סקירה מקצועית על יונדאי סונטה – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב המוביל בישראל.
היום אנחנו צוללים עמוק אל תוך אחת המכוניות המסקרנות והרלוונטיות ביותר בשוק המקומי, בעיקר עבור מי שמחפש שילוב של נוחות, יעילות וטכנולוגיה מתקדמת: יונדאי סונטה (Hyundai Sonata).
בסקירה המקיפה הזו, נפרק לגורמים את הסדאן המשפחתית הגדולה של יונדאי, נבחן את נקודות החוזק והחולשה שלה לעומק, ונענה על השאלות הבוערות ביותר שמטרידות רוכשים פוטנציאליים.
הסונטה, במיוחד בגרסתה ההיברידית שזוכה לפופולריות רבה בישראל, ממוצבת בקטגוריית הסדאן הגדולה (D-Segment), קטגוריה שהולכת ומצטמצמת בעולם לטובת רכבי הפנאי, אך עדיין שומרת על מקומה כיעד מועדף על רבים, במיוחד בשוק המוסדי וכרכבי מנהלים או משפחה מרווחים.
היא מתחרה ראש בראש עם שמות ותיקים ומוכרים כמו טויוטה קאמרי (Toyota Camry Hybrid) וסקודה סופרב (Skoda Superb), ולעיתים גם נשקלת בהשוואה לרכבי פנאי גדולים יותר או מכוניות חשמליות בסגמנט סמוך.
סקירה זו תבחן את הסונטה מכל זווית אפשרית, החל מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך יחידת ההנעה והביצועים, ועד לבטיחות, האבזור וכמובן – המחיר בשוק הישראלי העדכני, נכון לאביב 2025.
ננסה לספק לכם את כל הכלים הדרושים כדי להחליט האם יונדאי סונטה היא הבחירה הנכונה עבורכם, תוך התייחסות לחוות דעת גולשים ראשוניות ולהתאמה לתנאי הדרך והשימוש בישראל.

עיצוב חיצוני: קווים דרמטיים בנוף המשפחתי

העיצוב של יונדאי סונטה, במיוחד בדור האחרון שלה (DN8), מייצג קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדגמים קודמים וביחס למתחרות רבות בקטגוריה.
יונדאי בחרו בפילוסופיה עיצובית הרבה יותר נועזת ודרמטית, עם קווים חדים, פרופיל דמוי קופה ופרטים ייחודיים שלא משאירים אף אחד אדיש.
הרושם הכללי הוא מודרני, ספורטיבי ואפילו קצת עתידני, בהחלט לא עוד סדאן משפחתית אפרורית.

החזית נשלטת על ידי גריל קסקדה גדול ומרשים, המשתלב באופן הרמוני עם יחידות התאורה הקדמיות הצרות והמחודדות.
אחד המאפיינים הבולטים והמדוברים ביותר הוא פס תאורת הלד הנסתר המשתרע לרוחב קצה מכסה המנוע וממשיך אל תוך כנפי הרכב, ומתחבר בפס כרום אל קו החלונות.
זהו טאץ’ עיצובי מקורי במיוחד, שמקנה לסונטה זהות ויזואלית ברורה ומבדל אותה מההמון, גם אם לא כולם יתחברו אליו באופן מיידי.

מהצד, הסונטה מפגינה צללית זורמת ודינמית.
קו הגג משתפל לאחור בצורה חלקה ויוצר מראה של מכונית עם חמש דלתות (פאסטבק), למרות שמדובר בסדאן קלאסית עם דלת תא מטען נפרדת.
קו המותניים עולה כלפי מעלה בצורה דרמטית, ובתי הגלגלים הגדולים מכילים חישוקי סגסוגת קלה בגימורים שונים, לרוב בגודל 17 או 18 אינץ’ ברמות הגימור המשווקות בארץ, התורמים גם הם למראה הדינמי.
המידות הפיזיות גדולות למדי ביחס למקובל בקטגוריה, עם אורך של כמעט 4.90 מטרים ובסיס גלגלים נדיב, מה שמקנה לה נוכחות כביש מרשימה ותחושה של מכונית גדולה יותר ממה שהיא באמת.

