ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב המוביל בישראל!
היום אנו צוללים עמוק לתוך אחת המכוניות המשפחתיות הפופולריות ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות – יונדאי אלנטרה.
הדגם הספציפי שאנו סוקרים הוא יונדאי אלנטרה (Hyundai Elantra) מדור ה-CN7, בשנת המודל 2022.
מדובר במכונית שמנסה לפרוץ את גבולות קטגוריית הסדאן המשפחתיות עם עיצוב נועז, אבזור עשיר, וניסיון להעניק ערך מוסף ללקוח.
האלנטרה מבית יונדאי (Hyundai Motor Company) היא שחקנית ותיקה וחשובה בסגמנט ה-C, המתמודדת ראש בראש עם מתחרות חזקות.
בישראל של 2025, האלנטרה 2022 רלוונטית בעיקר לשוק רכבי יד שנייה.
היא מהווה אופציה מעניינת למי שמחפש סדאן משפחתית מודרנית, אמינה יחסית, ומאובזרת היטב.
בסקירה זו נפרט על כל היבט של הרכב.
נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי.
נעמיק בטכנולוגיה ובמערכות האבזור.
נדבר על יחידת ההנעה ועל צריכת הדלק.
נסקור את חווית הנהיגה.
ונצלול לעומק נושא הבטיחות.
כמובן, לא נשכח את הנושא הכלכלי – המחיר, רמות הגימור והאחריות.
ולבסוף, נסכם את היתרונות והחסרונות וננסה לענות על השאלה – האם כדאי לקנות יונדאי אלנטרה 2022 בישראל של היום?
נקווה שסקירה מקיפה זו תסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה עבורכם.
חשוב גם להתייחס לחוות דעת גולשים ובעלי רכב אמיתיים.
נסו לחפש פורומים וקבוצות ברשתות החברתיות.
תמיד טוב לשמוע ניסיון ארוך טווח ממי שחי עם הרכב ביום יום.
המתחרות העיקריות של האלנטרה בשוק הישראלי כוללות כמובן את טויוטה קורולה (Toyota Corolla), מאזדה 3 (Mazda 3), ואף סקודה אוקטביה (Skoda Octavia) – למרות שהאחרונה מעט גדולה יותר וממוצבת מעט אחרת.
האלנטרה מנסה להתבלט בשוק זה על ידי שילוב של עיצוב צעיר ומאובזר יחסית במחיר אטרקטיבי.
II. עיצוב חיצוני
היונדאי אלנטרה 2022 לא מפחדת להיות שונה.
העיצוב החיצוני שלה הוא ללא ספק אחת מנקודות המפתח הבולטות.
וצריך להודות, הוא די נועז.
יונדאי הלכו כאן על שפה עיצובית שנקראת “פרמטרי דינמיקס” (Parametric Dynamics).
מה זה אומר בפועל?
הרבה קווים חדים, משטחים זוויתיים, ומשחקי אור וצל מורכבים.
בחזית, הגריל הגדול והרחב משתלט על רוב החלק התחתון.
הוא משתלב בצורה כמעט חלקה עם יחידות התאורה הצרות והמעוצבות.
הפנסים הקדמיים, עם חתימת אור ייחודית, מעניקים לרכב מראה אגרסיבי ונמוך.
מהצד, קווי המתאר הם המקום בו הפילוסופיה העיצובית באה לידי ביטוי באופן המרשים ביותר.
ישנם שלושה קווים חדים מאוד הנפגשים לכיוון הדלת האחורית.
הם יוצרים צללית ייחודית שקשה להתעלם ממנה.
קו המותניים גבוה יחסית, וקו הגג משתפל לאחור בצורה שמזכירה קופה 4 דלתות.
בתי הגלגלים מלאים יחסית, והחישוקים המוצעים בישראל (לרוב בגודל 16 או 17 אינץ’ ברמות הגימור המרכזיות) משלימים את המראה.
עיצוב החלק האחורי ממשיך את הקו הנועז.
פסי תאורה רחבים הנמתחים לכל רוחב הרכב ומחוברים באמצעות פס LED (בתלות ברמת הגימור).
הם יוצרים צורת האות H שנראית מצוין בחושך.
דלת תא המטען כוללת אלמנטים מעוצבים נוספים שמוסיפים דרמה.
הפגוש האחורי די מינימליסטי יחסית.
חשוב לציין שהעיצוב הזה לא מתאים לכל אחד.
