סקירה מקצועית על דודג’ ראם – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב של ישראל.
הפעם אנחנו צוללים לעומק של תופעה מוטורית.
רכב שלא משאיר אף אחד אדיש בכביש.
ענק אמריקאי שממלא את מראות הצד ואת הלב.
כן, אנחנו מדברים על דודג’ ראם.
או ליתר דיוק, על ראם 1500 (Ram 1500).
השם “דודג'” אולי עדיין שגור בפי רבים בהקשר שלו.
אבל מותג ראם (RAM Trucks) הופרד רשמית מדודג’ כבר לפני למעלה מעשור.
הוא עומד בזכות עצמו כמותג הממוקד בטנדרים ורכבים מסחריים.
אז בואו נקרא לו בשמו הנכון – ראם 1500.
הוא נחשב לאחד הטנדרים הפופולריים והנמכרים ביותר בצפון אמריקה.
וזה לא סתם טנדר עבודה גרידא.
הוא התפתח להיות רכב מפואר, מודרני וטכנולוגי להפליא.
כזה שמתאים גם למשפחה וגם כרכב פנאי יוקרתי.
בישראל, הראם 1500 תפס לו מקום של כבוד.
הוא הפך לסמל סטטוס, לרכב שאי אפשר לפספס.
הוא משלב בין יכולות שטח מסוימות, כושר גרירה והעמסה (פחות רלוונטי לרוב הרוכשים הפרטיים בארץ).
עם נוחות נסיעה ורמות אבזור של רכב יוקרה.
המיצוב שלו בקטגוריית הטנדרים הגדולים בישראל הוא בחלק העליון.
המתחרים העיקריים שלו בארץ הם ענקים אמריקאים אחרים.
כמו פורד F-150 ושברולט סילברדו.
כל אחד מהם מציע שילוב מעט שונה של יכולות, נוחות ומחיר.
קהל היעד העיקרי של הראם 1500 בארץ הוא מגוון.
הוא פונה לאנשי עבודה שצריכים את יכולות ההעמסה והגרירה.
אך גם למשפחות גדולות שצריכות מרחב עצום.
ולמי שפשוט רוצה רכב גדול, מרשים ובולט בנוף.
בסקירה המקיפה הזו, נצלול לכל ההיבטים של הראם 1500.
נעבור על העיצוב החיצוני המרשים.
על תא הנוסעים המפנק והמרווח.
נסקור את הטכנולוגיה והאבזור.
נפרט על יחידת ההנעה הפופולרית ועל מה שקורה ב”צריכת דלק” שלו (רמז: לא חסכוני).
נדבר על חווית הנהיגה על הכביש ומחוצה לו.
נצלול לעומק נושא הבטיחות ו”מבדקי בטיחות”.
וכמובן, נתייחס לנושא ה”מחיר” בישראל, “רמות גימור”, “אחריות” ואפילו ל”חוות דעת גולשים” שונות.
בסוף, נענה על השאלה הגדולה: “האם כדאי לקנות” ראם 1500 בישראל של 2025?
ונסכם את ה”יתרונות” וה”חסרונות” הבולטים.

II. עיצוב חיצוני: נוכחות כביש שלא ניתן להתעלם ממנה

הדבר הראשון שאתם שמים לב אליו כשראם 1500 מתקרב במראה האחורית, זה הגודל.
מדובר ברכב עצום ממדים.
העיצוב החיצוני של הראם 1500 הנוכחי (הדור החמישי, שהוצג לראשונה ב-2019 ועבר עדכונים) משלב בין מראה קשוח ושרירי לבין נגיעות מודרניות ואפילו אלגנטיות ברמות הגימור הגבוהות.
פילוסופיית העיצוב היא של עוצמה אמריקאית.
קווים נקיים יחסית לדורות קודמים, אך עדיין מלאי נוכחות וכוח.

החזית נשלטת על ידי גריל ענק.
הוא זמין בכמה עיצובים שונים, תלוי ברמת הגימור.
מגריל כרום בוהק ברמות הגימור היוקרתיות.
ועד גריל בצבע הרכב או שחור מט ברמות גימור ספורטיביות או בסיסיות יותר.
פנסי החזית, לרוב בטכנולוגיית LED, משולבים באלגנטיות בגריל ומעניקים לרכב מבט נחוש.
הם מעניקים חתימת אור מודרנית וברורה.
מתחת לגריל ולפנסים, הפגוש הקדמי משלים את המראה הקשוח.
לרוב הוא משלב כונסי אוויר גדולים ופנסי ערפל.

