יונדאי i20.
שם שהפך כמעט למילה נרדפת למכונית סופרמיני מודרנית, נמכרת, ובעיקר – רלוונטית לשוק הישראלי.
היא לא המכונית הכי נוצצת.
היא לא הכי מהירה.
היא גם לא מנסה להיות כזו.
אבל היא בהחלט שחקנית מרכזית.
שחקנית שצריך לקחת בחשבון ברצינות.
ה-i20, או Hyundai i20 באנגלית, ממוקמת בקטגוריית הסופרמיני התחרותית ביותר.
זו קטגוריה שהישראלים אוהבים.
קטגוריה של מכוניות יחסית קטנות, חסכוניות, קלות לתמרון בעיר הצפופה.
אבל גם מספיק בטוחות ונוחות לנסיעות בינעירוניות מדי פעם.
הדור הנוכחי שלה, שהגיע אלינו אחרי עדכון של אמצע החיים, מנסה להציע חבילה כוללת.
חבילה שפונה לקהל רחב.
החל מנהגים צעירים שמחפשים רכב ראשון, ועד משפחות קטנות או מבוגרים שמחפשים רכב שני או שלישי.
רכב שיהיה נאמן וישר.
המתחרות שלה בשוק הישראלי לא קלות.
הן כוללות שמות כמו טויוטה יאריס ההיברידית והחסכונית, סקודה פאביה המרווחת והפרקטית, וגם פיג’ו 208 המעוצבת והשונה.
יש גם את פולקסווגן פולו המהונדסת היטב, ואפילו האחות מבית, קיה ריו.
כולן נאבקות על אותו פלח שוק.
כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה.
אז איך ה-i20 מתמודדת בתחרות הזו?
האם היא מצליחה לשלב את כל מה שהצרכן הישראלי מחפש?
בסקירה הזו, נצלול לעומק.
נבחן את ה-i20 מכל זווית.
נבחן את העיצוב שלה, מבפנים ומבחוץ.
נפרט על הטכנולוגיה והאבזור.
נעבור על יחידות ההנעה וצריכת הדלק (שאלה שמעסיקה רבים, כי כמה עולה דלק בישראל?).
נדבר על חווית הנהיגה.
נפרט על נושא הבטיחות החשוב, כולל מבדקי בטיחות רשמיים.
כמובן, נדבר על מחיר, מחירון, רמות גימור והאחריות בארץ.
נסכם את היתרונות והחסרונות.
ובסוף, ננסה לענות על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות יונדאי i20 בשנת 2025?
האם היא הבחירה הנכונה עבורכם?
בואו נתחיל.
I. מבוא
היונדאי i20 בישראל: שחקנית מרכזית בקטגוריית הסופרמיני
היונדאי i20 היא כבר שנים שם מוכר בנוף הרכב הישראלי.
היא מייצגת את יונדאי בקטגוריה הפופולרית ביותר בארץ – קטגוריית הסופרמיני (B-Segment).
זוהי קטגוריה של מכוניות קומפקטיות יחסית, שנועדו בעיקר לנסיעה עירונית ובינעירונית קלה.
היא מגלמת את הגישה של יונדאי – להציע חבילה שלמה, אמינה, מאובזרת ובמחיר תחרותי.
ה-i20 חשובה מאד עבור היצרן הקוריאני.
היא אחת המכירות הגדולות ביותר שלו בעולם, ובישראל היא נמכרת בכמויות משמעותיות.
הדור הנוכחי (שהושק במקור ב-2020 ועבר עדכון מקיף ב-2023) מנסה לשמור על הרלוונטיות שלו בשוק המשתנה במהירות.
הוא מתמודד עם תחרות עזה.
לא רק ממכוניות בנזין מסורתיות, אלא גם מהכניסה של רכבים חשמליים קטנים או היברידיים מתקדמים.
התחרות בשוק הישראלי והמיצוב של ה-i20
הזכרנו קודם את המתחרות העיקריות.
טויוטה יאריס, במיוחד בגרסתה ההיברידית, היא מתחרה ישירה וחזקה.
היא מציעה חיסכון בדלק שקשה להתחרות בו ומוניטין אמינות חזק.
מנגד, ה-i20 לרוב תציע יותר אבזור ביחס למחיר ותא נוסעים מרווח יותר.
פולקסווגן פולו וסקודה פאביה (שחולקת איתה פלטפורמה) מציעות איכות בנייה גבוהה ותחושה אירופאית מוצקה.
הן נחשבות למכוניות מהונדסות היטב.
ה-i20 מתמודדת מולן בעיקר בזכות המחיר האטרקטיבי יותר לרוב רמות הגימור, ורשימת האבזור הנדיבה.
פיג’ו 208 מביאה עיצוב נועז וייחודי, ותא נוסעים עתידני (i-Cockpit).
ה-i20 שמרנית יותר בעיצובה, אך עשויה להיות נגישה יותר ופחות “מק полярية” (מפלגת) בהנדסת האנוש שלה.
בהשוואה למתחרות הללו, ה-i20 ממצבת את עצמה כבחירה מאוזנת.
היא מציעה שילוב טוב של אבזור, מרווח, בטיחות וביצועים.
כל זאת במחיר שהופך אותה לאחת האפשרויות המשתלמות ביותר בקטגוריה.
קהל היעד העיקרי והיקף הסקירה
הקהל העיקרי של יונדאי i20 הוא מגוון.
זה יכול להיות זוג צעיר ללא ילדים שמחפש רכב עירוני ראשון.
זו יכולה להיות משפחה צעירה עם ילד אחד, שמחפשת רכב עיקרי או רכב שני משלים.
