ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK.
אנחנו שמחים לצלול היום לעומק של אחת המכוניות הסדאן הוותיקות והמוערכות בעולם.
והפעם, על הכוונת שלנו נמצאת ההונדה אקורד.
שם שמהדהד בעולם הרכב כבר עשרות שנים.
האקורד, או Honda Accord בשמה המלא, עברה גלגולים רבים.
כל דור הביא איתו שינויים, התאמות לשוק, וטכנולוגיות חדשות.
עכשיו, כשאנחנו עומדים בפתחה של שנת 2025, דור 11 של האקורד כבר איתנו תקופה.
והוא מגיע לשוק הישראלי בעיקר בגרסה ההיברידית המתקדמת.
רכב שמנסה לשלב בין הנוחות, המרווח והיוקרה המאפיינים סדאן גדולה.
לבין היעילות והטכנולוגיה שמצופים מרכב מודרני.
בסקירה המקיפה הזו, נפרק את ההונדה אקורד לגורמים.
נסתכל על כל פרט, מבחוץ ומבפנים.
נבחן את הביצועים, את צריכת הדלק (או יותר נכון, צריכת אנרגיה כוללת).
את הבטיחות, את רמות הגימור המוצעות בישראל.
וכמובן, ננסה לענות על השאלות החשובות באמת.
כמה עולה התענוג הזה?
האם כדאי לקנות אותה?
ולמי היא הכי מתאימה בשוק הרכב הישראלי התחרותי.
ניקח בחשבון גם את חוות דעת גולשים ראשוניות שכבר הצטברו.
ועוד נתונים רלוונטיים להחלטה מושכלת.
בואו נתחיל.
I. מבוא:
הונדה אקורד דור 11: סדאן גדולה בעידן של שינויים
הונדה אקורד, שם קוד ל-“סדאן גדולה ואמינה” עבור רבים, היא לא סתם עוד מכונית בהיצע של יצרנית הרכב היפנית Honda. היא אחת מאבני היסוד של החברה, דגם דגל בחלקים נרחבים של העולם, ובמיוחד בצפון אמריקה שם זכתה לפופולריות עצומה לאורך עשרות שנים. דור 11 של האקורד (Internally designated as CV), שהוצג לראשונה בסוף 2022, מגיע לעולם (ולשוק הישראלי בפרט) בעידן שבו קטגוריית הסדאן הגדולות עוברת טלטלה. עם עלייתם של רכבי הפנאי שטח (SUV) וההתקדמות המהירה של רכבים חשמליים, סדאן קלאסית צריכה להוכיח את הרלוונטיות שלה מחדש. הונדה מנסה לעשות זאת עם האקורד החדשה על ידי התמקדות בטכנולוגיה היברידית מתקדמת, עיצוב בוגר ומתוחכם, ותא נוסעים מודרני ומאובזר.
מיצובה של האקורד דור 11 בשוק הישראלי הוא בקטגוריית הסדאן המשפחתיות/גדולות. היא מתחרה ישירות במכוניות ותיקות ומצליחות באותה נישה, שגם הן עברו לאחרונה או נמצאות בתהליך מעבר להנעה היברידית או חשמלית. המתחרה העיקרית והמובהקת ביותר שלה בישראל היא ללא ספק הטויוטה קאמרי היברידית (Toyota Camry Hybrid), שגם היא נהנית ממוניטין אמינות גבוה ופופולריות בשוק המקומי. מתחרות נוספות באותה קטגוריה, אם כי אולי במיצוב מעט שונה או עם נפחי מכירות שונים, כוללות את יונדאי סונטה (Hyundai Sonata), במיוחד בגרסתה ההיברידית שהוצעה בעבר וכעת גם דור חדש מצופה, ואולי גם דגמים פחות נפוצים כמו סקודה סופרב (Skoda Superb) (אם כי היא ממוקמת מעט למעלה מבחינת גודל ותפיסה בחלק מהגרסאות) או אפשרויות פרימיום שונות בגרסאות הבסיס שלהן. בהשוואה למתחרות, האקורד מנסה לבדל את עצמה עם דגש על חווית נהיגה מעודנת, טכנולוגיה עדכנית יותר (במיוחד בתחומי המולטימדיה והבטיחות) ואולי קריצה לקהל שמעריך את השילוב הייחודי של הונדה בין ספורטיביות מאופקת לנוחות.
קהל היעד העיקרי של ההונדה אקורד בישראל הוא לרוב משפחות מבוססות, אנשי עסקים, ונהגים שגומעים קילומטראז’ גבוה וזקוקים לרכב נוח, מרווח, חסכוני ואמין לנסיעות ארוכות ויומיומיות. זהו בדרך כלל קהל שמעריך איכות הרכבה, טכנולוגיה מודרנית ורמת בטיחות גבוהה, ופחות מתמקד בביצועי קצה או עיצוב צעקני. הרכב יכול לשמש גם כרכב ליסינג מנהלים פופולרי. במהלך הסקירה הזו, נצלול לפרטים הקטנים של האקורד דור 11. נתחיל בעיצוב החיצוני והפנימי, נמשיך לטכנולוגיה ויחידת ההנעה, נעמיק בחוויות הנהיגה והבטיחות, ונסיים בניתוח המחיר והתאמה לשוק הישראלי, כולל היתרונות והחסרונות הבולטים של הדגם.