החלק האחורי ממשיך את הקו העיצובי הדרמטי עם פנסים אחוריים מחוברים בפס תאורת לד אופקי, טרנד עיצובי פופולרי בשנים האחרונות.
עיצוב הפנסים עצמם כולל אלמנטים דמויי “T” המשתלבים יפה עם קו הגג המשתפל ויוצרים מראה מודרני ונקי.
פגוש אחורי מעוצב וספוילר קטן אינטגרלי מעניקים גימור ספורטיבי למראה הכללי.
בסך הכל, העיצוב החיצוני של הסונטה הוא הצהרה נועזת שבהחלט שוברת את הנורמות השמרניות יחסית של הסגמנט, ובין אם אוהבים אותו ובין אם לאו, אי אפשר להתעלם ממנו.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: תא נוסעים מודרני ומפנק

כשנכנסים לתוך יונדאי סונטה, ממשיכים לפגוש את השפה העיצובית המודרנית, אך כאן הדגש עובר מדרמה ליוקרה עדינה ופונקציונליות.
האווירה הכללית בתא הנוסעים היא נעימה ומזמינה, עם שילוב של קווים נקיים ושימוש בחומרים שנראים ומרגישים איכותיים למדי עבור הקטגוריה.
הקונספט העיצובי שואב השראה מתא טייס (אולי קצת פחות קיצוני מזה של חלק מרכבי יונדאי החדשים יותר), עם מסך מולטימדיה מרכזי המשולב באופן אינטגרלי בדשבורד ולוח מחוונים דיגיטלי שיוצר יחד יחידה ויזואלית רחבה.

בחינה מקרוב של איכות החומרים מגלה תמונה מעורבת, אך בהחלט חיובית באופן כללי.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות נעשה שימוש בחומרים רכים ונעימים למגע.
בחלקים התחתונים ניתן למצוא פלסטיק קשיח יותר, אך הוא עדיין מרגיש עמיד ואיכות ההרכבה נראית גבוהה, ללא קרקושים או רעשים בלתי רצויים בנסיעה.
ההגה, המצופה עור ברוב רמות הגימור, נעים לאחיזה, ופקדי השליטה השונים (על ההגה, על הדשבורד, על הקונסולה המרכזית) ממוקמים היטב וקלים לתפעול.
הנדסת האנוש טובה באופן כללי, למרות שחלק מהפונקציות דורשות התעסקות קלה עם מסך המגע, דבר נפוץ ברכבים מודרניים. הראות החוצה טובה יחסית, למעט אולי שדה הראייה לאחור בגלל קו הגג המשתפל.

מושבי הנהג והנוסע הקדמי נוחים ותומכים, גם בנסיעות ארוכות.
בחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר ניתן למצוא גם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, שדרוג משמעותי לנוחות.
בשורת המושבים האחורית, בזכות בסיס הגלגלים הנדיב והרוחב, המרווח מצוין עבור שני נוסעים מבוגרים – מרווח רגליים ענק ומרווח ראש מספק גם לגבוהים יחסית, למרות קו הגג הנמוך לכאורה.
שלושה מבוגרים ישבו בנוחות סבירה, אך כמו ברוב הרכבים, הנוסע האמצעי ייהנה פחות.
ישנם פתחי מיזוג גם לנוסעים מאחור, תוספת חשובה במיוחד באקלים הישראלי.