זו יכולה להיות גם משפחה מבוגרת יותר, שהילדים עזבו את הבית והם מחפשים רכב קטן יותר, נוח וקל לתפעול.
גם ציי רכב רוכשים אותה בכמויות, מה שמשפיע על שוק היד השנייה.
ה-i20 פונה למי שמחפש תמורה טובה למחיר.
למי שרוצה מכונית אמינה, עם אבזור בטיחות מודרני, ומבלי לשבור את הכיס.
היא לא מיועדת לחובבי נהיגה ספורטיבית.
היא גם לא מנסה לשדר יוקרה יוצאת דופן.
היא רכב ליום יום.
רכב הגיוני.
בסקירה המקיפה הזו, נפרט על כל ההיבטים החשובים כדי לעזור לכם להחליט האם ה-i20 עונה על הצרכים שלכם.
נסקור את העיצוב החיצוני והפנימי, נדבר על מרווח ושימושיות.
נסקור את הטכנולוגיה והאבזור, ננתח את הביצועים וצריכת הדלק.
נדבר על חווית הנהיגה, בטיחות ומערכות העזר.
נפרט על מחיר, רמות גימור ואחריות.
נסכם את כל היתרונות והחסרונות.
ונסיים עם פסק דין והמלצה האם כדאי לקנות את ה-i20.
(ניתן גם להזכיר שחוות דעת גולשים רבים על הדורות הקודמים היו חיוביות בעיקרן, והדור החדש מנסה לבנות על המוניטין הזה).
II. עיצוב חיצוני
מראה מודרני ודינמי (עם קצת “קמטים”)
העיצוב החיצוני של יונדאי i20 עבר אבולוציה משמעותית בשנים האחרונות.
הדור הנוכחי (וביתר שאת לאחר מתיחת הפנים של 2023) מציג שפת עיצוב הרבה יותר נועזת ודינמית מבעבר.
הימים של ה-i20 השמרנית עברו חלפו.
הרושם הכללי הוא של מכונית מודרנית, עם קווים חדים ומודגשים.
יש אפילו נימה ספורטיבית מסוימת, למרות שזה לא רכב ספורט.
פילוסופיית העיצוב של יונדאי, הנקראת “Sensuous Sportiness” (ספורטיביות חושנית), באה לידי ביטוי גם כאן.
אלמנטים עיצוביים בולטים
בחזית, השינויים של מתיחת הפנים בולטים.
הגריל עוצב מחדש.
הוא נמוך ורחב יותר.
הפנסים הקדמיים דקים ומחוברים חזותית לגריל.
הם משדרים מראה אגרסיבי וטכנולוגי.
פנסי ה-LED לתאורת יום מעוצבים בצורת וי ונראים טוב גם באור יום.
מכסה המנוע בעל קווים חדים שממשיכים מהפנסים.
מהצד, ה-i20 שומרת על צללית סופרמיני טיפוסית.
אבל יש לה קווים מעניינים.
קו מותניים שעולה בחלק האחורי.
הדגשה בחלק התחתון של הדלתות.
בתי הגלגלים מעוצבים בצורה מודגשת.
בחלק האחורי, העיצוב הוא אולי הבולט ביותר.
יש כאן פנסים אחוריים גדולים.
הם מחוברים על ידי פס לרוחב דלת תא המטען.
פס זה אמנם לא מואר לכל אורכו ברמות הגימור הבסיסיות, אך הוא יוצר מראה מודרני ומזוהה.
הפגוש האחורי משלב קווים חדים ו”דיפיוזר” ספורטיבי למראה (גם אם לא פונקציונלי).
דלת תא המטען בעלת שפה עליונה מודגשת.
חישוקים ונוכחות כביש
ה-i20 מוצעת בישראל עם מספר סוגי חישוקים.
ברמות הגימור הבסיסיות, לרוב נמצא חישוקי פלדה עם כיסוי פלסטיק (טסות).
ברמות הגימור הגבוהות יותר, יש חישוקים קלים.
הגדלים הנפוצים הם “15 או “16 אינץ’.
ברמות גימור גבוהות במיוחד (כמו N Line בחו”ל, שפחות נפוצה בארץ אך ייתכן שתגיע או קיימת ברמה מוגבלת), ניתן למצוא גם “17 אינץ’.
העיצוב של החישוקים הקלים מודרני ותורם למראה הכללי.
מבחינת נוכחות כביש, ה-i20 נראית גדולה מכפי שהיא באמת.
הקווים החדים והרוחב המודגש שלה גורמים לה להיראות יציבה על הכביש.
המידות הפיזיות שלה טיפוסיות לקטגוריה.
אורך של כ-4 מטרים, רוחב של כ-1.77 מטר.
היא מעט רחבה יותר מדגמים קודמים או חלק מהמתחרות הישנות.
זה תורם למראה וגם למרווח הפנימי, כפי שנראה בהמשך.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח
תא נוסעים: שילוב של פונקציונליות ומודרניות
כניסה לתא הנוסעים של יונדאי i20 מגלה סביבת נהג ונוסעים מודרנית.
הקונספט העיצובי בפנים פחות נועז מהחוץ, אבל בהחלט נעים לעין.
יש כאן שילוב של קווים אופקיים, שיוצרים תחושה של רוחב ומרווח.
פתחי המיזוג משולבים בצורה יפה בתוך הדשבורד.
האווירה הכללית היא של תא נוסעים פרקטי, עם נגיעות טכנולוגיות.
זה לא תא נוסעים מינימליסטי כמו ברכבים חשמליים מסוימים.
יש עדיין כפתורים פיזיים חשובים, וזה דווקא יתרון עבור נהגים שמעדיפים תפעול ישיר.