II. עיצוב חיצוני:
אבולוציה אלגנטית עם נוכחות בוגרת
הונדה אקורד דור 11 מציגה שפה עיצובית שונה משמעותית מהדור הקודם, ומתיישרת עם הקו העיצובי העדכני של הונדה כפי שבא לידי ביטוי בדגמים כמו ה-CR-V והסיוויק העדכניים. הרושם הכללי הוא של רכב בוגר יותר, אלגנטי יותר, ופחות אגרסיבי או ספורטיבי מהדור היוצא. הפילוסופיה העיצובית נעה לכיוון מינימליזם נקי וקווים זורמים, במטרה לשדר תחכום ויוקרה מאופקת.
בחזית הרכב, השינוי הבולט ביותר הוא הגריל. הוא גדול יותר, אך מעוצב בצורה פשוטה ומשתלב בצורה חלקה עם יחידות התאורה הצרות והארוכות. הפנסים הקדמיים, בטכנולוגיית LED כמובן, דקים ומלוכסנים, ומעניקים מבט ממוקד וחד. עיצוב החזית יוצר מראה רחב ונמוך יחסית, התורם לתחושת יציבות. פגוש קדמי נקי, עם פתחי יניקת אוויר מינימליסטיים, משלים את המראה העסקי והאלגנטי. אין כאן דרמות עיצוביות מיוחדות, אלא דגש על פרופורציות נכונות והרמוניה.
מבט מהצד מגלה צללית (Silhouette) ארוכה ונמתחת, כראוי לסדאן גדולה. קו המותניים נקי וישר יחסית, מדגיש את האורך של הרכב. קו הגג יורד בעדינות כלפי מטה בחלק האחורי, ומעניק מראה דמוי קופה ארבע דלתות, אם כי בצורה מאופקת ופחות דרמטית מבמכוניות אחרות שניסו את הכיוון הזה. בתי הגלגלים מודגשים קלות אך לא בצורה מוגזמת. חישוקי הגלגלים המוצעים בישראל (בדרך כלל בגדלים 17 או 19 אינץ’, תלוי ברמת גימור) מעוצבים גם הם בקווים נקיים, חלקם בשילוב שני צבעים, ומתאימים לאופי האלגנטי של הרכב. המידות הפיזיות של האקורד דור 11 דומות לאלו של הדור היוצא ושל המתחרות הישירות בקטגוריה, מה שמבטיח נוכחות כביש מרשימה ומכובדת.
החלק האחורי של הרכב ממשיך את הקו העיצובי הנקי. יחידות התאורה האחוריות הן צרות ומחוברות באמצעות פס תאורה לכל רוחב דלת תא המטען. זהו אלמנט עיצובי פופולרי כיום, והוא תורם לתחושת רוחב וטכנולוגיה. הפגוש האחורי מעוצב בצורה פשוטה ומשלב לעיתים דיפיוזר קטן או פתחי אגזוז (לרוב מוסווים או בעיצוב אופטי, במיוחד בגרסה ההיברידית). דלת תא המטען גדולה ונוחה לגישה. באופן כללי, העיצוב החיצוני של האקורד החדשה אולי לא יגרום לכם להחסיר פעימה, אבל הוא בהחלט נעים לעין, מודרני, ומשדר מסר של רכב איכותי ומכובד. הוא מכוון לקהל בוגר יותר, ופחות למי שמחפש מראה ספורטיבי וצעקני.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח:
תא נוסעים מודרני, נקי ומאוד מרווח
אם העיצוב החיצוני עבר אבולוציה עדינה, תא הנוסעים של הונדה אקורד דור 11 עבר מהפך של ממש. הקונספט העיצובי בתא הנוסעים הוא של מינימליזם מודרני, עם קווים ישרים ונקיים ודגש על פונקציונליות. האווירה הכללית נעימה ומרגיעה, עם תחושה של מרחב. הדשבורד אופקי וישר יחסית, עם יציאות מיזוג אוויר המוסוות בתוך פס רשת דקורטיבי לרוחבו – אלמנט עיצובי שנלקח מדגמי הונדה העדכניים האחרים.
איכות החומרים בתא הנוסעים טובה בדרך כלל, ונראה שהונדה עשתה מאמץ לשפר את התחושה לעומת הדור הקודם בחלק מהאזורים. בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע. באזורים נמוכים יותר ובקונסולה המרכזית נעשה שימוש בפלסטיק קשיח יותר, אך לרוב באיכות הרכבה טובה. הגימור הכללי מהודק, ואין קרקושים או רעשים מיותרים בנסיעה (לפחות בדגמים חדשים). איכות ההרכבה נראית מוצקה ואמינה, כפי שמצופה מרכב יפני בקטגוריה הזו.
הנדסת האנוש בתא הנוסעים טובה ברובה. הונדה שילבה בצורה מוצלחת בין מסך מגע גדול השולט על מרבית הפונקציות, לבין פקדי פיזיים לחלק מהפונקציות החשובות והנפוצות ביותר, כמו בקרת האקלים ושליטה על עוצמת השמע. זהו איזון מצוין בין מודרניזציה לפרקטיקה יומיומית. מיקום הפקדים אינטואיטיבי, וקל להתרגל לתפעול המערכות השונות. הראות החוצה מהרכב טובה יחסית, הודות לקו מותניים לא גבוה מדי ולשטחי חלון נדיבים יחסית.