יש מי שרואה בו רענן, מקורי ומרשים.
ויש מי שמוצא אותו עמוס מדי, זוויתי מדי, ואולי אפילו קצת מוזר.
זהו ללא ספק עיצוב שמעורר תגובות.
נוכחות הכביש של האלנטרה מרשימה.
למרות שהיא סדאן משפחתית סטנדרטית מבחינת מידות (אורך של כ-4.65 מטר, רוחב כ-1.82 מטר ובסיס גלגלים של 2.72 מטר), היא נראית גדולה יותר משהיא באמת.
ובסיס הגלגלים הארוך תורם למרווח הפנימי, כפי שנראה בהמשך.
בהשוואה לדור היוצא, מדובר בקפיצת מדרגה עיצובית דרמטית.
הדור הקודם היה שמרני ודי אנונימי.
הדור הזה הוא ההפך המוחלט.
גם בהשוואה למתחרות כמו קורולה או מאזדה 3, האלנטרה נראית עתידנית יותר ופחות שגרתית.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח
אם העיצוב החיצוני היה נועז, תא הנוסעים של האלנטרה 2022 ממשיך את הקו המודרני.
אבל כאן, האווירה מעט יותר שקטה וממוקדת טכנולוגיה.
הקונספט העיצובי הפנימי שונה מהחוץ.
הוא מנסה ליצור תחושה של “קוקפיט נהג”.
הדשבורד מופנה קלות לכיוון הנהג.
ישנו אלמנט בולט בצורת ידית אחיזה (או סוג של מחץ) המפריד פיזית את אזור הנהג מאזור הנוסע.
הרעיון הוא להגביר את תחושת הספורטיביות והמיקוד בנהיגה.
איכות החומרים בתא הנוסעים טובה לקטגוריה, אבל לא מושלמת.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע.
זה מעניק תחושה יוקרתית יותר במקומות בהם היד נוגעת בתדירות גבוהה.
אבל בחלקים התחתונים, בעיקר בקונסולה המרכזית ובדלתות האחוריות, החומרים הופכים לקשיחים ופחות נעימים.
זו פשרה מקובלת בסגמנט הזה.
איכות ההרכבה מרגישה מוצקה וללא קרקושים מיותרים גם בכבישים פחות סלולים.
הנדסת האנוש בדרך כלל טובה.
רוב הפקדים נמצאים במקומות הגיוניים וקלים לתפעול.
בקרת האקלים עדיין פיזית לחלוטין, וזה יתרון עצום מבחינת בטיחות ונוחות שימוש בנהיגה.
מערכת המולטימדיה שולטת על רוב שאר הפונקציות.
אבל גישה לפונקציות בסיסיות כמו ווליום או ניווט קלה יחסית.
הראות החוצה טובה קדימה ולצדדים.
אבל קו הגג המשתפל והחלון האחורי הקטן יחסית פוגעים מעט בראות לאחור.
חיישני רוורס ומצלמה (ברמות גימור גבוהות יותר) חיוניים כאן.
מושבי הנהג והנוסע הקדמיים נוחים למדי.
הם מספקים תמיכה טובה לגב התחתון לנסיעות ארוכות.
הכיוונון ידני ברמות הגימור הנמוכות וחשמלי ברמות הגבוהות.
מאחור, המרווח טוב מאוד לשני נוסעים מבוגרים.
בזכות בסיס הגלגלים הארוך.
מרווח הרגליים נדיב לקטגוריה.
מרווח הראש סביר, למרות קו הגג המשתפל.
שלושה מבוגרים ירגישו צפוף בנסיעה ארוכה.
ילדים יישבו בנוחות גם בכיסאות בטיחות.
נפח תא המטען מרשים ועומד על כ-474 ליטר.
הוא גדול בהשוואה למתחרות רבות.
סף ההטענה סביר.
הצורה של תא המטען רחבה יחסית, מה שמקל על הכנסת חפצים גדולים.
יש נקודות עיגון לעזרת אבטחת מטען.
פתרונות האחסון הנוספים בתא הנוסעים סטנדרטיים – תאים בדלתות, תא כפפות, ותא מתחת למשענת היד המרכזית.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה
האלנטרה 2022 הייתה די מתקדמת מבחינה טכנולוגית ביחס לשנתון שלה.
וזהו אחד היתרונות הבולטים שלה בשוק היד השנייה.
מערכת המולטימדיה המרכזית היא נקודת מוקד חשובה.