איכות חומרים והרכבה
בואו נדבר בכנות: ה-i20 היא סופרמיני.
אף אחד לא מצפה למצוא כאן עור נאפה או עץ מהגוני.
איכות החומרים היא בהתאם למקובל בקטגוריה.
חלקו העליון של הדשבורד לרוב עשוי מפלסטיק קשיח.
גם על הדלתות נמצא בעיקר פלסטיק.
יש אזורים בודדים עם חומרים רכים יותר או בד, בהתאם לרמת הגימור.
למשל, על משענות היד בדלתות או בקונסולה המרכזית.
החדשות הטובות הן שאיכות ההרכבה בדרך כלל טובה מאד ביונדאי.
גם בכבישים משובשים, בדרך כלל אין קרקושים או צקצוקים מרגיזים.
הכל מרגיש מחובר ומורכב היטב.
זה חשוב לתחושת העמידות לאורך זמן.
למרות שיש הרבה פלסטיק קשיח, הוא לרוב בעל מרקם נעים למגע.
הוא לא מרגיש זול מדי.
הנדסת אנוש ותפעול מערכות
אחד היתרונות הבולטים של ה-i20 הוא הנדסת האנוש הפשוטה והאינטואיטיבית שלה.
הפקדים העיקריים ממוקמים במקומות הגיוניים.
בקרת האקלים נשלטת באמצעות כפתורים ומתגים פיזיים נפרדים, מתחת למסך המולטימדיה.
זה הרבה יותר בטוח וקל לתפעול בזמן נהיגה מאשר לצלול לתפריטי מסך מגע.
מסך המולטימדיה (נדבר עליו בהרחבה בהמשך) ממוקם גבוה על הדשבורד.
זה מקטין את הצורך להוריד את המבט מהכביש.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים.
עמודי A (קדמיים) לא עבים מדי.
גם השמשה האחורית מספקת ראות סבירה לתמרון.
המושבים הקדמיים נוחים יחסית.
הם מציעים תמיכה סבירה לגב.
לא מושבים ספורטיביים עם תמיכת צד קיצונית, אבל בהחלט מתאימים לנסיעות יומיומיות ולמרחקים בינוניים.
המושב האחורי יחסית שטוח.
מרווח לנוסעים ותא מטען
מבחינת מרווח, ה-i20 מפתיעה לטובה ביחס לגודלה החיצוני.
מקדימה, המרווח מצוין לשני נוסעים מבוגרים.
יש מספיק מקום לרגליים, לראש ולכתפיים.
תחושת הרוחב בתא הנוסעים מורגשת.
מאחור, המרווח לרגליים מהטובים בקטגוריה.
זהו אחד היתרונות הגדולים שלה בהשוואה לחלק מהמתחרות.
גם נוסעים מבוגרים בגובה ממוצע יוכלו לשבת בנוחות יחסית מאחור, גם אם מקדימה יושבים אנשים גבוהים.
מרווח הראש מאחור גם הוא סביר.
ניתן להסיע שלושה ילדים מאחור במושבים צרים או עם בוסטרים.
שלושה מבוגרים יהיה קצת צפוף, בעיקר ברוחב הכתפיים וברגליים של היושב באמצע.
נפח תא המטען עומד על כ-352 ליטר.
זהו נפח מצוין לקטגוריה.
הוא גדול יותר מחלק מהמתחרות העיקריות.
צורת תא המטען סדירה יחסית וקלה להטענה.
סף ההטענה סביר.
יש אפשרויות עיגון לשקיות או ציוד.
יש בדרך כלל גלגל רזרבי בגודל מלא או צמיג דק מתחת לרצפת תא המטען, תלוי ברמת הגימור (בישראל זה יתרון גדול).
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה
טכנולוגיה בקצה האצבעות (או על המסך)
הדור הנוכחי של יונדאי i20 עושה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הטכנולוגיה והאבזור.
בניגוד לדגמים ישנים יותר, כאן כבר מרגישים שמקבלים רכב עדכני.
המערכות הטכנולוגיות תורמות הן לנוחות והן לבטיחות.
מערכת המולטימדיה המרכזית
ברמות הגימור העיקריות המשווקות בישראל, נמצא מסך מולטימדיה בגודל “8 אינץ’.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, ייתכן שיש מסך גדול יותר (“10.25 אינץ’ בחלק מהשווקים, תלוי ביבואן).
המסך ממוקם בצורה בולטת ונוחה לצפייה בחלק העליון של הדשבורד.
איכות התצוגה טובה, עם צבעים חדים ובהירות מספקת גם בשמש ישירה.
מהירות התגובה של המסך סבירה.
היא לא מהירה כמו בסמארטפונים יקרים, אבל גם לא איטית ומעצבנת.
מבנה התפריטים לרוב הגיוני וקל להתמצאות.
המערכת מבוססת על תוכנה של יונדאי/קיה, שהיא בדרך כלל יציבה וידידותית למשתמש.
היא תומכת באופן מלא בקישוריות סמארטפונים.
אפל קארפליי (Apple CarPlay) ואנדרואיד אוטו (Android Auto) מגיעים כסטנדרט ברוב גרסאות המסך.
בחלק מרמות הגימור, החיבור אלחוטי, וזה יתרון משמעותי ונוח מאד.
ברמות גימור בסיסיות יותר, החיבור קווי (דורש כבל USB).
איכות העוזר הקולי (דרך קישוריות הסמארטפון) תלויה בעיקר במערכת ההפעלה של הטלפון שלכם (סירי, גוגל אסיסטנט).
מערכת השמע הסטנדרטית בדרך כלל מספקת.