מפרופיל, הראם 1500 חושף את מידותיו המרשימות.
הצללית היא צללית טנדר קלאסית.
עם קו מותניים גבוה ובתי גלגלים מודגשים.
אלו האחרונים נועדו להכיל חישוקים בגדלים שונים.
מ-18 אינץ’ ברמות הגימור הפחותות ועד 20 ואפילו 22 אינץ’ ברמות הגימור הבכירות.
עיצוב החישוקים משתנה אף הוא בהתאם לרמת הגימור.
מפשוט ופונקציונלי ועד יוקרתי ומעוצב.
קו הגג גבוה וישר.
דלתות הנוסעים גדולות ומאפשרות כניסה ויציאה נוחות (גם אם דורשות טיפוס קל).
ארגז המטען מאחור גדול ועמוק.
ניתן לקבלו באורכים שונים, אם כי בישראל לרוב משווקת גרסת ה”קרו קאב” (Crew Cab) הכפולה, המגיעה עם ארגז קצר יחסית.

חלקו האחורי של הראם 1500 כולל פנסים גדולים.
לרוב אף הם משתמשים בטכנולוגיית LED.
דלת תא המטען מסיבית.
בחלק מרמות הגימור קיימת אופציה לדלת תא מטען ייחודית שנפתחת גם כלפי מטה באופן קונבנציונלי וגם לצדדים כמו דלתות אסם.
זה פתרון שימושי להעמסה ופריקה נוחות יותר.
הפגוש האחורי לרוב משלב מדרגה מובנית.
היא מקלה על הגישה לארגז.
מידותיו הפיזיות של הראם 1500 הן ענקיות בכל קנה מידה.
האורך יכול להגיע לכמעט 6 מטרים.
הרוחב הוא מעל 2 מטרים (ללא מראות).
והגובה מתקרב לשני מטרים.
הוא בהחלט דורש חנייה מתאימה ומרחב תמרון נדיב.
נוכחות הכביש שלו היא אחת המרשימות שיש.
הוא נראה גדול, חזק ובלתי מתפשר.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: בית על גלגלים

אם החוץ של הראם 1500 מרשים וקשוח, הפנים הוא סיפור אחר לגמרי.
בעוד שבדורות קודמים תא הנוסעים היה פונקציונלי אך פלסטיקי למדי, הדור הנוכחי עשה קפיצת מדרגה משמעותית.
האווירה הכללית בפנים, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, היא של רכב יוקרה אמיתי.
הקונספט העיצובי משלב בין קווים עגולים ורכים לבין פקדים פיזיים מסורתיים.
זה שילוב שיוצר סביבה נעימה וקלה לתפעול.

איכות החומרים משתנה כמובן בהתאם לרמת הגימור.
אבל גם ברמות הגימור הבסיסיות יותר, התחושה הרבה יותר טובה מבעבר.
ברמות הגימור הבינוניות ומעלה, תמצאו עור איכותי, גימורי עץ או מתכת אמיתיים ותפירה מדויקת.
הדשבורד בחלקו העליון לרוב מרופד בחומרים רכים.
גם דיפוני הדלתות נעימים למגע ואיכות ההרכבה מרגישה מוצקה ועמידה.
אין קרקושים או תחושה זולה בחלקים המרכזיים.
הכל מרגיש כאילו נבנה להחזיק מעמד.

הנדסת האנוש בראם 1500 לרוב מצוינת.
למרות שפע הפקדים והמערכות, המעצבים הצליחו למקם אותם בצורה הגיונית וקלה להשגה.
פקדי בקרת האקלים, למשל, הם פיזיים ונוחים לתפעול תוך כדי נהיגה.
מערכת המולטימדיה שולטת בחלק גדול מהפונקציות.
אבל פקדים חיוניים אחרים עדיין זמינים ככפתורים או מתגים.
הראות החוצה טובה קדימה בזכות ישיבה גבוהה.
אך לאחור ולצדדים היא מוגבלת יחסית בשל ממדי הרכב.
לכן מערכות מצלמות היקפיות וחיישני חנייה הן קריטיות.

