ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב המוביל בישראל.
הפעם אנחנו צוללים לעומק של אחת המכוניות הקטנות והפופולריות ביותר כאן אצלנו.
אנחנו מדברים על מאזדה 2.
או בשמה העולמי, Mazda 2.
היא ידועה גם כמאזדה דמיו בחלקים מסוימים של העולם, Mazda Demio.
חשוב לציין שיש גם גרסת Mazda 2 Hybrid שנמכרת באירופה ומתבססת על טויוטה יאריס, אבל בדרך כלל כשאומרים בארץ מאזדה 2, מתכוונים לדגם הקלאסי של מאזדה.
והוא בדיוק זה שנסקור היום.
המאזדה 2 נמצאת איתנו כבר לא מעט שנים.
הדור הנוכחי עבר כמה וכמה עדכונים ושדרוגים לאורך הדרך.
היא שייכת לקטגוריית הסופרמיני התחרותית.
קטגוריה שחשובה מאוד לשוק הישראלי.
היא מתמודדת ראש בראש מול שחקניות חזקות כמו יונדאי i20.
קיה ריו גם היא מתחרה ישירה.
וכמובן, טויוטה יאריס, במיוחד בגרסתה ההיברידית.
המאזדה 2 ממוצבת לרוב כאופציה מעט יותר דינמית ואיכותית.
היא פונה בעיקר לקהל צעיר.
זוגות ללא ילדים.
או משפחות קטנות שמחפשות רכב שני.
היא מצוינת גם כרכב ראשון לנהגים חדשים.
וכמובן, למי שנוסע בעיקר בעיר.
בסקירה המקיפה הזו, נפרק את המאזדה 2 לגורמים.
נסתכל על העיצוב.
ניכנס פנימה ונבדוק את תא הנוסעים והאבזור.
נעמיק ביחידת ההנעה וצריכת הדלק.
נבחן את חווית הנהיגה.
נסקור את הבטיחות.
ונצלול לעומק נושא המחיר והתמורה בישראל.
נשווה אותה למתחרות.
ובסוף, נסכם וניתן פסק דין ברור.
האם כדאי לקנות מאזדה 2?
הכל ממש כאן.
I. מבוא: הכירו את המאזדה 2 – נציגת מאזדה בקטגוריית הסופרמיני
היסטוריה ומיצוב בשוק הישראלי
אז בואו נתחיל.
מאזדה 2, או בשמה הבינלאומי Mazda 2, היא כבר ותיקה בשוק הרכב הישראלי.
דורות קודמים שלה זכו להצלחה גדולה.
היא תמיד נתפסה כרכב אמין.
ומאזדה, כידוע, נהנית ממוניטין חזק מאוד בישראל.
הדגם הנוכחי משווק אצלנו כבר מספר שנים.
הוא עבר במהלך חייו מספר רענונים.
עדכוני עיצוב קלים.
שדרוגי אבזור.
ומידי פעם גם שיפורים מכאניים.
למעשה, נכון לאפריל 2025, היא עדיין רלוונטית.
היא מהווה את נקודת הכניסה לעולם של מאזדה.
מבחינת היצרן, היא חשובה.
היא מביאה לקוחות צעירים.
ומכניסה אותם למשפחת המותג.
בקטגוריית הסופרמיני, היא מתמודדת מול יריבות קשוחות.
במיוחד בשוק הישראלי התחרותי.
מתחרות עיקריות וקהל יעד
המתחרות העיקריות בישראל הן ללא ספק היונדאי i20.
גם הקיה ריו.
שתיהן פופולריות מאוד.
ומציעות חבילה אטרקטיבית.
הטויוטה יאריס היא מתחרה חשובה נוספת.
בעיקר בגלל גרסתה ההיברידית הפופולרית.
שמציעה צריכת דלק נמוכה במיוחד.
המאזדה 2 מנסה לבדל את עצמה.
היא שמה דגש על חווית נהיגה.
ועל תחושה איכותית יותר.
לפחות ככה מאזדה אוהבת למתג אותה.
האם היא מצליחה לעשות זאת?
נראה בהמשך הסקירה.
קהל היעד של המאזדה 2 ברור למדי.
זו לא מכונית למשפחות גדולות.
זו מכונית לזוגות.
ליחידים.
או כרכב שני במשפחה.
היא אידיאלית לנסיעות עירוניות.
החניה איתה קלה.
התמרון ברחובות צפופים נוח.
היא גם מתאימה לנסיעות בינעירוניות.
אבל פחות מרווחת מרכבים גדולים יותר.
למי שמעוניין ברכב אמין.
חסכוני יחסית.
עם קורטוב של כיף בנהיגה.
המאזדה 2 בהחלט על הכוונת.
לגבי חוות דעת גולשים באופן כללי, המאזדה 2 נהנית בדרך כלל ממוניטין טוב.
מדברים על אמינות גבוהה.
ועל תחושה מוצקה ביחס לגודל.
מבנה הסקירה
בסקירה המקיפה הזו, נפרק את המאזדה 2 לגורמים.
נסתכל על העיצוב החיצוני.
ניכנס פנימה ונדגום את תא הנוסעים, איכות החומרים והמרווח הפנימי.
נעמיק ביחידת ההנעה, נבצע הערכה של צריכת הדלק הריאלית.
נבחן את חווית הנהיגה והתנהגות הכביש בתנאים ישראליים.
נסקור את מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות ואת ציוניה במבדקי בטיחות.
ולבסוף, נצלול לעומק נושא המחיר, רמות הגימור והאחריות בישראל, כולל התייחסות לעלויות אחזקה ושווי שימוש.
נשווה אותה למתחרותיה העיקריות.
ובסוף, נסכם את כל היתרונות והחסרונות וניתן פסק דין ברור – האם כדאי לקנות מאזדה 2, ולמי היא הכי מתאימה.
II. עיצוב חיצוני: פילוסופיית Kodo בקנה מידה קטן ואלגנטיות מתמשכת
שפת העיצוב Kodo במאזדה 2
מאזדה ידועה בשפת העיצוב שלה.
היא קוראת לה Kodo – Soul of Motion.
זו פילוסופיה שמנסה לבטא תנועה ואנרגיה.
גם כשהרכב עומד.
הפילוסופיה הזו באה לידי ביטוי בכל דגמי החברה.
גם במאזדה 2 הקטנה.
העיצוב של המאזדה 2 נקי.
הוא זורם.
ולא עמוס בקישוטים מיותרים.
הוא שמר על קווים דומים לאורך השנים.
עם עדכונים קוסמטיים קלים שרעננו את המראה.