היא משרתת היטב את המאזין הממוצע.
אל תצפו לאיכות סאונד של אולם קונצרטים, אבל המוזיקה נשמעת ברור ובאיכות סבירה.
ברמות גימור גבוהות יותר או כאופציה, ייתכן שיש מערכת משודרגת של Bose עם סאבוופר, אך זו אופציה פחות נפוצה בשוק הישראלי בדגם זה.
לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות
ברמות הגימור הגבוהות של ה-i20, תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל “10.25 אינץ’.
זה בהחלט משדרג את תחושת המודרניות בתא הנוסעים.
הוא מציע אפשרויות תצוגה שונות.
ניתן לראות מידע רב בו זמנית.
התצוגה בהירה וקלה לקריאה.
ניתן להתאים אישית חלק מהמידע שמוצג.
ברמות גימור בסיסיות יותר, יש לוח מחוונים משולב.
שעונים אנלוגיים קלאסיים בשילוב מסך קטן במרכז לתצוגת נתוני דרך.
מבחינת אבזור נוחות, ה-i20 מציעה רשימה מכובדת ברמות הגימור הגבוהות.
בקרת אקלים דיגיטלית היא סטנדרטית לרוב.
יש כניסות USB מרובות.
תאורת אווירה פנימית (בחלק מהגרסאות).
הגה מחומם ומושבים קדמיים מחוממים/מאווררים (נדיר בקטגוריה זו בישראל, אך אפשרי בגרסאות יקרות).
מפתח חכם וכפתור הנעה (Keyless Entry & Go) לרוב זמין ברמות הגימור האמצעיות והגבוהות.
גג פנורמי או גג שמש חשמלי אינו אופציה בדרך כלל ב-i20.
אין תצוגה עילית (HUD).
אבל בסך הכל, ביחס למחיר ולקטגוריה, ה-i20 מאובזרת היטב.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה
יחידות הנעה נפוצות בשוק הישראלי
יונדאי i20 משווקת בישראל עם מספר אופציות למנועים ותיבות הילוכים, אם כי הפוקוס הוא בעיקר על מנועי בנזין.
יחידת ההנעה הנפוצה והמרכזית ביותר בישראל היא מנוע בנזין 1.0 ליטר טורבו.
מנוע זה מייצר בדרך כלל 100 כוחות סוס ומומנט של כ-17.5 קג”מ.
מנוע זה משודך לרוב לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
זו תיבת `גיר` מודרנית ויעילה.
בעבר שווקו גם גרסאות עם מנועי בנזין אטמוספריים (ללא טורבו) בנפח 1.4 ליטר או 1.2 ליטר, אך אלו הופכים פחות ופחות נפוצים בדגמים החדשים.
מנוע ה-1.0 טורבו מספק ביצועים סבירים למדי עבור רכב בגודל הזה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-11-12 שניות, תלוי בגרסה וברמת הגימור.
זה לא נתון שיעיף אתכם אחורה בכיסא, אבל הוא בהחלט מספק לעקיפות בטוחות יחסית ולשילוב בתנועה.
תחושת הכוח בנהיגה יומיומית טובה, במיוחד בזכות מומנט הטורבו שזמין יחסית מוקדם בסל”ד.
תאוצות ביניים (למשל, מ-80 ל-120 קמ”ש) מרגישות חזקות מספיק לנסיעה בין עירונית.
תיבת ההילוכים כפולת המצמדים פועלת בדרך כלל בצורה חלקה ומהירה בהעברות הילוכים רגילות.
במהירויות נמוכות או בפקקים, היא עשויה לעיתים להיות מעט פחות חלקה מתיבה אוטומטית פלנטרית מסורתית, אך זה שיפור ניכר לעומת דורות קודמים של תיבות כפולות מצמדים.
צריכת דלק בעולם האמיתי
אחת השאלות החשובות ביותר עבור רוכשי סופרמיני בישראל היא “כמה הרכב צורך דלק?”.
`צריכת דלק` היא פקטור קריטי בשוק שלנו.
נתוני היצרן בבדיקות WLTP נוטים להיות אופטימיים.
הם בדרך כלל עומדים על כ-5-5.5 ליטר ל-100 ק”מ, שהם כ-18-20 ק”מ לליטר.
אבל בעולם האמיתי, במיוחד בתנאי התנועה והטופוגרפיה של ישראל, הנתונים שונים.
הערכה ריאלית ומנומקת לצריכת הדלק של יונדאי i20 1.0 טורבו אוטומטית בנהיגה משולבת (עיר ובינעירוני) עומדת על כ-14-16 ק”מ לליטר.
נהיגה רגועה יותר מחוץ לעיר יכולה להגיע ל-17-18 ק”מ לליטר.
נהיגה עירונית אגרסיבית או בפקקים צפופים עלולה להוריד את הנתון לכיוון 12-13 ק”מ לליטר.
זו `צריכת דלק` סבירה בהחלט לקטגוריה ולמנוע טורבו בנזין אוטומטי.
היא אינה מגיעה לנתונים של מכוניות היברידיות ייעודיות כמו טויוטה יאריס היברידית (שיכולה להגיע בקלות ל-20+ ק”מ לליטר בעיר), אבל היא טובה משל חלק מהמתחרות רק עם מנועי בנזין.
