סקירה מקצועית על מיצובישי ספייס סטאר – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

אהלן לכולם וברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב של ישראל!
היום אנחנו צוללים לעומק של רכב קטן, ותיק ומאוד פופולרי בנוף המקומי.
זה לא רכב שמצית את הדמיון או גורם לכם להדביק תמונות שלו על הקיר.
אבל הוא בהחלט עושה עבודה נאמנה עבור קהל גדול בישראל.
מדברים כמובן על מיצובישי ספייס סטאר.
או בשמו העולמי, Mitsubishi Mirage.
השם “מיראז'” אולי נשמע קצת כמו אשליה במדבר.
אבל הספייס סטאר רחוק מלהיות אשליה.
הוא מציאות.
מציאות יומיומית על כבישי ערי ישראל הצפופים.
רכב מיני טיפוסי.
הוא מתמודד בקטגוריה התחרותית ביותר אצלנו.
קטגוריה שבה כל שקל וכל ליטר דלק נחשבים.
הוא מול מתחרים קשוחים כמו יונדאי i10 וקיה פיקנטו.
גם סוזוקי סלריו וטויוטה אייגו X מנסים לקחת לו נתח.
המיצובישי ספייס סטאר לא בא לנצח במבחני מהירות.
הוא לא יגרום לכם להרגיש נהגי מירוץ.
אבל הוא בהחלט מנסה לנצח במבחני כדאיות.
הוא מכוון לקהל יעד מאוד ברור.
זוגות צעירים, משפחות קטנות.
בעיקר כרכב שני במשפחה.
נהגים חדשים שמחפשים משהו אמין וחסכוני.
או אנשים שמחפשים ניידות בסיסית וזולה.
הסקירה הזו תצלול לכל מה שצריך לדעת על הספייס סטאר.
נתחיל בעיצוב, חיצוני ופנימי.
נעבור למנוע, ביצועים וצריכת דלק אמיתית.
נדבר על נוחות נסיעה והתנהגות כביש.
נגיע כמובן לבטיחות ואבזור.
ונסיים עם הדבר הכי חשוב: מחיר.
כמה עולה התענוג הזה.
והאם בסוף, באמת כדאי לקנות מיצובישי ספייס סטאר.
נבחן גם את היתרונות והחסרונות שלו לעומת המתחרים.
נכלול התייחסות לחוות דעת גולשים שכבר חוו את הרכב.
בואו נתחיל.

I. מבוא

מיצובישי ספייס סטאר, או Mitsubishi Mirage בשווקים מסוימים מחוץ לישראל, הוא נציג ותיק בקטגוריית רכבי המיני בישראל. הדגם הנוכחי, שהושק במקור עוד ב-2012, עבר מספר עדכונים ורענונים לאורך השנים כדי להישאר רלוונטי בתחרות העזה. הוא ממוקם בתחתית היצע הדגמים של מיצובישי בארץ, ומשמש כרכב הכניסה של המותג לעולם הרכב החדש. למרות גילו המתקדם, הוא עדיין מצליח לשמור על נתח שוק לא מבוטל, בעיקר בזכות תדמית האמינות של המותג והתמחור האטרקטיבי שלו. מיצובישי מיצבה את הספייס סטאר כפתרון תחבורה יעיל, חסכוני ונטול יומרות, המיועד בעיקר לנהיגה עירונית ובינעירונית קצרה.

החשיבות של הספייס סטאר עבור מיצובישי בישראל גדולה. הוא מייצר נפח מכירות ומכניס לקוחות לאולמות התצוגה, בתקווה שבהמשך הם ישדרגו לדגמים גדולים יותר כמו האאוטלנדר או ה-ASX (שכבר אינו משווק). בשוק הישראלי, שבו מחירי הרכב גבוהים והדלק יקר, רכבי המיני נהנים מביקוש עקבי, במיוחד בקרב מי שמחפש רכב ראשון או רכב שני למשפחה, או פתרון יעיל להתניידות בתוך העיר.

המתחרים העיקריים של הספייס סטאר בשוק הישראלי הם צמד הקוריאניות החזק: יונדאי i10 וקיה פיקנטו. אלו רכבים מודרניים יותר, לרוב עם אבזור עשיר יותר ועיצוב צעיר יותר. מתחרים נוספים כוללים את סוזוקי סלריו, שמציע חיסכון יוצא דופן בדלק, ואת טויוטה אייגו X, עם עיצוב אופנתי ותחושת קרוסאובר קלה. בהשוואה אליהם, הספייס סטאר מרגיש לרוב פחות מודרני ומתוחכם, אך הוא מנסה לפצות על כך עם תדמית אמינות מבוססת ומחיר אטרקטיבי. קהל היעד שלו הוא, כאמור, מי ששם את הפונקציונליות, החיסכון והאמינות בראש סדר העדיפויות, ופחות מוטרד מהמילה האחרונה באבזור או בביצועים. גם חוות דעת גולשים ברשת לרוב מדגישות את האמינות ועלויות התחזוקה הנמוכות כיתרונות מרכזיים של הדגם.