נוחות המושבים הקדמיים טובה מאוד. הם תומכים, רכים במידה הנכונה לנסיעות ארוכות, ומציעים אפשרויות כיוונון חשמליות (תלוי רמת גימור) המאפשרות מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית. המושבים האחוריים מציעים גם הם נוחות גבוהה. המרווח בתא הנוסעים הוא אחד מנקודות החוזק הבולטות של האקורד. הן מקדימה והן מאחור, יש מרווח רגליים, ראש וכתפיים נדיב במיוחד, המאפשר ישיבה נוחה לשלושה מבוגרים מאחור בנסיעות קצרות עד בינוניות, ושני מבוגרים בנוחות מופלגת גם בנסיעות ארוכות. האקורד תמיד הצטיינה במרווח הפנימי שלה, ודור 11 ממשיך את המסורת הזו בכבוד.
נפח תא המטען מרשים ביותר, והוא אחד הגדולים בקטגוריה. צורתו רחבה ועמוקה, מה שמקל על הטענת מזוודות גדולות ושקיות קניות. סף ההטענה סביר, ולא גבוה מדי. ישנם פתרונות עיגון שימושיים בתא המטען. אמנם אין פתרונות אחסון “מתוחכמים” במיוחד כמו רצפה כפולה או תאים נסתרים רבים, אך הפשטות כאן תורמת לשימושיות המעשית וניצול מקסימלי של הנפח. בסך הכל, תא הנוסעים של האקורד דור 11 הוא מקום נעים, מרווח ופרקטי מאוד לשהייה, והוא עומד בסטנדרטים גבוהים לקטגוריה.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה:
מסכים, קישוריות ובטיחות אקטיבית בשפע
אחד התחומים שבהם ההונדה אקורד דור 11 עושה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הקודם הוא בתחום הטכנולוגיה והאבזור. הונדה השקיעה משאבים רבים בשדרוג מערכות המולטימדיה והטכנולוגיה בתא הנוסעים, במטרה להתיישר ואף לעקוף חלק מהמתחרות.
המערכת המרכזית בתא הנוסעים היא מסך המולטימדיה. ברוב רמות הגימור (ובוודאי ברמת הגימור העיקרית שתשווק בישראל), מדובר במסך מגע גדול בגודל 12.3 אינץ’. זהו מסך רחב עם איכות תצוגה טובה, צבעים עשירים ורזולוציה גבוהה יחסית. מהירות התגובה של המסך סבירה בהחלט, למרות שהיא לא תמיד מהירה כמו בטאבלטים או סמארטפונים יוקרתיים. מבנה התפריטים פשוט ואינטואיטיבי יחסית, וקל לנווט בין הפונקציות השונות כמו ניווט (אם קיים), מדיה, הגדרות הרכב ותצוגת מצב המערכת ההיברידית. מערכת ההפעלה היא של הונדה עצמה, והיא פועלת בצורה חלקה ויציבה. איכות העוזר הקולי (Voice Assistant) סבירה, אך לא פורצת דרך בהשוואה למערכות מתקדמות יותר.
בתחום קישוריות הסמארטפונים, האקורד החדשה מציעה יכולות מלאות ומודרניות. היא תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, וברוב רמות הגימור הגבוהות הם מוצעים בחיבור אלחוטי. זהו יתרון משמעותי התורם לנוחות השימוש ומפחית עומס כבלים בתא הנוסעים. בנוסף, יש משטח טעינה אלחוטי (תלוי רמת גימור) ושקעי USB-C מודרניים בחזית ומאחור לטעינה וחיבור חוטי.
לוח המחוונים מאחורי ההגה הוא דיגיטלי מלא, בגודל של כ-10.2 אינץ’. הוא מציע אפשרויות תצוגה רבות יחסית, אותן ניתן להתאים אישית במידה מסוימת להצגת מידע רלוונטי כמו מהירות, נתוני נסיעה, מצב המערכת ההיברידית, הנחיות ניווט ועוד. התצוגה ברורה וחדה, וקלה לקריאה בכל תנאי תאורה.
בתחום אבזור הנוחות, ההונדה אקורד בדרך כלל מיובאת לישראל ברמות גימור גבוהות יחסית, המציעות רשימה נדיבה. אבזור מרכזי כולל בקרת אקלים מפוצלת (לרוב לשני אזורים), חימום ואוורור מושבים קדמיים (בחלק מהרמות), כיוונון מושבים חשמלי עם זיכרונות, גג שמש פנורמי (אופציונלי או ברמות הגבוהות ביותר), מפתח חכם וכניסה ללא מפתח, תא מטען חשמלי, ועוד. ישנם גם פרטים קטנים התורמים לחוויה, כמו תאורת אווירה (Ambient Lighting) ומערכת שמע איכותית. רמת השמע הסטנדרטית טובה בדרך כלל, וברמות הגימור הגבוהות יותר מוצעת לרוב מערכת שמע משודרגת של Bose עם מספר רב של רמקולים, המספקת איכות צליל עשירה ומרשימה יותר.