נוחות המושבים היא אחד מנקודות החוזק המשמעותיות של הראם 1500.
המושבים הקדמיים גדולים, רחבים ותומכים מאוד.
ברמות הגימור הגבוהות הם מציעים כיוונון חשמלי, חימום, אוורור ואפילו עיסוי.
הם מושלמים לנסיעות ארוכות.
שורת המושבים האחורית היא ענקית.
מרווח הרגליים שם הוא מהטובים שתמצאו בכל רכב, כולל רכבי סופר יוקרה.
שלושה מבוגרים יישבו שם בנוחות מקסימלית.
יש שפע של מרווח ראש וכתפיים.
זו באמת ספה מפנקת.

נפח תא המטען הקונבנציונלי, כלומר הארגז הפתוח מאחור, הוא גדול ושימושי.
הוא מציע אפשרויות הטענה מגוונות.
סף ההטענה גבוה יחסית בשל גובה הרכב.
צורת הארגז רבועה יחסית ומאפשרת ניצול יעיל של המקום.
קיימות נקודות עיגון רבות לאבטחת מטען.
אבל מעבר לארגז, הראם מציע פתרונות אחסון ייחודיים.
הבולטים שבהם הם תאי האחסון הייעודיים בתוך הכנפיים האחוריות (RamBox).
אלו תאים אטומים ונעולים שיכולים לשמש לאחסון כלים, ציוד או אפילו כצידנית מובנית.
יש גם שפע של תאי אחסון בתוך תא הנוסעים עצמו.
תאים גדולים בדלתות, קונסולה מרכזית ענקית ותאי אחסון מתחת למושבים האחוריים המתקפלים.
מבחינת מרווח ואפשרויות אחסון, הראם 1500 הוא מנצח מוחלט.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: המסך שגונב את ההצגה

ראם 1500 לא רק נראה גדול מבחוץ ומרגיש מרווח מבפנים.
הוא גם עמוס בטכנולוגיה מתקדמת, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות יותר שפופולריות בישראל.
הכוכבת הבלתי מעורערת בתא הנוסעים היא מערכת המולטימדיה.

מערכת המולטימדיה של סטלנטיס, המכונה Uconnect, מגיעה בראם 1500 במספר תצורות.
ברמות הגימור הגבוהות בישראל, לרוב נפגוש במסך מגע ענק בגודל 12 אינץ’.
הוא מותקן בצורה אנכית במרכז הדשבורד.
איכות התצוגה שלו מעולה, עם גרפיקה חדה וצבעים עשירים.
מהירות התגובה לנגיעות מרשימה ביותר.
מבנה התפריטים לרוב אינטואיטיבי וקל לניווט.
המערכת עצמה רצה על פלטפורמת Uconnect החדשה (Uconnect 5) ברכבים העדכניים.
היא מהירה ויציבה.
היא תומכת כמובן בקישוריות מלאה לטלפונים חכמים.
Apple CarPlay ו-Android Auto מוצעים ברוב המקרים.
לרובם גם בחיבור אלחוטי.
קיימת גם אפשרות לחיבור בלוטות’ רגיל.
העוזר הקולי המובנה משתפר מדור לדור.
הוא מאפשר שליטה קולית על פונקציות שונות ברכב.

מעבר למסך המרכזי, הראם 1500 מציע גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ברמות גימור מסוימות.
מסך בגודל 7 אינץ’ או אפילו 12 אינץ’ (באופן וירטואלי).
הוא ניתן להתאמה אישית מלאה.
ניתן להציג עליו מידע רב ומגוון.
החל מנתוני נסיעה בסיסיים ועד ניווט, מידע על מערכות הרכב ואפילו תצוגות גרפיות של המנוע או מערכת המתלים.
המעבר בין התצוגות קל ונעשה באמצעות פקדים על גלגל ההגה.

מערכת השמע הסטנדרטית טובה למדי.
אבל ברמות הגימור הגבוהות יותר, תמצאו מערכות שמע משודרגות של מותגים כמו Harman Kardon.
עם עשרות רמקולים ואיכות צליל פנומנלית.
אלו מערכות שהופכות את תא הנוסעים לאולם קונצרטים קטן.