II. עיצוב חיצוני

נתחיל עם העיצוב החיצוני של המיצובישי ספייס סטאר. במילה אחת? פונקציונלי. מיצובישי לא ניסתה להמציא את הגלגל כאן, וטוב שכך. זה לא רכב שבא לצעוק “אני כאן!” עם קווים דרמטיים או זוויות חדות במיוחד. הפילוסופיה העיצובית ברורה: ליצור רכב קטן, יעיל וקל להתניידות, והעיצוב משרת מטרה זו. הרושם הכללי הוא של רכב מיני נעים לעין, לא בולט במיוחד, שמשתלב בקלות בנוף העירוני מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב.

בחלק הקדמי, הספייס סטאר קיבל בפני הריענון האחרון את שפת העיצוב “Dynamic Shield” של מיצובישי. זה אומר שבחזית יש לו מעין מסגרת כרומית או שחורה גדולה בצורת X, שמחברת את הפנסים הקדמיים הרחבים והגריל המרכזי. זה נראה מודרני יותר ונותן חזית מעט יותר אגרסיבית בהשוואה לדגם המקורי, אבל עדיין בגבולות הטעם הטוב והשמרני. הפנסים הקדמיים גדולים ופשוטים למראה, ותאורת יום מבוססת LED זמינה ברמות גימור גבוהות יותר.

כשמסתכלים מהצד, הצללית של הספייס סטאר פשוטה ויעילה. יש קו מותניים עדין שעולה מעט לכיוון החלק האחורי, וקו גג ישר יחסית שמבטיח מרווח ראש סביר לנוסעים. בתי הגלגלים לא מנופחים או דרמטיים, והם מאכלסים גלגלים בגודל צנוע, לרוב 14 או 15 אינץ’. חישוקי הפלדה עם כיסוי פלסטיק הם סטנדרטיים ברמות הגימור הנמוכות, וחישוקי סגסוגת קלה בעיצוב פשוט זמינים ברמות גבוהות יותר. אין כאן דרמות עיצוביות, הכל מכוון לפשטות ופונקציונליות.

החלק האחורי ממשיך את הקו הנקי והפשוט. דלת תא המטען גדולה ופשוטה, והפנסים האחוריים מעוצבים בצורה שגרתית ואינם חודרים עמוק לתוך הכנפיים או דלת תא המטען. הפגוש האחורי פשוט ולרוב ללא אלמנטים עיצוביים מיוחדים. ספוילר קטן בקצה הגג קיים בחלק מהגרסאות ומוסיף נופך קל. בסך הכל, הנוכחות הכביש של הספייס סטאר צנועה. הוא קטן מידות, קומפקטי במיוחד (פחות מ-3.9 מטר אורך), ונראה בדיוק כמו רכב מיני טיפוסי. אין לו את הנוכחות הבולטת של חלק מהמתחרים החדשים יותר, אבל זה בדיוק מה שרבים מחפשים – משהו לא מתבלט, קל לתמרון וחנייה.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח

נכנסים פנימה לתא הנוסעים של המיצובישי ספייס סטאר. מיד מורגשת האווירה הכללית: זה מקום נטול יומרות, שנועד להיות פונקציונלי וקל לתפעול. הקונספט העיצובי הוא פשוט ביותר. הכל מונח במקום בו הייתם מצפים למצוא אותו. אין כאן קווי עיצוב מורכבים או שילובי חומרים מפתיעים.

בכל הנוגע לאיכות החומרים, הספייס סטאר מבהיר בצורה ברורה היכן הוא ממוקם בשוק. הפלסטיקה שולטת כאן ללא עוררין. רוב המשטחים, על הדשבורד, בדלתות וסביב הקונסולה המרכזית, עשויים מפלסטיק קשיח. אין הרבה אזורים רכים או נעימים למגע. עם זאת, חשוב לציין שעל אף היותם קשיחים, החומרים נראים עמידים לאורך זמן. איכות ההרכבה טובה למדי. אין קרקושים או רעשים בלתי רצויים (לפחות ברכב חדש), והכל מרגיש מהודק במקומו. זה אמנם לא מרגיש יוקרתי, אבל זה מרגיש שיכול לשרוד שימוש יומיומי אינטנסיבי, וזה חשוב לקהל היעד.