ברמות הגימור הגבוהות (Supreme ומעלה בדרך כלל בישראל) מקבלים מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’.
ברמות הגימור הנמוכות יותר (Premium) המסך קטן יותר (8 אינץ’).
איכות התצוגה בשני המסכים טובה, עם גרפיקה ברורה וצבעים חדים.
המסך הגדול יותר נראה מרשים יותר ומשתלב טוב יותר עם לוח המחוונים הדיגיטלי.
מהירות התגובה של המסך המגע טובה בדרך כלל, ללא השהיות משמעותיות.
מבנה התפריטים הגיוני וקל יחסית להתמצאות לאחר היכרות קצרה.
מערכת ההפעלה עצמה היא של יונדאי, והיא ידידותית למשתמש.
קיימת תמיכה מלאה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
במסך ה-8 אינץ’ החיבור הוא אלחוטי.
במסך ה-10.25 אינץ’ דווקא נדרש חיבור חוטי, וזה קצת אירוני ומעצבן.
אין עוזר קולי מתקדם כמו ברכבים יקרים יותר, אבל השילוב עם העוזרים של הטלפונים (סירי, גוגל אסיסטנט) מפצה על כך.
לצד מסך המולטימדיה, ברמות הגימור הגבוהות מקבלים לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’.
גם כאן, איכות התצוגה מצוינת.
ניתן לבחור בין מספר אפשרויות תצוגה שונות.
זה מאפשר התאמה אישית מסוימת.
הוא משתנה גם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (רגיל, אקו, ספורט).
ברמות הגימור הנמוכות, לוח המחוונים משלב שעונים אנלוגיים עם מסך מידע קטן במרכז.
מערכת השמע הסטנדרטית סבירה בהחלט ומספיקה לרוב המשתמשים.
ברמות הגימור הגבוהות יותר הוצעה (לעיתים כאופציה או בחבילה ספציפית) מערכת שמע משודרגת של BOSE.
מערכת BOSE מספקת צליל עשיר ומלא יותר.
אבזור הנוחות המרכזי משתנה משמעותית בין רמות הגימור בישראל.
ברמות הבסיס מקבלים בקרת אקלים מפוצלת, מפתחות חכמים (כניסה והנעה ללא מפתח).
ברמות הגבוהות נוספים פריטים כמו חימום במושבים הקדמיים.
ייתכן שמוצע גם אוורור במושבים או גג שמש – תלוי בדיוק בשנה ובחבילות הספציפיות שהוזמנו.
חשוב לבדוק היטב את פירוט האבזור הספציפי של הרכב שאתם בוחנים.
אין טכנולוגיות ייחודיות פורצות דרך שהן בלעדיות לאלנטרה.
אבל השילוב הכולל של מסכים גדולים ואבזור נוחות נדיב יחסית לקטגוריה ולמחיר הופך אותה לאטרקטיבית.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה
בישראל, היונדאי אלנטרה 2022 שווקה באופן כמעט בלעדי עם יחידת הנעה אחת מרכזית.
מדובר במנוע בנזין אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) בנפח 1.6 ליטר.
המנוע הזה מוכר היטב מדגמים אחרים של יונדאי וקיה.
ההספק המירבי עומד על 123 כוחות סוס.
נתון המומנט הוא 15.7 קג”מ, המושג בסל”ד גבוה יחסית.
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות (גיר פלנטרי קלאסי).
חשוב לציין שהעברת הילוכים בגיר הזה חלקה בדרך כלל.
הגיר הזה נחשב אמין יחסית.
נתון התאוצה הרשמי מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-10.6 שניות.
זהו נתון סביר לקטגוריה ולמנוע.
בנהיגה יומיומית, תחושת הכוח מספקת בהחלט.
בעיר, המנוע והגיר משתפים פעולה היטב.
התגובה ללחיצה על דוושת התאוצה מיידית למדי.
בתאוצות ביניים בכביש בינעירוני, המנוע עשוי להרגיש מעט עצל.
בעיקר בעליות או בעקיפות.
נדרשת לחיצה נחושה יותר על הגז.
והגיר יוריד הילוכים כדי להביא את המנוע לטווח סל”ד גבוה יותר.
בסל”ד גבוה, המנוע יכול להישמע מעט רועש.
אך בנהיגה רגועה הוא שקט ומעודן.
קיימת בעולם גם גרסה היברידית של האלנטרה.