העיצוב שמרני יחסית.
אבל אלגנטי.
הוא לא צעקני.
ולא ימשוך תשומת לב מופרזת.
אבל הוא גם לא יתיישן מהר.
אלמנטים עיצוביים בולטים
בחזית, בולט גריל טרפזי גדול יחסית.
הוא אופייני למאזדות של השנים האחרונות.
יש לו מסגרת כרום עבה.
שנכנסת לתוך יחידות התאורה הצרות.
זה נותן מראה מחובר ומודרני.
הפנסים הקדמיים יכולים להיות עם תאורת LED בדגמים המאובזרים יותר.
מה שתורם למראה יוקרתי ומודרני יותר.
הפגוש הקדמי מעוצב בצורה ספורטיבית עדינה.
הוא כולל כונסי אוויר ופנסי ערפל משולבים.
בחלק מהעדכונים האחרונים, פנסי הערפל שולבו בתוך יחידות התאורה הראשיות.
זה נותן מראה נקי אף יותר.
מהצד, ה-Mazda 2 שומרת על צללית קומפקטית.
אבל אלגנטית.
קו המותניים מטפס קלות לכיוון החלק האחורי.
זה יוצר תחושה של תנועה ודינמיות קלה.
גם כשהרכב עומד.
קו הגג יורד בעדינות.
הוא מתחבר לספוילר קטן מעל דלת תא המטען.
בתי הגלגלים מעוצבים בצורה עגולה ובולטת.
הם מאכלסים חישוקי גלגלים.
בישראל, רמת גימור אקזקיוטיב (Executive) שהיא לרוב רמת הכניסה או הביניים, מגיעה בדרך כלל עם חישוקי סגסוגת קלה.
גדלי החישוקים משתנים.
יכולים להיות 15 או 16 אינץ’.
העיצוב שלהם תורם למראה הכללי.
בדרך כלל הם נאים וקלים לניקוי.
החלק האחורי של המאזדה 2 מעוצב באופן נעים לעין.
הפנסים האחוריים מעוצבים בצורה אופקית.
הם גולשים קלות לצדדים.
ומחוברים ביניהם באמצעות פס כרום (ברמות גימור גבוהות יותר).
דלת תא המטען גדולה.
היא מאפשרת גישה נוחה למטען.
הפגוש האחורי נקי יחסית.
העיצוב הכללי מרגיש הרמוני.
הוא לא צעקני.
אבל גם לא אנונימי לחלוטין.
נוכחות הכביש שלה, בהתחשב בגודלה הקומפקטי, טובה.
היא נראית מוצקה יותר ממה שהייתם מצפים מרכב סופרמיני.
המידות שלה סטנדרטיות לקטגוריה.
אורך של כ-4.06 מטרים.
רוחב של כ-1.7 מטרים.
וגובה של כ-1.5 מטרים.
היא לא קטנה מדי.
ולא גדולה מדי.
בדיוק מה שצריך לרכב עירוני.
היא קומפקטית מספיק כדי להיות קלה לחניה.
אבל ארוכה מספיק כדי להציע תא מטען סביר.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: ניסיון פרימיום עם מגבלות מקום
אווירה כללית וקונספט עיצובי
כשנכנסים לתא הנוסעים של המאזדה 2, מקבלים תחושה מסוימת.
יש כאן ניסיון ליצור אווירה איכותית.
משהו שקצת מעל הממוצע בקטגוריה הזו.
הקונספט העיצובי פשוט יחסית.
הוא לא עמוס בכפתורים.
הוא ממוקד בנהג.
ודשבורד מעוצב בקווים אופקיים.
זה יוצר תחושה של רוחב.
יש אלמנטים דמויי סיבי פחמן או מתכת מוברשת בחלקים שונים.
זה משדרג את המראה.
לוח המחוונים פשוט וברור.
הוא לא עתידני.
אבל הוא פונקציונלי.
השעון המרכזי הוא לרוב מד סל”ד גדול.
עם מד מהירות דיגיטלי בתוכו.
זה מראה קצת “ספורטיבי” במכונית שלא באמת כזו.
איכות חומרים והרכבה
איכות החומרים היא אחת מנקודות החוזק של המאזדה 2.
ביחס למתחרות ישירות רבות, היא מרגישה פרימיום יותר.
בחלק העליון של הדשבורד והדלתות הקדמיות, יש חומרים רכים ונעימים למגע.
זה לא מובן מאליו בסגמנט הזה.
יש גם שימוש נאה באלמנטים דמויי מתכת או כרום.
הם משדרגים את התחושה הכללית.
הם נמצאים סביב פתחי המיזוג.
על גלגל ההגה.
ובקונסולה המרכזית.
בחלקים התחתונים של תא הנוסעים תמצאו פלסטיק קשיח יותר.
זה נורמלי לחלוטין ברמת המחיר הזו.
איכות ההרכבה טובה מאוד.
אין קרקושים או חלקים רופפים.
גם לאחר שנים על כבישים משובשים.
הכל מרגיש מוצק ומחובר היטב.
זו נקודה שמזדה מצטיינת בה.
והיא תורמת לתחושת האמינות והעמידות.
הנדסת אנוש ונוחות מושבים
הנדסת האנוש במאזדה 2 בדרך כלל טובה.
פקדים מרכזיים ממוקמים היטב.
נוחים לגישה.
מערכת בקרת האקלים קלה לתפעול.
היא עם כפתורים פיזיים ברורים.
זה יתרון למי שלא אוהב לשלוט הכל דרך מסך המגע תוך כדי נהיגה.
המסך עצמו ממוקם בחלק העליון של הדשבורד.
הוא נראה כאילו עומד בפני עצמו.
זה ממזער את הצורך להוריד את העיניים מהכביש.
הראות החוצה טובה קדימה והצידה.
חלונות גדולים יחסית.
מראות צד בגודל סביר.
הקורה האחורית עשויה להפריע מעט לשדה הראיה אלכסון-אחור.
אבל בסך הכל התמרון והראות מספקים.
תנוחת הנהיגה טובה.
קל למצוא תנוחה נוחה.
גלגל ההגה מתכוונן לגובה ולעומק.
נוחות המושבים הקדמיים טובה.
הם מציעים תמיכה סבירה.
מתאימים לנסיעות קצרות ובינוניות.
הם אינם מושבי ספורט מחבקים.
אבל גם לא ספסלים פשוטים.
המושבים האחוריים נוחים יחסית לישיבה.
הריפוד טוב.
אבל המרווח מאחור הוא סיפור אחר.
זהו אחד מהחסרונות של המאזדה 2.