הנדסת האנוש בספייס סטאר היא אחד היתרונות הבולטים שלו. היא פשוטה וברורה. הפקדים הפיזיים למערכת בקרת האקלים ולמערכת השמע (ברמות הגימור הבסיסיות) גדולים וקלים לתפעול גם בלי להסתכל. גם מסך המגע (ברמות הגימור הגבוהות יותר) ממוקם גבוה על הדשבורד ובזווית טובה, אם כי התפריטים שלו עשויים להיות פחות אינטואיטיביים מחלק מהמתחרים המודרניים יותר. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קווי החלונות הגדולים והקורה A הדקה יחסית. זה מקל מאוד על התמרון בעיר ועל החנייה.

המושבים בספייס סטאר בסיסיים למדי. הם מכוסים בד פשוט, ולרוב ללא אפשרויות כוונון מורכבות. המושבים הקדמיים מציעים נוחות מספקת לנסיעות קצרות בתוך העיר, אך התמיכה הצידית ותמיכת הגב התחתון מוגבלות, וייתכן שפחות נוחים בנסיעות ארוכות. המושב האחורי מיועד לשני נוסעים בגודל סביר, ושלושה יהיו מאוד צפופים. המרווח לנוסעים מאחור מוגבל, במיוחד מרווח הרגליים אם המושבים הקדמיים מוסטים לאחור. מרווח הראש סביר, גם עבור נוסעים גבוהים יחסית, בזכות קו הגג הגבוה. מרווח הכתפיים מוגבל, כמצופה מרכב בקטגוריה זו.

נפח תא המטען של הספייס סטאר עומד על כ-235 ליטר (לפני קיפול מושבים). זה לא נפח ענק בהשוואה לקטגוריות גדולות יותר, ואף קטן מעט מחלק מהמתחרים הישירים. הוא יספיק לקניות שבועיות סבירות או מזוודות קטנות לטיול קצר. צורת תא המטען די סדירה, אבל סף ההטענה גבוה למדי, מה שמקשה על הכנסת חפצים כבדים או גדולים. קיפול המושבים האחוריים מגדיל את הנפח, אך אינו יוצר משטח הטענה שטוח לחלוטין. פתרונות אחסון נוספים בתא הנוסעים סבירים אך לא מבריקים – תאים קטנים בדלתות, תא כפפות בגודל סטנדרטי, ומקום מוגבל למדי בכונס המרכזי עבור כוסות וטלפון.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה

בתחום הטכנולוגיה והאבזור, המיצובישי ספייס סטאר מציע חבילה פונקציונלית, אך לא מהעשירות בקטגוריה. המיקוד הוא על אבזור חיוני ושימושי, פחות על גימיקים או פינוקים מתקדמים. זה תואם את מיצובו כרכב עם דגש על עלות-תועלת.

מערכת המולטימדיה המרכזית היא לרוב נקודת העניין העיקרית. ברמות הגימור העיקריות המשווקות בישראל, כמו רמת גימור Intense הפופולרית, תקבלו מסך מגע בגודל 7 אינץ’. איכות התצוגה סבירה, אך לא מהטובות שראינו. מהירות התגובה למגע טובה למדי, אם כי לפעמים יש השהייה קלה בעת מעבר בין תפריטים. מבנה התפריטים פשוט וקל לניווט יחסית. המערכת מבוססת על תוכנה פשוטה של היצרן. אחד היתרונות הגדולים של המערכת הוא תמיכה מלאה בקישוריות סמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto. זה פיצ’ר חשוב מאוד שמאפשר להשתמש באפליקציות הניווט (Waze, Google Maps) והמוזיקה מהטלפון שלכם בצורה נוחה על גבי מסך הרכב. הקישוריות לרוב חוטית (דורשת חיבור בכבל USB), למרות שברכבים חדשים יותר בחלק מהשוק העולמי יש כבר אלחוטי. עוזר קולי? לא ממש פיצ’ר מרכזי כאן, המערכת פשוטה. איכות מערכת השמע הסטנדרטית בסיסית למדי, עם סאונד פשוט שיתאים להאזנה לחדשות או לפודקאסטים, פחות לחובבי סאונד איכותי. אין בדרך כלל אופציה לשדרוג מערכת שמע ממותגת.

לוח המחוונים בספייס סטאר הוא לרוב שילוב של שעונים אנלוגיים (מהירות, סל”ד) עם מסך דיגיטלי קטן במרכז. המסך הקטן מציג מידע בסיסי כמו קריאת מחשב דרך (צריכת דלק, מרחק), טווח נסיעה ושעון. אין כאן לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל גדול או אפשרויות התאמה אישית נרחבות כמו ברכבים מודרניים ויקרים יותר. הכל פשוט וקל לקריאה במבט מהיר.