היא שווקה בישראל בכמויות קטנות או בשנים מעט שונות, ולא הייתה יחידת ההנעה העיקרית של דגם 2022 הרלוונטי לרוב השוק.
לכן, הסקירה מתמקדת בגרסת הבנזין האטמוספרי.
עכשיו לנושא חשוב במיוחד: צריכת דלק.
נתון היצרן הרשמי (לפי תקן WLTP) עומד על כ-16-17 ק”מ לליטר בממוצע משולב.
אבל כידוע, נתוני יצרן אופטימיים בדרך כלל.
הערכה ריאלית מנומקת בנהיגה יומיומית בישראל היא סביב 12-14 ק”מ לליטר בשילוב של עיר ובינעירוני.
בנסיעות בינעירוניות רגועות ניתן להגיע ל-15-16 ק”מ לליטר.
בנהיגה עירונית פקוקה הצריכה תרד משמעותית, לכיוון 10-11 ק”מ לליטר.
בחיפוש אחר רכבים חסכוניים, אנשים רבים מחפשים “צריכת דלק”.
גם אם מדובר ברכב חשמלי שבו נמדדת צריכת אנרגיה בקוט”ש לק”מ.
האלנטרה 1.6 אינה שיא החיסכון.
מתחרות היברידיות כמו הקורולה או גרסאות היברידיות של דגמים אחרים חסכוניות ממנה משמעותית.
אבל בהשוואה למכוניות בנזין אטמוספריות מקבילות, הצריכה שלה סבירה.
עלויות הדלק הן פקטור משמעותי בבעלות על רכב.
לכן, מי שנוסע קילומטראז’ גבוה צריך לקחת זאת בחשבון.
VI. טעינה
סעיף זה רלוונטי בעיקר לרכבים חשמליים או היברידיים נטענים (פלאג-אין).
כפי שצוין קודם, יונדאי אלנטרה 2022 שווקה בישראל בעיקר בגרסת בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר.
גרסה זו אינה מצוידת בסוללה גדולה הדורשת טעינה חשמלית חיצונית.
לכן, אין לה קצב טעינת AC או DC, ואין צורך במחבר טעינה.
בעלי גרסת בנזין פשוט מתדלקים אותה בתחנת דלק רגילה.
אין חווית טעינה לניהול או אפליקציות ייעודיות לנושא זה עבור דגם זה.
אם הייתם שוקלים את הגרסה ההיברידית (שאינה נטענת מהשקע), גם אז לא היה צורך בטעינה חיצונית, והסוללה הקטנה נטענת בזמן נסיעה על ידי המנוע או הבלימה הרגנרטיבית.
לסיכום, סעיף הטעינה אינו רלוונטי ליונדאי אלנטרה 2022 הנפוצה בשוק הישראלי.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש
חווית הנהיגה ביונדאי אלנטרה 2022 מכוונת בבירור לנוחות ויעילות.
לא לביצועים ספורטיביים.
נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזק העיקריות של הרכב.
המתלים מכוילים בצורה רכה יחסית.
הם סופגים היטב שיבושים עירוניים, בורות קטנים ופסי האטה.
גם בכבישים משובשים יותר, האלנטרה מצליחה לשמור על תא נוסעים רגוע.
בכביש בינעירוני, הנסיעה נעימה ונינוחה.
רמת בידוד הרעשים טובה בדרך כלל.
רעשי מנוע נשמעים רק בסל”ד גבוה (בתאוצות או בעליות).
רעשי רוח מתחילים להישמע במהירויות גבוהות מאוד.
רעשי כביש וצמיגים מבודדים היטב ברוב תנאי האספלט בישראל.
התנהגות הכביש של האלנטרה בטוחה וצפויה.
אחיזת הכביש מספקת לנהיגה יומיומית רגילה.
אבל אל תצפו להתנהגות דינמית מרתקת.
ההיגוי קל וחסר משוב.
הוא טוב לתמרון בעיר ובחניה.
אבל פחות מתאים לנהיגה ספורטיבית או מהירה בכבישים מפותלים.
זוויות הגלגול בפניות מורגשות, אך אינן דרמטיות.
הרכב רוכן קלות על צדו בפניות חדות.
תחושת הבלמים לינארית וקלה לשליטה.
הם מספקים כוח בלימה מספק למרות שהדוושה עשויה להרגיש מעט ספוגית.
האלנטרה מציעה יציבות כיוונית טובה במהירויות גבוהות.
היא נוסעת בקו ישר ללא מאמץ.