רמות הגימור המשווקות בישראל מציעות אבזור נוחות עשיר ביותר.
בקרת אקלים מפוצלת רב אזורית.
חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים (תלוי רמה).
גלגל הגה מחומם.
גג פנורמי כפול (אופציה מרשימה במיוחד).
מערכת כניסה והנעה ללא מפתח.
מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות (הכרחית לגודל).
מראות מתקפלות חשמלית.
שקעי USB רגילים ו-USB-C.
משטח טעינה אלחוטי לטלפון.
ואפילו Head-Up Display (HUD) המקרין מידע על השמשה הקדמית.
יש גם טכנולוגיות ייחודיות לראם.
כמו למשל מערכת ניהול העומס בארגז או מערכת מתלי אוויר אדפטיביים (אופציה).
מבחינת אבזור, הראם 1500 לא נופל מרכבי סדאן או SUV יוקרתיים.
הוא מציע כל מה שניתן לצפות מרכב במחיר שלו ואף יותר.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: ההמי שואג והדלק נגמר

בליבה של רוב גרסאות הראם 1500 המשווקות בישראל, שוכנת מפלצת.
מנוע Hemi V8 אטמוספרי בנפח 5.7 ליטר.
זהו מנוע ותיק ואמין, ששופר ושודרג עם השנים.
הוא מפיק הספק מרשים של כ-395 כוחות סוס (כ-295 קילוואט).
והכי חשוב, הוא מפיק מומנט אדיר של כ-56 קג”מ.
המומנט הזה זמין כבר בסל”ד נמוך.
מה שמספק כוח מתפרץ בכל לחיצה על הדוושה.

יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים.
הגיר הזה (8HP70 מבית ZF או גרסה מורשית של פיאט-קרייזלר) נחשב לאחד הטובים והחלקים בשוק.
הוא מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים או לכל ארבעת הגלגלים (תלוי בגרסה ובמערכת ההנעה).
ההילוכים מוחלפים בצורה חלקה ונעימה.
כמעט בלתי מורגשת בנהיגה רגועה.
ובזמן תאוצה, התיבה מורידה הילוכים במהירות כדי לנצל את מלוא כוחו של המנוע.

עם יחידת הנעה כזו, אין פלא שהביצועים מרשימים עבור רכב בגודל ומשקל כאלה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-6.5-7 שניות.
זה מהיר יותר מהרבה מכוניות פרטיות.
תאוצות הביניים, שהן חשובות לעקיפות ובנהיגה יומיומית, מצוינות.
לחיצה קלה על הדוושה והראם מזנק קדימה.
מנוע ה-Hemi משמיע שריקה נעימה בעת מאמץ.
זה חלק מחווית הנהיגה שלו.

ועכשיו, לנושא הבוער: “צריכת דלק”.
כמו כל רכב המצויד במנוע V8 גדול ובנזין, אל תצפו לניסים.
נתון היצרן הרשמי לפי תקן WLTP לרוב עומד על כ-7-8 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת.
אבל במציאות הישראלית, בתנאי נהיגה יומיומית, פקקים ופחות נסיעות בינעירוניות ארוכות בקרוז קונטרול, הנתון הריאלי יהיה נמוך יותר.
צפו לכ-5-6 ק”מ לליטר.
ואם אתם עם רגל כבדה או גוררים משהו, הנתון יכול לצנוח אף יותר.
חשוב לציין שגם אם היו גרסאות פלאג-אין או חשמליות משמעותיות (כמו ה-Ram 1500 REV העתידי) בשוק הישראלי, מונח החיפוש “צריכת דלק” עדיין נפוץ מאוד אצל ישראלים.
לכן חשוב להתייחס אליו.
צריכת אנרגיה בקוט”ש/100 ק”מ לרכב חשמלי היא הנתון המדויק.
אבל עלות ק”מ נסיעה בהשוואה לדלק היא מה שבאמת מעניין את הצרכן.
כרגע, עם ה-V8, צריכת הדלק היא החיסרון הגדול ביותר בהיבט הכלכלי היומיומי.
עלויות התדלוק יהיו גבוהות משמעותית מרכב פרטי רגיל.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי לרוב הדגמים בישראל, נכון לאפריל 2025

נכון לאפריל 2025, דגמי הראם 1500 הנפוצים והעיקריים המשווקים בישראל הם אלו המצוידים במנוע בנזין V8.
משמע, סעיף הטעינה אינו רלווננטי עבורם.
אין סוללת הנעה גדולה הדורשת טעינה.
אין עמדות טעינה AC או DC שצריך להתחבר אליהן.