מרווח פנימי ותא מטען
המרווח לרגליים מאחור מוגבל.
מבוגרים יתקשו לשבת שם בנוחות לאורך זמן.
במיוחד אם מי שיושב לפניהם גבוה.
גם מרווח הראש לא ענק.
במיוחד למי שגובהו מעל הממוצע.
זה רכב שנועד בעיקר לשני אנשים.
אפשר להסיע שלושה מאחור בקושי רב.
אבל הם יהיו צפופים מאוד.
במיוחד אם הם מבוגרים.
ילדים בכיסאות בטיחות יסתדרו הרבה יותר טוב.
אבל הכנסת והוצאת הכיסאות עשויה להיות פחות נוחה מאשר ברכבים גדולים יותר.
מרווח הכתפיים מקדימה טוב מאוד.
יש תחושה מרווחת יחסית לשני היושבים מקדימה.
מאחור, שוב, צפוף.
המאזדה 2 אינה אולטרה-קומפקטית מבחוץ.
אבל היא לא מצטיינת בניצול המרחב הפנימי בהשוואה לחלק מהמתחרות המודרניות יותר.
נפח תא המטען של המאזדה 2 הוא בסדר לקטגוריה.
הוא עומד על כ-280 ליטרים.
הוא לא הגדול ביותר (מתחרות כמו יונדאי i20 וסקודה פאביה מציעות יותר).
וגם לא הקטן ביותר.
הוא שימושי למדי.
סף ההטענה בגובה סביר.
הוא לא נמוך במיוחד.
אבל גם לא גבוה מדי.
צורת תא המטען רגילה.
מאפשרת הכנסת מזוודות קטנות או קניות.
יש נקודות עיגון.
אבל אין פתרונות אחסון נוספים מיוחדים כמו רצפה כפולה או תאי צד.
זה תא מטען בסיסי.
הוא יספיק לשימוש יומיומי רגיל.
למשפחה קטנה או זוג.
אבל אל תצפו להכניס שם את כל הבית לטיול ארוך.
קיפול המושבים האחוריים אפשרי כמובן.
הוא מגדיל את נפח ההטענה באופן משמעותי.
אבל לא יוצר רצפה שטוחה לחלוטין.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: פרקטיות לפני גימיקים
מערכת המולטימדיה המרכזית
בתחום הטכנולוגיה והאבזור, המאזדה 2 מציעה חבילה סבירה.
היא לא מהמתקדמות ביותר בקטגוריה מבחינת גודל מסכים או כמות הפונקציות.
אבל היא מספקת את רוב מה שצריך.
והכי חשוב, המערכות שלה פשוטות וקלות לשימוש.
זה תואם את הפילוסופיה של מאזדה להתמקד בנהיגה.
מערכת המולטימדיה המרכזית כוללת מסך מגע.
הגודל שלו משתנה בהתאם לרמת גימור.
בדרך כלל מדובר במסך בגודל 7 אינץ’.
יש מתחרות שמציעות 8 אינץ’ או יותר.
איכות התצוגה טובה.
היא לא מהחדות ביותר שראינו.
אבל מספקת בהחלט לצורך הצגת מפות או ממשק המשתמש.
המסך מגע פעיל רק בעמידה.
זו החלטה של מאזדה מטעמי בטיחות.
בזמן נסיעה, השליטה מתבצעת באמצעות גלגלת פיזית גדולה.
היא ממוקמת ליד ידית ההילוכים.
מסביבה יש כפתורי קיצור דרך לתפריטים ראשיים.
זה חלק מהגישה של מאזדה לבטיחות.
הם מעדיפים שליטה פחות מסיחה דרך כפתורים וגלגלות שדורשים פחות התעסקות מהנהג.
מהירות התגובה של המערכת סבירה.
היא לא סופר מהירה כמו בסמארטפון.
אבל גם לא איטית בצורה מעצבנת.
מבנה התפריטים הגיוני.
הוא ליניארי וקל למצוא את מה שמחפשים.
המערכת מגיעה עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.
בישראל, זה בדרך כלל חיבור חוטי דרך יציאות USB.
זה מאפשר שימוש באפליקציות ניווט ומוזיקה מוכרות כמו ווייז או ספוטיפיי על גבי המסך.
זה פיצ’ר חיוני שקיים ברוב המכוניות כיום.
אין מערכת הפעלה של יצרן חיצוני.
זו מערכת MZD Connect של מאזדה עצמה.
היא עובדת היטב.
אין עוזר קולי מובנה מתקדם כמו במערכות מתקדמות יותר של יצרנים אחרים.
אבל אפשר להשתמש בעוזר הקולי של הסמארטפון דרך הקישוריות.
לוח מחוונים ומערכת שמע
לוח המחוונים במאזדה 2 בדרך כלל משלב חוגות אנלוגיות עם מסך דיגיטלי קטן.
ברמות גימור גבוהות יותר, יש מסך בגודל 4.2 אינץ’ או 7 אינץ’ שמציג מידע.
הוא לא לוח מחוונים דיגיטלי מלא וניתן להתאמה אישית כמו בחלק מהמתחרות החדשות.
הוא פונקציונלי.
הוא מציג את הנתונים החשובים.
מהירות, סל”ד, נתוני נסיעה, נתוני צריכת דלק, התרעות ממערכות הבטיחות.
הוא ברור לקריאה בכל תנאי התאורה.
אבל לא מציע הרבה אפשרויות תצוגה או התאמה אישית.
מערכת השמע הסטנדרטית סבירה.
היא כוללת בדרך כלל 4 או 6 רמקולים.
היא מספקת סאונד נקי ברוב המקרים.
אבל אל תצפו לאודיופילים להתלהב.
הבאס לא עמוק במיוחד.
האיכות הכוללת טובה לרוב האנשים.
ברמות גימור גבוהות יותר עשויה להיות מערכת משודרגת.
אבל ברוב רמות הגימור המשווקות בישראל, תקבלו את המערכת הבסיסית.
השליטה עליה נוחה.
גם מהמסך וגם מהפקדים הפיזיים ומההגה.
אבזור נוחות מרכזי
מבחינת אבזור נוחות, המאזדה 2 מציעה את המקובל בקטגוריה.
ברמת גימור Executive למשל, שהיא פופולרית מאוד בישראל, תמצאו בקרת אקלים רגילה (לא מפוצלת).
מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח.
חלונות חשמל לכל הדלתות.
מראות צד חשמליות.
שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון.
לפעמים יש גם חימום למושבים הקדמיים.
זה תלוי ברמת גימור הספציפית.
ורענוני האבזור שהיו לאורך השנים.