תחושת הביטחון במהירויות בינעירוניות טובה.
קלות התמרון בעיר היא יתרון משמעותי.
רדיוס הסיבוב קטן יחסית לגודל הרכב.
השילוב של היגוי קל וראות סבירה (למעט לאחור) הופך חניה ותמרון במקומות צפופים לעסק פשוט יחסית.
סוג הגיר (תיבת הילוכים אוטומטית קלאסית 6 הילוכים) תורם לחוויה חלקה ונוחה.
אין “קיקים” או התלבטויות בפעולת הגיר.
גם אין את תחושת הרציפות המוחלטת של רכב חשמלי או עם גיר רציף.
אבל עבור רוב הנהגים, מדובר בפעולה שקופה ויעילה.
בסך הכל, חווית הנהיגה באלנטרה נעימה ומרגיעה.
היא עושה את מה שהיא נועדה לעשות – להסיע נוסעים בנוחות ובבטחה מנקודה א’ לנקודה ב’.
היא לא תלהיב את חובבי הנהיגה הדינמית.
אבל היא בהחלט מספקת את הסחורה כרכב משפחתי יומיומי.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג
נושא הבטיחות הוא קריטי בכל רכב.
ויונדאי אלנטרה 2022 עומדת בסטנדרטים טובים לקטגוריה.
הרכב קיבל ציון של 4 כוכבים מתוך 5 במבחני בטיחות של ארגון Euro NCAP האירופאי.
זוהי תוצאה סבירה, אם כי חלק מהמתחרות (כמו טויוטה קורולה) קיבלו ציון מלא של 5 כוכבים.
מבחני הבטיחות של Euro NCAP בוחנים מספר קטגוריות:
הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומערכות עזר לנהג (ADAS).
האלנטרה הציגה תוצאות טובות במבדקי ריסוק פסיביים.
הבעיה העיקרית שהורידה את הציון ל-4 כוכבים הייתה דווקא בתחום מערכות העזר לנהג.
חלק מהמערכות לא קיבלו את הציון הגבוה ביותר במבדקי Euro NCAP.
מבחינה מבנית, השלדה מתוכננת לספוג ולפזר אנרגיית פגיעה.
הרכב מצויד ב-6 כריות אוויר כסטנדרט (קדמיות, צד, ווילון).
מערכות עזר לנהג (ADAS) הן חלק בלתי נפרד מחבילת הבטיחות המודרנית.
וביונדאי אלנטרה 2022, חבילת ה-ADAS המוצעת בישראל הייתה די עשירה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
כסטנדרט (או ברמות גימור נמוכות יותר), בדרך כלל כלולים:
מערכת בלימת חירום אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
מערכת שמירה על נתיב הנסיעה (הגה אקטיבי).
מערכת התרעת סטייה מנתיב.
התרעת עירנות נהג.
ברמות הגימור הגבוהות (Supreme ומעלה) נוספים מערכות חשובות נוספות:
בקרת שיוט אדפטיבית (פועלת עד עצירה מלאה בפקקים).
מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב (בזווית מתה).
מערכת התרעה למניעת פתיחת דלת כשרכב מתקרב מאחור.
מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.
תפקוד המערכות האלה בעולם האמיתי בישראל בדרך כלל טוב.
מערכת שמירת הנתיב יכולה להיות מעט אגרסיבית לפעמים בכבישים מפותלים.
בקרת השיוט האדפטיבית עובדת באופן חלק ויעיל בפקקים.
מערכת בלימת החירום מתפקדת היטב אך חשוב לזכור שהיא רק מערכת עזר ולא תחליף לתשומת לב הנהג.
בסך הכל, חבילת הבטיחות האקטיבית באלנטרה 2022 מקיפה וטובה.
אף על פי שציון Euro NCAP הוא 4 כוכבים.
היא מספקת רשת ביטחון משמעותית בנהיגה יומיומית.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל)
כמה עולה יונדאי אלנטרה 2022 בישראל?
שאלה מצוינת, וחשוב לזכור שאנו מדברים על שנת 2025.
לכן, עיקר ההתייחסות היא למחיר בשוק רכבי יד שנייה ולמחירון רשמי (יצחק לוי או לוי יצחק).
בשנת 2022, מחיר יונדאי אלנטרה חדשה החל סביב 120,000-130,000 ש”ח עבור רמת הגימור הבסיסית.
ורמות הגימור הגבוהות הגיעו גם ל-140,000 ש”ח ויותר.