מערכות טכנולוגיות ייחודיות ליצרן כוללות את חבילת הבטיחות והסיוע לנהג של הונדה, הנקראת Honda Sensing. חבילה זו, שבדרך כלל מוצעת כסטנדרט ברוב רמות הגימור בישראל, כוללת בתוכה מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים ועוד (נדבר עליהן בהרחבה בסעיף הבטיחות). הטכנולוגיה באקורד החדשה בהחלט מרשימה ומעמידה אותה בשורה אחת עם הטובות בקטגוריה מבחינת אבזור וקישוריות.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה:
הכוח ההיברידי, חלקות מרבית וחסכון משמעותי
יחידת ההנעה של ההונדה אקורד דור 11 בשוק הישראלי, בדומה למתחרה העיקרית שלה, היא בעיקר היברידית. המערכת ההיברידית של הונדה שונה מעט מזו של טויוטה, אך המטרה זהה: שילוב של מנוע בנזין ומנועים חשמליים להשגת יעילות מרבית וביצועים טובים. המערכת מורכבת ממנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון היעיל (המפיק כ-145 כ”ס ומומנט של כ-18 קג”מ) ושני מנועים חשמליים. מנוע חשמלי אחד משמש כגנרטור, ומנוע חשמלי שני הוא מנוע ההנעה העיקרי, המפיק כ-184 כ”ס ומומנט מרשים של כ-32.1 קג”מ. ההספק המשולב של המערכת עומד על כ-204 כ”ס.
חשוב לציין שהמערכת ההיברידית של הונדה (הנקראת לעיתים i-MMD) פועלת לרוב כך שהרכב מונע בכוח חשמלי בלבד, כשהמנוע בנזין משמש בעיקר כגנרטור לייצור חשמל עבור המנוע החשמלי המניע את הגלגלים. במהירויות גבוהות יותר, המנוע בנזין יכול להינעל ישירות לגלגלים דרך מצמד, אך לרוב הכוח מגיע מהמנוע החשמלי. בשל אופי פעולה זה, אין כאן “גיר” או “הילוכים” במובן המסורתי של תיבת הילוכים פלנטרית או כפולת מצמדים. ישנו למעשה מצב נסיעה חשמלית, מצב נסיעה היברידי (מנוע בנזין מייצר חשמל למנוע חשמלי), ומצב הנעה ישירה (מנוע בנזין מניע ישירות), והמעברים ביניהם חלקים ושקופים לנהג. זה משפיע גם על חווית הנהיגה, שנדבר עליה בהמשך. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-7.5-8 שניות, נתון מכובד בהחלט לרכב בקטגוריה הזו, המספק ביצועים טובים מספיק לעקיפות ובטחון בכביש מהיר.
אחד היתרונות המרכזיים של האקורד ההיברידית הוא כמובן “צריכת דלק” (או “צריכת אנרגיה” מדויקת יותר, שכוללת גם שימוש בחשמל שמיוצר ברכב). בעוד שרכבים חשמליים לחלוטין מודדים צריכה בקוט”ש ל-100 ק”מ, ורכבי בנזין/דיזל בליטר ל-100 ק”מ או ק”מ לליטר, רכב היברידי משלב את שניהם. למרות שזהו רכב היברידי, אנשים רבים עדיין מחפשים מידע על “צריכת דלק” כשהם בוחנים אותו, בשל עלות התדלוק שהוא עדיין דורש. על הנייר, נתוני היצרן (WLTP) מבטיחים “צריכת דלק” מרשימה ביותר לרכב בגודלו, לרוב באזור ה-20-22 ק”מ לליטר בממוצע משולב. בעולם האמיתי ובתנאי הנהיגה בישראל (פקקים, עליות, נהיגה דינמית יותר), צריכת הדלק הריאלית צפויה להיות נמוכה במעט מנתון היצרן, אך עדיין מרשימה ביותר ועומדת לרוב על כ-16-18 ק”מ לליטר בממוצע, ואף יותר בנהיגה עירונית עדינה שמנצלת את המנוע החשמלי. זהו יתרון כלכלי משמעותי, ועלות הנהיגה (שמשלבת תדלוק דלק) נמוכה משמעותית מרכב בנזין מקביל.
תחושת הכוח והביצועים בנהיגה יומיומית נעימה וחלקה. התגובה ללחיצה על דוושת התאוצה מידית הודות למומנט החשמלי הזמין מהרגע הראשון. תאוצות ביניים (למשל, מעבר מ-80 ל-120 קמ”ש בכביש מהיר) מתבצעות בצורה יעילה ובטוחה. מעבר הפעולה בין המנועים כמעט בלתי מורגש, מה שתורם לתחושת היוקרה והנוחות. גם כאשר מנוע הבנזין מתניע כדי לטעון את הסוללה או להניע ישירות, הפעולה שקטה ומעודנת יחסית.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי):
לא רלוונטי לדגם ההיברידי הקלאסי
ההונדה אקורד היברידית המשווקת בישראל (דור 11) היא רכב היברידי קלאסי (“Full Hybrid” או “Self-Charging Hybrid”). משמעות הדבר היא שהרכב משלב מנוע בנזין ומנועים חשמליים, ומשתמש בסוללה קטנה יחסית (בדרך כלל בקיבולת של כ-1-2 קוט”ש). הסוללה הזו נטענת באופן אוטונומי על ידי מנוע הבנזין (שמשמש כגנרטור) ובאמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית, הממירה את אנרגיית התנועה לאנרגיה חשמלית בזמן האטה ובלימה.
בניגוד לרכבי פלאג-אין היברידיים (PHEV) או רכבים חשמליים מלאים (BEV), ההונדה אקורד היברידית אינה מצוידת בשקע טעינה חיצוני, ואינה דורשת או מאפשרת טעינה מעמדת טעינה ביתית (AC) או מעמדת טעינה מהירה ציבורית (DC). לכן, כל הדיון על קצבי טעינה, זמני טעינה, סוגי מחברים או ניהול טעינה באמצעות אפליקציות אינו רלוונטי לדגם הספציפי הזה. הנהג מתדלק דלק בלבד, ושאר תהליכי ניהול האנרגיה מתבצעים באופן אוטומטי לחלוטין על ידי מערכות הרכב.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש:
נוחות, יציבות ושלווה מאחורי ההגה
חווית הנהיגה בהונדה אקורד דור 11 מתמקדת בעיקר בנוחות, עידון ושלווה. הונדה כיוונה את הרכב להיות שותף נעים לנסיעות ארוכות וקצרות כאחד, עם דגש על נוחות מרבית עבור הנוסעים.