אין גג פנורמי גדול.
אין HUD (תצוגה עילית) בדרך כלל.
אין מושבים חשמליים.
האבזור פרקטי.
הוא משרת את המטרה.
הוא לא מפואר או עמוס בחידושים האחרונים.
אבל הוא עובד היטב.
טכנולוגיות ייחודיות למאזדה כמו i-Stop (מערכת עצור-סע שמכבה את המנוע בעמידה ברמזור) קיימות.
והן פועלות בצורה חלקה יחסית ומשפרות מעט את צריכת דלק בעיר.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק: שילוב מוכר ויעיל
מנוע וגיר
יחידת ההנעה העיקרית של המאזדה 2 המשווקת בישראל היא מנוע בנזין מוכר.
מנוע 1.5 ליטר.
הוא חלק ממשפחת מנועי Skyactiv-G של מאזדה.
השאיפה כאן היא ליעילות תרמית גבוהה.
מדובר במנוע עם שאיפה טבעית (ללא טורבו).
זה קצת שונה מרוב המתחרות שעברו למנועי טורבו קטנים יותר.
הספק המנוע הוא לרוב בסביבות 115 כוחות סוס (כ-85 קילוואט).
המומנט המרבי הוא בסביבות 15 קג”מ.
הוא מגיע לשיא המומנט בסל”ד גבוה יחסית למנועי טורבו.
זה נתון סביר לרכב בגודל ומשקל כזה.
הוא מספק ביצועים נאותים לנהיגה יומיומית.
לא מצטיין.
אבל גם לא מרגיש עצל מדי.
לרוב, המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית.
זהו גיר פלנטרי קלאסי.
עם 6 הילוכים.
מאזדה דבקה בטכנולוגיה הזו.
בניגוד למתחרות רבות שעברו לגירים רציפים (CVT) כמו בטויוטה יאריס ההיברידית.
או כפולי מצמדים כמו בחלק מיונדאי וקיה.
תיבת ההילוכים האוטומטית של מאזדה ידועה כחלקה.
היא מגיבה טוב.
ומתאימה את העברת ההילוכים לקצב הנהיגה.
היא לא הכי מהירה שיש.
היא לא מורידה הילוכים באגרסיביות לתאוצות מיידיות.
אבל היא אמינה ונעימה לשימוש.
יש גם אפשרות לשליטה ידנית.
באמצעות מנופים מאחורי ההגה ברמות גימור מסוימות.
זה נחמד למי שרוצה שליטה רבה יותר.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על כ-10 שניות.
זה לא שיא הביצועים בקטגוריה.
יש מתחרות מהירות יותר.
אבל זה יותר ממספיק לעקיפות בטוחות בכביש 60 או 90.
ולהשתלבות בתנועה עירונית או בינעירונית.
מערכת מיקרו-היברידית (Mild Hybrid)
בשנים האחרונות, חלק מגרסאות המאזדה 2 שודרגו למערכת מיקרו-היברידית (Mild Hybrid).
זו לא מערכת היברידית מלאה כמו בטויוטה יאריס.
היא לא יכולה להניע את הרכב על חשמל בלבד.
היא לא מאפשרת נסיעה שקטה לחלוטין במהירויות נמוכות.
אבל היא מסייעת למנוע הבנזין.
יש לה מנוע חשמלי קטן (24V).
הוא משמש כאלטרנטור וסטרטר מחוזק.
הוא מסייע למנוע הבנזין בעת תאוצה.
זה מוריד מעט את העומס על המנוע.
ומשפר מעט את צריכת הדלק.
וכן, הוא משמש כמערכת עצור-סע משופרת.
שמדוממת ומניעה את המנוע מהר וחלק יותר.
זה תורם מעט לשיפור צריכת דלק.
ולפליטת מזהמים נמוכה יותר.
אבל אל תצפו לחיסכון דרמטי כמו במערכת היברידית מלאה.
צריכת דלק בפועל
עכשיו לנתון שמעניין רבים: צריכת דלק.
נתון יצרן לפי תקן WLTP עבור מנוע ה-1.5 ליטר (עם או בלי המערכת המיקרו-היברידית) עומד על כ-17-19 קילומטר לליטר.
זה נתון טוב על הנייר.
במציאות, כמו תמיד, הנתון שונה.
צריכת דלק ריאלית בנהיגה יומיומית, בשילוב של עיר ובינעירוני, צפויה להיות בסביבות 1:14 עד 1:16.
זה נתון טוב בהחלט לרכב בנזין או מיקרו-היברידי.
נהיגה אגרסיבית תוריד את הנתון כמובן.
נהיגה רגועה בכביש פתוח במהירות שפויה תאפשר להגיע לנתונים טובים יותר.
אפילו לכיוון 1:17-1:18.
בהשוואה למתחרות שאינן היברידיות, המאזדה 2 חסכונית יחסית.
היא בהחלט תחרותית מול גרסאות בנזין של i20 וריו.
אבל היא לא מגיעה לנתונים של טויוטה יאריס היברידית.
שם צריכת דלק יכולה להגיע בקלות ל-1:20 ויותר.
במיוחד בנהיגה עירונית.
שם היתרון של המערכת ההיברידית המלאה בולט.
חשוב לזכור שגם עבור רכב עם מערכת היברידית כלשהי (אפילו מיקרו היברידית), הרבה אנשים מחפשים את המונח “צריכת דלק”.
הוא עדיין המדד העיקרי להערכת חיסכון בדלק.
צריכת אנרגיה רלוונטית יותר לרכבים חשמליים או פלאג-אין היברידיים.
שם מדובר בקוט”ש ל-100 ק”מ.
ומשווים עלויות חשמל מול עלויות דלק.
במקרה של מאזדה 2 המיקרו היברידית, החיסכון בדלק הוא העניין העיקרי.
הוא נחמד.
אבל לא מהפכני.
תחושת הביצועים
תחושת הכוח והביצועים בנהיגה יומיומית נעימה.
המנוע עובד בצורה חלקה.
הוא מספק כוח זמין מספיק ברוב מצבי הנהיגה.
בעיר, הוא זריז למדי.
הוא מאפשר להשתחל בקלות בפקקים.
ובהתחלות מרמזור.
הודות למשקל הנמוך יחסית.
ולגיר האוטומטי המכויל היטב.
בתאוצות ביניים, למשל בעקיפות בכביש בינעירוני, הרכב דורש לחיצה הגונה על הדוושה.
המנוע יעלה בסל”ד.
יתכן שתשמעו אותו יותר.
תיבת ההילוכים תוריד הילוך או שניים.
והביצועים סבירים לעקיפה.