כאן המקום לציין שבעוד שרכבים חשמליים צורכים `צריכת אנרגיה` בקוט”ש ולא דלק, מונח החיפוש `צריכת דלק` עדיין נפוץ גם בהקשר שלהם, לצורך השוואת עלויות. ב-i20 הבנזין, אנחנו מדברים כמובן על ליטרים של בנזין. ההבדל בעלות הק”מ בין דלק לחשמל משמעותי, אך ה-i20 אינה רכב חשמלי טהור. יש גרסאות היברידיות קלות (Mild Hybrid) בחו”ל, אך הן פחות נפוצות כרגע בישראל וחיסכון הדלק בהן קטן יחסית ופחות מורגש בפועל.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי)
הערה: יונדאי i20, בגרסאות המשווקות באופן נרחב בישראל נכון לאפריל 2025, אינה רכב פלאג-אין היברידי (PHEV) או רכב חשמלי טהור (BEV).
היא משווקת בעיקר עם מנועי בנזין.
ייתכנו גרסאות היברידיות קלות (48V Mild Hybrid) בחלק מהשווקים או ברמות גימור ספציפיות, אך אלו אינן מאפשרות טעינה חיצונית או נסיעה חשמלית משמעותית.
על כן, סעיף זה של טעינה אינו רלוונטי לרוב המכריע של רכבי יונדאי i20 בישראל.
משמעות הדבר היא שאין צורך לדאוג מקצבי טעינת AC או DC, זמן טעינה בבית או בעמדה מהירה, סוג מחבר טעינה, או חווית טעינה ציבורית.
התדלוק מתבצע בתחנת דלק רגילה, כמו בכל רכב בנזין מסורתי.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש
נוחות נסיעה על הכבישים הישראליים
חווית הנהיגה ביונדאי i20 מכוונת בעיקר לנוחות ולשימושיות יומיומית.
היא אינה מכונית ספורטיבית, והיא לא מנסה להיות כזו.
נוחות הנסיעה היא נקודת החוזק העיקרית שלה בהקשר זה.
כיול המתלים שלה מכוון לריכוך.
זה בא לידי ביטוי מצוין בנסיעה עירונית.
היא סופגת מהמורות, בורות, ופסי האטה בצורה טובה מאד.
גם בכבישים משובשים או סלולים פחות טוב (יש כאלה לא מעט בישראל), ה-i20 מצליחה לשמור על רוגע יחסי בתוך תא הנוסעים.
הנסיעה בעיר נוחה ונעימה.
גם בנסיעה בינעירונית, נוחות הנסיעה נשמרת.
המתלים מספקים שיכוך טוב על גלי אספלט ושינויי גובה.
בידוד רעשים והתנהגות דינמית
בידוד הרעשים ב-i20 סביר לקטגוריה.
בעיר, רעש המנוע כמעט ולא נשמע בנהיגה רגועה.
רעשי כביש ורוח מתחילים להופיע במהירויות גבוהות יותר, מעל 90-100 קמ”ש.
הם אינם מפריעים בצורה קיצונית, אך הם נוכחים.
בהשוואה למתחרות יוקרתיות יותר בקטגוריה (כמו פולקסווגן פולו), ייתכן שבידוד הרעשים פחות מוחלט, אבל בהחלט עומד בסטנדרט המקובל.
מבחינת התנהגות דינמית, ה-i20 בטוחה וצפויה.
תחושת ההיגוי קלה.
הוא לא מתקשר במיוחד, אבל הוא מדויק מספיק לתמרונים בעיר ולשמירה על נתיב בכביש מהיר.
המשקל של ההיגוי עולה מעט במהירות גבוהה, מה שתורם לתחושת ביטחון.
אחיזת הכביש טובה בנהיגה רגילה.
היא לא תתאגר את הפיזיקה, אבל לנסיעה יומיומית היא מספקת יציבות ראויה.
זוויות הגלגול בפניות מורגשות, שוב, בגלל כיול המתלים הרך.
זה לא מפריע בנהיגה רגילה, אבל אם תנסו לפנות מהר, תרגישו את הרכב רוכן על הצדדים.
תחושת הבלמים טובה.
הם ליניאריים וקלים לוויסות.
ברכב בנזין אין כמובן רגנרציה כמו ברכב חשמלי.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות (למשל, בכביש 6) טובה.
ה-i20 שומרת על קו ישר ללא מאמץ מיוחד.
תמרון בעיר והשפעת הגיר האוטומטי
אחד היתרונות הגדולים של ה-i20 בעיר הוא קלות התמרון.
הגודל הקומפקטי שלה (יחסית) ורדיוס הסיבוב הקטן מאפשרים השתחלות קלה בחניות צפופות ורחובות צרים.
הראות הטובה החוצה תורמת לכך.
תיבת ההילוכים האוטומטית (כפולת המצמדים) נוחה מאד בנהיגה עירונית.
היעדר דוושת מצמד והעברה אוטומטית של `הילוכים` הופכים את הנהיגה בפקקים לפחות מעייפת.
כפי שצוין קודם, לעיתים היא פחות חלקה בזינוק מהמקום או זחילה בפקק איטי מאד בהשוואה לתיבה פלנטרית, אך היתרונות של נוחות ותיפעול אוטומטי עולים על כך עבור רוב הנהגים.
בסך הכל, חווית הנהיגה ב-i20 נוחה, רגועה ומתאימה מאד לאופי הנסיעה הממוצע בישראל.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג
מבדקי בטיחות וציונים רשמיים
נושא הבטיחות חשוב מאד לרוכשים ישראלים.
יונדאי מבינה זאת היטב.
ה-i20 עומדת בתקני הבטיחות המחמירים ביותר.
היא קיבלה ציון של 4 כוכבים במבחני בטיחות רשמיים של Euro NCAP.
חשוב לציין שציון זה ניתן בשנת 2020.
בתקופה זו, התקנים של Euro NCAP היו פחות מחמירים מאשר כיום (אפריל 2025).