נוחות הנסיעה בהחלט בולטת לטובה. מערכת המתלים מכוילת בצורה רכה יחסית, והיא סופגת היטב את מרבית פגעי הדרך, כולל מהמורות ושיבושים טיפוסיים בכבישים עירוניים בישראל. בנסיעה בינעירונית, האקורד שומרת על יציבות וריסון, ומשרה תחושת ביטחון גם במהירויות גבוהות. כבישים משובשים יותר יורגשו, אך לרוב בצורה מעודנת וללא טלטלות משמעותיות.
רמת בידוד הרעשים טובה מאוד. הונדה השקיעה בחומרי בידוד ובזיגוג כפול (ברמות גימור גבוהות) על מנת לצמצם כניסת רעשי מנוע, רוח וכביש לתא הנוסעים. במהירויות שיוט, תא הנוסעים שקט ונעים במיוחד, ומאפשר שיחות נינוחות או האזנה למוזיקה. תחת עומס כבד או בתאוצה מלאה, מנוע הבנזין יכול להישמע מעט יותר, אך באופן כללי, האקוסטיקה בתא הנוסעים ראויה לשבח.
ההתנהגות הדינמית של האקורד מתאפיינת בנטייה ברורה לנוחות ופחות לספורטיביות אגרסיבית. ההיגוי קליל ומדויק מספיק לתמרון יומיומי, אך לא מציע משוב עשיר או תחושה חדה מהכביש. בנסיעה רגועה, זה אידיאלי. בפניות הדוקות ובנהיגה דינמית יותר, ניתן להרגיש זוויות גלגול קלות יחסית לגודל הרכב, ואחיזת הכביש טובה ובטוחה, עם נטייה קלה לתת-היגוי אם מגזימים. האקורד אינה מכונית ספורט, והיא גם לא מתיימרת להיות כזו. היא מכוונת ליציבות וביטחון, והיא עושה זאת מצוין.
תחושת הבלמים טובה וליניארית. במערכת ההיברידית יש כמובן גם בלימה רגנרטיבית, הניתנת לוויסות בדרגות שונות (למשל, באמצעות מנופים מאחורי ההגה המדמים הורדת “הילוכים”). המעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימת חיכוך (באמצעות הדיסקים) חלק ונעים, ולרוב אינו מורגש על ידי הנהג. קלות התמרון בעיר מפתיעה לטובה יחסית לגודל הרכב, הודות להיגוי קליל ורדיוס סיבוב סביר. המצלמות ההיקפיות והחיישנים (ברמות גימור גבוהות) מסייעים משמעותית בחניה ובניווט במקומות צפופים.
כפי שציינו קודם לכן בסעיף יחידת ההנעה, היעדר “גיר” מסורתי והעברת “הילוכים” (או ליתר דיוק, המערכת שמדמה זאת בצורה חלקה) תורמת משמעותית לחוויה החלקה והשקטה בנהיגה, במיוחד בעיר ובתחילת נסיעה. אין משיכות, אין רעש החלפות הילוכים – רק זרימה רציפה של כוח, בעיקר חשמלי, התורמת מאוד לאופי המעודן והנוח של הרכב.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג:
סטנדרט בטיחות מהשורה הראשונה
נושא הבטיחות הוא בעל חשיבות עליונה, במיוחד בקטגוריית הסדאן המשפחתיות והגדולות, והונדה אקורד דור 11 אינה מאכזבת בתחום זה. הונדה מקפידה לצייד את דגמיה העדכניים בחבילת בטיחות מקיפה, והאקורד החדשה נהנית מכך במלואו.
רגע לפני שצוללים למערכות האקטיביות, חשוב לציין שהמבנה המכני של הרכב תוכנן להיות קשיח ובטוח במקרה של תאונה. ההונדה אקורד קיבלה ציונים גבוהים מאוד במבחני בטיחות רשמיים ברחבי העולם. במבחני Euro NCAP (האירופאי), ככל הנראה תזכה האקורד לציון המקסימלי של 5 כוכבים (נכון לאפריל 2025, ציונים סופיים צפויים להיות זמינים וגבוהים כפי שקרה במבחני NHTSA האמריקאיים שבו היא קיבלה את הציון המקסימלי). מבחני בטיחות ומבדקי בטיחות נוספים שנערכו על ידי גופים כמו IIHS בארה”ב העניקו לה גם כן ציונים גבוהים מאוד בהגנה על נוסעים ובהימנעות מתאונות. זה מעיד על כך שהמבנה המכני של הרכב מספק רמת הגנה פסיבית מצוינת במקרה של התנגשות.