תא המטען מציע נפח נדיב של כ-510 ליטר (בגרסה ההיברידית, נפח זהה לגרסת הבנזין בגלל מיקום הסוללה).
הוא רחב ועמוק, וצורתו שימושית למדי, למרות שסף ההטענה מעט גבוה יחסית.
ניתן לקפל את המושבים האחוריים (חלוקה של 60/40) כדי להגדיל את נפח ההעמסה לפריטים ארוכים, אם כי הפתח המתקבל אינו גדול במיוחד.
ישנם גם פתרונות אחסון נאים בתא הנוסעים, כמו תא כפפות גדול, תאים בדלתות ומקום לכוסות בקונסולה המרכזית.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: חבילה עשירה ומעודכנת

בגזרת הטכנולוגיה והאבזור, יונדאי סונטה מציעה חבילה תחרותית מאוד, במיוחד ברמות הגימור המאובזרות המשווקות בישראל.
הסונטה לא מתביישת לפרוס את כל הארסנל הטכנולוגי של יונדאי כדי להעניק לנהג ולנוסעים חוויה מודרנית ומחוברת.

מערכת המולטימדיה המרכזית כוללת מסך מגע צף בגודל 10.25 אינץ’ (ברמות הגימור הגבוהות).
איכות התצוגה מעולה, גרפיקה חדה, והמסך מגיב במהירות לפקודות מגע.
מבנה התפריטים הגיוני יחסית וקל להתמצאות אחרי הסתגלות קצרה.
מערכת ההפעלה היא פרי פיתוח עצמי של יונדאי, והיא כוללת תמיכה מלאה בעברית.
הקישוריות לסמארטפונים כוללת Apple CarPlay ו-Android Auto, לרוב בחיבור חוטי בדגם הספציפי הזה, מה שקצת פחות נוח מאלחוטי אך עדיין פונקציונלי.
העוזר הקולי המובנה בדרך כלל פחות שימושי בעברית, אך המערכות של גוגל או אפל מפצות על כך.

לוח המחוונים הדיגיטלי, גם הוא בגודל 12.3 אינץ’ ברמות גימור מסוימות, מרשים לא פחות.
הוא מציע מספר אפשרויות תצוגה והתאמה אישית, עם גרפיקה משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (אקו, קומפורט, ספורט).
המידע המוצג ברור וקל לקריאה, והוא משתלב היטב עם מסך המולטימדיה ליצירת סביבת מידע עשירה.

מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות סאונד טובה למדי עבור רוב המאזינים.
בחלק מהגרסאות העשירות יותר מוצעת גם מערכת שמע משודרגת מבית Bose, המציעה איכות צליל עשירה ועמוקה יותר, שתשמח אודיופילים.
בנוסף, הסונטה מצוידת באבזור נוחות נדיב, בהתאם לרמת גימור: בקרת אקלים מפוצלת (לעיתים עם פתחים מאחור), מפתח חכם וכפתור התנעה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס (לעיתים גם מצלמות היקפיות 360), מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, חימום ו/או אוורור למושבים, גג שמש פנורמי גדול (ברמות גימור עליונות), משטח טעינה אלחוטי לטלפון ועוד.
השילוב הזה של טכנולוגיה ואבזור הופך את השהות בסונטה לנוחה ונעימה מאוד.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: היברידית ויעילה

יחידת ההנעה העיקרית והפופולרית ביותר של יונדאי סונטה המשווקת בישראל היא היברידית.
מדובר במערכת המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מחזור אטקינסון, הפועל יחד עם מנוע חשמלי.
ההספק המשולב עומד לרוב על כ-152 כוחות סוס (PS), ומומנט מרבי משולב של כ-19.2 קג”מ.
הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (הקרויה E-CVT, למרות שהיא למעשה גיר אוטומטי רגיל עם יחסי העברה קבועים ויכולת דימוי הילוכים, לא CVT אמיתי) בעלת שישה יחסי העברה.

נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש עומד על כ-9.2 שניות.
בנהיגה יומיומית, המערכת ההיברידית מרגישה חלקה ושקטה, במיוחד במהירויות נמוכות ובתנועה עירונית, שם המנוע החשמלי עושה חלק גדול מהעבודה.
תאוצות ביניים לצרכי עקיפה סבירות בהחלט, אך לא ספורטיביות.
המערכת ההיברידית מכוילת לנוחות ויעילות, והמעבר בין הנעת בנזין לחשמל (וההפך) כמעט בלתי מורגש.