בכל הנוגע לאבזור נוחות, הספייס סטאר מציע את המינימום ההכרחי ברמות הגימור הבסיסיות, ועולה מעט ברמות הגבוהות יותר. רמת גימור Intense, למשל, כוללת לרוב בקרת אקלים אלקטרונית (לא מפוצלת), ארבעה חלונות חשמל (לעיתים רק קדמיים בגרסאות בסיס), מראות צד חשמליות, נעילה מרכזית עם שלט וחיישני חנייה אחוריים. פריטים כמו חימום/אוורור מושבים, גג פנורמי או תצוגה עילית (HUD) אינם מוצעים כלל בדגם זה. טכנולוגיות ייחודיות לדגם או ליצרן? הספייס סטאר פחות מתמקד בפיצ’רים ייחודיים, אלא יותר באספקת חבילה בסיסית ואמינה. יש לו את מה שצריך כדי להתנייד בנוחות סבירה, לא יותר מכך.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה

לב ליבו של המיצובישי ספייס סטאר, לפחות בגרסאות המשווקות בישראל, הוא מנוע בנזין קטן ויעיל. לרוב מדובר במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר. זהו מנוע פשוט ואמין, שתוכנן בראש ובראשונה לחיסכון בדלק ולא לביצועים מסחררים. ההספק המרבי עומד על כ-80 כוחות סוס (59 קילוואט), ומומנט מרבי של כ-10.2 קג”מ. אלו נתונים צנועים למדי, גם במונחים של קטגוריית המיני.

יחידת הכוח הזו משודכת לרוב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בישראל. יש לעיתים גם גרסאות ידניות בסיסיות, אך ה-CVT היא הפופולרית ביותר. תיבת ה-CVT נועדה לייעל את צריכת הדלק על ידי שמירה על סל”ד מנוע נמוך ככל האפשר בנהיגה רגועה. כשדורשים כוח, היא יכולה לגרום למנוע להגיע לסל”ד גבוה וקבוע, מה שיכול להיות רועש ולא נעים לאוזן. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש רשמי עומד על כ-13.5-14 שניות (תלוי בגרסה). זה לא מהיר בשום קנה מידה, ומעיד על כך שהביצועים הם לא הצד החזק של הרכב.

בנהיגה יומיומית בתוך העיר, המנוע והגיר מספקים ביצועים סבירים. הרכב זריז מספיק כדי להשתלב בתנועה ולנוע בפקקים. התאוצות הראשוניות מהמקום מספקות. הבעיה מתחילה בתאוצות ביניים, כמו למשל בעת עקיפה או השתלבות בכביש מהיר. כאן, המנוע הקטן נאבק, תיבת ה-CVT שולחת אותו לסל”ד גבוה, והרכב מרגיש חלש יחסית. נסיעות בינעירוניות דורשות סבלנות ותכנון מראש, והשיוט במהירויות גבוהות מרגיש מעט מאומץ.

אבל הצד החזק באמת של הספייס סטאר הוא צריכת הדלק. נתוני היצרן הרשמיים לפי תקן WLTP מדברים על סביב 20-21 ק”מ לליטר בממוצע משולב. בחיים האמיתיים, בנהיגה רגילה שכוללת שילוב של עיר וכביש בינעירוני, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של סביב 16-18 ק”מ לליטר. נהגים רגועים במיוחד או כאלה שנוהגים בעיקר מחוץ לעיר יכולים להגיע גם לנתונים טובים יותר. זהו נתון מצוין ששם אותו בצמרת קטגוריית רכבי הבנזין מבחינת חיסכון. חשוב לציין כאן שרבים בישראל מחפשים מידע על “צריכת דלק” גם כשהם שוקלים רכבים חשמליים או היברידיים, מתוך הרגל. במקרה של הספייס סטאר, מדובר בדלק נוזלי אמיתי, והחיסכון בו הוא יתרון משמעותי בהשוואה לרכבים גדולים יותר או פחות יעילים. עלויות התדלוק השוטפות נמוכות יחסית, וזהו פקטור חשוב לקהל היעד הרגיש למחיר.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש

חווית הנהיגה במיצובישי ספייס סטאר מכוונת בבירור לכיוון של נוחות וקלות תפעול, במיוחד בסביבה עירונית. אל תצפו כאן לדינמיות של מכונית ספורט קטנה. המטרה היא להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ בצורה יעילה ונעימה ככל הניתן, תוך התמודדות עם אתגרי הכרך.

נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי. המתלים מכוילים על הצד הרך יותר, מה שמאפשר להם לספוג מהמורות, בורות ופסי האטה בצורה יעילה יחסית. בכבישים משובשים יותר או באזורים עם אספלט רע, הרכב עלול להרגיש מעט קופצני, אבל ברוב המקרים הוא מספק נוחות סבירה ביחס לגודלו ולמחירו. מחוץ לעיר, על כבישים מהירים, נוחות הנסיעה טובה פחות. הרכב עלול להרגיש מעט רגיש לרוחות צד, ופגעי אספלט גדולים יותר מורגשים בתא הנוסעים.

רמת בידוד הרעשים היא אחת מנקודות התורפה של הספייס סטאר. רעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים בצורה בולטת תחת האצה, במיוחד כאשר תיבת ה-CVT מעלה את הסל”ד גבוה. גם רעשי כביש ורעשי רוח במהירויות בינעירוניות גבוהות מורגשים למדי. זה הופך נסיעות ארוכות על כבישים מהירים לפחות נעימות ומצריך לעיתים קרובות הגברת ווליום של מערכת השמע.

התנהגות הכביש של הספייס סטאר צפויה ובטוחה, אך נטולת ריגושים. ההיגוי קל מאוד, במיוחד במהירויות נמוכות, וזהו יתרון עצום בעת תמרון בעיר ובחנייה. הדיוק אינו גבוה במיוחד, והמשוב מהכביש כמעט לא קיים, אבל זה אידיאלי עבור נהגים שמעדיפים קלות תפעול על פני תחושה ספורטיבית. אחיזת הכביש סבירה בנהיגה רגילה, וזוויות הגלגול בפניות מורגשות אך לא דרמטיות. הרכב שומר על קו הפנייה בצורה יציבה כל עוד לא דוחקים בו לקצה. תחושת הבלמים ליניארית וצפויה, והם מספקים כוח בלימה מספק למשקל הרכב. עבור רכב חשמלי, היינו מצפים גם לרגנרציה, אבל כאן אין מנוע חשמלי, כך שהבלימה היא מכנית בלבד. היעדר גיר עם הילוכים מוחשיים (בגרסת ה-CVT) הופך את הנהיגה לחלקה יותר בעיר, ללא “מכות” מעברים, אך יוצר את אפקט ה-“גומי” המוכר של תיבות CVT תחת עומס. היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות סבירה, אך כפי שצוין, הרכב עשוי להרגיש רגיש למשבים. בסך הכל, הספייס סטאר נוח וקל לנהיגה ביום יום, במיוחד בסביבה העירונית, שם הוא מתגלה כזריז וקל לתמרון.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג

בטיחות היא נושא חשוב, גם ברכבי מיני, ולמיצובישי ספייס סטאר יש מה להציע בתחום זה, אם כי לא תמיד את כל המערכות המתקדמות ביותר כסטנדרט בכל רמות הגימור. הרכב קיבל ציון של 4 כוכבים במבחני בטיחות רשמיים של Euro NCAP בעבר. חשוב לציין שמבחני Euro NCAP נעשים קשוחים יותר עם השנים, ולכן ציון מוקדם של 4 כוכבים אינו בהכרח שווה ערך ל-4 כוכבים במבחנים עדכניים יותר, בהם הדגש על מערכות ADAS מתקדם יותר. עם זאת, הציון מעיד על מבנה בסיסי בטוח המספק הגנה סבירה במקרה של תאונה. מבדקי בטיחות נוספים מצביעים על ביצועים סבירים במבחני ריסוק חזיתי וצד. מבחינה מבנית, הרכב כולל אזורי קריסה שנועדו לספוג אנרגיה בעת התנגשות וכלוב בטיחות מחוזק סביב תא הנוסעים.

מבחינת אבזור בטיחות אקטיבי (מערכות עזר לנהג – ADAS), הספייס סטאר בדרך כלל מגיע לישראל עם חבילת בטיחות סבירה ברמות הגימור הגבוהות יותר. מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל היא בדרך כלל חלק מהחבילה הזו, וזהו פריט קריטי שתורם משמעותית למניעת תאונות עירוניות. לעיתים קיימת גם מערכת התרעת סטייה מנתיב. חשוב לוודא בעת הרכישה אילו מערכות כלולות בדיוק ברמת הגימור הספציפית שאתם בוחנים, שכן הן עשויות להשתנות. מערכות מתקדמות יותר כמו בקרת שיוט אדפטיבית או שמירה אקטיבית על נתיב לרוב אינן מוצעות בדגם זה. תפקוד מערכות ה-ADAS הקיימות בעולם האמיתי לרוב סביר – מערכת הבלימה האוטונומית בדרך כלל פועלת בצורה חלקה ואינה אגרסיבית מדי, והתרעת סטייה מנתיב מספקת את ההתרעה הנדרשת. קלות התפעול של המערכות הללו בדרך כלל פשוטה, ואין יותר מדי הגדרות מורכבות. מבדקי בטיחות שונים מראים שהמערכות הבסיסיות פועלות כהלכה, אם כי הן לא מתוחכמות כמו במכוניות יקרות יותר. בסך הכל, הספייס סטאר מציע רמת בטיחות בסיסית טובה, עם מספר מערכות עזר חשובות שתורמות לביטחון, אך אינו בחוד החנית הטכנולוגית בתחום זה.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל)