היא לא תדביק אתכם למושב.
אל תצפו ל”בעיטה” כמו ממנוע טורבו קטן.
אבל גם לא תרגישו שהיא מתאמצת מדי.
למי שלא מחפש ביצועי ספורט.
אלא רכב שמרגיש נמרץ מספיק ליומיום.
ומאפשר לבצע עקיפות בטוחות.
המאזדה 2 מספקת את הסחורה.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: הזום-זום בקטן
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
אחד הדברים שמאזדה מתגאה בהם הוא ה”זום-זום” שלה.
הקשר בין הנהג למכונה.
האם זה בא לידי ביטוי במאזדה 2?
בהחלט כן.
ביחס למתחרות רבות בקטגוריה, המאזדה 2 מציעה חווית נהיגה מהנה יותר.
היא מרגישה מגובשת יותר.
זה לא אומר שהיא מכונית ספורט.
ממש לא.
זו סופרמיני.
אבל היא מרגישה מחוברת יותר לכביש.
ומגיבה בצורה צפויה ומדויקת יותר.
נוחות הנסיעה במאזדה 2 סבירה.
על סוגי דרך סלולים היטב, היא נוחה.
היא בולעת שיבושים קטנים היטב.
המתלים עושים עבודה טובה בסינון רוב הפגמים בכביש.
בנסיעה עירונית על אספלט שבור.
בורות.
או כבישים משובשים יותר.
היא עשויה להרגיש מעט נוקשה.
במיוחד במהירות נמוכה.
היא לא מרחפת מעל הכביש.
כמו חלק מהמתחרות הרכות יותר שמכוונות לנוחות מירבית.
אבל היא גם לא מענישה את הנוסעים יתר על המידה.
בנסיעה בינעירונית, הנוחות משתפרת.
היא שומרת על יציבות מרשימה במהירויות גבוהות יחסית.
היא מרגישה נטועה על הכביש.
רמת בידוד הרעשים במאזדה 2 היא נקודה שבה היא פחות מצטיינת.
בידוד רעשי מנוע טוב יחסית בסל”ד נמוך וקבוע.
אבל תחת תאוצה, כשהמנוע עולה בסל”ד, הוא נשמע היטב בתא הנוסעים.
רעשי רוח מתחילים להופיע במהירויות בינעירוניות גבוהות מעל 100 קמ”ש.
רעשי כביש מהצמיגים גם הם נוכחים למדי.
במיוחד על אספלט מחוספס טיפוסי לכבישים בישראל.
זה לא בלתי נסבל.
אבל יש מכוניות בקטגוריה הזו שקטות יותר.
זה פוגע מעט בנוחות הנסיעה האקוסטית בנסיעות ארוכות.
התנהגות דינמית והיגוי
התנהגות הכביש של המאזדה 2 היא נקודת חוזק אמיתית.
היא מבין המכוניות הטובות ביותר לנהיגה בסגמנט שלה.
ההיגוי שלה מצוין.
הוא חשמלי אבל מכויל נהדר.
הוא בעל משקל נכון.
בדיוק במידה הנכונה.
והוא מציע דיוק טוב.
הוא גם מספק מספיק משוב מהכביש.
זה גורם לנהג להרגיש מחובר למה שקורה מתחת לגלגלים.
אחיזת הכביש טובה מאוד.
הרכב יציב בפניות.
לא ממהר לנטות על צידו (זוויות גלגול מוגבלות יחסית למכונית עירונית).
הוא נכנס לפניות בצורה מדויקת.
ומאפשר לשמור על קו נהיגה הדוק.
זו מכונית שנותנת ביטחון לנהג.
גם בנהיגה מהירה יותר בכבישים מפותלים.
היא צפויה.
והיא לא תפתיע אתכם.
הבלמים טובים.
יש להם נשיכה ראשונית טובה.
התחושה בדוושה ליניארית.
קל למנן את עוצמת הבלימה.
מרחק הבלימה סביר.
בגרסה המיקרו היברידית, יש בלימה רגנרטיבית קלה.
אבל היא כמעט ואינה מורגשת.
בניגוד למערכות היברידיות מלאות או חשמליות.
שם יש בלימת מנוע חשמלי חזקה יותר שמשפיעה על תחושת הדוושה.
תמרון עירוני והשפעת הגיר
קלות התמרון בעיר היא יתרון משמעותי.
המאזדה 2 קומפקטית.
רדיוס הסיבוב שלה קטן.
היא נכנסת בקלות לחניות צפופות.
נסיעה בסמטאות צרות אינה בעיה.
היא מרגישה קלה וזריזה בעיר.
זה בדיוק מה שמצפים מרכב סופרמיני.
היעדר גיר ידני (בישראל לרוב משווקת רק אוטומטית) והעברת הילוכים חלקה בגיר האוטומטי תורמים לנוחות הנסיעה בפקקים.
אין טלטלות.
אין השהיות מורגשות.
הכל מרגיש זורם וקל לשליטה.
זה הופך את הנהיגה בעיר להרבה יותר נעימה.
הגיר האוטומטי 6 הילוכים מכויל בצורה שמעדיפה חלקה על פני מהירות תגובה מרבית.
הוא מתאים מאוד לאופי הרכב.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: עומדת בסטנדרטים
ציוני בטיחות מבניים
בטיחות היא נושא חשוב ביותר.
ובמאזדה 2, יש בהחלט במה להתגאות.
הרכב זכה לציון מרבי של 5 כוכבים ב-Euro NCAP.
זהו ארגון מבחני בטיחות אירופי מוכר.
הציון הזה מעיד על רמת בטיחות מבנית גבוהה.
התוצאות במבחנים הספציפיים היו טובות.
הגנה על נוסעים מבוגרים במקרה של התנגשות חזיתית או צדדית.
הגנה על ילדים בכיסאות בטיחות.
וגם בהגנה על הולכי רגל במקרה של פגיעה.
השילדה של המאזדה 2 חזקה.
היא עושה שימוש בפלדות חזקות.
והיא בנויה היטב.
מבדקי בטיחות נוספים שעורכים גופים שונים, כמו ה-IIHS בארה”ב (בדגמים המקבילים או הדומים), מאשרים את התוצאות הטובות ברמת ההגנה במקרה תאונה.
היא מצוידת במספר כריות אוויר.
כולל כריות וילון צידיות שמגנות על ראשי הנוסעים במקרה של התנגשות צד.
מערכות עזר לנהג (ADAS)
אבל בטיחות מודרנית היא לא רק שילדה וכריות אוויר.
זו גם מערכות עזר לנהג (ADAS).