ההתייחסות ל”צריכת דלק” היא כמובן קריטית לרכב היברידי.
יונדאי מצהירה על צריכת דלק משולבת לפי תקן WLTP של כ-20-21 ק”מ לליטר, נתון מרשים על הנייר.
בפועל, בנהיגה מגוונת הכוללת עיר ובינעירוני, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של כ-17-18 ק”מ לליטר בממוצע, נתון עדיין מצוין עבור מכונית בסדר גודל כזה.
בנסיעות עירוניות בלבד, עם שימוש רב במנוע החשמלי, ניתן להגיע אף לנתונים טובים יותר.
נסיעות בינעירוניות מהירות יורידו מעט את הממוצע.
חשוב לזכור שחיפוש המונח “צריכת דלק” נפוץ גם עבור רכבים מחושמלים, ובהקשר של היברידית כמו הסונטה, הוא מתייחס כמובן לצריכת בנזין בפועל.
השוואת העלות בין דלק לחשמל רלוונטית יותר לרכבי פלאג-אין או חשמליים מלאים, אך בסונטה ההיברידית החיסכון מגיע מיעילות הבנזין בזכות הסיוע החשמלי וטעינה רגנרטיבית.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות מעל הכל

חווית הנהיגה ביונדאי סונטה מכוילת בראש ובראשונה לנוחות.
כיול המתלים רך יחסית, מה שמאפשר לה לגהץ היטב את מרבית שיבושי הכביש, במיוחד בנסיעה עירונית ובמהירויות נמוכות.
היא סופגת בורות ומהמורות בצורה אלגנטית למדי, ומעניקה תחושת נסיעה נינוחה ורגועה.
בנסיעה בינעירונית ועל כבישים גליים, רכות המתלים עלולה לגרום לנדנוד קל, אך הדבר אינו פוגע באופן משמעותי בנוחות.

בידוד הרעשים בתא הנוסעים טוב באופן כללי.
רעשי מנוע נשמעים רק בתאוצות חזקות יחסית, רעשי רוח נשארים בחוץ גם במהירויות גבוהות (זכות לעיצוב האווירודינמי החלק), ורעשי כביש חודרים במידה מועטה יחסית, תלוי בסוג האספלט ובגודל החישוקים.

התנהגות הכביש של הסונטה בטוחה וצפויה, אך לא ספורטיבית במיוחד.
ההיגוי קל יחסית, בעיקר בעיר, מה שמקל על תמרונים וחניה.
הוא אינו מהיר או מדויק במיוחד, וחסר בו משוב מהכביש.
אחיזת הכביש טובה בנהיגה רגילה, אך בכניסה לפניות במהירות גבוהה יחסית ניתן לחוש בזוויות גלגול מורגשות.
זו אינה מכונית שנועדה לנהיגה דינמית בכבישים מפותלים, אלא למעבר חלק ונינוח מנקודה א’ ל-ב’.

מערכת הבלמים, הכוללת גם בלימה רגנרטיבית המטעינה את הסוללה בעת האטה, מתפקדת היטב.
תחושת הדוושה מעט פחות לינארית מאשר ברכב בנזין רגיל בגלל המעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימה מכאנית, אך היא עניין של הסתגלות.
היציבות הכיוונית במהירויות בינעירוניות טובה, והרכב שומר על נתיב ישר ללא מאמץ.
קלות התמרון בעיר, למרות מידותיה הגדולות יחסית, סבירה בזכות ההיגוי הקל ומערך החיישנים והמצלמות.
העובדה שאין כאן גיר עם העברת הילוכים מורגשת בתאוצה חלקה יחסית, למרות שהמערכת ההיברידית של יונדאי מדמה מעבר הילוכים לעיתים.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון מלא וחבילה מקיפה