מותג ראם אכן מפתח גרסאות חשמליות של הראם 1500 (כמו ה-Ram 1500 REV).
וככל הנראה בעתיד יושקו גם גרסאות היברידיות או פלאג-אין היברידיות.
אם ו כאשר דגמים אלו יגיעו לישראל, סעיף זה יהיה רלוונטי מאוד.
נדבר אז על קצבי טעינה, זמנים, סוגי מחברים ( CCS2 ככל הנראה) וחווית הטעינה הציבורית בישראל (שהולכת ומשתפרת, אך עדיין נופלת מזו שבמדינות אחרות עם פריסת עמדות צפופה יותר).
אבל בסקירה זו, המתמקדת בדגמים המיובאים כרגע לארץ ובמנוע ה-V8 הדומיננטי, נושא הטעינה אינו על הפרק.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: ענק מפתיע בנוחותו

לנהוג בראם 1500 זו חוויה מיוחדת.
הדבר הראשון שמרגישים הוא התחושה של ישיבה גבוהה ושליטה על הכביש.
אתם מסתכלים על רוב התנועה מלמעלה.
אבל ההפתעה הגדולה מגיעה כשמתחילים לנוע.

נוחות הנסיעה בראם 1500 היא אחת מנקודות החוזק הגדולות ביותר שלו.
בניגוד לטנדרים רבים שמצוידים בקפיצי עלים מאחור ומרגישים קופצניים ונוקשים כשהארגז ריק, הראם 1500 מצויד במערכת מתלים אחורית עם קפיצי סליל.
רמות גימור גבוהות ואופציונליות מציעות גם מתלי אוויר אדפטיביים.
התוצאה היא נוחות נסיעה שמתחרה ולעיתים אף עולה על זו של רכבי SUV גדולים ויוקרתיים.
הוא סופג מהמורות בכביש עירוני בצורה מרשימה.
בנסיעה בינעירונית הוא מרחף על הכביש בצורה יוצאת מן הכלל.

רמת בידוד הרעשים בתא הנוסעים גם היא מהטובות בקטגוריה.
רעש המנוע נעים ולא חודרני בנהיגה רגילה.
רק בלחיצה חזקה הוא נשמע כמו ה-V8 שהוא.
רעשי רוח וכביש מבודדים היטב.
גם במהירויות גבוהות יחסית.
זו סביבה שקטה ונינוחה לנסיעות ארוכות.

כשזה מגיע להתנהגות דינמית, צריך לזכור שמדובר בטנדר ענק.
ההיגוי קל יחסית ובעל משקל סביר.
הוא לא מהיר במיוחד או בעל היזון חוזר עשיר.
אבל הוא מדויק מספיק לשימוש יומיומי.
אחיזת הכביש טובה בהתחשב בגודל ובמשקל.
אבל זוויות הגלגול בפניות יהיו מורגשות.
הוא לא בנוי לתקיפת פניות במהירות.
הבלמים עוצמתיים ומספקים.
אבל כמו בכל רכב כבד, דורשים לחיצה נחושה בבלימות חירום.
דגמי V8 אינם כוללים מערכת רגנרציה כמו ברכבים חשמליים או היברידיים.

היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מצוינת.
הראם מרגיש נטוע ובטוח על הכביש המהיר.
קלות התמרון בעיר היא המקום שבו הגודל מורגש ביותר.
הוא דורש רדיוס סיבוב גדול יחסית.
מציאת חניה מתאימה (אורך ורוחב) היא אתגר בפני עצמו.
מערכות העזר לחנייה והמצלמות ההיקפיות הן הצלה של ממש.
לסיכום, חווית הנהיגה מתמקדת בנוחות, נינוחות, ויכולת גמיעה של מרחקים.
זה לא רכב ספורטיבי בשום צורה.
אבל כסאלון על גלגלים, הוא מצוין.
היעדר הילוכים או העברה ישירה ברכב חשמלי (אשר לא רלוונטי כאן) משפיע מאוד על תחושת התאוצה והעברת הכוח.
במקרה של הראם, תיבת 8 הילוכים עושה עבודה חלקה ויעילה.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: בטיחות פסיבית ואקטיבית

כשטנדר גדול ומסיבי, הראם 1500 נהנה מבטיחות פסיבית טובה מעצם גודלו.
הוא בנוי בצורה חזקה ויציבה.
מבחינת מבחני ריסוק רשמיים, טנדרים אמריקאים גדולים לא תמיד עוברים את מבחני Euro NCAP האירופאיים.
ולעיתים מקבלים ציונים נמוכים יותר או בכלל לא נבחנים.
אבל בארצות הברית, שם הם נפוצים יותר, הם נבחנים על ידי ארגונים כמו IIHS ו-NHTSA.
שם הראם 1500 מציג לרוב ביצועים טובים ברוב מבחני הריסוק.
והוא זוכה לדירוגי בטיחות גבוהים יחסית בקטגוריה שלו.
מבדקי בטיחות אלו מדגישים את החוסן המבני של הרכב במקרה של תאונה.

