימדיה סמוך לחוגת ההילוכים, והתצוגה התלת-ממדית בלוח המחוונים עשויים לדרוש תקופת הסתגלות קצרה.
-
שם המותג עדיין מתבסס: למרות ההתקדמות המרשימה של ג’נסיס, שם המותג עדיין לא בעל ההילה והיוקרה של המתחרים הגרמנים הוותיקים בשוק המשומשות, מה שעשוי להשפיע על שווי השימוש העתידי (אם כי כאמור, המצב משתפר).
XII. השוואה למתחרים: בולט בנוף
בהשוואה למתחרים הישירים בשוק הישראלי, כמו ב.מ.וו X3, מרצדס GLC, אודי Q5 וולוו XC60, הג’נסיס GV70 מציע אלטרנטיבה מרעננת ומודרנית. בעוד שהמתחרים הגרמנים נוטים להיות שמרניים ומאופקים יותר בעיצובם, הג’נסיס בולט בנוף עם עיצוב נועז ויוקרתי יותר. בתא הנוסעים, הג’נסיס מציע אווירה שונה, טכנולוגית ועשירה יותר בפינוקים, במיוחד ביחס למחיר. ביצועי מנועי הבנזין (ובפרט ה-3.5 ליטר) תחרותיים בהחלט, וגרסת ה-Electrified החשמלית מציעה יכולת טעינה מהירה וביצועים עדיפים על חלק מהמתחרות החשמליות הישירות. מבחינת נוחות נסיעה ובידוד רעשים, הג’נסיס מתמודד בכבוד רב ואף מצטיין בחלק מהמקרים. היתרון העיקרי של המתחרים הגרמנים טמון עדיין במוניטין הארוך טווח, בהיסטוריית שווי השימוש המוכחת, וברשת שירות מעט מבוססת יותר (אם כי גם רשת השירות של ג’נסיס בישראל מתפתחת ומשתפרת). יתרון נוסף למתחרים מסוימים עשוי להיות היצע גרסאות מנוע וגימור רחב יותר, כולל אופציות היברידיות-נטענות (PHEV) שאינן זמינות ב-GV70 (מלבד הגרסה החשמלית המלאה).
XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות?
לסיכום, הג’נסיס GV70 הוא רכב פנאי יוקרתי ומרשים, שמצליח להציב אתגר רציני למתחרים המבוססים יותר בקטגוריה. הוא מציע שילוב מנצח של עיצוב אטרקטיבי ויוקרתי (מבחוץ ומבפנים), איכות חומרים והרכבה מצוינת, רשימת אבזור ארוכה במיוחד, חבילת בטיחות מקיפה, ונוחות נסיעה ובידוד רעשים ברמה גבוהה מאוד. הביצועים בגרסאות החזקות (בנזין 3.5 ליטר וחשמלית) מרשימים בהחלט, וגרסת ה-Electrified מוסיפה גם יתרון משמעותי בזמני טעינה מהירים.
האם כדאי לקנות ג’נסיס GV70? התשובה היא בהחלט כן, אבל לא לכל אחד. ה-GV70 מתאים במיוחד למי שמחפש רכב פנאי יוקרתי שמצליח להתבלט מהקהל, למי שמעריך עיצוב ייחודי, איכות פנים גבוהה ואבזור עשיר במיוחד ביחס למחיר בהשוואה למתחרים. הוא מתאים למי שנוחות נסיעה ובידוד רעשים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלו. גרסת ה-Electrified GV70 היא אופציה מצוינת למי שמוכן לעבור לעולם החשמל ומחפש ביצועים מסחררים ויכולת טעינה מהירה, ומוכן לשלם פרמיה על כך. לעומת זאת, למי ששווי השימוש הוא הפרמטר החשוב ביותר, למי שמחפש את ההיצע הרחב ביותר של גרסאות וסוגי הנעה (כולל פלאג-אין), או למי שמעדיף את השם והמוניטין המבוססים של המותגים הגרמנים הוותיקים בכל מחיר, ייתכן שהמתחרים יהיו בחירה מתאימה יותר. בשורה התחתונה, הג’נסיס GV70 הוא רכב מצוין שמספק תמורה גבוהה למחיר בסגמנט הפרימיום, והוא בהחלט שווה בדיקה רצינית עבור כל מי ששוקל רכישת רכב מסוג זה.