או בשמן המלא, Advanced Driver Assistance Systems.
בתחום זה, המאזדה 2 מציעה חבילה טובה ביחס לגילה.
היא אמנם לא עמוסה כמו הדגמים החדשים ביותר בקטגוריה שמציעים כבר נהיגה אוטונומית למחצה.
אבל היא מספקת את המערכות החשובות ביותר.
מערכות אלה משווקות לרוב כסטנדרט ברמות גימור מסוימות בישראל.
ובהתאם לדרישות התקן הישראלי.
מערכת בלימת חירום אוטונומית היא סטנדרט.
היא מזהה רכבים.
ובחלק מהגרסאות גם הולכי רגל.
וברמות גימור גבוהות יותר, היא פעילה גם במהירות עירונית וגם בינעירונית.
זו מערכת חשובה שמפחיתה משמעותית סיכון לתאונות חזיתיות.
יש גם בקרת שיוט אדפטיבית.
זו מערכת נוחה מאוד לנסיעות ארוכות בכבישים מהירים.
היא שומרת מרחק מוגדר מהרכב שלפנים.
גם כאשר הוא מאיץ או מאט.
יש גם מערכת סיוע לשמירה על נתיב.
היא מתקנת בעדינות אם הרכב סוטה מהנתיב.
היא לא שומרת את הרכב במרכז הנתיב באופן אקטיבי כמו מערכות מתקדמות יותר.
היא יותר מערכת התרעה ותיקון קלה.
יש גם מערכת לניטור שטחים מתים.
היא מזהה רכבים בנקודות העיוורות של הנהג.
ומתריעה על כך באמצעות נורה במראות הצד.
ומערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור.
חשובה מאוד בעת יציאה מחניה ברוורס.
אלו מערכות חשובות ביותר לנהיגה יומיומית.
הן מפחיתות סיכון לתאונות.
ומוסיפות שכבת בטיחות נוספת.
תפקוד המערכות האלה בעולם האמיתי טוב.
הן לא מהמערכות המתוחכמות ביותר.
הן לא חלקות כמו במכוניות יוקרה או בדגמים החדשים ביותר בשוק.
למשל, בקרת השיוט האדפטיבית עשויה לבלום בפתאומיות לפעמים כשהרכב מלפנים מאט בחדות.
או להאיץ בצורה פחות ליניארית כשהכביש מתפנה.
מערכת שמירת הנתיב עשויה להיות מעט אגרסיבית מדי בתיקונים.
אבל בסך הכל, הן מבצעות את עבודתן נאמנה.
הן מספקות רשת ביטחון חשובה.
הן קלות לתפעול.
בדרך כלל יש כפתורים ייעודיים בגלגל ההגה או בסמוך לו להפעלה וכיבוי.
זה נוח.
חשוב תמיד לזכור שמערכות אלו הן רק סיוע.
הן לא באות להחליף את הנהג.
האחריות לנהיגה בטוחה היא תמיד על הנהג.
מבדקי בטיחות שונים שנעשו בישראל גם הם אישרו את הרמה הטובה של המאזדה 2 מבחינת ציוד בטיחות אקטיבי.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה התמורה?
טווח המחירים והמחירון בישראל
אחד השיקולים המרכזיים בקניית רכב הוא כמובן המחיר.
בטח ובטח ברכב סופרמיני פופולרי.
אז כמה עולה מאזדה 2 בישראל?
המחיר של המאזדה 2, כמו כל רכב אחר, משתנה.
הוא תלוי ברמת גימור ספציפית.
בשנת ייצור (אם קונים יד שניה).
ובמבצעים רגעים אצל היבואן, דלק מוטורס.
נכון לאפריל 2025, טווח המחירים של מאזדה 2 חדשה בישראל נע לרוב בין כ-110,000 ש”ח לכ-125,000 ש”ח.
זה כמובן תלוי ברמת הגימור.
ורשימת האבזור הספציפית שלה.
המחיר מציב אותה בלב קטגוריית הסופרמיני.
היא יקרה יותר מחלק מהמתחרות הבסיסיות.
אבל תחרותית למול הגרסאות המאובזרות יותר של המתחרות העיקריות.
רמות גימור עיקריות ואבזור
היבואן, דלק מוטורס, משווק בדרך כלל מספר רמות גימור עיקריות למאזדה 2.
השמות הנפוצים הם Executive, Luxury, וייתכן שגם גרסאות מיוחדות יותר או גרסאות כניסה זולות יותר שמשווקות לפעמים לציי רכב.
רמת גימור Executive היא לרוב רמת הכניסה או הביניים ללקוחות פרטיים.
היא מציעה את האבזור הבסיסי והחיוני.
כולל מערכות בטיחות אקטיביות רבות שצוינו קודם.
מערכת מולטימדיה בסיסית (7 אינץ’ עם CarPlay/Android Auto חוטי).
ופריטי נוחות כמו מפתח חכם.
בקרת אקלים ידנית.
חישוקי סגסוגת קלה.
רמת גימור Luxury תוסיף בדרך כלל פריטי יוקרה ואבזור נוספים.
כמו חישוקים גדולים יותר (למשל 16 אינץ’).
פנסי LED קדמיים ואחוריים.
אולי גם ריפודים איכותיים יותר (למשל משולב עור ובד).
או מערכות בטיחות מתקדמות יותר (למשל בלימת חירום במהירות גבוהה יותר, זיהוי הולכי רגל).
המחירון הרשמי של היבואן מפרט את ההבדלים המדויקים בין כל רמת גימור.
חשוב לבדוק היטב מה כל רמת גימור כוללת.
ולראות האם היא מתאימה לצרכים ולתקציב שלכם.
לפעמים ההבדל במחיר בין רמות גימור מצדיק את התוספת באבזור ובטכנולוגיה.
ולפעמים פחות.
תלוי בסדרי העדיפויות שלכם.
אחריות, תחזוקה ושווי שימוש
תנאי האחריות של מאזדה בישראל טובים בדרך כלל.
האחריות המלאה לרכב חדש היא לרוב ל-3 שנים או 100,000 קילומטר.
המוקדם מביניהם.
זה סטנדרט בתעשייה לרכבי בנזין.
אם הרכב כולל מערכת מיקרו-היברידית, הסוללה הקטנה שלה נכללת לרוב באחריות המלאה.
זו אינה אחריות נפרדת וארוכה יותר כמו בסוללות של רכבים חשמליים או פלאג-אין היברידיים שיכולה להגיע ל-8 שנים.
עלויות התחזוקה של המאזדה 2 נחשבות לסבירות.