אבל בטיחות מודרנית אינה רק מבנה חזק.
מערכות עזר אקטיביות לנהג (ADAS) משחקות תפקיד מכריע במניעת תאונות.
והראם 1500 מצויד היטב בתחום זה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
המערכות הזמינות (תלוי רמת גימור ואבזור אופציונלי בישראל) כוללות:
בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) עם יכולת עצירה וזינוק בפקקים.
מערכת שמירה על נתיב (Lane Keep Assist) עם תיקוני היגוי עדינים.
מערכת התרעת התנגשות קדמית (Forward Collision Warning) עם בלימת חירום אוטונומית (Autonomous Emergency Braking).
מערכת ניטור שטחים מתים (Blind Spot Monitoring) עם התרעה על תנועה חוצה מאחור.
מערכת סיוע בחניה אוטומטית (אופציה).
מערכת ניטור עייפות נהג.
ועוד.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי לרוב טוב.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית.
היא שומרת מרחק בטוח מהרכב מלפנים.
מערכת השמירה על נתיב יעילה בכבישים מסומנים היטב.
אבל כמו בכל רכב, עלולה להתבלבל בסימון לקוי.
מערכת בלימת החירום האוטונומית היא תוספת חשובה שתסייע למנוע או לצמצם נזק בתאונה.
מערכת ניטור השטחים המתים חיונית ברכב בגודל כזה.
היא מסייעת להבחין בכלי רכב קטנים יותר שמסתתרים בנקודות עיוורות.
בסך הכל, חבילת הבטיחות האקטיבית בראם 1500, כשהיא קיימת, מודרנית ויעילה.
היא תורמת משמעותית לתחושת הביטחון בזמן נהיגה.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): עניין לא זול

כששואלים “כמה עולה” ראם 1500 בישראל, התשובה היא לא פשוטה.
זה רכב שנמצא בחלק העליון של סקאלת המחירים.
בעיקר בשל המיסוי הגבוה על רכבי V8 גדולים ושער החליפין.
טווח המחיר העדכני לראם 1500 חדש בישראל, נכון לאפריל 2025, יכול לנוע מאיזור ה-350,000-400,000 ש”ח לדגמי ה”בסיס” (ככל שהם מיובאים) ועד למעלה מ-500,000 ואף 600,000 ש”ח לרמות הגימור הגבוהות והמאובזרות ביותר.
מחירון הרכב המלא לכל רמת גימור זמין לרוב אצל היבואן.

רמות הגימור העיקריות המשווקות בישראל הן לרוב ברמה גבוהה.
פחות סביר למצוא את גרסאות העבודה הבסיסיות (Tradesman) בהיקפים גדולים.
הגרסאות הנפוצות יותר כוללות את ה-Bighorn/Lone Star (שם שונה לפי אזור בארה”ב), ה-Laramie, ה-Rebel (בעל אוריינטציה שטחית), ה-Limited ואף ה-Limited Longhorn.
כל רמת גימור מוסיפה שכבת אבזור ופינוקים.
ההבדלים המרכזיים באים לידי ביטוי בחומרים (עור, עץ), גודל מסך המולטימדיה, מערכות שמע משודרגות, גג פנורמי, אבזור נוחות כמו חימום/אוורור מושבים, ומערכות ADAS מתקדמות.
למשל, בעוד שב-Bighorn תקבלו אבזור טוב, ב-Limited תרגישו ברכב יוקרה לכל דבר.
בחירת רמת גימור תשפיע משמעותית על ה”מחיר” הסופי.