בגזרת הבטיחות, יונדאי סונטה מצטיינת ומעניקה שקט נפשי משמעותי.
הרכב זכה לציון המרבי של 5 כוכבים ב-מבחני בטיחות של ארגון Euro NCAP.
ב-מבדקי בטיחות אלו, הסונטה הפגינה ביצועים טובים בהגנה על נוסעים מבוגרים, ילדים והולכי רגל, וקיבלה ציונים גבוהים גם בקטגוריית מערכות עזר לנהג.
היבטים מבניים של השלדה והשימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה תורמים באופן משמעותי לרמת הבטיחות הפסיבית.

אחד היתרונות המשמעותיים של הסונטה בישראל הוא חבילת מערכות ה-ADAS (מערכות עזר לנהג) הנדיבה המוצעת בה, לעיתים קרובות כסטנדרט כבר ברמות הגימור הבסיסיות יחסית, ובוודאי באלו המאובזרות יותר.
חבילה זו כוללת לרוב:

  • בקרת שיוט אדפטיבית (SCC) הכוללת שמירת מרחק ופונקציית עצור-וסע.
  • מערכת בלימת חירום אוטונומית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי.
  • מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LKA) הכוללת תיקון היגוי אקטיבי.
  • מערכת למניעת סטייה מנתיב (LDW).
  • התרעת עייפות לנהג (DAW).
  • התרעת תנועה חוצה מאחור (RCCA) עם בלימה אוטונומית.
  • מערכת לניטור שטחים מתים (BCW), ולעיתים גם תצוגה ויזואלית של שטח מת בלוח המחוונים בעת איתות (BVM).
  • אורות גבוהים אוטומטיים (HBA).

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי לרוב חלק ויעיל.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה טבעית למדי, הן בשמירת המרחק והן בפונקציית העצירה והתנועה בפקקים.
מערכת שמירת הנתיב תורמת משמעותית לנוחות בנסיעה בינעירונית ארוכה.
התפקוד אינו אגרסיבי מדי, והמערכות קלות יחסית לתפעול ולהבנה דרך תפריטי הרכב.
חבילת הבטיחות המקיפה הזו בהחלט ממקמת את הסונטה בשורה הראשונה של הקטגוריה מבחינת טכנולוגיות בטיחות אקטיביות.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה התענוג?

היבט המחיר הוא תמיד מרכזי בהחלטת רכישת רכב, ובשוק הישראלי הוא אף קריטי יותר.
אז כמה עולה יונדאי סונטה בישראל, נכון לאביב 2025?
מחיר הרכב משתנה כמובן בהתאם לרמת הגימור ולמבצעים שונים, אך באופן כללי, יונדאי סונטה היברידית ממוקמת בטווח מחירים של כ-190,000 עד 220,000 ש”ח, בהתאם לרמת הגימור והאבזור הספציפי.

ה-מחירון הרשמי יפרט את המחיר המדויק לכל גרסה, אך חשוב לבחון את רמות הגימור העיקריות המשווקות בארץ כדי להבין את התמורה למחיר.
לרוב, הסונטה משווקת בישראל במספר רמות גימור, כשההבדלים המרכזיים ביניהן מתבטאים בעיקר באבזור נוחות ופאר (סוג ריפוד, כיוונון מושבים חשמלי, חימום/אוורור, גג פנורמי, מערכת שמע Bose, גודל חישוקים ועוד), ובמידה מסוימת גם באבזור בטיחות מתקדם (למשל, מצלמות היקפיות או מערכת לניטור שטחים מתים עם תצוגה).
חשוב לבדוק את המפרט המדויק של כל רמת גימור כדי לוודא שהוא עונה על הצרכים וההעדפות שלכם.
רמת גימור ה”פרמיום” או ה”לימיטד” הן לרוב המאובזרות ביותר ומציעות את חבילת האבזור המלאה.