אך הבטיחות המודרנית אינה מסתכמת רק בהגנה פסיבית. הונדה אקורד מצוידת בחבילת מערכות סיוע לנהג אקטיביות (ADAS) תחת השם המוכר Honda Sensing. חבילה זו לרוב מוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור המשווקות בישראל. היא כוללת: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד עצירה מלאה וזינוק מחדש בפקק, שמירה על נתיב הנסיעה (עם תיקון אקטיבי של ההיגוי), התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי בין אורות דרך לאורות גבוהים, התרעת רכב חוצה מאחור, ניטור שטחים מת (לעיתים עם מצלמה הצגת תמונה במולטימדיה), ועוד.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב בדרך כלל. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה ונעימה, והיא יעילה מאוד בנהיגה בכבישים מהירים ובפקקים. מערכת שמירה על נתיב פועלת בצורה מדויקת יחסית, אם כי לעיתים התיקונים יכולים להיות מעט אגרסיביים מדי בכבישים מפותלים או עם סימון לא ברור. מערכת בלימת החירום האוטונומית היא מצילת חיים פוטנציאלית. חשוב לציין שמערכות אלו הן מערכות סיוע ואינן מחליפות את ערנות הנהג. הן קלות יחסית לתפעול ולהגדרה דרך מסך המולטימדיה או פקדים על ההגה. סך הכל, האקורד החדשה מציעה חבילת בטיחות אקטיבית מהשורה הראשונה בקטגוריה שלה, התורמת משמעותית לשלווה ולביטחון בנהיגה.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל):
כמה עולה האקורד בישראל ומה מקבלים בתמורה?
הגענו לאחד הסעיפים החשובים ביותר עבור כל רוכש פוטנציאלי: ההיבט הכלכלי. כמה עולה ההונדה אקורד דור 11 בשוק הישראלי? נכון לאפריל 2025, מחירה של ההונדה אקורד היברידית בישראל ממוקם בקצה העליון של קטגוריית הסדאן הגדולות שאינן פרימיום. טווח המחיר שלה צפוי לנוע סביב ה-200,000-250,000 ש”ח, תלוי ברמת הגימור ובאבזור הספציפי. כמובן, מומלץ תמיד לבדוק את המחירון הרשמי העדכני אצל היבואן בעת הרכישה, שכן המחירים עשויים להשתנות בהתאם למסים, שערי חליפין, מבצעים ותנאי שוק.
בישראל, הונדה לרוב משווקת את האקורד במספר מצומצם של רמות גימור, לרוב ברמות אבזור גבוהות יחסית על מנת למשוך את קהל היעד וליצור בידול אל מול מתחרות פחות מאובזרות. רמת הגימור העיקרית צפויה להיות גבוהה ומאובזרת היטב, ולצידה אולי רמת גימור אחת נוספת, גבוהה אף יותר. ההבדלים המרכזיים בין רמות הגימור יתבטאו לרוב באבזור נוחות כמו גודל החישוקים, סוג הריפוד (בד או עור), כיוונונים חשמליים נוספים למושבים, מערכת שמע משודרגת, גג פנורמי, מצלמות היקפיות (360), פתיחה חשמלית לתא המטען, ואולי שינויים קטנים בעיצוב החיצוני או הפנימי. מערכות הבטיחות המתקדמות (Honda Sensing) לרוב כלולות כסטנדרט גם ברמות הגימור הבסיסיות יותר בישראל, וזהו יתרון משמעותי.
תנאי האחריות המלאה לרכב חדש בישראל עומדים בדרך כלל על 3 שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. עם זאת, ברכבים היברידיים וחשמליים, קיימת גם אחריות נפרדת ומורחבת על הסוללה. במקרה של ההונדה אקורד ההיברידית, אחריות הסוללה צפויה לעמוד על 8 שנים או 160,000 ק”מ (תנאי האחריות עשויים להשתנות מעט בין יבואנים או תקופות שונות, ולכן חיוני לוודא אותם בחוזה הרכישה). אחריות מורחבת זו על הסוללה היא חשובה מאוד ומעניקה שקט נפשי לבעלים לאורך שנים.
עלויות התחזוקה השוטפות של האקורד ההיברידית צפויות להיות סבירות לקטגוריה. טיפולים תקופתיים במוסך מורשה יעלו בהתאם למחירי השירות של היבואן. צריכת הדלק הנמוכה מפחיתה כמובן את הוצאות התדלוק היומיומיות. שווי השימוש (ירידת ערך הרכב) צפוי להיות דומה למתחרות הישירות, ומושפע ממוניטין האמינות של הונדה, הפופולריות של הדגם והיצע הרכבים המשומשים בשוק. לגבי תקלות פוטנציאליות ובעיות נפוצות, דור 11 עדיין יחסית חדש, וקשה לחזות תקלות ספציפיות שיהפכו לנפוצות. עם זאת, המוניטין ההיסטורי של הונדה לאמינות גבוהה “בהשוואה” למותגים רבים אחרים, בשילוב האחריות המורחבת על הסוללה, בהחלט משרים ביטחון. בעיות ראשוניות לרוב מטופלות במסגרת האחריות, ולכן חשוב לוודא שהשירות והאחריות ניתנים על ידי גוף אמין ומקצועי. ייתכנו בעיות “ילדות” אופייניות לדגם חדש, אך לרוב הן נפתרות עם הזמן ועם עדכוני תוכנה.
X. יתרונות:
הדברים שהונדה אקורד עושה טוב מאוד
אחרי שניתחנו את האקורד החדשה לעומק, הנה סיכום נקודתי של היתרונות הבולטים שלה:
- נוחות נסיעה ובידוד רעשים: ההונדה אקורד מצטיינת בנוחות נסיעה גבוהה, במיוחד בכבישים סלולים היטב, ונהנית מבידוד רעשים מעולה שתורם מאוד לשלווה בתא הנוסעים בנסיעות ארוכות ומהירות. זהו יתרון משמעותי למי שגומע קילומטרים רבים.