היא לא מהזולות ביותר לתחזוקה בקטגוריה (למשל בהשוואה לרכבים עם מנועים פשוטים מאוד או זולים יותר).
אבל גם לא מהיקרות.
טיפולים תקופתיים יתבצעו לפי הוראות היצרן.
לרוב כל שנה או כל 15,000-20,000 קילומטר.
חלפים מקוריים של מאזדה עשויים להיות יקרים יותר ממותגים עממיים מסוימים.
אבל בדרך כלל הרכב אמין.
ולא סובל מבעיות או תקלות כרוניות נפוצות.
ישנם דיווחים פה ושם על תקלות מינוריות כמו בכל רכב מודרני.
בעיות במערכת מולטימדיה לפעמים.
אבל בדרך כלל הבעיות אינן משמעותיות.
אמינות היא אחת הסיבות שאנשים בוחרים במאזדה.
וזה משפיע גם על שווי השימוש של הרכב.
מאזדה 2 שומרת על ערכה היטב יחסית בשוק היד השנייה בישראל.
זה יתרון משמעותי.
זה אומר שכשתרצו למכור אותה לאחר מספר שנים, תפסידו פחות בהשוואה לרכבים אחרים שמאבדים ערך מהר יותר.
זה שיקול חשוב בבחינת עלות הבעלות הכוללת של הרכב לאורך זמן.
בנוגע לתקלות נפוצות ספציפיות לדגם זה, לא ידוע על כאלה בקנה מידה גדול שמטרידות בעלים רבים.
המוניטין הכללי הוא אמין.
X. יתרונות: למה לבחור במאזדה 2?
- איכות חומרים והרכבה בתא הנוסעים: המאזדה 2 מציעה תחושת איכות גבוהה יותר בחלל הפנים בהשוואה למתחרות רבות בקטגוריית הסופרמיני. השימוש בחומרים רכים בחלקים הנראים והרכבה קפדנית תורמים משמעותית לתחושה זו.
- חווית נהיגה מהנה ומעורבת: למרות שאינה מכונית ספורט, ההיגוי המדויק, המעורבות שהיא מעניקה לנהג, והתנהגות הכביש המאוזנת והצפויה הופכים את הנהיגה בה לנעימה יותר מחלק מהמתחרות הפונות רק לנוחות מירבית.
- אמינות מוכחת לאורך שנים: מאזדה נהנית ממוניטין אמינות גבוה בישראל ובעולם, והמאזדה 2, עם יחידות הנעה מוכרות ובשלות, נחשבת לאחד הרכבים האמינים בקטגוריה. דיווחים על תקלות משמעותיות נדירים.
- בטיחות גבוהה: ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP מעיד על הגנה טובה במקרה תאונה. חבילת מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS) מקיפה יחסית לרכב ותיק בקטגוריה מספקת שכבת הגנה נוספת חשובה.
- שמירת ערך טובה בשוק היד השנייה: המוניטין האמין והפופולריות של מאזדה בישראל תורמים לשמירת ערך טובה של המאזדה 2. זה אומר הפסד ערך נמוך יותר בעת מכירת הרכב.
- קלות תמרון בעיר: הודות למידות קומפקטיות ורדיוס סיבוב קטן, המאזדה 2 מצטיינת בתמרון וחניה בסביבה עירונית צפופה.
- עיצוב נאה וקלאסי: שפת העיצוב Kodo שומרת על הרכב רענן ונאה למראה, גם בחלוף השנים. הוא לא צעקני, אבל גם לא משעמם.
XI. חסרונות: איפה המאזדה 2 פחות מצטיינת ואיפה נדרשת פשרה?
- מרווח מוגבל במושב האחורי: המרווח לרגליים ולראש לנוסעים מאחור הוא אחד המוגבלים בקטגוריה. היא פחות מתאימה באופן משמעותי להסעת מבוגרים או משפחות גדולות בהשוואה למתחרות מסוימות.
- מערכת מולטימדיה לא מהחדישות ביותר: המסך המגע פעיל רק בעמידה (שליטה בנסיעה דרך גלגלת בלבד), והמערכת עצמה אינה מהמהירות או המאובזרות ביותר. אין תמיכה אלחוטית ב-CarPlay/Android Auto לרוב.
- בידוד רעשים פחות טוב: רעשי כביש, רעשי רוח ורעשי מנוע תחת עומס חודרים לתא הנוסעים יותר מאשר בחלק מהמתחרות המודרניות יותר. זה יכול לפגוע בנוחות בנסיעות ארוכות בכביש מהיר.
- צריכת דלק סבירה אך לא מובילה (ביחס להיברידיות): למרות שהיא חסכונית יחסית לרכבי בנזין, היא לא מתקרבת לנתוני צריכת הדלק המעולים של גרסאות היברידיות מלאות כמו טויוטה יאריס היברידית או המאזדה 2 היברידית המבוססת על יאריס, במיוחד בנהיגה עירונית.
- תא מטען לא הגדול ביותר בקטגוריה: נפח תא המטען סביר לשימוש יומיומי, אך הוא קטן יותר מזה המוצע בחלק מהמתחרות הישירות.
XII. בהשוואה למתחרים: איך המאזדה 2 עומדת מול השוק התחרותי?
המאזדה 2 פועלת בסגמנט לוהט בישראל.
סגמנט הסופרמיני הוא אחד הגדולים והתחרותיים ביותר.
איך היא מתמודדת בהשוואה ליריבות העיקריות שלה?
נתחיל עם יונדאי i20 וקיה ריו.
שתי הדגמים האלה, שמגיעים מאותו קונצרן קוריאני, פופולריים ביותר בישראל.
הם לרוב מציעים חבילת אבזור עשירה יותר במחיר דומה או מעט נמוך יותר.
במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
ובדרך כלל גם מרווח פנים גדול יותר.
במיוחד במושב האחורי ובתא המטען.
המאזדה 2, לעומתן, מציעה איכות חומרים עדיפה בתא הנוסעים.
היא מרגישה מוצקה ומורכבת טוב יותר.
והיא מציעה חווית נהיגה נעימה ומעורבת יותר.
היא מרגישה “רכב” יותר.
פחות כמו מכשיר להסעת נוסעים.
האמינות של שלושתן נחשבת טובה בסך הכל.
אבל המאזדה שומרת על יתרון תפיסתי מסוים כאמינה במיוחד.
ובשוק היד השנייה, היא נוטה לשמור על ערכה טוב יותר.
המתחרה המשמעותית ביותר, במיוחד בשנים האחרונות, היא טויוטה יאריס.
במיוחד גרסתה ההיברידית.