אחד היתרונות המשמעותיים ברכישת רכב חדש הוא האחריות.
יונדאי סונטה נהנית לרוב מאחריות יצרן מלאה לשלוש שנים (ללא הגבלת קילומטרים) או חמש שנים (עד 100,000 קילומטרים), בהתאם לתנאי היבואן.
אך חשוב לא פחות, האחריות על הסוללה ההיברידית ארוכה משמעותית, ולרוב עומדת על שבע שנים או 150,000 קילומטרים (המוקדם מביניהם), או אפילו שמונה שנים במקרים מסוימים.
האחריות הארוכה על הסוללה מעניקה שקט נפשי חשוב, במיוחד בהתייחס לעלויות הפוטנציאליות הכרוכות בתיקון או החלפת סוללה במקרה של תקלות או בעיות.
עלויות התחזוקה הצפויות של רכב היברידי לרוב נמוכות מעט יותר מרכב בנזין מקביל בגלל פחות בלאי על הבלמים (בזכות בלימה רגנרטיבית) ופחות עומס על מנוע הבנזין, אך עדיין יש לבצע טיפולים תקופתיים כנדרש.
שווי השימוש (ירידת הערך) של דגמים היברידיים נטה להיות יציב יחסית בשנים האחרונות בישראל, אך הוא תלוי בתנאי השוק הכלליים.

יתרונות: למה כדאי לשקול את הסונטה?

  • נוחות נסיעה מצוינת: הסונטה מכוילת לנוחות, וסופגת היטב את רוב שיבושי הדרך, מה שהופך אותה למכונית נעימה מאוד לנסיעות ארוכות וקצרות כאחד.
  • יעילות וצריכת דלק נמוכה: יחידת ההנעה ההיברידית מספקת צריכת דלק ריאלית מרשימה עבור מכונית בסדר גודל כזה, מה שמוביל לחיסכון בעלויות הדלק.
  • אבזור עשיר: רמות הגימור המשווקות בישראל לרוב מאובזרות מאוד, עם מגוון רחב של פריטי נוחות וטכנולוגיה מתקדמת שמשפרים משמעותית את חווית השהות ברכב.
  • בטיחות ברמה הגבוהה ביותר: ציון של 5 כוכבים ב-Euro NCAP וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS) מקיפה הופכות אותה למכונית בטוחה מאוד.
  • מרווח פנים ותא מטען גדול: הסונטה מציעה מרווח פנים נדיב לנוסעים (בעיקר מאחור) ותא מטען שימושי, מה שהופך אותה למתאימה למשפחות.
  • עיצוב חיצוני ייחודי: העיצוב הנועז והדרמטי מבדיל אותה מהמתחרות ומשווה לה מראה מודרני ומושך.

חסרונות: איפה הסונטה פחות מצטיינת?

  • התנהגות כביש לא דינמית: כיול המתלים הרך והיגוי קל פוגעים בתחושה הספורטיבית בפניות, והיא פחות מהנה לנהיגה בכבישים מפותלים בהשוואה לחלק מהמתחרות כמו סקודה סופרב.
  • ביצועים לא מסעירים: יחידת ההנעה ההיברידית מכוילת ליעילות, והתאוצות טובות אך לא חזקות במיוחד. מי שמחפש ביצועים ספורטיביים יצטרך לחפש במקום אחר.
  • עיצוב חיצוני מעורר מחלוקת: למרות שהוא ייחודי, העיצוב הנועז לא בהכרח יתאים לטעם של כולם, ופס הלד הקדמי יכול להיות “too much” עבור חלק מהרוכשים.
  • קישוריות טלפון חוטיות: ברמות הגימור המשווקות, לרוב הקישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto דורשת חיבור חוטי, מה שפחות נוח בהשוואה לפתרונות אלחוטיים המוצעים בדגמים מודרניים אחרים (אפילו זולים יותר).