אם היא הייתה נבחנת היום, ייתכן שהציון היה שונה, בגלל התקנים החדשים יותר, במיוחד בנושא מערכות עזר לנהג.
עם זאת, הציון של 4 כוכבים עדיין מעיד על רכב בטוח יחסית.
מבדקי בטיחות של Euro NCAP בוחנים מספר קטגוריות.
ה-i20 קיבלה ציונים טובים בהגנה על נוסעים מבוגרים (76%) וילדים (82%).
ההגנה על הולכי רגל (53%) ומערכות עזר לבטיחות (67%) קיבלו ציונים נמוכים יותר, מה שהשפיע על הציון הכולל.
חשוב לזכור שמבחני בטיחות אלו הם רק חלק מהתמונה.
המבנה המחוזק של הרכב, כריות אוויר מרובות (מינימום 6-7, תלוי בגרסה) ומערכות בלימה מתקדמות תורמים גם הם לבטיחות הפסיבית.
מערכות עזר לנהג (ADAS) בישראל
תחום מערכות עזר לנהג (ADAS) הוא אחד התחומים בהם יונדאי מצטיינת ביחס למחיר.
ברמות הגימור המרכזיות בישראל, ה-i20 מצוידת ברשימת אבזור בטיחות אקטיבי מכובדת.
כסטנדרט, לרוב תמצאו:
* מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
* מערכת שמירה על נתיב (LKA) עם תיקון אקטיבי.
* מערכת סיוע לשמירה על מרכז הנתיב (LFA).
* בקרת שיוט אדפטיבית (Smart Cruise Control – SCC) – חשובה מאד בפקקים הישראליים.
* מערכת התראת סטייה מנתיב (LDW).
* מערכת התראת עייפות נהג (DAW).
* אורות גבוהים אוטומטיים (HBA).
ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן למצוא גם:
* מערכת ניטור שטחים מתים (BCW) עם התראה על תנועה חוצה מאחור (RCCW).
* מערכת סיוע בחניה (חיישנים קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית).
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי בדרך כלל טוב מאד ביונדאי.
מערכת שמירת הנתיב פועלת בעדינות יחסית ואינה אגרסיבית מדי.
בקרת השיוט האדפטיבית נוחה מאד בפקקים, שומרת מרחק ומתאימה את המהירות בצורה חלקה יחסית.
מערכת בלימת החירום יכולה למנוע או לצמצם משמעותית עוצמת התנגשות במקרה של חוסר תשומת לב.
קלות התפעול של המערכות הללו גם היא יתרון.
ניתן להפעיל ולכבות אותן יחסית בקלות דרך כפתורים על ההגה או בתפריטי המולטימדיה.
על אף הציון של 4 כוכבים ב-Euro NCAP (שהושפע כאמור מציונים נמוכים יותר בחלק מהפרמטרים ביחס לתקן של אז), רשימת מערכות הבטיחות האקטיבית ב-i20 המודרנית היא בהחלט יתרון משמעותי והופכת אותה לאחת המכוניות הבטוחות בקטגוריה שלה בהקשר של מניעת תאונות.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל)
כמה עולה יונדאי i20?
שאלת מיליון הדולר (או השקלים) היא תמיד `כמה עולה` הרכב.
המחיר הוא פקטור קריטי בהחלטת רכישה בישראל, במיוחד בקטגוריה הזו שפונה לקהל רחב.
נכון לאפריל 2025, טווח המחיר של יונדאי i20 חדשה בישראל נע בדרך כלל בין כ-105,000 ש”ח לכ-125,000 ש”ח, תלוי כמובן ברמת הגימור ובמבצעים נקודתיים (אם ישנם).
המחירים משתנים מעת לעת בשל שערי מטבע, מיסוי, שינויים במפרטים ועוד.
חשוב תמיד לבדוק את המחירון העדכני באתר היבואן או באולמות התצוגה.
רמות גימור עיקריות בשוק הישראלי
ה-i20 משווקת בישראל במספר רמות גימור.
השמות עשויים להשתנות מעט בין שנות מודל או עדכונים, אך לרוב הן נקראות בשמות כמו Inspire, Prime, או Supreme.
רמת הגימור Inspire היא לרוב רמת הכניסה.
היא תכלול את האבזור הבסיסי אך ההכרחי, כולל את חבילת הבטיחות האקטיבית הבסיסית (בלימת חירום, שמירת נתיב וכו’).
היא תציע את מנוע ה-1.0 טורבו ותיבת 7 הילוכים אוטומטית.
היא עשויה להגיע עם חישוקי פלדה.
רמת הגימור Prime או רמות ביניים דומות הן לרוב הפופולריות ביותר.
הן מוסיפות אבזור נוחות ועיצוב.
למשל, חישוקים קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים ומצלמה אחורית, אולי מסך מולטימדיה גדול יותר או לוח מחוונים דיגיטלי (חלקי או מלא).
רמת הגימור Supreme או המקבילה הגבוהה ביותר תכלול את כל האבזור האפשרי.
זה יכלול את כל מערכות הבטיחות (כולל ניטור שטחים מתים), מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר, אבזור נוחות כמו בקרת אקלים דיגיטלית, אולי חימום מושבים (תלוי ביבואן), חישוקים גדולים יותר בעיצוב יוקרתי יותר.
ההבדלים בין הרמות יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, ולכן חשוב לבדוק בדיוק מה כוללת כל `רמת גימור` והאם היא עונה על הצרכים שלכם.
אחריות, עלויות תחזוקה ותקלות נפוצות
יונדאי ידועה במתן תנאי אחריות טובים.