בשוק היד השנייה כיום (אפריל 2025), מחיר יונדאי אלנטרה 2022 תלוי משמעותית ברמת הגימור, קילומטראז’, מצב הרכב, ויד קודמת.
ניתן למצוא רכבים שמתחילים סביב 80,000-90,000 ש”ח לרמות גימור בסיסיות.
ורכבים שמורים ברמות גימור גבוהות יכולים להגיע גם ל-100,000-110,000 ש”ח ואף יותר.
מחירון יצחק לוי או לוי יצחק יספקו הערכה מדויקת יותר לכל רכב ספציפי.
הם לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים.
רמות הגימור העיקריות ששווקו בישראל בשנת 2022 היו בדרך כלל Premium ו-Supreme.
ההבדלים המרכזיים ביניהן הם כאמור באבזור הטכנולוגי והבטיחותי.
רמת Premium כוללת את האבזור הבסיסי הטוב.
רמת Supreme מוסיפה את המסכים הגדולים (מולטימדיה ולוח מחוונים) ואת חבילת ה-ADAS המורחבת (בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים וכו’).
ההפרש במחיר בין רמות הגימור היה משמעותי במועד הקנייה.
והוא משתקף גם במחירי היד השנייה.
כאשר קונים רכב יד שנייה, נושא האחריות הופך למורכב יותר.
אחריות יצרן מלאה על יונדאי בישראל הייתה לרוב 3 שנים או 100,000 ק”מ.
בשנת 2025, רוב דגמי 2022 כבר יצאו מתקופת אחריות היצרן המלאה.
חשוב לבדוק אם קיימת אחריות מורחבת כלשהי שניתנה על ידי היבואן או סוכנות המכירות.
או שירותים נוספים כמו “שנתון קל” של כלמוביל.
אחריות הסוללה, אם רלוונטי (לדגם היברידי), היא לרוב לפרק זמן ארוך יותר (למשל, 7 שנים או 150,000 ק”מ).
אבל כאמור, רוב דגמי 2022 בישראל אינם היברידיים.
עלויות התחזוקה של האלנטרה 1.6 נחשבות לסבירות לקטגוריה.
חלפים זמינים יחסית.
יש מוסכים רבים שיכולים לטפל בה.
טיפולים תקופתיים אינם יקרים במיוחד.
שווי השימוש (ירידת הערך) של האלנטרה היה סביר בשנים הראשונות.
בשנת 2025, כשהרכב כבר בן 3 שנים, ירידת הערך החדה ביותר כבר מאחוריו.
אבל עדיין קיימת.
השוק מושפע משינויים במיסוי, הגעת דגמים חדשים (חשמליים והיברידיים רבים).
ודגם זה, בהיותו בנזין בלבד, עשוי להיות פחות אטרקטיבי לאורך זמן בהשוואה לרכבים היברידיים או חשמליים בשל עלויות הדלק והמסים העתידיים הפוטנציאליים.
לגבי תקלות ובעיות נפוצות:
האלנטרה מדור זה נחשבת בדרך כלל לרכב אמין.
אין דיווחים על תקלות סדרתיות משמעותיות או בעיות כרוניות בדגם ה-1.6 ליטר ובגיר האוטומטי שלו.
זוהי יחידת הנעה ותיקה ומוכחת.
כמו בכל רכב, עם השנים וצבירת הקילומטרז’, ייתכנו בלאי של רכיבים.
תקלות אלקטרוניקה מינוריות אפשריות, כמו בכל רכב מודרני עם מערכות רבות.
חשיבות האחריות המקורית (אם עדיין בתוקף) או בדיקה מקיפה לפני קניית רכב יד שנייה גדולה.
X. יתרונות
-
עיצוב חיצוני ופנימי מודרני ובולט: האלנטרה לא נראית כמו עוד מכונית משפחתית אפורה. היא נועזת, צעירה, ומסובבת ראשים. גם תא הנוסעים שונה מהמקובל ומעניק תחושה טכנולוגית.
-
אבזור טכנולוגי עשיר יחסית: ברמות הגימור הגבוהות, האלנטרה מציעה מסכים גדולים, קישוריות טובה (למעט קארפליי/אנדרואיד אוטו חוטי במסך הגדול), ומערכות נוחות מתקדמות לקטגוריה ולשנתון.
-
חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה: מגוון רחב של מערכות ADAS מוצע, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית מתקדמת. זה משפר משמעותית את תחושת הביטחון.