- מרווח פנימי ותא מטען: תא הנוסעים מציע מרווח נדיב במיוחד לרגליים וראש הן מלפנים והן מאחור, והוא מאפשר ישיבה נוחה מאוד לחמישה נוסעים. גם נפח תא המטען ענק ושימושי במיוחד, מה שהופך את האקורד למתאימה מאוד למשפחות ולנסיעות עם הרבה ציוד.
- יחידת הנעה היברידית יעילה ומעודנת: המערכת ההיברידית מספקת שילוב מוצלח של ביצועים טובים מספיק וצריכת דלק מרשימה ביותר לרכב בגודל הזה. הפעולה חלקה ושקטה, ומעברי הכוח כמעט בלתי מורגשים. צריכת דלק ריאלית של 16-18 ק”מ לליטר היא יתרון כלכלי בולט.
- אבזור טכנולוגי ובטיחותי מקיף: האקורד מגיעה לישראל עם רמות אבזור גבוהות וטכנולוגיה עדכנית, כולל מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי, קישוריות אלחוטית לסמארטפון (בדרך כלל), וחבילת בטיחות אקטיבית (ADAS) נדיבה ביותר הכלולה כסטנדרט ומציעה רמת בטיחות גבוהה ביותר.
- מוניטין אמינות ובטיחות מוכח: להונדה בכלל ולאקורד בפרט מוניטין ארוך שנים של אמינות מכנית גבוהה. בנוסף, הרכב מקבל ציונים גבוהים מאוד במבחני ריסוק ובמבדקי בטיחות, מה שמעניק שקט נפשי משמעותי לבעלים ולנוסעים.
XI. חסרונות:
פשרות ונקודות תורפה שכדאי להכיר
למרות היתרונות הרבים, אין רכב מושלם, והונדה אקורד דור 11 אינה יוצאת מהכלל. הנה כמה נקודות שעלולות להוות חסרונות עבור חלק מהרוכשים הפוטנציאליים:
- עיצוב חיצוני שמרני יחסית: בעוד שהעיצוב נקי ואלגנטי, הוא גם די שמרני וחסר את ה”וואו” או את הקריצה הספורטיבית שהיו בדורות קודמים או שיש בחלק מהמתחרות. מי שמחפש רכב עם נוכחות ויזואלית דרמטית או צעירה, אולי יתאכזב.
- חווית נהיגה מכוונת נוחות על חשבון דינמיות: ההיגוי קליל ונעים, אך חסר משוב ודיוק של מכונית ספורטיבית. התנהגות הכביש בטוחה ויציבה, אך לא מלהיבה או מערבת במיוחד. מי שמחפש מכונית סדאן גדולה עם יכולות דינמיות גבוהות, אולי ימצא אותה פחות מתאימה.
- תחושת בלמים רגנרטיביים (עניין של טעם): למרות שהמעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימת חיכוך חלק ברובו, עדיין לוקח זמן להתרגל לתחושת הדוושה המשתנה במערכות היברידיות, וזה עניין של טעם אישי.
- מחיר הרכישה: כפי שצויין בסעיף המחיר, ההונדה אקורד אינה זולה, ומחירה ממוקם בקצה העליון של הקטגוריה בישראל. למרות שהיא מציעה תמורה טובה באבזור וטכנולוגיה, מחיר הכניסה הגבוה עלול להרתיע חלק מהרוכשים, במיוחד אם הם משווים אותה למתחרות זולות יותר (אם כי לרוב פחות מאובזרות או היברידיות פחות מתקדמות).
- היעדר אופציות הנעה נוספות בישראל: ההתמקדות הבלעדית (כנראה) בגרסה ההיברידית בישראל אולי תאכזב מי שמחפש מנוע בנזין רגיל (כמו מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוצע בחלק מהשווקים), למרות שהגרסה ההיברידית היא ללא ספק הרלוונטית והחסכונית ביותר.
XII. השוואה למתחרים:
האקורד מול הקאמרי והסונטה ההיברידיות
כדי להעריך נכונה את ההונדה אקורד בשוק הישראלי, חיוני להציב אותה “בהשוואה” למתחרותיה הישירות באותה קטגוריה ובאותה נישת מחיר והנעה. המתחרות הבולטות ביותר הן ללא ספק הטויוטה קאמרי ההיברידית ויונדאי סונטה (בגרסאותיה ההיברידיות השונות שהוצגו או צפויות להגיע).
“בהשוואה” לטויוטה קאמרי היברידית, שגם היא סדאן גדולה ופופולרית בישראל עם מוניטין אמינות גבוה והנעה היברידית יעילה: האקורד דור 11 מציעה לרוב תא נוסעים מודרני ועדכני יותר מבחינה טכנולוגית, עם מסכים גדולים יותר וקישוריות אלחוטית נוחה יותר. העיצוב הפנימי שלה גם נקי ומינימליסטי יותר. מבחינת נוחות נסיעה, שתיהן מצוינות, אך אולי לאקורד יתרון קל בבידוד רעשים. מערכות הבטיחות בשתיהן מתקדמות, אם כי ההטמעה או התפקוד של מערכות ספציפיות יכולים להשתנות מעט. מבחינת ביצועים וצריכת דלק, שתיהן דומות למדי ויעילות מאוד. ההבדל המשמעותי לרוב יתבטא בתחושת הנהיגה (האקורד אולי מעט יותר מעודנת) ובעיקר במחיר ורמות האבזור המוצעות בישראל. האקורד לרוב ממוקמת בנקודת מחיר קצת יותר גבוהה ומוצעת ברמות אבזור עשירות יותר כסטנדרט, מה שעשוי להצדיק את מחירה הגבוה יותר עבור חלק מהרוכשים. גם תחושת איכות החומרים וההרכבה באקורד החדשה עשויה להיות מעט עדיפה בחלק מהאזורים.