טויוטה יאריס היברידית מציעה יתרון ברור בצריכת דלק.
ובעלויות נסיעה נמוכות במיוחד.
היא חסכונית משמעותית מהמאזדה 2 הבנזין או המיקרו-היברידית.
היא גם נהנית ממוניטין אמינות גבוה מאוד.
בהשוואה ליאריס ההיברידית, המאזדה 2 הבנזין פחות חסכונית.
היא גם פחות מרווחת.
המערכת ההיברידית של היאריס גם מאפשרת נסיעה חשמלית חלקית.
אבל המאזדה 2 מציעה עיצוב פנים איכותי יותר.
וחווית נהיגה מעט יותר דינמית ומהנה.
יש נהגים שמעדיפים את התחושה הישירה של מאזדה.
לעומת התחושה הסינתטית משהו של מערכת היברידית עם גיר רציף.
כפי שצוין במבוא, יש גם “מאזדה 2 היברידית” המבוססת על היאריס.
זוהי למעשה אותה המכונית כמו היאריס היברידית, רק עם סמל מאזדה ושינויים קוסמטיים קלים בחזית.
היא מציעה את אותם יתרונות (צריכת דלק מעולה, אמינות מערכת היברידית) ואותם חסרונות (מרווח, חווית נהיגה פחות מעורבת, רעשי מנוע תחת עומס) כמו היאריס המקורית.
הבחירה בין מאזדה 2 הבנזין לטויוטה יאריס (או המאזדה 2 היברידית שלה) תלויה בראש ובראשונה בסדר העדיפויות שלכם.
אם חיסכון מקסימלי בדלק ועלויות נסיעה נמוכות הם בראש הרשימה, היאריס ההיברידית היא ככל הנראה הבחירה העדיפה.
אם אתם שמים דגש על איכות פנים, חווית נהיגה, ואמינות מוכחת לאורך שנים של הדגם הספציפי הזה (ולא דגם שעבר הסבה), המאזדה 2 הבנזין אטרקטיבית יותר.
היא גם עשויה להיות מעט זולה יותר לרכישה.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות מאזדה 2?
סיכום ההתרשמות הכוללת
אז הגענו לשורה התחתונה.
המאזדה 2 היא מכונית סופרמיני קומפקטית.
היא מוצעת בשוק הישראלי כבר שנים.
היא עברה שיפורים ועדכונים רבים לאורך חייה.
היא שומרת על קו עיצובי נאה ואלגנטי.
היא מציעה איכות חומרים והרכבה טובה מאוד ביחס לקטגוריה.
זה אחד מיתרונותיה הבולטים.
היא אמינה.
וזכתה לציוני בטיחות גבוהים במבחני בטיחות בינלאומיים.
היא גם מציעה חווית נהיגה נעימה ומחוברת יחסית.
עם היגוי מצוין ורדיוס סיבוב קטן.
מה שהופך אותה למצוינת לתמרון וחניה בעיר.
הגיר האוטומטי שלה חלק ונעים לשימוש.
מצד שני, יש לה גם חסרונות משמעותיים.
המרווח במושב האחורי מוגבל.
היא פחות מרווחת מחלק מהמתחרות העיקריות כמו i20 או ריו.
מערכת המולטימדיה שלה פחות מתקדמת ונוחה לשימוש בנסיעה לעומת מערכות עדכניות יותר אצל המתחרות.
ובעיקר, צריכת הדלק שלה, למרות שהיא סבירה בהחלט לרכב בנזין, אינה מתחרה בגרסאות היברידיות מלאות.
בידוד הרעשים גם הוא לא מהטובים בקטגוריה.
ורעשי מנוע, רוח וכביש נוכחים יותר מברכבים שקטים יותר.
השוואה מסכמת והמלצה
בהשוואה למתחרות כמו יונדאי i20 וקיה ריו, המאזדה 2 מרגישה איכותית ודינמית יותר.
היא מכוונת לקהל שמעריך איכות חומרים ותחושת נהיגה.
אבל היא פחות מרווחת ומאובזרת לרוב באבזורים כמו מסך מגע גדול יותר או לוח מחוונים דיגיטלי מלא.
בהשוואה לטויוטה יאריס היברידית, היתרון של היאריס הוא בצריכת הדלק המעולה ובעלויות הנסיעה הנמוכות.
זו נקודה חשובה ביותר עבור רבים.
היתרון של המאזדה 2 הבנזין הוא באיכות תא הנוסעים, חווית הנהיגה המעט יותר מעורבת, והאמינות המוכחת של יחידת ההנעה הספציפית הזו.
חוות דעת גולשים נוטות לשבח את האמינות ואיכות הנסיעה, לצד הסתייגויות לגבי המרווח מאחור.
אז האם כדאי לקנות מאזדה 2?
למי מתאימה המאזדה 2 במיוחד?
היא מתאימה למי שמחפש רכב אמין ביותר.
שקט נפשי מבחינת תקלות הוא בראש סדר העדיפויות.
עם איכות הרכבה וחומרים מעל לממוצע בקטגוריה.
היא מתאימה למי ששם דגש על חווית נהיגה נעימה ומחוברת.
ולא רק על ניוד מנקודה א’ לנקודה ב’.
היא מצוינת כרכב עירוני ראשי.
או כרכב שני למשפחה.
היא מתאימה לזוגות או יחידים שאינם זקוקים למרווח נדיב במושב האחורי באופן קבוע.
למי היא פחות מתאימה?
היא פחות מתאימה למשפחות עם ילדים גדולים.
או למי שמרבה להסיע מבוגרים במושב האחורי.
היא גם פחות מומלצת למי שהחיסכון המקסימלי בדלק הוא השיקול היחיד שלו ומוכן להתפשר על חווית נהיגה לטובת כך (במקרה כזה, רכב היברידי מלא הוא כנראה אופציה טובה יותר).
בשורה התחתונה, המאזדה 2 היא מכונית טובה מאוד.
היא אולי ותיקה יחסית, אבל היא מציעה שילוב נדיר של אמינות, איכות, ובטיחות.
יחד עם חווית נהיגה נעימה.
היא אולי לא המרווחת או המאובזרת ביותר.
היא גם לא הכי חסכונית בדלק בעולם.
אבל אם אתם מחפשים סופרמיני עם תחושה איכותית ומוניטין ללא רבב.
ורק לעיתים רחוקות זקוקים למרווח מרבי מאחור.
המאזדה 2 בהחלט שווה בדיקה רצינית.
היא מומלצת בחום לקהל היעד הנכון.
והיא מציעה תמורה טובה למחיר בהיבטים של איכות ואמינות לאורך זמן.
“`