בישראל, האחריות המלאה על הרכב היא בדרך כלל 5 שנים ללא הגבלת קילומטרים (או 5 שנים עד 100,000/150,000 ק”מ, חשוב לוודא את התנאים המדויקים עם היבואן).
זו אחריות טובה ונדיבה בהשוואה למתחרות רבות.
לרכב חשמלי או היברידי יש בדרך כלל אחריות ארוכה יותר על הסוללה (7-8 שנים).
מכיוון שה-i20 היא בעיקר רכב בנזין, האחריות המלאה היא הפקטור החשוב.
אחריות טובה מקנה שקט נפשי.
היא חשובה מאד בהקשר של `תקלות` או `בעיות` פוטנציאליות.
מכוניות יונדאי נחשבות בדרך כלל אמינות.
אין `תקלות` או `בעיות` נפוצות וידועות שמטרידות את דגמי ה-i20 באופן סדרתי, לפחות בדור הנוכחי.
עלויות התחזוקה הצפויות סבירות לקטגוריה.
טיפולים תקופתיים מתבצעים לפי הוראות יצרן.
חלקים אינם יקרים במיוחד.
עם זאת, טיפולים במרכז שירות מורשה יבואן תמיד יקרים יותר ממוסכים עצמאיים.
שווי השימוש (ערך הרכב כיד שנייה) של יונדאי i20 בדרך כלל סביר עד טוב.
הביקוש לרכב בשוק הישראלי שומר על ערכו היחסי לאורך זמן, אם כי פחות משל מתחרות כמו טויוטה יאריס שזוכה לשווי שימוש גבוה במיוחד.
דיון ב`תקלות` או `בעיות` מול דגמים אחרים מצביע על כך שה-i20 אמינה לא פחות (ולעיתים יותר) ממתחרות אירופאיות מסוימות, אך פחות מהיאריס ההיברידית שנחשבת לאבן בוחן באמינות.
X. יתרונות
- מרווח פנים ותא מטען: בהשוואה למתחרות רבות, ה-i20 מציעה מרווח מצוין לנוסעים, במיוחד במושב האחורי, ונפח תא מטען מהגדולים בקטגוריה (כ-352 ליטר).
- רשימת אבזור בטיחות אקטיבי עשירה: גם ברמות גימור בסיסיות יחסית, ה-i20 מציעה חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה, כולל בלימת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית, מה שמקנה לה יתרון על חלק מהמתחרות.
- הנדסת אנוש ידידותית וקלה לתפעול: השילוב של מסך מגע אינטואיטיבי עם כפתורים פיזיים לבקרת אקלים ולפונקציות חיוניות אחרות הופך את תפעול המערכות לנוח ובטוח יותר בזמן נהיגה.
- נוחות נסיעה טובה בעיר ובכבישים משובשים: כיול המתלים הרך מספק שיכוך מצוין למהמורות עירוניות ולכבישים באיכות סלילה פחות טובה, מה שהופך את הנהיגה היומיומית לנעימה יותר.
- תמורה טובה למחיר: בשקלול של מחיר, אבזור (נוחות ובטיחות), מרווח וביצועים, ה-i20 מציעה חבילה תחרותית ומשתלמת ביחס למקובל בקטגוריה בשוק הישראלי.
- אחריות ארוכה ושקט נפשי: תנאי האחריות הנדיבים של יונדאי (לרוב 5 שנים ללא הגבלת קילומטרים) מקנים תחושת ביטחון ומפחיתים דאגות לגבי תקלות עתידיות.
XI. חסרונות
- פלסטיקה קשיחה בתא הנוסעים: על אף איכות ההרכבה הטובה, חלק גדול מחומרי הגלם בתא הנוסעים עשויים פלסטיק קשיח, מה שפוגע מעט בתחושת הפרימיום בהשוואה לחלק מהמתחרות הישירות.
- בידוד רעשים פחות מוחלט במהירויות גבוהות: רעשי רוח וכביש הופכים מורגשים יותר במהירויות נסיעה בינעירוניות גבוהות בהשוואה לדגמים מסוימים בקטגוריה או רכבים גדולים יותר.
- תיבת הילוכים כפולת מצמדים עשויה להיות מעט פחות חלקה בפקקים איטיים: בעוד שבדרך כלל היא פועלת היטב, בזחילה איטית בפקקים היא עלולה לעיתים להיות מעט פחות חלקה מתיבה אוטומטית פלנטרית מסורתית או מערכת היברידית.
- התנהגות דינמית רכה שאינה מעודדת נהיגה ספורטיבית: כיול המתלים שמכוון לנוחות גורם לזוויות גלגול מורגשות בפניות מהירות, מה שמפחית את ההנאה מנהיגה דינמית בהשוואה למתחרות עם כיול קשיח יותר.
- צריכת דלק בעולם האמיתי סבירה אך לא יוצאת דופן: למרות נתוני יצרן טובים, בפועל צריכת הדלק בתנאים ישראליים טיפוסיים טובה, אך אינה משתווה לחיסכון הדלק שמציעים רכבים היברידיים ייעודיים באותה קטגוריה.
XII. השוואה למתחרות
היונדאי i20 פועלת כאמור בקטגוריה צפופה ותחרותית.
חשוב למקם אותה נכונה `בהשוואה` לדגמים אחרים של יצרנים אחרים.
קחו לדוגמה את טויוטה יאריס.
היאריס, במיוחד הגרסה ההיברידית, מציעה יתרון מובהק בחיסכון בדלק בעיר ואמינות מוכחת.
שווי השימוש שלה בשוק היד השנייה בישראל הוא בדרך כלל גבוה יותר.
אבל ה-i20 עולה עליה במרווח הפנימי, בעיקר במושב האחורי ובתא המטען.