-
נוחות נסיעה טובה: הכיול הרך של המתלים סופג היטב את רוב שיבושי הכביש הישראלי, והרכב שומר על תא נוסעים שקט יחסית ברוב תנאי הנהיגה.
-
מרווח פנימי טוב ושימושיות: בזכות בסיס הגלגלים הארוך, המרווח לנוסעים מאחור נדיב, ונפח תא המטען גדול ושימושי לקטגוריה. מתאים למשפחות קטנות.
-
אמינות מוכחת של יחידת ההנעה: מנוע ה-1.6 ליטר והגיר האוטומטי הם רכיבים ותיקים ואמינים יחסית מבית יונדאי/קיה, ואינם סובלים מתקלות כרוניות ידועות. זה חשוב במיוחד כששוקלים רכב יד שנייה.
XI. חסרונות
-
ביצועי מנוע סבירים אך לא יותר: מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי מספק ביצועים נאותים לנהיגה יומיומית, אבל הוא עשוי להרגיש חלש בתאוצות ביניים או בעליות, ויש צורך למשוך אותו לסל”ד גבוה.
-
צריכת דלק בינונית: בהשוואה למתחרות היברידיות כמו טויוטה קורולה, האלנטרה 1.6 פחות חסכונית באופן משמעותי, וזה פקטור משמעותי בעלויות התחזוקה הכוללות בפרט בנסיעה מרובה.
-
התנהגות כביש פחות מרשימה: ההיגוי קל וחסר משוב, ויש זוויות גלגול מורגשות בפניות. הרכב בטוח אך לא דינמי או מהנה לנהיגה “ספורטיבית”.
-
חומרים פחות איכותיים בחלקים התחתונים של תא הנוסעים: למרות חומרים נעימים במקומות בולטים, חלקים נרחבים יותר עשויים מפלסטיק קשיח שפוגע מעט בתחושת היוקרה הכוללת.
-
ציון בטיחות (Euro NCAP) של 4 כוכבים: אמנם חבילת ה-ADAS טובה, אך הציון הכולל נמוך מזה של חלק מהמתחרות הישירות, מה שעשוי להיות פקטור עבור קונים מסוימים.
-
קישוריות חוטי במסך המולטימדיה הגדול: paradox קטן, אך במסך היקר יותר דווקא נדרש חיבור כבל לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מה שפוגע בנוחות השימוש בהשוואה למסך הקטן יותר ואף למתחרות.
XII. בהשוואה למתחרים
כפי שציינו במבוא, היונדאי אלנטרה 2022 מתמודדת ראש בראש מול שחקניות ותיקות בסגמנט הסדאן המשפחתי בישראל.
המתחרה העיקרית והחשובה ביותר היא ללא ספק טויוטה קורולה סדאן.
הקורולה מציעה יתרון מובהק בצריכת הדלק בזכות הגרסה ההיברידית שלה, שהייתה גם פופולרית מאוד בשנת 2022.
היא גם נהנית ממוניטין אמינות מצוין וסחירות גבוהה בשוק היד השנייה.
מנגד, האלנטרה מציעה עיצוב נועז וצעיר יותר בהשוואה לקורולה השמרנית.
היא גם מאובזרת יותר מבחינה טכנולוגית ואבזור נוחות באותו טווח מחיר.
נוחות הנסיעה באלנטרה נחשבת טובה יותר על אספלט משובש.
מתחרה נוספת היא מאזדה 3 סדאן.
המאזדה 3 מציעה תא נוסעים יוקרתי יותר מבחינת איכות חומרים והרכבה.
היא גם מתאפיינת בהתנהגות כביש דינמית ומהנה יותר לנהיגה.
מנוע ה-2.0 ליטר שלה (אם כי פחות נפוץ מ ה-1.5 ליטר) מספק ביצועים טובים יותר.
בהשוואה למאזדה 3, האלנטרה עולה עליה במרווח הפנימי, במיוחד במושב האחורי ובתא המטען.
האבזור באלנטרה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, עשוי להיות עשיר יותר בהיבטים טכנולוגיים מסוימים (למשל, גודל המסכים או מערכות ADAS ספציפיות, תלוי רמת גימור).
סקודה אוקטביה, למרות היותה פחות “משפחתית קלאסית” ויותר מרווחת ועם תא מטען גדול (בגרסת הליפטבק), גם היא מתמודדת על אותם קונים לעיתים.