אחד הפקטורים המרכזיים בהחלטה האם כדאי לקנות רכב מיני כמו הספייס סטאר הוא כמובן המחיר. כמה עולה התענוג הזה? נכון לתקופה הנוכחית (אפריל 2025), המיצובישי ספייס סטאר מתמודד בשוק תחרותי מאוד והמחירים שלו משקפים זאת. טווח המחיר הרשמי בש”ח מתחיל בדרך כלל בסביבות 80,000-85,000 ש”ח עבור גרסאות בסיסיות, ועשוי להגיע עד סביב 95,000-100,000 ש”ח עבור רמות הגימור המאובזרות יותר כמו Intense. חשוב תמיד לבדוק את המחירון העדכני אצל היבואן או בסוכנויות, שכן מבצעים והנחות יכולים לשנות את התמונה. בהשוואה למתחרים הישירים, הספייס סטאר לרוב ממוקם בטווח המחירים הנמוך יותר, מה שמקנה לו יתרון תחרותי משמעותי לקהל היעד הרגיש למחיר.

רמות הגימור העיקריות המשווקות בישראל כוללות לרוב את גרסת Instyle הבסיסית ואת גרסת Intense המאובזרת יותר. ההבדלים המרכזיים ביניהן נמצאים בעיקר באבזור נוחות ובטיחות. גרסת Intense תוסיף לרוב את מערכת המולטימדיה עם מסך המגע ותמיכה ב-Apple CarPlay/Android Auto, חיישני חנייה אחוריים, חישוקי סגסוגת קלה וחבילת בטיחות אקטיבית הכוללת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב (חשוב לוודא מול מפרט היבואן המדויק לכל דגם ורמת גימור ספציפית). ההבדל במחיר בין הרמות לרוב מצדיק את השדרוג ל-Intense עבור מי שמעוניין באבזור מודרני יותר ובבטיחות משופרת.

תנאי האחריות על המיצובישי ספייס סטאר בישראל לרוב נדיבים יחסית ומהווים יתרון. האחריות המלאה עומדת בדרך כלל על 3 שנים או 100,000 ק”מ (המוקדם מביניהם), ולעיתים מציעים הארכת אחריות על מערכת ההנעה לתקופה ארוכה יותר. אחריות זו חשובה במיוחד בהקשר של תקלות ובעיות פוטנציאליות. למרות שלמיצובישי יש תדמית של רכב אמין, כמו כל מכשיר מכאני, תקלות עלולות לקרות. אחריות ארוכה מעניקה שקט נפשי. שווי השימוש ברכב, כלומר ירידת הערך לאורך זמן, לרוב סביר בקטגוריית המיני, והספייס סטאר מחזיק את ערכו בצורה ממוצעת בהשוואה למתחרים הפופולריים יותר כמו ה-i10 והפיקנטו. עלויות התחזוקה הצפויות נמוכות יחסית, הודות למכניקה פשוטה וחלקי חילוף זמינים. הטיפולים התקופתיים אינם יקרים במיוחד. אם ידוע על בעיות נפוצות בדגם מסוים, לרוב מדובר בבעיות מינוריות שקשורות לבלאי טבעי, ולא תקלות מהותיות במנוע או ב גיר (CVT).

X. יתרונות

להלן סיכום היתרונות המרכזיים של המיצובישי ספייס סטאר, שהופכים אותו לבחירה לגיטימית עבור קהל מסוים בישראל:

1. מחיר אטרקטיבי: הספייס סטאר לרוב ממוקם בטווח המחירים הנמוך ביותר בקטגוריית המיני האוטומטיות. זה הופך אותו לאחת האפשרויות הנגישות ביותר לרכב חדש בישראל, ונקודה חשובה מאוד למי שתקציבו מוגבל ושואל כמה עולה רכב מיני חדש.

2. צריכת דלק מצוינת: זהו אחד הרכבים החסכוניים ביותר בקטגוריית הבנזין. צריכת דלק ריאלית של 16-18 ק”מ לליטר ויותר אפשרית בנהיגה נכונה, מה שמוביל לחיסכון משמעותי בעלויות התדלוק לאורך זמן.