יונדאי סונטה בהשוואה למתחרות העיקריות בשוק הישראלי

כפי שציינו במבוא, יונדאי סונטה מתמודדת מול כמה מתחרות ותיקות וחזקות בשוק הסדאן המשפחתי הגדול בישראל.
המתחרה העיקרית היא ללא ספק טויוטה קאמרי היברידית.
בהשוואה לקאמרי, הסונטה מציעה לרוב עיצוב חיצוני ופנימי מודרני ונועז יותר, חבילת אבזור (במיוחד טכנולוגי ובטיחותי) עשירה יותר באותה רמת מחיר, ותא נוסעים מרווח יותר, במיוחד במרווח הרגליים מאחור.
הקאמרי, מנגד, נהנית ממוניטין אמינות אגדי, יחידת הנעה היברידית מעט ותיקה אך מוכחת, ולעיתים נחשבת לבעלת סחירות טובה יותר בשוק המשומשות.
בבטיחות שתיהן מדורגות גבוה ב-מבחני בטיחות וב-מבדקי בטיחות.
הסונטה מציעה יחידת הנעה מעט חזקה יותר על הנייר, אך בתחושה היומיומית שתיהן מכוילות לנוחות ויעילות.
מול סקודה סופרב, הסונטה מציעה את יתרון יחידת ההנעה ההיברידית החסכונית (הסופרב לרוב משווקת עם מנועי בנזין או דיזל, ולעיתים גם פלאג-אין), ואבזור בטיחות אקטיבי מתקדם יותר כסטנדרט.
הסופרב מצטיינת במרווח פנימי ענק (אף יותר מהסונטה, במיוחד בתצורת הסטיישן שלה) ובאבזור “Simply Clever” חכם, ולחלק מהגרסאות שלה יש יכולות דינמיות עדיפות.

סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות יונדאי סונטה?

אחרי שבחנו את יונדאי סונטה מכל הכיוונים, הגיע הזמן לסכם ולענות על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות אותה?
יונדאי סונטה היברידית היא מכונית שמציעה חבילה כוללת אטרקטיבית מאוד עבור קהל יעד ספציפי.
היא מתאימה במיוחד למשפחות שזקוקות למרווח גדול ונוחות נסיעה מעולה, לאנשי עסקים שמבלים שעות רבות על הכביש ומחפשים רכב נינוח וחסכוני, ולמי שמעריך אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת.
היא מציעה שילוב כמעט אופטימלי של יעילות (צריכת דלק נמוכה), נוחות, בטיחות ואבזור ביחס ל-מחיר שלה בקטגוריה.

בהשוואה למתחרותיה העיקריות, הסונטה בולטת בזכות העיצוב הנועז (שיהפוך אותה לייחודית על הכביש), האבזור הנדיב (במיוחד בגזרת הבטיחות והטכנולוגיה) ונוחות הנסיעה המרשימה.
היא פחות מתאימה למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית או דינמית, ומי שהעדיפות העליונה שלו היא מוניטין אמינות מוכח לאורך עשרות שנים (כמו במקרה של קאמרי).
גם סוגיית ה-תקלות וה-בעיות הפוטנציאליות, כמו בכל רכב חדש, מקבלת מענה טוב בזכות האחריות המקיפה שמציעה יונדאי.

לסיכום, יונדאי סונטה היברידית היא ללא ספק אופציה חזקה וראויה לשקילה בקטגוריית הסדאן הגדולה.
היא מספקת תמורה מצוינת ל-כמה עולה, מציעה חווית נסיעה נעימה מאוד ומוכיחה שגם בעידן רכבי הפנאי, לסדאן גדולה, מרווחת, מאובזרת ויעילה יש עדיין מקום של כבוד על כבישי ישראל.
אם אתם מחפשים מכונית נוחה, חסכונית, בטוחה ומאובזרת ברמה גבוהה, והעיצוב הייחודי מדבר אליכם, יונדאי סונטה בהחלט יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

דילוג לתוכן