היא מציעה שימושיות פנטסטית ואיכות נסיעה טובה.
אבל היא בדרך כלל יקרה יותר.
והאלנטרה מציעה חבילת אבזור טכנולוגי ובטיחותי דומה ואף עשירה יותר במקרים מסוימים.
לסיכום השוואתי, האלנטרה 2022 ממוצבת כאלטרנטיבה אטרקטיבית למי שמחפש עיצוב שונה, אבזור נדיב, ונוחות נסיעה טובה.
היא פחות חסכונית מהקורולה ההיברידית ופחות דינמית או יוקרתית מהמאזדה 3.
אבל היא מציעה חבילה מאוזנת עם יתרונות מובהקים משלה.
המיקוד שלה הוא על עיצוב, טכנולוגיה ונוחות, בעוד המתחרות מדגישות היבטים אחרים (חיסכון, יוקרה/דינמיות, שימושיות קיצונית).
XIII. סיכום ומסקנות
אז, הגענו לשאלת מיליון השקלים (פחות או יותר): האם כדאי לקנות יונדאי אלנטרה 2022 בישראל של שנת 2025?
יונדאי אלנטרה 2022 היא ללא ספק מכונית מעניינת.
היא מציעה חבילה כוללת אטרקטיבית, במיוחד בשוק היד השנייה הנוכחי.
העיצוב הנועז שלה הוא נקודת פתיחה ששוברת את השגרה.
לצד זאת, היא מספקת מרווח פנימי טוב, תא מטען גדול, ואבזור טכנולוגי ובטיחותי נדיב יחסית לשנתון ולמחיר.
נוחות הנסיעה היא בהחלט יתרון משמעותי בדרכים הישראליות.
ויחידת ההנעה, למרות שאינה שיא הביצועים או החיסכון, נחשבת אמינה ומוכחת.
בהשוואה למתחרותיה העיקריות, האלנטרה מתבלטת כאופציה המודרנית והמאובזרת יותר.
היא פחות חסכונית מהקורולה ההיברידית ופחות מהנה לנהיגה מהמאזדה 3.
אבל היא מציעה איזון טוב של תכונות.
למי הרכב מתאים במיוחד?
האלנטרה 2022 מתאימה למשפחות צעירות או זוגות המחפשים סדאן מודרנית, נוחה ומאובזרת.
למי ששם דגש על עיצוב חיצוני שונה ואינו מתפשר על אבזור בטיחותי וטכנולוגי (במיוחד ברמות הגימור הגבוהות).
היא מתאימה גם למי שאינו נוסע קילומטראז’ גבוה במיוחד.
ומוכן להתפשר קלות על צריכת הדלק לטובת מחיר קנייה אטרקטיבי יותר (ביחס למתחרות היברידיות).
למי הרכב פחות מתאים?
למי ששם את חיסכון בדלק בראש סדר העדיפויות (כמו נהגי מוניות, או מי שנוסע עשרות אלפי קילומטרים בשנה).
עבורם, גרסאות היברידיות יהיו משתלמות יותר לאורך זמן.
היא פחות מתאימה גם למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה.
או למי שדורש את איכות החומרים הגבוהה ביותר בתא הנוסעים.
בנוגע לשאלה האם כדאי לקנות:
כאופציית יד שנייה בשנת 2025, יונדאי אלנטרה 2022 מציעה תמורה טובה למחיר.
היא נחשבת אמינה בדרך כלל.
עלויות האחזקה סבירות.
והיא מודרנית ומאובזרת באופן שמקשה למצוא ברכבים מקבילים באותו מחיר.
ההמלצה הסופית היא לבחון את הרכב באופן ספציפי, לוודא שהוא שמור.
ובפרט לבדוק את רמת הגימור ולוודא שהיא כוללת את האבזור והמערכות החשובים לכם (במיוחד מערכות הבטיחות המתקדמות שנמצאות ברמות הגבוהות).
אם אתם מחפשים סדאן משפחתית יד שנייה בנזין, עם מראה מודרני, אבזור טוב ונוחות נסיעה, והקילומטראז’ השנתי שלכם אינו קיצוני – האלנטרה 2022 היא בהחלט אופציה שכדאי לשקול ברצינות.
רק אל תשכחו לבדוק את המחירון העדכני ולעשות בדיקה מקיפה לפני הרכישה.
ובדקו גם חוות דעת גולשים נוספות כדי לקבל תמונה מלאה.