תנאי האחריות המלאה לראם 1500 בישראל לרוב עומדים על 3 שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם.
אחריות זו מכסה כשלים מכאניים או חשמליים.
מנוע ה-V8 נחשב לאמין יחסית, אך כמו בכל רכב מורכב, תקלות קטנות או בעיות הקשורות לחשמל ולמערכות המורכבות עלולות להופיע.
אחריות יבואן חשובה במיוחד לאור עלויות התיקון הפוטנציאליות של רכב כזה.
עלויות התחזוקה השוטפות (טיפולים תקופתיים) צפויות להיות גבוהות יותר מרכב משפחתי ממוצע.
הן בשל עלות החלפים והעבודה, והן בשל הצורך בכמויות גדולות יותר של נוזלים כמו שמן מנוע.
גם נושא שווי השימוש ומס הבלו על דלק משפיעים כמובן על העלות הכוללת של החזקת הרכב.
בהשוואה לרכבי יוקרה אחרים באותו טווח מחיר, עלויות התחזוקה של הראם 1500 אינן בהכרח חריגות לטובה או לרעה.

X. יתרונות: למה לבחור בראם 1500?

  • נוחות נסיעה מעולה: בזכות מערכת המתלים הייחודית (קפיצי סליל או אוויר), הראם מציע נוחות נסיעה שאין שנייה לה בקטגוריית הטנדרים. הוא סופג שיבושים בצורה פנטסטית.
  • תא נוסעים מרווח ומפנק: במיוחד בגרסת ה-Crew Cab הפופולרית, המרווח לכל הנוסעים, כולל בשורה האחורית, עצום. איכות החומרים והאבזור ברמות הגימור הגבוהות מצוינת ויוצרת תחושה של רכב יוקרה.
  • מערכת מולטימדיה וטכנולוגיה מתקדמת: מסך ה-12 אינץ’ הגדול, מערכת Uconnect המהירה והאינטואיטיבית, ושלל אבזור נוחות ובטיחות הופכים את השהות ברכב לנעימה וקלה.
  • מנוע V8 חזק ובעל צליל מרשים: מנוע ההמי 5.7 ליטר מספק כוח ומומנט בשפע לכל מצב נהיגה. התאוצות נחושות וצליל המנוע הוא חלק בלתי נפרד מהקסם שלו.
  • נוכחות כביש ועיצוב מרשים: אין ספק שהראם 1500 הוא רכב בולט בנוף הישראלי. גודלו ועיצובו מעניקים לו נוכחות כביש שקשה להתעלם ממנה.
  • יכולות גרירה והעמסה: למרות שפחות רלוונטי לכל אחד, הראם מצטיין ביכולות גרירה והעמסה גבוהות, מה שהופך אותו לכלי עבודה יעיל למי שזקוק לכך.
  • אפשרויות אחסון רבות וחכמות: הארגז הגדול, תאי ה-RamBox (אם קיימים) ושפע תאי האחסון בתא הנוסעים מעניקים פתרונות פרקטיים לאחסון ציוד.

XI. חסרונות: פשרות שכדאי להכיר

  • צריכת דלק גבוהה מאוד: מנוע ה-V8 הוא זולל דלק ידוע. אל תצפו לנתונים טובים מ-5-6 ק”מ לליטר בנהיגה יומיומית. זו אולי הפשרה הגדולה ביותר בהחזקתו.
  • גודל עצום ומגבלות תמרון: מידותיו הפיזיות של הראם 1500 מקשות על התנהלות בעיר צפופה, חנייה ברחובות צרים או בחניונים תת קרקעיים. דורש הסתגלות וזהירות.
  • מחיר רכישה והחזקה גבוהים: מחירו ההתחלתי גבוה, וגם עלויות הביטוח, הטיפולים והדלק מוסיפות לסך העלות של החזקת הרכב.
  • התנהגות כביש לא ספורטיבית: בעוד הנוחות מצוינת, אל תצפו ממנו ליכולות דינמיות גבוהות בפניות. זוויות הגלגול מורגשות והוא לא מרגיש זריז בכבישים מפותלים.

XII. בהשוואה למתחרים: קרב הענקים האמריקאים

שוק הטנדרים הגדולים בישראל נשלט באופן מסורתי על ידי יצרנים אמריקאים.
המתחרים העיקריים של הראם 1500 הם פורד F-150 ושברולט סילברדו.
כל אחד מהם מציע גישה שונה מעט.

פורד F-150, למשל, מתמקד לעיתים בשימוש רב יותר באלומיניום למשקל קל יותר (בדורות קודמים יותר מהנוכחי).
הוא לרוב מציע מגוון רחב יותר של מנועים, כולל מנועי EcoBoost מוגדשי טורבו שנחשבים “חסכוניים” יותר יחסית ל-V8 אטמוספרי.
תא הנוסעים שלו גם הוא עבר שדרוג משמעותי בדורות האחרונים והוא מציע טכנולוגיה עשירה.
בסילברדו של שברולט לעומת זאת, לעיתים נמצא מנועי V8 בנפחים מעט שונים.
גם הוא מציע תא נוסעים מרווח וטכנולוגי.