3. אמינות מוכחת: למיצובישי מוניטין ארוך שנים של ייצור רכבים אמינים, והספייס סטאר אינו יוצא מן הכלל. המכניקה פשוטה ומוכחת, ופחות נוטה לתקלות מורכבות בהשוואה למערכות מתוחכמות יותר. חוות דעת גולשים רבות מדגישות את האמינות כיתרון מרכזי.

4. קל לתמרון ולחניה: מידותיו הקומפקטיות, רדיוס הסיבוב הקטן וההיגוי הקל הופכים אותו לאידיאלי לנהיגה בסביבה עירונית צפופה. חנייה במקומות קטנים היא משחק ילדים.

5. אבזור בטיחות חשוב (ברמות גבוהות): הכללת מערכת בלימת חירום אוטונומית ואף התרעת סטייה מנתיב ברמות הגימור המאובזרות מעניקה שקט נפשי וציון בטיחות סביר יחסית למבחני עבר. מבחני בטיחות ומבדקי בטיחות אירופיים תומכים בכך.

6. עלויות אחזקה ותחזוקה נמוכות: הודות לאמינות, חלקי חילוף זמינים ומכניקה פשוטה, עלויות הטיפולים התקופתיים נמוכות יחסית. גם עלויות הביטוח נוטות להיות נמוכות יותר עבור רכבים קטנים.

7. הנדסת אנוש פשוטה: תא הנוסעים אמנם בסיסי, אך הנדסת האנוש ברורה ויעילה. הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית וקלים לתפעול, גם לנהגים חדשים.

XI. חסרונות

כמו לכל רכב, גם למיצובישי ספייס סטאר יש נקודות חולשה ופשרות משמעותיות שכדאי להיות מודעים אליהן:

1. איכות חומרים ותחושת פנים בסיסית: תא הנוסעים עשוי ברובו מפלסטיק קשיח ונראה ומרגיש זול בהשוואה לחלק מהמתחרים המודרניים יותר, כמו יונדאי i10 או קיה פיקנטו. הוא חסר את הטאץ’ העיצובי והחומרי שנמצא אצל חלק מהמתחרים.

2. בידוד רעשים לקוי: רעשי מנוע תחת עומס (במיוחד עם גיר ה-CVT), רעשי רוח ורעשי כביש חודרים לתא הנוסעים בצורה בולטת. זה פוגע בנוחות הנסיעה, במיוחד בנסיעות ארוכות על כבישים מהירים.

3. ביצועים צנועים: מנוע ה-1.2 ליטר מספק ביצועים סבירים בעיר, אך נאבק בתאוצות ביניים ומרגיש חלש יחסית בנסיעות בינעירוניות או בעליות. מי שמחפש ביצועים נמרצים או מרבה לנסוע בכבישים מהירים עמוסים עשוי למצוא את זה מאתגר.

4. מרווח פנים ותא מטען מוגבלים: המרווח לנוסעים מאחור מצומצם, והרכב מתאים בעיקר לשני מבוגרים או שלושה ילדים קטנים. תא המטען קטן יחסית וסף ההטענה גבוה, מה שמגביל את שימושיותו למטענים גדולים או כבדים.

5. טכנולוגיה ואבזור פחות מתקדמים: למרות שיפורים לאורך השנים, הספייס סטאר עדיין מפגר אחרי חלק מהמתחרים מבחינת אבזור טכנולוגי ופינוקים. אין בו מערכות ADAS מתקדמות או אבזור נוחות כמו חימום מושבים, למשל. גם מערכת המולטימדיה עצמה פחות מתוחכמת ונעימה לשימוש בהשוואה למתחרות.

6. התנהגות כביש לא מעניינת: בעוד שההיגוי קל ונוח בעיר, הוא חסר משוב ודיוק. התנהגות הכביש בטוחה אך משעממת לחלוטין, ואין כאן שום אלמנט ספורטיבי או דינמי מעבר לניידות בסיסית.