רשימת האבזור ב-i20, במיוחד בתחום הבטיחות והמולטימדיה, לרוב נדיבה יותר ביחס למחיר.
היאריס מרגישה קצת פחות מודרנית בחלק מההיבטים הטכנולוגיים (למשל, מסך מולטימדיה קטן יותר בגרסאות רבות).
`בהשוואה` לפולקסווגן פולו וסקודה פאביה, ה-i20 אולי פחות משדרת תחושת איכות בנייה אירופאית מוצקה, והפלסטיקה בפנים קשיחה יותר.
הפולו והפאביה מציעות חווית נהיגה מעט מהודקת יותר, והפאביה מרווחת מאד.
אבל ה-i20 לרוב תהיה זולה יותר לרכישה, ותכלול אבזור בטיחות דומה או עדיף ברמות גימור מקבילות.
`בהשוואה` לפיג’ו 208, ה-i20 שמרנית יותר מבחינה עיצובית.
ה-208 בולטת מאד עם עיצוב חיצוני ופנימי ייחודי.
חווית הנהיגה ב-208 עשויה להיות מעט דינמית יותר.
אבל ה-i20 מציעה הנדסת אנוש קונבנציונלית וקלה יותר לעיכול עבור רבים, ומרווח פנים שימושי יותר.
היא גם לרוב תהיה אמינה יותר סטטיסטית מול ה-208 (אם כי הנתונים משתנים מדגם לדגם ומדור לדור).
הקיה ריו, שהיא אחות הפלטפורמה של ה-i20, דומה לה מאד בבסיסה.
ההבדלים הם בעיקר עיצוביים ובכיול המתלים או ההיגוי העדינים.
התחרות בין ה-i20 לריו היא בעיקר פנימית בתוך קבוצת יונדאי-קיה.
בסופו של דבר, ה-i20 ממצבת את עצמה כברירת מחדל הגיונית.
היא לא מצטיינת באף תחום מסוים באופן קיצוני (למעט אולי המרווח ביחס לגודל והאבזור הבטיחותי), אבל היא טובה בכל ההיבטים החשובים.
היא מציעה שילוב מאוזן וחזק מול המתחרות שלה, במחיר הוגן.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין)
התרשמות כוללת ומיקום בשוק
יונדאי i20, בדורה הנוכחי ועם עדכון מתיחת הפנים האחרון, היא מכונית סופרמיני מצוינת ומודרנית.
היא עברה שינוי משמעותי מהדורות הקודמים.
היא מציגה עיצוב נועז יותר, תא נוסעים טכנולוגי יותר, רשימת אבזור בטיחות מרשימה, ומרווח פנים מצוין ביחס לגודלה.
יחידת ההנעה (מנוע 1.0 טורבו ותיבה אוטומטית) מספקת ביצועים נאותים וצריכת דלק סבירה (`צריכת דלק` היא תמיד נושא חשוב).
נוחות הנסיעה היא יתרון בולט שלה בכבישים הישראליים.
`בהשוואה` למתחרות, היא לא תמיד הכי חסכונית (טויוטה יאריס היברידית), לא הכי יוקרתית (פולקסווגן פולו), ולא הכי מעוצבת (פיג’ו 208).
אבל היא מציעה חבילה מאוזנת מאד.
היא טובה כמעט בכל פרמטר.
הנדסת האנוש ידידותית, האבזור עשיר, והאחריות נדיבה.
האם כדאי לקנות יונדאי i20?
אז `האם כדאי לקנות` יונדאי i20?
התשובה היא חד משמעית כן, עבור קהל היעד הנכון.
ה-i20 מתאימה במיוחד למי שמחפש רכב הגיוני, פרקטי ואמין לשימוש יומיומי.
היא מצוינת כרכב עירוני ראשי או כרכב שני למשפחה.
היא תתאים לזוגות צעירים, למשפחות קטנות, או למבוגרים שמחפשים קלות תמרון ואבזור בטיחות מודרני.
היא מציעה תמורה מצוינת ל`מחיר` שכן `מחירון` שלה תחרותי ואבזור הבטיחות והנוחות מרשים.
היא פחות תתאים למי שמחפש ריגושים בנהיגה, או למי שהחיסכון המקסימלי בדלק הוא בראש סדר העדיפויות שלו (שאז יאריס היברידית עדיפה).
גם מי שרגיש מאד לפלסטיקה קשיחה בתא הנוסעים אולי ימצא מתחרות אירופאיות מסוימות עדיפות.
אבל לרוב הצרכנים הישראלים, ה-i20 מציעה בדיוק את מה שהם צריכים: רכב אמין (עם סיכוי נמוך ל`תקלות` או `בעיות`), בטוח (`מבדקי בטיחות` טובים וחבילת ADAS מקיפה), מרווח, ומאובזר היטב, במחיר שפוי ובאחריות ארוכה.
המלצה סופית
אם אתם בשוק לרכב סופרמיני חדש או משומש יחסית, ושמים דגש על שילוב של מרווח, אבזור בטיחות מתקדם, נוחות נסיעה, ותמורה למחיר, יונדאי i20 היא אחת האפשרויות המובילות בקטגוריה.
היא אולי לא הכי מרגשת או יוקרתית, אבל היא עושה את כל מה שהיא אמורה לעשות, ועושה זאת טוב מאד.
היא בחירה חכמה והגיונית עבור רוב קהל היעד שלה בישראל.
מומלץ בחום לשקול אותה ברצינות ולערוך נסיעת מבחן כדי להתרשם בעצמכם.
אל תשכחו לקרוא גם `חוות דעת גולשים` נוספות כדי לקבל תמונה רחבה יותר.