היתרון המשמעותי של הראם 1500 בהשוואה למתחרים, ומה שמייחד אותו, הוא בעיקר נוחות הנסיעה שלו.
המתלים האחוריים עם קפיצי הסליל (ולא עלים כמו ברוב המתחרים כסטנדרט) מעניקים לו יתרון ברור בנוחות על פני רוב המתחרים באותה רמת אבזור.
גם איכות תא הנוסעים, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, נחשבת לעיתים כיוקרתית ומעוצבת יותר מאשר אצל חלק מהמתחרים באותה קטגוריה.
מערכת המולטימדיה Uconnect עם מסך ה-12 אינץ’ היא גם נקודת מכירה חזקה מאוד עבור הראם.
המתחרים מציעים מסכים גדולים, אבל הגישה של ראם לנושא המולטימדיה והאבזור הפנימי נחשבת למובילה בקטגוריה בדור הנוכחי.
מצד שני, “צריכת הדלק” של מנוע ה-V8 בהמי לרוב תהיה גבוהה יותר מגרסאות מנועי הטורבו של הפורד F-150.
זה שיקול חשוב עבור רבים.
כל טנדר כזה מציע יכולות עבודה דומות, אבל הראם 1500 בולט בנוחות ובפאר הפנימי שלו.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם הראם 1500 מתאים לכם?

הדודג’ ראם, או ראם 1500 בשמו הרשמי, הוא הרבה יותר מטנדר עבודה.
זו הצהרה.
זה רכב שמעניק לנהגיו תחושה של עוצמה, מרחב ויוקרה.
הוא מפתיע לטובה בנוחות הנסיעה שלו, שמתחרה ברכבי פרימיום.
תא הנוסעים שלו, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות שפופולריות בארץ, מרווח להפליא, מאובזר לעשיר ומעוצב היטב.
מערכת המולטימדיה מצוינת.
ומנוע ה-V8 מספק ביצועים חזקים וצליל נעים.
זה רכב שכיף לשהות בו ולגמוא איתו מרחקים בכביש הפתוח.

עם זאת, הראם 1500 דורש פשרות משמעותיות.
הבולטת ביותר היא “צריכת הדלק” הגבוהה שלו, שהופכת את התדלוק לחלק משמעותי מההוצאות.
מידותיו הענקיות הופכות את הנהיגה והחניה בסביבה עירונית לאתגר יומיומי.
וגם ה”מחיר” ההתחלתי שלו גבוה יחסית.
הוא לא מתאים למי שמחפש רכב זריז ודינמי בפניות.

אז “האם כדאי לקנות” ראם 1500?
התשובה תלויה מאוד בצרכים ובתקציב שלכם.
אם אתם מחפשים רכב שטח קשוח לעבודה פיזית קשה במיוחד וחסכון הוא בראש סדר העדיפויות, ייתכנו אופציות אחרות.
אבל אם אתם זקוקים למרחב עצום למשפחה גדולה, או רוצים רכב עם נוכחות בלתי מתפשרת.
אם אתם מעריכים נוחות נסיעה יוצאת דופן ומוכנים לשלם את המחיר (תרתי משמע) ב”צריכת דלק” וקשיי חנייה.
אם אתם צריכים יכולות גרירה והעמסה (גם אם רק מדי פעם).
ואם אתם מעוניינים בתא נוסעים מפנק ומאובזר כהלכה.
אז הראם 1500 הוא בהחלט בחירה מצוינת.
הוא מתאים במיוחד למשפחות שצריכות המון מקום, לאנשי עסקים שרוצים רכב יוקרתי ובולט, או למי שפשוט חולם על הענק האמריקאי הזה ומוכן לקבל את חסרונותיו בתמורה ליתרונותיו הייחודיים.
מומלץ בחום לבדוק את רמות הגימור השונות ולראות איזו מהן מתאימה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.
אל תשכחו גם לבדוק “חוות דעת גולשים” נוספות כדי לקבל מגוון פרספקטיבות על החיים עם הראם 1500 ביום יום.

דילוג לתוכן