XII. בהשוואה למתחרים

כדי להבין טוב יותר את מיצובישי ספייס סטאר, חשוב למקם אותו בהשוואה למתחרים העיקריים שלו בשוק הישראלי. כפי שציינו, הזירה המרכזית היא מול יונדאי i10 וקיה פיקנטו. שניהם רכבים מודרניים יותר, שהושקו בדור חדש בשנים האחרונות. ה-i10 והפיקנטו לרוב מציעים תא נוסעים איכותי יותר מבחינת חומרים ועיצוב, חווית נהיגה מעט מלוטשת ודינמית יותר, ורשימת אבזור (נוחות ובטיחות) עשירה יותר, במיוחד ברמות הגימור המקבילות. הם גם נהנים מתדמית צעירה וטרנדית יותר. בהשוואה אליהם, הספייס סטאר מרגיש כמו מכשיר פשוט ויעיל. הוא מציע חיסכון דומה (ואף לעיתים טוב יותר במנוע ה-1.0 ליטר בגרסאות ידניות, אך לא בגרסאות 1.2 אוטומט מול המנועים של הקוריאניות שהשתפרו) ואמינות מוכחת, לרוב במחיר נמוך יותר. מערכת המולטימדיה שלו עם קישוריות הסמארטפון מציבה אותו בשורה אחת עם המתחרים מבחינה זו, אך המסך עצמו והממשק פחות מרשימים. מבחינת ביצועים, הוא לרוב פחות זריז מהמתחרים הקוריאנים, שהמנועים שלהם מרגישים נמרצים יותר. מבחינת מרווח, הוא קטן מהם במעט, בעיקר בתא המטען ומרווח הרגליים מאחור.

מתחרים נוספים כוללים את סוזוקי סלריו, שמציע אף הוא חיסכון אגדי בדלק במחיר נמוך יחסית, אך הוא פשוט אף יותר מהספייס סטאר בכל הנוגע לאבזור, נוחות נסיעה ובידוד רעשים. טויוטה אייגו X, לעומת זאת, מנסה להיות אופנתי וצעיר יותר עם עיצוב דמוי קרוסאובר, אך הוא קטן יותר מבחינת מרווח פנים ותא מטען מהספייס סטאר והמחיר שלו לרוב גבוה יותר משמעותית. כלומר, בהשוואה ל-i10 והפיקנטו, הספייס סטאר מתחרה בעיקר על בסיס מחיר ואמינות, ופחות על אבזור, עיצוב או דינמיות. בהשוואה לסלריו ולאייגו X, הוא מציע מעין נקודת איזון בין המחיר הנמוך של הסלריו לאופנתיות של האייגו X, תוך שמירה על מימדים קומפקטיים ושימושיות בסיסית. המחירון שלו לרוב מהווה את נקודת הכניסה הנוחה ביותר לקטגוריה.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין)

אז הגענו לשאלת מיליון הדולר (או ליתר דיוק, 80 אלף שקל): האם כדאי לקנות מיצובישי ספייס סטאר? התשובה, כמו תמיד, תלויה בצרכים ובסדרי העדיפויות שלכם. הספייס סטאר הוא לא רכב שירגש אתכם. הוא לא פורץ דרך מבחינה טכנולוגית או עיצובית, והוא לא מציע את רשימת האבזור הארוכה ביותר. אבל הוא כן מציע חבילה מאוד הגיונית ומשתלמת עבור קהל יעד מוגדר היטב.

הוא מתאים במיוחד למי שמחפש רכב ראשון או רכב שני במשפחה, עם תקציב מוגבל יחסית. הוא מצוין כרכב עירוני, בזכות מידותיו הקומפקטיות, קלות התמרון וצריכת הדלק המעולה. נהגים חדשים יעריכו את פשטות התפעול והראות הטובה. אנשים ששמים דגש על חיסכון בעלויות אחזקה ומתדלוק ישמחו לדעת שהספייס סטאר חסכוני, אמין וזול לתחזוקה. לעומת זאת, הספייס סטאר פחות מתאים למשפחות עם ילדים גדולים שזקוקות למרווח אחורי גדול או תא מטען נדיב, או למי שמרבה בנסיעות בינעירוניות ארוכות ומהירות, שם הביצועים הצנועים ובידוד הרעשים הלקוי עלולים להפריע. גם חובבי טכנולוגיה או נהגים שמחפשים חווית נהיגה דינמית או אבזור מפנק לא ימצאו כאן את מבוקשם.

בהשוואה ישירה למתחרים כמו יונדאי i10 וקיה פיקנטו, הספייס סטאר מפסיד לרוב בפרמטרים של עיצוב פנים, איכות חומרים, בידוד רעשים וביצועים. אבל הוא לרוב מנצח בקרב על המחיר ועל תדמית האמינות לאורך שנים. אם אתם מחפשים את הרכב הכי מודרני, מאובזר או דינמי בקטגוריה, הספייס סטאר כנראה לא הבחירה הנכונה. אבל אם אתם מחפשים פתרון תחבורה בסיסי, אמין, חסכוני וזול לרכישה ולאחזקה, שיתמודד היטב עם ג’ונגל עירוני ופקקים, המיצובישי ספייס סטאר בהחלט שווה בדיקה רצינית. הוא מספק את מה שהוא מבטיח: ניידות פשוטה ויעילה, במחיר שפוי. זהו לא פסק דין של הצטיינות יתרה, אלא פסק דין של כדאיות ורציונליות.

דילוג לתוכן