“בהשוואה” ליונדאי סונטה (בגרסאותיה ההיברידיות), מתחרה קוריאנית שמציעה גם היא סדאן גדולה עם הנעה היברידית. הסונטה נוטה להציע עיצוב חיצוני ופנימי נועז יותר ופחות שמרני מהאקורד, ולעיתים גם רשימת אבזור ארוכה מאוד ביחס למחיר. האקורד לרוב עדיפה מבחינת תחושת איכות ההרכבה, בידוד הרעשים, ובעיקר דיוק ועידון של מערכת ההנעה ההיברידית. מוניטין האמינות ההיסטורי של הונדה עשוי להיות יתרון עבור חלק מהרוכשים בהשוואה ליונדאי, למרות שיונדאי השתפרה דרמטית בתחום זה לאורך השנים. כמו כן, ערך המכירה מחדש של האקורד לרוב נשמר טוב יותר “בהשוואה” לסונטה.
בסופו של דבר, האקורד ממקמת את עצמה כאלטרנטיבה מודרנית ומעודנת למתחרותיה. היא פונה לקהל שמעריך שילוב של אמינות יפנית מוכחת, נוחות מרבית, טכנולוגיה עדכנית וחבילת בטיחות מקיפה, ופחות מונע משיקולי מחיר בלבד או מחיפוש אחר חווית נהיגה דינמית במיוחד. היא מציעה חבילה שלמה ותחרותית ביותר בקטגוריה שלה בישראל.
XIII. סיכום ומסקנות:
פסק הדין: האם כדאי לקנות הונדה אקורד?
אז הגענו לשורה התחתונה. האם ההונדה אקורד דור 11 שווה את “מחירה”? האם “כדאי לקנות” אותה? התשובה, כמו תמיד, תלויה בצרכים ובהעדפות שלכם.
ההונדה אקורד החדשה היא סדאן גדולה מצוינת. היא מציעה תא נוסעים מרווח ונעים לשהייה, איכות הרכבה טובה, רשימת אבזור נדיבה ברמות הגימור המשווקות בישראל, טכנולוגיה עדכנית בתחומי המולטימדיה והקישוריות, וחשוב מכל – יחידת הנעה היברידית יעילה ביותר וחלקה שתספק “צריכת דלק” מרשימה (גם אם תצטרכו לתדלק מדי פעם) וחבילת בטיחות אקטיבית מהטובות בקטגוריה. חווית הנהיגה מכוונת בבירור לנוחות ובידוד, והיא מתאימה מאוד לנהיגה יומיומית ורגועה. המוניטין ההיסטורי של הונדה לאמינות גבוהה, בשילוב האחריות המורחבת על הסוללה, מעניקים שקט נפשי משמעותי.
“בהשוואה” למתחרה העיקרית שלה, הטויוטה קאמרי ההיברידית, האקורד עשויה להציע תחושת מודרניות ואבזור טכנולוגי מעט עשיר יותר, ואיכות חומרים אולי קצת יותר יוקרתית בחלקים מסוימים. הקאמרי עדיין תהווה מתחרה קשה מאוד, במיוחד עבור מי שמעריך מוניטין אמינות אגדי וערך מכירה מחדש. הסונטה תהיה אופציה מעניינת יותר למי שמחפש עיצוב נועז ואבזור מקסימלי במחיר אטרקטיבי יותר, אך ייתכן שיתפשר מעט על עידון ההנעה או תחושת איכות פנימית.
“האם כדאי לקנות” הונדה אקורד דור 11? למי היא מתאימה במיוחד? היא מתאימה באופן אידיאלי לנהגים ולמשפחות שגומעים קילומטרז’ גבוה, מעריכים נוחות נסיעה ובידוד רעשים ברמה גבוהה, זקוקים למרווח פנימי ותא מטען ענקיים, ומחפשים רכב אמין, חסכוני ובטוח עם טכנולוגיה מודרנית. היא פחות תתאים למי שמחפש רכב עם התנהגות כביש ספורטיבית או עיצוב חיצוני/פנימי “צעקני”. מחירה הגבוה יחסית עשוי להוות מחסום עבור חלק, אך התמורה המתקבלת באבזור ואיכות גבוהה.
פסק הדין הסופי: ההונדה אקורד דור 11 היא מכונית סדאן היברידית מצוינת, מהטובות בקטגוריה שלה כיום בשוק הישראלי. היא משלבת בהצלחה את היתרונות המסורתיים של האקורד (מרווח, אמינות, נוחות) עם טכנולוגיה מודרנית, יעילות אנרגטית גבוהה ובטיחות ללא פשרות. אם התקציב מאפשר, ואתם מחפשים סדאן גדולה, נוחה, שקטה, חסכונית ומאובזרת לכל מטרה – האקורד החדשה בהחלט מומלצת ושווה בהחלט לשקול אותה בכובד ראש “בהשוואה” לכל מתחרה אחרת.